abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 14:44:12 #51
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_80805220
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Dit dus en daarna de PVV
Ik denk dat dit wel voor meer mensen zal gelden, alleen omdat de beeldvorming rond Trots niet bepaald florissant is zullen ze er weinig vruchten van plukken.
pi_80805457

Ik neigde al naar D66 .

[ Bericht 43% gewijzigd door Libereco op 28-04-2010 15:02:36 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 14:52:48 #53
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_80805511
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:58 schreef Illiberal het volgende:
[ afbeelding ]
Conclusie: verhuis naar Iran, want met jouw gestoorde visie kun je in Nederland nergens terecht.

Ik kom uit op de fucking Partij voor de Dieren. Terwijl ik helemaal oneens ben met afschaffen van de bioindustrie.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:53:27 #54
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_80805546
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Conclusie: verhuis naar Iran, want met jouw gestoorde visie kun je in Nederland nergens terecht.
Nee, VVD blijkt mijn partij te zijn en dat klopt wel.
pi_80805559

Ik zit dus het dichtst bij de VVD. Opvallend is dat ik niet meer in het kwadrant rechtsboven sta, te meer omdat ik voor legalisering van soft-drugs gekozen heb, niet voor hogere straffen ben en ook vind dat iedereen alles mag zeggen, zelfs als dat tot discriminatie leidt. Kennelijk wordt in de test helemaal te niet gedaan doordat ik tegen euthanasie ben en vind dat scholen homoseksuele docenten mogen weigeren (imo is dat juist een zeer progressief standpunt).

Speciale vermelding vind ik overigens D66 waard, die het basispakket voor de ziektekostenverzekering fors in wil krimpen.
pi_80805761
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zit dus het dichtst bij de VVD. Opvallend is dat ik niet meer in het kwadrant rechtsboven sta, te meer omdat ik voor legalisering van soft-drugs gekozen heb, niet voor hogere straffen ben en ook vind dat iedereen alles mag zeggen, zelfs als dat tot discriminatie leidt. Kennelijk wordt in de test helemaal te niet gedaan doordat ik tegen euthanasie ben en vind dat scholen homoseksuele docenten mogen weigeren (imo is dat juist een zeer progressief standpunt).

Speciale vermelding vind ik overigens D66 waard, die het basispakket voor de ziektekostenverzekering fors in wil krimpen.
Overigens gaat die stelling over ouderen die een einde aan hun leven willen maken niet over de gebruikelijke euthanasie bij ondraaglijk lijden (waar ik wel voor ben), maar een soort hulp bij zelfdoding bij een "voltooid leven".

Ik geloof dat André Krouwel (de maker van de test) investeren in milieuzaken en voorstellen voor strengere milieuwetgeving ook als "progressief" ziet.

Ik kom overigens ergens onder D66 uit.
pi_80805883
quote:
Progressieven kenmerken zich over het algemeen door een kosmopolitische en multiculturele houding. Ze hechten veel waarde aan persoonlijke vrijheden, met name op het gebied van ethische vraagstukken als abortus, euthanasie en het homohuwelijk. Progressieven staan tolerant tegenover alternatieve leefstijlen en zijn bij het dilemma 'milieu' versus 'economie' eerder geneigd voor het milieu te kiezen. Conservatieven daarentegen kenmerken zich over het algemeen door een nationale en monoculturele houding. Ze hechten veel waarde aan traditionele waarden en instituties van de samenleving, zoals de kerk, het gezin en het verenigingsleven. Conservatieven geloven in een overheid die krachtig optreedt om de orde en stabiliteit van de maatschappij te waarborgen. Bij het dilemma 'milieu' versus 'economie' zijn conservatieven eerder geneigd voor de economie te kiezen.
pi_80806300
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:49 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]

Klopt wel. Min of meer tussen de twee partijen waar ik waarschijnlijk op zal stemmen (VVD-D66)
Mijn resultaat was vrijwel hetzelfde.

TON zou dan het beste bij me passen, dat gaat hem niet worden.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_80807780
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:50 schreef Ryon het volgende:
De PVV kwam bij uit op links-conservatief. Wilders zit dus bij dezelfde kerk als zijn meest gehate tegenstanders.

Beetje een merkwaardige test.
Economisch gezien neigt de PVV behoorlijk naar links met standpunten zoals over de WAO.
Op niet-economisch terrein is de PVV extreem conservatief, dus vandaar dat ze als links-conservatief worden gezien.
pi_80807919
Is het CDA conservatiever dan de PVV???
pi_80808054
Ik zit zover linksboven, dat er geen partij meer te bekennen is.

Erg teleurstellend dat er niets over het rookverbod gevraagd wordt....mocht er een partij zijn die het roken overal weer vrij zou willen geven, dan zou ik mss nog gaan stemmen....nu wordt het weer gezellig thuis blijven.

Uploaded with ImageShack.us
  woensdag 28 april 2010 @ 16:10:07 #62
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_80808335
Wtf Groen Links. Ben het verst verwijderd van SGP wat dan wel weer helemaal waar is.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_80808651
IN al dit soort test zit ik vrijwel altijd middenin... ook deze keer weer, enkel iets hoger op de progressieve as:

ook de aangeraden coalitie zou mij wel goed bekoren PVDA+VVD+GL+D66
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 28 april 2010 @ 16:20:26 #64
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_80808745
Ik ben ietsje rechtser en ietsje conservatiever dan de PvdA. In dat ietsje rechtser herken ik me wel, maar het ietsje conservatiever komt door de toevallige vragen. Blijkbaar is het erg progressief om voor een gekozen burgemeester te zijn, terwijl zo'n systeemvraag mijns inziens helemaal niet op die schaal thuis hoort. En ik ben alleen voor euthanasie bij ondraaglijk lijden.

Als ik naar de nieuwsberichten en de verboden kijk waar de PvdA soms achterstaat, dan beschouw ik mezelf toch wel als progressiever.
pi_80808997
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef Pool het volgende:
En ik ben alleen voor euthanasie bij ondraaglijk lijden.
Ik schrik er een beetje van dat er zoveel partijen nog voor hulp bij zelfdoding zijn. Zouden ze wel weten dat het niet over euthanasie bij ondraaglijk lijden gaat?

Ik hoorde laatst nota bene Els Borst zeggen dat ze dat burgerinitiatief die deze hulp wil bewerkstelligen maar niets vond. Ik vermoed dat de posities rond dat standpunt niet helemaal kloppen ...
  woensdag 28 april 2010 @ 16:28:13 #66
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_80809009
quote:
D66 wil wel medicinale cannabis erin, tenminste in het concept-programma (het definitieve programma kan ik niet vinden op die brakke site).
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:59 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik geloof dat André Krouwel (de maker van de test) investeren in milieuzaken en voorstellen voor strengere milieuwetgeving ook als "progressief" ziet.
Klopt, alles in de categorie 'milieu' is progressief/conservatief, behalve kilometerbeprijzing, die staat op de links/rechts dimensie ingeschaald.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
Is het CDA conservatiever dan de PVV???
Misschien niet in het algemeen, maar het is natuurlijk maar een selectie aan onderwerpen en daar komen zij conservatiever uit dan de PVV.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Kingstown het volgende:
Erg teleurstellend dat er niets over het rookverbod gevraagd wordt....mocht er een partij zijn die het roken overal weer vrij zou willen geven, dan zou ik mss nog gaan stemmen....nu wordt het weer gezellig thuis blijven.
Tsja, als het afschaffen van het rookverbod jouw enige motivatie zou zijn om te gaan stemmen, is het inderdaad maar beter dat je thuis blijft.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:55:15 #67
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_80810037
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik schrik er een beetje van dat er zoveel partijen nog voor hulp bij zelfdoding zijn. Zouden ze wel weten dat het niet over euthanasie bij ondraaglijk lijden gaat?

Ik hoorde laatst nota bene Els Borst zeggen dat ze dat burgerinitiatief die deze hulp wil bewerkstelligen maar niets vond. Ik vermoed dat de posities rond dat standpunt niet helemaal kloppen ...
Iemand kan ook psychisch ondraaglijk lijden. Als een 95-jarige iedereen waar ze om geeft, dood heeft zien gaan, geen kinderen (meer) heeft, slecht ter been is en de godganse dag in haar uppie voor de planten zit, kan ik het me wel voorstellen. Ook al is het geen ernstige ziekte. En een psycholoog om de zin van het leven weer in te zien, heeft op die leeftijd ook weer geen zin imo

Aan de andere kant, als een bejaarde het simpelweg wel welletjes vindt, moet het niet kunnen. Maar ik denk dat dat er ook niet veel zijn.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_80810316
quote:
[ afbeelding ]

Dat had ik dus ook. Op hogere straffen (daar had ik neutraal ingevuld) en euthanasie (helemaal voor) na had ik hier hetzelfde als jou en kom ook op bijna dezelfde positie uit.
pi_80810383
quote:
"Iedereen mag in het openbaar zeggen wat hij wil, ook als dat leidt tot discriminatie"
Grappig om te zien dat de PVV het volgens de makers van het kompas hiermee oneens is. Overigens terecht. Zelf allemaal dingen roepen (waar hij het recht toe heeft wat mij betreft), maar o wee als bijvoorbeeld een imam iets controversieels zegt. Dan telt het opeens niet meer.
pi_80810455
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Libereco het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat de PVV het volgens de makers van het kompas hiermee oneens is. Overigens terecht. Zelf allemaal dingen roepen (waar hij het recht toe heeft wat mij betreft), maar o wee als bijvoorbeeld een imam iets controversieels zegt. Dan telt het opeens niet meer.
Eeeeh ... bij mij is PVV er mee eens hoor.
pi_80810519
Rita is er wel mee oneens.
pi_80810579

Zit met dit soort tests altijd het dichtst bij de PvdA of rond deze plek op zo'n Links-rechts spectrum geval.
pi_80810627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook. Op hogere straffen (daar had ik neutraal ingevuld) en euthanasie (helemaal voor) na had ik hier hetzelfde als jou en kom ook op bijna dezelfde positie uit.
Heb je misschien bij "Alle volwassenen zijn automatisch orgaandonor, tenzij zij expliciet hebben aangegeven dat niet te willen" oneens ingevuld? Dan pakt het opeens een stuk conservatiever uit. Later heb ik bij die stelling oneens ingevuld (staat niet bij mijn resultaat eerder in dit topic). Erg typisch vind ik dat men dat onder conservatief schaart. Het recht op lichamelijke integriteit staat bij mij hoog in het vaandel. De overheid hoort niet te beslissen dat je automatisch orgaandonor wordt, tenzij je zelf anders hebt aangegeven. Dat is zeker niet conservatief .

[ Bericht 0% gewijzigd door Libereco op 28-04-2010 17:26:18 ]
pi_80810665
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:06 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Eeeeh ... bij mij is PVV er mee eens hoor.
Ik zie het Fout van mijn kant .
pi_80810679
Dit zegt de PVV er over:
quote:
De PVV is voor het verruimen van de vrijheid van meningsuiting. Wat ons betreft moet aanzetten tot geweld strafbaar zijn. Ook zijn wij uiteraard tegen feitelijk discriminatoir handelen. (eigen toelichting)
ToN:
quote:
TROTS is voor vrijheid van meningsuiting maar discriminatie hoort in ons land niet thuis.
VVD (mee oneens):
quote:
Discrimineren moeten we uiteraard blijven verbieden en bestrijden. Iemand de toegang tot een disco ontzeggen omdat hij moslim is. Iemand zwaarder beboeten omdat hij zwart is. Iemand ontslaan omdat hij homoseksueel is. Dat is iets heel anders dan kwetsen. Kwetsen is subjectief. De één zijn waarheid kan voor de ander een onwelgevallige mening zijn. Zo werkt onze geliefde en zwaar bevochten open samenleving. Niemand mag gediscrimineerd worden op basis van geslacht, ras, geaardheid, geloof of levensovertuiging. Dit is een cruciaal stuk rechtsbescherming. Zonder dit is de rechtstaat op drijfzand gebouwd en dit principe is vrijheidslievende Nederlanders even lief als de vrijheid van meningsuiting.
D66 (mee eens ! ):
quote:
religieuze, culturele of maatschappelijke achtergrond. Haatzaaien en het oproepen tot geweld is strafbaar. Voor het overige vindt D66 dat de botsing van meningen het maatschappelijk debat rijker kunnen maken. Vooringenomen opvattingen, religieuze dogma’s en politieke stellingnames moeten altijd betwist kunnen worden. Er mag dus een grote mate van incasseringsvermogen worden verwacht van mensen. In het publieke debat mag en moet men echter elkaar ook houden aan ongeschreven beschavingsnormen en respect. D66 vindt dat de wettelijke regelingen die stellen dat religieuze opvattingen beschermwaardiger zijn dan andere opvattingen moeten worden geschrapt. (concept verkiezingsprogramma p. 75)
Volgens mij verstaan ze allemaal wat anders onder deze stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')