quote:Op maandag 19 april 2010 08:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Senna gaat vanavond voor het eerst logeren. Ik ga straks naar mijn ouders, en ze blijft daar slapen.
Nu is even de vraag wat ik het beste kan doen: haar zelf nog mee in bed leggen en dan pas naar huis gaan, of na het eten al naar huis gaan, zodat mijn ouders haar in bed leggen.
Als ik haar zelf in bed leg, is dat een beetje vertrouwd, maar dan is het misschien raar als ik er niet ben om haar eruit te halen morgen. Ze zeggen toch dat je beter niet stiekem weg kunt gaan? Als ik al eerder naar huis ga terwijl ze nog wakker is, is de vraag hoe goed ze zal gaan slapen.
Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?
quote:Op maandag 19 april 2010 08:58 schreef Nijna het volgende:
Ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant lijkt het me duidelijker als je weg gaat als ze nog wakker is... Aan de andere kant snap ik ook wel het zelf in bed willen leggen.
En het is natuurlijk ook niet zo dat een vreemde haar uit bed komt halen, maar een van je ouders.
Als je haar zelf naar bed brengt zou ik tegen haar zeggen dat als ze wakker wordt, mama er niet is, maar dat opa/oma haar uit bed komt halen.
En dat je haar morgen weer komt ophalen, zoiets. Geen idee wat ze begrijpen, maar je weet maar nooit.
Als ik Mirte ga ophalen op de psz terwijl Iris nog slaapt dan zet ik de babyfoon bij de buren en ik zeg dan altijd tegen Iris dat als ze wakker wordt, het kan zijn dat de buurvrouw haar uit bed komt halen. Tot nu toe nog niet voorgekomen, maar het voelt voor mezelf raar om "zomaar" weg te gaan zeg maar.
quote:Op maandag 19 april 2010 09:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Miss_sly, ik zou Finn zelf in bed leggen, maar dat is ook omdat hij gewoon een moeilijke slaper is. Wat Nijna zegt zou ik inderdaad ook doen, wel vertellen dat je er morgen weer bent en dat opa of oma haar uit bed komt halen.
quote:Op maandag 19 april 2010 09:35 schreef Stiemie het volgende:
Miss hoe doe je het anders als je ouders op komen passen? Misschien dat een beetje aanhouden? Dat is wel vertrouwd voor haar. Of dat je ouders haar in bed leggen en jij wacht tot ze slaapt?
quote:Op maandag 19 april 2010 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als mijn ouders op komen passen, dan is dat overdag, eten we met z'n allen en dan als ze tijd hebben doet mijn moeder haar in bad, maar omdat ik na de papfles vaak nog even aanleg, leggen schaap of ik haar altijd in ed. Vaker schaap nog dan ik, eigenlijk.
Ik overleg ook nog wel even met mijn ouders, maar ik geloof dat mijn moeder het wel een prettiger idee vindt als ik Senna in bed leg. Gewoon, voor de rust en duidelijkheid voor Senna. En als ze zo goed slaapt als de afgelopen 2 weken, wordt ze toch niet 's nachts nog wakker, dus dat is wel fijn
ik ben er bij een maand of 7 mee gestopt geloof ik. Ik leg ook al een hele tijd geen hydrofiel onder haar hoofd.quote:Op maandag 19 april 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hè bah miss, wat ongelooflijk k*t!![]()
Even een vraagje. Tot welke leeftijd maak je 't bedje kort op? Ik heb het idee dat het nogal zinloos is bij Isabeau. Ze wriemelt net zo lang tot ze helemaal boven ligt met haar hoofd tegen de achterwand.
Nee, is ook niet gek... maar mannen hè.... Het is zo'n dooddoener maar hier is het ook altijd van toepassing. Als ik gefrustreerd opbel waar hij *noem iets* gelaten heeft, krijg ik gewoon geen antwoord. Dus ik bel met mijn poezeligste stem.... maar ik kan me voorstellen dat die even niet beschikbaar was nadat één of andere malloot je auto gemolesteerd heeft!quote:Op maandag 19 april 2010 11:40 schreef miss_sly het volgende:.is toch niet gek dat ik dan vraag om snel duidelijkheid te regelen?
Jochems bed is nog steeds kort opgemaakt, maar desondanks lag hij pas ondersteboven met zijn hoofd onder de deken. Allang blij dat Ruben op dezelfde kamer ligt, want die waarschuwde onsquote:Op maandag 19 april 2010 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hè bah miss, wat ongelooflijk k*t!![]()
Even een vraagje. Tot welke leeftijd maak je 't bedje kort op? Ik heb het idee dat het nogal zinloos is bij Isabeau. Ze wriemelt net zo lang tot ze helemaal boven ligt met haar hoofd tegen de achterwand.
kun je niet haar voetjes opmeten, lengte en breedte en er dan een mailtje tegenaan gooien?quote:Op maandag 19 april 2010 16:41 schreef Nijna het volgende:
MeNicole, geen idee van hoofdomtrek...
Mikoxx, ze lijken smaller die zootjes, maar ik heb er geen ervaring mee... en twijfel of ik ze zal kopen of niet... want ik weet dan ook niet zo goed welke maat...
Ja inderdaad... Harold kwam net thuis 'Ik neem vrij hoor, ik wil mee als hij geopereerd wordt'. De schatquote:Op maandag 19 april 2010 17:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb gewoon een gemiddeld kind![]()
McLaura, je ging er al min of meer vanuit. Maar toch...
zo vaak ben ik er wel heen geweest vandaag denk ik.quote:Op maandag 19 april 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
Karin, wat onwijs schrikken! Van dit soort gedachten krijg ik altijd bijna dwangneuroses. Ik moet mezelf dan echt inhouden om niet honderd keer te gaan kijken...
Ja, dat bedoel ik dus, Lars ook..... maar goed, liever ietsje later naar bed dan een wakkere nacht. Da's duidelijk!quote:Op maandag 19 april 2010 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als ze wat ouder zijn gaan ze wel weer eerder naar bed, Meike ging ook altijd rond die tijd toen ze zo klein was, nu ligt ze er tegen half 8 savonds in.
(en Lars ook trouwens)
met boontjes he, niet te vergetenquote:Op maandag 19 april 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn, Karin! Dat wordt dus tot z'n achttiende dadelijks aardappel.
Jups, ze is net een schommelschip.quote:Op maandag 19 april 2010 22:34 schreef Kersjes het volgende:
Hihi Lente![]()
Wiegt ze er ook zo leuk bij, van voor naar achter? Hier ook al wekenlang een grote hit, wiebeldewiebel.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:41 schreef Stiemie het volgende:Ik vind het eigenlijk helemaal niet moeilijk als ze gaan logeren
![]()
Natuurlijk mis ik ze heel erg, maar ik weet (in ieder geval van Linde want die kan het zelf aangeven) dat ze het erg naar hun zin hebben. Ik bel wel een paar keer per dag om te horen hoe het gaat (zo leuk als je peuter dan gaat vertellen wat ze allemaal gedaan hebben
)
nee nouja dat bedoel ik dus ook wel een beetje. Nu uit logeren gaan zou echt puur voor de opa's en oma's zijn, niet omdat Amélie dat zelf zo heel graag wil ofzo. Ik vind het wel best, ik gun het de opa's en oma's van harte, maar nu nog even nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:13 schreef Memmel het volgende:
Huup, het komt bij ons best wel eens voor dat Anna verklaart dat ze bij oma blijft slapen als we daar zijn door de week. Nou prima dan.
Morris doet dat natuurlijk nog niet.
En de bakfiets is echt helemaal leuk!
Dat moet je toch gewoon lekker doen. Is toch jouw kind?quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee nouja dat bedoel ik dus ook wel een beetje. Nu uit logeren gaan zou echt puur voor de opa's en oma's zijn, niet omdat Amélie dat zelf zo heel graag wil ofzo. Ik vind het wel best, ik gun het de opa's en oma's van harte, maar nu nog even niet![]()
Maar het is niet zo dat ik haar hier hou tot ze vijf is ofzo hoort komt vast wel een keer, maar nu nog even niet.
Precies... niet 'omdat oma dat zo leuk vindt'.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
Overigens zou ik er dan weer geen enkele moeite mee hebben als het noodzakelijk is om wat voor reden dan ook, maar gewoon voor de zomaar, nèh.
Nou ja waarom niet? Esmee kent mijn moeder heel goed (ze past 1 dag in de week op), Linde gaat mee en dat is ook vertrouwd voor haar, ze is daar de hele dag aan het giebelen en lachen, slaapt daar heerlijk en mag opa de hele dag aan zijn snor trekkenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Precies... niet 'omdat oma dat zo leuk vindt'.
nouja in mijn geval (kan niet voor Laura sprekenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:50 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nou ja waarom niet? Esmee kent mijn moeder heel goed (ze past 1 dag in de week op), Linde gaat mee en dat is ook vertrouwd voor haar, ze is daar de hele dag aan het giebelen en lachen, slaapt daar heerlijk en mag opa de hele dag aan zijn snor trekken. Dan heef zij het leuk, hebben opa en oma het leuk en wij kunnen even bijkomen. Heerlijk toch?
Omdat Thijs de oma's 1-2 keer per maand ziet.quote:
Precies.... het belangrijkste vind ik dat IK me er goed bij voel. Het kan nog zo leuk zijn voor oma, en Thijs zal het vast naar zijn zin hebben, maar als ik dan een rotavond/nacht heb, is het het voor mij niet waard. Zeker als wij niks 'MOETEN'. En Oma 1 is 60 km rijden, en Oma 2 75.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nouja in mijn geval (kan niet voor Laura spreken) is het niet zo dat ik het oma niet gun, en ook niet dat ik denk dat Amélie het niet naar haar zin zal hebben, dat loopt wel los. Het is juist je allerlaatste stukje, ikzélf zou het he-le-maal niet naar mn zin hebben dan. Dus vandaar dat ik er nog even mee wacht.
Dat is precies de reden dat dochterlief vrijdag gaat logerenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Precies... niet 'omdat oma dat zo leuk vindt'.
Nou het ging mij er vooral om dat je dat zo stellig zei. Net alsof het heel erg is als je het wel voor oma's plezier doet. Kijk voor jou werkt het dus niet, maar voor anderen welquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:55 schreef McLaura het volgende:
[..]
Omdat Thijs de oma's 1-2 keer per maand ziet.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:05 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat dochterlief vrijdag gaat logerenDat, en dat we een keertje behoefte hebben aan een dag/avond/nacht met z'n tweetjes.
De verhoudingen liggen hier denk ik een beetje anders dan bij jouquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nou het ging mij er vooral om dat je dat zo stellig zei. Net alsof het heel erg is als je het wel voor oma's plezier doet. Kijk voor jou werkt het dus niet, maar voor anderen wel
Dat vind ik ook wel belangirjk, die verhoudingen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:41 schreef McLaura het volgende:
[..]
De verhoudingen liggen hier ik een beetje anders dan bij jou
Gaat snel he? Ik zat van de week ook al te denken dat het nog maar 3 maand duurt voordat ie dan jarig isquote:
Gefeliciteerd!quote:
Jazeker! We gaan in ondertrouwquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Zoveel mensen, zoveel meningen.Daarom zei ik ook dat het in onze situatie voor iedereen leuk is.
[..]
Heerlijk!Gaan jullie iets leuks doen?
Thijs krijgt nu ook eigenlijk altijd 'met de pot mee'. Meestal krijgt hij het de volgende dag, omdat ik er niet op gok dat hij 18:00 haaltquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:15 schreef Memmel het volgende:
Vicky zo'n zalfje helpt echt wel snel hoor!
En over eten gesproken...Morris is dus echt een monster, die eet gewoon wat wij eten; en veel ook! Af en toe de staafmixer er even op en huppa, daar gaat weer een bord snijbonen! Ik moet er erg om lachen iig.
wat leuk!quote:Op woensdag 21 april 2010 08:44 schreef tessie het volgende:
Graeme zegt ineens de hele tijd papa papa papa!Beetje jammer dat ie het alleen tegen mij zegt
![]()
Misschien kan je de kinderwagenbak eens in het bedje zetten zodat ze eraan kan wennen en toch in de kinderwagenbak slaapt?quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:02 schreef Xenia het volgende:
Takkembah wat is Alexa al sterk! En nu al bedje naar beneden gezet.. Ojee daar zullen wij dan over niet al te lange tijd ook wel aan moeten. Terwijl ze overdag nog in de wandelwagen slaapt en 's nachts in de wieg. En die kunnen allebei niet omlaagWe zijn aan het proberen om haar in haar eigen bedje te laten slapen, maar vooralsnog ziet ze dat als een langwerpige box waarin het heerlijk spelen is. Voor slapen vindt ze die absoluut niet geschikt.
quote:Op woensdag 21 april 2010 11:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Misschien kan je de kinderwagenbak eens in het bedje zetten zodat ze eraan kan wennen en toch in de kinderwagenbak slaapt?
Dat hebben we hier ook een tijdje gedaan, overdag!quote:Op woensdag 21 april 2010 11:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Misschien kan je de kinderwagenbak eens in het bedje zetten zodat ze eraan kan wennen en toch in de kinderwagenbak slaapt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |