Het is een huur. Dat had ik misschien even meteen erbij moeten zettenquote:Op woensdag 7 april 2010 15:02 schreef VancouverFan het volgende:
Je staat heel sterk door haar te vragen het niet weer te doen.
Ook al heeft ze een sleutel, ze heeft niks te zoeken in jouw appartement zonder jouw goedkeuring.
Is het huur of koop? Bij dat laatste zou ik misschien zelfs vragen dat zij de sleutel inlevert.
Nood is nood. Levensbedreigende situaties, brand, ontploffingsgevaar, dat soort zaken.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik heb het huurcontract er even bij gehaald. Daar staat in dat de conciėrge binnen mag komen in geval van nood. Wat men daaronder mag verstaan staat er niet echt duidelijk bij.
Dat is niet jouw probleem en mag ook niet jouw probleem gemaakt worden.quote:Ze zei ook nog dat anders deze man later nog terug moest komen en dat allemaal weer geld kost
Juist. En da's niet jouw fout, da's haar/hun fout.quote:Dat mens heeft me niet eens zoals afgesproken verteld wanneer die man zou komen. Anders had ik ervan geweten en was er niks aan het handje geweest
Huur/Koop maakt niets uit...zou helemaal wat worden als iedereen maar zo bij je naar binnen loopt omdat zij vinden dat dat kan....onder nood versta ik dat jij met twee gebroken benen ligt te verrekken in je huis en de conciėrge je moet helpen....niet omdat er toevallig iemand in je huis moet zijn om wat werkzaamheden te doen.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Het is een huur. Dat had ik misschien even meteen erbij moeten zettenDie sleutel bij de conciėrge is verplicht, voor nood dus.
Ik heb het huurcontract er even bij gehaald. Daar staat in dat de conciėrge binnen mag komen in geval van nood. Wat men daaronder mag verstaan staat er niet echt duidelijk bij. Ze zei ook nog dat anders deze man later nog terug moest komen en dat allemaal weer geld kost, en dat alleen omdat ik stond de douchen. En dan komt ze gewoon binnen, schijnbaar![]()
Dat mens heeft me niet eens zoals afgesproken verteld wanneer die man zou komen. Anders had ik ervan geweten en was er niks aan het handje geweest
Goed zo. Succes.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:21 schreef Cat_Tank het volgende:
Oké jullie hebben me ervan overtuigd dat ik eigenlijk nog te lief geweest ben door haar niet hardhandig het huis uit te werken terwijl ik daar stond met m'n handdoekje![]()
Ik ga haar nu meteen bellen om een afspraak te maken (ik wil haar niet zomaar overvallen ermee, ZO BEN IK NIET). Als ze weer zo bijdehand komt doen zal ik het melden bij de beheerder.
Dit dus.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou haar hier echt op aanspreken. En als ze niet voldoende overtuigend reageert met dat ze haar fout inziet, zou ik het hogerop spelen, bijv. bij de verhuurder. Laat haar dit wel weten.
Melden bij de beheerder zou ik sowieso doen, onafhankelijk of ze wel of niet weer bijdehand gaat doen.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:21 schreef Cat_Tank het volgende:
Oké jullie hebben me ervan overtuigd dat ik eigenlijk nog te lief geweest ben door haar niet hardhandig het huis uit te werken terwijl ik daar stond met m'n handdoekje![]()
Ik ga haar nu meteen bellen om een afspraak te maken (ik wil haar niet zomaar overvallen ermee, ZO BEN IK NIET). Als ze weer zo bijdehand komt doen zal ik het melden bij de beheerder.
Boeit niet. Dan mag de concierge nog steeds niet zomaar binnenkomen.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Waaghals het volgende:
Misschien heb je de bel gewoon niet gehoord onder de douche
Ze had het al aangekondigdquote:Op woensdag 7 april 2010 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boeit niet. Dan mag de concierge nog steeds niet zomaar binnenkomen.
ze had inderdaad aangekondigd dat er binnenkort iemand zou komen ja. maar dan mag ze nog steeds niet zomaar het huis van TS binnenkomen zonder toestemmingquote:
Ze heeft gezegd dat er "binnenkort" iemand langs zou komen. Daar kan niemand op zitten te wachten.quote:
Onmogelijk. Dat ding hangt pal naast de badkamer. Ik hang altijd aan het douchegordijn van schrik als er iemand aanbelt terwijl ik in de badkamer sta. Dat ding is niet te missen (er wonen ook oude mensen hier, de bel en het video-aanbelsysteem maken nog meer lawaai dan opstijgende vliegtuigenquote:Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Waaghals het volgende:
Misschien heb je de bel gewoon niet gehoord onder de douche
Kut.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef Keiichi het volgende:
Je had gewoon in je blote pik/kont naar haar toe moeten lopen en zeggen dat je geen handdoek om doet voordat ze weg zou gaan
Dan kan d'r vriend er ook niet in als ie thuiskomt terwijl ze onder de douche staat.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Installeer iniedergeval een schuif op je voordeur zodat ze ook met een sleutel je woning niet in kan wanneer jij thuis bent.
Da's idd dan wel een nadeel ja.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kan d'r vriend er ook niet in als ie thuiskomt terwijl ze onder de douche staat.
Boeit niet. De sleutel is uitgereikt voor noodgevallen en alleen voor noodgevallen. Ze probeert nu haar eigen fout, namelijk het gebrekkig of niet communiceren wanneer de aannemer langs zou komen, te verbergen door onaangekondigd appartementen te betreden waar ze onder deze omstandigheden niet zomaar binnen hoort te komen.quote:
Begrijp ik: heb ik zelf ook. Loop me altijd vreselijk op te vreten van tevoren (en meestal valt het heel erg mee: helemaal als ik een duidelijk idee heb van wat ik wil/moet zeggen).quote:
Bij ons zijn door de woningbouw de sloten vervangen.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:18 schreef Karina het volgende:
Meteen een ander slot op de deur zetten! Is dat mens helemaal belazerd. Trouwens, dat is sowieso verstandig, stel dat de vorige huurder nog een sleutel heeft, dan zou die in theorie ook zo naar binnen kunnen komen en de boel leegroven.
Toen ik in mijn huidige woning kwam, was ook het eerste wat ik liet doen een ander slot op de deur zetten (plus nog een extra slot).
Wordt hier ook standaard gedaanquote:Op woensdag 7 april 2010 16:23 schreef DaFan het volgende:
[..]
Bij ons zijn door de woningbouw de sloten vervangen.
quote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef Keiichi het volgende:
Je had gewoon in je blote pik/kont naar haar toe moeten lopen en zeggen dat je geen handdoek om doet voordat ze weg zou gaan
Ik zou zeker vermelden dat ze de Grondwet overtreden, doet het altijd goed.quote:
Ik zou nu aangifte doen van huisvredebreuk, wellicht dat ze dan wel op andere gedachten is te brengen. Mevrouw is erg hardleers en iets zegt me dat ze bij gelegenheid zo weer bij jou in je huis staat.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef Cat_Tank het volgende:
I'm back. And unhappy![]()
De conciėrge claimt dat dit een geval van nood was. "En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"![]()
![]()
![]()
Die man moest van ver komen en het kost het beheer veel geld om zo'n iemand 2 keer te laten komen. Ik zei dat het me daar niet om ging: ze had het me kunnen vragen, kunnen aangeven wanneer hij kwam zodat ik erop voorbereid was. Dat ze het recht niet heeft zomaar binnen te komen: ik huur het appartement, ik beslis over wie binnen komt en wanneerZe deed toen heel verbaasd: dat ik de enige ben die dat vervelend vind, anderen klagen er nooit over, ik stel me aan enz
Ze zei dat het niet haar schuld was dat ik aan het douchen was en dacht er dan ook niet aan haar excuses aan te bieden of zich in te leven.
Ze zegt dat ze wel had aangebeld, maar daar klopt echt niets van! Ze liegt dat ze barst dat mens. Die man die er was zei zelf nog: "Misschien hadden we moeten aanbellen". Dat zei ik dus meteen tegen haar, en toen deed ze weer alsof ik gek was.![]()
![]()
Ik heb haar verteld dat ik die claim dat zij mag binnenkomen wanneer ze wil ("ik heb toch een sleutel") stand houdt bij de beheerder (een woningcorporatie). Ze leek toen wel wat nerveus te worden, maar ik moest doen wat ik niet laten kon. Ze werkt er al zo lang, ze vertrouwen haar, BLA!![]()
Ik heb net gebeld, maar de beheerder was even in gesprek. Hij kan elk moment terugbellen
Dit dus.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:16 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou een ander slot plaatsen. In geval van nood kan mevrouw de concierge toch niets doen wat de hulpdiensten niet 10x beter kunnen. Ik heb liever ooit een geforceerde deur dan elke keer als ik thuis ben het gevoel dat mevrouw even ongenodigd op de koffie komt.
Nee niet echt. Nood is als je huis in brand staat. Als je er echt mee zit weet ik niet zo goed waarom je je laat afwimpelen. Zeg dat wat ze gedaan heeft crimineel is, dat je op je privacy gesteld bent en dat als er nog een keer zoiets gebeurt je de politie belt.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef Cat_Tank het volgende:
De conciėrge claimt dat dit een geval van nood was. "En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"![]()
![]()
![]()
Mja, als de hulpdiensten 5 minuten nodig hebben om de deur open te breken terwijl je huis in brand staat, is dat ook niet ideaal.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:16 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou een ander slot plaatsen. In geval van nood kan mevrouw de concierge toch niets doen wat de hulpdiensten niet 10x beter kunnen. Ik heb liever ooit een geforceerde deur dan elke keer als ik thuis ben het gevoel dat mevrouw even ongenodigd op de koffie komt.
De brandweer heeft daar hele grote breekijzers voor hoorquote:Op woensdag 7 april 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mja, als de hulpdiensten 5 minuten nodig hebben om de deur open te breken terwijl je huis in brand staat, is dat ook niet ideaal.
Als je denkt dat ze geregeld langskomt is een nieuw slot natuurlijk wel een goede idee. Maar denk ook aan het nut van die reserve sleutel.
Dan ga je er vanuit dat de brandweer er meteen is. De ambulance broeders zullen echt niet zoveel moeite doen met kans op eigen verwondingen.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De brandweer heeft daar hele grote breekijzers voor hoorDie zijn echt geen 5 minuten bezig anders gaan ze wel door het raam.
Dit is geen noodgeval, ze had gewoon duidelijk moeten communiceren wanneer de aannemer langs zou komen. En zelfs als ze dat gedaan had, en je was niet thuis geweest of niet open gemaakt, dan was dit nog steeds geen noodgeval geweest.quote:"En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"
maar de politie wel. en die breken zo de woning open. dit vertel ik uit ervaring over buren die op vakantie waren.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Hallo. Noodgevalletje overstroming.
Daar komt de brandweer niet voor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreukquote:Lid 1 stelt strafbaar:
1. het wederrechtelijk binnendringen van een woning of het besloten lokaal of besloten erf bij een ander in gebruik;
2. het zich niet op vordering van/vanwege rechthebbende verlaten van een woning of het besloten lokaal of besloten erf wanneer men zich daar wederrechtelijk bevindt.
Waarschijnlijk was de conciėrge op dat moment ook in gesprekquote:Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik heb net gebeld, maar de beheerder was even in gesprek. Hij kan elk moment terugbellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar anders heeft dat vrouwtje straks een boete van minimaal ¤7.600 aan haar broek hangen?quote:Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
http://www.wetboek-online(...)0Strafrecht/138.html
Wat een verhaalquote:Op woensdag 7 april 2010 17:57 schreef Cat_Tank het volgende:
Even voor alle RE: die het over een nieuw slot hebben:
Zelfs al zou ik een ander slot willen, het heeft geen zin. De conciėrge moet nou eenmaal die sleutel hebben voor inderdaad als er lekkage plaatsheeft en ik ben er niet o.i.d. Dat begrijp ik ook allemaal wel en zie ook geen nut van ander slot (wordt ook een dure grap, ze maken hier gebruik van lopers. Elke sleutel past ook op het washok en het fietsenhok).
In other news:
Ik ben net teruggebeld door de beheerder. Hij was gelukkig meer dan begripvol. Hij vond het buitengewoon vreemd dat mevrouw zomaar binnengemarcheerd is, zelfs al had ze aangebeld, men heeft recht de deur niet open te doen om bepaalde redenen (denk aan bv. seks, ziek zijn, douchen enz.). Zij hoort gewoon aan te geven wanneer het nodig is om langs te komen. Dan wordt er een dag en tijdsopgave gegeven zodat men weet wanneer er iemand langs kan komen, en er kan dan ook afgesproken worden dat de conciėrge binnenkomt als er niet wordt opgedaan.
Hij vertrouwde me toe dat ze de huidige conciėrge weg willen hebben. Ze gaat bijna met pensioen en moet er dan uit voor de nieuwe conciėrge. Er waren ook andere klachten gekomen over haar, waaronder dat zij bijvoorbeeld geen reparaties uitvoert (ze schijnt bepaalde dingen waarmee bewoners komen 'niet nodig' te vinden om te fixen of om er iets aan te doen) en niet goed genoeg schoonmaakt in de gemeenschappelijke ruimtes (er hangen inderdaad nogal veel spinnenwebben). Ze had om uitstel gevraagd omdat ze niet zomaar een andere ruimte kon vinden. Ze had zich niet ingeschreven bij een woningbouwvereniging om punten te sparen (terwijl je je pensioen toch al jaren ziet aankomen lijkt me, en dan moet je inderdaad dat appartement uit
). Ze denken erover na haar die uitstel niet te gunnen en haar gewoon over 3 maand eruit te smijten. Ik had eerst medelijden, maar de beheerder kon me vertellen dat ze een jaar geleden al via brief lieten weten dat ze er op haar 65e uit moet zoals in haar contract vermeldt staat
![]()
Hij zei dat ik zelfs aangifte kon doen als ik wilde, maar dat heb ik maar laten zitten. Ze moet er over 3 maand uit zijn. Ik kan volgende week een brief verwachten over de aankondiging van het vertrek van de vreemde dame, en dat er naar een nieuwe gezocht wordt![]()
![]()
Dat wel, maar kennelijk wil die concierge het niet snappen.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
Nouja, goed om te zien dat de beheerder jouw problemen snapt!
Inderdaad. Ik had ter plekke de politie gebeld, maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou nu aangifte doen van huisvredebreuk, wellicht dat ze dan wel op andere gedachten is te brengen. Mevrouw is erg hardleers en iets zegt me dat ze bij gelegenheid zo weer bij jou in je huis staat.
Daarnaast ben ik te pussy daadwerkelijk zoiets te doen. Die aangifte ook... Mijn vader is inmiddels op de hoogte en die komt vanavond nog om een schuifslot te installerenquote:Op woensdag 7 april 2010 18:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had ter plekke de politie gebeld, maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan.
Als jij met mij trouwt, doe ik het wel voor je.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:11 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik te pussy daadwerkelijk zoiets te doen. Die aangifte ook... Mijn vader is inmiddels op de hoogte en die komt vanavond nog om een schuifslot te installerenDe beheerder bood aan een brief te sturen naar die feeks, om voor die laatste 3 maand de regels omtrent 'nood' nog maar eens haarfijn uit te leggen, en dat ze van geluk mag spreken dat er geen aangifte gedaan wordt.
Ik durf dat soort dingen zelf écht niet!
Vraag de concierge of de monteurquote:Op woensdag 7 april 2010 18:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ben trouwens ook wel benieuwd naar de pics van TS met het handoekje
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens had ik direct een ander slot laten monteren.
De conciėrge moet helemaal niks. Als er een lekkage is bellen ze de daarvoor bestemde instanties maar. No way dat er ook maar IEMAND een sleutel van mijn huis heeft behalve de personen die IK daarvoor in aanmerking vind komen.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:57 schreef Cat_Tank het volgende:
Even voor alle RE: die het over een nieuw slot hebben:
Zelfs al zou ik een ander slot willen, het heeft geen zin. De conciėrge moet nou eenmaal die sleutel hebben voor inderdaad als er lekkage plaatsheeft en ik ben er niet o.i.d. Dat begrijp ik ook allemaal wel en zie ook geen nut van ander slot (wordt ook een dure grap, ze maken hier gebruik van lopers. Elke sleutel past ook op het washok en het fietsenhok).
Ik vind het al vreemd dat die conciėrge een sleutel heeft van de woning.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De conciėrge moet helemaal niks. Als er een lekkage is bellen ze de daarvoor bestemde instanties maar. No way dat er ook maar IEMAND een sleutel van mijn huis heeft behalve de personen die IK daarvoor in aanmerking vind komen.
Ik ook. Niemand behalve mijn vriendin, mijn broer (voor noodgevallen) en ik heeft een sleutel van mijn (huur)huis.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:38 schreef capricia het volgende:
Ik vind het al vreemd dat die conciėrge een sleutel heeft van de woning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |