dat is zeer afhankelijk van de topquote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Erhm, meeste tops hebben gewoon een headphone out hoor
Yeah!quote:Op zondag 18 april 2010 11:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat is zeer afhankelijk van de top
misschien wel dat 2 van de 3 versterkers hier thuis een phone aansluiting heeft, maar dat zijn dan beide transistor versterkers
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?quote:Op zondag 18 april 2010 09:11 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
dat zeg ik, met een goede amp is het gewoon niet meer nodig om alkerlei vage fx te gebruiken..!
oh, ik moet ze nog tegen komen..!quote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan werk jij met totaal andere tops dan ikquote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
een goede amp vind ik de klassiekers (fender, marshall, mesa boogie etc), en dan op een goed volume zodat de amp lekker begint te werken. dan heb je zo'n lekkere tone dat er weinig aan toe te voegen is.quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?
Ja, daar zat ik ook aan te denken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
. pin je iig niet vast op effecten in de versterker, want dan zit je zo vast aan je versterker en moet je het ding overal mee naar toe sjouwen om je sound te krijgen...!
kek!quote:Op zondag 18 april 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
Lekker foto's maken van gitaren in de tuin!
[..]
Nou, vooruit!
[ afbeelding ]
Pas maar op dat ie niet valt.quote:Op zondag 18 april 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
Lekker foto's maken van gitaren in de tuin!
[..]
Nou, vooruit!
[ afbeelding ]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo. Maar dan mag je sowieso wel 1000+ euro gaan lappen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
een goede amp vind ik de klassiekers (fender, marshall, mesa boogie etc), en dan op een goed volume zodat de amp lekker begint te werken. dan heb je zo'n lekkere tone dat er weinig aan toe te voegen is.
maareh voor thuis is dat niet echt het ding natuurlijk. pin je iig niet vast op effecten in de versterker, want dan zit je zo vast aan je versterker en moet je het ding overal mee naar toe sjouwen om je sound te krijgen...!
oja, ik bedoelde niet persee de oude merken, maar meer in de zin van de bekende merkenquote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo.
Het is allemaal goed gegaan hoorquote:
En daarom was het ook een toevoeging en geen correctiequote:Op zondag 18 april 2010 12:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
oja, ik bedoelde niet persee de oude merken, maar meer in de zin van de bekende merken
hoeveel gitaren heb jij wel niet ?quote:Op zondag 18 april 2010 13:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Het is allemaal goed gegaan hoor
Ik weet wat een gammele standaard jij gebruikt, maar hier hoef je niet van te gaan zweten
ik moet zeggen dat die line6 M13 echt alleen maar beter van geworden is via de H&K TriAmp, ook distortions (of ja, ik gebruik nu af en toe een fuzz) klinkt veel levendiger...quote:Op zondag 18 april 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar aan toevoegende; er zijn overigens ook nieuwere goede merken, als Engl, Laboga, Koch enzo. Maar dan mag je sowieso wel 1000+ euro gaan lappen.
En idd; koop liever voor je effecten losse pedalen (in een hippe koffer bijv) of een multi-effect. Dean zit er wel op te rellen, maar zo crappy zijn ze niet.
Een Blackstar HT5quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal. Dus als ik dan een 'goede amp' (buizen of een goede transistor, misschien een met zo een klein buisje in de pre amp) gebruik met losse effecten, dat komt volgens mij op financieel vlak ook voordeliger uit?
Ik heb er 6.389.298 niet...quote:
Wat dingen op youtube geluisterd, klinkt tof dat dingquote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een Blackstar HT5Volledig buizen en niet duur
Heeft headphone aansluiting als het goed is, maar let op dat er evengoed een cabinet aan moet zitten dan.
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een Blackstar HT5Volledig buizen en niet duur
Heeft headphone aansluiting als het goed is, maar let op dat er evengoed een cabinet aan moet zitten dan.
Watt zegt níks over het volumequote:Op zondag 18 april 2010 16:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |