Lijkt me logisch, ze geloven.quote:Op zondag 4 april 2010 23:30 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je enorme bijdrage aan het topic.
Volgende keer even je mening onderbouwen.
Leg jij het dan maar even aan ons uit.quote:Op zondag 4 april 2010 23:32 schreef dombo123 het volgende:
Het is misschien beter als er niet gebasht wordt als je er geen donder verstand van hebt.
niet!quote:Op zondag 4 april 2010 23:32 schreef dombo123 het volgende:
Het is misschien beter als er niet gebasht wordt als je er geen donder verstand van hebt.
Want je moet christelijk zijn om je aan christenbashers te ergeren?quote:
'geloofd'quote:
Kut, dat wilde ik net posten.quote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
ik geloof in de kracht van correcte grammatica!
Ik raakte in de war: http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=gelooft+of+geloofd&meta=lr%3D&aq=0&aqi=g5g-s1&aql=&oq=gelooft&gs_rfai=quote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is dan ook gebaseerd op duidelijke regels!quote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
WTF mongool!!!!!quote:Op zondag 4 april 2010 23:34 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Want je moet christelijk zijn om je aan christenbashers te ergeren?
Post eens wat zinnigs mens...
quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
WTF mongool!!!!!
Hou je bek ofzo...
ga naar de kerk ergenisrukkend figuur
quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
WTF mongool!!!!!
Hou je bek ofzo...
Ik kan me ook aan sommige dingen aan kerken irriteren aan heel veel kerken. Katholieke kerken zijn vaak gebouwd op stellingen waarvan Katholieken zelf niet weten of het allemaal wel correct is. Bijvoorbeeld biechten, en al die verschillende communies. Terwijl protestantse gereformeerde kerken weer extreem ouderwetse regels invoeren die weinig met het geloof te maken hebben.quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Metalfrost het volgende:
Je moet weten dat sommige Nederlanders opgevoed zijn met een rugzak vol met streng gelovige opvattingen, meegekregen door het ouderlijk volk dat het privaatrecht had om hen op te voeden. Nu deden ze dat (helaas) niet alleen, zij deden enkel wat hen werd opgedragen door de kerk. Dat kan je terugzien in de opvoeding zelf; zondagsmis, bidden voor het eten, op christelijke tijden thuis zijn, enzovoorts.
Naar mate men ouder wordt, gaan de kerkelijke gebruiken verloren. Je ziet rebellie opkomen tegen de kerkelijke gebruiken van toen, intense afkeer tegen de kerk. Bij elke christelijke gebeurtenis in de jaren daarop wordt men aan de opvoeding herinnerd en wordt er openlijk gesproken tegen deze gebruiken, gezien ze dat tijdens hun opvoeding niet konden maken.
Wellicht heeft het ook te maken met recentelijk nieuws over de christelijke internaten, waar zich zedelijke delicten hebben plaatsgevonden. Dat is nog nooit lichtelijk opgevat.
Dit is puur hypothetisch en ik heb geen enkele bron geraadpleegd om hierop antwoord te geven. Wel kan ik zeggen dat het aardig goed aansluit op het gedrag van sommige mensen.
Ja, met die energie mijn aftrekken natuurlijk.quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dat is dan weer sneu.Bij mij is het de woede die het doet!
Ja, en nu?quote:Op zondag 4 april 2010 23:45 schreef Fortitude het volgende:
Sowieso dit topic. Dombo nagenoeg alle posts die ik van jou gelezen heb zijn pure poep. En nu ga je een pro Christenen topic openen in KLB.
Het hoeft helemaal geen pro-Christen topic te worden. Maar ook gewoon een topic waarop er op een normale manier een onderwerp besproken wordt.quote:Op zondag 4 april 2010 23:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Wat jij wil jonge. Misschien nog wat meer poep posten.
quote:
Moslimbashen is inmiddels saai. Daarom geven we Christenen er lekker langs van.quote:Op zondag 4 april 2010 23:55 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal geen pro-Christen topic te worden. Maar ook gewoon een topic waarop er op een normale manier een onderwerp besproken wordt.
En dat.quote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
lol op fok weinig moslimbashers? onder welke steen lig je?
Oke.quote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Moslimbashen is inmiddels saai. Daarom geven we Christenen er lekker langs van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belt u later terug...
quote:Op maandag 5 april 2010 00:02 schreef Valluik het volgende:
Als Wilders een anti-geloofs wet maakt door op de een of andere manier de grondwet te omzeilen, stem ik op hem
Wilders staat voor Joods/Christelijke tradities.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 5 april 2010 00:02 schreef Valluik het volgende:
Als Wilders een anti-geloofs wet maakt door op de een of andere manier de grondwet te omzeilen, stem ik op hem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeg, moet jij niet eens gaan slapen?Je suis Charlie Sheen
Dat kun je inderdaad makkelijk zeggen, maar als er geen religies waren zijn er wel andere dingen om ruzie over te maken. Dat hoeft niet om religies te zijn.quote:
Stoere jongen!quote:Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef Valluik het volgende:
[..]
Ben morgen vrij pik![]()
Te jong om te werken
Ik geloof ook niet in helquote:Op maandag 5 april 2010 00:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Stoere jongen!Jammer dat je zult branden in de hel.
quote:Op maandag 5 april 2010 00:02 schreef Valluik het volgende:Wat een verrassing na die opmerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja he ik had het niet van mezelf verwachtquote:Op maandag 5 april 2010 00:07 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Wat een verrassing na die opmerking.
Ik ben een fervent atheïst, dus nee dank je.quote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
WTF mongool!!!!!
Hou je bek ofzo...
Dat werkt net even anders; geloven in de hemel en leven volgens de regels van het evangelie verzekert je van een plaatje in de hemel. Niet geloven in de hel, houdt je niet uit de hel. Branden zul je, knul!quote:
You're trolling right?quote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat werkt net even anders; geloven in de hemel en leven volgens de regels van het evangelie verzekert je van een plaatje in de hemel. Niet geloven in de hel, houdt je niet uit de hel. Branden zul je, knul!
Geloof is een sprookje.quote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat werkt net even anders; geloven in de hemel en leven volgens de regels van het evangelie verzekert je van een plaatje in de hemel. Niet geloven in de hel, houdt je niet uit de hel. Branden zul je, knul!
Dat voegde idd niet veel toe, maar het zou fijn zijn als alle 'atheïsten' in dit topic hun mening wat beter konden beargumenteren.quote:Op maandag 5 april 2010 00:10 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik ben een fervent atheïst, dus nee dank je.
Echter kan ik me storen aan van die schreeuwlelijken (zoals je je weer toont in die post) zoals jij.
Lekker roepen dat 'gristenen' kut zijn, maar zelf voeg je geen moer meer toe. Liever een rustige christen, dan een basher zoals jij. Verder moet ik toch even zeggen dat je posts om te huilen zijn en je vocabulaire nog kleiner is dan dat van iemand uit groep 8.
Ik denk dat de duivel het best goed met me kan vinden als ik zeg dat ook ik vind dat die God maar een kansloze niet-bestaande homorukker is.quote:Op maandag 5 april 2010 00:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Atheïsten hoeven niks te beargumenteren. Ze geloven niet in sprookjes en hebben zodoende bij voorbaat al gelijk.quote:Op maandag 5 april 2010 00:13 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Dat voegde idd niet veel toe, maar het zou fijn zijn als alle 'atheïsten' in dit topic hun mening wat beter konden beargumenteren.
Ow nee wow nu ben ik me toch een portie gekwetst zeg!quote:Op maandag 5 april 2010 00:10 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik ben een fervent atheïst, dus nee dank je.
Echter kan ik me storen aan van die schreeuwlelijken (zoals je je weer toont in die post) zoals jij.
Lekker roepen dat 'gristenen' kut zijn, maar zelf voeg je geen moer meer toe. Liever een rustige christen, dan een basher zoals jij. Verder moet ik toch even zeggen dat je posts om te huilen zijn en je vocabulaire nog kleiner is dan dat van iemand uit groep 8.
Ik hoop dat je van vuur houdt!quote:Op maandag 5 april 2010 00:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat de duivel het best goed met me kan vinden als ik zeg dat ook ik vind dat die God maar een kansloze niet-bestaande homorukker is.
TS begint, argumenteer jij maar is waarom je een christen bent. Waarom ben je geen moslim?quote:Op maandag 5 april 2010 00:13 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Dat voegde idd niet veel toe, maar het zou fijn zijn als alle 'atheïsten' in dit topic hun mening wat beter konden beargumenteren.
Nee, hij weet niet dat hij bestaat. Daarom heet het ook hersendoodquote:Op maandag 5 april 2010 00:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus iemand die hersendood is of in coma ligt bestaat niet?
Omdat ik serieus geloof dat je anderen moet behandelen zoals je zou willen dat anderen jou behandelen. En omdat God een God van liefde is. Een vader, en niet een leider zoals bij de Islam.quote:Op maandag 5 april 2010 00:16 schreef Fortitude het volgende:
[..]
TS begint, argumenteer jij maar is waarom je een christenen bent. Waarom ben je geen moslim?
Uiteraard, heerlijk barbecueën wanneer je maar wiltquote:
Ik heb ook naastenliefde en geloof niet in God argument van nietsquote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Omdat ik serieus geloof dat je anderen moet behandelen zoals je zou willen dat anderen jou behandelen. En omdat God een God van liefde is. Een vader, en niet een leider zoals bij de Islam.
Tja kan je ook niks aan doen. Hebben gelovige wel vaker last van maar uiteindelijk draaien ze het zo dat het sprookje toch nog klopt.quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Ik raakte in de war: http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=gelooft+of+geloofd&meta=lr%3D&aq=0&aqi=g5g-s1&aql=&oq=gelooft&gs_rfai=
En van kip! En God! Daarom bedank ik hem ook voor elke maaltijd, vooral als kip er deel van uitmaakt, en vraag ik hem mijn leven te zegenen en goed te zijn voor mijn ouders en broers.quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Uiteraard, heerlijk barbecueën wanneer je maar wilt.
Maar als jij liever naar de hemel gaat, prima. Ik hoop dat je van saaie, lelijke, chagrijnige en ontzettend domme maagden en pedofielen houdt
Daar heb ik geen God voor nodigquote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Omdat ik serieus geloof dat je anderen moet behandelen zoals je zou willen dat anderen jou behandelen. En omdat God een God van liefde is.
Je gelooft zo te lezen ook niet in een fatsoenlijke zinsbouw.quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Valluik het volgende:
[..]
Ik heb ook naastenliefde en geloof niet in God argument van niets
Gelovigen!quote:Op maandag 5 april 2010 00:20 schreef mirved het volgende:
[..]
Tja kan je ook niks aan doen. Hebben gelovige wel vaker last van maar uiteindelijk draaien ze het zo dat het sprookje toch nog klopt.
Je kan niet winnen dus je gaat grammar nazi spelen?quote:Op maandag 5 april 2010 00:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je gelooft zo te lezen ook niet in een fatsoenlijke zinsbouw.
Dat kan.quote:Op maandag 5 april 2010 00:19 schreef Valluik het volgende:
[..]
Ik heb ook naastenliefde en geloof niet in God argument van niets
Doe wie is het geboycot? Volgens mij waren veel christenen juist heel enthousiast.quote:Op maandag 5 april 2010 00:18 schreef Valluik het volgende:
Ik snap ook niet waarom die 'Passion of the Christ' geboycot iszo is het toch gegaan of niet?
Ik dacht dat ze fel tegen waren.. misschien verkeerd gelezen..quote:Op maandag 5 april 2010 00:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Doe wie is het geboycot? Volgens mij waren veel christenen juist heel enthousiast.
Je zin slaat nergens op, er staat niets. Ik nodigde je met mijn post uit duidelijk te maken welk argument je dan bedoelt, maar kennelijk is het gemakkelijker het op de persoon te spelen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:24 schreef Valluik het volgende:
[..]
Je kan niet winnen dus je gaat grammar nazi spelen?
![]()
Ik ben alleen maar een komma vergeten.
Ik bedoel dat je ook naastenliefde kan hebben zonder dat je in God gelooft.quote:Op maandag 5 april 2010 00:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je zin slaat nergens op, er staat niets. Ik nodigde je met mijn post uit duidelijk te maken welk argument je dan bedoelt, maar kennelijk is het gemakkelijker het op de persoon te spelen.
Een beetje zwak hoor, helemaal komend van zo'n stoere boy die morgen vrij is.
Dat haalde ik er ook niet uitquote:Op maandag 5 april 2010 00:27 schreef NotYou het volgende:
Ik nodigde je met mijn post uit duidelijk te maken welk argument je dan bedoelt
Waar the fuck heb je het over meid?quote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ow nee wow nu ben ik me toch een portie gekwetst zeg!
Hoe krijg je het voor elkaar?
Groep acht maar?![]()
![]()
Nee nu ga ik huilen om wat je zei!
man jij snapt er geen ene flikker van!
Je bent vast een saaie nerdnewbie op fok?
En ik voeg zeer veel toe alleen misschien niet op fok.
De rest doet niet terzake sukkel.
Gaat je ook geen ene reet aan, achterlijke retard
ik zal de kerk vragen of ze in ieder geval willen bidden voor je simpele ziel.quote:Op maandag 5 april 2010 00:33 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Waar the fuck heb je het over meid?
Reageer eens inhoudelijk.
Kun jij houden van een vreemde als van een broer, wetend dat hij komt van dezelfde Vader?quote:Op maandag 5 april 2010 00:30 schreef Valluik het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je ook naastenliefde kan hebben zonder dat je in God gelooft.
Nee, want ik geloof niet in God.quote:Op maandag 5 april 2010 00:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kun jij houden van een vreemde als van een broer, wetend dat hij komt van dezelfde Vader?
Reageer eens inhoudelijk, waarom is bashen nodig?quote:Op maandag 5 april 2010 00:33 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
ik zal de kerk vragen of ze in ieder geval willen bidden voor je simpele ziel.
What the fuck is wrong with you?quote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Groep acht maar?![]()
![]()
Fout, dat kun jij niet aan. Je ziet de leegte van je eigen bestaan niet eens meer. Ik zal bidden voor je ziel.quote:Op maandag 5 april 2010 00:36 schreef Valluik het volgende:
[..]
Nee, want ik geloof niet in God.
Maar ik geloof niet dat jij iedereen liefhebt, dat kan je niet aan.
Kanker.quote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Groep acht maar?![]()
![]()
Mijn bestaan is leeg anders zat ik niet ok Fok!quote:Op maandag 5 april 2010 00:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Fout, dat kun jij niet aan. Je ziet de leegte van je eigen bestaan niet eens meer. Ik zal bidden voor je ziel.
Prettig gestoord?quote:Op maandag 5 april 2010 00:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
What the fuck is wrong with you?
1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:29 schreef mirved het volgende:
Ik heb een aantal vragen voor je:
Als God werkelijk wonderen verricht zoals vaak wordt geroepen. Bijvoorbeeld hij geneest iemand met kanker, aids, etc. Waarom heeft hij dan nog nooit iemand die een arm verloren heeft of een been een nieuw ledemaat gegeven?
Als God werkelijk Jezus naar aarde heeft gestuurd om ons te verlossen van onze zonden en om te komen vertellen over de ware God. Waarom dan alleen naar het midden-oosten. Aziaten, indianen, afrikanen etc zijn toch ook kinderen van God waarom zijn zij niet waardig om hierover ingelicht te worden? Waarom werd er geen messias naar hun gestuurd. Wat gebeurde er bovendien met de mensen die zijn gestorven voor Jezus kwam?
Als de bijbel verhalen bevat over het werk van God en het woord van God is waarom dan alleen over die kleine periode. Waarom staat het vol met contradicties. Het lijkt me ook dat als God zo machtig is dat hij zijn woord in een veel compactere/duidelijkere vorm zou kunnen brengen dan dit.
Prettig?quote:Op maandag 5 april 2010 00:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Prettig gestoord?
Misschien?
Zucht maar ik wil nu even wat leuke topics bijlangs want dit hangt me een beetje de keel uit
Ben je ook spontaan en 'lekker gek' ?quote:
quote:
Weet je wat ik nogal raar vond. Adam en Eva waren de eerste 2 mensen. Kregen 2 zoons. De ene dood de ander. En hoe de fuck vind die kerel dan een vrouw als Adam en Eva er als eersten waren!quote:Op maandag 5 april 2010 00:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
2. Jezus heeft aan de discipelen de opdracht gegeven om het evangelie over de hele wereld te verspreiden. Paulus is hier een voorbeeld van.
3. Kleine periode? Over de bijbel is eeuwen/millennia gedaan om het te schrijven.
Je kan de bijbel zien als allemaal noteringen van gebeurtenissen. Dit zijn er echter zoveel dat dat niet kon. Overigens valt het best mee hoor. De bijbel is als je het vergelijkt met de koran een vrij makkelijk boek om te lezen. Vooral als je bedenkt dat de Bijbel een stuk groter is.
en verschijnt er een glimlach op je gezicht als je:quote:
leest?quote:*en een goed humeur
Internetquote:Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Valluik het volgende:
[..]
Weet je wat ik nogal raar vond. Adam en Eva waren de eerste 2 mensen. Kregen 2 zoons. De ene dood de ander. En hoe de fuck vind die kerel dan een vrouw als Adam en Eva er als eersten waren!
Adam en Eva hebben heel veel kinderen gekregen. Die 2 zoons waren de eerste waarvan er een vermoord werd door de ander en de ander verstoten werd door God.quote:Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Valluik het volgende:
[..]
Weet je wat ik nogal raar vond. Adam en Eva waren de eerste 2 mensen. Kregen 2 zoons. De ene dood de ander. En hoe de fuck vind die kerel dan een vrouw als Adam en Eva er als eersten waren!
En toenquote:Op maandag 5 april 2010 00:38 schreef Penisbaard het volgende:
Ik zag vandaag een christen
Ga eens afwassen gast.quote:Op maandag 5 april 2010 00:43 schreef P8 het volgende:
[..]
en verschijnt er een glimlach op je gezicht als je:
[..]
leest?
2: God almachtig en alwetend als hij is moet ook weten dat deze discipelen daar niet toe in staat zouden zijn op korte termijn. Vandaag de dag leven er nog miljarden mensen die het "ware" geloof nooit te horen hebben gekregen. Waarom zijn zij niet waardig?quote:Op maandag 5 april 2010 00:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
2. Jezus heeft aan de discipelen de opdracht gegeven om het evangelie over de hele wereld te verspreiden. Paulus is hier een voorbeeld van.
3. Kleine periode? Over de bijbel is eeuwen/millennia gedaan om het te schrijven.
Je kan de bijbel zien als allemaal noteringen van gebeurtenissen. Dit zijn er echter zoveel dat dat niet kon. Overigens valt het best mee hoor. De bijbel is als je het vergelijkt met de koran een vrij makkelijk boek om te lezen. Vooral als je bedenkt dat de Bijbel een stuk groter is.
Dan is geloof toch nog ergens goed voor.quote:Op maandag 5 april 2010 00:46 schreef Valluik het volgende:
[..]
<- Zonder geloof was die emoticon er niet
![]()
Huh? Ik moet anders zeggen dat over de hele wereld het evangelie verkondigt is, behalve in landen waar dit absoluut verboden is of Christenen zwaar onderdrukt worden. Noord Korea en China zijn daar twee goede voorbeelden van. Het land telt aardig wat ondergrondse Christenen, met de kans dat ze vervolgd of vermoord worden.quote:Op maandag 5 april 2010 00:48 schreef mirved het volgende:
[..]
2: God almachtig en alwetend als hij is moet ook weten dat deze discipelen daar niet toe in staat zouden zijn op korte termijn. Vandaag de dag leven er nog miljarden mensen die het "ware" geloof nooit te horen hebben gekregen. Waarom zijn zij niet waardig?
Mensen die niet gelovenquote:
Eng he, controle over je eigen leven, zélf keuzes maken en meningen vormen?quote:
Kwaliteitsuser weer.quote:Op maandag 5 april 2010 00:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Groep acht maar?![]()
![]()
Mensen.quote:
*Stemt dombo123.quote:Op maandag 5 april 2010 00:55 schreef boekenplank het volgende:
Stem dombo123 voor optimale baggerprestaties.
Haha jij denkt zeker dat je controle over je eigen leven hebt? Onwetende.quote:Op maandag 5 april 2010 00:53 schreef Pfe. het volgende:
[..]
Eng he, controle over je eigen leven, zélf keuzes maken en meningen vormen?![]()
[..]
Kwaliteitsuser weer.
Dat is geen goed nederlands, je kunt niet op iets haten.quote:Op zondag 4 april 2010 23:28 schreef o.us het volgende:
Haten op gelovigenGa op iets bashen dat feiten heeft.
Hetzelfde denk ik wel eens over koopzondagen. Waarom!!! Wees blij dat er in het weekend niet gewerkt hoeft te worden!quote:Op maandag 5 april 2010 00:59 schreef Acinonyx het volgende:
mensen die gelovigen en religies dom vindenwees maar blij dat ze er zjin, anders had jij geen pasen paas-vreten gehad, zelfde met kerstmis, stel ondankbare honden
Snel editten toen je getrolled werd hè?quote:Op maandag 5 april 2010 00:53 schreef Pfe. het volgende:
[..]
Eng he, controle over je eigen leven, zélf keuzes maken en meningen vormen?![]()
[..]
Kwaliteitsuser weer.
Ik moest lachen.quote:Op maandag 5 april 2010 01:00 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
Haha jij denkt zeker dat je controle over je eigen leven hebt? Onwetende.Je hebt zeker ook een eigen mening he
quote:
Waarom stem je op Dombo?quote:
Hij doet wat het volkt denkt.quote:
Wat doet hij dan?quote:Op maandag 5 april 2010 01:08 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
Hij doet wat het volkt denkt.
Dat is dus één van de redenen dat ik niet geloof.quote:Op maandag 5 april 2010 01:08 schreef Ice-Cube het volgende:
[..]
Zeg je ook alleen maar omdat je gay bent.
Omdat je gay bent?quote:Op maandag 5 april 2010 01:11 schreef Twizu het volgende:
[..]
Dat is dus één van de redenen dat ik niet geloof.
Ja dus?quote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Vandaag was paasdienst van David Maasbach op de televisie.
Oké!quote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Helaas gemistquote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik heb er nog 3 ruilen?quote:
Mensen die naar deze man kijken terwijl de paus hemzelf live op de staatstelevisie is te zienquote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ja, want de paus bestaat echtquote:Op maandag 5 april 2010 01:28 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
Mensen die naar deze man kijken terwijl de paus hemzelf live op de staatstelevisie is te zien
2 eitjes voor Fortitude.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Mij die, god beloont jou dan wanneer je in de hemel komt.
definieer staatstelevisie.quote:
SBS 6quote:
Heb ook een stuk gezien, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht geacteerd. Leek Asterix & Obelix wel.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef mirved het volgende:
Ik zag gister the passion of the christ. Man die jezus was wel into bondage enzo. Heftige stuff.
QFTquote:Op zondag 4 april 2010 23:28 schreef RickoKun het volgende:Wij FOK!kers (tenminste jouw stereotiepe soort) bashen het liefst elk geloof. Zo ook de islam. Maar ook het ranzige christendom en van mijn part ook het hindoeisme die extremistische trekken kan hebben.
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef mirved het volgende:
Ik zag gister the passion of the christ. Man die jezus was wel into bondage enzo. Heftige stuff.
Kan je lekker fappen.quote:Op maandag 5 april 2010 01:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.
Was jij nou serieus met dit:quote:Op maandag 5 april 2010 01:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.
of loop je te trollen?quote:1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
Sorry?quote:Op maandag 5 april 2010 01:01 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Snel editten toen je getrolled werd hè?
Liever homo dan geloven in een sprookjesboek.quote:Op maandag 5 april 2010 01:08 schreef Ice-Cube het volgende:
[..]
Zeg je ook alleen maar omdat je gay bent.
Zit je in groep 8 ofzo?quote:
hahaha nee was een grapjen peneisbaard maar de paashaas bestaat wel ik zag m zelluf in de tuin van ocgtend teidens eitjes rapen nou groewtjes he daagquote:
Ik ben gewoon benieuwd.quote:Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Thas het volgende:
[..]
Was jij nou serieus met dit:
[..]
of loop je te trollen?
Vergeet je medicijnen niet.quote:Op maandag 5 april 2010 01:42 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
hahaha nee was een grapjen peneisbaard maar de paashaas bestaat wel ik zag m zelluf in de tuin van ocgtend teidens eitjes rapen nou groewtjes he daag
Je zegt dusquote:
J.K. Rowling schrijft in Harry Potter en de Orde van de Feniks ook dat Harry een vriend van blindheid heeft genezen.quote:1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
Ik ga maar eens slapen want ik denk dat ik onzin lees.quote:Op maandag 5 april 2010 01:48 schreef Anarith het volgende:
weet je wat wel koning is, om bij een boekenwinkel bijbels op de fictie afdeling te leggen
quote:Op maandag 5 april 2010 01:48 schreef Anarith het volgende:
weet je wat wel koning is, om bij een boekenwinkel bijbels op de fictie afdeling te leggen
wat vind ik het nu opeens jammer dat ik het word "afdeling" ipv "boekenplank" heb gebruiktquote:Op maandag 5 april 2010 01:52 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik ga maar eens slapen want ik denk dat ik onzin lees.
Trusten medefokkers.
quote:Op maandag 5 april 2010 01:51 schreef Thas het volgende:
[..]
Je zegt dus
[..]
J.K. Rowling schrijft in Harry Potter en de Orde van de Feniks ook dat Harry een vriend van blindheid heeft genezen.
Waarom klopt dat niet en dat wat in de bijbel staat wel?
Als je gaat zeggen dat Harry Potter ook best de waarheid kan zijn, haal je meteen het Christendom onderuit, want dat gaat er vanuit dat de bijbel de échte waarheid is en dingen die daar tegenin gaan dus niet kloppen.
Begrijpend lezen.quote:
Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.quote:Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef Thas het volgende:
[..]
Begrijpend lezen.
Groep 6/7/8 meen ik mij te herinneren.
Klas 4/5/6 als je van de oude stempel bent.
Hmm.quote:Op maandag 5 april 2010 02:08 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.
De bjibel is gebaseerd op gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd. Ik zou niet weten hoe ik dit moet vergelijken.
.quote:gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.quote:Op maandag 5 april 2010 02:17 schreef Electrood het volgende:
Gebeurtenissen die eeuwen er na opgeschreven zijn en dus automatisch aangedikt en verandert zijn.
Tenminste:als Jezus inderdaad in die tijd leefde als beschreven...
SOURCE PLZquote:Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.
Ik heb het dan niet over precies alle exacte dingen, maar dat over het algemeen aan wordt genomen dat alle personages van de bijbel ook echt bestonden, en dat de bijbel correct heeft beschreven wat die personen voor bezigheden hadden.quote:
En daar ligt voor mij het probleem.quote:Op maandag 5 april 2010 02:26 schreef dombo123 het volgende:
[..]
maar dat over het algemeen aan wordt genomen
quote:Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.
Maar ook mensen die Via-via van Jezus gehoord hebben en het opgeschreven hebben. Maar ze leefden in dezelfde tijd.
Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.quote:Hoe weten we of de Bijbel waar is?
"De Bijbel gebruikt het woord 'onfeilbaar' niet, maar de gedachte erachter is overduidelijk.
* Psalm 19:7-9 - "De wet des Heren is volmaakt … De getuigenis des Heren is betrouwbaar … De bevelen des Heren zijn waarachtig … Het gebod des Heren is louter."
* Psalm 119:43 - "het woord der waarheid."
* Psalm 119:142 - "Uw wet is waarheid."
* Psalm 119:160 -"Heel uw woord is de waarheid."
* Joh. 17:17 - "Uw woord is de waarheid."
Een inaccurate Bijbel in in tegenspraak met Gods karakter: Hij is absoluut betrouwbaar.
* Titus 1:2 - "God, die niet liegt."
* Hebr. 6:18 - "waarbij het onmogelijk is, dat God liegen zou."
Kijk dit is het bewijsquote:Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Jezus is echt !
Mohammed ging naar de 9de circel van de hel, want hij verspreidde een verkeerd geloof.
Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.quote:Op maandag 5 april 2010 02:36 schreef Pfe. het volgende:
[..]
[..]
Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.![]()
.. Wauw. Misschien is het wel goed dat je dit topic hebt gemaakt, ik heb zo vaak stukken uit de bijbel van mijn opa gelezen en op internet onderzoek gedaan over de bijbel maar nog nooit heb ik zo weinig respect gehad voor het christendom.
Lachwekkend dit.![]()
Geloof je? Prima, ik heb zelf een paar christelijke vrienden die mij gewoon accepteren en ik hen ook, zij beoordelen dan ook niet ieder mens met de bijbel in hun achterhoofd, maar uit de ervaring die zij zélf opdoen.
Zolang je maar niet jouw sprookjes en verlepte idealen uitsmeert over mijn leven vind ik het prima.
Ik kies ervoor om controle te hebben over mijn eigen leven en niet in een verzonnen 'god' te geloven, dat sommige mensen zich nog steeds verstoppen achter iemand anders zijn idealen en misvormde wereldbeeld zonder enig bewijs is echt té triest voor woorden.
Eeh,normaal zo als in jouw door geloof verblinde ogen of gewoon de realiteit??quote:Op maandag 5 april 2010 02:50 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.
Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:11 schreef koningdavid het volgende:
Tvp. Hopelijk heb ik spoedig tijd orde op zaken te stellen hier. Ik zie dat er weer een nieuwe aanwas aan internetatheïstjes is. Gezellig, welkom jongens.
Dat weet ik ook wel. Met internetatheïstjes bedoel ik die atheïsten die massaal samenklonteren op fora als deze om geloof te bashen met ondoordachte argumenten die ze vaak ergens van internet geplukt hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.
Geschiedenis bestuderen is mijn hobby. Wat nu?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:10 schreef Anarith het volgende:
eigelijk moeten mensen die in god geloven eens goed de geschiedenis bestuderen en dan conclusies trekken. vooral de geschiedenis van de kerkvaders en het vulgaat en ook van het protestantisme.
Belangenverstrengeling.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geschiedenis bestuderen is mijn hobby. Wat nu?
Zoals welke problemen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:00 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Belangenverstrengeling.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de problemen die dat oplevert.
Een geschiedenis die net iets verder terug gaat dan 10.000 jaar en waar nooit een vloedgolf de aarde heeft bedekt.quote:
Dat is alleen problematisch als je een zeer letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis hanteert. Ik doe dat niet, omdat ik niet denk dat Genesis ons de theologische boodschap zo letterlijk communiceert.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:10 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Een geschiedenis die net iets verder terug gaat dan 10.000 jaar en waar nooit een vloedgolf de aarde heeft bedekt.
Gelukkigquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is alleen problematisch als je een zeer letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis hanteert. Ik doe dat niet, omdat ik niet denk dat Genesis ons de theologische boodschap zo letterlijk communiceert.
Ik geloof dat de aarde zo'n 5 miljard jaar oud is en het universum zo'n 15 miljard.
Het blijft een geloof, en een geloof valt niet te bewijzen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:31 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
En het feit dat je voor het een bewijzen nodig hebt en dat voor het ander niet beschikbaar is?
Dan lijk jij toch verdacht veel op de ideale gelovige.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het blijft een geloof, en een geloof valt niet te bewijzen.
Al is het christendom geen vage, symbolische religie, het is een vrij historische religie. Paulus schrijft al in 55 n.c. aan de kerk van Corinthe: "Als Jezus niet echt uit de dood is opgestaan, is je geloof zinloos" (1 Kor. 15).
Ik geloof dat Jezus inderdaad is opgestaan. Mede juist omdat de historische gegevens daarop lijken te wijzen. (zie dit topic: [paastopic] Is Jezus echt opgestaan? )
Christenen die stiekem al die heidense gebruiken hebben overgenomenquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Acinonyx het volgende:
Mensen die geloven en gelovigen bashen en ondertussen wel van hun feestdagen genieten, feestdagen die een religieuze oorsprong hebben
Hij heeft het met z'n zus gedaan. Adam en Eva kregen niet maar 2 kinderen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Valluik het volgende:
[..]
Heidense gebruiken waren ook religieusquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Christenen die stiekem al die heidense gebruiken hebben overgenomen
Daarom zeg ik ook christenenquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Heidense gebruiken waren ook religieus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |