abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 april 2010 @ 18:50:57 #26
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79840382
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Hoe zit het systeem bij andere managers dan in elkaar?
NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
quote:
En de geheimhouding had er niets mee te maken, hoor

Ik zei al eerder dat we de Voetbalmanager aan een usertest hebben onderworpen, dat waren minder dan 20 users die meewerkten. En blijkbaar was het daar geen probleem, die waardeverandering.
voetbal...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 19:49:47 #27
18653 crew  D.
pi_79842691
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:


En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
[..]

voetbal...
Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.

Als ieder team gewoon presteert naar verwachting worden alle dure teams duurder en all goedkope teams goedkoper.
pi_79848321
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
Ah, op die manier. Wij hebben hier een grens om een stijging te hebben. Als we die op 0 punten zetten, gaan alle onderdelen in waarde stijgen. Maar we wilden nu juist dat onderdelen die het minder goed doen, ook zouden dalen in waarde.

Ik kan me de AD Rondemaster (wielrennen, Tour de France) herinneren die ongeveer dezelfde stijging/daling aanhield, maar dan volgens mij gekoppeld aan de plek waarop 'het onderdeel' over de meet kwam.
Kwam een renner op de plaatsen 1 tot 50 (ik noem maar wat) dan steeg het x % in waarde, tussen plaats 51 en 100 bleef de waarde gelijk en daarboven gefinisht dan daalde de renner in prijs. Is in feite net zoiets als wij aanhangen. Er is wel degelijk over nagedacht, alleen blijkt de praktijk iets lastiger in elkaar te zitten
quote:
[..]

voetbal...
Tja, die manager was nu eenmaal eerst aan de beurt in 2009
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79848370
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:49 schreef D. het volgende:

[..]

Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.

Als ieder team gewoon presteert naar verwachting worden alle dure teams duurder en all goedkope teams goedkoper.
Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?

Of bedoelde je er iets anders mee wellicht?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 22:17:56 #30
18653 crew  D.
pi_79849158
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:00 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?

Of bedoelde je er iets anders mee wellicht?
Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.

Een team wat laatste wordt zakt in prijs, maar een team als HRT voldoet daarmee gewoon aan de verwachtingen en zou daarvoor geen straf moeten krijgen.

Dit is de volgorde waarin jullie ze hebben gezet:

Jenson Button McLaren Mercedes ¤ 85.574.906
Lewis Hamilton McLaren Mercedes ¤ 83.491.358
Felipe Massa Scuderia Ferrari ¤ 80.910.679
Fernando Alonso Scuderia Ferrari ¤ 80.160.189
Sebastian Vettel Red Bull Racing ¤ 80.128.239
Michael Schumacher Mercedes Grand Prix ¤ 72.155.990
Mark Webber Red Bull Racing ¤ 70.158.744
Nico Rosberg Mercedes Grand Prix ¤ 68.797.795
Robert Kubica Renault ¤ 65.445.154
Rubens Barrichello Williams ¤ 56.858.705
Nico Hülkenberg Williams ¤ 48.457.422
Adrian Sutil Force India ¤ 46.175.854
Kamui Kobayashi Sauber ¤ 45.822.081
Pedro de la Rosa Sauber ¤ 44.783.953
Sébastien Buemi Scuderia Toro Rosso ¤ 41.541.755
Vitantonio Liuzzi Force India ¤ 38.497.285
Vitaly Petrov Renault ¤ 38.132.323
Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso ¤ 36.419.317
Timo Glock Virgin Racing ¤ 32.337.820
Heikki Kovalainen Lotus Racing ¤ 32.114.773
Jarno Trulli Lotus Racing ¤ 30.618.168
Lucas di Grassi Virgin Racing ¤ 27.531.379
Karun Chandhok Hispania Racing ¤ 26.839.574
Bruno Senna Hispania Racing ¤ 25.608.992


Eigenlijk zou iedereen pas in waarde moeten dalen als ie minder scoort dan van hem verwacht wordt.
En vice versa. Dus Senna zou voor een 16e plaats beloond moeten worden, en Button voor een 6 plaats gestraft.
pi_79849471
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:17 schreef D. het volgende:

[..]

Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.

Een team wat laatste wordt zakt in prijs, maar een team als HRT voldoet daarmee gewoon aan de verwachtingen en zou daarvoor geen straf moeten krijgen.

Dit is de volgorde waarin jullie ze hebben gezet:

<knip lijstje>


Eigenlijk zou iedereen pas in waarde moeten dalen als ie minder scoort dan van hem verwacht wordt.
En vice versa. Dus Senna zou voor een 16e plaats beloond moeten worden, en Button voor een 6 plaats gestraft.
Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor je

Als we jouw idee zouden aanhangen, dan zouden we van iedere coureur/team ook een soort parameter moeten bepalen waarmee bepaald kan worden of een onderdeel naar behoren presteert.

Dat zou nog kunnen, dat bepalen van die parameter, maar ik vrees dat het niet werkt in de managercode zoals die nu is. Dat zou een hele ombouw vergen, zeker omdat ook de Voetbalmanager gebruik maakt van diezelfde code.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 22:27:50 #32
18653 crew  D.
pi_79849630
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:24 schreef Sally het volgende:

[..]

Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor je

Als we jouw idee zouden aanhangen, dan zouden we van iedere coureur/team ook een soort parameter moeten bepalen waarmee bepaald kan worden of een onderdeel naar behoren presteert.

Dat zou nog kunnen, dat bepalen van die parameter, maar ik vrees dat het niet werkt in de managercode zoals die nu is. Dat zou een hele ombouw vergen, zeker omdat ook de Voetbalmanager gebruik maakt van diezelfde code.
Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.
pi_79850663
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:27 schreef D. het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.
Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.

Je voorstel is zeker niet gek, ik zit alleen nog te bedenken hoe we zoiets ooit op de een of andere manier kunnen verwerken in de programmeercode. Maar er zijn vast mensen die meer verstand hebben van programmeren dan ik
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:00:19 #34
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79858578
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:50 schreef Sally het volgende:

[..]

Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.

Je voorstel is zeker niet gek, ik zit alleen nog te bedenken hoe we zoiets ooit op de een of andere manier kunnen verwerken in de programmeercode. Maar er zijn vast mensen die meer verstand hebben van programmeren dan ik
Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?
Want in wezen is de startprijs al een verwachting van de prestaties
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79859249
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?
Want in wezen is de startprijs al een verwachting van de prestaties
Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:14:51 #36
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79859441
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:03 schreef Sally het volgende:

[..]

Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.
Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79859584
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?
Dan moet ik gaan kijken naar wat het voorstel was in het vorige topic, nu even geen tijd voor aangezien ik zo de deur uit moet.

Maar het inbrengen van een weegfactor (want zoiets stelt D. voor) kan niet zomaar in de huidige code zonder die helemaal om te gooien.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:42:35 #38
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_79860009
En ik kan die post niet meer vinden
Wie had het ook alweer geschreven? Het was hetzelfde idee als D. plus hoe dit technisch te maken is (voor volgend jaar dan)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_79863781
Volgens mij is dit managersysteem een beetje zwaar verouderd of niet?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79865311
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik kan die post niet meer vinden
Wie had het ook alweer geschreven? Het was hetzelfde idee als D. plus hoe dit technisch te maken is (voor volgend jaar dan)
SPOILER: Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de post dacht ik, met een ander soortig voorstel. Nu ja, het voorstel is hetzelfde (zie ook de vette stukken), maar het voorbeeld beeldt iets anders uit.

En dan nog weet ik niet hoe het in de manager ingevoerd moet worden anders dan dat de hele code verbouwd moet worden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 02-04-2010 12:43:37 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:45:46 #41
49243 Sally
pi_79865675
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:52 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij is dit managersysteem een beetje zwaar verouderd of niet?
Het is juist (relatief) nieuw

Wat vind je er verouderd aan?


De waardestijging/daling is iig voor FOK! iets nieuws in de managerspellen, dat het in de praktijk dus anders loopt (overigens alleen bij de F1, niet bij voetbal) kunnen we niet veel aan doen. We hebben er heus over nagedacht, maar zoals gezegd: praktijk is de beste leermeester.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:29:10 #42
210885 Waffle
pi_79867291
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:45 schreef Sally het volgende:

[..]

Het is juist (relatief) nieuw

Wat vind je er verouderd aan?
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:11:03 #43
49243 Sally
pi_79868898
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:

[..]

Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Die banden waren een foutje van de ontwerpers, die worden namelijk al een paar jaar niet meer gebruikt. Dat krijg je ervan als ontwerpers geen kaas gegeten hebben van F1 En er was niet voldoende overleg geweest, blijkt achteraf. Maar ja, weet alles maar eens... achteraf...

Er staat allang geen plaatje met banden meer hoor
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 april 2010 @ 15:38:57 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79872199
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:

[..]

Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Mja, we hebben het onderdeel van de banden wel in laten bouwen met het oog op de toekomst. Mocht de FIA besluiten om weer meerdere bandenleveranciers toe te staan, dan is onze manager er klaar voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:24:41 #45
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_79875329
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
UnibetUnibet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 april 2010 @ 17:36:04 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79875651
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Alleen door crewingrijpen kan een budget negatief worden, dus helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 17:46:32 #47
18653 crew  D.
pi_79875979
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af?
Wat denk je zelf?
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:30:13 #48
208520 OmkeReunze
pi_79896846
zo dat was een interessante natte kwalificatie
puntjes hiervan staan online in mijn punten calculator:
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/

78 in de pocket
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:56:54 #49
49243 Sally
pi_79897463
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:30 schreef OmkeReunze het volgende:
zo dat was een interessante natte kwalificatie
puntjes hiervan staan online in mijn punten calculator:
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/

78 in de pocket
101

Al ken ik wel mensen die het iets beter gedaan hebben... Met Sutil EN Liuzzi.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:13:21 #50
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79897904
93 puntjes hier
Liuzzi en Algersuari
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')