abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80150235
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:02 schreef S1nn3rz het volgende:
Maar ik begrijp dat het nu stuk gaat lopen op de supporter die buiten zijn "stadje" ( ) een wedstrijd moet gaan zien. Dat is een beetje eng natuurlijk. Helemaal als er verder niemand is om mee te rellen.
Dat kost gewoon meer geld en tijd. Het houdt natuurlijk ergens op. Plus dat er binding is met een stadion en een stad! En die valt helemaal weg. Er is geen thuis meer.
quote:
En ik denk dat genoeg supporters vrij nemen voor Groningen-Nac. Meer dan genoeg zelfs.
Dat is dus je aanname die niet klopt en nergens op gebaseerd is.
pi_80150239
S1nn3rz: stel het voor aan de KNVB en de BVO's en kijk wat hun reactie is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:06:55 #53
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150264
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoeveel treinen denk je nodig te hebben? Ik gok dat er zo'n 1000 mensen max in een trein gaan. Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat het stadion leegloopt en vervolgens gevuld moet worden voor de volgende wedstrijd. Dus je hebt minstens 100 a 120 treinen nodig. Daar zal een extra moeten zijn, want een trein naar Limburg doet er lang over, en een trein is ook wel eens stuk. Dus treintje of 150 a 180 heb je wel nodig.

het centrale stadion biedt plaats aan 150.000 mensen. Je ziet nu al vaak (bijvoorbeeld in Groningen) dat een nieuw stadion toch al snel te klein is. 150.000 lijkt me een prima aantal.
Indien de bezettingsgraad een derde is (dus 50k) is het al meer dan kostendekkend, immers de kosten kun je spreiden over alle clubs die het stadion huren bij een wedstrijd.
50.000 mensen is 50 treinen vol met gillende supporters die naar hun cluppie mogen. Prima uitvoerbaar, again that is.
From feudal serf to spender.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:08:24 #54
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150284
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het kost alleen maar geld omdat de sponsorinkomsten zullen dalen, de TV-rechten niks meer waard zijn en er nauwelijks supporters meer komen. Dat zijn de drie grootste bronnen van inkomsten die jij met jouw geniale plan grotendeels wegneemt .
die dalen helemaal niet.

A. Er zullen genoeg mensen blijven komen naar de wedstrijden.
B. Ochtendwedstrijden kunnen altjd nog in de avond worden uitgezonden (eventueel samenvatingen)
C. Sponsoren zijn op een groter deel van de dag te zien (overdag, in de middag en in de avond) dus die zullen echt niet dalen hoor.
pi_80150305
1 veld is te weinig. Een stuk of 3 velden naast elkaar moet goed zijn. Zaterdag om 14:00 beginnen met voetballen tot 22:00, zondag van 11:00 tot 19:00.
Minder belangrijke wedstrijden speel je op het 3e kleinere veld.

In de buurt van Amersfoort of Almere, redelijk neutraal terrein.

Ik vind het een goed plan.
Leaf
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:09:35 #56
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150309
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:05 schreef spijkerbroek het volgende:
S1nn3rz: stel het voor aan de KNVB en de BVO's en kijk wat hun reactie is.
Nee, daar werken mensen die alleen bezig zijn met hun eigen ego. Ik dacht, ik vraag het hier, aan de liefhebber, de mensen die houden van tips en truuks, de mensen die dit soort dingen op prijs stellen.

Hoe enorm kan een mens er soms naast zitten.
pi_80150337
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:06 schreef S1nn3rz het volgende:
Indien de bezettingsgraad een derde is (dus 50k) is
Wut? 50.000 gemiddeld over alle wedstrijden varierend van Ajax-Feyenoord tot RKC-ADO?
Da's wel érg optimistisch gedacht.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_80150345
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:09 schreef VancouverFan het volgende:
1 veld is te weinig. Een stuk of 3 velden naast elkaar moet goed zijn. Zaterdag om 14:00 beginnen met voetballen tot 22:00, zondag van 11:00 tot 19:00.
Ah, dit is helemaal een geniaal plan. TS zit te hameren op hooligans en slopen en boehoe, en jij wilt dus gewoon élk weekend de harde kernen van Ajax en feyenoord bij elkaar brengen. Top idee. Rellen op afspraak is overbodig, zelfs met Ajax - NAC en feyenoord - VVV zien ze elkaar elk weekend op die neutrale plek. Goed plan.
pi_80150349
Zodat we gezellig met z'n allen bij dat nieuwe stadion kunnen rellen.
Wat een dom kankerplan zeg
pi_80150380
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:09 schreef S1nn3rz het volgende:
Nee, daar werken mensen die alleen bezig zijn met hun eigen ego. Ik dacht, ik vraag het hier, aan de liefhebber, de mensen die houden van tips en truuks, de mensen die dit soort dingen op prijs stellen.
Okee, dus je wilde gewoon wat te zeggen hebben, zonder er daden aan vast te knopen.
Als je serieus was, had je het de KNVB gevraagd.
Maar 't is duidelijk hoor.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:13:45 #61
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150395
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:11 schreef Righteous het volgende:
Zodat we gezellig met z'n allen bij dat nieuwe stadion kunnen rellen.
Wat een dom kankerplan zeg
Lezen, lezen en nog eens lezen.

dat is onmogelijk aangezien mensen met treinen het stadion in worden gereden. En na de wedstrijd er weer uit. Rellen kan alleen in het stadion, maar dat zal resulteren in een stadion en gebiedsverbod. Dus die rellers pak je er snel uit.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:15:11 #62
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150422
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee, dus je wilde gewoon wat te zeggen hebben, zonder er daden aan vast te knopen.
Als je serieus was, had je het de KNVB gevraagd.
Maar 't is duidelijk hoor.

Ik zeg het volgens mij op het grootste forum van nederland. Of moeten alle geniale plannen bij officiele instanties aangemeld worden?
het leek me veel aardiger de echt fan deelgenoot te maken van deze visie zodat we er op een volwassen manier over konden praten. Maar dat blijft voor een aantal mensen hier moeilijk.
pi_80150425
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:13 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]
dat is onmogelijk aangezien mensen met treinen het stadion in worden gereden. En na de wedstrijd er weer uit. Rellen kan alleen in het stadion, maar dat zal resulteren in een stadion en gebiedsverbod. Dus die rellers pak je er snel uit.
Je bedoelt dus net als nu bij elke Ajax - feyenoord? Wat is het voordeel van dit nieuwe idee dan? Dit is al jaren zo.
pi_80150446
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:15 schreef S1nn3rz het volgende:
het leek me veel aardiger de echt fan deelgenoot te maken van deze visie zodat we er op een volwassen manier over konden praten. Maar dat blijft voor een aantal mensen hier moeilijk.
Als je met realistische ideeen zou komen, zou er volwassener op gereageerd worden.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:16:45 #65
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150452
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Je bedoelt dus net als nu bij elke Ajax - feyenoord? Wat is het voordeel van dit nieuwe idee dan? Dit is al jaren zo.
Inderdaad. En veel mensen zijn vol lof. Maar nu kunnen alle fans dus helemaal niet meer rellen omdat ze ook groepsgewijs uit de trein kunnen worden gezet door het land. De eventuele woede hebben ze al af kunnen reageren in een hufterproof trein.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:17:31 #66
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150465
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je met realistische ideeen zou komen, zou er volwassener op gereageerd worden.
ik denk dat dit gewoon iets te hoog gegrepen is voor de gemiddelde VBL user hier. Die kennen alleen mavo economie en bijbehorend niveau voetbal. Elite is hen geheel niet bekend.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:18:06 #67
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80150472
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:08 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

die dalen helemaal niet.

A. Er zullen genoeg mensen blijven komen naar de wedstrijden.
B. Ochtendwedstrijden kunnen altjd nog in de avond worden uitgezonden (eventueel samenvatingen)
C. Sponsoren zijn op een groter deel van de dag te zien (overdag, in de middag en in de avond) dus die zullen echt niet dalen hoor.
A. Genoeg is een subjectief begrip. Er zullen zeker weten veel minder toeschouwers komen. De barrière om een wedstrijd bij te kunnen wonen wordt nou eenmaal een stuk groter. Daarnaast zijn veel supporters gewend om even een kwartiertje met de auto te rijden, een broodje frikandel te kopen en vervolgens te gaan zitten . Dat wordt nu vervangen door een treinreis van een uur en bepaalde tijdsmarges om de veiligheid te waarborgen waardoor je toch al gauw minstens twee uur van tevoren aanwezig moet zijn en ook twee uur later dan normaal thuis bent. Er zullen ongetwijfeld nog wel mensen komen, maar wel een stuk minder mensen. Minder mensen is minder geld. Simpel.

B. Het feit dat wedstrijden rechtstreeks zijn is een belangrijke reden waarom mensen voetbalwedstrijden kijken. Als je de uitslag al weet of de mogelijkheid hebt om de uitslag te weten daalt de interesse voor het bekijken van een wedstrijd bij veel mensen enorm. Opnieuw: veel minder kijkers.

C. Er zijn minder toeschouwers en lagere kijkcijfers, sponsorinkomsten dalen derhalve.
2000 light years from home
pi_80150490
Volgens mij ben je de enige die in dit domme plan geloofd

Zet het nou maar uit je hoofd . Ain't gonna happen
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:19:17 #69
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_80150496
Als je een stadion van 150.000 plaatsten hebt dan houd maar rekening met veel lege plaatsten.
Vooral met wedstrijden als heracles - rkc of zo.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_80150497
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:17 schreef S1nn3rz het volgende:
ik denk dat dit gewoon iets te hoog gegrepen is voor de gemiddelde VBL user hier. Die kennen alleen mavo economie en bijbehorend niveau voetbal. Elite is hen geheel niet bekend.
Ik denk dat je de wereld door een te roze bril ziet. Je plannen zijn niet realistisch.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:21:48 #71
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150537
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

A. Genoeg is een subjectief begrip. Er zullen zeker weten veel minder toeschouwers komen. De barrière om een wedstrijd bij te kunnen wonen wordt nou eenmaal een stuk groter. Daarnaast zijn veel supporters gewend om even een kwartiertje met de auto te rijden, een broodje frikandel te kopen en vervolgens te gaan zitten . Dat wordt nu vervangen door een treinreis van een uur en bepaalde tijdsmarges om de veiligheid te waarborgen waardoor je toch al gauw minstens twee uur van tevoren aanwezig moet zijn en ook twee uur later dan normaal thuis bent. Er zullen ongetwijfeld nog wel mensen komen, maar wel een stuk minder mensen. Minder mensen is minder geld. Simpel.

B. Het feit dat wedstrijden rechtstreeks zijn is een belangrijke reden waarom mensen voetbalwedstrijden kijken. Als je de uitslag al weet of de mogelijkheid hebt om de uitslag te weten daalt de interesse voor het bekijken van een wedstrijd bij veel mensen enorm. Opnieuw: veel minder kijkers.

C. Er zijn minder toeschouwers en lagere kijkcijfers, sponsorinkomsten dalen derhalve.
A. Minder mensen is niet minder geld als ze grotendeels een seizoenskaart hebben. Dan betalen ze voor elke wedstrijd en zullen ze dus wel komen. Indien ze niet komen is dat winst voor de club.
En er zijn genoeg mensen, fans, hooligans, die alleen al uit solidariteit een seizoenskaart kopen.
Anderen zullen eens een los kaartje kopen op dagen dat er gespeeld wordt en ze toevallig vrij zijn. extra inkomsten dus.

B. Nogmaals, mensen kunnen indien een wedstrijd overdag is besluiten vrij te nemen. er zullen genoeg andere wedstrijden zijn die in de namiddag of avond vallen. Dus dat het minder kijkers zou opleveren is een zwakke aanname (vind ik dan he )

C. Zie bovenstaande.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:22:45 #72
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80150558
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:19 schreef Righteous het volgende:
Volgens mij ben je de enige die in dit domme plan geloofd

Zet het nou maar uit je hoofd . Ain't gonna happen
Ik denk dat de kans minimaal is inderdaad. Jammer genoeg zijn er dus teveel leeghoofden bij het betaalde voetbal.
pi_80150576
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:17 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ach, als we toch uit de hoogte gaan doen... Toevallig wilde ik eigenlijk net naar jouw opleidingsniveau vragen, ik kan me toch niet voorstellen dat iemand die een beetje opleiding genoten heeft met zo'n achterlijk plan aan komt zetten. Maar dat geeft verder niet hoor, iemand moet ook mijn olie verversen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:24:56 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80150582
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:22 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans minimaal is inderdaad. Jammer genoeg zijn er dus teveel leeghoofden bij het betaalde voetbal.
Dat zal het zijn ja, want jouw plan is onfeilbaar .
2000 light years from home
pi_80150610
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:22 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Sowieso .
Wat heeft het voor zin als je naar je club gaat ( Bijvoorbeeld Ajax Amsterdam ) en je moet afreizen naar een of ander weiland in de achterhoek
Je gaat voor het gemaak ook maar even aan de hele streekfunctie en de inkomsten van de lokale horeca voorbij .
En wat dacht je van de huidige stadions ? Slopen dan maar ? Zelfs als ze een dubbelfunctie hebben (concerten + voetbal etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')