abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80512249
TS is al een tijdje lang van plan om het vreemdelingen legioen te gaan, alleen heb ik (naast wat er op de site staat) geen idee wat de ervaringen van andere mensen zijn. Heeft iemand ervaaring met het franse vreemdelingen legioen? Kan ik daar bijvoorbeeld ook zonder ID terecht komen? Krijg ik dan uiteindelijk een frans paspoort? Is het waar over de slechte uitrusting?
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:55:01 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80512324
Ga er maar vanuit dat als jij het oorlogsgebied betreedt als eerste neergeknald wordt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_80512377
Vreemdelingen Legioen Lees dit 'ns
Intentionally left blank.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:57:35 #4
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_80512416
ik moest hieraan denken
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:01:40 #5
42847 ra
Orbis Non Sufficit
pi_80512895
Waarom zou je dat in godsnaam willen, vechten voor de Fransen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80512920
Het is niet meer zo dat je een compleet nieuwe identiteit krijgt toch ? Zoals vroeger met al die criminelen daar
pi_80513011
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:52 schreef woads het volgende:
TS is al een tijdje lang van plan om het vreemdelingen legioen te gaan, alleen heb ik (naast wat er op de site staat) geen idee wat de ervaringen van andere mensen zijn. Heeft iemand ervaaring met het franse vreemdelingen legioen? Kan ik daar bijvoorbeeld ook zonder ID terecht komen? Krijg ik dan uiteindelijk een frans paspoort? Is het waar over de slechte uitrusting?
Je houdt dat nog geen twee dagen vol!!!

Begin maar eerst eens bij de landmacht, als die je al aannemen.
Bats.Bats..Bats...Baaats!
pi_80513178
Bekijk eerst deze gehele docu voor je erheen gaat. Let wel, dit is een milde training die die gasten ondergaan.

Persoonlijk zou ik maar al te graag meedoen aan zo'n programma
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:24:32 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80513450
En je bent geen Nederlander meer op het moment dat je enlist!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_80513484
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
En je bent geen Nederlander meer op het moment dat je enlist!
Pas als Frankrijk in oorlog zou raken met Nederland en je met de Fransen mee vecht.
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:26:40 #12
116015 SicSicSics
pi_80513544
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Pas als Frankrijk in oorlog zou raken met Nederland en je met de Fransen mee vecht.
Niet op het moment van dienst?

Iemand kan zijn staatsburgerschap verliezen door onder andere:

* Aanname van staatsburgerschap van een ander land
* Intrekking van de nationaliteit door de overheid, bijvoorbeeld omdat men dienst heeft genomen in een vreemde krijgsmacht, of daden gericht tegen de staat heeft verricht
* Verbanning

(Van het alom betrouwbare wikipedia!)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_80513622
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet op het moment van dienst?

Iemand kan zijn staatsburgerschap verliezen door onder andere:

* Aanname van staatsburgerschap van een ander land
* Intrekking van de nationaliteit door de overheid, bijvoorbeeld omdat men dienst heeft genomen in een vreemde krijgsmacht, of daden gericht tegen de staat heeft verricht
* Verbanning

(Van het alom betrouwbare wikipedia!)
Ook van Wiki
quote:
Verlies van nationaliteit door vreemde krijgsdienst
Volgens de "Wet op het Nederlanderschap en het ingezetenschap" (1892) verviel de Nederlandse nationaliteit als een Nederlander in vreemde krijgsdienst trad. Tussen 1892 en 1985 heeft de wetgever echter diverse malen moeten ingrijpen om het verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst ongedaan te maken. Het verdrag van New York om staatloosheid tegen te gaan was bijvoorbeeld zo'n reden. Bovendien kwam het in het begin van de 20e eeuw ook nog voor dat Nederlandse militairen als adviseur (mede op verzoek van de Nederlandse regering) in dienst traden van andere legers. Tevens is vreemde krijgsdienst vrijwel onvermijdelijk als iemand meerdere nationaliteiten heeft en gehouden is zijn dienstplicht elders te vervullen. Te denken valt bijvoorbeeld aan Nederlands-Israëlische jongens en mannen die in het Israëlische leger meestreden als dienstplichtig militair en - meer recent en heel aktueel - Nederlandse jongeren die als dienstplichtig militair worden opgeroepen in het Turkse leger. Opgemerkt wordt daarbij dat Turkije en Nederland NAVO-leden zijn, dus in militair opzicht bondgenoten. Toen Nederland zelf nog dienstplicht had[5] werden met een aantal NAVO-landen afspraken gemaakt over het vervullen van de dienstplicht in slechts één der lidstaten.

De Rijkswet op het Nederlanderschap, uit 1984, bevat dan ook de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk werd indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatshadden.

Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Vrij recent zijn Nederlanders in Belgische krijgsdienst getreden en worden er binnenkort taken t.b.v. de luchtverkenning in het Caraïbisch gebied uitgevoerd door Canadezen. Dat zijn officieel kustwachttaken, maar e.e.a. vindt plaats onder supervisie van en in nauwe samenwerking met de Koninklijke Marine.

Zoals de meeste landen kent Nederland niet het verschijnsel verbanning.
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:33:37 #14
116015 SicSicSics
pi_80513808
TL: DR!

Maar thx, ik zal in het vervolg verder lezen dan mijn haar lang is!
Fine, fuck you then!
pi_80513865
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
TL: DR!

Maar thx, ik zal in het vervolg verder lezen dan mijn haar lang is!
Om het simpel voor je te maken dan
quote:
De Rijkswet op het Nederlanderschap, uit 1984, bevat dan ook de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk werd indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatshadden.
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:41:51 #16
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_80514134
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:11 schreef Righteous het volgende:
Het is niet meer zo dat je een compleet nieuwe identiteit krijgt toch ? Zoals vroeger met al die criminelen daar
Wat je zegt. Het romantische is eraf. TS, zoek een fatsoenlijke baan en ventileer je agressie in xbox-spelletjes ofzo
pi_80514232
In DEF liepen er meerdere topics van ene scarafax die bij het legioen is gegaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_80514606
Ik ben bij lange geen expert (ik ken alleen de theorie, o.a. uit een dik boek hierover) maar het is echt gruwelijk.
quote:
TS is al een tijdje lang van plan om het vreemdelingen legioen te gaan
Waarom ben je dit van plan? Waarom niet 'gewoon´ bij het NL leger?
quote:
alleen heb ik (naast wat er op de site staat) geen idee wat de ervaringen van andere mensen zijn.
Meer dan een derde deserteert in de eerste 6 maanden, en deserteren is een zeer zwaar vergrijp waar niet zelden bij geschoten word als ze je betrappen. Desondanks wagen ze de kans, omdat ze geen minuut langer wilden blijven. Je moet rauwe vis naar binnen kunnen werken, soms 2 weken, dag na dag 10 uur lang corveedienst doen, je kamer tot de laatste stofvloek boenen, en andere kutklusjes.
quote:
Heeft iemand ervaaring met het franse vreemdelingen legioen? Kan ik daar bijvoorbeeld ook zonder ID terecht komen?
Lastig. Ze zullen je waarschijnlijk onder voorwaarden wel aannemen, na enkele controles. Zodra je aanklopt word je direct aan het werk gezet terwijl zij je achtergrond e.d. uitzoeken.
quote:
Krijg ik dan uiteindelijk een frans paspoort? I
Na een bepaalde tijd kun je naturalisatie aanvragen, waarbij je Frans staatsburger word. Je word wel geacht de Franse taal goed onder de knie te hebben.
quote:
s het waar over de slechte uitrusting?
Ja. Veel legionnairs kopen hun eigen slaapzakken omdat de verstrekte spullen te koud zijn bijvoorbeeld.

Houd er ook rekening mee dat ze je achtergrond stevig natrekken, ze nemen niet zomaar iedereen meer aan. Als je aangenomen word, geniet je wel hun bescherming. Staat de FBI, Belastingdienst of wie dan ook voor de deur durven ze gerust te ontkennen dat je daar zit, en laten ze niet op het terrein. Indien gewenst kun je een andere naam krijgen, bij je naturalisatie krijg je dan de keus of je de oude terug wilt of verder wiot met de nieuwe.

Maar denk er goed over na en lees je in. Ik heb het boek van Evan McGorman gelezen, hij vertelt over zijn eigen ervaringen en heeft de 5 jaar uitgediend. Het is een stap die je niet zomaar moet maken en als je hem maakt, moet je of gaan voor 'the full monty' of deserteren, zelfs als je daar levend vanaf komt kun je nooit meer een voet in Frans grondgebied zetten.

Andere overwegingen:

Je moet voor alles toestemming vragen. Auto kopen, trouwen, vakanties, alles.
Je krijgt niet heel geweldig betaald en koopt daar ook eigen gear voor omdat de verstrekte spullen vaak troep zijn. Wel zijn er goede vergoedingen voor uitzendingen.
Er is kliekjesvorming en ze zijn er heel hierarchisch. Heel veel culturen en omgevingen, kan negatief uitpakken.
Het is overwegend saai en zwaar, de actie is beperkt en als die er is, zijn jullie de 'cannon fodder' die als eerste naar binnen gestuurd worden.
pi_80519738
TVP.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:08:04 #20
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_80521920
Volgens mij zit Scarafax al geruime tijd in het legioen...
Moet je even zijn postgeschiedenis doorlezen..

Ook dit topic: Vreemdelingen Legioen (Deel 2)
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  FOK!fotograaf dinsdag 20 april 2010 @ 15:10:04 #21
145146 Andyy
pi_80521991
En hoezo wil je bij de Franse vreemdelingen legioen?
Je weet wat ze over de Fransen zeggen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:43:50 #22
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80525893
quote:
Ik weet er enigzins wat vanaf.
En NEEN!!!! Je dient je paspoort mee te nemen. Een geldige!!! Men checked je ook bij Interpol.
Tijdens de opleiding moet je het doen met wat je krijgt. Geen laffe spulletjes dus of eigen aanschaf.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:48:32 #23
110987 ErwinRommel
pi_80526073
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:11 schreef Righteous het volgende:
Jawel. Dat kan je wel. Is nog steeds mogelijk indien je daar specifiek om vraagt.
pi_80536531
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jawel. Dat kan je wel. Is nog steeds mogelijk indien je daar specifiek om vraagt.
Dus het is nog steeds een plek voor uitschot. Zware misdadigers zijn niet meer welkom maar uitschot wel. TS, het zal gezellig zijn om daartussen te zitten. .
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:04:42 #25
110987 ErwinRommel
pi_80536652
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Dus het is nog steeds een plek voor uitschot. Zware misdadigers zijn niet meer welkom maar uitschot wel. TS, het zal gezellig zijn om daartussen te zitten. .
Regelrechte onzin.
Hoe weet ik dat? Omdat IK dat weet. Jij weet dat niet.
Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')