Ja dus?quote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Vandaag was paasdienst van David Maasbach op de televisie.
Oké!quote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Helaas gemistquote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik heb er nog 3 ruilen?quote:
Mensen die naar deze man kijken terwijl de paus hemzelf live op de staatstelevisie is te zienquote:Op maandag 5 april 2010 01:22 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ja, want de paus bestaat echtquote:Op maandag 5 april 2010 01:28 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
Mensen die naar deze man kijken terwijl de paus hemzelf live op de staatstelevisie is te zien
2 eitjes voor Fortitude.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Mij die, god beloont jou dan wanneer je in de hemel komt.
definieer staatstelevisie.quote:
SBS 6quote:
Heb ook een stuk gezien, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht geacteerd. Leek Asterix & Obelix wel.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef mirved het volgende:
Ik zag gister the passion of the christ. Man die jezus was wel into bondage enzo. Heftige stuff.
QFTquote:Op zondag 4 april 2010 23:28 schreef RickoKun het volgende:Wij FOK!kers (tenminste jouw stereotiepe soort) bashen het liefst elk geloof. Zo ook de islam. Maar ook het ranzige christendom en van mijn part ook het hindoeisme die extremistische trekken kan hebben.
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef mirved het volgende:
Ik zag gister the passion of the christ. Man die jezus was wel into bondage enzo. Heftige stuff.
Kan je lekker fappen.quote:Op maandag 5 april 2010 01:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.
Was jij nou serieus met dit:quote:Op maandag 5 april 2010 01:40 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Tijd dat ik die film ook eens ga bekijken.
of loop je te trollen?quote:1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
2. Jezus heeft aan de discipelen de opdracht gegeven om het evangelie over de hele wereld te verspreiden. Paulus is hier een voorbeeld van.
Sorry?quote:Op maandag 5 april 2010 01:01 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Snel editten toen je getrolled werd hè?
Liever homo dan geloven in een sprookjesboek.quote:Op maandag 5 april 2010 01:08 schreef Ice-Cube het volgende:
[..]
Zeg je ook alleen maar omdat je gay bent.
Zit je in groep 8 ofzo?quote:
hahaha nee was een grapjen peneisbaard maar de paashaas bestaat wel ik zag m zelluf in de tuin van ocgtend teidens eitjes rapen nou groewtjes he daagquote:
Ik ben gewoon benieuwd.quote:Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Thas het volgende:
[..]
Was jij nou serieus met dit:
[..]
of loop je te trollen?
Vergeet je medicijnen niet.quote:Op maandag 5 april 2010 01:42 schreef marcelroubos341966 het volgende:
[..]
hahaha nee was een grapjen peneisbaard maar de paashaas bestaat wel ik zag m zelluf in de tuin van ocgtend teidens eitjes rapen nou groewtjes he daag
Je zegt dusquote:
J.K. Rowling schrijft in Harry Potter en de Orde van de Feniks ook dat Harry een vriend van blindheid heeft genezen.quote:1. Weet ik zo niet te antwoorden. Jezus heeft wel een blinde genezen, en de ziekte lepra genezen. Lepra is echter ook een ziekte dat er voor kan zorgen dat ledematen verschrompelen.
Ik ga maar eens slapen want ik denk dat ik onzin lees.quote:Op maandag 5 april 2010 01:48 schreef Anarith het volgende:
weet je wat wel koning is, om bij een boekenwinkel bijbels op de fictie afdeling te leggen
quote:Op maandag 5 april 2010 01:48 schreef Anarith het volgende:
weet je wat wel koning is, om bij een boekenwinkel bijbels op de fictie afdeling te leggen
wat vind ik het nu opeens jammer dat ik het word "afdeling" ipv "boekenplank" heb gebruiktquote:Op maandag 5 april 2010 01:52 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik ga maar eens slapen want ik denk dat ik onzin lees.
Trusten medefokkers.
quote:Op maandag 5 april 2010 01:51 schreef Thas het volgende:
[..]
Je zegt dus
[..]
J.K. Rowling schrijft in Harry Potter en de Orde van de Feniks ook dat Harry een vriend van blindheid heeft genezen.
Waarom klopt dat niet en dat wat in de bijbel staat wel?
Als je gaat zeggen dat Harry Potter ook best de waarheid kan zijn, haal je meteen het Christendom onderuit, want dat gaat er vanuit dat de bijbel de échte waarheid is en dingen die daar tegenin gaan dus niet kloppen.
Begrijpend lezen.quote:
Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.quote:Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef Thas het volgende:
[..]
Begrijpend lezen.
Groep 6/7/8 meen ik mij te herinneren.
Klas 4/5/6 als je van de oude stempel bent.
Hmm.quote:Op maandag 5 april 2010 02:08 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Op de vraag die je stelde is ook niet echt een normaal antwoord te geven.
De bjibel is gebaseerd op gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd. Ik zou niet weten hoe ik dit moet vergelijken.
.quote:gebeurtenissen waarvan veel ook door onderzoekers zijn bevestigd
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.quote:Op maandag 5 april 2010 02:17 schreef Electrood het volgende:
Gebeurtenissen die eeuwen er na opgeschreven zijn en dus automatisch aangedikt en verandert zijn.
Tenminste:als Jezus inderdaad in die tijd leefde als beschreven...
SOURCE PLZquote:Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.
Ik heb het dan niet over precies alle exacte dingen, maar dat over het algemeen aan wordt genomen dat alle personages van de bijbel ook echt bestonden, en dat de bijbel correct heeft beschreven wat die personen voor bezigheden hadden.quote:
En daar ligt voor mij het probleem.quote:Op maandag 5 april 2010 02:26 schreef dombo123 het volgende:
[..]
maar dat over het algemeen aan wordt genomen
quote:Op maandag 5 april 2010 02:20 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Nee die gebeurtenissen zijn opgeschreven door mensen die Jezus zelf kenden.
Maar ook mensen die Via-via van Jezus gehoord hebben en het opgeschreven hebben. Maar ze leefden in dezelfde tijd.
Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.quote:Hoe weten we of de Bijbel waar is?
"De Bijbel gebruikt het woord 'onfeilbaar' niet, maar de gedachte erachter is overduidelijk.
* Psalm 19:7-9 - "De wet des Heren is volmaakt … De getuigenis des Heren is betrouwbaar … De bevelen des Heren zijn waarachtig … Het gebod des Heren is louter."
* Psalm 119:43 - "het woord der waarheid."
* Psalm 119:142 - "Uw wet is waarheid."
* Psalm 119:160 -"Heel uw woord is de waarheid."
* Joh. 17:17 - "Uw woord is de waarheid."
Een inaccurate Bijbel in in tegenspraak met Gods karakter: Hij is absoluut betrouwbaar.
* Titus 1:2 - "God, die niet liegt."
* Hebr. 6:18 - "waarbij het onmogelijk is, dat God liegen zou."
Kijk dit is het bewijsquote:Op maandag 5 april 2010 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Jezus is echt !
Mohammed ging naar de 9de circel van de hel, want hij verspreidde een verkeerd geloof.
Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.quote:Op maandag 5 april 2010 02:36 schreef Pfe. het volgende:
[..]
[..]
Treurig. Dit is gewoon niet serieus te nemen, dus áls er een fout in zou staan dan zou het TOCH de waarheid zijn in jullie ogen omdat jullie 'God' nooit zou liegen.![]()
.. Wauw. Misschien is het wel goed dat je dit topic hebt gemaakt, ik heb zo vaak stukken uit de bijbel van mijn opa gelezen en op internet onderzoek gedaan over de bijbel maar nog nooit heb ik zo weinig respect gehad voor het christendom.
Lachwekkend dit.![]()
Geloof je? Prima, ik heb zelf een paar christelijke vrienden die mij gewoon accepteren en ik hen ook, zij beoordelen dan ook niet ieder mens met de bijbel in hun achterhoofd, maar uit de ervaring die zij zélf opdoen.
Zolang je maar niet jouw sprookjes en verlepte idealen uitsmeert over mijn leven vind ik het prima.
Ik kies ervoor om controle te hebben over mijn eigen leven en niet in een verzonnen 'god' te geloven, dat sommige mensen zich nog steeds verstoppen achter iemand anders zijn idealen en misvormde wereldbeeld zonder enig bewijs is echt té triest voor woorden.
Eeh,normaal zo als in jouw door geloof verblinde ogen of gewoon de realiteit??quote:Op maandag 5 april 2010 02:50 schreef dombo123 het volgende:
[..]
Doe normaal man, je doet net of ik je iets aangedaan heb.
Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:11 schreef koningdavid het volgende:
Tvp. Hopelijk heb ik spoedig tijd orde op zaken te stellen hier. Ik zie dat er weer een nieuwe aanwas aan internetatheïstjes is. Gezellig, welkom jongens.
Dat weet ik ook wel. Met internetatheïstjes bedoel ik die atheïsten die massaal samenklonteren op fora als deze om geloof te bashen met ondoordachte argumenten die ze vaak ergens van internet geplukt hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Christenbashers en atheïsten zijn totaal verschillende dingen. Dat zou jij vooral wel moeten weten, KD.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |