Donequote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:31 schreef Sally het volgende:
Ah, kijk! Hier moet ik zijn.
Ik heb een TR geplaatst om een naamswijziging, en het verplaatsen naar AMS
Dat is iets wat we ook anders willen zien. Nu zie je alleen de punten van de onderdelen van je wijzigingen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef Prodigy.NL het volgende:
Ik had een vraag, als ik onder in mijn team profiel kijk zie ik het aantal punten per onderdeel van ronde 1, maar ik kan niet verder met de pijltjes naar ronde 2.
Doe ik iets verkeerd?
Ik zou namelijk graag zien hoeveel punten in per onderdeel in de 2e ronde heb gehaald (of anders het totaal aantal punten wat een onderdeel tot nu toe heeft opgeleverd).
Kan ik op basis daarvan beter bepalen welk onderdeel ik zal moeten vervangen.
Ik ga ff kijkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef D. het volgende:
Ik zie ineens dat er (na maandag) budget af is gegaan bij mij
Que
Nee niets verkeerds, als je niet gewisseld hebt voor de 2e ronde inging, heb je geen Ronde 2 in je Teamhistory.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef Prodigy.NL het volgende:
Ik had een vraag, als ik onder in mijn team profiel kijk zie ik het aantal punten per onderdeel van ronde 1, maar ik kan niet verder met de pijltjes naar ronde 2.
Doe ik iets verkeerd?
Die wens horen we meer. We willen dat in je Teamhistory ook te zien is hoe AL je onderdelen hebben gescoord. De ontwikkelaars hadden niet helemaal goed begrepen wat FOK! graag wilde.quote:Ik zou namelijk graag zien hoeveel punten in per onderdeel in de 2e ronde heb gehaald (of anders het totaal aantal punten wat een onderdeel tot nu toe heeft opgeleverd).
Kan ik op basis daarvan beter bepalen welk onderdeel ik zal moeten vervangen.
Maandagavondquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer heb je gewisseld?
Er staan alleen wissels, dus als je alleen coureurs gewisseld hebt, zie je alleen coureurs.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik heb onderaan gewoon ronde1 en ronde2 staan. Alleen bij ronde2 heb ik alleen de informatie van de coureurs, niet de andere teamonderdelen
Stug doorbuffelen dan, en je onderdelen naar de finish schreeuwen aankomend weekendquote:Maargoed, heb je sowieso wel geld om iets te veranderen? Want ik kan niks of niemand ruilen voor iets beters. Ik zal pas tegen de zomer weer kunnen spelen denk ik als alles z'n bodemprijs bereikt heeft...
Dan is het toch niet gek dat er budget minder is?quote:
Er is daarna nóg meer afgegaan, en nu sta ik in de minquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan is het toch niet gek dat er budget minder is?
Of is er toch wat anders aan de hand?
quote:De derde race van het seizoen 2010 is alweer aankomend weekend: de Grand Prix van Maleisië! Op het circuit van Sepang in Kuala Lumpur gaat op zaterdag de kwalificatie om 10:00 uur en op zondag de race om 10:00 uur Nederlandse tijd van start. De herhalingen op tv zijn onder voorbehoud om 14:00 uur op RTL GP en om 15:25 uur op BBC Two.
<lees verder>
Dan klopt het budget dat je hebt, alleen het stelt mij weer voor raadsels, omdat er weer ergens met prijzen gewerkt zou zijn van de vorige rondequote:
Ah k.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:41 schreef D. het volgende:
[..]
Er is daarna nóg meer afgegaan, en nu sta ik in de min
Hoe zit het systeem bij andere managers dan in elkaar?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben wel voorstander van variabele prijzen. Maar het moet wel goed gedaan worden zoals bij andere managers. Hier is het systeem niet goed doordacht, en door te weinig tijd voor testen en geheimhouding is het probleem niet goed naar voren gekomen. Dat is jammer voor nu, maar het zal in de toekomst vast wel goed komen
NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoe zit het systeem bij andere managers dan in elkaar?
voetbal...quote:En de geheimhouding had er niets mee te maken, hoor![]()
Ik zei al eerder dat we de Voetbalmanager aan een usertest hebben onderworpen, dat waren minder dan 20 users die meewerkten. En blijkbaar was het daar geen probleem, die waardeverandering.
Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
[..]
voetbal...
Ah, op die manier. Wij hebben hier een grens om een stijging te hebben. Als we die op 0 punten zetten, gaan alle onderdelen in waarde stijgen. Maar we wilden nu juist dat onderdelen die het minder goed doen, ook zouden dalen in waarde.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
Tja, die manager was nu eenmaal eerst aan de beurt in 2009quote:[..]
voetbal...
Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?quote:Op donderdag 1 april 2010 19:49 schreef D. het volgende:
[..]
Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.
Als ieder team gewoon presteert naar verwachting worden alle dure teams duurder en all goedkope teams goedkoper.
Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?
Of bedoelde je er iets anders mee wellicht?
Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor jequote:Op donderdag 1 april 2010 22:17 schreef D. het volgende:
[..]
Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.
Een team wat laatste wordt zakt in prijs, maar een team als HRT voldoet daarmee gewoon aan de verwachtingen en zou daarvoor geen straf moeten krijgen.
Dit is de volgorde waarin jullie ze hebben gezet:
<knip lijstje>
Eigenlijk zou iedereen pas in waarde moeten dalen als ie minder scoort dan van hem verwacht wordt.
En vice versa. Dus Senna zou voor een 16e plaats beloond moeten worden, en Button voor een 6 plaats gestraft.
Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor je![]()
Als we jouw idee zouden aanhangen, dan zouden we van iedere coureur/team ook een soort parameter moeten bepalen waarmee bepaald kan worden of een onderdeel naar behoren presteert.
Dat zou nog kunnen, dat bepalen van die parameter, maar ik vrees dat het niet werkt in de managercode zoals die nu is. Dat zou een hele ombouw vergen, zeker omdat ook de Voetbalmanager gebruik maakt van diezelfde code.
Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:27 schreef D. het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.
Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?quote:Op donderdag 1 april 2010 22:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.
Je voorstel is zeker niet gek, ik zit alleen nog te bedenken hoe we zoiets ooit op de een of andere manier kunnen verwerken in de programmeercode. Maar er zijn vast mensen die meer verstand hebben van programmeren dan ik
Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?
Want in wezen is de startprijs al een verwachting van de prestaties
Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.
Dan moet ik gaan kijken naar wat het voorstel was in het vorige topic, nu even geen tijd voor aangezien ik zo de deur uit moet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik kan die post niet meer vinden
Wie had het ook alweer geschreven? Het was hetzelfde idee als D. plus hoe dit technisch te maken is (voor volgend jaar dan)
Dit was de post dacht ik, met een ander soortig voorstel. Nu ja, het voorstel is hetzelfde (zie ook de vette stukken), maar het voorbeeld beeldt iets anders uit.SPOILER: Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is juist (relatief) nieuwquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:52 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij is dit managersysteem een beetje zwaar verouderd of niet?
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is juist (relatief) nieuw![]()
Wat vind je er verouderd aan?
Die banden waren een foutje van de ontwerpers, die worden namelijk al een paar jaar niet meer gebruikt. Dat krijg je ervan als ontwerpers geen kaas gegeten hebben van F1quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Mja, we hebben het onderdeel van de banden wel in laten bouwen met het oog op de toekomst. Mocht de FIA besluiten om weer meerdere bandenleveranciers toe te staan, dan is onze manager er klaar voorquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Alleen door crewingrijpen kan een budget negatief worden, dus helaasquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af?
101quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:30 schreef OmkeReunze het volgende:
zo dat was een interessante nattekwalificatie
puntjes hiervan staan online in mijn punten calculator:
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
78 in de pocket
110quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:56 schreef Sally het volgende:
[..]
101
Al ken ik wel mensen die het iets beter gedaan hebben...Met Sutil EN Liuzzi.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Petrov was degene die over het gras ging, hoorquote:
Dat is uiteraard mijn andere coureur.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Petrov was degene die over het gras ging, hoor
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat is uiteraard mijn andere coureur.
niet geklasseerd is geen punten volgens mij, maar dat moet de leiding bevestigen of ontkennenquote:Op zondag 4 april 2010 20:10 schreef Waffle het volgende:
Hoe zit het deze keer met Kovalainen, want hij heeft de vlag gezien toch?
De leiding bevestigt dit, omdat Kovalainen niet 90% van de raceafstand afgelegd heeft.quote:Op zondag 4 april 2010 20:11 schreef franklop het volgende:
[..]
niet geklasseerd is geen punten volgens mij, maar dat moet de leiding bevestigen of ontkennen
Dan nog krijgt het Lotus-chassis strafpunten hoor.quote:Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef Waffle het volgende:
Ja maar dan krijgt het Lotus chassis toch geen minpunten? Is hetzelfde eigenlijk als in Bahrein maar dan net andersom.
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-managerquote:De straffen die we uitgedeeld hebben, zijn:
- Chassis Lotus wegens hydraulische problemen bij Trulli -15
218 dus....quote:
Trulli ging wel van start en finishte, maar omdat hij die vlag niet gezien heeft kreeg hij strafpunten. Terwijl hij officieel de race wel had uitgereden. Nu heeft Kovalainen de race echt uitgereden, alleen heeft geen klassering gekregen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan nog krijgt het Lotus-chassis strafpunten hoor.
Jammer dat Heikki geen klassering heeft gekregen omdat hij buiten de 90 % van de raceafstand is gefinisht.
Ik heb ook het Lotus-chassis, maar dat weerhoud me er zeker niet van om toch strafpunten uit te delen.
En in Bahrein hebben we voor Trulli strafpunten uitgedeeld, terwijl die niet van start ging.
[..]
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-manager
Dan zat het niet goed in mijn hoofd, wat Trulli betreft.quote:Op zondag 4 april 2010 20:35 schreef Waffle het volgende:
[..]
Trulli ging wel van start en finishte, maar omdat hij die vlag niet gezien heeft kreeg hij strafpunten. Terwijl hij officieel de race wel had uitgereden. Nu heeft Kovalainen de race echt uitgereden, alleen heeft geen klassering gekregen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 @ 20:53 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval.
quote:Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Dit dus. De regels zijn er duidelijk over: alleen strafpunten bij uitval. En Kovaleinen is niet uitgevallen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:46 schreef Waffle het volgende:
[..]hij is niet uitgevallen, want heeft de race uitgereden. Misschien niet geklasseerd maar dat heeft er niks mee te maken.
Nee, klopt. Toen werd er gewoon iets besloten.quote:Op maandag 5 april 2010 10:41 schreef D. het volgende:
Ik kan het me niet herinneren, maar voorgaande jaren was het toch niet iedere race zo'n gedoe met die strafpunten?
is volledige correct, in de zin dat Kovalainen volgens de FIA-regels niet geklasseerd is, en daardoor volgens de manager-regels geen punten krijgt.quote:Kovalainen heeft de race uitgereden, maar is door de FIA niet geklasseerd, want hij heeft niet meer dan 90% van de raceafstand afgelegd.
Omdat je strafpunten uitdeelt, zeg je daarmee dat Kovalainen uitgevallen is. En dat is, naar niet alleen mijn mening, volledig incorrect.quote:Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Punten komen weer rond 20:00u?quote:Op maandag 5 april 2010 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
We nemen later vandaag een beslissing hierover en vanavond maken we dat bekend. Tot die tijd communiceren wij niet over het issue.
Nee, ik zei dat de crew een besluit neemt hierover, en dat het tot vanavond duurt voor het bekend wordtquote:Op maandag 5 april 2010 13:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk, daar kan ik wat mee.Van Sally kreeg ik het idee dat er al besloten was en dat men doof was voor onze input.
Dat was mij niet duidelijlk, maar nu begrijpen we elkaar dusquote:Op maandag 5 april 2010 15:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat de crew een besluit neemt hierover, en dat het tot vanavond duurt voor het bekend wordt
Al stond het er niet in zoveel bewoordingen.
Uiteraard zullen we uitleg gevenquote:Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat was mij niet duidelijlk, maar nu begrijpen we elkaar dusMag ik wel vragen dat, welke beslissing er ook genomen wordt, hij hier of in de nieuwpost over de manager ook beargumenteerd wordt?
Die 39 is je ranking. Je hebt deze ronde 241 punten behaaldquote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Volgens mij is er een dikke bug, Rosberg had volgens mij 165 punten gehaald deze ronde, en mijn team totaal is 39. Di Grassi, HRT chassis en Lotus motor kunnen nooit voor een punten verlies van 126 zorgen
Dit dusquote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 39 is je ranking. Je hebt deze ronde 241 punten behaald
Vergeet niet dat op vrijdag 16 april 23:59 uur de teams weer vastgezet worden voor de GP van China, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!quote:De straffen die we uitgedeeld hebben, zijn:
- Mercedes GP-chassis wielprobleem Schumacher: hydraulica: -15
- Ferrari-motor Alonso: -15
- BMW Sauber-motor De la Rosa en Kobayashi: -30
- Renault-motor versnellingsbak Petrov: -15
- Force India-motor gaspedaal Liuzzi: -15
De reden dat het chassis van Mercedes GP strafpunten heeft, is dezelfde reden als dat vorige race bij Red Bull Racing het geval was. Omdat het team een fout heeft gemaakt met het monteren van de wielen, kwam Michael Schumacher stil te staan. Er is een aanpassing doorgevoerd in de puntentellinguitleg, die je kunt vinden op deze pagina.
Uiteindelijk zijn er geen strafpunten uitgedeeld voor het chassis van Lotus Racing, terwijl in de race Heikki Kovalainen wel een tijd in de pits uitgevallen stond. Het team wist echter de hydraulicaproblemen op te lossen en Kovalainen kon zijn weg vervolgen en de race uitrijden. Maar omdat de Fin aan het eind van de race tien ronden achterstand had, werd hij niet geklasseerd omdat hij niet 90 % of meer van de raceafstand heeft afgelegd. Lotus-onderdelen en Heikki Kovalainen krijgen daarom ook geen punten voor de race.
Het is steeds Hell wat betreft het handmatig in Excel bij elkaar zetten van de behaalde punten van deze ronde naast de juiste naam van de vorige ronde. En dan is het van elkaar aftrekken wel snel gedaan, maar deze ronde moest ik echt 160 plaatsen bij elkaar zetten ipv 50 of 75...quote:Op maandag 5 april 2010 22:42 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Nieuwsbericht komt iets later dan verwacht?
Goede beslissingquote:Op maandag 5 april 2010 23:08 schreef Sally het volgende:Punten Ronde 3 FOK! Formule 1-manager
Met de volgende uitleg wat betreft de strafpunten:
[..]
Vergeet niet dat op vrijdag 16 april 23:59 uur de teams weer vastgezet worden voor de GP van China, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Uhuhm en uhuhm...quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:52 schreef Waffle het volgende:
[..]
Goede beslissing![]()
Maar moet je alles met de hand controleren wie de grootste stijgers en dalers zijn dan? Dat is redelijk vervelend
Worden die punten dan in Excel uitgerekend of in de database? Een paar sql queries op die database kunnen wonderen doen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:57 schreef Sally het volgende:
[..]
Uhuhm en uhuhm...
Ik probeer nu een formule in Excel te vinden want de puntentotalen zijn twee keer anders en staan daarmee ook twee keer op een andere plaats in de lijsten die ik kopieer vanaf de klassementen per ronde: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/statistieken/klassementronde
Kan me bijna niet voorstellen dat, als de namen van de teams exact hetzelfde zijn, Excel dat werk niet voor mij kan doen.
En dan moet ik de puntentotalen van de nieuwe ronde handmatig bij de juiste user zoeken. Ik moest gister zelfs naar plaats 523 bladeren voordat ik de nummer 4 uit de lijst te pakken had... Waarbij ik van 160 mensen de punten gematcht heb. En dan heb ik er dus toch nog een gemist: Punten Ronde 3 FOK! Formule 1-manager
Momenteel doe ik alles met de hand in Excel. Dus de juiste punten bij de juiste user zetten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Worden die punten dan in Excel uitgerekend of in de database? Een paar sql queries op die database kunnen wonderen doen.
Maar respect voor het werk dat je verzet
Even vooropgesteld dat ik geen idee heb van de interne werking van de manager.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Momenteel doe ik alles met de hand in Excel. Dus de juiste punten bij de juiste user zetten.
In de database code zegt de developer dat hij het niet kan vinden, terwijl de punten echt PER ronde wel uitgerekend worden, ze komen immers ook in de grafieken van de userteams terecht in Score van team per ronde. Nu nog op een andere manier output geven, maar dat kan alleen als gevonden wordt waar in de code het uitgerekend wordt.
Edit2: en dank![]()
Ik heb geen toegang tot enige database, dat heeft de developer die ik noemde. Het is mss wel een idee om hem op jouw post te wijzenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Even vooropgesteld dat ik geen idee heb van de interne werking van de manager.
Ik ga er vanuit dat de punten eenmalig per race worden berekend en opgeslagen in de database, waardoor het makkelijk opvraagbaar is in code om te tonen op het scherm.
Dan is het ook mogelijk om deze punten rechtstreeks uit de database op te halen met een SQL query (mits je toegang tot die database hebt). Die kan je dan weer gebruiken om de winnaars van elke ronde te bepalen, wat je nu blijkbaar in Excel doet.
Nee. Komt omdat een onderliggend systeem (buiten de manager dus) eerst nog op de schop gaat.quote:
Ik hoop eerder, maar reken voorlopig nog maar niet op het systeemquote:
Op zich valt er wel een mouw aan te passen natuurlijk. Dan zal het een handmatige PM moeten worden. Lastigste deel zal het bijhouden van de namen worden, maar het is mogelijk ja.quote:Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Joene het volgende:
Ruk , nou denk ik er meestal zelf wel aan maar het pmetje op de vrijdag is toch wel handig.
Kan er niet op een andere manier een insert worden gedaan voor een pm voor users. Bijvoorbeeld hier ff aanmelden dat je het wil en dat er dan via een andere manier een pm wordt gemaakt ?
Alleen users die zich aanmelden én de PM-box geactiveerd hebbenquote:Op maandag 12 april 2010 11:49 schreef Sally het volgende:
Een PM aan 1826 deelnemers
![]()
![]()
En dan is niet eens snel te achterhalen welke username achter welke teamnaam zit...
Le-zenquote:Op maandag 12 april 2010 11:49 schreef Sally het volgende:Een PM aan 1826 deelnemers
![]()
![]()
En dan is niet eens snel te achterhalen welke username achter welke teamnaam zit...
kijk, we hoeven het niet eens meer in te bouwen in de echte managerquote:Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef OmkeReunze het volgende:
Het is even stil geweest, maar sinds vanavond staat er weer een nieuwe, verbeterde, versnelde en uitgebreide f1 punten-calculator online. Veel van de aanpassingen zitten achter de schermen en zie je niet direct terug. Wel heeft het er voor gezorgd dat de calculator sneller is geworden.
Wat wel opvalt (dat hoop ik tenminste), is het puntenoverzicht. Dit is een handig overzicht waarin snel de punten voor een onderdeel per race te zien zijn.
En ook niet onbelangrijk (hoewel we er nog niet echt zijn)de calculator houdt nu ook rekening met de maximaal 20% prijsstijging/daling! (Zie ook release notes)
Een aantal dingen zijn al bekend en liggen op de stapel met wensen. Bijvoorbeeld: de punten van de subleaguedeelnemers zelf en de punten per onderdeel. Dat laatste is wel terug te vinden, klik bijvoorbeeld in je Huidige team of Teamhistorie op het onderdeel en je krijgt een overzicht (met grafieken, de punten in de grafiek geven hun waarde aan als je met de muis erboven hangt).quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:08 schreef ForrestX het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar wil het toch even kwijt.
Ik weet dat er erg, heel erg hard gewerkt is aan de huidige manager, waarvoor uiteraard hulde. Een hele vooruitgang na de voorspeller van vorig jaar. Ik doe samen met een redelijk vast clubje al sinds de eerste manager mee, muv van vorig jaar...dat was geen manager...Met zijn allen zijn we reuze blij dat er dit jaar weer wat te managen valt...
Nu moet ik mijn hart luchten. Een kleine vorm van irritatie mbt de manger maakt zich sinds de afloop van de eerste race meester van mij. De irritatie veroorzaak door de grote onoverzichtelijkheid van de huidige manager...het samenstellan van het team is perfect en hig-tech. Met name het feit dat je team pas deifitief is na bevestiging is heerlijk! Ik expirimenteer erop los...maar...
erg storend:- ik heb geen idee hoe ik ervoor sta binnen de subleague...een overzicht in een oog opslag van stand ontbreekt... - ik heb geen idee hoeveel punten mijn coureur/chasis/motor haalt tov een andere coureur/chasis/motor ...per race en in totaal/cumulatief...
Het komt omdat de aparte rss-feed van het Formule 1-nieuws er niet meer is sinds we over zijn gegaan naar een nieuwe lay-out en CMS. Het is even niet anders. Hopelijk komt het terug.quote:ook irri, maar van ondergeschikt belang:- als ik het laatste F1 nieuws wil zoek ik niet meer via de Fok! manager site...de berichten verdwijnen tussen de laatste wieler en voetbal nieuwtjes in een brei van de algemene sport pagina waar ik helemaal niks mee van doen heb...ik moet 3 keer klikken om op Fok! naar F1 nieuws te gaan...
Helaas ontbreekt momenteel ook de stand, terwijl er wel in de backend een pagina is om te vullen. Alleen blijkt daar geen tabel in te passen, want er komt een foutmelding met het opslaan. De tekst "Huidige stand || Hier moet een tabel in gezet worden waar de huidige stand in de werkelijke competitie in te zien is." staat er wel.quote:- de kalender van het seizoen is niet te vinden op de site
Degenen die het ontworpen hebben, waren gewoon niet geheel op de hoogte van wat er zoal rondom heen zou moeten komen, op het aparte F1- en voetbalnieuws na, want dat was er gewoon. Er kon niet geweten worden dat de rss-feed die gebruikt werd, zou verdwijnen.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij dat er weer een manager is....maar met name het verlies aan overzicht maakt het voor mij minder toegankelijk en plezierig. Het lijkt erop dat het high-tech is geworden ten koste van het overzicht, en als ik mocht kiezen, dan zou ik dat niet gedaan hebben...
Zoals gezegd zijn een aantal dingen die je noemt, al eerder genoemd en derhalve bekende 'problemen'.quote:Ik hoop/denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en de crew wellicht up-dates die dit verbeteren in het vooruitzicht heeft!
quote:
1 2 3 4 5 | Renault RS27 (Red Bull) 414 Nico Rosberg 413 Red Bull RB6 chassis 399 Ferrari F10 chassis 396 |
75quote:
Je team wordt wel meegeteld. Ik heb nog geen idee waar het negatieve budget vandaan komtquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik zie dat ik een negatief budget heb
Dat is dus met mijn ARacing team. Hoop dat m'n team wel gewoon meeteld?
Heb je heel toevallig Webber in je team?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik zie dat ik een negatief budget heb
Dat is dus met mijn ARacing team. Hoop dat m'n team wel gewoon meeteld?
quote:Op donderdag 15 april 2010 23:46 schreef Sally het volgende:
Het zijn 64 personen die Webber hadden in Australië en/of daarna en die zullen allen een verandering gaan zien in hun budget dan wel punten. Webber heeft meer punten behaald, wordt dus duurder na ronde 2, en dus ook duurder in aanschaf voor de mensen die hem na ronde 2 hebben gekocht.
Webber krijgt er dus 52 - 27 = 25 punten bij voor de race van Australië, dat is dan 25 x 19.000.- = 475.000,- euro meer budget voor de deelnemers die deze coureur hadden in het team voor Australië.
De waarde van Webber verandert daarmee ook, de prijs gaat omhoog. Dat kan dus betekenen dat degenen die Webber gekocht hebben, hem eigenlijk niet konden betalen met hun toenmalige budget. Mocht blijken dat je een gemaakte wissel niet had kunnen betalen, kan het voorkomen dat je huidige budget lager bijgesteld wordt. Andersom kan natuurlijk ook omdat je profiteert van de hogere opbrengst voor je coureur.
Excuses voor deze fout en het ongemak dat hiermee gepaard gaat.
Edit: er staat inmiddels ook een managernieuws in de F1-manager: Punten voor Webber in Australië
i wishquote:Op zondag 18 april 2010 00:33 schreef Sally het volgende:
Even je team nagekeken, A_R, en ik kan niet zo snel iets vinden wat je negatieve budget zou verklaren. Je hebt Webber niet in je team.
Ik weet niet meer of het die maandagavond al was, of de dag erna. Maar als ik het goed onthouden heb had ik na het gewissel nog een budget van +/-400.000. En nu zie ik gisteren dat ik in het rood sta...quote:Dat wordt uitzoeken waar het aan ligt, dan.
Weet je nog wanneer je gewisseld had, A_R? Afgelopen maandagavond net na het weer open gaan en met net nieuw budget?
Even een kleine mededeling:quote:Op maandag 19 april 2010 20:07 schreef D. het volgende:
[..]
De punten zijn er inmiddels, zoals de bedoeling om 20:00u
Als het goed is, kun je je team niet opslaan als er een negatief budget ontstaat met uitproberen. Maar als het nu zo mis gaat met de waardeverandering, mss wel.quote:Op maandag 19 april 2010 20:14 schreef Joene het volgende:
Hehehe inderdaad ik zat te kutten en kon opeens in de min
Dan heb je die onderdelen dus niet gekochtquote:Op maandag 19 april 2010 20:28 schreef Joene het volgende:
ik kon gewoon op de bevestigen button drukkenalleen hij wilde niet opslaan idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op deze manier is hopelijk de schijn van enig kansspel (volgens de Nederlandse Belastingdienst) afgedekt. We kunnen de FOK!managerspellen niet zomaar stop zetten voor alleen bepaalde landen. De andere optie is de manager geheel stopzetten, maar dat was ook wat drastisch.quote:Regels
Ieder spel heeft regels. Lees ze even door, zodat je weet waar je staat.
1. De redactie behoudt zich het recht voor de spelregels op elk moment tijdens het spel aan te passen. Dergelijke aanpassingen zullen worden bekend gemaakt via de managerberichten op de homepage van de Formule 1-manager.
2. Mocht er zich een situatie voordoen waarbij het spel niet kan worden voortgezet dan kan de redactie besluiten het spel af te gelasten.
3. (Vernieuwd!) De FOK! Formule 1-manager zou in sommige landen kunnen worden aangemerkt als een kansspel, dat bij de wet verboden is. FOK! heeft het recht om naar eigen inzicht deelnemers aan enig FOK!managerspel in enig land uit te sluiten van te winnen prijzen, als om welke reden dan ook blijkt dat het spel een mogelijke inbreuk zou maken op in dat land geldende wetgeving omtrent (kans-)spelen en gokken, of enig andere wetgeving, als FOK! hierover geïnformeerd wordt door het bevoegd gezag.
4. De uitslagen in deze manager zullen met de uiterste zorgvuldigheid worden berekend. Correspondentie over de puntentelling is niet mogelijk.
5. De redactie kan in voorkomende gevallen besluiten een deelnemer het recht tot deelname te ontzeggen. Een dergelijke beslissing wordt altijd onderbouwd in een e-mail.
6. Deelname door één persoon met meerdere accounts (klonen) is niet toegestaan. Prijzen worden alleen dan uitgereikt wanneer een deelnemer slechts met één account aan het spel meedoet.
7. Vragen met betrekking tot dit spel kunnen worden gesteld via een bericht in het FOK! F1-manager 2010-topic in het Autosport- en motorsport-forum! . Zij zullen door de redactie alleen worden beantwoord indien het antwoord zich niet in deze voorwaarden of de FAQ bevindt.
8. Bij uitkering van de prijzen zal de redactie contact opnemen via het e-mailadres dat op dat moment door de gebruiker in zijn FOK!forumprofiel is ingesteld.
9. Medewerkers aan deze manager zijn niet uitgesloten van deelname en zullen dan ook gewoon in de rankings verschijnen. Echter, in voorkomende gevallen, zal een medewerker danwel ex-medewerker aan deze manager geen aanspraak kunnen maken op een gewonnen prijs. In die gevallen zal de eerstvolgende speler, mits geen (ex-)medewerker aan deze manager, de prijs winnen.
10. In situaties waarin de voorwaarden of spelregels niet duidelijk genoeg zijn beslist de redactie. Deze beslissingen zijn bindend en er kan niet over worden gecorrespondeerd.
11. Deelname aan het spel betekent akkoord zijn met bovenstaande voorwaarden.
Gedeeld 3equote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Wat is je teamnaam en waar sta je momenteel? Dan kan ik het uitzoeken.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:15 schreef rece het volgende:
Ik heb afgelopen race punten gekregen voor Luzzi terwijl ik Sutil in mijn team heb. Voor de deadline heb ik Liuzzi verkocht en Petrov gekocht. Voor Petrov heb ik punten gekregen en voor Sutil niet. Kan dit hersteld worden?
Dank voor het uitzoeken. Ik keek neit bij de statistieken maar onderaan de pagina en daar kom ik uit op 147. Ik zie nu dat het klopt waarvoor mijn dank.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:49 schreef Sally het volgende:
Uitgaande van je profielpagina http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/86641
Je wissels voor deze ronde kloppen:
Wissels Ronde 3:
Vitantonio Liuzzi 7 7 ¤ 36.953.432,- Force India verkoop
Cosworth CA2010 (Lotus) 22 22 ¤ 28.167.002,- Lotus Racing verkoop
Ferrari 056 (Toro Rosso) 40 40 ¤ 39.122.861,- Scuderia Toro Rosso aankoop
Vitaly Petrov 78 78 ¤ 37.749.253,- Renault aankoop
Huidig team:
Lotus T127 chassis ¤ 27.591.544,- Lotus Racing chassis
Ferrari 056 (Toro Rosso) ¤ 39.122.861,- Scuderia Toro Rosso motor
Adrian Sutil ¤ 47.777.922,- Force India coureur
Vitaly Petrov ¤ 37.749.253,- Renault coureur
Het aantal punten dat je gehaald hebt deze ronde: 188
De uitslagen van F1.com:
Kwali:
10 Adrian Sutil Force India-Mercedes
14 Vitaly Petrov Renault
12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari
13 Sebastien Buemi STR-Ferrari
20 Jarno Trulli Lotus-Cosworth
21 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
Race:
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes
7 Vitaly Petrov Renault
13 Jaime Alguersuari STR-Ferrari
Ret Sebastien Buemi STR-Ferrari Accident
14 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
Ret Jarno Trulli Lotus-Cosworth Hydraulics
De resultaten zoals ze in de F1-Manager staan:
Sutil:
10e in kwalificatie = 23 punten
11e in race = 40
Petrov:
14e in kwalificatie = 13
7e in race = 65
Ferrari 056 (Toro Rosso):
12e in kwalificatie = 13
13e in kwalificatie = 12
13e in race = 15
- = 0
Lotus T127 chassis:
20e in kwalificatie = 5
21e in kwalificatie = 4
- = Uitval door technische fout: -15
14e in race = 13
Totaal: 203 - 15 = 188
Je kunt voor een eerst controle ook hier kijken: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.php
Alleen is dat niet gegarandeerd wat FOK! aanhoudt. Wij kunnen echter ook wel eens een foutje maken.
Maar in jouw geval lijkt alles te kloppen.
In je Teamhistory staan alle wissels die je gemaakt hebt, dus niet alleen je aankopen maar ook je verkopen. En die krijgen allemaal punten in dat lijstje. Dat is echter NIET je officieel behaalde aantal met je 'huidige team'.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:39 schreef rece het volgende:
[..]
Dank voor het uitzoeken. Ik keek neit bij de statistieken maar onderaan de pagina en daar kom ik uit op 147. Ik zie nu dat het klopt waarvoor mijn dank.
Hmm, ff kijken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:14 schreef AJDTC het volgende:
Vraagje, ik zie wel dat ik punten gescoord heb deze ronde. Maar ik heb nog geen geld ontvangen.
Komt dat nog???
Als jij niet gewisseld hebt, staat er niets in je Teamhistory. Je ziet dan ook alleen je wissels daar, en alle onderdelen die daar genoemd worden, dus aan- maar ook verkopen, krijgen daar hun gescoorde punten. Als je dat op gaat tellen, kom je ook veel hoger uit dan de punten die je daadwerkelijk krijgt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:56 schreef viezeman het volgende:
Waarom is mijn teamhistory sinds ronde 2 niet meer geupdatet?
Mijn team is 'Team Schumi'
quote:...
De FOK! Formule 1-manager is bij de zesde ronde aangekomen, altijd een extra belevenis als je tv zit te kijken om jouw 'team' aan te moedigen. Let op! Vrijdag 14 mei 2010 om 23:59 uur zal de F1-manager weer op slot gaan, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt!
Om direct naar de FOK! Formule 1-manager te gaan klik je hier. Voor meer uitleg over de FOK! Formule 1-manager lees je [Upd] FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd of de Speluitleg in de manager. Wil je weten welke prachtige prijzen FOK! heeft geregeld? Lees dan dit bericht even!
Kan je die al betalen dan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:14 schreef Sally het volgende:
Oef, wat een slechte ronde zeg... Ik had toch naar Webster over moeten gaanNu maar 88 punten met Rosberg, anders 228 met Webber
Jaquote:
Ik ben 'm kwijt hoorquote:Op zondag 16 mei 2010 19:36 schreef Joene het volgende:
Is het handig ivm punten voor de f1manager wise handig ....
De uitslag zoals die op maandag 19 uur staat, geldt. Anders kun je wel aan de gang blijven.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:36 schreef Joene het volgende:
Is het handig ivm punten voor de f1manager wise handig om even te wachten met uitslag invoeren tot het beroep is geweest of hebben de schumacher mensen gewoon pech. En krijgt hij dus p12 want dat is morgenavond de uitslag gezien het beroep niet morgen zal dienen.
Sorryquote:
Zullen vannacht komen.quote:
GRMBLquote:Op maandag 31 mei 2010 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zullen vannacht komen.
Door een misverstand is nog niet alles ingevoerd
En terecht. Ondanks dat ik er vandaag nog aan gedacht had ben ik het door de drukte hier vergeten. Alles zit er nu wel in en het is wachten op de cronjob vannacht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hopelijk gaat volgend raceweekend alles weer op rolletjes...Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
Ik ben begonnen met Nico Rosberg. Goede cash cow hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 21:53 schreef Joene het volgende:
Tsjah , ik moet zeggen had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik bij start race 7 nog met force india shit zou zitten.
Echter de keuze force india chassis / force india motor was nog niet zo dramatisch. En volgens mij kan je als je eenmaal een goed chassis of motor hebt meer punten halen dan met 1 goede coureur.
Ik ook (nog) niet geloof ik, dus ik denk dat men er nog mee bezig isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:52 schreef Joene het volgende:
HUH heb ik nou geen geld gekregen voor mn punten ?
Meld.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Sally het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat mensen zowel een Lotus-chassis als een HRT-motor hebben... Zeker niet ondenkbaar in dit stadium
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef k_man het volgende:
Nou, het nadeel van de huidige opzet is dat je eigenlijk geen enkele kans meer hebt om terug in het spel te komen als je in het begin niet de goede keus hebt gemaakt. Mensen die niet begonnen zijn met Rosberg als rijder halen hun achterstand nooit meer in.
Klopt, dat effect heb je altijd wel, maar door de huidige opzet wordt het verergerd. Je wordt gedwongen waardeloze troep te kiezen en komt daar nooit meer vanaf, aangezien de troep steeds minder waard wordt en de goede spullens teeds meer.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.
Na 3 races weet je al of je nog kans maakt op een prijsje aan het eind.
Ik had gehoopt dat met de variable prijzen dit probleem opgelost zou zijn. Maar als ze dan een startbudget geven waarmee je alleen maar rijders en spullen kan kiezen die iedere race in waarde dalen (Rosberg was dit jaar de uitzondering), dan hou je dit probleem.
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:30 schreef Tackleberry het volgende:
Er is ooit geroepen dat er rekening gehouden moet worden met dat een 1e plaats voor Force India een betere prestatie is dan voor bijvoorbeeld Ferrari. En dat dus Ferrari dan minder zou stijgen dan Force India. Alleen betekent dat dus weer een extra inschatting die vooraf gemaakt moet worden. Want hoe bepaal je initieel wat de verwachte klassering wordt voor een team?
Klinkt als weer een aardige klus, succes er meequote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Sally het volgende:
Goed nieuws!
Zowel de budgetten als de waarden van de onderdelen zijn nu weer kloppend.
Een eerdere update van de code is zojuist teruggedraaid, en meteen is het herberekenscript gedraaid (dat is een hoge uitzondering). Het lijkt waarschijnlijk dat het aan een aanpassing die ten goede bedoeld was, heeft gelegen. Terug naar de tekentafel![]()
Er zullen echter users zijn die al gewisseld hebben, met de verkeerde prijzen. Die kunnen een aanpassing van hun budget tegemoet zien, al dan niet hoog of laag en positief of negatief. Het is niet te zeggen hoe groot of klein de bijstelling individueel zal zijn omdat ook budget is toebedeeld voor de (straf)punten van de race.
Ik ga in het Puntenbericht dat ik nu ga maken alleen een algemeen klassement neerzetten. Volgende keer zal de rondewinnaar weer bekend worden gemaakt.
Bedoel je het totaal van je punten? Of bedoel je wat je de afgelopen ronde hebt gescoord?quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Die had ik al ffquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse isquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
ik heb teveel aan spreiding gedaan, lesje voor volgend jaar.
Ga de komende race ook maar zoveel mogelijk verpatsen en proberen 1 goede rijder ofzo...![]()
Gevaar is dat weer mogelijk de strafpuntenLastig
Ja, volgens mij heb je het idd knap slim aangepaktquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse is
En nu kon ik in Ronde 3 al Webber kopen, maar had dat toch uitgesteld. Voor Ronde 4 moest ik downgraden van Lotus T127 chassis naar Hispania F110 chassis, maar achteraf gezien was dat zeker geen teleurstellingAl die hydraulicaproblemen bij Lotus
. Onderhand ELKE race gehad nu.
Jup, die heb ik inderdaad.... dat zal het zijn danquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef Sally het volgende:
Er ontbrekende precies die 41 punten voor de race van de motor van Force India, wat miijn collega hierboven zegt (foei PSM)
Heb je inderdaad dat onderdeel in je team Liam_xi, is het meteen verklaard
Dit zou mogelijk voor een betere verdeling kunnen zorgen ja, maar dan zou ik met dit systeem eerst flink gaan doorrekenen. Je behoudt de kans dat hetzelfde gebeurt als dit jaar. Verkeerde keuze en pech met wisselen betekent heel veel moeite hebben om de goed presterende onderdelen te kopen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef mbn het volgende:
[..]
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.
Dat zou echter wel meer aanpassingen in het systeem betekenen dan waarschijnlijk gewenst. Met het huidige systeem kan op basis van de ervaringen en wat rekenwerk de boel volgend jaar beter uit de bus komen.
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Ging om de motor bij Force India. Dat is nu bijgewerktquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?
Voor degenen die het onderdeel tijdens de Grand Prix van Turkije hadden komt er komende nacht budget bij jaquote:
kan ik helaas nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:08 schreef Joene het volgende:
Kan je die vraag dan even naar achter meenemen ?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Niet , want de post van PSM is na mijn post over dat ik heb gewisseld , heb nu dus een eventuele wissel gedaan om budget redenen die ik ms anders had kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.
En als TS lees je hier vast mee, en had je het kunnen weten imo:
[..]
tegenoverquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Ik noem 9:18 geen middag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
raar dat je het nog kan veranderen na de VT.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Het kan gebeuren dat er een onderdeel per ongeluk geen punten heeft gekregen. Zodra we hier van wisten hebben we actie ondernomen en gemeld wanneer het opgelost zou zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Je bedoelt hopelijk puntenquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
Dat heeft Toro Rosso zelf gedaanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:26 schreef CAP. het volgende:
Eindelijk al dat goedkope spul weg kunnen doenWaarom hebben jullie het gat tussen TR en die pauperteams op laten lopen tot meer dan 10 miljoen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
*Meldtquote:Op maandag 28 juni 2010 10:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Mensen die net als ik Webber in de manager hebben, veel sterkte
quote:Strafpunten GP Europa
Ret 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 49 Exhaust 8
Ret 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 8 Accident damage 20
Ret 6 Mark Webber RBR-Renault 8 Accident 2
Button, 5 strafseconden achteraf: -15
Barrichello, 5 strafseconden achteraf: -15
De la Rosa, 5 strafseconden achteraf: -15
Petrov, 5 strafseconden achteraf: -15
Hülkenberg, 5 strafseconden achteraf: -15
Buemi, 5 strafseconden achteraf: -15
Sutil, 5 strafseconden achteraf: -15
Liuzzi, 5 strafseconden achteraf: -15
Kubica, 5 strafseconden achteraf: -15
Glock, 20 strafseconden achteraf: -15
Hamilton, drivethroughpenalty: -15
Willams-motor, uitlaat Hülkenberg: -15
quote:De strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:
Lewis Hamilton - McLaren, drivethroughpenalty: -15
Jenson Button - McLaren, 5 strafseconden achteraf: -15
Rubens Barrichello - Williams, 5 strafseconden achteraf: -15
Nico Hülkenberg - Williams, 5 strafseconden achteraf: -15
Pedro de la Rosa - BMW Sauber, 5 strafseconden achteraf: -15
Robert Kubica - Renault, 5 strafseconden achteraf: -15
Vitaly Petrov - Renault, 5 strafseconden achteraf: -15
Sébastien Buemi - STR, 5 strafseconden achteraf: -15
Adrian Sutil - FI, 5 strafseconden achteraf: -15
Vitantonio Liuzzi - FI, 5 strafseconden achteraf: -15
Timo Glock - Virgin, 20 strafseconden achteraf: -15
Willams-motor, uitlaat Hülkenberg: -15
TOP gedaan, bedankt!!!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:08 schreef OmkeReunze het volgende:
Update over de Omke's FOK! F1-manager puntencalculator:
sinds vandaag staat er een vernieuwde versie van de puntencalculator online. Deze versie bevat 1 leuke toevoeging, namelijk dat al tijdens de race de punten worden berekend!
Dus iedereen die morgen al tijdens de race benieuwd is hoe hij/zij er voorstaat in de manager, kan snel even een kijkje nemen bij de calculator om direct zijn punten te laten berekenen! Of je laat de pagina lekker open staan, want iedere 60 seconden wordt de laatste stand opgehaald.
Opmerking: de live punten werken alleen voor de race niet voor de kwalificatie
quote:De strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:
- Vitantonio Liuzzi, teruggezet op grid: -15
- Fernando Alonso, drivethroughpenalty: -15
- Renault-motor, aandrijving Kubica: -15
- STR-chassis, remmen Alguersuari: -15
- Virgin Racing-chassis, hydraulica Di Grassi: -15
Sakon Yamamoto reed dit weekend in de plaats van Bruno Senna voor het team van Hispania Racing Team. We hadden helaas niet zo heel veel tijd om Yamamoto op te nemen in de manager. Na enig overleg hebben we besloten - zo is het jaren geleden in eerdere F1-managers ook gegaan - geen punten voor Senna uit te delen, die heeft immers niet gereden. Maar wel voor de motor en het chassis, die zijn immers met Yamamoto wel over de finish gekomen.
Ik kan zo even niet terugvinden waar ik dat gezegd hebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis de (weinige) punten voor Senna / Yamamoto. Volgens PSM werd Senna automatisch vervangen door Yamamoto (die niet te kiezen is), maar in de manager zijn er geen punten voor uitgedeeld.
We hebben in ons Jurisprudentietopic nagezocht wat er in het verleden is gebeurd wat betreft vervangen coureurs. Het aangehaalde voorbeeld daar was het volgende.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis de (weinige) punten voor Senna / Yamamoto. Volgens PSM werd Senna automatisch vervangen door Yamamoto (die niet te kiezen is), maar in de manager zijn er geen punten voor uitgedeeld.
quote:voorbeeld van een op zaterdag vervangen coureur
Tijdens de Grand Prix van Amerika 2005 werd Ralf Schumacher op zaterdag vervangen door Ricardo Zonta. Users met Ralf Schumacher kregen geen punten voor Schumacher, aangezien hij in kwalificatie en race niet geklasseerd was. Ook kregen ze niet automatisch Zonta in hun team. Teams met Ralf Schumacher werden niet als incompleet beoordeeld, aangezien de users niet meer konden wisselen.
Hier: Yamamoto vervangt Senna bij HRTquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kan zo even niet terugvinden waar ik dat gezegd heb
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier: Yamamoto vervangt Senna bij HRT
quote:Op maandag 28 juni 2010 21:41 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik heb net gedaan wat ik op het begin moest doen. Bagger chassis, bagger motor, bagger 2e coureur goede eerste coureur.
quote:Vrijdag 23 juli 2010 om 23:59 uur zal de F1-manager weer op slot gaan, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt!
Denk ook alvast even aan het volgende. De twaalfde race is al een week later, dus let erop dat je maar een weekje hebt om je team te veranderen, want op vrijdag 30 juli om 23:59 uur sluit de F1-manager opnieuw, voor de Grand Prix van Hongarije.
Als je een kijkje gaat nemen op de site van de FOK! Formule 1-manager, vallen je wellicht als eerste de uiterlijke veranderingen op. Maar ook in de werking is heel wat veranderd. Lees hier meer over alle nieuwe lay-outupdates en de nieuwe features die ingebouwd zijn, zoals de individuele scores van de subleaguedeelnemers, en het sorteren in het klassement op alle kolommen.
Kan kloppen, heb het vandaag even gecontroleerd en gefixed. Had het zelf niet opgemerkt omdat het in sommige browsers nog prima werkte (Firefox en Chrome) maar andere niet (bijv. IE 8.0). Ik hoop dat alles nu weer prima werkt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:59 schreef oliefantenoor het volgende:
eeehhhmmmm,kan het kloppen dat rinze zijn puntencalculator plat ligt??????
Ik heb namelijk alleen maar lege velden,waar normaal de coureurs/chassis etc allemaal staan.
De ene devver is net op vakantie, maar ik zal het doorgevenquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:05 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Kan kloppen, heb het vandaag even gecontroleerd en gefixed. Had het zelf niet opgemerkt omdat het in sommige browsers nog prima werkte (Firefox en Chrome) maar andere niet (bijv. IE 8.0). Ik hoop dat alles nu weer prima werkt.
Tot slot nog even de complimenten aan de ontwikkelaars van de managerik heb nog maar kort wat rond geklikt maar het ziet er erg goed uit!
Dank je voor je antwoord! Op zich heeft het niet zo heel veel haast, want ik wil m er al een aantal races uitgooien, dus ik kan wel even wachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:53 schreef Sally het volgende:
Even pauze:quote:De strafpunten die voor Hongarije zijn uitgedeeld:
- STR-chassis, mechanicaprobleem Alguersuari: -15
- Mercedes GP-chassis, fout monteren wiel Rosberg: -15
- McLaren-motor, versnellingsbak Hamilton: -15
- Michael Schumacher (Mercedes GP), teruggezet op grid voor volgende race (bestrafte actie bij ingehaald worden door Barrichello): -15
- Sebastian Vettel (Red Bull), drive-throughpenalty: -15
- Robert Kubica (Renault) stop-and-go-penalty: -15
- Kamui Kobayashi (BMW Sauber), teruggezet op grid (niet verplicht gewogen na 1e kwalificatiesessie): -15
Niet bestraft:
Adrian Sutil (Force India), crash na touche met Kubica in de pitstraat.
Het klopt dat Yamamoto puntjes heeft gesprokkeld. als je goed naar de punten telling van het Hispania chassis en motor kijkt in de calculator zie je onderaan de volgende interessante som: 0 + 10 = 17. Dit komt omdat hier in werkelijkheid de punten van alle drie de Hispania rijders worden op geteld. Helaas was mijn calculator niet voorbereid op 3 rijders en wordt Yamamoto nu niet getoond bij het chassis en motor. Ik heb om überhaupt de mogelijkheid van drie rijders per team te kunnen ondersteunen een aantal code wijzigingen moeten doorvoeren en helaas heb ik hiervoor nog geen snelle oplossing kunnen bedenken. De punten kloppen bij mijn weten wel maar helaas is Yamamoto verstopt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:48 schreef paxshannara het volgende:
Sally, Omke,
Klopt het dat er een fout zit in de puntenberekening van de Hispania Racing motor en chassis?
Volgens mij worden hier 0 punten uitgedeeld omdat Chandhok niet heeft gereden.
Maar Yamamoto heeft in zijn plaats toch nog een paar puntjes gesprokkeld.
Lijkt me logisch dat het gevolgen heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:38 schreef GrapeFruit het volgende:
Hoi,
Ik heb nu een antwoord gehad van Light op mijn vraag over het wel of geen consequentie hebben van het verwijderen van iemand uit mijn subleague.
Zijn antwoord waardeer ik zeer, maar ik hoor het toch het liefst van iemand van de crew. Dus Peterselieman of Sally, willen jullie aub nog een keer naar mijn vraag kijken en deze beantwoorden? Ik wil onze (intussen) 3e plaats in het subleagueklassement niet vergooien door die ene persoon eruit te schoppen, maar als het geen gevolgen heeft wil ik hem er voor volgende race nog uit hebben.
Als jullie hier nog op terug kunnen komen voor me waardeer ik dat ten zeerste!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |