abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 17:05:42 #51
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80049226
I'm back. And unhappy

De conciėrge claimt dat dit een geval van nood was. "En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"

Die man moest van ver komen en het kost het beheer veel geld om zo'n iemand 2 keer te laten komen. Ik zei dat het me daar niet om ging: ze had het me kunnen vragen, kunnen aangeven wanneer hij kwam zodat ik erop voorbereid was. Dat ze het recht niet heeft zomaar binnen te komen: ik huur het appartement, ik beslis over wie binnen komt en wanneer Ze deed toen heel verbaasd: dat ik de enige ben die dat vervelend vind, anderen klagen er nooit over, ik stel me aan enz Ze zei dat het niet haar schuld was dat ik aan het douchen was en dacht er dan ook niet aan haar excuses aan te bieden of zich in te leven.

Ze zegt dat ze wel had aangebeld, maar daar klopt echt niets van! Ze liegt dat ze barst dat mens. Die man die er was zei zelf nog: "Misschien hadden we moeten aanbellen". Dat zei ik dus meteen tegen haar, en toen deed ze weer alsof ik gek was.

Ik heb haar verteld dat ik die claim dat zij mag binnenkomen wanneer ze wil ("ik heb toch een sleutel") stand houdt bij de beheerder (een woningcorporatie). Ze leek toen wel wat nerveus te worden, maar ik moest doen wat ik niet laten kon. Ze werkt er al zo lang, ze vertrouwen haar, BLA!

Ik heb net gebeld, maar de beheerder was even in gesprek. Hij kan elk moment terugbellen
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  woensdag 7 april 2010 @ 17:07:00 #52
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80049272
Het word nog spannend. Maar je hebt gewoon gelijk, volhouden dus.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_80049321
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:05 schreef Cat_Tank het volgende:
*knip
Ik zou zeker vermelden dat ze de Grondwet overtreden, doet het altijd goed.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_80049340
geval van nood = brand of ernstige verwondingen of overlijden.
ik zou naar de rechtswinkel gaan als ik jou was, wįt een kutargument van die doos.

oh, ik lees nu dat de beheerder een woningcoorporatie is.
bellen!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_80049439
quote:
I'm back. And unhappy

De conciėrge claimt dat dit een geval van nood was. "En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"

Die man moest van ver komen en het kost het beheer veel geld om zo'n iemand 2 keer te laten komen. Ik zei dat het me daar niet om ging: ze had het me kunnen vragen, kunnen aangeven wanneer hij kwam zodat ik erop voorbereid was. Dat ze het recht niet heeft zomaar binnen te komen: ik huur het appartement, ik beslis over wie binnen komt en wanneer Ze deed toen heel verbaasd: dat ik de enige ben die dat vervelend vind, anderen klagen er nooit over, ik stel me aan enz Ze zei dat het niet haar schuld was dat ik aan het douchen was en dacht er dan ook niet aan haar excuses aan te bieden of zich in te leven.

Ze zegt dat ze wel had aangebeld, maar daar klopt echt niets van! Ze liegt dat ze barst dat mens. Die man die er was zei zelf nog: "Misschien hadden we moeten aanbellen". Dat zei ik dus meteen tegen haar, en toen deed ze weer alsof ik gek was.

Ik heb haar verteld dat ik die claim dat zij mag binnenkomen wanneer ze wil ("ik heb toch een sleutel") stand houdt bij de beheerder (een woningcorporatie). Ze leek toen wel wat nerveus te worden, maar ik moest doen wat ik niet laten kon. Ze werkt er al zo lang, ze vertrouwen haar, BLA!

Ik heb net gebeld, maar de beheerder was even in gesprek. Hij kan elk moment terugbellen
Ik zou nu aangifte doen van huisvredebreuk, wellicht dat ze dan wel op andere gedachten is te brengen. Mevrouw is erg hardleers en iets zegt me dat ze bij gelegenheid zo weer bij jou in je huis staat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_80049577
tvp
pi_80049649
Ik zou een ander slot plaatsen. In geval van nood kan mevrouw de concierge toch niets doen wat de hulpdiensten niet 10x beter kunnen. Ik heb liever ooit een geforceerde deur dan elke keer als ik thuis ben het gevoel dat mevrouw even ongenodigd op de koffie komt.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 17:16:55 #58
236264 crew  capricia
pi_80049669
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:16 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou een ander slot plaatsen. In geval van nood kan mevrouw de concierge toch niets doen wat de hulpdiensten niet 10x beter kunnen. Ik heb liever ooit een geforceerde deur dan elke keer als ik thuis ben het gevoel dat mevrouw even ongenodigd op de koffie komt.
Dit dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80049722
Goed dat je na dat onzinverhaal van die muts de beheerder belt.
Eis van ze dat die trut niet nog een keer zonder jouw toestemming je appartement binnenkomt.
Desnoods door de sleutel van jouw appartement van haar af te nemen.

Wat zij doet druist regelrecht tegen de wet in.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:26:26 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_80050063
quote:
Nee niet echt. Nood is als je huis in brand staat. Als je er echt mee zit weet ik niet zo goed waarom je je laat afwimpelen. Zeg dat wat ze gedaan heeft crimineel is, dat je op je privacy gesteld bent en dat als er nog een keer zoiets gebeurt je de politie belt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80050170
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:16 schreef Wokkel het volgende:
Mja, als de hulpdiensten 5 minuten nodig hebben om de deur open te breken terwijl je huis in brand staat, is dat ook niet ideaal.

Als je denkt dat ze geregeld langskomt is een nieuw slot natuurlijk wel een goede idee. Maar denk ook aan het nut van die reserve sleutel.
Leaf
pi_80050220
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Mja, als de hulpdiensten 5 minuten nodig hebben om de deur open te breken terwijl je huis in brand staat, is dat ook niet ideaal.

Als je denkt dat ze geregeld langskomt is een nieuw slot natuurlijk wel een goede idee. Maar denk ook aan het nut van die reserve sleutel.
De brandweer heeft daar hele grote breekijzers voor hoor Die zijn echt geen 5 minuten bezig anders gaan ze wel door het raam.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:34:08 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80050349
Een geval van nood is als bij jou de wasmachine overstroomt en het water bij de benedenburen naar beneden komt.

Of omgekeerd, dat bij jouw bovenburen de boel overstroomt en jij niet thuisbent.

Daar bel je de brandweer niet voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80050494
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:30 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De brandweer heeft daar hele grote breekijzers voor hoor Die zijn echt geen 5 minuten bezig anders gaan ze wel door het raam.
Dan ga je er vanuit dat de brandweer er meteen is. De ambulance broeders zullen echt niet zoveel moeite doen met kans op eigen verwondingen.
Leaf
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 17:41:03 #65
236264 crew  capricia
pi_80050594
Wat een verhalen allemaal over de brandweer en de ambulance...je zou er bang van worden.
Hoe denk je dat dat bij een koopwoning gaat? Daar heeft vaak echt alleen de eigenaar een sleutel van.

Lijkt me voor dat soort hulpdiensten geen enkel probleem. Die komen toch wel binnen in geval van nood.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80050599
quote:
"En over de inhoud van nood in het contract valt te discussiėren hé!"
Dit is geen noodgeval, ze had gewoon duidelijk moeten communiceren wanneer de aannemer langs zou komen. En zelfs als ze dat gedaan had, en je was niet thuis geweest of niet open gemaakt, dan was dit nog steeds geen noodgeval geweest.

Ik zou een klacht indienen bij de verhuurder, en als die niet afdoende reageert, dan zou ik er toch eens over denken om aangifte te doen, zoals r_one al zei, en wat sloten te gaan vervangen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 7 april 2010 @ 17:42:33 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80050648
Hallo. Noodgevalletje overstroming.

Daar komt de brandweer niet voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80050665
aangifte doen bij de police
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 17:43:47 #69
236264 crew  capricia
pi_80050693
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Hallo. Noodgevalletje overstroming.

Daar komt de brandweer niet voor.
maar de politie wel. en die breken zo de woning open. dit vertel ik uit ervaring over buren die op vakantie waren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80050697
Naar de eigenaar van de woning of aangifte doen... wat die concierge deed was Huisvredebreuk en dat is een misdrijf waarop zelfs een gevangenisstraf gegeven kan worden,

het gegeven dat ze niet weggegaan is toen je daar opdracht toe had gegeven maakt het nóg erger
quote:
Lid 1 stelt strafbaar:

1. het wederrechtelijk binnendringen van een woning of het besloten lokaal of besloten erf bij een ander in gebruik;
2. het zich niet op vordering van/vanwege rechthebbende verlaten van een woning of het besloten lokaal of besloten erf wanneer men zich daar wederrechtelijk bevindt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk

dat is echt serieus een behoorlijk foute situatie waar de conciergie verschrikkelijk fout zit.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 april 2010 @ 17:49:41 #71
230788 n8n
Pragmatisch
pi_80050938
Tvp kijken of je je gelijk krijgt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 7 april 2010 @ 17:49:57 #72
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_80050953
quote:
Waarschijnlijk was de conciėrge op dat moment ook in gesprek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80051087
Tvp. Ben erg benieuwd naar de afloop - wat een belachelijke actie van haar, zeg.

Ze had a. een afspraak met je moeten maken over het moment van langskomen van de aannemer, b. aan moeten bellen en c. natuurlijk nooit binnen mogen komen (en dan ook nog eens niet weg gaan terwijl je in je handdoek stond! echt belachelijk).

Ik heb ook eens zoiets meegemaakt bij een vriendin - zij huurde een studentenkamer in een klein studentenhuis. Waren er wat loodgieters aan het klussen op de onbewoonde zolderverdieping terwijl ik met haar in haar kamer was, gewoon gezellig met een wijntje erbij. Komt plotseling één van die loodgieters binnenstormen (zonder kloppen, bellen of wat dan ook!), en begint aan de verwarming te draaien en trekken. Na enige momenten verbijstering van onze kant, zei ik 'natśśrlijk mag u binnenkomen!', waarbij de man me aankeek of ik gek was en dit kunstje nog twee keer herhaalde... Zo idioot! En nu zaten we daar gewoon rustig wat te drinken, maar zij had zich bijvoorbeeld ook wel net kunnen staan omkleden. Rare mensen af en toe..
  woensdag 7 april 2010 @ 17:57:35 #74
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_80051304
Even voor alle RE: die het over een nieuw slot hebben:

Zelfs al zou ik een ander slot willen, het heeft geen zin. De conciėrge moet nou eenmaal die sleutel hebben voor inderdaad als er lekkage plaatsheeft en ik ben er niet o.i.d. Dat begrijp ik ook allemaal wel en zie ook geen nut van ander slot (wordt ook een dure grap, ze maken hier gebruik van lopers. Elke sleutel past ook op het washok en het fietsenhok).

In other news:

Ik ben net teruggebeld door de beheerder. Hij was gelukkig meer dan begripvol. Hij vond het buitengewoon vreemd dat mevrouw zomaar binnengemarcheerd is, zelfs al had ze aangebeld, men heeft recht de deur niet open te doen om bepaalde redenen (denk aan bv. seks , ziek zijn, douchen enz.). Zij hoort gewoon aan te geven wanneer het nodig is om langs te komen. Dan wordt er een dag en tijdsopgave gegeven zodat men weet wanneer er iemand langs kan komen, en er kan dan ook afgesproken worden dat de conciėrge binnenkomt als er niet wordt opgedaan.

Hij vertrouwde me toe dat ze de huidige conciėrge weg willen hebben. Ze gaat bijna met pensioen en moet er dan uit voor de nieuwe conciėrge. Er waren ook andere klachten gekomen over haar, waaronder dat zij bijvoorbeeld geen reparaties uitvoert (ze schijnt bepaalde dingen waarmee bewoners komen 'niet nodig' te vinden om te fixen of om er iets aan te doen ) en niet goed genoeg schoonmaakt in de gemeenschappelijke ruimtes (er hangen inderdaad nogal veel spinnenwebben). Ze had om uitstel gevraagd omdat ze niet zomaar een andere ruimte kon vinden. Ze had zich niet ingeschreven bij een woningbouwvereniging om punten te sparen (terwijl je je pensioen toch al jaren ziet aankomen lijkt me, en dan moet je inderdaad dat appartement uit ). Ze denken erover na haar die uitstel niet te gunnen en haar gewoon over 3 maand eruit te smijten. Ik had eerst medelijden, maar de beheerder kon me vertellen dat ze een jaar geleden al via brief lieten weten dat ze er op haar 65e uit moet zoals in haar contract vermeldt staat

Hij zei dat ik zelfs aangifte kon doen als ik wilde, maar dat heb ik maar laten zitten. Ze moet er over 3 maand uit zijn. Ik kan volgende week een brief verwachten over de aankondiging van het vertrek van de vreemde dame, en dat er naar een nieuwe gezocht wordt
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_80051312
Wat een oud gewiekst kutwijf zeg.

Zeker een tvp waard dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')