Vet, succes!quote:Op maandag 19 april 2010 09:04 schreef cw2cu het volgende:
Straks voor het eerst met de cv90 het veld in.. woeii
dat was het ook, maar ik heb nu wel het gevoel dat de infanterist nu niet meer nodig is.. Hooguit voor het nazuiveren..quote:
De calorie bom.quote:Op maandag 19 april 2010 18:53 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Kan het cake bakken uit een 24-uursrantsoen?
Hmmzz, ik wil de CV90 wel eens zien OVG'en, of in een echt bos vechten, en dan bedoel ik niet die heide in nederland waar overal bospaadjes zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef cw2cu het volgende:
[..]
dat was het ook, maar ik heb nu wel het gevoel dat de infanterist nu niet meer nodig is.. Hooguit voor het nazuiveren..![]()
Dat ding kan echt alles. Jammer dat we er zelf vrij weinig mee doen.
Mooi, weer een faalhaas minder, oprotten met die lompe klote lijers. Dat ze gebruiken prima, maar wie haalt het ooit in ze hoofd te denken dat ze dat binnen defensie mogen doen !quote:Op maandag 19 april 2010 19:42 schreef Bouke-p het volgende:
Volgens mij heb ik een ander topic eens gepost dat de KMAR niet langs wou komen nadat ik naar t kader gestapt was omdat die flapdrol drugs gebruikte. Het duurt ff, maar een jaar later is de kneus weer gesnapt door iemand en dit keer wel met resultaat. Meneer is geschorst in afwachting van ontslag.
Ruimt weer mooi op
Netjes!quote:Op zondag 18 april 2010 23:13 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Vandaag met de trein naar oirschot, in Best uitgestapt.
Maar moest een half uur wachten op de bus, toen ben ik maar gaan speedmarsen naar de kazerne
Was er 10 minuten voor de bus, die er vanaf mijn tartmoment 45 minuten over zou doen
precies, en nu staat ie op straat. 10 jaar sld1 geweest, geen opleidingen/diploma's en niks anders gedaan dan defensie. En dan heb je een vriendin en 3 kinderen...quote:Op maandag 19 april 2010 19:50 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Mooi, weer een faalhaas minder, oprotten met die lompe klote lijers. Dat ze gebruiken prima, maar wie haalt het ooit in ze hoofd te denken dat ze dat binnen defensie mogen doen !
Hij verdient het met zo'n resumé, die kids verdienen beter maar hij, dat krijg je voor 10 jaar op je gat zitten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:01 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
precies, en nu staat ie op straat. 10 jaar sld1 geweest, geen opleidingen/diploma's en niks anders gedaan dan defensie. En dan heb je een vriendin en 3 kinderen...
En dat allemaal omdat ie zonnodig aan die troep moest....
Mja, wat Braamyo zegt.quote:Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef cw2cu het volgende:
[..]
dat was het ook, maar ik heb nu wel het gevoel dat de infanterist nu niet meer nodig is.. Hooguit voor het nazuiveren..![]()
Dat ding kan echt alles. Jammer dat we er zelf vrij weinig mee doen.
haha standaard! En dat accent hehequote:Op dinsdag 20 april 2010 23:50 schreef Erasmo het volgende:
Morgen pakdag en donderdag weg![]()
[..]
Hoe was de Limburgse koffie?
Heh. Toch blijf ik deze heel mooi vinden.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:40 schreef RonaldV het volgende:
Dit zie ik nou niet zo snel gebeuren in Nederland. Het lijkt er op dat ze medewerking hadden van het engelse MOD.
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh. Toch blijf ik deze heel mooi vinden.
[ afbeelding ]
Gezien de hoek is een upskurt niet mogelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef Braamyo het volgende:
[..]
![]()
En dan die Camera man langs onder filmen
Snap ik, maar het geeft toch net een extra dementie aan deze fotoquote:Op woensdag 21 april 2010 23:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gezien de hoek is een upskurt niet mogelijk.
Ja, hij gebruikt een Alzheimer-lens.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef Vortix het volgende:
Dementie?
Leuk filmpjequote:Op donderdag 22 april 2010 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Prinses Maxima op bezoek bij Luchtmobiel te SChaarsbergen.
En ik mag daar gaan staan...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:48 schreef Braamyo het volgende:
Over filmpjes gesproken, 8 Mei schijnt er in Den Haag een defile te zijn, iets met bevrijdingsdag, weet de inhoud ervan ook niet precies. Maar dat word onder voorbehoud live uitgezonden....
En ik mag daar mijn belofte afleggenVond ik dan wel weer pepi
Het is idd goed te weten dat het Koninklijk Huis interesse toont voor de Krijgsmacht. En dat mag ook wel vind ik.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:48 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Leuk filmpje
Heeft toch altijd wel wat als het koningshuis zich intereseert in militairen![]()
Over filmpjes gesproken, 8 Mei schijnt er in Den Haag een defile te zijn, iets met bevrijdingsdag, weet de inhoud ervan ook niet precies. Maar dat word onder voorbehoud live uitgezonden....
En ik mag daar mijn belofte afleggenVond ik dan wel weer pepi
dit dusquote:Op donderdag 22 april 2010 19:48 schreef Braamyo het volgende:
8 Mei schijnt er in Den Haag een defile te zijn, iets met bevrijdingsdag,
Ja dat snap ik. Maar ik had altijd gedacht dat bevrijdingsdag op 5 mei was ipv op 8 meiquote:
Echt geen idee,quote:Op donderdag 22 april 2010 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar ik had altijd gedacht dat bevrijdingsdag op 5 mei was ipv op 8 mei
8 mei is VE Day (Victory in Europe Day). Dat is de dag waarop de Geallieerden formeel de onvoorwaardelijke overgave van de Nazi's en kornuiten accepteerden.quote:
Ha dank voor de uitlegquote:Op vrijdag 23 april 2010 03:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
8 mei is VE Day (Victory in Europe Day). Dat is de dag waarop de Geallieerden formeel de onvoorwaardelijke overgave van de Nazi's en kornuiten accepteerden.
Vooral in Groot-Brittannië wordt die dag aangehouden. Toentertijd werd het bij bekendmaking door de BBC radio op die dag ook massaal gevierd daar.
Wat een dagje thuis bij moeders the Antiques Roadshow kijken voor kennis oplevert....
B-brevet?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:17 schreef Remco026 het volgende:
Volgende week ga ik met wat collega's 2 dagen parachute springen voor mijn wings
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iets voor op de borstquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:27 schreef Remco026 het volgende:
Precies wat ik ga doen. 5 static line sprongen. Dus inderdaad het B-Brevet. Niet functioneel of zo, maar gewoon omdat het kan.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:48 schreef Remco026 het volgende:
Wie er nog steeds geen DT hebben en dat zijn er VEEL, waaronder ik.
Ik zit nu bijna anderhalf jaar in dienst en er zijn mensen die zitten er nog iets langer dan mij die ook geen DT hebben. Ze zijn er bij ons ontzettend traag mee.
Maar ondertussen wel beginnen te zeiken als je geen DT kunt regelen voor prinsjesdag ofzo
Of vier met een "bolletje" ipv een square. (square is voor homo's)quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:26 schreef Rave_NL het volgende:
Het vaardigheidsembleem ‘parawing’ geeft aan dat de drager de militaire vaardigheid beheerst in het kunnen omgaan met een parachute én heeft voldaan aan de eisen die zijn gesteld aan het draagrecht van de parawing. De meest gedragen parawing is die welke behoort bij het brevet-B. Het wordt bijvoorbeeld verstrekt aan alle militairen die tenminste vijf static-line sprongen hebben gemaakt, wat voornamelijk plaatsvindt in het kader van de Grensverleggende Activiteiten (GVA).
[ afbeelding ]
Zelfde verhaal bij de KLU, 5 andere cursisten uit mijn klas hebben hun DT pet nog niet, en ik kreeg vandaag een brief dat er een schijnbaar een Aoo DT pet voor me klaar ligt bij het kpu terwijl ik al een pet hebquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:48 schreef Remco026 het volgende:
Ik zit nu bijna anderhalf jaar in dienst en er zijn mensen die zitten er nog iets langer dan mij die ook geen DT hebben. Ze zijn er bij ons ontzettend traag mee.
Maar ondertussen wel beginnen te zeiken als je geen DT kunt regelen voor prinsjesdag ofzo
Ik moet dus 8 mei in DT staan op bevrijdingsdag (europees) en op 13 mei word mij DT aangemetenquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:48 schreef Remco026 het volgende:
quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:01 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ik moet dus 8 mei in DT staan op bevrijdingsdag (europees) en op 13 mei word mij DT aangemeten
Dat wist ik nog nietquote:Op zondag 25 april 2010 20:10 schreef Rave_NL het volgende:
Dagelijks Tenue, je nette pak, bij mariniers Barathea.
IK-418quote:Op zondag 25 april 2010 22:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan moet je je ogen uit je kop schamen, danwel 1 van de 14642 handouts van de KL doornemen...
Ik had hem al voor dag 1... en tegenwoordig idd DAGELIJKS tenue...quote:Op zondag 25 april 2010 20:11 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik kreeg 'm meteen vanaf het begin. Moet 'm voor deze week trouwens weer uit het stof halen... Bah.
DT = Dagelijks Tenue, die voor de meesten godzijdank niet dagelijks bedoeld is.
van de vaste def-users is het ongeveer 50/50.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:12 schreef Laydina het volgende:
Hey!![]()
zitten hier eigenlijk alleen militairen?
Dank jequote:Op dinsdag 27 april 2010 15:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
van de vaste def-users is het ongeveer 50/50.
Dus welkom!
En bdquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:12 schreef Laydina het volgende:
Hey!![]()
zitten hier eigenlijk alleen militairen?
nauwelijksquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:19 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dank jeJa anders zou ik mij als burger natuurlijk onder gesneeuwd gaan voelen
Ik dacht laat ik eens kijken wat/wie hier allemaal te vinden zijnquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:20 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
nauwelijks
maar wat brengt jou hier?
Buiten dienstquote:
nou mooi,quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:21 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik eens kijken wat/wie hier allemaal te vinden zijn
Maar wel allemaal onderdeel van Defensie? Of ook gewoon passantenquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
nou mooi,
wij zijn een van de kleinste subforums met een kleine kern dus kijk gerust.
Hahaha zo erg ja?quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:36 schreef Esses het volgende:
Er zijn ook wel gewoon passanten hoorDat is ook wel te merken, zijn meestal de trolls :p
Vraag maar raak indien er termen zijn die je niet kent. Veelal krijg je wel een antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:37 schreef Laydina het volgende:
[..]
Hahaha zo erg ja?![]()
Maar wel leuk om dit subforum eens te zien/lezen. Al zijn er zoveel aspecten die mij weinig zeggen of nooit mee te maken heb.
We zijn de vriendelijkheid zelfe, behalve tegen trollen die denken een topic te moeten vergallen of tegen IWAB'squote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
We zijn de vriendelijkheid zelfe, behalve tegen trollen die denken een topic te moeten vergallen of tegen IWAB's
Kunnen we deze inlijsten voor als er weer eens iemand begint te horken over de DEF-users?quote:
Zal er wel een momenteel achter zettenquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kunnen we deze inlijsten voor als er weer eens iemand begint te horken over de DEF-users?
Ik pas mijn quote toch niet meer aan!quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:27 schreef Laydina het volgende:
[..]
Zal er wel een momenteel achter zetten
quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kunnen we deze inlijsten voor als er weer eens iemand begint te horken over de DEF-users?
Iemand heeft het vast wel eens geprobeerdquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:16 schreef Gierigesloeber het volgende:
Gaat die tyfus rookmelder af, als je gaat roken op de kamer?
Haha hoop het wel, want ik ben te lui om te lopen, maar moet toch echt rokenquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:17 schreef Laydina het volgende:
[..]
Iemand heeft het vast wel eens geprobeerd
quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:16 schreef Gierigesloeber het volgende:
Gaat die tyfus rookmelder af, als je gaat roken op de kamer?
Dat stukje naar buiten lopen is echt wel te doenquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:19 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Haha hoop het wel, want ik ben te lui om te lopen, maar moet toch echt roken
Is er op jouw basis dan zo'n tekort aan legeringskamers dat het zo lang duurde?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb sinds kort ook m'n eigen legeringskamer. Eindelijk. Heeft een tijd geduurdNet effe vergeten m'n raam open te zetten terwijl ik de douche effe flink door liet spoelen (tegen evt legionella
) en na een paar minuutjes stond m'n kamer vol stoom.
Rookmelder niet afgegaan gelukkig
Ja. Anderhalf jaar in hotels geslapen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is er op jouw basis dan zo'n tekort aan legeringskamers dat het zo lang duurde?
Vertel? xD, duim voor me, ben aant roken, maar op deze kazerne gaan echt om de haverklap wel brandmelders af, iets van 5-6x per dagquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die gaat alleen af als je een blikje schoensmeer in de fik hebt staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |