Waarvan akte.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond dat hij daar een goed punt had.
Ik twijfel tussen vvd en pvv, maar ik kan pas stemmen ten tijde van de staten verkiezingenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Effe een vraagje aan alle PVV-users. Wie is nog steeds van plan PVV te stemmen?
Als hij namen op zijn verkiesbare lijst zet, dan kunnen deze mensen - mocht de PVV winnen of deelnemen in een coalitie - aangesteld worden tot bewindslieden zoals minister of staatssecretaris, dus het is op z'n minst weer merkwaardig te noemen.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:16 schreef damian5700 het volgende:
Dit is weer zo'n handigheidje, maar helaas niet berust op de feiten.
De dubbele nationaliteit en dubbele loyaliteit kwestie die Geert Wilders destijds aansneed ging over bewindslieden; Aboutaleb en Albayrak. In de kwestie Arib, die een Kamerlid is, kwam de dubbele nationaliteit niet ter sprake maar haar bijbaantje in de raad van de Koning van Marokko.
Let wel; ik zeg helemaal niets over dat het goed of slechts is dat deze punten zijn aangesneden, maar verbeter jou op jouw weergave, dat de kwestie van dubbele nationaliteit die Geert Wilders aansneed over Kamerleden zou gaan.
Dit is namelijk pertinent onjuist.
Kleine kans dat de PVV daaraan meedoet. Maar je kunt de PVV toch moeilijk serieus nemen met figuren als Markuszower op de lijst?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen vvd en pvv, maar ik kan pas stemmen ten tijde van de staten verkiezingen
Dit verandert helemaal niets aan het feit dat Geert Wilders in de Tweede Kamer de dubbele nationaliteit van bewindslieden aan de orde heeft gesteld en niet zoals jij beweerde de dubbele nationaliteit van Kamerleden.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:19 schreef maartena het volgende:
Als hij namen op zijn verkiesbare lijst zet, dan kunnen deze mensen - mocht de PVV winnen of deelnemen in een coalitie - aangesteld worden tot bewindslieden zoals minister of staatssecretaris, dus het is op z'n minst weer merkwaardig te noemen.
Nee, maar het is wel opvallend dat Wilders al vaak heeft geroepen dat ze de grootste gaan worden en gaan regeren, om vervolgens iemand op de lijst te zetten die in dat geval last gaat krijgen van Wilders' eigen uitspraken inzake dubbele nationaliteiten. Of Wilders moet hem dan gewoon passeren voor een functie, dat kan ook. Maar dan zal diegene niet op plek vijf worden gezet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit verandert helemaal niets aan het feit dat Geert Wilders in de Tweede Kamer de dubbele nationaliteit van bewindslieden aan de orde heeft gesteld en niet zoals jij beweerde de dubbele nationaliteit van Kamerleden.
Lijkt me inderdaad helder.quote:
Ik meen me te herinneren dat de voorwaarde hieraan een veroordeling was.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Overigens heeft hij een dubbele nationaliteit, en is het een crimineel. Dus moet hij dan niet uitgezet van Wilders?
Door de knieen schieten dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat de voorwaarde hieraan een veroordeling was.
Ik ga ervan uit dat de PVV ook aan de Statenverkiezingen deelneemt. Al was het maar omdat de Staten de Eerste Kamer kiezen.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kleine kans dat de PVV daaraan meedoet.
Als jij die ontembare neiging heb hoop ik dat sommigen in jouw buurt over wat burgermoed beschikken dit te verhinderen.quote:
quote:Wilders: schieten op relschoppers
op 30 mei '07, 00:00, bijgewerkt 15 januari '09, 19:03
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders wil dat de politie rellen de kop indrukt, desnoods door met scherp te schieten op raddraaiers. Wantoestanden als vorige week in Tilburg bij het duel Jong Oranje - Jong Marokko mogen nooit meer voorkomen in Nederland, betoogde Wilders.
Zou de politie bij ordeverstoringen zoals in Tilburg met scherp schieten op relschoppers, dan zou daar een preventieve werking van uitgaan. ‘Dat gaat vanzelf als de politie twee keer een knieschijf heeft geraakt’, verwacht de PVV-leider.
De agenten moeten in Wilders’ voorstel altijd eerst een waarschuwingsschot lossen en vervolgens gericht op de benen mikken van relschoppers. En de korpsleiding of de minister van Binnenlandse Zaken dient vooraf groen licht te geven voor het neerschieten van relschoppers.
Op zijn weblog schrijft Wilders dat Marokkaans-Nederlandse relschoppers moeten worden aangepakt zoals de politie en de justitie van Marokko dat zouden doen: keihard.
Dat weet ik, maar partijen die aspiraties hebben op provinciaal niveau laten zich meestal wel van tevoren gelden. Er heerst echter doodse stilte in het PVV-kamp.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:57 schreef freako het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de PVV ook aan de Statenverkiezingen deelneemt. Al was het maar omdat de Staten de Eerste Kamer kiezen.
heerlijk he die selectieve doelgerichtheidquote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als jij die ontembare neiging heb hoop ik dat sommigen in jouw buurt over wat burgermoed beschikken dit te verhinderen.
[..]
Alleen de aankondiging dat de partij deel gaat nemen in een provincie is al voldoende. Na de zomer zal de Statencampagne opgestart gaan worden. De PVV heeft momenteel andere zaken aan het hoofd.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
Er heerst echter doodse stilte in het PVV-kamp.
Goed, mijn oprecht welgemeende excuses dat ik het woordje kamerleden verwarde met bewindslieden.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:22 schreef damian5700 het volgende:
Dit verandert helemaal niets aan het feit dat Geert Wilders in de Tweede Kamer de dubbele nationaliteit van bewindslieden aan de orde heeft gesteld en niet zoals jij beweerde de dubbele nationaliteit van Kamerleden.
Uiteraard. Zolang je er mee weg komt, dan hoeft men bij een partij-leiding niet zo consequent te zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:51 schreef damian5700 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat de voorwaarde hieraan een veroordeling was.
En niet onbelangrijk dat het in de kwestie Arib ook nog eens ging over haar bijbaantje voor een andere overheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed, mijn oprecht welgemeende excuses dat ik het woordje kamerleden verwarde met bewindslieden.
Als de bewuste zaak is geseponeerd is er geen veroordeling. Lijkt me helder.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard. Zolang je er mee weg komt, dan hoeft men bij een partij-leiding niet zo consequent te zijn natuurlijk.
Net zoals Gidi Markuszower een bijbaantje heeft bij de Nederlandse tak van de Israëlische Likoedpartij, en met zijn verkiesbare plaats als 5e op de lijst het niet onwaarschijnlijk is dat zetel #5 van de PVV zal worden toebedeeld aan een persoon die daarmee een erg sterke positie verwerft binnen de Nederlandse politiek, en tegelijkertijd dus stemmen kan ronselen voor de Likoedpartij wanneer de in Nederland wonende Joden weer naar de stembus moeten.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:12 schreef damian5700 het volgende:
En niet onbelangrijk dat het in de kwestie Arib ook nog eens ging over haar bijbaantje voor een andere overheid.
Zoals ik al zei, als er geen veroordeling is geweest, hoeft de partij niet zo consequent te zijn.... ook al liggen de feiten op tafel. Hij heeft zelf ook al toegegeven dat er een misdaad gepleegd is. Maar we hebben al vaker gezien dat het achtergrond-checken van de PVV nogal te wensen overlaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:16 schreef damian5700 het volgende:
Als de bewuste zaak is geseponeerd is er geen veroordeling. Lijkt me helder.
En dat is maar goed ook. Maar er zijn meerdere PVV-steuners geweest in dit topic die er volledig achterstonden dat als er kleine criminaliteit gepleegd werd, dat ook daarvoor denaturalisatie en uitzetting ingezet zou moeten worden. Voice-over, sachertorte, en een Lemmebkloon zijn even de personen die ik zo even voor de geest kan halen.quote:Daarnaast meen ik me te herinneren, dat er ook voorwaarden waren gesteld inzake ernst van het delict en/of recidive.
Dit heet gewoon Likoed Nederland en is verwant aan een politiek partij en niet de Israëlische overheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:27 schreef maartena het volgende:
Net zoals Gidi Markuszower een bijbaantje heeft bij de Nederlandse tak van de Israëlische Likoedpartij
Ja, en wat voor een.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit heet gewoon Likoed Nederland en is verwant aan een politiek partij en niet de Israëlische overheid.
Je overdrijft. Inderdaad valt overal te lezen dat de vervoersrestricties voor dit specifieke wapenvergunning waren overtreden, maar dan praat je niet over een misdaad.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:31 schreef maartena het volgende:
Hij heeft zelf ook al toegegeven dat er een misdaad gepleegd is.
Lekker belangrijk.quote:Maar er zijn meerdere PVV-steuners geweest in dit topic die er volledig achterstonden
Heb even rondgewaard op hun website en het is gewoon een ordinaire Israel propaganda. Abbas is fout dit. Boycot Isreal is onzin dat. Terecht dat Israel Gaza blokkeert zus. Subsidie voor jihad-persburo zo.quote:
Als je die website eens goed doorleest, dan mag toch wel heel erg duidelijk worden waar zijn loyaliteit ligt.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:19 schreef damian5700 het volgende:
Dit heet gewoon Likoed Nederland en is verwant aan een politiek partij en niet de Israëlische overheid.
Lees: http://www.likud.nl/vragen.htmlquote:Op woensdag 14 april 2010 20:24 schreef damian5700 het volgende:
Vertel!
Ik geef nota bene zelf de link naar die website. Enfin.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
Als je die website eens goed doorleest, dan mag toch wel heel erg duidelijk worden waar zijn loyaliteit ligt.
Ik heb er kennis van genomen.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb even rondgewaard op hun website en het is gewoon een ordinaire Israel propaganda. Abbas is fout dit. Boycot Isreal is onzin dat. Terecht dat Israel Gaza blokkeert zus. Subsidie voor jihad-persburo zo.
Natuurlijk allemaal afkomstig uit normale nieuwsbronnen. Maar aan de selectie te zien is het mij wel duidelijk wat voor gedachtegoed deze club erop nahoudt. De joodse versie van moslimextremisten.
De link die Gidi Markuszower heeft met de Israelische overheid, die momenteel geleid wordt door de Likoed partij, is een stuk nauwer dan die adviesraad voor de rechten van de mens waar die Arib in zit.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:05 schreef damian5700 het volgende:
Laat onverlet dat dit verwant is aan een politieke partij en geen overheid.
Dit lijkt me niet meer dan een subjectieve aanname die ik ook op deze waarde inschat. Een politieke partij is geen overheid. Arib werkt voor de Marokkaanse koning door hem direct of indirect d te adviseren.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:34 schreef maartena het volgende:
[..]
De link die Gidi Markuszower heeft met de Israelische overheid, die momenteel geleid wordt door de Likoed partij, is een stuk nauwer dan die adviesraad voor de rechten van de mens waar die Arib in zit.
Om het nog simpeler te houden: Gidi zit dus gewoon net zo fout als Arib door de loyaliteit van een ander land boven dat van Nederland te zetten.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:12 schreef damian5700 het volgende:
Dit lijkt me niet meer dan een subjectieve aanname die ik ook op deze waarde inschat. Een politieke partij is geen overheid. Arib werkt voor de Marokkaanse koning door hem direct of indirect d te adviseren.
Simpel zat.
Vergelijkbaar zou het zijn als Gidi Markuszower Shimon Peres direct of indirect zou adviseren.quote:
En als dat het geval zou zijn zou je beweren dat ze niet dezelfde schoenmaat hebben en het dus geen gelijke gevallen zijn. Hou toch op.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vergelijkbaar zou het zijn als Gidi Markuszower Shimon Peres direct of indirect zou adviseren.
'Om het simpel te houden' weet jij weer tot kunst te verheffen. Hulde daarvoor, Gelly.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef gelly het volgende:
[..]
En als dat het geval zou zijn zou je beweren dat ze niet dezelfde schoenmaat hebben en het dus geen gelijke gevallen zijn. Hou toch op.
quote:Op woensdag 14 april 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_in_Berlijn__.html
Wel tof voor hem.
Behalve voor moslims kennelijk. Het zijn enkel islamofoben die meelopen.quote:Vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht
Ach hou toch op man. Gidi Markuszower heeft de dubbele nationaliteit, wat Wilders sowieso had willen afschaffen..... gaat ie dan ook zijn eigen partijman voor het blok zetten? Hij heeft een overduidelijke band met niet alleen de Likudpartij, maar met een hele reeks Joods-fundamentalistische organisaties, en uit zijn website van de Likud Nederland komt vrij duidelijk naar voren dat de eerste loyaliteit bij Israel hoort te liggen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef damian5700 het volgende:
Vergelijkbaar zou het zijn als Gidi Markuszower Shimon Peres direct of indirect zou adviseren.
Wilders' strijd voor de vrijheid van meningsuiting is een farce.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_in_Berlijn__.html
Wel tof voor hem.
Onzin. De hoofdregel in Nederland is sowieso afstand doen van de originele nationaliteit bij naturalisatie, maar daarnaast, niet het minst belangrijk, heeft de PVV in de Tweede Kamer de dubbele nationaliteit van bewindslieden aan de orde gesteld.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:25 schreef maartena het volgende:
de dubbele nationaliteit, wat Wilders sowieso had willen afschaffen
Ik maak juist bezwaar tegen jouw 'feiten'. Als jij dit mierenneuken vindt, blijkbaar hinderlijk, adviseer ik je wat zorgvuldiger te zijn in jouw weergave.quote:Nu kun je wel proberen met miereneuken de feiten proberen te verdoezelen
In zijn partijprogramma staat overduidelijk: Dubbele nationaliteit afschaffen. Voor iedereen dus, niet alleen voor bewindslieden.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:34 schreef damian5700 het volgende:
Onzin. De hoofdregel in Nederland is sowieso afstand doen van de originele nationaliteit bij naturalisatie, maar daarnaast, niet het minst belangrijk, heeft de PVV in de Tweede Kamer de dubbele nationaliteit van bewindslieden aan de orde gesteld.
Je selecteert op details. Dat die man een zionist is van de extreem rechtse soort lijkt je niet dwars te zitten. Maar je hamert wel door op een punt waar ik dan weer bezwaar tegen maak. Omdat deze man in kwestie niet direct adviseert aan de president van Israël, is het zogenaamd niet te vergelijken.quote:Ik maak juist bezwaar tegen jouw 'feiten'. Als jij dit mierenneuken vindt, blijkbaar hinderlijk, adviseer ik je wat zorgvuldiger te zijn in jouw weergave.
Heerlijk.... als er geen argumentatie meer over is, dan gaan we maar weer op de man spelen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt maartena nooit eens moe van 24/7 pvv bashen? Heeft ie dan echt geen leven? Is ie zo bang?
De polls laten toch zien dat dat wel eens zou kunnen tegenvallen. En al zou ie winnen, ik zie het niet 1-2-3 gebeuren dat hij een coalitie kan vormen met andere partijen.quote:PVV wordt gewoon 1e of 2e, accepteer dat.
CDA VVD, als wilders wil dan kan het.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Heerlijk.... als er geen argumentatie meer over is, dan gaan we maar weer op de man spelen.
[..]
De polls laten toch zien dat dat wel eens zou kunnen tegenvallen. En al zou ie winnen, ik zie het niet 1-2-3 gebeuren dat hij een coalitie kan vormen met andere partijen.
Nou bij die coalitie zal het er niet bepaald aan liggen of Wilders wilquote:Op donderdag 15 april 2010 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA VVD, als wilders wil dan kan het.
Dat is niet wat er in de Tweede kamer aan de orde is gesteld. De motie die Fritsma indiende betrof de dubbele nationaliteit van bewindslieden.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:58 schreef maartena het volgende:
In zijn partijprogramma staat overduidelijk: Dubbele nationaliteit afschaffen. Voor iedereen dus, niet alleen voor bewindslieden.
Een verkiesbare plaats voor een Kamerzetel in het parlement. Daar gaan verkiezingen in Nederland over.quote:je iemand op een verkiesbare positie in de kieslijst zet
Ik vind het onvoorstelbaar dat je een citaat kopieert, maar dit vervolgens in maartenataal vertaalt.quote:Dus ook kamerleden zouden niet de dubbele nationaliteit moeten hebben.
quote:Omdat deze man in kwestie niet direct adviseert aan de president van Israël is dit niet te vergelijken met de kwestie Arib, die ik eerder aanhaalde.
Was het maar waar.quote:Maar je kan mij echt niet wijsmaken
Mijn indruk is dat maartena met argumenten komt... en dus is het woord bashen hier niet van toepassing.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt maartena nooit eens moe van 24/7 pvv bashen? Heeft ie dan echt geen leven? Is ie zo bang?
PVV wordt gewoon 1e of 2e, accepteer dat.
Waarom wis je de quote van Fritsma, die duidelijk aangeeft dat de PVV ook de dubbele nationaliteit van kamerleden niet vind kunnen?quote:Op donderdag 15 april 2010 00:29 schreef damian5700 het volgende:
Dat is niet wat er in de Tweede kamer aan de orde is gesteld. De motie die Fritsma indiende betrof de dubbele nationaliteit van bewindslieden.
In de Tweede Kamer is de kwestie van dubbel nationaliteit, als ik me niet vergis, door Mirjam Sterk (CDA) aan de orde gesteld.
Er bestaan echter nogal wat uitzonderingen op. Zo kun je op de site van de IND terugvinden dat in het geval van Israel, je niet automatisch de Israelische nationaliteit verliest bij aanname van het Nederlanderschap. Daar moet je dus ZELF voor zorgen.quote:De hoofdregel in Nederland is enkelvoudige nationaliteit.
Dat is niet mijn vertaling, dit is zoals Fritsma van de PVV het ook daadwerkelijk heeft ingediend als een motie.quote:Een verkiesbare plaats voor een Kamerzetel in het parlement. Daar gaan verkiezingen in Nederland over.
Ik vind het onvoorstelbaar dat je een citaat kopieert, maar dit vervolgens in maartenataal vertaalt.
Er is echt een discrepantie tussen: 'kan er bij bewindslieden en kamerleden met een dubbele nationaliteit sprake zijn van conflicterende belangen' en jouw 'vertaling'; Dus ook kamerleden zouden niet de dubbele nationaliteit moeten hebben
Dit laat onverlet dat de hoofdregel is, zoals ik het heb aangegeven.quote:Op donderdag 15 april 2010 01:21 schreef maartena het volgende:
Er bestaan echter nogal wat uitzonderingen op.
Ik heb er kennis van genomen dat in een van de moties, die Fritsma in 2007 indiende inzake dubbele nationaliteit, ook die van leden van de Staten-Generaal aan de orde zijn gesteld.quote:Volledige tekst van zijn moties
Heb je er dan ook kennis van genomen dat de PVV dus wederom volledig aan het draaikonten is binnen de eigen partij, en waar het 3 jaar geleden nog per motie wilde dat Kamerleden alleen Nederlands waren, ze nu zelf gewoon iemand met twee nationaliteiten neerzetten?quote:Op donderdag 15 april 2010 02:17 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb er kennis van genomen dat in een van de moties, die Fritsma in 2007 indiende inzake dubbele nationaliteit, ook die van leden van de Staten-Generaal aan de orde zijn gesteld.
word jij er nooit eens moe van 24/7 de pvv op te hemelen? Heb je dan echt geen leven? Ben je zo bang dat ze alsnog falen?quote:Op woensdag 14 april 2010 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
PVV wordt gewoon 1e of 2e, accepteer dat.
Bron: NRC Handelsbladquote:Boek PVV-kandidaat op het laatste moment ingetrokken
Den Haag, 15 april. Mellony van Hemert, de nummer 9 van de kandidatenlijst van de PVV, blijkt de schrijver te zijn van een boek dat De Arbeiderspers vorig jaar op het laatste moment niet heeft uitgegeven. Er werd door diverse betrokken ernstig getwijfeld aan het waarheidsgehalte van het boek Mijn familie, met als ondertitel Wat geheim moest blijven in de zaak-Nulde.
Het boek was vorig voorjaar al naar de drukker toen de uitgever het alsnog terugtrok. Het risico van rechtszaken was destijds volgens de uitgever te groot. De auteur zelf vreesde juridische stappen van mensen die in het boek voorkwamen.
Rowena Rikkers
Volgens de uitgegeven catalogustekst handelde het boek over de moord op Rowena Rikkers, die in augustus 2001 op het strand van Nulde werd gevonden. Lange tijd was haar identiteit onbekend, en werd zij ‘het meisje van Nulde’ genoemd. Uiteindelijk werden de vriend van de moeder, Mike J., en haar moeder veroordeeld voor de moord. De vriend had haar mishandeld, haar moeder werd medeplichtig geacht. „Dit meisje is mijn achternichtje”, schreef auteur Tischa van Oord, een pseudoniem van de nu 29-jarige Mellony van Hemert, in de catalogustekst. „Mijn achternichtje is op gruwelijke wijze vermoord en in stukken gehakt en het is tijd om u mee te nemen in mijn relaas en u te laten kennismaken met mijn familie.” De moord was volgens haar het werk van een internationale bende waar Mike J. deel van uitmaakte. Van Hemert beschreef dat zij ook was misbruikt door bendeleden.
Samenspraak met de auteur
De Arbeiderspers meldde vorig jaar dat in samenspraak met de auteur was besloten het boek niet te laten verschijnen. Directeur Elik Lettinga wil daar nu niets meer aan toevoegen. Volgens diverse bronnen die bij het boek betrokken waren, maar die anoniem willen blijven, waren er twijfels of het wel op feiten was gebaseerd. In de strafzaak tegen Mike J. en de moeder is nooit sprake geweest van betrokkenheid van een internationale bende. In het blad Esta gaf de auteur vorig jaar een kort interview over haar boek. Ze zei dat ze niet serieus is genomen door politie en justitie, en dat ze werd bedreigd door familie. „Ik hou er rekening mee dat dit boek het einde kan betekenen, maar ik vind het waard om hiervoor te sterven.”
Mellony van Hemert is volgens de PVV-website psycholoog en gezinstherapeut. De PVV reageerde niet op een verzoek om met Van Hemert in contact te komen.
Wilders laat zich al jaren kennen als een fantast met extremistische opvattingen die is toegewijd aan de zionistische zaak. Dus wat is er eigenlijk verbazend?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef freako het volgende:
Je vraagt je toch af hoe die Wilders gescreend heeft:
[..]
Bron: NRC Handelsblad
Na een religieuze extremist met een pistool nu een fantaste..
De Telegraafquote:PVV-kandidaat trekt zich terug
DEN HAAG - De nummer 9 van de kandidatenlijst van de PVV, Mellony van Hemert, trekt zich „om medische redenen” terug.
Dat heeft de PVV donderdag gemeld. Van Hemert was niet onomstreden. Zij zou een verkeerd cv op de website van de PVV hebben laten plaatsen, waarop ten onrechte werd vermeld dat zij psychologe was. Later zou de PVV de schuld voor deze fout op zich nemen.
Waarom verdedig je hier de PVV? Ik begrijp dat echt niet. PVV'ers zijn tegen dubbele nationaliteit -- dat kan. Maar dan moet je juist ook kritiek hebben als de PVV iemand met een dubbele nationaliteit op de lijst zet. Echt belachelijk dat als de PVV het doet, dat het dan ineens wel kan.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is niet wat er in de Tweede kamer aan de orde is gesteld. De motie die Fritsma indiende betrof de dubbele nationaliteit van bewindslieden.
In de Tweede Kamer is de kwestie van dubbel nationaliteit, als ik me niet vergis, door Mirjam Sterk (CDA) aan de orde gesteld.
De hoofdregel in Nederland is enkelvoudige nationaliteit.
[..]
Een verkiesbare plaats voor een Kamerzetel in het parlement. Daar gaan verkiezingen in Nederland over.
[..]
Ik vind het onvoorstelbaar dat je een citaat kopieert, maar dit vervolgens in maartenataal vertaalt.
Er is echt een discrepantie tussen: 'kan er bij bewindslieden en kamerleden met een dubbele nationaliteit sprake zijn van conflicterende belangen' en jouw 'vertaling'; Dus ook kamerleden zouden niet de dubbele nationaliteit moeten hebben
[..]
[..]
Was het maar waar.
Ja.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je er dan ook kennis van genomen dat de PVV dus wederom volledig aan het draaikonten is binnen de eigen partij
Ik had de feiten niet op een rij en was in de veronderstelling dat de PVV enkel aan de orde had gebracht de dubbele nationaliteit van bewindslieden.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom verdedig je hier de PVV?
Ah, ok.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had de feiten niet op een rij en was in de veronderstelling dat de PVV enkel aan de orde had gebracht de dubbele nationaliteit van bewindslieden.
Tja, Wilders' nachtmerrie is een beetje uitgekomen, dus ik denk dat ze iedereen nog even opnieuw gaan checken.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:56 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen als ik op "hier" klik, dan kreeg ik gisteren nog een lijst met namen..... nu is alles weg.
Het feit dat ze dat doen spreekt ook boekdelen over zowel de kandidaten als de wijze waarop de PVV haar screening voor kandidaten doet.
Pff, heb jij in de USA echt niks anders te doen dan de godganse dag de PVV te bashen?quote:Op donderdag 15 april 2010 17:56 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen als ik op "hier" klik, dan kreeg ik gisteren nog een lijst met namen..... nu is alles weg.
Het feit dat ze dat doen spreekt ook boekdelen over zowel de kandidaten als de wijze waarop de PVV haar screening voor kandidaten doet.
Gefeliciteerd. Net terug van een ban, en de eerste post is meteen weer op de man spelen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Pff, heb jij in de USA echt niks anders te doen dan de godganse dag de PVV te bashen?
Een ban? Ik ben met vakantie geweest maar zo te lezen heb jij je afgelopen week hier best vermaakt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Net terug van een ban, en de eerste post is meteen weer op de man spelen.
Ik kom met onderbouwingen en argumenten. Als jij dat vanaf deze post ook eens doet, komen we een heel stuk verder.
Gaat niet best met d66, GroenLinks en SP in de peilingen hè? En de PvdA is alweer over haar hoogtepunt heen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig om te zien hoe de PVV zichzelf diskwalificeertZe maken het zo wel erg makkelijk voor hun tegenstanders.
Dat hadden ze beter van te voren kunnen doen. In de VS gaat dat ook lang niet altijd goed, maar het zogenaamde "vetting proces" graaft de complete geschiedenis op van een kandidaat, en zoveel mogelijk problemen - zoals het aftreden uit een raad of een board - worden aangepakt voordat de kandidatuur bekend wordt gemaakt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Tja, Wilders' nachtmerrie is een beetje uitgekomen, dus ik denk dat ze iedereen nog even opnieuw gaan checken.
Forum-Banmeldtopicquote:Op donderdag 15 april 2010 18:18 schreef voice-over het volgende:
Een ban? Ik ben met vakantie geweest maar zo te lezen heb jij je afgelopen week hier best vermaakt.
Nou ja, ze hebben in de lokale politiek in Almere en Den Haag al redelijk duidelijk aangegeven dat ze niet veel anders zijn dan de al gangbare politiek natuurlijk. Maar inderdaad, met het aanstellen van religieuze fundamentalisten zoals die Gidi Markuszower schieten ze zichzelf wel in de voet.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig om te zien hoe de PVV zichzelf diskwalificeertZe maken het zo wel erg makkelijk voor hun tegenstanders.
PvdA staat nog gewoon op 33 zetels. Overigens ga ik niet staan juichen of huilen wanneer een partij zakt of stijgt in de peilingen. Ik heb dan ook geen vaste partij waar ik altijd op stem. Ik zie het 9 juni welquote:Op donderdag 15 april 2010 18:19 schreef voice-over het volgende:
[..]
Gaat niet best met d66, GroenLinks en SP in de peilingen hè? En de PvdA is alweer over haar hoogtepunt heen.
Bovendien las ik op de website van de Telegraaf dat er helemaal niets mis is met de kieslijst van de PVV. Links probeert de partij kapot te maken. Het is een complot!quote:Op donderdag 15 april 2010 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben in de lokale politiek in Almere en Den Haag al redelijk duidelijk aangegeven dat ze niet veel anders zijn dan de al gangbare politiek natuurlijk. Maar inderdaad, met het aanstellen van religieuze fundamentalisten zoals die Gidi Markuszower schieten ze zichzelf wel in de voet.
Maar het zou me niets verbazen trouwens dat de gemiddelde PVV kiezer nog veel meer zal slikken..... een "grote schoonmaak" onder Marokkanen staat hoger in het vaandel dan de collaboratie van Wilders met Christian Action Network of een extreem rechtse zionist.
Dat klopt ook niet helemaal natuurlijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien las ik op de website van de Telegraaf dat er helemaal niets mis is met de kieslijst van de PVV. Links probeert de partij kapot te maken. Het is een complot!
De telegraaf heeft het rond verkiezingstijd ook te druk met het zeveren op de PvdA.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien las ik op de website van de Telegraaf dat er helemaal niets mis is met de kieslijst van de PVV. Links probeert de partij kapot te maken. Het is een complot!
quote:Op donderdag 15 april 2010 17:42 schreef Gimmick het volgende:
De kandidatenlijst is niet meer zichtbaar op de site van de PVV.
Zou Wilders gewoon de screening hebben uitbesteed aan de media? Gewoon kijken wie er 26 april nog overeind staat en zij zullen de lijst vullen.
Hé, wat is dat nou? Daar wist ik niks van.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Forum-Banmeldtopic
Natuurlijk was het een vakantie. Een verplichte FOK!-vakantie, opgelegd door remlof.
quote:Op donderdag 15 april 2010 19:13 schreef voice-over het volgende:
Hé, wat is dat nou? Daar wist ik niks van.
Ik zit achter mijn beeldscherm met goede argumenten te discussiëren. Jij bent nog maar net terug van je "vakantie" en zit weer als vanouds te trollen en op de man te spelen.quote:Maar het blijft gek dat jij jaren geleden naar de USA geemigreerd bent en nu de hele dag niets anders doet dan achter je beeldscherm PVV-stemmers te pesten. Had je net zo goed hier kunnen blijven.![]()
Ik stel alleen maar vast dat je de hele dag/ 7 dagen in de week achter je PC in Orange County/ USA PVV'ers neerzet als hele foute mensen en Wilders afschildert als een nazi. Ik vraag mij dan in alle openheid af waarom je in godsnaam geëmigreerd bent als je ook in Nederland zo de hele dag bezig kon zijn. Als ik Amerikaan was, zou ik mij helemaal niet meer bezighouden met dat poldergedoe. Proud to be an American, ik zou de hele dag met mijn hand op mijn hart het volkslied zingen .... O'er the land of the free and the home of the brave.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:05 schreef maartena het volgende:
Ik zit achter mijn beeldscherm met goede argumenten te discussiëren. Jij bent nog maar net terug van je "vakantie" en zit weer als vanouds te trollen en op de man te spelen.
De reden waarom ik geëmigreerd ben gaat je niets aan. Maar om je een hint te geven, mijn vrouw is Amerikaanse.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:22 schreef voice-over het volgende:
Ik stel alleen maar vast dat je de hele dag achter je PC in Orange County/ USA PVV'ers neerzet als hele foute mensen en Wilders afschildert als een nazi. Ik vraag mij dan in alle openheid af waarom je in godsnaam geëmigreerd bent als je ook in Nederland zo de hele dag bezig kon zijn. Als ik Amerikaan was, zou ik mij helemaal niet meer bezighouden met dat poldergedoe. Proud to be an American, ik zou de hele dag met mijn hand op mijn hart het volkslied zingen .... O'er the land of the free and the home of the brave.
Geef nou eens normaal antwoord ipv allerlei rookgordijnen neer te laten zoals je voortdurend doet.
Ja, hoi! Kunnen we vanaf hier weer normaal discussiëren?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
[..]
Pff, heb jij in de USA echt niks anders te doen dan de godganse dag de PVV te bashen?
Gewoon laten zitten. GroenLinks bestaat ook uit ex-communisten, ex-terroristen en voormalige gristenzeloten.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:27 schreef maartena het volgende:
Laten we het gewoon even opnieuw proberen.... wat vind je van die extreem-rechtse zionist van een Gidi Markuszower die met zijn dubbele nationaliteit plaatsneemt in de PVV fractie?
Wie dan? Bron?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Gewoon laten zitten. GroenLinks bestaat ook uit ex-communisten, ex-terroristen en voormalige gristenzeloten.
Duyvendak Rossenmuller Dibi, en ze hebben er een nieuwe steengooier bij. Nee het GL volk is allemaal lekker braafquote:
Kun je dat onderbouwen? Hoe zit de huidige fractie van Groen Links in elkaar, wie zijn er ex-communisten, ex-terroristen, en christenzeloten, en wat hebben ze precies op hun kerfstok?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:40 schreef voice-over het volgende:
Gewoon laten zitten. GroenLinks bestaat ook uit ex-communisten, ex-terroristen en voormalige gristenzeloten.
Ook aan jou de vraag om eens onderbouwend te reageren in plaats van te trollen. Als jij denkt dat ik argumenten verzin dan bezit je neem ik aan ook wel over een goed stel hersens waarmee je dat kunt weerleggen met feiten, artikelen, nieuwsberichten, cijfers, noem maar op.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft Maartena serieus niets anders te doen dan argumenten te verzinnen om tegen de pvv te schoppen? Ik heb vandaag lekker gewerkt. Serieus wat een kansloze gast.
De eerste twee zitten er niet meer in, en Dibi heeft volgens mij alleen maar een protestbord vastgehouden, en is daarvoor aangehouden. Zélfs Wilders vond dat niet kunnen.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duyvendak Rossenmuller Dibi, en ze hebben er een nieuwe steengooier bij. Nee het GL volk is allemaal lekker braaf
Yep.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duyvendak Rossenmuller Dibi, en ze hebben er een nieuwe steengooier bij. Nee het GL volk is allemaal lekker braaf
Moet ik soms ook onderbouwen waarom een stoplicht op rood springt?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Hoe zit de huidige fractie van Groen Links in elkaar, wie zijn er ex-communisten, ex-terroristen, en christenzeloten, en wat hebben ze precies op hun kerfstok?
Het is leuk dat je wat roept, maar je moet het ook kunnen onderbouwen natuurlijk. In het geval van Gidi Markuszower is dit gedaan met een hele reeks nieuwsartikelen, en informatie van diverse websites. Het zou je sieren in deze discussie als je ook zelf e.e.a. weet te onderbouwen.
Tevens begrijp ik dus dat je geen enkel probleem hebt met de dubbele nationaliteit van Gidi Markuszower, en andere (potentiële) kamerleden?
Link http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_Socialistenvan de internationale socialisten.quote:Op 13 januari 2008 werd Dibi aangehouden door de politie, omdat hij in een betoging met Internationale Socialisten (IS) tegen Geert Wilders posters verspreidde met daarop de foto van Geert Wilders en de tekst: "Extremist - brengt u en de samenleving ernstige schade toe". Dibi sloot zich bij de activisten aan om te protesteren tegen eerdere aanhoudingen. Hij stelde het onacceptabel te vinden dat "de politie onwelgevallige geluiden op deze manier belemmert".
Kraken, klimaat activisme, inbreken, gewoon extreem links dus.quote:Activisme
Hij beëindigde zijn studie na zijn kandidaatsexamen. Hij sloot zich aan bij de kraakbeweging en de antimilitaristische actiegroep Onkruit. In oktober 1984 werd Wijnand Duyvendak aangehouden bij een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De rechtbank in Dordrecht veroordeelde hem tot 6 weken gevangenisstraf, waardoor hij een strafblad kreeg
Ken jij de geschiedenis van GroenLinks niet? Het samengeraapte zooitje van de CPN, de PSP, de PPR en de EVP. Extreem-links en extreem-christelijk gezellig bij elkaar. En houd je niet van de domme. Ik zou mij als groenlinkser kapot schamen voor de vele gewelddadige affaires die kleven aan die partij. Duyvendak de terrorist was nog maar klein grut.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Hoe zit de huidige fractie van Groen Links in elkaar, wie zijn er ex-communisten, ex-terroristen, en christenzeloten, en wat hebben ze precies op hun kerfstok?
Hij had gewoon een vergunning, alleen hij had ''iets'' niet in orde, wat weet ik niet. En ga toch weg ''ergens met een protestbord staan'', dit is de wereld op z'n kop. Als Hero Brinkman tussen een stel kaalhoofden zou staan dat zou dit tot op de letter nabesproken worden, en als tofik dibi tussen linkse extremisten staat dan wordt het gewoon gebagatelliseerd.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe is een protestbord vasthouden vergelijkbaar met het bij zich hebben van een vuurwapen tussen normale burgers terwijl dat niet mocht?
En die moeten nog los he. Cohen is onbekwetsbaar voor de beschuldiging van antisemitisme, en die krijgt allemaal ammunitie aangereikt, en gaat dat natuurlijk niet meteen verschieten. Ook de rest houdt zich even koest. Op het moment van maximum impact komt het allemaal uitgebreid aan bod.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 15 april 2010 21:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ken jij de geschiedenis van GroenLinks niet? Het samengeraapte zooitje van de CPN, de PSP, de PPR en de EVP. Extreem-links en extreem-christelijk gezellig bij elkaar. En houd je niet van de domme. Ik zou mij als groenlinkser kapot schamen voor de vele gewelddadige affaires die kleven aan die partij. Duyvendak de terrorist was nog maar klein grut.
En dan jij, de hele dag zit je maar te schelden op de splinters bij de PVV .... maar die balk in je eigen oog hè?
Hij had geen vergunning om dat ding bij zich te dragen.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij had gewoon een vergunning, alleen hij had ''iets'' niet in orde, wat weet ik niet. En ga toch weg ''ergens met een protestbord staan'', dit is de wereld op z'n kop. Als Hero Brinkman tussen een stel kaalhoofden zou staan dat zou dit tot op de letter nabesproken worden, en als tofik dibi tussen linkse extremisten staat dan wordt het gewoon gebagatelliseerd.
Gaat dit over de fractieleden of de aanhang?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ken jij de geschiedenis van GroenLinks niet? Het samengeraapte zooitje van de CPN, de PSP, de PPR en de EVP. Extreem-links en extreem-christelijk gezellig bij elkaar. En houd je niet van de domme. Ik zou mij als groenlinkser kapot schamen voor de vele gewelddadige affaires die kleven aan die partij. Duyvendak de terrorist was nog maar klein grut.
En dan jij, de hele dag zit je maar te schelden op de splinters bij de PVV .... maar die balk in je eigen oog hè?
De vergunning dekte het niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij had gewoon een vergunning, alleen hij had ''iets'' niet in orde, wat weet ik niet. En ga toch weg ''ergens met een protestbord staan'', dit is de wereld op z'n kop. Als Hero Brinkman tussen een stel kaalhoofden zou staan dat zou dit tot op de letter nabesproken worden, en als tofik dibi tussen linkse extremisten staat dan wordt het gewoon gebagatelliseerd.
Ja, ik ken de geschiedenis van Groen Links, en dat het een samenwerking werd van CPN, PSP, PPR, EVP, etc. Maar geen enkele van die originele leden zitten meer in de partij, op misschien een enkeling na. Verder was de CPN zo goed als opgeheven.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:02 schreef voice-over het volgende:
En wederom kun je het gewoon niet laten toch weer even op de man te spelen.quote:En dan jij, de hele dag zit je maar te schelden op de splinters bij de PVV .... maar die balk in je eigen oog hè?
Als jij ''goed'' leest staat er duidelijk dat er een wapenvergunning aanwezig was, ook staat er duidelijk bij vermeld dat hij daar enkel aanwezig was als beveilliger, niet liegenquote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hij had geen vergunning om dat ding bij zich te dragen.
Als je dat niet weet als vuurwapenbezitter is er iets goed mis gegaan. Tofik Dibi gaat inderdaad niet om met de Internationale Socialisten, hij sloot slechts aan bij de demonstratie. Zoals zovelen. Hij is er dan ook niet voor veroordeeld.
Een vuurwapen kan doden. Met een protestbord gaat dat wat lastiger. Ik vind dat nogal een verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |