quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Izaag het volgende:
Turks vrouwen die Turks spreken klinken als mannen. Zwaar accent door de taal?
Hmm, is me nooit opgevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:28 schreef Izaag het volgende:
[..]
Zware stem. Ook op de Turkse tv en op het journaal door vrouwen.
Viel me op. Zangeressen ook.
Bogs.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Als een mooie taal die moeilijk te leren is.
/Maar ik kan het spreken, nanana.
quote:Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Xrtzsck het volgende:
Siz çekoslovakyalılaştırabildiklerimizden misiniz, yoksa çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız?
Şemsi Paşa pasajı'nda sesi büzüşesiceler.
Ehehe.
Sletquote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ladylike het volgende:
het klinkt als turks,
ik vind het ook sterk op arabisch lijken
Dat komt door het platte achterhoofd van Turken, dat zorgt voor een andere klank.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Izaag het volgende:
Turks vrouwen die Turks spreken klinken als mannen. Zwaar accent door de taal?
Idioot.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat komt door het platte achterhoofd van Turken, dat zorgt voor een andere klank.
De reacties hier zijn soms echt te kinderachtig voor woorden, maar je moet niet op alles serieus gaan zitten reageren,quote:
Turks temperament, hè.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:35 schreef picodealion het volgende:
[..]
De reacties hier zijn soms echt te kinderachtig voor woorden, maar je moet niet op alles serieus gaan zitten reageren,.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.
Waarom vergeet elke Nederlander de H achter Vallah (spreek uit: wal lah). Je moet even op die dubbel l wachten voordat je de ah uitspreekt.quote:
Westen van Turkije? Ik ken vier soorten Turks, het normale Turks dat overal hetzelfde wordt gesproken (van Izmir tot Adana), het dorps Turks - ieder dorp een ander dialect, en het Turks in het Oosten met een zwaar Koerdisch accent.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
(Alhoewel ik het Turks in het Westen van Turkije ook een beetje gay vind klinken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |