mwoa, niet helemaal waar. 100w amp kan vele malen harder dan een 5w ampje. punt is ook met buizen amps dat een amp met lagere wattage veel sneller aan zijn max zit, en je dan dus een overdrive krijgtquote:
heb jij ooit natuurkunde gehad en daar ooit geleerd waar Watt voor staat?quote:Op zondag 18 april 2010 16:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap. Dat ding is maar eh, even kijken, 5 watt. Waarom zijn die buizenversterkers allemaal zo weinig watt en komt er toch redelijk veel geluid uit, meer dan uit transistors met meer watt? Zit daar verschil in?
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...quote:Op zondag 18 april 2010 17:39 schreef Libelah het volgende:
Meer joule per seconde betekent meer energie per seconde betekent (in theorie en tot op zekere hoogte) meer volume...
Kortom, het wattage is niet de énige factor die het volume bepaalt maar speelt zeker wel een rol.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...
al groeit het volume meestal naarmate het wattage meer wordt, dat klopt dan ook weer.
Voor een 5 watt buizenversterker is zo'n Blackstar juist weer behoorlijk prijzig.quote:Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een Blackstar HT5Volledig buizen en niet duur
Heeft headphone aansluiting als het goed is, maar let op dat er evengoed een cabinet aan moet zitten dan.
Wauw, lijkt me heel moeilijk zo'n gitaar bouwen..quote:
Wat voor hout gebruik je dan?quote:Op zondag 18 april 2010 19:03 schreef KaMo het volgende:
Je kan het zo moeilijk maken als je wilt, doe ik niet, maar het resultaat is dan ook niet geweldig
Hahaha die gele gitaar!quote:
Is de buizen over het algemeen dan meer, of minder?quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja maar als je gaat denken dat een buizen van 5 watt evenveel volume heeft als een transistor van 5 watt klopt er niks meer van, dus volume wordt niet bepááld door wattage...
Meer.quote:Op zondag 18 april 2010 19:12 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Is de buizen over het algemeen dan meer, of minder?
Ga gewoon zelf het huis uit ben je van dat prbleem afquote:Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef blckbb het volgende:
Als mijn zus (eindelijk) het huis uitgaat,
mag ik haar oude kamer gebruiken voor mijn gitaren
16 en nog middelbaar scholier. Lijkt me een weinig goed planquote:Op zondag 18 april 2010 19:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ga gewoon zelf het huis uit ben je van dat prbleem af
Of hoe oud ben je ?
Ja, die was van ASH, ik gebruik nu een paar onderdelen ervanquote:Op zondag 18 april 2010 19:09 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hahaha die gele gitaar!
Stond die niet een poos geleden te koop ofzo?
Hoe speelt die Epiphone versterker?quote:Op zondag 18 april 2010 19:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, die was van ASH, ik gebruik nu een paar onderdelen ervan![]()
Was best grappig dingetje hoor!
Erg oncomfortabel, de frets zijn van erg slechte kwaliteit en geen lange sustainquote:Op zondag 18 april 2010 19:26 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hoe speelt die Epiphone versterker?
Ik zou nog steeds wel een keer een blinde test willen doen met een aantal verschillende gitaristen (ook wat van die buizenpuristen) om te zien of je het verschil zo duidelijk hoort. Ik durf dat serieus te betwijfelen. Zo'n line6 kan je prima natuurlijk laten klinken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:14 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Maar wat is een goede amp? Volgens mij is het zo dat die line 6 allemaal wat onnatuurlijk klinkt, het is tenslotte digitaal.
Klopt. Zelfs op de goedkopere versie zit een best goede Equalizer. Op de 4 Amp Models na kun je nog ontzettend veel geluidsmodellen maken.quote:Op zondag 18 april 2010 19:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zou nog steeds wel een keer een blinde test willen doen met een aantal verschillende gitaristen (ook wat van die buizenpuristen) om te zien of je het verschil zo duidelijk hoort. Ik durf dat serieus te betwijfelen. Zo'n line6 kan je prima natuurlijk laten klinken.
Klopt! Heb net zelf een line6 en door goed af te stellen kun je veel geluiden bereiken. Misschien dat het wel een beetje onnatuurlijk klinkt, maar ik heb verder niet veel vergelijkingsmateriaal haha het blijft (denk ik) een goede prijs-kwaliteit verhouding met die line6 amps.quote:Op zondag 18 april 2010 19:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs op de goedkopere versie zit een best goede Equalizer. Op de 4 Amp Models na kun je nog ontzettend veel geluidsmodellen maken.
Dan kan je beter je zus wegjagen jaquote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef blckbb het volgende:
[..]
16 en nog middelbaar scholier. Lijkt me een weinig goed plan
Da;s ronduit groot voor een studentenkamer!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |