SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arabisch?quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ladylike het volgende:
het klinkt als turks,
ik vind het ook sterk op arabisch lijken
ja weet ik het... het klinkt als turks...quote:
Het kan prima dat je nooit bewust Turks hebt gehoord, als je niet weet wat het verschil is tussen Turks, Marokkaans, etc. lijkt me.quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hoe kan je in Nederland nog nooit Turks hebben gehoord?
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet tot dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
Zoals je ziet is dat voor de meeste Nederlanders dus niet zo overduidelijk, en dat is ook niet heel gek. Zie het aangehaalde voorbeeld met Aziatische talen. We komen er zo weinig mee in aanraking dat zelfs de grote verschillen ons niet gauw opvallen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet in dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.
Klopt, Turks is een Altasche taal en staat daardoor zelfs dichter bij het Koreaans dan bij het Arabisch, Hebreeuws en andere Semitische talen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
Weer wat geleerd.quote:Op maandag 19 april 2010 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, Turks is een Altasche taal en staat zelfs dichter bij het Koreaans dan bij het Arabisch, Hebreeuws en andere Semitische talen.
Dat is niet zo vreemd, aangezien dat 9 vd 10 keer ook het geval is in het openbaar.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef lurf_doctor het volgende:
Het klinkt altijd alsof ze ruzie hebben
Nederlands: Ik heb heel veel kleine appels in mijn zakquote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef Alecks het volgende:
Qua klanken vindt ik Turks op Hongaars lijken, al weet ik dat de talen zelf erg verschillend zijn.
Dit topic gaat over het Turks, niet Arabisch.quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef _Midnight_ het volgende:
Jallebie JALLA-JALLA !!!!!!
Dat woord JALLA wordt veel gebruikt in het Arabisch.
Betekent iets van "schiet op!"
quote:Op maandag 19 april 2010 12:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het Turks, niet Arabisch.
Dat is niet mijn ervaring en volgens mij ging dit topic ook niet over gedrag maar over taal.quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, aangezien dat 9 vd 10 keer ook het geval is in het openbaar.
Nee.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig dat mensen allemaal talen opnoemen die eigenlijk niks met het Turks te maken hebben. Vind niemand het dan op het Japans of Koreaans lijken?
Ik wel als ik een boze turk hoor dan moet ik altijd denken aan een samurai.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig dat mensen allemaal talen opnoemen die eigenlijk niks met het Turks te maken hebben. Vind niemand het dan op het Japans of Koreaans lijken?
LOL.quote:Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Ik wel als ik een boze turk hoor dan moet ik altijd denken aan een samurai.
Dat klopt helemaal.quote:Op maandag 19 april 2010 14:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Er zitten voor mijn gevoel wel erg veel u (oe) klanken in.
Hoe heet je vriendin?quote:Op maandag 19 april 2010 14:29 schreef picodealion het volgende:
En veel dj / dzj heb ik altijd het idee.
Ik kan na enkele jaren nog steeds de naam van mijn vriendin niet helemaal goed uitspreken..
Ik kan me zo geen Koreaans voor de geest halen maar I heb toch het idee dat Turks en Japans toch echt anders klinken. Japans is iets nasaler en de klinkers lijken iets langer aangehouden.quote:Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef Bortecinem het volgende:
Als ik naar het Koreaans in Lost luister hoor ik echt geen enkele overeenkomst met Turks.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik kan me zo geen Koreaans voor de geest halen maar I heb toch het idee dat Turks en Japans toch echt anders klinken. Japans is iets nasaler en de klinkers lijken iets langer aangehouden.
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijkquote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef Karina het volgende:
Ik vind het helemaal niet op Arabisch lijken, meer op een Slavische taal of misschien zelfs een beetje op een Scandinavische taal (als je alleen naar de klanken luistert en niet naar de woorden).
Ik hoor wel wanneer iemand Turks spreekt of Arabisch.
Hongaars is nog wat nauwer verwant. Edit: Fins noch Hongaars, blijkbaar.quote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijk.
Ik hoor vooral veel 's.quote:Op maandag 19 april 2010 14:25 schreef PeterLudolf het volgende:
Er zitten voor mijn gevoel wel erg veel u (oe) klanken in.
Ik had ooit een collega met de naam zlem. Een van de mooiere Turkse namen vind ik, maar iedereen sprak het weer anders uit. Meestal werd het gewoon "Oslim". Rijmde mooi met een andere eigenschap.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hongaars is nog wat nauwer verwant.
[..]
Ik hoor vooral veel 's.
Nee joh gekkie. Fins is finoegrisch en Turks is altaisch. Er is wel eens geopperd dat deze verwant zouden zijn, maar dit wordt verworpen door 99% van de taalkundige wereldquote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dat kan. Fins zit in dezelfde taalgroep als Turks namelijk.
Ik vind Turks, gesproken door Westerse Turken in Turkije zelf, ook best wel mooi, heel rustig. De Turken in Nederland hebben alleen nogal de neiging de Arabieren na te doen met veel stemverheffingen en de taal eerder uit te spugen/braken dan het bedeesde wat je kent uit bijvoorbeeld Istanbul.quote:Op maandag 19 april 2010 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het een vd mooiste talen die ik ken. Erg zacht en vloeiend, warme klanken die voorin de mond liggen. Daarnaast ook een erg open lettergrepenstructuur en heldere klinkers dus toegankelijk klinkend.
Andere talen die dit hebben voor mij zijn Farsi (mijn favoriet qua klank) en Portugees Portugees, hoewel die qua klinkers en klankregels iets minder uitgebreid zijn.
Dit.quote:Op maandag 19 april 2010 16:24 schreef Peachcore het volgende:
Wtf, in dat filmpje klinkt het Scandinavisch...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |