SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arabisch?quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ladylike het volgende:
het klinkt als turks,
ik vind het ook sterk op arabisch lijken
ja weet ik het... het klinkt als turks...quote:
Het kan prima dat je nooit bewust Turks hebt gehoord, als je niet weet wat het verschil is tussen Turks, Marokkaans, etc. lijkt me.quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hoe kan je in Nederland nog nooit Turks hebben gehoord?
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet tot dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
Zoals je ziet is dat voor de meeste Nederlanders dus niet zo overduidelijk, en dat is ook niet heel gek. Zie het aangehaalde voorbeeld met Aziatische talen. We komen er zo weinig mee in aanraking dat zelfs de grote verschillen ons niet gauw opvallen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet in dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.
Klopt, Turks is een Altasche taal en staat daardoor zelfs dichter bij het Koreaans dan bij het Arabisch, Hebreeuws en andere Semitische talen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
Weer wat geleerd.quote:Op maandag 19 april 2010 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, Turks is een Altasche taal en staat zelfs dichter bij het Koreaans dan bij het Arabisch, Hebreeuws en andere Semitische talen.
Dat is niet zo vreemd, aangezien dat 9 vd 10 keer ook het geval is in het openbaar.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef lurf_doctor het volgende:
Het klinkt altijd alsof ze ruzie hebben
Nederlands: Ik heb heel veel kleine appels in mijn zakquote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef Alecks het volgende:
Qua klanken vindt ik Turks op Hongaars lijken, al weet ik dat de talen zelf erg verschillend zijn.
Dit topic gaat over het Turks, niet Arabisch.quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef _Midnight_ het volgende:
Jallebie JALLA-JALLA !!!!!!
Dat woord JALLA wordt veel gebruikt in het Arabisch.
Betekent iets van "schiet op!"
quote:Op maandag 19 april 2010 12:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het Turks, niet Arabisch.
Dat is niet mijn ervaring en volgens mij ging dit topic ook niet over gedrag maar over taal.quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, aangezien dat 9 vd 10 keer ook het geval is in het openbaar.
Nee.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig dat mensen allemaal talen opnoemen die eigenlijk niks met het Turks te maken hebben. Vind niemand het dan op het Japans of Koreaans lijken?
Ik wel als ik een boze turk hoor dan moet ik altijd denken aan een samurai.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig dat mensen allemaal talen opnoemen die eigenlijk niks met het Turks te maken hebben. Vind niemand het dan op het Japans of Koreaans lijken?
LOL.quote:Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Ik wel als ik een boze turk hoor dan moet ik altijd denken aan een samurai.
Dat klopt helemaal.quote:Op maandag 19 april 2010 14:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Er zitten voor mijn gevoel wel erg veel u (oe) klanken in.
Hoe heet je vriendin?quote:Op maandag 19 april 2010 14:29 schreef picodealion het volgende:
En veel dj / dzj heb ik altijd het idee.
Ik kan na enkele jaren nog steeds de naam van mijn vriendin niet helemaal goed uitspreken..
Ik kan me zo geen Koreaans voor de geest halen maar I heb toch het idee dat Turks en Japans toch echt anders klinken. Japans is iets nasaler en de klinkers lijken iets langer aangehouden.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Als ik naar het Koreaans in Lost luister hoor ik echt geen enkele overeenkomst met Turks.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik kan me zo geen Koreaans voor de geest halen maar I heb toch het idee dat Turks en Japans toch echt anders klinken. Japans is iets nasaler en de klinkers lijken iets langer aangehouden.
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijkquote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef Karina het volgende:
Ik vind het helemaal niet op Arabisch lijken, meer op een Slavische taal of misschien zelfs een beetje op een Scandinavische taal (als je alleen naar de klanken luistert en niet naar de woorden).
Ik hoor wel wanneer iemand Turks spreekt of Arabisch.
Hongaars is nog wat nauwer verwant. Edit: Fins noch Hongaars, blijkbaar.quote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijk.
Ik hoor vooral veel 's.quote:Op maandag 19 april 2010 14:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Er zitten voor mijn gevoel wel erg veel u (oe) klanken in.
Ik had ooit een collega met de naam zlem. Een van de mooiere Turkse namen vind ik, maar iedereen sprak het weer anders uit. Meestal werd het gewoon "Oslim". Rijmde mooi met een andere eigenschap.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hongaars is nog wat nauwer verwant.
[..]
Ik hoor vooral veel 's.
Nee joh gekkie. Fins is finoegrisch en Turks is altaisch. Er is wel eens geopperd dat deze verwant zouden zijn, maar dit wordt verworpen door 99% van de taalkundige wereldquote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijk.
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.quote:Op maandag 19 april 2010 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het een vd mooiste talen die ik ken. Erg zacht en vloeiend, warme klanken die voorin de mond liggen. Daarnaast ook een erg open lettergrepenstructuur en heldere klinkers dus toegankelijk klinkend.
Andere talen die dit hebben voor mij zijn Farsi (mijn favoriet qua klank) en Portugees Portugees, hoewel die qua klinkers en klankregels iets minder uitgebreid zijn.
Dit.quote:Op maandag 19 april 2010 16:24 schreef Peachcore het volgende:
Wtf, in dat filmpje klinkt het Scandinavisch...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
Dat is wel waar jaquote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.
Ik vroeg me al een tijdje af hoe Turks klinkt voor mensen die zelf geen Turks spreken. En vandaag zei iemand toevallig dat hij het Turks op het Koreaans vond lijken (Koreaans is verwant aan het Turks), dus ik vroeg me af of meer mensen dat vonden. Niet dus.quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Tsja, er zijn ook mensen die vinden dat Nederlands als Hebreeuws klinkt. Buitenlanders vooral. Het is moeilijk om iets duidelijk als een eigen taal te herkennen als je er niet bepaalde woorden uit kunt pikken.
Koreaansquote:Op maandag 19 april 2010 18:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vroeg me al een tijdje af hoe Turks klinkt voor mensen die zelf geen Turks spreken. En vandaag zei iemand toevallig dat hij het Turks op het Koreaans vond lijken (Koreaans is verwant aan het Turks), dus ik vroeg me af of meer mensen dat vonden. Niet dus.
Ja dat snap ik ook niet. Wat Arabisch Arabisch maakt zijn die harde klanken, maar het Turks heeft die helemaal niet.quote:
Maar zeker wel na het stappen naar de lokale Turkse Dner kebab zaak gaan?quote:
quote:
Reageer dan gewoon niet.quote:Op maandag 19 april 2010 20:10 schreef BarrieButsers het volgende:
Als je verkouden bent, en al het snot in je bakkes omhoog haalt. Zo klinkt turks in mijn oren
*knorfffff*
Een vleugje russisch erdoorheen?quote:Op maandag 19 april 2010 19:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En dit? Vinden jullie dit wel meer op het Koreaans lijken?
*Video verwisselt, deze is beter.
quote:Op maandag 19 april 2010 20:20 schreef Lespaulspelert het volgende:
Iemand met een hazenlip die een hete aardappel in zijn mond heeft en hem graag wil uitspugen, maar dat pas mag als hij de bijbel achterstevoren heeft voorgelezen.
Kan. Maar wij maken die helemaal niet zo lang.quote:Op maandag 19 april 2010 20:43 schreef DerUberMensch het volgende:
Ik heb een behoorlijke hekel aan de "" in het turks. Atatrk.Walgelijk.
quote:Op maandag 19 april 2010 20:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kan. Maar wij maken die helemaal niet zo lang.
quote:Op maandag 19 april 2010 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeg het is, wat is er aan de hand?
quote:Op maandag 19 april 2010 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeg het is eens, wat is er aan de hand?
Wtf, sorry maar jij bent echt zielig bezig.quote:
Debiel, die 'nazi' was gewoon een grap.quote:Op maandag 19 april 2010 21:04 schreef Blocko het volgende:
[..]
Wtf, sorry maar jij bent echt zielig bezig.
Iedereen die ook maar negatief is over de klank van de turkse taal krijgt van jou gelijk al eenreactie...
Ik ben trouwens opgegroeid met Turks, kan dan ook niet echt een heel goede mening geven in dit topic, zal wel niet tot de groep behoren die je met dit topic wilt bereiken...
Eh, volgens mij ben jij hier de trol? Met je burkanist onderschriftdingapparaat.quote:
Verder alles goed?quote:Op maandag 19 april 2010 21:13 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Eh, volgens mij ben jij hier de trol? Met je burkanist onderschriftdingapparaat.![]()
dikkat fahişe
Hh..quote:Op maandag 19 april 2010 21:16 schreef Bortecinem het volgende:
Mods, sluit dit topic maar. Het gaat echt nergens meer over.
Het klinkt als een kruising tussen iets Oostbloks/Aziatisch en Arabisch gebrabbelquote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef Bortecinem het volgende:
Dat vraag ik mij al een tijdje af. Hoe klinkt Turks voor jullie en op welke andere taal vinden jullie het lijken?
Stukje Turkse nieuws voor mensen die nog nooit Turks hebben gehoord.
ik stap niet.quote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar zeker wel na het stappen naar de lokale Turkse Dner kebab zaak gaan?
Mafkees.
Nee het lijkt er niet op en al helemaal niet op Japans. Als het op n van die twee moet lijken zeg ik dan toch Koreaans..omdat Japans meer "los" gesproken wordt.. en Turks en Koreaans meer "bij elkaar" ( als n golf van woorden lijkt wel, terwijl je bij het Japans duidelijk de lettergrepen hoort) wordt gesproken?quote:Op maandag 19 april 2010 18:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vroeg me al een tijdje af hoe Turks klinkt voor mensen die zelf geen Turks spreken. En vandaag zei iemand toevallig dat hij het Turks op het Koreaans vond lijken (Koreaans is verwant aan het Turks), dus ik vroeg me af of meer mensen dat vonden. Niet dus.
Dat is Duits.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vooral altijd luidruchtig.
Het eerste waar ik aan dacht toen ik die youtube link keek was dit:quote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef Bortecinem het volgende:
Dat vraag ik mij al een tijdje af. Hoe klinkt Turks voor jullie en op welke andere taal vinden jullie het lijken?
Welke van de twee soorten Turken? er zijn er namelijk twee, veel Nederlanders weten dat bv niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:57 schreef clockcable het volgende:
Turken zijn zo slecht niet, in vergelijking met Marokkanen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:57 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Mensen die vinden dat het Turks op Arabisch lijkt..dan is er echt wat mis met je oren.
Precies, vind het ook wel iets weghebben van Russisch, al hoor je duidelijk ook andere Centraal-Aziatische invloeden. Ik volg een Koreaanse serie en daar lijkt het helemaal niet op.quote:Op maandag 19 april 2010 12:06 schreef Maisnon het volgende:
Misschien raar maar ik vind het ook een beetje Russisch bijnawel Slavisch in ieder geval
Het klinkt hoofdzakelijk als Turksquote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef Bortecinem het volgende:
Blijft weinig over van je taaltje hequote:Op donderdag 22 april 2010 20:04 schreef Bortecinem het volgende:
Conlusie: Scandinavisch, Russisch en Arabisch?
quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Izaag het volgende:
Turks vrouwen die Turks spreken klinken als mannen. Zwaar accent door de taal?
Hmm, is me nooit opgevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:28 schreef Izaag het volgende:
[..]
Zware stem. Ook op de Turkse tv en op het journaal door vrouwen.
Viel me op. Zangeressen ook.
Bogs.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Als een mooie taal die moeilijk te leren is.
/Maar ik kan het spreken, nanana.
quote:Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Xrtzsck het volgende:
Siz ekoslovakyalılaştırabildiklerimizden misiniz, yoksa ekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız?
Şemsi Paşa pasajı'nda sesi bzşesiceler.
Ehehe.
Sletquote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ladylike het volgende:
het klinkt als turks,
ik vind het ook sterk op arabisch lijken
Dat komt door het platte achterhoofd van Turken, dat zorgt voor een andere klank.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Izaag het volgende:
Idioot.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat komt door het platte achterhoofd van Turken, dat zorgt voor een andere klank.
De reacties hier zijn soms echt te kinderachtig voor woorden, maar je moet niet op alles serieus gaan zitten reageren,quote:
Turks temperament, h.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:35 schreef picodealion het volgende:
[..]
De reacties hier zijn soms echt te kinderachtig voor woorden, maar je moet niet op alles serieus gaan zitten reageren,.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.
Waarom vergeet elke Nederlander de H achter Vallah (spreek uit: wal lah). Je moet even op die dubbel l wachten voordat je de ah uitspreekt.quote:
Westen van Turkije? Ik ken vier soorten Turks, het normale Turks dat overal hetzelfde wordt gesproken (van Izmir tot Adana), het dorps Turks - ieder dorp een ander dialect, en het Turks in het Oosten met een zwaar Koerdisch accent.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
(Alhoewel ik het Turks in het Westen van Turkije ook een beetje gay vind klinken)
Osmaans is amper Turks te noemen, maar goed.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:38 schreef Burakius het volgende:
Ja Istanbul Turks. Dat is echt gay.
Je vergeet trouwens nog het Osmaans Turks. De mooiste vorm van alle Turkse vormen!
Nee het bestaat alleen maar uit een groot gedeelte Turksquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Osmaans is amper Turks te noemen, maar goed.
Open er een topic over.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee het bestaat alleen maar uit een groot gedeelte Turks. Je overdrijft weer. En overdrijven is een vak. Er bestaat geen mooiere Turks dan Osmaans Turks. Het is net een gedicht dat gesproken wordt.
paar turkse vriendinnen hebben het gepoogd me ooit turks te leren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom vergeet elke Nederlander de H achter Vallah (spreek uit: wal lah). Je moet even op die dubbel l wachten voordat je de ah uitspreekt.
Open een topic over Griekenlandquote:
quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:
(Alhoewel ik het Turks in het Westen van Turkije ook een beetje gay vind klinken)
quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:36 schreef Bortecinem het volgende:
En dan heb je nog het Istanbul Turks. Dat is idd gay.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Open een topic over Griekenland. Of over hormonlar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de Oeral-Altaische theorie zijn het Turks en het Hongaars aan elkaar verwant.quote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef Alecks het volgende:
Qua klanken vindt ik Turks op Hongaars lijken, al weet ik dat de talen zelf erg verschillend zijn.
Nou nou dat is anders toch algemeen bekendquote:
Deze post doet mij denken aan de Nederlandse ABNers vs Limburgers/dorpelingen-vete.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nooit in Istanbul geweest
Oosterse dorpelingen![]()
Met hun steenkolenturks![]()
![]()
Patat vs Friet, die strijd heeft ook op Fok! voor veel beroering mogen zorgen mijn waarde.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Deze post doet mij denken aan de Nederlandse ABNers vs Limburgers/dorpelingen-vete.
Jij bent een typisch voorbeeld van een persoon met 'kuyruk acisi'.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou nou dat is anders toch algemeen bekend
Op wat voor Turkse man val jij eigenlijk?
Moussi legt even uit wat voor Turkse mannen er bv zijn:
Ik heb het over dat typische Istanbul kak accent met een rollende R, niet over het normale Turks zoals in het filmpje dat jij waarschijnlijk bedoelt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
![]()
Welnee, koop eens een lolbroek bij de Hema en verstijf niet wanneer het woord Turkije valt in een nationalistische gekt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij bent een typisch voorbeeld van een persoon met 'kuyruk acisi'.
Dan kun je idd beter Farsi spreken, na het Italiaans en Argentijns-Spaans mijn favoriet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:34 schreef AryaMehr het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet overdreven aan de Turkse taal stoor, maar dat het zeker niet tot mijn favoriete talen behoort. Het is naar mijn mening geen zachte en elegante taal. Teveel 'yorum', 'dorum' en andere niet elegante uitspraken.
Nee, ik vind het Turks ook geen zachte taal, en al helemaal niet als je het vergelijkt met het extreem zachte Perzisch.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:34 schreef AryaMehr het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet overdreven aan de Turkse taal stoor, maar dat het zeker niet tot mijn favoriete talen behoort. Het is naar mijn mening geen zachte en elegante taal. Teveel 'yorum', 'dorum' en andere niet elegante uitspraken.
Hap hap hap, yerim seniquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het over dat typische Istanbul kak accent met een rollende R, niet over het normale Turks zoals in het filmpje dat jij waarschijnlijk bedoelt.
Anyway, jullie Westerse Macedonische Turken hebben echt een mooi accent ja.![]()
Zelfs Rojin in de bergen van Agri heeft een mooier accent.
Echt niet!quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Izaag het volgende:
Adres huisnummer woonplaats aubquote:Op zaterdag 24 april 2010 03:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[knuppel in hoenderhok] Zijn Turken eigenlijk niet gewoon halve Grieken? [/knuppel in hoenderhok]
Dat komt omdat ze het nieuws presenteert. Dat doen alle nieuwslezers. Ja, ook in het Nederlands.quote:Op zondag 25 april 2010 14:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat praat die mevrouw in de OP snel !
Ik kan niet eens zo snel praten, al zou ik het willen![]()
Mijn ongeoefend oor vind het klinken als een mix van Russisch plus een Aziatische taal en dat dan achterstevoren afgespeeld, fast forward.
Haha. Het Turks wat ze in Istanbul spreken, is behoorlijk gay. En nee, ik ben geen "Oosterse dorpeling", ik kom uit Adana.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
![]()
Het deed mij een beetje denken aan de verslaglegging van paardenrennenquote:Op zondag 25 april 2010 19:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze het nieuws presenteert. Dat doen alle nieuwslezers. Ja, ook in het Nederlands.
Turken praten gewoon veel.quote:Op zondag 25 april 2010 20:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het deed mij een beetje denken aan de verslaglegging van paardenrennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |