Donequote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:31 schreef Sally het volgende:
Ah, kijk! Hier moet ik zijn.
Ik heb een TR geplaatst om een naamswijziging, en het verplaatsen naar AMS
Dat is iets wat we ook anders willen zien. Nu zie je alleen de punten van de onderdelen van je wijzigingen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef Prodigy.NL het volgende:
Ik had een vraag, als ik onder in mijn team profiel kijk zie ik het aantal punten per onderdeel van ronde 1, maar ik kan niet verder met de pijltjes naar ronde 2.
Doe ik iets verkeerd?
Ik zou namelijk graag zien hoeveel punten in per onderdeel in de 2e ronde heb gehaald (of anders het totaal aantal punten wat een onderdeel tot nu toe heeft opgeleverd).
Kan ik op basis daarvan beter bepalen welk onderdeel ik zal moeten vervangen.
Ik ga ff kijkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef D. het volgende:
Ik zie ineens dat er (na maandag) budget af is gegaan bij mij
Que
Nee niets verkeerds, als je niet gewisseld hebt voor de 2e ronde inging, heb je geen Ronde 2 in je Teamhistory.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef Prodigy.NL het volgende:
Ik had een vraag, als ik onder in mijn team profiel kijk zie ik het aantal punten per onderdeel van ronde 1, maar ik kan niet verder met de pijltjes naar ronde 2.
Doe ik iets verkeerd?
Die wens horen we meer. We willen dat in je Teamhistory ook te zien is hoe AL je onderdelen hebben gescoord. De ontwikkelaars hadden niet helemaal goed begrepen wat FOK! graag wilde.quote:Ik zou namelijk graag zien hoeveel punten in per onderdeel in de 2e ronde heb gehaald (of anders het totaal aantal punten wat een onderdeel tot nu toe heeft opgeleverd).
Kan ik op basis daarvan beter bepalen welk onderdeel ik zal moeten vervangen.
Maandagavondquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer heb je gewisseld?
Er staan alleen wissels, dus als je alleen coureurs gewisseld hebt, zie je alleen coureurs.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik heb onderaan gewoon ronde1 en ronde2 staan. Alleen bij ronde2 heb ik alleen de informatie van de coureurs, niet de andere teamonderdelen
Stug doorbuffelen dan, en je onderdelen naar de finish schreeuwen aankomend weekendquote:Maargoed, heb je sowieso wel geld om iets te veranderen? Want ik kan niks of niemand ruilen voor iets beters. Ik zal pas tegen de zomer weer kunnen spelen denk ik als alles z'n bodemprijs bereikt heeft...
Dan is het toch niet gek dat er budget minder is?quote:
Er is daarna nóg meer afgegaan, en nu sta ik in de minquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan is het toch niet gek dat er budget minder is?
Of is er toch wat anders aan de hand?
quote:De derde race van het seizoen 2010 is alweer aankomend weekend: de Grand Prix van Maleisië! Op het circuit van Sepang in Kuala Lumpur gaat op zaterdag de kwalificatie om 10:00 uur en op zondag de race om 10:00 uur Nederlandse tijd van start. De herhalingen op tv zijn onder voorbehoud om 14:00 uur op RTL GP en om 15:25 uur op BBC Two.
<lees verder>
Dan klopt het budget dat je hebt, alleen het stelt mij weer voor raadsels, omdat er weer ergens met prijzen gewerkt zou zijn van de vorige rondequote:
Ah k.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:41 schreef D. het volgende:
[..]
Er is daarna nóg meer afgegaan, en nu sta ik in de min
Hoe zit het systeem bij andere managers dan in elkaar?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben wel voorstander van variabele prijzen. Maar het moet wel goed gedaan worden zoals bij andere managers. Hier is het systeem niet goed doordacht, en door te weinig tijd voor testen en geheimhouding is het probleem niet goed naar voren gekomen. Dat is jammer voor nu, maar het zal in de toekomst vast wel goed komen
NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoe zit het systeem bij andere managers dan in elkaar?
voetbal...quote:En de geheimhouding had er niets mee te maken, hoor
Ik zei al eerder dat we de Voetbalmanager aan een usertest hebben onderworpen, dat waren minder dan 20 users die meewerkten. En blijkbaar was het daar geen probleem, die waardeverandering.
Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
[..]
voetbal...
Ah, op die manier. Wij hebben hier een grens om een stijging te hebben. Als we die op 0 punten zetten, gaan alle onderdelen in waarde stijgen. Maar we wilden nu juist dat onderdelen die het minder goed doen, ook zouden dalen in waarde.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
NU ja, zoals ik al eerder zei weet ik het niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Wel weet ik dat het startbudget zo hoog is dat je ook minimaal 1 topper en een subtopper in je team kan hebben.
En ik denk (weet het niet zeker) dat de waarde stijging en daling ook afhankelijk is van het team. Een Virgin die over de finish komt zou al een waarde stijging zijn bij wijze van spreken
Tja, die manager was nu eenmaal eerst aan de beurt in 2009quote:[..]
voetbal...
Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?quote:Op donderdag 1 april 2010 19:49 schreef D. het volgende:
[..]
Da's wel logisch, en vreemd dat dat hier niet het geval is.
Als ieder team gewoon presteert naar verwachting worden alle dure teams duurder en all goedkope teams goedkoper.
Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat klopt toch met de FOK! Formule 1-manager?
Of bedoelde je er iets anders mee wellicht?
Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor jequote:Op donderdag 1 april 2010 22:17 schreef D. het volgende:
[..]
Het klopt met de manager, maar niet met hoe ik denk dat het zou moeten zijn.
Een team wat laatste wordt zakt in prijs, maar een team als HRT voldoet daarmee gewoon aan de verwachtingen en zou daarvoor geen straf moeten krijgen.
Dit is de volgorde waarin jullie ze hebben gezet:
<knip lijstje>
Eigenlijk zou iedereen pas in waarde moeten dalen als ie minder scoort dan van hem verwacht wordt.
En vice versa. Dus Senna zou voor een 16e plaats beloond moeten worden, en Button voor een 6 plaats gestraft.
Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Het lijstje klopt niet helemaal, want de waardes zijn inmiddels veranderd. Kan wel het oorspronkelijke lijstje opzoeken voor je
Als we jouw idee zouden aanhangen, dan zouden we van iedere coureur/team ook een soort parameter moeten bepalen waarmee bepaald kan worden of een onderdeel naar behoren presteert.
Dat zou nog kunnen, dat bepalen van die parameter, maar ik vrees dat het niet werkt in de managercode zoals die nu is. Dat zou een hele ombouw vergen, zeker omdat ook de Voetbalmanager gebruik maakt van diezelfde code.
Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:27 schreef D. het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat het nu alemaal (gelijk) doorgevoerd gaat worden, ik geef enkel commentaar.
Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?quote:Op donderdag 1 april 2010 22:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Sowieso kunnen we (al zouden we het willen) niet veel veranderen in een lopende manager aan de parameters zoals die nu allemaal ingevoerd moeten worden.
Je voorstel is zeker niet gek, ik zit alleen nog te bedenken hoe we zoiets ooit op de een of andere manier kunnen verwerken in de programmeercode. Maar er zijn vast mensen die meer verstand hebben van programmeren dan ik
Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Op de laatste pagina van het vorige topic had iemand toch al een optie gegeven hoe dit in de praktijk gemaakt kan worden?
Want in wezen is de startprijs al een verwachting van de prestaties
Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Klopt, maar wat D. voorstelt, is iets anders hoor.
Dan moet ik gaan kijken naar wat het voorstel was in het vorige topic, nu even geen tijd voor aangezien ik zo de deur uit moet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oja, waar zit volgens jou het verschil dan?
quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
En ik kan die post niet meer vinden
Wie had het ook alweer geschreven? Het was hetzelfde idee als D. plus hoe dit technisch te maken is (voor volgend jaar dan)
Dit was de post dacht ik, met een ander soortig voorstel. Nu ja, het voorstel is hetzelfde (zie ook de vette stukken), maar het voorbeeld beeldt iets anders uit.SPOILER: Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef OmkeReunze het volgende:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is juist (relatief) nieuwquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:52 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij is dit managersysteem een beetje zwaar verouderd of niet?
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is juist (relatief) nieuw
Wat vind je er verouderd aan?
Die banden waren een foutje van de ontwerpers, die worden namelijk al een paar jaar niet meer gebruikt. Dat krijg je ervan als ontwerpers geen kaas gegeten hebben van F1 En er was niet voldoende overleg geweest, blijkt achteraf. Maar ja, weet alles maar eens... achteraf...quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Mja, we hebben het onderdeel van de banden wel in laten bouwen met het oog op de toekomst. Mocht de FIA besluiten om weer meerdere bandenleveranciers toe te staan, dan is onze manager er klaar voorquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Waffle het volgende:
[..]
Omdat alles niet lekker werkt, maar dat komt dus gewoon doordat het nieuw is. Ik dacht dat het door ouderdom kwam vanwege die bandenkeuze in het schermpje. Mijn fout.
Alleen door crewingrijpen kan een budget negatief worden, dus helaasquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af?
101quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:30 schreef OmkeReunze het volgende:
zo dat was een interessante natte kwalificatie
puntjes hiervan staan online in mijn punten calculator:
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
78 in de pocket
110quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:56 schreef Sally het volgende:
[..]
101
Al ken ik wel mensen die het iets beter gedaan hebben... Met Sutil EN Liuzzi.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef Bayswater het volgende:
Mag ik rood staan want ik wil van Di Grassi af? Hij doet zijn naam te veel eer aan.
Petrov was degene die over het gras ging, hoorquote:
Dat is uiteraard mijn andere coureur.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Petrov was degene die over het gras ging, hoor
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat is uiteraard mijn andere coureur.
niet geklasseerd is geen punten volgens mij, maar dat moet de leiding bevestigen of ontkennenquote:Op zondag 4 april 2010 20:10 schreef Waffle het volgende:
Hoe zit het deze keer met Kovalainen, want hij heeft de vlag gezien toch?
De leiding bevestigt dit, omdat Kovalainen niet 90% van de raceafstand afgelegd heeft.quote:Op zondag 4 april 2010 20:11 schreef franklop het volgende:
[..]
niet geklasseerd is geen punten volgens mij, maar dat moet de leiding bevestigen of ontkennen
Dan nog krijgt het Lotus-chassis strafpunten hoor.quote:Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef Waffle het volgende:
Ja maar dan krijgt het Lotus chassis toch geen minpunten? Is hetzelfde eigenlijk als in Bahrein maar dan net andersom.
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-managerquote:De straffen die we uitgedeeld hebben, zijn:
- Chassis Lotus wegens hydraulische problemen bij Trulli -15
218 dus....quote:
Trulli ging wel van start en finishte, maar omdat hij die vlag niet gezien heeft kreeg hij strafpunten. Terwijl hij officieel de race wel had uitgereden. Nu heeft Kovalainen de race echt uitgereden, alleen heeft geen klassering gekregen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan nog krijgt het Lotus-chassis strafpunten hoor.
Jammer dat Heikki geen klassering heeft gekregen omdat hij buiten de 90 % van de raceafstand is gefinisht.
Ik heb ook het Lotus-chassis, maar dat weerhoud me er zeker niet van om toch strafpunten uit te delen.
En in Bahrein hebben we voor Trulli strafpunten uitgedeeld, terwijl die niet van start ging.
[..]
Punten Ronde 1 FOK! Formule 1-manager
Dan zat het niet goed in mijn hoofd, wat Trulli betreft.quote:Op zondag 4 april 2010 20:35 schreef Waffle het volgende:
[..]
Trulli ging wel van start en finishte, maar omdat hij die vlag niet gezien heeft kreeg hij strafpunten. Terwijl hij officieel de race wel had uitgereden. Nu heeft Kovalainen de race echt uitgereden, alleen heeft geen klassering gekregen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 @ 20:53 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Geklasseerd = punten voor behaalde positie.
Niet geklasseerd = geen punten voor behaalde positie.
Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Doordat de FIA vervolgens een 90% regel toekent en alsnog uitgevallen coureurs een klassering geeft, zorgt ervoor dat we én rekening moeten houden met de klassering én de uitval.
hij is niet uitgevallen, want heeft de race uitgereden. Misschien niet geklasseerd maar dat heeft er niks mee te maken.quote:Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Dit dus. De regels zijn er duidelijk over: alleen strafpunten bij uitval. En Kovaleinen is niet uitgevallen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:46 schreef Waffle het volgende:
[..]
hij is niet uitgevallen, want heeft de race uitgereden. Misschien niet geklasseerd maar dat heeft er niks mee te maken.
Nee, klopt. Toen werd er gewoon iets besloten.quote:Op maandag 5 april 2010 10:41 schreef D. het volgende:
Ik kan het me niet herinneren, maar voorgaande jaren was het toch niet iedere race zo'n gedoe met die strafpunten?
is volledige correct, in de zin dat Kovalainen volgens de FIA-regels niet geklasseerd is, en daardoor volgens de manager-regels geen punten krijgt.quote:Kovalainen heeft de race uitgereden, maar is door de FIA niet geklasseerd, want hij heeft niet meer dan 90% van de raceafstand afgelegd.
Omdat je strafpunten uitdeelt, zeg je daarmee dat Kovalainen uitgevallen is. En dat is, naar niet alleen mijn mening, volledig incorrect.quote:Daarnaast kunnen eventueel minpunten uitgedeeld worden voor een uitval. Dat staat los of iemand geklasseerd is of niet.
Punten komen weer rond 20:00u?quote:Op maandag 5 april 2010 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
We nemen later vandaag een beslissing hierover en vanavond maken we dat bekend. Tot die tijd communiceren wij niet over het issue.
Nee, ik zei dat de crew een besluit neemt hierover, en dat het tot vanavond duurt voor het bekend wordtquote:Op maandag 5 april 2010 13:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kijk, daar kan ik wat mee. Van Sally kreeg ik het idee dat er al besloten was en dat men doof was voor onze input.
Dat was mij niet duidelijlk, maar nu begrijpen we elkaar dus Mag ik wel vragen dat, welke beslissing er ook genomen wordt, hij hier of in de nieuwpost over de manager ook beargumenteerd wordt?quote:Op maandag 5 april 2010 15:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat de crew een besluit neemt hierover, en dat het tot vanavond duurt voor het bekend wordt
Al stond het er niet in zoveel bewoordingen.
Uiteraard zullen we uitleg gevenquote:Op maandag 5 april 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat was mij niet duidelijlk, maar nu begrijpen we elkaar dus Mag ik wel vragen dat, welke beslissing er ook genomen wordt, hij hier of in de nieuwpost over de manager ook beargumenteerd wordt?
Die 39 is je ranking. Je hebt deze ronde 241 punten behaaldquote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Volgens mij is er een dikke bug, Rosberg had volgens mij 165 punten gehaald deze ronde, en mijn team totaal is 39. Di Grassi, HRT chassis en Lotus motor kunnen nooit voor een punten verlies van 126 zorgen
Dit dusquote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 39 is je ranking. Je hebt deze ronde 241 punten behaald
Vergeet niet dat op vrijdag 16 april 23:59 uur de teams weer vastgezet worden voor de GP van China, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!quote:De straffen die we uitgedeeld hebben, zijn:
- Mercedes GP-chassis wielprobleem Schumacher: hydraulica: -15
- Ferrari-motor Alonso: -15
- BMW Sauber-motor De la Rosa en Kobayashi: -30
- Renault-motor versnellingsbak Petrov: -15
- Force India-motor gaspedaal Liuzzi: -15
De reden dat het chassis van Mercedes GP strafpunten heeft, is dezelfde reden als dat vorige race bij Red Bull Racing het geval was. Omdat het team een fout heeft gemaakt met het monteren van de wielen, kwam Michael Schumacher stil te staan. Er is een aanpassing doorgevoerd in de puntentellinguitleg, die je kunt vinden op deze pagina.
Uiteindelijk zijn er geen strafpunten uitgedeeld voor het chassis van Lotus Racing, terwijl in de race Heikki Kovalainen wel een tijd in de pits uitgevallen stond. Het team wist echter de hydraulicaproblemen op te lossen en Kovalainen kon zijn weg vervolgen en de race uitrijden. Maar omdat de Fin aan het eind van de race tien ronden achterstand had, werd hij niet geklasseerd omdat hij niet 90 % of meer van de raceafstand heeft afgelegd. Lotus-onderdelen en Heikki Kovalainen krijgen daarom ook geen punten voor de race.
Het is steeds Hell wat betreft het handmatig in Excel bij elkaar zetten van de behaalde punten van deze ronde naast de juiste naam van de vorige ronde. En dan is het van elkaar aftrekken wel snel gedaan, maar deze ronde moest ik echt 160 plaatsen bij elkaar zetten ipv 50 of 75...quote:Op maandag 5 april 2010 22:42 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Nieuwsbericht komt iets later dan verwacht?
Goede beslissingquote:Op maandag 5 april 2010 23:08 schreef Sally het volgende:
Punten Ronde 3 FOK! Formule 1-manager
Met de volgende uitleg wat betreft de strafpunten:
[..]
Vergeet niet dat op vrijdag 16 april 23:59 uur de teams weer vastgezet worden voor de GP van China, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Uhuhm en uhuhm...quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:52 schreef Waffle het volgende:
[..]
Goede beslissing
Maar moet je alles met de hand controleren wie de grootste stijgers en dalers zijn dan? Dat is redelijk vervelend
Worden die punten dan in Excel uitgerekend of in de database? Een paar sql queries op die database kunnen wonderen doen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:57 schreef Sally het volgende:
[..]
Uhuhm en uhuhm...
Ik probeer nu een formule in Excel te vinden want de puntentotalen zijn twee keer anders en staan daarmee ook twee keer op een andere plaats in de lijsten die ik kopieer vanaf de klassementen per ronde: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/statistieken/klassementronde
Kan me bijna niet voorstellen dat, als de namen van de teams exact hetzelfde zijn, Excel dat werk niet voor mij kan doen.
En dan moet ik de puntentotalen van de nieuwe ronde handmatig bij de juiste user zoeken. Ik moest gister zelfs naar plaats 523 bladeren voordat ik de nummer 4 uit de lijst te pakken had... Waarbij ik van 160 mensen de punten gematcht heb. En dan heb ik er dus toch nog een gemist: Punten Ronde 3 FOK! Formule 1-manager
Momenteel doe ik alles met de hand in Excel. Dus de juiste punten bij de juiste user zetten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Worden die punten dan in Excel uitgerekend of in de database? Een paar sql queries op die database kunnen wonderen doen.
Maar respect voor het werk dat je verzet
Even vooropgesteld dat ik geen idee heb van de interne werking van de manager.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Momenteel doe ik alles met de hand in Excel. Dus de juiste punten bij de juiste user zetten.
In de database code zegt de developer dat hij het niet kan vinden, terwijl de punten echt PER ronde wel uitgerekend worden, ze komen immers ook in de grafieken van de userteams terecht in Score van team per ronde. Nu nog op een andere manier output geven, maar dat kan alleen als gevonden wordt waar in de code het uitgerekend wordt.
Edit2: en dank
Ik heb geen toegang tot enige database, dat heeft de developer die ik noemde. Het is mss wel een idee om hem op jouw post te wijzenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Even vooropgesteld dat ik geen idee heb van de interne werking van de manager.
Ik ga er vanuit dat de punten eenmalig per race worden berekend en opgeslagen in de database, waardoor het makkelijk opvraagbaar is in code om te tonen op het scherm.
Dan is het ook mogelijk om deze punten rechtstreeks uit de database op te halen met een SQL query (mits je toegang tot die database hebt). Die kan je dan weer gebruiken om de winnaars van elke ronde te bepalen, wat je nu blijkbaar in Excel doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |