abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 14:56:49 #1
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80043996
Ik heb een vreemde vraag, na een nog vreemdere situatie...:

Ik woon al 4 jaar in een appartementencomplex. Dit appartementencomplex heeft een wasruimte en een conciėrge die de boel onderhoudt. De conciėrge woont hier altijd in het complex in een speciaal appartement.

Deze conciėrge hier is een oudere dame. Ik ken haar verder niet echt, ik zie haar sporadisch een keer in het hofje. Laatst sprak ze me aan dat er binnenkort iemand zou komen om 'iets' te checken in alle appartementen. Ze zou laten weten welke dag hij zou komen zodat ik kon kijken of ik er dan zelf was, of dat zij dan hem naar binnen moest laten.

Echter, 2 dagen later sta ik zo rond half 6 onder de douche. Ik hoor opeens wat geschuifel en gedoe, dus ik doe de douche uit, droog me af en loop de badkamer uit. Godzijdank had ik een grote handdoek om me heen, want het moment dat ik de badkamer uitloop zie ik de conciėrge en een man middenin mijn huiskamer staan.

Ik schrik me natuurlijk het apelazarus. Mijn vriend heeft een sleutel dus die had ik nog kunnen verwachten, maar die schreeuwt meestal meteen dat ie er is. Dat de conciėrge een sleutel heeft voor nood wist ik, maar dat ze die zomaar zou gebruiken...?

Ik vroeg meteen waarom mevrouw zomaar binnengekomen is (ik bedoel: voor hetzelfde geld lag ik te seksen of zo ) en waarom ze niet eerst had aangebeld. Zegt ze koeltjes: "Ik mag gewoon naar binnen komen hoor. Ik heb toch een sleutel? " Nog erger: ze gingen niet weg tot die man klaar was met wat ie ook kwam doen. Stond ik daar te wachten tot ze weggingen. Ik stond echt perplex!

Nou ben ik het hier niet mee eens. En nou vroeg ik me af hoe sterk ik sta haar te vragen dit niet weer zo te doen. Ik vind het nogal een inbreuk om mijn privacy
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_80044128
Zij mag zonder jouw toestemming niet jouw appartement binnenstappen, ongeacht of zij een sleutel heeft of niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:00:07 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80044134
Dat kan dus echt niet! Belachelijk, zeg! Al heeft ze de sleutel, dan nog geldt het volgens mij als huisvredebreuk.

En gaat ze dan ook gewoon naar binnen als jij niet thuis bent?!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:00:40 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80044154
Dat ze een sleutel heeft kan best, maar dat geeft haar geen recht om zo bij je naar binnen te stormen, zeker als ze kan horen (douche) of weten dat je gewoon thuis bent. Op zijn minst moeten ze aanbellen om te controleren of je er bent. En het moet wel heel dringend zijn willen ze zo naar binnen komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_80044170
dat mag helemaal niet
  woensdag 7 april 2010 @ 15:02:03 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_80044215
Natuurlijk heeft ze het recht niet om dit te doen, en je kunt eventueel aangifte doen bij de politie van huisvredebreuk. Ik zou zeker bij de eigenaar van het complex een klacht indienen. Die sleutel is er voor nood-situaties, en het is duidelijk dat hier alleen maar "voor het gemak" misbruik van is gemaakt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_80044238
seksen
pi_80044244
Je staat heel sterk door haar te vragen het niet weer te doen.
Ook al heeft ze een sleutel, ze heeft niks te zoeken in jouw appartement zonder jouw goedkeuring.

Is het huur of koop? Bij dat laatste zou ik misschien zelfs vragen dat zij de sleutel inlevert.
Leaf
  woensdag 7 april 2010 @ 15:07:33 #9
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80044381
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:02 schreef VancouverFan het volgende:
Je staat heel sterk door haar te vragen het niet weer te doen.
Ook al heeft ze een sleutel, ze heeft niks te zoeken in jouw appartement zonder jouw goedkeuring.

Is het huur of koop? Bij dat laatste zou ik misschien zelfs vragen dat zij de sleutel inlevert.
Het is een huur. Dat had ik misschien even meteen erbij moeten zetten Die sleutel bij de conciėrge is verplicht, voor nood dus.

Ik heb het huurcontract er even bij gehaald. Daar staat in dat de conciėrge binnen mag komen in geval van nood. Wat men daaronder mag verstaan staat er niet echt duidelijk bij. Ze zei ook nog dat anders deze man later nog terug moest komen en dat allemaal weer geld kost, en dat alleen omdat ik stond de douchen. En dan komt ze gewoon binnen, schijnbaar

Dat mens heeft me niet eens zoals afgesproken verteld wanneer die man zou komen. Anders had ik ervan geweten en was er niks aan het handje geweest
Cat_Tank is strong
  woensdag 7 april 2010 @ 15:09:36 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80044446
Ik zou haar hier echt op aanspreken. En als ze niet voldoende overtuigend reageert met dat ze haar fout inziet, zou ik het hogerop spelen, bijv. bij de verhuurder. Laat haar dit wel weten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80044452
Ik zou er werk van maken
pi_80044554
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik heb het huurcontract er even bij gehaald. Daar staat in dat de conciėrge binnen mag komen in geval van nood. Wat men daaronder mag verstaan staat er niet echt duidelijk bij.
Nood is nood. Levensbedreigende situaties, brand, ontploffingsgevaar, dat soort zaken.
quote:
Ze zei ook nog dat anders deze man later nog terug moest komen en dat allemaal weer geld kost
Dat is niet jouw probleem en mag ook niet jouw probleem gemaakt worden.
quote:
Dat mens heeft me niet eens zoals afgesproken verteld wanneer die man zou komen. Anders had ik ervan geweten en was er niks aan het handje geweest
Juist. En da's niet jouw fout, da's haar/hun fout.

Al met al sta je in je recht als je haar zegt dat ze alleen in levensbedreigende situaties binnen mag komen. Iets controleren of repareren is geen nood; dan maakt ze maar gewoon een afspraak.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_80044579
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 april 2010 @ 15:15:18 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80044641
Die geef je toch gewoon een paar tyfus klappen tegen d'r bejaarde kutkop als ze in je appartement staat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 april 2010 @ 15:15:57 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80044673
Overigens had ik direct een ander slot laten monteren.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:16:20 #16
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_80044686
Het probleem is dat zij duidelijk geen idee heeft wat 'nood' inhoudt. Het lijkt me dan dus weinig zin hebben om haar hier verder op aan te spreken (dat deed je immers al, en dat maakte geen indruk).

Tenzij je denkt dat het zin heeft om er nog een gesprek over aan te gaan, en een heel duidelijke afspraak te maken over de definitie van 'nood' (brand, overstroming, etc.), en de instructies die ze daarover van de verhuurder heeft, dan zou ik het verder laten en de verhuurder rechtstreeks vragen om de concierge te instrueren wat een 'noodgeval' inhoudt. Laat haar dit inderdaad wel weten!
Dat kan natuurlijk wel voor een wat vervelende verhouding zorgen achteraf....

Ik heb zelf ook zo'n situatie meegemaakt, en daar de verhuurder op aangesproken (hij was het zelf die een aannemer iets wilde laten zien). Hij putte zich toen wel uit in excuses en gaf toe dat hij het even uit gemak had gedaan. Daarna nooit meer gebeurd, dus het gesprek had wel zin.

PS: voor de duidelijkheid: wat hier gebeurde is volstrekt uit den boze en in strijd met je rechten als huurder. Tenzij die man een bom kwam demonteren had dit eerst overlegd moeten worden, al had-ie ZES keer terug moeten komen!

[ Bericht 10% gewijzigd door Pundit_wannabe op 07-04-2010 15:19:52 (toevoeging) ]
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_80044711
gewoon terecht wijzen op haar fouten en dat het onbeschoft is. en dat je het deze keer bij een fout van haar kant laat of anders zal je volgende keer de huisbaas inlichten.

wat denkt ze wel niet
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80044712
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:07 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Het is een huur. Dat had ik misschien even meteen erbij moeten zetten Die sleutel bij de conciėrge is verplicht, voor nood dus.

Ik heb het huurcontract er even bij gehaald. Daar staat in dat de conciėrge binnen mag komen in geval van nood. Wat men daaronder mag verstaan staat er niet echt duidelijk bij. Ze zei ook nog dat anders deze man later nog terug moest komen en dat allemaal weer geld kost, en dat alleen omdat ik stond de douchen. En dan komt ze gewoon binnen, schijnbaar

Huur/Koop maakt niets uit...zou helemaal wat worden als iedereen maar zo bij je naar binnen loopt omdat zij vinden dat dat kan....onder nood versta ik dat jij met twee gebroken benen ligt te verrekken in je huis en de conciėrge je moet helpen....niet omdat er toevallig iemand in je huis moet zijn om wat werkzaamheden te doen. Zou het er niet bij laten zitten
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 7 april 2010 @ 15:21:29 #19
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80044877
Oké jullie hebben me ervan overtuigd dat ik eigenlijk nog te lief geweest ben door haar niet hardhandig het huis uit te werken terwijl ik daar stond met m'n handdoekje

Ik ga haar nu meteen bellen om een afspraak te maken (ik wil haar niet zomaar overvallen ermee, ZO BEN IK NIET ). Als ze weer zo bijdehand komt doen zal ik het melden bij de beheerder.
Cat_Tank is strong
  woensdag 7 april 2010 @ 15:25:33 #20
152789 karr-1
pi_80045041
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:21 schreef Cat_Tank het volgende:
Oké jullie hebben me ervan overtuigd dat ik eigenlijk nog te lief geweest ben door haar niet hardhandig het huis uit te werken terwijl ik daar stond met m'n handdoekje

Ik ga haar nu meteen bellen om een afspraak te maken (ik wil haar niet zomaar overvallen ermee, ZO BEN IK NIET ). Als ze weer zo bijdehand komt doen zal ik het melden bij de beheerder.
Goed zo. Succes.
pi_80045856
Hoe ging het telefoongesprek?
dag
  woensdag 7 april 2010 @ 15:55:58 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_80046145
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou haar hier echt op aanspreken. En als ze niet voldoende overtuigend reageert met dat ze haar fout inziet, zou ik het hogerop spelen, bijv. bij de verhuurder. Laat haar dit wel weten.
Dit dus.
Heb je al gebeld? (Tevens TVP )
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_80046155
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:21 schreef Cat_Tank het volgende:

Melden bij de beheerder zou ik sowieso doen, onafhankelijk of ze wel of niet weer bijdehand gaat doen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_80046352
Ik vind het echt belachelijk van dat mens.
Tvp voor afloop
pi_80046383
Wat debiel Werk van maken!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:02:46 #26
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80046452
Misschien heb je de bel gewoon niet gehoord onder de douche
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:02:46 #27
236264 crew  capricia
pi_80046453
ik ben benieuwd naar je gesprek met haar, TS.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80046477
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Waaghals het volgende:
Boeit niet. Dan mag de concierge nog steeds niet zomaar binnenkomen.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:04:24 #29
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_80046531
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Boeit niet. Dan mag de concierge nog steeds niet zomaar binnenkomen.
Ze had het al aangekondigd
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_80046584
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:04 schreef Waaghals het volgende:

[..]

ze had inderdaad aangekondigd dat er binnenkort iemand zou komen ja. maar dan mag ze nog steeds niet zomaar het huis van TS binnenkomen zonder toestemming
pi_80046621
quote:
Ze heeft gezegd dat er "binnenkort" iemand langs zou komen. Daar kan niemand op zitten te wachten.
Dan moet de concierge een vaste afspraak maken ("donderdag tussen 13:00 en 16:00" bijvoorbeeld).
pi_80046646
quote:

[..]

en dat rechtvaardigt het ineens?
ja doei
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 april 2010 @ 16:08:11 #33
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_80046698
Je had gewoon in je blote pik/kont naar haar toe moeten lopen en zeggen dat je geen handdoek om doet voordat ze weg zou gaan
  woensdag 7 april 2010 @ 16:10:17 #34
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80046788
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef Waaghals het volgende:
Onmogelijk. Dat ding hangt pal naast de badkamer. Ik hang altijd aan het douchegordijn van schrik als er iemand aanbelt terwijl ik in de badkamer sta. Dat ding is niet te missen (er wonen ook oude mensen hier, de bel en het video-aanbelsysteem maken nog meer lawaai dan opstijgende vliegtuigen

Ik heb meteen gebeld (met zwetende handjes. Dat mens... ) en ze vroeg meteen "Och maar WAAROM kind?" GRRRR. Ze zat te zeiken dat het niet haar werktijd is, maar omdat ik het ben ( ) ik om half 5 mag langskomen.

Ben niet van plan daar lang te blijven hangen: gewoon melden dat ik het er niet mee eens ben en dat dit ook niet zomaar mag. En dat ik het ga navragen bij het beheer. Enzo... Bweeh ik haat dit soort dingen!
Cat_Tank is strong
pi_80046855
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef Keiichi het volgende:
Je had gewoon in je blote pik/kont naar haar toe moeten lopen en zeggen dat je geen handdoek om doet voordat ze weg zou gaan
Kut.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_80046875
Installeer iniedergeval een schuif op je voordeur zodat ze ook met een sleutel je woning niet in kan wanneer jij thuis bent.
pi_80046895
quote:

[..]

Ze moet toestemming hebben.
pi_80046935
OP DE BRANDSTAPEL MET DE HEKS!

Of je spreekt haar gewoon even vriendelijk erop aan de volgende keer dat je haar tegenkomt en maakt niet gelijk een vijand van je concierge.
Ja, ik generaliseer.
pi_80046941
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Installeer iniedergeval een schuif op je voordeur zodat ze ook met een sleutel je woning niet in kan wanneer jij thuis bent.
Dan kan d'r vriend er ook niet in als ie thuiskomt terwijl ze onder de douche staat.
.
pi_80047000
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan kan d'r vriend er ook niet in als ie thuiskomt terwijl ze onder de douche staat.
Da's idd dan wel een nadeel ja.
pi_80047021
quote:

[..]

Boeit niet. De sleutel is uitgereikt voor noodgevallen en alleen voor noodgevallen. Ze probeert nu haar eigen fout, namelijk het gebrekkig of niet communiceren wanneer de aannemer langs zou komen, te verbergen door onaangekondigd appartementen te betreden waar ze onder deze omstandigheden niet zomaar binnen hoort te komen.

Ze heeft daar niets te zoeken, en als iemand op zo een manier zou reageren als de conciėrge bij TS deed, zou ik zelf niet eens de moeite nemen om met haar in gesprek gaan, maar direct de verhuurder erop aanspreken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:18:54 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_80047151
Meteen een ander slot op de deur zetten! Is dat mens helemaal belazerd. Trouwens, dat is sowieso verstandig, stel dat de vorige huurder nog een sleutel heeft, dan zou die in theorie ook zo naar binnen kunnen komen en de boel leegroven.

Toen ik in mijn huidige woning kwam, was ook het eerste wat ik liet doen een ander slot op de deur zetten (plus nog een extra slot).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 7 april 2010 @ 16:22:59 #43
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_80047344
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:10 schreef Cat_Tank het volgende:
Bweeh ik haat dit soort dingen!
Begrijp ik: heb ik zelf ook. Loop me altijd vreselijk op te vreten van tevoren (en meestal valt het heel erg mee: helemaal als ik een duidelijk idee heb van wat ik wil/moet zeggen).

Sterkte CatTank!
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_80047389
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:18 schreef Karina het volgende:
Meteen een ander slot op de deur zetten! Is dat mens helemaal belazerd. Trouwens, dat is sowieso verstandig, stel dat de vorige huurder nog een sleutel heeft, dan zou die in theorie ook zo naar binnen kunnen komen en de boel leegroven.

Toen ik in mijn huidige woning kwam, was ook het eerste wat ik liet doen een ander slot op de deur zetten (plus nog een extra slot).
Bij ons zijn door de woningbouw de sloten vervangen.
pi_80047424
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:23 schreef DaFan het volgende:

[..]

Bij ons zijn door de woningbouw de sloten vervangen.
Wordt hier ook standaard gedaan
  woensdag 7 april 2010 @ 16:32:20 #46
152789 karr-1
pi_80047758
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef Keiichi het volgende:
Misschien zou dat ze nog lekker vinden ook
  woensdag 7 april 2010 @ 16:40:16 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80048050
TVP voor de afloop
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:44:35 #48
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_80048253
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Kut.
Godver, dat is waar ook, er zitten vrouwen op fok wist ik veul!
pi_80048447
tvp voor gesprek met de dame
  woensdag 7 april 2010 @ 17:03:04 #50
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80049113
Woah, wat een lef heel goed dat je een gesprek aangaat, voor t zelfde geld loopt ze nog een keer binnen en jat ze dingen ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')