Geschiedenis bestuderen is mijn hobby. Wat nu?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:10 schreef Anarith het volgende:
eigelijk moeten mensen die in god geloven eens goed de geschiedenis bestuderen en dan conclusies trekken. vooral de geschiedenis van de kerkvaders en het vulgaat en ook van het protestantisme.
Belangenverstrengeling.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Geschiedenis bestuderen is mijn hobby. Wat nu?
Zoals welke problemen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:00 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Belangenverstrengeling.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de problemen die dat oplevert.
Een geschiedenis die net iets verder terug gaat dan 10.000 jaar en waar nooit een vloedgolf de aarde heeft bedekt.quote:
Dat is alleen problematisch als je een zeer letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis hanteert. Ik doe dat niet, omdat ik niet denk dat Genesis ons de theologische boodschap zo letterlijk communiceert.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:10 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Een geschiedenis die net iets verder terug gaat dan 10.000 jaar en waar nooit een vloedgolf de aarde heeft bedekt.
Gelukkigquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is alleen problematisch als je een zeer letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis hanteert. Ik doe dat niet, omdat ik niet denk dat Genesis ons de theologische boodschap zo letterlijk communiceert.
Ik geloof dat de aarde zo'n 5 miljard jaar oud is en het universum zo'n 15 miljard.
Het blijft een geloof, en een geloof valt niet te bewijzen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:31 schreef Mikevin het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
En het feit dat je voor het een bewijzen nodig hebt en dat voor het ander niet beschikbaar is?
Dan lijk jij toch verdacht veel op de ideale gelovige.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het blijft een geloof, en een geloof valt niet te bewijzen.
Al is het christendom geen vage, symbolische religie, het is een vrij historische religie. Paulus schrijft al in 55 n.c. aan de kerk van Corinthe: "Als Jezus niet echt uit de dood is opgestaan, is je geloof zinloos" (1 Kor. 15).
Ik geloof dat Jezus inderdaad is opgestaan. Mede juist omdat de historische gegevens daarop lijken te wijzen. (zie dit topic: [paastopic] Is Jezus echt opgestaan? )
Christenen die stiekem al die heidense gebruiken hebben overgenomenquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Acinonyx het volgende:
Mensen die geloven en gelovigen bashen en ondertussen wel van hun feestdagen genieten, feestdagen die een religieuze oorsprong hebben
Hij heeft het met z'n zus gedaan. Adam en Eva kregen niet maar 2 kinderen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Valluik het volgende:
[..]
Weet je wat ik nogal raar vond. Adam en Eva waren de eerste 2 mensen. Kregen 2 zoons. De ene dood de ander. En hoe de fuck vind die kerel dan een vrouw als Adam en Eva er als eersten waren!
Heidense gebruiken waren ook religieusquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Christenen die stiekem al die heidense gebruiken hebben overgenomen
Daarom zeg ik ook christenenquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Heidense gebruiken waren ook religieus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |