Dat kost gewoon meer geld en tijd. Het houdt natuurlijk ergens op. Plus dat er binding is met een stadion en een stad! En die valt helemaal weg. Er is geen thuis meer.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:02 schreef S1nn3rz het volgende:
Maar ik begrijp dat het nu stuk gaat lopen op de supporter die buiten zijn "stadje" () een wedstrijd moet gaan zien. Dat is een beetje eng natuurlijk. Helemaal als er verder niemand is om mee te rellen.
![]()
Dat is dus je aanname die niet klopt en nergens op gebaseerd is.quote:En ik denk dat genoeg supporters vrij nemen voor Groningen-Nac. Meer dan genoeg zelfs.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoeveel treinen denk je nodig te hebben? Ik gok dat er zo'n 1000 mensen max in een trein gaan. Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat het stadion leegloopt en vervolgens gevuld moet worden voor de volgende wedstrijd. Dus je hebt minstens 100 a 120 treinen nodig. Daar zal een extra moeten zijn, want een trein naar Limburg doet er lang over, en een trein is ook wel eens stuk. Dus treintje of 150 a 180 heb je wel nodig.
die dalen helemaal niet.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het kost alleen maar geld omdat de sponsorinkomsten zullen dalen, de TV-rechten niks meer waard zijn en er nauwelijks supporters meer komen. Dat zijn de drie grootste bronnen van inkomsten die jij met jouw geniale plan grotendeels wegneemt.
Nee, daar werken mensen die alleen bezig zijn met hun eigen ego. Ik dacht, ik vraag het hier, aan de liefhebber, de mensen die houden van tips en truuks, de mensen die dit soort dingen op prijs stellen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:05 schreef spijkerbroek het volgende:
S1nn3rz: stel het voor aan de KNVB en de BVO's en kijk wat hun reactie is.
Wut? 50.000 gemiddeld over alle wedstrijden varierend van Ajax-Feyenoord tot RKC-ADO?quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:06 schreef S1nn3rz het volgende:
Indien de bezettingsgraad een derde is (dus 50k) is
Ah, dit is helemaal een geniaal plan. TS zit te hameren op hooligans en slopen en boehoe, en jij wilt dus gewoon élk weekend de harde kernen van Ajax en feyenoord bij elkaar brengen. Top idee. Rellen op afspraak is overbodig, zelfs met Ajax - NAC en feyenoord - VVV zien ze elkaar elk weekend op die neutrale plek. Goed plan.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:09 schreef VancouverFan het volgende:
1 veld is te weinig. Een stuk of 3 velden naast elkaar moet goed zijn. Zaterdag om 14:00 beginnen met voetballen tot 22:00, zondag van 11:00 tot 19:00.
Okee, dus je wilde gewoon wat te zeggen hebben, zonder er daden aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:09 schreef S1nn3rz het volgende:
Nee, daar werken mensen die alleen bezig zijn met hun eigen ego. Ik dacht, ik vraag het hier, aan de liefhebber, de mensen die houden van tips en truuks, de mensen die dit soort dingen op prijs stellen.
Lezen, lezen en nog eens lezen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:11 schreef Righteous het volgende:
Zodat we gezellig met z'n allen bij dat nieuwe stadion kunnen rellen.
Wat een dom kankerplan zeg
quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee, dus je wilde gewoon wat te zeggen hebben, zonder er daden aan vast te knopen.
Als je serieus was, had je het de KNVB gevraagd.
Maar 't is duidelijk hoor.
Je bedoelt dus net als nu bij elke Ajax - feyenoord? Wat is het voordeel van dit nieuwe idee dan? Dit is al jaren zo.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat is onmogelijk aangezien mensen met treinen het stadion in worden gereden. En na de wedstrijd er weer uit. Rellen kan alleen in het stadion, maar dat zal resulteren in een stadion en gebiedsverbod. Dus die rellers pak je er snel uit.
Als je met realistische ideeen zou komen, zou er volwassener op gereageerd worden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:15 schreef S1nn3rz het volgende:
het leek me veel aardiger de echt fan deelgenoot te maken van deze visie zodat we er op een volwassen manier over konden praten. Maar dat blijft voor een aantal mensen hier moeilijk.
Inderdaad. En veel mensen zijn vol lof. Maar nu kunnen alle fans dus helemaal niet meer rellen omdat ze ook groepsgewijs uit de trein kunnen worden gezet door het land. De eventuele woede hebben ze al af kunnen reageren in een hufterproof trein.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Je bedoelt dus net als nu bij elke Ajax - feyenoord? Wat is het voordeel van dit nieuwe idee dan? Dit is al jaren zo.
ik denk dat dit gewoon iets te hoog gegrepen is voor de gemiddelde VBL user hier. Die kennen alleen mavo economie en bijbehorend niveau voetbal. Elite is hen geheel niet bekend.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je met realistische ideeen zou komen, zou er volwassener op gereageerd worden.
A. Genoeg is een subjectief begrip. Er zullen zeker weten veel minder toeschouwers komen. De barrière om een wedstrijd bij te kunnen wonen wordt nou eenmaal een stuk groter. Daarnaast zijn veel supporters gewend om even een kwartiertje met de auto te rijden, een broodje frikandel te kopen en vervolgens te gaan zitten . Dat wordt nu vervangen door een treinreis van een uur en bepaalde tijdsmarges om de veiligheid te waarborgen waardoor je toch al gauw minstens twee uur van tevoren aanwezig moet zijn en ook twee uur later dan normaal thuis bent. Er zullen ongetwijfeld nog wel mensen komen, maar wel een stuk minder mensen. Minder mensen is minder geld. Simpel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:08 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
die dalen helemaal niet.
A. Er zullen genoeg mensen blijven komen naar de wedstrijden.
B. Ochtendwedstrijden kunnen altjd nog in de avond worden uitgezonden (eventueel samenvatingen)
C. Sponsoren zijn op een groter deel van de dag te zien (overdag, in de middag en in de avond) dus die zullen echt niet dalen hoor.
Ik denk dat je de wereld door een te roze bril ziet. Je plannen zijn niet realistisch.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:17 schreef S1nn3rz het volgende:
ik denk dat dit gewoon iets te hoog gegrepen is voor de gemiddelde VBL user hier. Die kennen alleen mavo economie en bijbehorend niveau voetbal. Elite is hen geheel niet bekend.
A. Minder mensen is niet minder geld als ze grotendeels een seizoenskaart hebben. Dan betalen ze voor elke wedstrijd en zullen ze dus wel komen. Indien ze niet komen is dat winst voor de club.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
A. Genoeg is een subjectief begrip. Er zullen zeker weten veel minder toeschouwers komen. De barrière om een wedstrijd bij te kunnen wonen wordt nou eenmaal een stuk groter. Daarnaast zijn veel supporters gewend om even een kwartiertje met de auto te rijden, een broodje frikandel te kopen en vervolgens te gaan zitten . Dat wordt nu vervangen door een treinreis van een uur en bepaalde tijdsmarges om de veiligheid te waarborgen waardoor je toch al gauw minstens twee uur van tevoren aanwezig moet zijn en ook twee uur later dan normaal thuis bent. Er zullen ongetwijfeld nog wel mensen komen, maar wel een stuk minder mensen. Minder mensen is minder geld. Simpel.
B. Het feit dat wedstrijden rechtstreeks zijn is een belangrijke reden waarom mensen voetbalwedstrijden kijken. Als je de uitslag al weet of de mogelijkheid hebt om de uitslag te weten daalt de interesse voor het bekijken van een wedstrijd bij veel mensen enorm. Opnieuw: veel minder kijkers.
C. Er zijn minder toeschouwers en lagere kijkcijfers, sponsorinkomsten dalen derhalve.
Ik denk dat de kans minimaal is inderdaad. Jammer genoeg zijn er dus teveel leeghoofden bij het betaalde voetbal.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:19 schreef Righteous het volgende:
Volgens mij ben je de enige die in dit domme plan geloofd
Zet het nou maar uit je hoofd . Ain't gonna happen
Ach, als we toch uit de hoogte gaan doen... Toevallig wilde ik eigenlijk net naar jouw opleidingsniveau vragen, ik kan me toch niet voorstellen dat iemand die een beetje opleiding genoten heeft met zo'n achterlijk plan aan komt zetten. Maar dat geeft verder niet hoor, iemand moet ook mijn olie verversen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk dat dit gewoon iets te hoog gegrepen is voor de gemiddelde VBL user hier. Die kennen alleen mavo economie en bijbehorend niveau voetbal. Elite is hen geheel niet bekend.
Dat zal het zijn ja, want jouw plan is onfeilbaarquote:Op zaterdag 10 april 2010 02:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans minimaal is inderdaad. Jammer genoeg zijn er dus teveel leeghoofden bij het betaalde voetbal.
Sowieso .quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans minimaal is inderdaad. Jammer genoeg zijn er dus teveel leeghoofden bij het betaalde voetbal.
Voor je olie kun je misschien die vent naast je vragen, daar in vak K.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:24 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ach, als we toch uit de hoogte gaan doen... Toevallig wilde ik eigenlijk net naar jouw opleidingsniveau vragen, ik kan me toch niet voorstellen dat iemand die een beetje opleiding genoten heeft met zo'n achterlijk plan aan komt zetten. Maar dat geeft verder niet hoor, iemand moet ook mijn olie verversen.
Kosten baten verhaal. Ik denk dat er meer wordt gesloopt dan dat er verkocht wordt. Die paar honderd euro die de shoarmaboer of het cafe misloopt zijn te verwaarlozen. Mensen die echt nog even willen napraten doen dat sowieso wel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:26 schreef Righteous het volgende:
[..]
Sowieso .
Wat heeft het voor zin als je naar je club gaat ( Bijvoorbeeld Ajax Amsterdam ) en je moet afreizen naar een of ander weiland in de achterhoek
Je gaat voor het gemaak ook maar even aan de hele streekfunctie en de inkomsten van de lokale horeca voorbij .
En wat dacht je van de huidige stadions ? Slopen dan maar ? Zelfs als ze een dubbelfunctie hebben (concerten + voetbal etc)
Heb je enig idee wat er gemiddeld bij een wedstrijd Ajax - NEC of Feyenoord - ADO aan bier wordt omgezet ?quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Kosten baten verhaal. Ik denk dat er meer wordt gesloopt dan dat er verkocht wordt. Die paar honderd euro die de shoarmaboer of het cafe misloopt zijn te verwaarlozen. Mensen die echt nog even willen napraten doen dat sowieso wel.
Als er minder mensen komen is het natuurlijk wel minder geld. Zowel in kaartverkoop als in omzet rondom het stadion. (Ja dit is uitbesteed, maar ook voor dat contract wordt gewoon betaald). Daarnaast is het niet mogelijk om een kaartje te verkopen als deze al van een seizoenkaarthouder is.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:21 schreef S1nn3rz het volgende:
A. Minder mensen is niet minder geld als ze grotendeels een seizoenskaart hebben. Dan betalen ze voor elke wedstrijd en zullen ze dus wel komen. Indien ze niet komen is dat winst voor de club.
En er zijn genoeg mensen, fans, hooligans, die alleen al uit solidariteit een seizoenskaart kopen.
Anderen zullen eens een los kaartje kopen op dagen dat er gespeeld wordt en ze toevallig vrij zijn. extra inkomsten dus.
Hoe vaak ben je bij een voetbalwedstrijd?quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:32 schreef S1nn3rz het volgende:
Kosten baten verhaal. Ik denk dat er meer wordt gesloopt dan dat er verkocht wordt. Die paar honderd euro die de shoarmaboer of het cafe misloopt zijn te verwaarlozen. Mensen die echt nog even willen napraten doen dat sowieso wel.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:51 schreef DeTolk het volgende:
Kim Jong Il belde, hij vindt je idee prachtig.
Kunstgras?quote:
Jij denkt dat 50 treinen prima uitvoerbaar is? Of heb je ook een plan bedacht voor de NS waardoor treinen voortaan aan een boom groeien?quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:06 schreef S1nn3rz het volgende:
50.000 mensen is 50 treinen vol met gillende supporters die naar hun cluppie mogen. Prima uitvoerbaar, again that is.
Simpel genoeg: gewoon NIET twee thuiswedstrijden gelijktijdig spelen. In Milaan kunnen ze het ookquote:Op zaterdag 10 april 2010 03:02 schreef kristyle het volgende:
En als je 2 Europese wedstrijden op hetzelfde moment moet spelen?
Bv ajax en psv zitten in de champions league groepsfase. Mocht het toeval willen dat ze beide de laatste groepswedstrijd thuis moeten spelen. Hoe ga je dat oplossen? Want de laatste match moet op hetzelfde moment plaatsvinden.
Milaan is niks vergeleken met Utrecht manquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:23 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Simpel genoeg: gewoon NIET twee thuiswedstrijden gelijktijdig spelen. In Milaan kunnen ze het ook
Als je geblowd heb ken je beter gaan gaan slapenquote:Op zaterdag 10 april 2010 01:15 schreef S1nn3rz het volgende:
Voetbalwedstrijden gaan gepaard met intimidatie, vernielingen, bedreigingen en daarmee dus een hoop kosten. Die kunnen ze besparen door het volgende te doen.
Het voetbalklapvee centraal te vervoeren naar een nieuw te bouwen stadion in het midden van het land.
Dat stadion wordt ondergebracht in een stichting die dan zn eigen boontjes moet doppen.
Voordelen?
100% bezettingsgraad, alle clubs komen hier de wedstrijden spelen. Oefeningen gebeuren gewoon op het veld bij de lokale clubs in de buurt. Zo kan het voorkomen dat een sterspeler alsSaid Bakkati van SC Heerenveen naast Jan kees de bruin uit Urk staat te trainen. Overigens moet de profclub natuurlijk wel huur betalen voor het gebruik van het veld
Geen vernielingen meer, de hooligans worden in een door de stichting aangeschafte trein in het stadion gereden, en er weer uitgereden na de wedstrijd. Gefaseerd worden ze verdeeld over het land eruit gelaten.
Op eigen gelegenheid naar het centrale stadion komen is verboden, dit dient te gebeuren met de speciale trein.
Gemeenten hoeven geen stadions meer te kopen als de club geen geld meer heeft, en dus ook geen bedreigingen aan het adres van de burgervader als die niet met geld over de brug komt. Immers, met een bezettingsgraad van 100% is een negatief saldo tot het verleden gaan behoren.
Clubs hoeven geen miljoenen uit te geven aan een duur stadion, dat geld kunnen ze beter investeren in andere projecten.
Nadelen?
Geen.
Daar is onze boregaar, onze huistroll. Welkom terug.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:56 schreef Beauregard het volgende:
TS is duidelijk geen voetbalkenner, laat staan voetballiefhebber. Mooie troll, dat is het.
Oh, nadat ik de openingspost had gelezen, dacht ik dat dit topic in ONZ begonnen wasquote:Op zaterdag 10 april 2010 01:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Gast, ga naar ONZ als je niks wilt bijdragen.
Zoals ik al zei (en zal het weeeeer eens herhaleb *zucht*) schaft de stichting een aantal treinstellen aan die de supporters/hooligans gaat vervoeren. De NS heeft hier dus niets mee te maken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij denkt dat 50 treinen prima uitvoerbaar is? Of heb je ook een plan bedacht voor de NS waardoor treinen voortaan aan een boom groeien?
Ook al eerder gezegd, kan niet want de supporters komen de stad niet meer in. Die kunnen alleen per trein het stadion bereiken en verlaten.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:21 schreef wallofdolls het volgende:
Ja doeg TS, dan gaan we utrecht slopen....
Verkeer is onmogelijk omdat ze per trein komen. Het lost zelfs files op! Maar dat had je kunnen weten als je mij, het topic en de rest serieus had genomen door het topic te lezen.quote:Er zijn bij risicowedstrijden al genoeg maatregelen om de inzet van gemeenschapsgeld te minimaliseren, alleen de bekerfinale levert nu een probleem op. De oplossing is simpel: alle bekerfinales worden in de toekomst over twee duels gespeeld, levert meer geld op dan dat het kost
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |