quote:Op zondag 18 april 2010 01:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Uit een top alleen komt geen geluid, want daar zitten geen speakers in. Dan moet je er of een cabinet aan hangen of je moet een combo kopen. Een combo heet een combo omdat het een combinatie is van een versterker en een cabinet, in feite.
Het simpele antwoord: nee.quote:Op zondag 18 april 2010 01:59 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ahaaaa, nu snap ik het. Ik dacht dat er ook speakers in die top zaten,mooi niet dus. Maar, soms lees ik wel eens dat je de top zou kunnen gebruiken om mee te spelen met een CD, is het dan ok mogelijk om die als normale versterker te gebruiken, dus je computer er met twee tulpjes (neem ik aan) eraan te hangen en gewoon een of twee huiskamerspeakers aan het einde? Die het aantal wattages en ohms natuurlijk aankunne.
quote:Op zondag 18 april 2010 02:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het simpele antwoord: nee.
Ik snap niet helemaal wat je als 'normale versterker' ziet. Het zijn allemaal normale versterkers.
Onthoud gewoon dat je altijd een versterker en speakers nodig hebt. Dus óf een combo waar beiden in zitten óf een top en een cabinet. Of dat cabinet dan 1x12, 4x10, 8x12 of 16x8 is, maar geen reet uit, maar je hebt dan EEN cabinet nodig.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en tops met specifieke mogelijkheden (met line out en attentuators en weet ik het allemaal), maar onthoud het basis principe.
Een alternatief is dat je een interface koopt voor je pc en met behulp van software als Guitar Rig gitaargeluiden maakt. Dat kan ook. Dat de zeker de helft van dit topic om dingen op te nemen thuis (en ik zeg met klem: thuis). Als je wilt oefenen met een band of wilt optreden heb je daar dan weer niks aan.
In de meeste gevallen kun je dan redelijk direct afscheid nemen van je speakers. Er worden een hoop verschillende speakers voor verschillende doeleinden gemaakt. De meeste speakers die je aan je stereo hangt zijn er gewoon niet voor gemaakt. Plus dat je met allerlei verloopstukjes moet gaan werken. De in- en uitgangen van gitaarversterkers is eigenlijk altijd 1/4" jack. Heel soms speakon or XLR, maar eigenlijk altijd 1/4" jack.quote:Op zondag 18 april 2010 02:10 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar in plaats van een versterker die je zou verwachten in je huiskamer, een top gebruiken, dus ook een versterker, aan je huishoudspeakers, kan dat?
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?quote:Op zondag 18 april 2010 02:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In de meeste gevallen kun je dan redelijk direct afscheid nemen van je speakers. Er worden een hoop verschillende speakers voor verschillende doeleinden gemaakt. De meeste speakers die je aan je stereo hangt zijn er gewoon niet voor gemaakt. Plus dat je met allerlei verloopstukjes moet gaan werken. De in- en uitgangen van gitaarversterkers is eigenlijk altijd 1/4" jack. Heel soms speakon or XLR, maar eigenlijk altijd 1/4" jack.
Dean bijv kan je het technische verhaal wel uitleggen. Ik weet vooral dat het praktisch gezien plof gaat doen.
Nope.quote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het nietquote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En muziek door een halfstack wordt ook geen succes zeker? Dus overdag lekker gitaren, savonds een muziekje en een biertje?
Nog steeds aan het uploaden? Of zijn ze weer weg gehaald.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:02 schreef The_Dean het volgende:
Zo, nu bezig de tracks te uploaden naar de MySpace
Ik ken een hoop mensen die muziek draaien, maar die hebben geeen gitaarversterker. :pquote:Op zondag 18 april 2010 02:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het niet. Ken jij een hoop mensen die muziek draaien door een gitaarversterker? Nee? Daar is een reden voor dus
.
Ze zijn ge-upload maar hij wil ze niet laten zienquote:Op zondag 18 april 2010 02:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nog steeds aan het uploaden? Of zijn ze weer weg gehaald.
Of zit mijn browser weer te kloten
Bekend probleem, bij ons heeft het ook wel eens een paar uur geduurd.quote:Op zondag 18 april 2010 02:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ze zijn ge-upload maar hij wil ze niet laten zien
dat zeg ik, met een goede amp is het gewoon niet meer nodig om alkerlei vage fx te gebruiken..!quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:09 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, volgens mij heeft een line 6 IV meer effecten dan een orange of marshall?
Ik heb dat in een ver verleden wel eens gedaan trouwensquote:Op zondag 18 april 2010 02:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat kan dan weer wel, maar echt geweldig klinkt het niet. Ken jij een hoop mensen die muziek draaien door een gitaarversterker? Nee? Daar is een reden voor dus
.
Nou, vooruit!quote:Op zondag 18 april 2010 11:12 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
zien!
Met alleen een top kan je niet spelen, er moet een cabinet bij zitten. Daarnaast moet de impedance ook nog eens kloppen anders dan blaas je je versterker op, bij een koptelefoon gaat dit dus sowieso gebeuren.quote:Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nou, even mee spelen (wat volgens mij gewoon gaat?) en ondertussen doorssparen totdat ik een cabinet kan kopen.
Erhm, meeste tops hebben gewoon een headphone out hoorquote:Op zondag 18 april 2010 11:13 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
Met alleen een top kan je niet spelen, er moet een cabinet bij zitten. Daarnaast moet de impedance ook nog eens kloppen anders dan blaas je je versterker op, bij een koptelefoon gaat dit dus sowieso gebeuren.
had ik gister ook in Huize Maas.quote:Op zondag 18 april 2010 01:40 schreef The_Dean het volgende:
Maar ik houd het zelf dan ook graag simpel. Heb gewoon een Marshall Valvestate halfstack. Gitaar -> tuner -> Marshall en klaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |