Meld.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Sally het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat mensen zowel een Lotus-chassis als een HRT-motor hebben... Zeker niet ondenkbaar in dit stadium
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef k_man het volgende:
Nou, het nadeel van de huidige opzet is dat je eigenlijk geen enkele kans meer hebt om terug in het spel te komen als je in het begin niet de goede keus hebt gemaakt. Mensen die niet begonnen zijn met Rosberg als rijder halen hun achterstand nooit meer in.
Klopt, dat effect heb je altijd wel, maar door de huidige opzet wordt het verergerd. Je wordt gedwongen waardeloze troep te kiezen en komt daar nooit meer vanaf, aangezien de troep steeds minder waard wordt en de goede spullens teeds meer.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.
Na 3 races weet je al of je nog kans maakt op een prijsje aan het eind.
Ik had gehoopt dat met de variable prijzen dit probleem opgelost zou zijn. Maar als ze dan een startbudget geven waarmee je alleen maar rijders en spullen kan kiezen die iedere race in waarde dalen (Rosberg was dit jaar de uitzondering), dan hou je dit probleem.
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:30 schreef Tackleberry het volgende:
Er is ooit geroepen dat er rekening gehouden moet worden met dat een 1e plaats voor Force India een betere prestatie is dan voor bijvoorbeeld Ferrari. En dat dus Ferrari dan minder zou stijgen dan Force India. Alleen betekent dat dus weer een extra inschatting die vooraf gemaakt moet worden. Want hoe bepaal je initieel wat de verwachte klassering wordt voor een team?
Klinkt als weer een aardige klus, succes er meequote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Sally het volgende:
Goed nieuws!
Zowel de budgetten als de waarden van de onderdelen zijn nu weer kloppend.
Een eerdere update van de code is zojuist teruggedraaid, en meteen is het herberekenscript gedraaid (dat is een hoge uitzondering). Het lijkt waarschijnlijk dat het aan een aanpassing die ten goede bedoeld was, heeft gelegen. Terug naar de tekentafel![]()
Er zullen echter users zijn die al gewisseld hebben, met de verkeerde prijzen. Die kunnen een aanpassing van hun budget tegemoet zien, al dan niet hoog of laag en positief of negatief. Het is niet te zeggen hoe groot of klein de bijstelling individueel zal zijn omdat ook budget is toebedeeld voor de (straf)punten van de race.
Ik ga in het Puntenbericht dat ik nu ga maken alleen een algemeen klassement neerzetten. Volgende keer zal de rondewinnaar weer bekend worden gemaakt.
Bedoel je het totaal van je punten? Of bedoel je wat je de afgelopen ronde hebt gescoord?quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Die had ik al ffquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse isquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
ik heb teveel aan spreiding gedaan, lesje voor volgend jaar.
Ga de komende race ook maar zoveel mogelijk verpatsen en proberen 1 goede rijder ofzo...![]()
Gevaar is dat weer mogelijk de strafpuntenLastig
Ja, volgens mij heb je het idd knap slim aangepaktquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse is
En nu kon ik in Ronde 3 al Webber kopen, maar had dat toch uitgesteld. Voor Ronde 4 moest ik downgraden van Lotus T127 chassis naar Hispania F110 chassis, maar achteraf gezien was dat zeker geen teleurstellingAl die hydraulicaproblemen bij Lotus
. Onderhand ELKE race gehad nu.
Jup, die heb ik inderdaad.... dat zal het zijn danquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef Sally het volgende:
Er ontbrekende precies die 41 punten voor de race van de motor van Force India, wat miijn collega hierboven zegt (foei PSM)
Heb je inderdaad dat onderdeel in je team Liam_xi, is het meteen verklaard
Dit zou mogelijk voor een betere verdeling kunnen zorgen ja, maar dan zou ik met dit systeem eerst flink gaan doorrekenen. Je behoudt de kans dat hetzelfde gebeurt als dit jaar. Verkeerde keuze en pech met wisselen betekent heel veel moeite hebben om de goed presterende onderdelen te kopen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef mbn het volgende:
[..]
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.
Dat zou echter wel meer aanpassingen in het systeem betekenen dan waarschijnlijk gewenst. Met het huidige systeem kan op basis van de ervaringen en wat rekenwerk de boel volgend jaar beter uit de bus komen.
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Ging om de motor bij Force India. Dat is nu bijgewerktquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?
Voor degenen die het onderdeel tijdens de Grand Prix van Turkije hadden komt er komende nacht budget bij jaquote:
kan ik helaas nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:08 schreef Joene het volgende:
Kan je die vraag dan even naar achter meenemen ?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Niet , want de post van PSM is na mijn post over dat ik heb gewisseld , heb nu dus een eventuele wissel gedaan om budget redenen die ik ms anders had kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.
En als TS lees je hier vast mee, en had je het kunnen weten imo:
[..]
tegenoverquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Ik noem 9:18 geen middag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
raar dat je het nog kan veranderen na de VT.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Het kan gebeuren dat er een onderdeel per ongeluk geen punten heeft gekregen. Zodra we hier van wisten hebben we actie ondernomen en gemeld wanneer het opgelost zou zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Je bedoelt hopelijk puntenquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
Dat heeft Toro Rosso zelf gedaanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:26 schreef CAP. het volgende:
Eindelijk al dat goedkope spul weg kunnen doenWaarom hebben jullie het gat tussen TR en die pauperteams op laten lopen tot meer dan 10 miljoen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
*Meldtquote:Op maandag 28 juni 2010 10:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Mensen die net als ik Webber in de manager hebben, veel sterkte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |