abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79956668
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:48 schreef Anarith het volgende:
weet je wat wel koning is, om bij een boekenwinkel bijbels op de fictie afdeling te leggen
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_79956773
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:52 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Ik ga maar eens slapen want ik denk dat ik onzin lees.
Trusten medefokkers.
wat vind ik het nu opeens jammer dat ik het word "afdeling" ipv "boekenplank" heb gebruikt
pi_79956836
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:51 schreef Thas het volgende:

[..]

Je zegt dus
[..]

J.K. Rowling schrijft in Harry Potter en de Orde van de Feniks ook dat Harry een vriend van blindheid heeft genezen.
Waarom klopt dat niet en dat wat in de bijbel staat wel?
Als je gaat zeggen dat Harry Potter ook best de waarheid kan zijn, haal je meteen het Christendom onderuit, want dat gaat er vanuit dat de bijbel de échte waarheid is en dingen die daar tegenin gaan dus niet kloppen.
pi_79956912
Jezus is echt !

Mohammed ging naar de 9de circel van de hel, want hij verspreidde een verkeerd geloof.
pi_79956928
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:01 schreef dombo123 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen.
Groep 6/7/8 meen ik mij te herinneren.
Klas 4/5/6 als je van de oude stempel bent.
pi_79957001
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef Thas het volgende:

[..]

Begrijpend lezen.
Groep 6/7/8 meen ik mij te herinneren.
Klas 4/5/6 als je van de oude stempel bent.
Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.

De bjibel is gebaseerd op gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd. Ik zou niet weten hoe ik dit moet vergelijken.
pi_79957033
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:08 schreef dombo123 het volgende:

[..]

Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.

De bjibel is gebaseerd op gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd. Ik zou niet weten hoe ik dit moet vergelijken.
Hmm.
Ik zou graag eens uit pure interesse zo'n onderzoek willen zien.
Ik snap ook wel dat jij die wss niet uit je hoofd kent, maar ik ben die onderzoeken zelf nog nooit ergens tegengekomen.

Het is wel grappig dat je zegt
quote:
gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd
.
Je gaat er daarmee meteen vanuit dat de gebeurtenissen die niet zijn bevestigd, óók gebeurd zijn. Terwijl je dat niet weet.
pi_79957148
Gebeurtenissen die eeuwen er na opgeschreven zijn en dus automatisch aangedikt en verandert zijn.
Tenminste:als Jezus inderdaad in die tijd leefde als beschreven...
pi_79957205
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:17 schreef Electrood het volgende:
Gebeurtenissen die eeuwen er na opgeschreven zijn en dus automatisch aangedikt en verandert zijn.
Tenminste:als Jezus inderdaad in die tijd leefde als beschreven...
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.

Maar ook mensen die Via-via van Jezus gehoord hebben en het opgeschreven hebben. Maar ze leefden in dezelfde tijd.
pi_79957275
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:

[..]

SOURCE PLZ
pi_79957331
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:24 schreef Thas het volgende:

[..]

SOURCE PLZ
Ik heb het dan niet over precies alle exacte dingen, maar dat over het algemeen aan wordt genomen dat alle personages van de bijbel ook echt bestonden, en dat de bijbel correct heeft beschreven wat die personen voor bezigheden hadden.
pi_79957403
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:26 schreef dombo123 het volgende:

[..]

maar dat over het algemeen aan wordt genomen
En daar ligt voor mij het probleem.
Er is ook honderden jaren aangenomen dat de aarde plat was, ga zo maar door.
  maandag 5 april 2010 @ 02:36:56 #188
294606 Pfe.
Joe-ku-leh-lie.
pi_79957501
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:

[..]

Maar ook mensen die Via-via van Jezus gehoord hebben en het opgeschreven hebben. Maar ze leefden in dezelfde tijd.
quote:
Hoe weten we of de Bijbel waar is?

"De Bijbel gebruikt het woord 'onfeilbaar' niet, maar de gedachte erachter is overduidelijk.

* Psalm 19:7-9 - "De wet des Heren is volmaakt … De getuigenis des Heren is betrouwbaar … De bevelen des Heren zijn waarachtig … Het gebod des Heren is louter."
* Psalm 119:43 - "het woord der waarheid."
* Psalm 119:142 - "Uw wet is waarheid."
* Psalm 119:160 -"Heel uw woord is de waarheid."
* Joh. 17:17 - "Uw woord is de waarheid."

Een inaccurate Bijbel in in tegenspraak met Gods karakter: Hij is absoluut betrouwbaar.

* Titus 1:2 - "God, die niet liegt."
* Hebr. 6:18 - "waarbij het onmogelijk is, dat God liegen zou."
Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.

.. Wauw. Misschien is het wel goed dat je dit topic hebt gemaakt, ik heb zo vaak stukken uit de bijbel van mijn opa gelezen en op internet onderzoek gedaan over de bijbel maar nog nooit heb ik zo weinig respect gehad voor het christendom.
Lachwekkend dit.

Geloof je? Prima, ik heb zelf een paar christelijke vrienden die mij gewoon accepteren en ik hen ook, zij beoordelen dan ook niet ieder mens met de bijbel in hun achterhoofd, maar uit de ervaring die zij zélf opdoen.
Zolang je maar niet jouw sprookjes en verlepte idealen uitsmeert over mijn leven vind ik het prima.

Ik kies ervoor om controle te hebben over mijn eigen leven en niet in een verzonnen 'god' te geloven, dat sommige mensen zich nog steeds verstoppen achter iemand anders zijn idealen en misvormde wereldbeeld zonder enig bewijs is echt té triest voor woorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pfe. op 05-04-2010 02:42:35 ]
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_79957502
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Jezus is echt !

Mohammed ging naar de 9de circel van de hel, want hij verspreidde een verkeerd geloof.
Kijk dit is het bewijs
pi_79957712
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:36 schreef Pfe. het volgende:

[..]

[..]

Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.

.. Wauw. Misschien is het wel goed dat je dit topic hebt gemaakt, ik heb zo vaak stukken uit de bijbel van mijn opa gelezen en op internet onderzoek gedaan over de bijbel maar nog nooit heb ik zo weinig respect gehad voor het christendom.
Lachwekkend dit.

Geloof je? Prima, ik heb zelf een paar christelijke vrienden die mij gewoon accepteren en ik hen ook, zij beoordelen dan ook niet ieder mens met de bijbel in hun achterhoofd, maar uit de ervaring die zij zélf opdoen.
Zolang je maar niet jouw sprookjes en verlepte idealen uitsmeert over mijn leven vind ik het prima.

Ik kies ervoor om controle te hebben over mijn eigen leven en niet in een verzonnen 'god' te geloven, dat sommige mensen zich nog steeds verstoppen achter iemand anders zijn idealen en misvormde wereldbeeld zonder enig bewijs is echt té triest voor woorden.
Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.
pi_79958668
Iedereen die zijn leven leid zoals er in een sprookjesboek (en daarbij maakt het niet uit welk) staat dat het moet is een idioot. Derhalve zouden regeringspartijen vol met zeze gekken verboden moeten worden.
pi_79961230
Wat een heerlijk vermakelijk topic

God
Mensen die god verdedigen
God __!
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_80511868
quote:
Op maandag 5 april 2010 02:50 schreef dombo123 het volgende:

[..]

Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.
Eeh,normaal zo als in jouw door geloof verblinde ogen of gewoon de realiteit??
pi_80526922
eigelijk moeten mensen die in god geloven eens goed de geschiedenis bestuderen en dan conclusies trekken. vooral de geschiedenis van de kerkvaders en het vulgaat en ook van het protestantisme.

een citaat uit de bijbel te nemen en dit gebruiken om een standpunt te verdedigen
pi_80529100
Tvp. Hopelijk heb ik spoedig tijd orde op zaken te stellen hier. Ik zie dat er weer een nieuwe aanwas aan internetatheïstjes is. Gezellig, welkom jongens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:13:39 #196
252219 BanaanTelefoon
Boo-ba-doo-ba-doop!
pi_80529179
Christenen
badgers
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:45:53 #197
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_80533136
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:11 schreef koningdavid het volgende:
Tvp. Hopelijk heb ik spoedig tijd orde op zaken te stellen hier. Ik zie dat er weer een nieuwe aanwas aan internetatheïstjes is. Gezellig, welkom jongens.
Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_80533680
Ik geloof niet in god, leven na de dood of een hemel.
Dat is erg jammer want als ik sterf kan ik dus niemand inwrijven dat ik gelijk had maar als zij gelijk hebben kunnen ze dat wel bij mij doen en krijg ik er nog een enkeltje hel bij ook.

Kut geloof met hun voordeeltjes
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:03:05 #199
183286 Mikevin
Filosofiel
pi_80533872
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:26 schreef dombo123 het volgende:
Al die Christenbashers rond pasen.
Zo dan, ben jij even hypocriet
pi_80534791
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:45 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.
Dat weet ik ook wel. Met internetatheïstjes bedoel ik die atheïsten die massaal samenklonteren op fora als deze om geloof te bashen met ondoordachte argumenten die ze vaak ergens van internet geplukt hebben.

Niet zelden komen ze aan met Dawkins, Zeitgeist en dat soort ongein.

Zeker niet alle atheïsten zijn zo, dat erken ik volledig.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')