abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79720401
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De dienstplicht bestaat nog steeds snuggere sjaak.
Wederom zeg ik: leer defensie en het stelsel kennen voordat men gaat roepen uit de ruimte.
Opkomstplicht dan, doe aub niet zo kneuzerig, je snapt best wat ik bedoel. Dat jij je nu de held voelt dat je wat van defensie weet omdat je in het leger hebt gezeten of whatever is heel fijn voor je.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:18:13 #152
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_79720410
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Omdat ze met inferieur materieel naar Afghanistan worden gestuurd. De training/oefeningen ook al niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd, er een gebrek is aan vrijwel alles. Tot aan de regerings toestellen toe die stilstaan ivm mankementen.
inferieur materiaal is in deze niet belangrijk, de taak die ze meekrijgen wel. Zijn er naar ratio meer Belgen dan Nederlanders gesneuveld dan?
pi_79720475
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dus hadden die militairen maar niet moeten gaan?
Of wil je zeggen dat de politiekers dan de missie niet door hadden moeten laten gaan?
Politiek en militair is wel 1 heel groot verschil lieve schat.
Uiteraard komt de opdracht uit de politiek, vanuit daar moeten de bezuinigingen dan ook komen. Bijvoorbeeld dit soort uitzendingen niet meer te doen. Sowieso gaat een militair natuurlijk vrijwillig het leger in, dus heeft die wel een keus, al kan ik goed begrijpen dat objectief kijken in zo'n situatie moeilijk is.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:20:02 #154
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79720507
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Opkomstplicht dan, doe aub niet zo kneuzerig, je snapt best wat ik bedoel. Dat jij je nu de held voelt dat je wat van defensie weet omdat je in het leger hebt gezeten of whatever is heel fijn voor je.
Het scheelt wel behoorlijk als je ook weet waar je het over hebt, in plaats van gewoon popie met de meute mee te joelen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 29 maart 2010 @ 20:20:24 #155
294271 drivehome
als je durft
pi_79720531
quote:

[..]

Feit is dat de meeste opmerkingen van jouw kant juist een gebrek aan kennis laten zien.
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_79720632
Feit is dat dat over het algemeen genomen zo is in NL, toch krijgen we allemaal een stem.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:23:14 #157
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_79720681
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het scheelt wel behoorlijk als je ook weet waar je het over hebt, in plaats van gewoon popie met de meute mee te joelen.
Ik kan het niet beter verwoorden
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_79720750
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Offensie?
Verhelder me aub, want ik snap je totaal niet.
Je wilt toch niet beweren dat we defensief bezig zijn in het Midden Oosten ?

"Defensie" is een doublespeak benaming van iets ultiem agressief.

Ik noem het liever Offensie.
pi_79720769
Alleen al om jullie volk te verminderen zou ik stemmen voor bezuinigingen.
pi_79720792
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het komt dat menig mens zo denkt AchJa.
Wellicht dat ik het antwoord wel weet. Maar ik ga dat niet hier zeggen omdat ik mijzelf dan ondergeschikt ga maken aan hen die maar ageren zonder reden en als kip zonder kop tegen defensie.

Maar idd, het gebroken geweertje:

[ afbeelding ]
Precies, voor hitler op de stoep stond riep ook iedereen dat we best konden bezuinigen. Wie zou ons landje nou aanvallen? en toen we ergens in 1938 een beetje wakker werden en weer wat geld aan defensie uit gingen geven was het te laat....
pi_79720864
Disclaimer: Ik houd van de soldaten, maar niet van de bevelhebbers.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:26:15 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79720874
quote:

[..]

Die bestaat ook nog steeds (opgeschort is iets anders dan afgeschaft)
  maandag 29 maart 2010 @ 20:26:54 #163
110987 ErwinRommel
pi_79720907
quote:

[..]

Ik zie mijzelf helemaal niet als held.
Ja, ik mag dan 9 jaar in dat mooie bedrijf gewerkt hebben, heb daar echt mijzelf leren kennen, heb daar vrienden voor het leven mee gemaakt en heb ook misere gezien die met geen pen te beschrijven valt.
Maar ondanks mijn 9 jaar in dat prachtbedrijf zie ik mijzelf zeker niet als held nee.
Wel verwacht ik van hen die op een defensie forum komen, en denken mee te willen doen aan een duscussie enige kennis van zaken voordat ze tot op de enkels worden afgeknipt.
Dat is geen persoonlijk verwijt aan jou, maar ik raadt je aan om in het vervolg jezelf toch echt even te laten informeren voordat je aan komt kakken met onzin.
pi_79720933
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Precies, voor hitler op de stoep stond riep ook iedereen dat we best konden bezuinigen. Wie zou ons landje nou aanvallen? en toen we ergens in 1938 een beetje wakker werden en weer wat geld aan defensie uit gingen geven was het te laat....
Wat een bs argument.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:27:42 #165
294271 drivehome
als je durft
pi_79720954
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef onearmedman het volgende:
Dit soort opmerkingen
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
  maandag 29 maart 2010 @ 20:28:11 #166
110987 ErwinRommel
pi_79720989
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nogmaals, verhelder me. Waar zijn we offensief of defensief bezig in het zgn Midden-Oosten?
  maandag 29 maart 2010 @ 20:29:06 #167
110987 ErwinRommel
pi_79721027
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef onearmedman het volgende:
Dus.........je komt argumenten tekort........I rest my case Mr whoever you might be.
pi_79721086
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zie mijzelf helemaal niet als held.
Ja, ik mag dan 9 jaar in dat mooie bedrijf gewerkt hebben, heb daar echt mijzelf leren kennen, heb daar vrienden voor het leven mee gemaakt en heb ook misere gezien die met geen pen te beschrijven valt.
Maar ondanks mijn 9 jaar in dat prachtbedrijf zie ik mijzelf zeker niet als held nee.
Wel verwacht ik van hen die op een defensie forum komen, en denken mee te willen doen aan een duscussie enige kennis van zaken voordat ze tot op de enkels worden afgeknipt.
Dat is geen persoonlijk verwijt aan jou, maar ik raadt je aan om in het vervolg jezelf toch echt even te laten informeren voordat je aan komt kakken met onzin.
Het was ook meer omdat het een onderwerp in het nieuws was. Sowieso kan je beter mensen met argumenten proberen te overtuigen in plaats van met zijn allen mensen afkraken. Zoals ik al zij hebben we allemaal een stem in Nederland, en daarvan zal 95% (wilde schatting) zich niet hebben verdiept in defensie.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:30:54 #169
110987 ErwinRommel
pi_79721127
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:27 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Wat een bs argument.
De mens leert niks van de geschiedenis, want die herhaalt zich keer op keer.
Dus het is geen BS argument.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:31:02 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 maart 2010 @ 20:31:29 #171
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79721158
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:27 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Wat een bs argument.
Dus jij weet absoluut zonder twijfel dat we over 10 jaar geen vijand (meer) hebben? Jij zei in 2000 zeker ook dat alle oorlogen nu wel over zouden zijn omdat toch niemand het westen aan zou willen vallen? En in 1990 wist je zeker dat de wereldvrede was uitgebroken toen de Sovjet-Unie instortte?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 29 maart 2010 @ 20:36:21 #172
110987 ErwinRommel
pi_79721386
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:30 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Het was ook meer omdat het een onderwerp in het nieuws was. Sowieso kan je beter mensen met argumenten proberen te overtuigen in plaats van met zijn allen mensen afkraken. Zoals ik al zij hebben we allemaal een stem in Nederland, en daarvan zal 95% (wilde schatting) zich niet hebben verdiept in defensie.
Dat ben ik met je eens. Maar hoe komt het dat iedereen een stem mag uitbrengen? Juist ja.......door die fel bevochten vrijheden. Dat was wel eens anders geweest omdat we ons leger lieten verzaken tot een elite politie korps.
Dat dus nooit meer zou ik zeggen, opdat wij die rechten blijven behouden.

Klinkt duf hè?

95% van de NL bevolking heeft idd geen notie van wat defensie nu is en doet. Dat is dan ook erg jammer.
Indien men dat wel wist zou men meer kennis hebben daarvan, en op basis van die kennis een echt waarde-oordeel kunnen geven over Defensie. Maar men is daar schijnbaar te laks voor.
pi_79721616
  maandag 29 maart 2010 @ 20:45:13 #174
110987 ErwinRommel
pi_79721789
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:41 schreef Druid het volgende:
[ afbeelding ]
Pascifisme is voor hen die kinderlijk naief zijn.
pi_79721795
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

95% van de NL bevolking heeft idd geen notie van wat defensie nu is en doet. Dat is dan ook erg jammer.
Indien men dat wel wist zou men meer kennis hebben daarvan, en op basis van die kennis een echt waarde-oordeel kunnen geven over Defensie. Maar men is daar schijnbaar te laks voor.
Een andere discussie maar toch. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet je in alle politieke onderwerpen hebt verdiept, of ben jij zo'n übermensch? Dat jij het nu zegt over defensie is logisch, maar een econoom zal hetzelfde zeggen over zijn gebied.
pi_79721856
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Pascifisme is voor hen die kinderlijk naief zijn.
My point exactly.
pi_79721931
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dus jij weet absoluut zonder twijfel dat we over 10 jaar geen vijand (meer) hebben? Jij zei in 2000 zeker ook dat alle oorlogen nu wel over zouden zijn omdat toch niemand het westen aan zou willen vallen? En in 1990 wist je zeker dat de wereldvrede was uitgebroken toen de Sovjet-Unie instortte?
Dat zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen, moeten we daarom maar als ons geld naar Defensie dumpen? Situaties als "what if" aankaarten is onzinning om je punt te verdedigen.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:48:57 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79721968
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Een andere discussie maar toch. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet je in alle politieke onderwerpen hebt verdiept, of ben jij zo'n übermensch? Dat jij het nu zegt over defensie is logisch, maar een econoom zal hetzelfde zeggen over zijn gebied.
Niemand is een expert. En dat geeft ook niks. Wat wel geeft is wanneer je met grote stelligheid roept dat iets niet nodig is, en dan en paar jaar later de gore moed heeft om te klagen dat het er niet was. Maar goed: Dat is de core business van de Nederlander. Klagen zijn we goed in, opletten en luisteren kunnen we totaal niet.
- Privacy Matters
  maandag 29 maart 2010 @ 20:50:43 #179
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79722070
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:48 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Dat zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen, moeten we daarom maar als ons geld naar Defensie dumpen? Situaties als "what if" aankaarten is onzinning om je punt te verdedigen.
Het vervelende van Defensie is dat het een kunstje is dat je niet in een weekje leert. Defensie is een kunstje dat draait op ervaring, training en 'fingerspitzen'. Flikkeer het kunstje over het hek, en het kost je 10 jaar om het weer te leren. Die 10 jaar heb je niet, zeker niet in Nederland, waar je eerst 25 jaar moet vergaderen over het onderwerp.
- Privacy Matters
  maandag 29 maart 2010 @ 20:55:33 #180
110987 ErwinRommel
pi_79722299
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef onearmedman het volgende:

[..]

Daarom discussieer ik vaak ook enkel hier op dit subforum. Over zaken waar ik wel weet van heb. Maar schijnbaar weten veel FOK'ers niet dat ze zich bij hun leest moeten houden.
Daarom, wil je hier over zaken mee discusieren, weet dan dat Defensie een complex ministerie is en bij velen gezien wordt als een geldslurper. Wat overigens totaal onterecht is juist door die onwetendheid.
pi_79723223
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Joh, je meent het. al die economen hebben allemaal een glazen bol?
Kijk ! Die mening illustreert precies het achterlijke aspect van Defensie denken, en van het volkje in den Haag ; breedborstige medailles ; ze zijn niet langer bij de tijd.

Defensie tegen papapervelden of zo ?

Herr Feldmarschall Rommel, was dat niet die gefaalde Ober-General van Hitler, die dacht dat ie iets te zoeken had in Noord Afrika ? De voorloper ("of some sorts") van Gadaffi ?
pi_79723226
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij leest denk ik niet goed.

Ga hier eens langs
[ afbeelding ]
Vooralsnog ben ik degene die met feiten komt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79723420
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Koude oorlog => vallen muur => minder diensplichtigen => beroepsleger => taken elders ter wereld? Wat raar dat de kosten weer iets omhoog gaan als er geen dienstplichtigen meer zijn en de taakstelling drastisch veranderd is. Of wil je de militairen met een dienstplichtigen opleiding/ uitrusting naar bv Urugan sturen?
Het is niet raar dat de kosten stijgen, dat blijkt ook wel. Het totale budget is immers sinds het einde van de koude oorlog met ongeveer 2 miljard per jaar gestegen.
En natuurlijk is de doelstelling nu anders dan 20 jaar geleden maar de organisatie van Defensie is daar overduidelijk nog niet helemaal op ingespeeld. Dat moet nog een stuk efficiënter kunnen.
Maar goed, uiteindelijk zal de organisatie wel gedwongen worden aangezien Nederland flink moet bezuinigen en dan is Defensie een post die de minste mensen raakt bij een stevige bezuiniging.
pi_79723526
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:03 schreef Vortix het volgende:

[..]

En weet je waar dat door kwam? Doordat er in het interbellum enorm bezuinigd was op defensie, omdat de neutraliteit zo goed werkte in de Eerste Wereldoorlog.
Zeer mager argument. Onze zuiderburen hadden wel stevig geïnvesteerd in hun landsverdediging en waren ook binnen een paar dagen overrompeld.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:21:34 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79723607
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:14 schreef quirigua het volgende:

[..]

Herr Feldmarschall Rommel, was dat niet die gefaalde Ober-General van Hitler, die dacht dat ie iets te zoeken had in Noord Afrika ? De voorloper ("of some sorts") van Gadaffi ?
Lees je nog even in over Erwin Rommel. Hij was waarschijnlijk de beste militair die Duitsland ooit gehad heeft, en werd er van beschuldigd deel te hebben genomen aan het complot om Hitler te vermoorden. Hij word door de internationale militaire geschiedschrijvers geroemd. Rommel was geen faalhaas, een briljant tacticus en een goede leider. Zelfs tegen de standaarden van vandaag.

Zijn Afrika-korps is nooit beschuldigd van oorlogsmisdaden en stond bekend als zeer humaan, en tegen de staande orders in heeft Rommel nooit joodse vijandelijke militairen en burgers laten vermoorden, op welk front hij ooit actief was.

Back on topic.
- Privacy Matters
  maandag 29 maart 2010 @ 21:40:22 #186
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_79724532
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ja, als er eerder en meer geld aan defensie werd uitgegeven dan had het leger het misschien een dag of 10 i.p.v. 5 vol kunnen houden. Kost een paar centen maar dan heb je nog steeds niets.
pi_79724852
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lees je nog even in over Erwin Rommel. Hij was waarschijnlijk de beste militair die Duitsland ooit gehad heeft, en werd er van beschuldigd deel te hebben genomen aan het complot om Hitler te vermoorden. Hij word door de internationale militaire geschiedschrijvers geroemd. Rommel was geen faalhaas, een briljant tacticus en een goede leider. Zelfs tegen de standaarden van vandaag.

Zijn Afrika-korps is nooit beschuldigd van oorlogsmisdaden en stond bekend als zeer humaan, en tegen de staande orders in heeft Rommel nooit joodse vijandelijke militairen en burgers laten vermoorden, op welk front hij ooit actief was.

Back on topic.
Je zegt t al : je zegt alles al waarom Herr Feldmarschall Rommel niet deugt :
- "de beste militair die Duitsland ooit - - in de Wehrmacht heeft gehad" ; de Wehrmacht, die, weliswaar pas geruime tijd na de oorlog, alsnog van zekere criminele handelswijzen is beschuldigd ; terecht, imo : in NL, in Frankrijk, in Oost Europa, Rusland, de duits-interne recrutering niet uitgesloten, de leeftijdsfase na de Hitlerjugend ; Kanonenfutter ; lees maar na bij Brecht, Mann, Donhoff ;
- iedereen, zeker elke generaal, die aan Hitler dienstbaar was, canailleerde zich met het systeem ; iedereen, bekleed met "bevoegdheid", valt allicht in de categorie : crimineel ;
Rommel, de Wehrmacht generaal, maakte deel uit van het nazi-systeem - de Wehrmacht was er een essentieel, serviel onderdeel van ; van een soldata kan je nog zeggen dat hij moet (hoewel ??), Rommel deed het con amore, "brillant", je zei het al ;
- Rommel, als een van de vooraanstaande generaals in het Oberkommkando der Wehrmacht, onderwierp zich, freiwillige Soldatenehre, en serviel genoeg, aan het systeem van Hitler ;
- animositeit genoeg tussen SS, Waffen SS, Rohm en de Wehrmacht - maar de Wehrmacht onderschikte zich : Soldatenehr ; Mordmaschine ;
- Rommel was er niet toen Stauffenberg er wel was ; hij dekte (passief) het Wehrmacht verdict in deze zaak ; hij keurde de moord in Munchen (die Weisse Rose) niet af ; zijn kop heeft t niet gekost ;
- Afrika korps ? vraag maar es na bij de lokale bevolking langs de kust ; overigens : de engelsen waren niet betere lievertjes, als dat zo uitkwam ; ligt aan het soort ambt, het ambt deugt niet ;
- en :
die internationale militaire geschiedschrijvers kunnen beter wat anders gaan doen, het publiek mocht op den duur zijn (m/v) interesse in dat soort geschiedenis gaan verliezen - dat zou pas echt vooruitgang zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door quirigua op 29-03-2010 22:14:18 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 22:01:24 #188
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79725600
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Je zegt t al : je zegt alles al waarom Herr Feldmarschall Rommel niet deugt :
- "de beste militair die Duitsland - - " in de Wehrmacht had, de Wehrmacht werd, weliswaar pas later, van zekere criminele handelswijzen beschuldigd ; en terecht, imo ; idem, in NL, in Frankrijk, in Oost Europa, Rusland ;
- iedereen, zeker elke generaal, die aan Hitler dienstbaar was, zich met Hitler canailleerde valt in de categorie : crimineel ;
- Rommel was er niet toen Stauffenberg er wel was ; hij dekte passief het Wehrmacht verdict in deze zaak ; militaire eer (wat kis dat voor onzin ?) ; een brillante militair, gefaald als mens ;
- Afrika korps ? vraag maar es na bij de lokale bevolking langs de kust ; overigens : de engelsen waren niet betere lievertjes, als dat zo uitkwam ; ligt aan het soort ambt, het ambt deugt niet ;
- en :
die internationale militaire geschiedschrijvers kunnen beter wat anders gaan doen, het publiek mocht eens zijn (m/v) interesse in dat soort geschiedenis gaan verliezen - dat zou pas echt vooruitgang zijn.
Typisch gevalletje van "Don't try to change my mind, it has already been made up".

Lees het linkje nou maar even dat ik in mijn vorige tekst zette. Hij was geliefd en gerespecteerd bij zijn troepen, maar even zo bij zijn opponenten, waaronder Churchill, Montgomery en Patton. Rommel weigerde orders van Hitler met betrekking tot de jodenvervolging, en liet vijandelijke gesneuvelde militairen bij meer dan één gelegenheid met volledige militaire eer begraven. Rommel gaf bij het bouwen van de Atlanticwall de expliciete order dat de franse arbeiders als arbeiders behandeld en betaald moesten worden, en per sé niet als slaaf behandeld mochten worden. Toen na de oorlog de rol van Rommel bij Von Stauffenberg's actie bekend werd steeg hij postuum nog meer in achting bij de Geallieerden. Rommel was een goed officier, en is de ENIGE uit het Derde Rijk die heden ten dage een museum heeft. Rommel kreeg zelfs postuum de eer dat er een oorlogsbodem naar hem vernoemd werd. Rommel vocht voor Duitsland, niet voor de Nazi's.

En tenslotte:
Churchill on hearing of Rommel's death:
"He also deserves our respect, because, although a loyal German soldier, he came to hate Hitler and all his works, and took part in the conspiracy to rescue Germany by displacing the maniac and tyrant. For this, he paid the forfeit of his life. In the sombre wars of modern democracy, there is little place for chivalry."
- Privacy Matters
pi_79726414
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:40 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ja, als er eerder en meer geld aan defensie werd uitgegeven dan had het leger het misschien een dag of 10 i.p.v. 5 vol kunnen houden. Kost een paar centen maar dan heb je nog steeds niets.
Ik schat 7 dagen. Daar was geen houden aan. En nu (elders) weer niet.
pi_79726949
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van "Don't try to change my mind, it has already been made up".

Lees het linkje nou maar even dat ik in mijn vorige tekst zette. Hij was geliefd en gerespecteerd bij zijn troepen, maar even zo bij zijn opponenten, waaronder Churchill, Montgomery en Patton. Rommel weigerde orders van Hitler met betrekking tot de jodenvervolging, en liet vijandelijke gesneuvelde militairen bij meer dan één gelegenheid met volledige militaire eer begraven. Rommel gaf bij het bouwen van de Atlanticwall de expliciete order dat de franse arbeiders als arbeiders behandeld en betaald moesten worden, en per sé niet als slaaf behandeld mochten worden. Toen na de oorlog de rol van Rommel bij Von Stauffenberg's actie bekend werd steeg hij postuum nog meer in achting bij de Geallieerden. Rommel was een goed officier, en is de ENIGE uit het Derde Rijk die heden ten dage een museum heeft. Rommel kreeg zelfs postuum de eer dat er een oorlogsbodem naar hem vernoemd werd. Rommel vocht voor Duitsland, niet voor de Nazi's.

En tenslotte:
Churchill on hearing of Rommel's death:
"He also deserves our respect, because, although a loyal German soldier, he came to hate Hitler and all his works, and took part in the conspiracy to rescue Germany by displacing the maniac and tyrant. For this, he paid the forfeit of his life. In the sombre wars of modern democracy, there is little place for chivalry."
Ja, Ronald, ik ken de literatuur, ook in die link, en weet van de waardering van het geallieerde kamp voor Herr Feldmarschall. Heb er meer over gelezen (misschien) en beleefd dan jij, het is deel van onze colllectieve ellende inzake nazis, Prinzip des Bosen*.
Aan de kant tegen Hitler stond Rommel niet ; hij had geen bezwaren zolang het "goed" ging. Hij was dienstbaar aan H, te lang dienstbaar in de verkeerde richting ; dat waren er weliswaar veel, maar dat verontschuldigt hem niet. De Geschwister Scholl (Uni Munchen*, 1942 vermoord) hadden wel bezwaren, het regiem maakte korte metten ze, Rommel protesteerde niet.

Moltke, ook een General im Oberkommando maar nu wereldoorlog 1, is ook zo' n geval van collaboratie ; ook met naderhandse gewetensbezwaren (of wat daarmee doorgaat) ; dienstbaar aan Kaiser Wilhelm (1914-18), "mein Kaiser", vriendje (so so, maar toch) van Wilhelmina, die deze (oorlogscrimineel, wat anders ?) bij Gronau over de grens welkom heette. Im Westen nichts neues, lees het nog maar es.

Nog zo'n inkeer moment : McNamara, over de Vietnam-oorlog. Minister van Oorlog, pardon Defensie, t.t.v. Vietnam. Je zegt het maar : brillant analyticus. Agent Orange incluis.

Terug naar Hitler en Rommel. Kan je net zo goed van R Hess zeggen dat hij tegen het nazi regiem was, toe hij, desasperaat, met een Luftwaffe machine naar Schotland vloog. Over Hess weten we wel beter. Rommel heeft een vergelijkenderwijze betere pers, post mortem. Deugt hij om die reden ? Lijkt me niet.

Zo brillant als vakman hij (Rommel) ook was, hij zat op de foute plaats op het foute moment en deed daar de foute dingen. En hij beoefende een fout vak.

* Umlaute niet voorhanden

[ Bericht 10% gewijzigd door quirigua op 29-03-2010 22:53:48 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 22:36:24 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79727411
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:40 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Zelfs met onze destijds vooroorlogse (WW1) bende en een paar kogels de man hebben we de Duitsers toch nog 5 dagen bezig gehouden. De transportcapaciteit door de lucht hebben we een dusdanig slag toegebracht die zijn ze de hele oorlog niet te boven gekomen.

Als we destijds modern en voldoende materiaal gehad hadden had plan Winkelman kunnen werken.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:38:41 #192
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79727523
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ja, Ronald, ik ken de literatuur, ook in die link, en weet van de waardering van het geallieerde kamp voor Herr Feldmarschall. Heb er meer over gelezen (misschien) en beleefd dan jij, het is deel van onze ellende inzake nazis.
Aan de kant tegen Hitler stond Rommel niet ; hij was dienstbaar aan H ; dat waren er veel, maar dat verontschuldigt hem niet ; dienstbaar in de verkeerde richting.
Zo brillant als vakman hij ook was, hij zat op de foute plaats en deed de foute dingen in een fout vak.
Ah, het claimen van het morele gelijk: Ik zit aan de kant van de slachtoffers, dus heb JIJ het bij het verkeerde eind.

Sorry, zo werkt het misschien in bepaalde joodse kringen (zeker niet alle, en ik ken meer dan genoeg joden om me daar een oordeel over te kunnen aanmeten), en bij andere groepen die slachtoffer werden van de holocaust, maar zo werkt het niet in de rest van de wereld. Het maakt jou eerder onbetrouwbaar als moreel ijkpunt, omdat je niet objectief naar de materie kunt kijken.
- Privacy Matters
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:42:18 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79727717
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ik schat 7 dagen. Daar was geen houden aan. En nu (elders) weer niet.
dat is het probleem nu net

er was wel houden aan, de Duitsers hebben Rotterdam niet platgegooid omdat ze dat zo grappig vonden
dat deden ze omdat ze er niet zo gemakkelijk doorheen kwamen als ze hadden gehoopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:43:48 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79727812
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Om maar even met Engelse termen te blijven gooien, I beg to differ... Kerntaak nr.1 van de Nederlandse strijdkrachten is nog steeds het verdedigen van het Keuningrijk der Nederlanden.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:45:30 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79727903
ja dan nog

noem het het ministerie van feest for all I care
de naam is in deze discussie helemaal niet zo belangrijk
  maandag 29 maart 2010 @ 22:45:44 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79727914
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

er was wel houden aan, de Duitsers hebben Rotterdam niet platgegooid omdat ze dat zo grappig vonden
dat deden ze omdat ze er niet zo gemakkelijk doorheen kwamen als ze hadden gehoopt
Er stonden nog wat subversieve elementen op de afsluitdijk moeilijk te doen.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:55:38 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79728473
ja het was een onvriendelijke tijd

maar uiteindelijk gaat het niet om die 5 dagen, de oorlog duurde 5 jaar
elke Duitser die in Nederland neer werd geschoten of vanuit Nederland naar Engeland werd verscheept was niet meer beschikbaar om later elders subversief te lopen doen ... als we beter materiaal hadden dan hadden we meer kunnen betekenen voor de geallieerden
pi_79728664
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zelfs met onze destijds vooroorlogse (WW1) bende en een paar kogels de man hebben we de Duitsers toch nog 5 dagen bezig gehouden. De transportcapaciteit door de lucht hebben we een dusdanig slag toegebracht die zijn ze de hele oorlog niet te boven gekomen.

Als we destijds modern en voldoende materiaal gehad hadden had plan Winkelman kunnen werken.
Blijf dromen
pi_79729181
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Blijf dromen, hoofdstuk 2 -
Zo was het niet. Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:12:10 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79729492
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:06 schreef quirigua het volgende:

[..]

Blijf dromen, hoofdstuk 2 -
Zo was het niet. Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon.
blijf dromen??

zeg ik iets wat niet klopt dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')