quote:Nederland 2 | 16-04-2010 | 22:50 - 23:50
Het uur van de wolf: Mama don't like no guitar pickers 'round here
Documentaire. In de Amsterdamse gitaarwinkel De Plug stapt de hele wereld binnen: van de gitaristen van Oasis en Herman Brood tot buren en liefhebbers. Ze komen om iets te kopen of te verkopen, om te jammen of om even de realiteit te ontvluchten. Ze vinden er een biertje en een luisterend oor. De blues brengen ze zelf mee. De documentaire schetst met humor en veel muziek een portret van eigenaar Peter en zijn markante klanten gedurende een jaar.
Ja dies vet!quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef schaap001 het volgende:Gewoon even ter info: misschien leuk om te kijken vanavond:
[..]
Die Deluxe is eigenlijk geen telequote:Op vrijdag 16 april 2010 09:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's toch gek om te horen uit de mond ..uh toetsenbord.. van een zelfbenoemde Tele-lover
Lul.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die Deluxe is eigenlijk geen tele![]()
Kekke gitaar, genakt!
Kan iemand het anders even capturen? Weet niet zeker of ik het kan zien..quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:41 schreef -Menn0- het volgende:
Vette gitaar!
Zeker vanaf nederland 2 kijken
De headstock is wel het minst gaye aan het hele plaatje, ja.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:24 schreef guitarist het volgende:
[..]
Lul.
Super mooi toch?
[ afbeelding ]
Dat staat er toch?quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef genakt het volgende:
lekker me eigen gitaar in de op
TT foutmoet 391 zijn
Mee eens. Maak er maar even wat mooiers van.quote:
Opgelost.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mee eens. Maak er maar even wat mooiers van.
Iets met Telecaster Deluxe of zo.
Heb nog een liggen... Binnenkort eens ergens in zetten.quote:
Ik heb al iemand die opdracht gegeven. Hopen dat het ook gebeurt!quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kan iemand het anders even capturen? Weet niet zeker of ik het kan zien..
Ja, maar dit is mooier!quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:24 schreef guitarist het volgende:
[..]
Lul.
Super mooi toch?
[ afbeelding ]
Mooi, want die zit er ook niet op!quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:16 schreef guitarist het volgende:
Nee. Op een SG hoort geen Bigsby.
Doe nou gewoon die SG, niet zeuren!quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef KaMo het volgende:
SG of Tele deluxe, wat zal het worden?...!
ja echt geweldigquote:
de allermooiste vind ik deze met de halve '61 slagplaat!quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb al iemand die opdracht gegeven. Hopen dat het ook gebeurt!
[..]
Ja, maar dit is mooier!
[ afbeelding ]
Je bedoelt zoals wij em hebben?quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
de allermooiste vind ik deze met de halve '61 slagplaat!
Enne......dat ding op zn kont is juist heel gaaf en zorgt imo echt voor een andere klank!
Ik wil graag binnenkort een dagje naar Friesland voor een kleine afstel cursus. Zou dat kunnen?quote:
Natuurlijkquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik wil graag binnenkort een dagje naar Friesland voor een kleine afstel cursus. Zou dat kunnen?
ik heb het gewoon zelf gedaan. De hoogste instellen van de snaren danquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik wil graag binnenkort een dagje naar Friesland voor een kleine afstel cursus. Zou dat kunnen?
Doe het liever met iemand die weet hoe het moet dan dat ik ga lopen kutten omdat ik ergens iets gelezen hebquote:
quote:
wat wil je eigen afstellen ?!quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Doe het liever met iemand die weet hoe het moet dan dat ik ga lopen kutten omdat ik ergens iets gelezen heb
Zelfs makkelijke dingen kan je verneuken
M'n klarinet, hij klinkt een beetje schel.quote:
moet je hem ook niet in je hol stoppenquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:32 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
M'n klarinet, hij klinkt een beetje schel.
Als jij het kan, dan kan ik het ook!quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:54 schreef genakt het volgende:
[..]
moet je hem ook niet in je hol stoppen
ik ben technisch best vaardigquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Als jij het kan, dan kan ik het ook!
quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef brother52 het volgende:
Toffe epi genakt![]()
Net de eindmix gekregen van het eerste nummer, staat ook op myspace.
De volgende keer toch maar een drummer zien te regelen.
http://www.myspace.com/greencheese0
De kwaliteit van myspace laat wel te wensen over. Het mp3tje klinkt een stuk beter.
SWEET!!!quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
http://www.orangeamps.com/features.asp?ID=163
WTF!
wtf, net zo zinloos als de intel fenderquote:Op zaterdag 17 april 2010 08:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WTF!
Die kans is erg klein.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:06 schreef Metalfreak het volgende:
Grr, net versterker weer in elkaar gezet, doet het scheurkanaal het nietHet zal toch niet zo zijn dat die nieuwe buis niet werkt...
Is hier een markt voor?quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WTF!
Het lijkt mij helemaal niks; je kunt prima met computergestuurd geluid spelen en optreden, maar dan lijkt een laptop me een stuk makkelijker.quote:
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:49 schreef Cynic het volgende:
Komende week nog even een paar keer oefenen. Da's niet echt rock&roll, maar onze nieuwe toetsenist vindt dat vast wel zo plezierig
Ik had destijds voor mijn eerste show ook 2 of 3 keer geoefend, dus dat moet makkelijk kunnen.quote:
Gecondoleerd, Brian..quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:55 schreef guitarist het volgende:
Aan het inpakken voor een weekendje Zeeland.
is dat die ibanez van paul gilbert?quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Brand new![]()
[ afbeelding ]
* die witte lijn aan de rechterkant komt door de flits/licht
Wat nutteloosquote:Op zaterdag 17 april 2010 08:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WTF!
quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Het zou zoveel verschil niet moeten uit maken hoor, misschien dat je het probleem ergens anders moet zoeken ?
Als je ze niet extreem heb verdraaid ofzo
Gewoon stuk voor stuk opnieuw verzetten tot het weer klinkt zoals je wilquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:58 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou ja, er zit niet veel verschil meer in. De rhythm klonk zo lekker solo-achitg (beetje fender iets, denk ik?) en de treble echt een dikke warme druipende sound, dat heb ik dus niet meer, ze lijken allemaal op elkaar.
Geniequote:Op zaterdag 17 april 2010 17:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon stuk voor stuk opnieuw verzetten tot het weer klinkt zoals je wil
Ahaa, dus wat hij geeft is DC? Verwarrend dat al die manuals zeggen dat je per se een AC-adapter moet hebben, maar nu snap ik het. Ik ben me een beetje in de materie aan het verdiepen omdat ik een goede power supply voor al mijn pedalen wil. Daar zitten ook een paar afwijkende bij, dus ik moet een veelzijdig ding hebben. Thanks voor je antwoord iig.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:09 schreef The_Dean het volgende:
Omdat een adapter de AC van het stopcontact omzet naar DC voor het pedaal.
Gezellig, ik zet de cola vast koud!quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:55 schreef guitarist het volgende:
Aan het inpakken voor een weekendje Zeeland.
Ja, want hoevaak kom je een DC stopcontact tegenquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ahaa, dus wat hij geeft is DC? Verwarrend dat al die manuals zeggen dat je per se een AC-adapter moet hebben, maar nu snap ik het. Ik ben me een beetje in de materie aan het verdiepen omdat ik een goede power supply voor al mijn pedalen wil. Daar zitten ook een paar afwijkende bij, dus ik moet een veelzijdig ding hebben. Thanks voor je antwoord iig.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
een goede amp en je hebt niks geen fx meer nodig.
Onzin, je hebt helemaal niet veel fx nodig bij een goede amp!quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:02 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
een goede amp en je hebt niks geen fx meer nodig.
of je veel of weinig effecten wil gebruiken is afhankelijk van wat je met je geluid wil doen. zo heb ik een line 6 M13 samen met een H&K TriAmp nu, en dat geeft een goede combi, distortion/overdrive van de amp, en de effecten van het pedaal (zitten ook verder geen effecten in de amp).quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:57 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst een pedaaltje gekocht, een super fuzz van behringer, (sf300), maar is het bij jullie ook zo dat je kabel van gitaar naar pedaal en van pedaal naar gitaar zo makkelijk eruitgaan?![]()
En wat is jullie mening hierover?; Beter een goede versterker zonder of met matige effecten en een multieffectenpedalen apparaat of een versterker waar dat ding al in zit? Dus met goede effecten?
VETquote:De drie winnaars in alfabetische volgorde zijn:
-Menn0-
motorbloempje
Pluis_Konijn
Gefeliciteerd ?! In totaal hebben er 262 mensen hun stem uitgebracht.
De rest ontzettend bedankt voor het meedoen, wil je weten op welke plek je geëindigd bent, stuur dan een PM naar Idols.
Voor de drie winnaars moet nu een liedje gekozen worden dat ze gaan zingen in de volgende ronde. In dit topic kun je suggesties aandragen voor eventuele nummers. Je hebt hiervoor tot woensdagavond 23:59 de tijd. Daarna wordt er een stemtopic geopend waarin de definitieve nummers bepaald worden.
Let op: Je mag voor alledrie de winnaars een apart nummer uitkiezen.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
of je veel of weinig effecten wil gebruiken is afhankelijk van wat je met je geluid wil doen. zo heb ik een line 6 M13 samen met een H&K TriAmp nu, en dat geeft een goede combi, distortion/overdrive van de amp, en de effecten van het pedaal (zitten ook verder geen effecten in de amp).
quote:Op zondag 18 april 2010 01:14 schreef The_Dean het volgende:
Een losse top zonder cabinet kopen zou ik niet direct doen. Goede combo is natuurlijk aan te raden, vooral als je eerst alleen in de slaap- of woonkamer speelt.
quote:
Nou, als ik later het geld heb (zegmaar, een maand of twee) voor de cabinet, is dat dat geen goede inverstering? En met een losse top bedoel ik iets van http://www.feedback.nl/gi(...)l/mg-100-100w-w-dfx.quote:Op zondag 18 april 2010 01:25 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar een losse top heb je niet echt veel aan
quote:Op zondag 18 april 2010 01:30 schreef The_Dean het volgende:
Wacht dan iets langer en koop meteen een halfstack, anders staat die top daar maar wat te staan zonder je er iets mee kan
En de MG heb je ook in halfstack. Leuk ding is dat, zelf ook een paar jaar gehad
Er zijn veel leuke halfstacks te koop, hangt gewoon van je budget af
quote:Op zondag 18 april 2010 01:37 schreef The_Dean het volgende:
Niet te veel focussen op die ingebouwde effectdingen, hoe meer een amp kan, hoe nepper alles klinkt. Je kan gewoon een degelijke [simpele] versterker kopen en dan wat pedalen zoeken [of een multi-fx] voor de effecten.
En waarom dat, als ik dat vragen mag?quote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef The_Dean het volgende:
Omdat ik zelf de schijt heb aan multi-fx, maar er zijn hier een paar die zweren er wel bij, dus
Vind die dingen zo nep/kut klinkenquote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En waarom dat, als ik dat vragen mag?
Je postte een link naar die MG top van Marshall... die MG set heb je ook als halfstack, dus die top met een 4x12 cabinetquote:Op zondag 18 april 2010 01:41 schreef Lespaulspelert het volgende:
En wat bedoel je met MG halfstack>?
Nou, even mee spelen (wat volgens mij gewoon gaat?) en ondertussen doorssparen totdat ik een cabinet kan kopen.quote:Op zondag 18 april 2010 01:50 schreef The_Dean het volgende:
Ja, dat klopt. Maar ik snap nog steeds niet wat jij met een losse top wil
Huh, er komt toch wel geluid uit zo een apparaat, maar dan gewoon wat minder?quote:Op zondag 18 april 2010 01:53 schreef The_Dean het volgende:
Nja, tenzij je in een oefenruimte bent waar al cabinets staan... Of met de koptelefoon.
Uit een top alleen komt geen geluid, want daar zitten geen speakers in. Dan moet je er of een cabinet aan hangen of je moet een combo kopen. Een combo heet een combo omdat het een combinatie is van een versterker en een cabinet, in feite.quote:Op zondag 18 april 2010 01:55 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Huh, er komt toch wel geluid uit zo een apparaat, maar dan gewoon wat minder?
quote:Op zondag 18 april 2010 01:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Uit een top alleen komt geen geluid, want daar zitten geen speakers in. Dan moet je er of een cabinet aan hangen of je moet een combo kopen. Een combo heet een combo omdat het een combinatie is van een versterker en een cabinet, in feite.
Het simpele antwoord: nee.quote:Op zondag 18 april 2010 01:59 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ahaaaa, nu snap ik het. Ik dacht dat er ook speakers in die top zaten,mooi niet dus. Maar, soms lees ik wel eens dat je de top zou kunnen gebruiken om mee te spelen met een CD, is het dan ok mogelijk om die als normale versterker te gebruiken, dus je computer er met twee tulpjes (neem ik aan) eraan te hangen en gewoon een of twee huiskamerspeakers aan het einde? Die het aantal wattages en ohms natuurlijk aankunne.
quote:Op zondag 18 april 2010 02:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het simpele antwoord: nee.
Ik snap niet helemaal wat je als 'normale versterker' ziet. Het zijn allemaal normale versterkers.
Onthoud gewoon dat je altijd een versterker en speakers nodig hebt. Dus óf een combo waar beiden in zitten óf een top en een cabinet. Of dat cabinet dan 1x12, 4x10, 8x12 of 16x8 is, maar geen reet uit, maar je hebt dan EEN cabinet nodig.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en tops met specifieke mogelijkheden (met line out en attentuators en weet ik het allemaal), maar onthoud het basis principe.
Een alternatief is dat je een interface koopt voor je pc en met behulp van software als Guitar Rig gitaargeluiden maakt. Dat kan ook. Dat de zeker de helft van dit topic om dingen op te nemen thuis (en ik zeg met klem: thuis). Als je wilt oefenen met een band of wilt optreden heb je daar dan weer niks aan.
In de meeste gevallen kun je dan redelijk direct afscheid nemen van je speakers. Er worden een hoop verschillende speakers voor verschillende doeleinden gemaakt. De meeste speakers die je aan je stereo hangt zijn er gewoon niet voor gemaakt. Plus dat je met allerlei verloopstukjes moet gaan werken. De in- en uitgangen van gitaarversterkers is eigenlijk altijd 1/4" jack. Heel soms speakon or XLR, maar eigenlijk altijd 1/4" jack.quote:Op zondag 18 april 2010 02:10 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar in plaats van een versterker die je zou verwachten in je huiskamer, een top gebruiken, dus ook een versterker, aan je huishoudspeakers, kan dat?
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?quote:Op zondag 18 april 2010 02:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In de meeste gevallen kun je dan redelijk direct afscheid nemen van je speakers. Er worden een hoop verschillende speakers voor verschillende doeleinden gemaakt. De meeste speakers die je aan je stereo hangt zijn er gewoon niet voor gemaakt. Plus dat je met allerlei verloopstukjes moet gaan werken. De in- en uitgangen van gitaarversterkers is eigenlijk altijd 1/4" jack. Heel soms speakon or XLR, maar eigenlijk altijd 1/4" jack.
Dean bijv kan je het technische verhaal wel uitleggen. Ik weet vooral dat het praktisch gezien plof gaat doen.
Nope.quote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het nietquote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?
Nog steeds aan het uploaden? Of zijn ze weer weg gehaald.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:02 schreef The_Dean het volgende:
Zo, nu bezig de tracks te uploaden naar de MySpace
Ik ken een hoop mensen die muziek draaien, maar die hebben geeen gitaarversterker. :pquote:Op zondag 18 april 2010 02:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het niet. Ken jij een hoop mensen die muziek draaien door een gitaarversterker? Nee? Daar is een reden voor dus
.
Ze zijn ge-upload maar hij wil ze niet laten zienquote:Op zondag 18 april 2010 02:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nog steeds aan het uploaden? Of zijn ze weer weg gehaald.
Of zit mijn browser weer te kloten
Bekend probleem, bij ons heeft het ook wel eens een paar uur geduurd.quote:Op zondag 18 april 2010 02:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ze zijn ge-upload maar hij wil ze niet laten zien
dat zeg ik, met een goede amp is het gewoon niet meer nodig om alkerlei vage fx te gebruiken..!quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:09 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, volgens mij heeft een line 6 IV meer effecten dan een orange of marshall?
Ik heb dat in een ver verleden wel eens gedaan trouwensquote:Op zondag 18 april 2010 02:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het niet. Ken jij een hoop mensen die muziek draaien door een gitaarversterker? Nee? Daar is een reden voor dus
.
Nou, vooruit!quote:Op zondag 18 april 2010 11:12 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
zien!
Met alleen een top kan je niet spelen, er moet een cabinet bij zitten. Daarnaast moet de impedance ook nog eens kloppen anders dan blaas je je versterker op, bij een koptelefoon gaat dit dus sowieso gebeuren.quote:Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, even mee spelen (wat volgens mij gewoon gaat?) en ondertussen doorssparen totdat ik een cabinet kan kopen.
Erhm, meeste tops hebben gewoon een headphone out hoorquote:Op zondag 18 april 2010 11:13 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Met alleen een top kan je niet spelen, er moet een cabinet bij zitten. Daarnaast moet de impedance ook nog eens kloppen anders dan blaas je je versterker op, bij een koptelefoon gaat dit dus sowieso gebeuren.
had ik gister ook in Huize Maas.quote:Op zondag 18 april 2010 01:40 schreef The_Dean het volgende:
Maar ik houd het zelf dan ook graag simpel. Heb gewoon een Marshall Valvestate halfstack. Gitaar -> tuner -> Marshall en klaar
dat is zeer afhankelijk van de topquote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Erhm, meeste tops hebben gewoon een headphone out hoor
Yeah!quote:Op zondag 18 april 2010 11:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat is zeer afhankelijk van de top
misschien wel dat 2 van de 3 versterkers hier thuis een phone aansluiting heeft, maar dat zijn dan beide transistor versterkers
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?quote:Op zondag 18 april 2010 09:11 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dat zeg ik, met een goede amp is het gewoon niet meer nodig om alkerlei vage fx te gebruiken..!
oh, ik moet ze nog tegen komen..!quote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan werk jij met totaal andere tops dan ikquote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
een goede amp vind ik de klassiekers (fender, marshall, mesa boogie etc), en dan op een goed volume zodat de amp lekker begint te werken. dan heb je zo'n lekkere tone dat er weinig aan toe te voegen is.quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?
Ja, daar zat ik ook aan te denken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
. pin je iig niet vast op effecten in de versterker, want dan zit je zo vast aan je versterker en moet je het ding overal mee naar toe sjouwen om je sound te krijgen...!
kek!quote:Op zondag 18 april 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
Lekker foto's maken van gitaren in de tuin!
[..]
Nou, vooruit!
[ afbeelding ]
Pas maar op dat ie niet valt.quote:Op zondag 18 april 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
Lekker foto's maken van gitaren in de tuin!
[..]
Nou, vooruit!
[ afbeelding ]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo. Maar dan mag je sowieso wel 1000+ euro gaan lappen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
een goede amp vind ik de klassiekers (fender, marshall, mesa boogie etc), en dan op een goed volume zodat de amp lekker begint te werken. dan heb je zo'n lekkere tone dat er weinig aan toe te voegen is.
maareh voor thuis is dat niet echt het ding natuurlijk. pin je iig niet vast op effecten in de versterker, want dan zit je zo vast aan je versterker en moet je het ding overal mee naar toe sjouwen om je sound te krijgen...!
oja, ik bedoelde niet persee de oude merken, maar meer in de zin van de bekende merkenquote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo.
Het is allemaal goed gegaan hoorquote:
En daarom was het ook een toevoeging en geen correctiequote:Op zondag 18 april 2010 12:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
oja, ik bedoelde niet persee de oude merken, maar meer in de zin van de bekende merken
hoeveel gitaren heb jij wel niet ?quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het is allemaal goed gegaan hoor
Ik weet wat een gammele standaard jij gebruikt, maar hier hoef je niet van te gaan zweten
ik moet zeggen dat die line6 M13 echt alleen maar beter van geworden is via de H&K TriAmp, ook distortions (of ja, ik gebruik nu af en toe een fuzz) klinkt veel levendiger...quote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo. Maar dan mag je sowieso wel 1000+ euro gaan lappen.
En idd; koop liever voor je effecten losse pedalen (in een hippe koffer bijv) of een multi-effect. Dean zit er wel op te rellen, maar zo crappy zijn ze niet.
Een Blackstar HT5quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?
Ik heb er 6.389.298 niet...quote:
Wat dingen op youtube geluisterd, klinkt tof dat dingquote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een Blackstar HT5Volledig buizen en niet duur
Heeft headphone aansluiting als het goed is, maar let op dat er evengoed een cabinet aan moet zitten dan.
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heeft headphone aansluiting als het goed is, maar let op dat er evengoed een cabinet aan moet zitten dan.
Watt zegt níks over het volumequote:Op zondag 18 april 2010 16:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?
Dattum...quote:
Wat zegt het me dan wel?quote:
Wat snap je niet aan het woord "limiet" ?quote:Op zondag 18 april 2010 16:09 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Wat zegt het me dan wel?![]()
En hoe hard gaat dat beestje, weet iemand dat?
En je hebt bij cabinet's/en een zegmaar aanbevolen limiet van 100 of 200 watt ofzo, die kun je toch nooit aansturen met 5 watt?
quote:Op zondag 18 april 2010 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord "limiet" ?
En er zegt niks wat over het volume dat moet je maar gewoon testen dan
Beter 5 mooie watts dan 90quote:Op zondag 18 april 2010 16:11 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, mij lijkt het logisch dat je voor een cabinet wat een limiet van 100 watt heeft het beter/mooier klinkt als je er in theorie iets van 90 watt aanhangt in plaats van 5.
mwoa, niet helemaal waar. 100w amp kan vele malen harder dan een 5w ampje. punt is ook met buizen amps dat een amp met lagere wattage veel sneller aan zijn max zit, en je dan dus een overdrive krijgtquote:
heb jij ooit natuurkunde gehad en daar ooit geleerd waar Watt voor staat?quote:Op zondag 18 april 2010 16:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...quote:Op zondag 18 april 2010 17:39 schreef Libelah het volgende:
Meer joule per seconde betekent meer energie per seconde betekent (in theorie en tot op zekere hoogte) meer volume...
Kortom, het wattage is niet de énige factor die het volume bepaalt maar speelt zeker wel een rol.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...
al groeit het volume meestal naarmate het wattage meer wordt, dat klopt dan ook weer.
Voor een 5 watt buizenversterker is zo'n Blackstar juist weer behoorlijk prijzig.quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wauw, lijkt me heel moeilijk zo'n gitaar bouwen..quote:
Wat voor hout gebruik je dan?quote:Op zondag 18 april 2010 19:03 schreef KaMo het volgende:
Je kan het zo moeilijk maken als je wilt, doe ik niet, maar het resultaat is dan ook niet geweldig
Hahaha die gele gitaar!quote:
Is de buizen over het algemeen dan meer, of minder?quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...
Meer.quote:Op zondag 18 april 2010 19:12 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Is de buizen over het algemeen dan meer, of minder?
Ga gewoon zelf het huis uit ben je van dat prbleem afquote:Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef blckbb het volgende:
Als mijn zus (eindelijk) het huis uitgaat,
mag ik haar oude kamer gebruiken voor mijn gitaren
16 en nog middelbaar scholier. Lijkt me een weinig goed planquote:Op zondag 18 april 2010 19:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ga gewoon zelf het huis uit ben je van dat prbleem af
Of hoe oud ben je ?
Ja, die was van ASH, ik gebruik nu een paar onderdelen ervanquote:Op zondag 18 april 2010 19:09 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hahaha die gele gitaar!
Stond die niet een poos geleden te koop ofzo?
Hoe speelt die Epiphone versterker?quote:Op zondag 18 april 2010 19:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, die was van ASH, ik gebruik nu een paar onderdelen ervan![]()
Was best grappig dingetje hoor!
Erg oncomfortabel, de frets zijn van erg slechte kwaliteit en geen lange sustainquote:Op zondag 18 april 2010 19:26 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hoe speelt die Epiphone versterker?
Ik zou nog steeds wel een keer een blinde test willen doen met een aantal verschillende gitaristen (ook wat van die buizenpuristen) om te zien of je het verschil zo duidelijk hoort. Ik durf dat serieus te betwijfelen. Zo'n line6 kan je prima natuurlijk laten klinken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal.
Klopt. Zelfs op de goedkopere versie zit een best goede Equalizer. Op de 4 Amp Models na kun je nog ontzettend veel geluidsmodellen maken.quote:Op zondag 18 april 2010 19:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zou nog steeds wel een keer een blinde test willen doen met een aantal verschillende gitaristen (ook wat van die buizenpuristen) om te zien of je het verschil zo duidelijk hoort. Ik durf dat serieus te betwijfelen. Zo'n line6 kan je prima natuurlijk laten klinken.
Klopt! Heb net zelf een line6 en door goed af te stellen kun je veel geluiden bereiken. Misschien dat het wel een beetje onnatuurlijk klinkt, maar ik heb verder niet veel vergelijkingsmateriaal haha het blijft (denk ik) een goede prijs-kwaliteit verhouding met die line6 amps.quote:Op zondag 18 april 2010 19:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs op de goedkopere versie zit een best goede Equalizer. Op de 4 Amp Models na kun je nog ontzettend veel geluidsmodellen maken.
Dan kan je beter je zus wegjagen jaquote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef blckbb het volgende:
[..]
16 en nog middelbaar scholier. Lijkt me een weinig goed plan
Da;s ronduit groot voor een studentenkamer!quote:
Zoveel ruimte hebben mijn gitaren ook ongeveer.quote:Op zondag 18 april 2010 21:16 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, lekker studeren en met al je gitaren op 12m2, da's fijn...
Die van mij moeten hun kamer delen met mijn pc.quote:
Mijn gitaar moet de kamer delen met de deurklink!quote:Op zondag 18 april 2010 21:21 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die van mij moeten hun kamer delen met mijn pc.
Ze zitten braaf in de koffer. En als de kat iets sloopt, dan mag ie ook in een koffer, 7 voet onder de grond...quote:Op zondag 18 april 2010 21:23 schreef brother52 het volgende:
Ik houd mijn katten angstvallig bij mijn gitaren vandaan.
En een groot balkon waar de hele dag de zon op staatquote:Op zondag 18 april 2010 21:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Da;s ronduit groot voor een studentenkamer!
Zozo, in Delft?quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En een groot balkon waar de hele dag de zon op staat
Ik houd mijn gitaren angstvallig bij katten vandaan.quote:Op zondag 18 april 2010 21:23 schreef brother52 het volgende:
Ik houd mijn katten angstvallig bij mijn gitaren vandaan.
Bewaar jij je katten in de koffer? :pquote:Op zondag 18 april 2010 21:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ze zitten braaf in de koffer. En als de kat iets sloopt, dan mag ie ook in een koffer, 7 voet onder de grond...
Daar gaan ze uit zichzelf binnen een minuut in zitten wanneer je een open koffer op de grond legt.quote:Op zondag 18 april 2010 21:45 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Bewaar jij je katten in de koffer? :p
Genoegquote:Op zondag 18 april 2010 21:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En retesnel internet via de Universiteit
Ik houd mezelf angstvalling bij katten vandaan.quote:Op zondag 18 april 2010 21:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik houd mijn gitaren angstvallig bij katten vandaan.
Ik houd Witchfynder angstvalling bij katten vandaan.quote:Op zondag 18 april 2010 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik houd mezelf angstvalling bij katten vandaan.
Waarom niet?quote:Op zondag 18 april 2010 23:04 schreef Lespaulspelert het volgende:
Waarom humbuckers in een telecaster?
Is dat niet hetzelfde als een hummer helemaal leeghalen, zo licht mogelijk maken en een heel zuinige motor erin zetten?quote:
Ik zou het eerder vergelijken als een dikke motor inbouwen in een gare wijvenautoquote:Op zondag 18 april 2010 23:09 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als een hummer helemaal leeghalen, zo licht mogelijk maken en een heel zuinige motor erin zetten?
Nee, wan daar zie ik het nut totaal niet van in.quote:Op zondag 18 april 2010 23:09 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als een hummer helemaal leeghalen, zo licht mogelijk maken en een heel zuinige motor erin zetten?
Ja, je snapt wat ik bedoel. Toch?quote:Op zondag 18 april 2010 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vergelijken als een dikke motor inbouwen in een gare wijvenauto
Je hebt een zuinige hummer.quote:Op zondag 18 april 2010 23:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, wan daar zie ik het nut totaal niet van in.
En wat is het nut daarvan? Je koopt een hummer niet vanwege zijn zuinigheid.quote:
quote:Op zondag 18 april 2010 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vergelijken als een dikke motor inbouwen in een gare wijvenauto
Bijna.quote:Op zondag 18 april 2010 23:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
En wat is het nut daarvan? Je koopt een hummer telecaster niet vanwege zijn zuinigheid .... .
Ik heb zo het idee dat je er echt helemaal niets van snapt.quote:
Nice.quote:Op zondag 18 april 2010 23:19 schreef guitarist het volgende:
Nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sony VX1000.
Oudje, maar wel erg leuk. Inc. tele converter, wide angle converter & externe shotgun mic.
Ik heb teveel hobby's.
je heb er niet veel maar deze fender is toch echt wel een pareltjequote:
Nou, misschien weet ik er niet veel van, maar mensen irl hebben mij geleerd dat bepaalde gitaren bepaalde eigenschappen en karakters hebben, vaag je dat dan niet een beetje weg met andere onderdelen?quote:Op zondag 18 april 2010 23:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat je er echt helemaal niets van snapt.
Misschien helpt het wanneer je je eerst eens wat gaat inlezen voordat je hier nog meer onzin neerkalkt.
So fucking jealous...quote:Op zondag 18 april 2010 23:19 schreef guitarist het volgende:
Nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sony VX1000.
Oudje, maar wel erg leuk. Inc. tele converter, wide angle converter & externe shotgun mic.
Ik heb teveel hobby's.
Je koopt een gitaar toch omdat je een gitaar wil met de eigenschappen die JIJ wil, niet om de eigenschappen die er in de fabriek in gedonderd zijn ?quote:Op zondag 18 april 2010 23:24 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, misschien weet ik er niet veel van, maar mensen irl hebben mij geleerd dat bepaalde gitaren bepaalde eigenschappen en karakters hebben, vaag je dat dan niet een beetje weg met andere onderdelen?
Genoeg.quote:Op zondag 18 april 2010 23:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
So fucking jealous...
Heb je er voor betaald?
anders had ik al tig gitaren gehad, ipv die twee schatjes die ik nooit meer uit handen geef...quote:Op zondag 18 april 2010 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je koopt een gitaar toch omdat je een gitaar wil met de eigenschappen die JIJ wil, niet om de eigenschappen die er in de fabriek in gedonderd zijn ?
ja maar jij speelt basquote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
HB's in een Tele zou verboden moeten worden. Wat een verspilling van HB's!.
Na bijna een jaar kan ik nog steeds nergens een linkshandige HH of HSH of HSS Strat slagplaat vinden voor onder de 80 euro (!). Ik denk erover om maar een SSS er op te schroeven en er Lil Killers in te doen...
Gaaf hoorquote:
Of gewoon normale gitaren kopenquote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
Na bijna een jaar kan ik nog steeds nergens een linkshandige HH of HSH of HSS Strat slagplaat vinden voor onder de 80 euro (!). Ik denk erover om maar een SSS er op te schroeven en er Lil Killers in te doen...
quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef KaMo het volgende:
Het is dé cultcamera onder de skaters geloof ik!
http://www.warmoth.com/Pickguard/StratPickguard.aspxquote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Witchfynder het volgende:
Euj! Niks mis met skaters.quote:
Blijft geniaalquote:
ik weet wel waaromquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
Hmm, kom ik op zo'n 45 dollar uit in totaal. Maar meebestellen als ik eens een body en/of hals bestelquote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
http://www.warmoth.com/Pickguard/StratPickguard.aspx
Kun je hem helemaal zelf samenstellen :-)
Beter duur dan niet te krijgenquote:
Ik ben hem nog steeds aan het lakken.quote:Op zondag 18 april 2010 23:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hmm, kom ik op zo'n 45 dollar uit in totaal. Maar meebestellen als ik eens een body en/of hals bestel.
Hoe is het met jouw gitaar btw?
Soldeerbout staat al aanquote:Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ben hem nog steeds aan het lakken.
De body krijgt nog 1 laag en de nek nog een stuk of 9.
Dan alles goed laten uitharden en polijsten en met het zootje richting Dean om alles in elkaar te schroeven en lassen.
Mooi speelgoedquote:Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef genakt het volgende:
Hier even me nieuwe gitaar testen. First take dus wat foutjes mjah boeiend ..:P
Bekijk deze YouTube-video
Pukkelpop '09quote:
Gewoon doenquote:Op maandag 19 april 2010 08:35 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Zit lekkere sound in man!Ik had ook een vid met me nieuwe gear maar durf m niet te posten
Heb je zelf nog voorkeur?quote:Op maandag 19 april 2010 09:50 schreef -Menn0- het volgende:
En de winnaars van de eerste ronde van FOK!Idols zijn...
Er moeten nu suggesties gegeven worden voor nummers maar er wordt er bijna niks gezegd....
Gefeliciteerdquote:Op maandag 19 april 2010 09:50 schreef -Menn0- het volgende:
En de winnaars van de eerste ronde van FOK!Idols zijn...
Er moeten nu suggesties gegeven worden voor nummers maar er wordt er bijna niks gezegd....
Er staan 2 nieuwe suggesties voor jequote:Op maandag 19 april 2010 09:55 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind het altijd heel lastig om een nummer te kiezen die ik kan doen. Vond I'm Yours wel een leuke, opzich niet echt origineel maar wel mijn stijl. Was/ben benieuwd wat er nog meer voor suggesties komen, maar het blijft stil in het topic....
Ja, dat vraag ik mij ook af...quote:Op maandag 19 april 2010 10:53 schreef guitarist het volgende:
DEAN? Waar blijven die demo's?
http://www.myspace.com/kramtried
gewoon doen joquote:Op maandag 19 april 2010 08:35 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Zit lekkere sound in man!Ik had ook een vid met me nieuwe gear maar durf m niet te posten
Precies!quote:Op maandag 19 april 2010 09:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon doen
Ik kan ook voor geen meter spelen en post zo nu en dan ook wel dingen
quote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef The_Dean het volgende:
Demo staat online
Tof!quote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef The_Dean het volgende:
Demo staat online
quote:
quote:
Mooi gitaartje manquote:Op maandag 19 april 2010 13:25 schreef Patrijz het volgende:
[..]lache man!
edit; nou vooruit dan! geluid mankeert nogal wat aan (beetje jammer van een demo hè) maar het is iets!
![]()
http://www.youtube.com/watch#!v=QT0VLAOmGsA
Mooie gitaar en je speelt echt niet slecht, je speelt beter dan ikquote:Op maandag 19 april 2010 13:25 schreef Patrijz het volgende:
[..]lache man!
edit; nou vooruit dan! geluid mankeert nogal wat aan (beetje jammer van een demo hè) maar het is iets!
![]()
http://www.youtube.com/watch#!v=QT0VLAOmGsA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |