Opkomstplicht dan, doe aub niet zo kneuzerig, je snapt best wat ik bedoel. Dat jij je nu de held voelt dat je wat van defensie weet omdat je in het leger hebt gezeten of whatever is heel fijn voor je.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De dienstplicht bestaat nog steeds snuggere sjaak.
Wederom zeg ik: leer defensie en het stelsel kennen voordat men gaat roepen uit de ruimte.
inferieur materiaal is in deze niet belangrijk, de taak die ze meekrijgen wel. Zijn er naar ratio meer Belgen dan Nederlanders gesneuveld dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat ze met inferieur materieel naar Afghanistan worden gestuurd. De training/oefeningen ook al niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd, er een gebrek is aan vrijwel alles. Tot aan de regerings toestellen toe die stilstaan ivm mankementen.
Uiteraard komt de opdracht uit de politiek, vanuit daar moeten de bezuinigingen dan ook komen. Bijvoorbeeld dit soort uitzendingen niet meer te doen. Sowieso gaat een militair natuurlijk vrijwillig het leger in, dus heeft die wel een keus, al kan ik goed begrijpen dat objectief kijken in zo'n situatie moeilijk is.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus hadden die militairen maar niet moeten gaan?
Of wil je zeggen dat de politiekers dan de missie niet door hadden moeten laten gaan?
Politiek en militair is wel 1 heel groot verschil lieve schat.
Het scheelt wel behoorlijk als je ook weet waar je het over hebt, in plaats van gewoon popie met de meute mee te joelen.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Opkomstplicht dan, doe aub niet zo kneuzerig, je snapt best wat ik bedoel. Dat jij je nu de held voelt dat je wat van defensie weet omdat je in het leger hebt gezeten of whatever is heel fijn voor je.
Feit is dat de meeste opmerkingen van jouw kant juist een gebrek aan kennis laten zien.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Opkomstplicht dan, doe aub niet zo kneuzerig, je snapt best wat ik bedoel. Dat jij je nu de held voelt dat je wat van defensie weet omdat je in het leger hebt gezeten of whatever is heel fijn voor je.
Ik kan het niet beter verwoordenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het scheelt wel behoorlijk als je ook weet waar je het over hebt, in plaats van gewoon popie met de meute mee te joelen.
Je wilt toch niet beweren dat we defensief bezig zijn in het Midden Oostenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Offensie?
Verhelder me aub, want ik snap je totaal niet.
Precies, voor hitler op de stoep stond riep ook iedereen dat we best konden bezuinigen. Wie zou ons landje nou aanvallen? en toen we ergens in 1938 een beetje wakker werden en weer wat geld aan defensie uit gingen geven was het te laat....quote:Op maandag 29 maart 2010 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het komt dat menig mens zo denkt AchJa.
Wellicht dat ik het antwoord wel weet. Maar ik ga dat niet hier zeggen omdat ik mijzelf dan ondergeschikt ga maken aan hen die maar ageren zonder reden en als kip zonder kop tegen defensie.
Maar idd, het gebroken geweertje:
[ afbeelding ]
Die bestaat ook nog steedsquote:Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf helemaal niet als held.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Wat een bs argument.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Precies, voor hitler op de stoep stond riep ook iedereen dat we best konden bezuinigen. Wie zou ons landje nou aanvallen? en toen we ergens in 1938 een beetje wakker werden en weer wat geld aan defensie uit gingen geven was het te laat....
Dit soort opmerkingenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef onearmedman het volgende:
Alleen al om jullie volk te verminderen zou ik stemmen voor bezuinigingen.
Nogmaals, verhelder me. Waar zijn we offensief of defensief bezig in het zgn Midden-Oosten?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat we defensief bezig zijn in het Midden Oosten?
"Defensie" is een doublespeak benaming van iets ultiem agressief.
Ik noem het liever Offensie.
Dus.........je komt argumenten tekort........I rest my case Mr whoever you might be.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef onearmedman het volgende:
Het was ook meer omdat het een onderwerp in het nieuws was. Sowieso kan je beter mensen met argumenten proberen te overtuigen in plaats van met zijn allen mensen afkraken. Zoals ik al zij hebben we allemaal een stem in Nederland, en daarvan zal 95% (wilde schatting) zich niet hebben verdiept in defensie.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf helemaal niet als held.
Ja, ik mag dan 9 jaar in dat mooie bedrijf gewerkt hebben, heb daar echt mijzelf leren kennen, heb daar vrienden voor het leven mee gemaakt en heb ook misere gezien die met geen pen te beschrijven valt.
Maar ondanks mijn 9 jaar in dat prachtbedrijf zie ik mijzelf zeker niet als held nee.
Wel verwacht ik van hen die op een defensie forum komen, en denken mee te willen doen aan een duscussie enige kennis van zaken voordat ze tot op de enkels worden afgeknipt.
Dat is geen persoonlijk verwijt aan jou, maar ik raadt je aan om in het vervolg jezelf toch echt even te laten informeren voordat je aan komt kakken met onzin.
De mens leert niks van de geschiedenis, want die herhaalt zich keer op keer.quote:
+1 Sterk!quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef onearmedman het volgende:
Dus jij weet absoluut zonder twijfel dat we over 10 jaar geen vijand (meer) hebben? Jij zei in 2000 zeker ook dat alle oorlogen nu wel over zouden zijn omdat toch niemand het westen aan zou willen vallen? En in 1990 wist je zeker dat de wereldvrede was uitgebroken toen de Sovjet-Unie instortte?quote:
Dat ben ik met je eens. Maar hoe komt het dat iedereen een stem mag uitbrengen? Juist ja.......door die fel bevochten vrijheden. Dat was wel eens anders geweest omdat we ons leger lieten verzaken tot een elite politie korps.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:30 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Het was ook meer omdat het een onderwerp in het nieuws was. Sowieso kan je beter mensen met argumenten proberen te overtuigen in plaats van met zijn allen mensen afkraken. Zoals ik al zij hebben we allemaal een stem in Nederland, en daarvan zal 95% (wilde schatting) zich niet hebben verdiept in defensie.
Pascifisme is voor hen die kinderlijk naief zijn.quote:
Een andere discussie maar toch. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet je in alle politieke onderwerpen hebt verdiept, of ben jij zo'n übermensch? Dat jij het nu zegt over defensie is logisch, maar een econoom zal hetzelfde zeggen over zijn gebied.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
95% van de NL bevolking heeft idd geen notie van wat defensie nu is en doet. Dat is dan ook erg jammer.
Indien men dat wel wist zou men meer kennis hebben daarvan, en op basis van die kennis een echt waarde-oordeel kunnen geven over Defensie. Maar men is daar schijnbaar te laks voor.
My point exactly.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pascifisme is voor hen die kinderlijk naief zijn.
Dat zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen, moeten we daarom maar als ons geld naar Defensie dumpen? Situaties als "what if" aankaarten is onzinning om je punt te verdedigen.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dus jij weet absoluut zonder twijfel dat we over 10 jaar geen vijand (meer) hebben? Jij zei in 2000 zeker ook dat alle oorlogen nu wel over zouden zijn omdat toch niemand het westen aan zou willen vallen? En in 1990 wist je zeker dat de wereldvrede was uitgebroken toen de Sovjet-Unie instortte?
Niemand is een expert. En dat geeft ook niks. Wat wel geeft is wanneer je met grote stelligheid roept dat iets niet nodig is, en dan en paar jaar later de gore moed heeft om te klagen dat het er niet was. Maar goed: Dat is de core business van de Nederlander. Klagen zijn we goed in, opletten en luisteren kunnen we totaal niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Een andere discussie maar toch. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet je in alle politieke onderwerpen hebt verdiept, of ben jij zo'n übermensch? Dat jij het nu zegt over defensie is logisch, maar een econoom zal hetzelfde zeggen over zijn gebied.
Het vervelende van Defensie is dat het een kunstje is dat je niet in een weekje leert. Defensie is een kunstje dat draait op ervaring, training en 'fingerspitzen'. Flikkeer het kunstje over het hek, en het kost je 10 jaar om het weer te leren. Die 10 jaar heb je niet, zeker niet in Nederland, waar je eerst 25 jaar moet vergaderen over het onderwerp.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:48 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Dat zul je nooit met zekerheid kunnen zeggen, moeten we daarom maar als ons geld naar Defensie dumpen? Situaties als "what if" aankaarten is onzinning om je punt te verdedigen.
Daarom discussieer ik vaak ook enkel hier op dit subforum. Over zaken waar ik wel weet van heb. Maar schijnbaar weten veel FOK'ers niet dat ze zich bij hun leest moeten houden.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:45 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Een andere discussie maar toch. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet je in alle politieke onderwerpen hebt verdiept, of ben jij zo'n übermensch? Dat jij het nu zegt over defensie is logisch, maar een econoom zal hetzelfde zeggen over zijn gebied.
Kijk ! Die mening illustreert precies het achterlijke aspect van Defensie denken, en van het volkje in den Haag ; breedborstige medailles ; ze zijn niet langer bij de tijd.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Joh, je meent het. al die economen hebben allemaal een glazen bol?
Vooralsnog ben ik degene die met feiten komtquote:Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij leest denk ik niet goed.
Ga hier eens langs
[ afbeelding ]
Het is niet raar dat de kosten stijgen, dat blijkt ook wel. Het totale budget is immers sinds het einde van de koude oorlog met ongeveer 2 miljard per jaar gestegen.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Koude oorlog => vallen muur => minder diensplichtigen => beroepsleger => taken elders ter wereld? Wat raar dat de kosten weer iets omhoog gaan als er geen dienstplichtigen meer zijn en de taakstelling drastisch veranderd is. Of wil je de militairen met een dienstplichtigen opleiding/ uitrusting naar bv Urugan sturen?
Zeer mager argument. Onze zuiderburen hadden wel stevig geïnvesteerd in hun landsverdediging en waren ook binnen een paar dagen overrompeld.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:03 schreef Vortix het volgende:
[..]
En weet je waar dat door kwam? Doordat er in het interbellum enorm bezuinigd was op defensie, omdat de neutraliteit zo goed werkte in de Eerste Wereldoorlog.
Lees je nog even in over Erwin Rommel. Hij was waarschijnlijk de beste militair die Duitsland ooit gehad heeft, en werd er van beschuldigd deel te hebben genomen aan het complot om Hitler te vermoorden. Hij word door de internationale militaire geschiedschrijvers geroemd. Rommel was geen faalhaas, een briljant tacticus en een goede leider. Zelfs tegen de standaarden van vandaag.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:14 schreef quirigua het volgende:
[..]
Herr Feldmarschall Rommel, was dat niet die gefaalde Ober-General van Hitler, die dacht dat ie iets te zoeken had in Noord Afrika ? De voorloper ("of some sorts") van Gadaffi ?
Ja, als er eerder en meer geld aan defensie werd uitgegeven dan had het leger het misschien een dag of 10 i.p.v. 5 vol kunnen houden. Kost een paar centen maar dan heb je nog steeds niets.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Precies, voor hitler op de stoep stond riep ook iedereen dat we best konden bezuinigen. Wie zou ons landje nou aanvallen? en toen we ergens in 1938 een beetje wakker werden en weer wat geld aan defensie uit gingen geven was het te laat....
Je zegt t al : je zegt alles al waarom Herr Feldmarschall Rommel niet deugt :quote:Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lees je nog even in over Erwin Rommel. Hij was waarschijnlijk de beste militair die Duitsland ooit gehad heeft, en werd er van beschuldigd deel te hebben genomen aan het complot om Hitler te vermoorden. Hij word door de internationale militaire geschiedschrijvers geroemd. Rommel was geen faalhaas, een briljant tacticus en een goede leider. Zelfs tegen de standaarden van vandaag.
Zijn Afrika-korps is nooit beschuldigd van oorlogsmisdaden en stond bekend als zeer humaan, en tegen de staande orders in heeft Rommel nooit joodse vijandelijke militairen en burgers laten vermoorden, op welk front hij ooit actief was.
Back on topic.
Typisch gevalletje van "Don't try to change my mind, it has already been made up".quote:Op maandag 29 maart 2010 21:46 schreef quirigua het volgende:
[..]
Je zegt t al : je zegt alles al waarom Herr Feldmarschall Rommel niet deugt :
- "de beste militair die Duitsland - - " in de Wehrmacht had, de Wehrmacht werd, weliswaar pas later, van zekere criminele handelswijzen beschuldigd ; en terecht, imo ; idem, in NL, in Frankrijk, in Oost Europa, Rusland ;
- iedereen, zeker elke generaal, die aan Hitler dienstbaar was, zich met Hitler canailleerde valt in de categorie : crimineel ;
- Rommel was er niet toen Stauffenberg er wel was ; hij dekte passief het Wehrmacht verdict in deze zaak ; militaire eer (wat kis dat voor onzin ?) ; een brillante militair, gefaald als mens ;
- Afrika korps ? vraag maar es na bij de lokale bevolking langs de kust ; overigens : de engelsen waren niet betere lievertjes, als dat zo uitkwam ; ligt aan het soort ambt, het ambt deugt niet ;
- en :
die internationale militaire geschiedschrijvers kunnen beter wat anders gaan doen, het publiek mocht eens zijn (m/v) interesse in dat soort geschiedenis gaan verliezen - dat zou pas echt vooruitgang zijn.
Ik schat 7 dagen. Daar was geen houden aan. En nu (elders) weer niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:40 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, als er eerder en meer geld aan defensie werd uitgegeven dan had het leger het misschien een dag of 10 i.p.v. 5 vol kunnen houden. Kost een paar centen maar dan heb je nog steeds niets.
Ja, Ronald, ik ken de literatuur, ook in die link, en weet van de waardering van het geallieerde kamp voor Herr Feldmarschall. Heb er meer over gelezen (misschien) en beleefd dan jij, het is deel van onze colllectieve ellende inzake nazis, Prinzip des Bosen*.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van "Don't try to change my mind, it has already been made up".
Lees het linkje nou maar even dat ik in mijn vorige tekst zette. Hij was geliefd en gerespecteerd bij zijn troepen, maar even zo bij zijn opponenten, waaronder Churchill, Montgomery en Patton. Rommel weigerde orders van Hitler met betrekking tot de jodenvervolging, en liet vijandelijke gesneuvelde militairen bij meer dan één gelegenheid met volledige militaire eer begraven. Rommel gaf bij het bouwen van de Atlanticwall de expliciete order dat de franse arbeiders als arbeiders behandeld en betaald moesten worden, en per sé niet als slaaf behandeld mochten worden. Toen na de oorlog de rol van Rommel bij Von Stauffenberg's actie bekend werd steeg hij postuum nog meer in achting bij de Geallieerden. Rommel was een goed officier, en is de ENIGE uit het Derde Rijk die heden ten dage een museum heeft. Rommel kreeg zelfs postuum de eer dat er een oorlogsbodem naar hem vernoemd werd. Rommel vocht voor Duitsland, niet voor de Nazi's.
En tenslotte:
Churchill on hearing of Rommel's death:
"He also deserves our respect, because, although a loyal German soldier, he came to hate Hitler and all his works, and took part in the conspiracy to rescue Germany by displacing the maniac and tyrant. For this, he paid the forfeit of his life. In the sombre wars of modern democracy, there is little place for chivalry."
Zelfs met onze destijds vooroorlogse (WW1) bende en een paar kogels de man hebben we de Duitsers toch nog 5 dagen bezig gehouden. De transportcapaciteit door de lucht hebben we een dusdanig slag toegebracht die zijn ze de hele oorlog niet te boven gekomen.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:40 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, als er eerder en meer geld aan defensie werd uitgegeven dan had het leger het misschien een dag of 10 i.p.v. 5 vol kunnen houden. Kost een paar centen maar dan heb je nog steeds niets.
Ah, het claimen van het morele gelijk: Ik zit aan de kant van de slachtoffers, dus heb JIJ het bij het verkeerde eind.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ja, Ronald, ik ken de literatuur, ook in die link, en weet van de waardering van het geallieerde kamp voor Herr Feldmarschall. Heb er meer over gelezen (misschien) en beleefd dan jij, het is deel van onze ellende inzake nazis.
Aan de kant tegen Hitler stond Rommel niet ; hij was dienstbaar aan H ; dat waren er veel, maar dat verontschuldigt hem niet ; dienstbaar in de verkeerde richting.
Zo brillant als vakman hij ook was, hij zat op de foute plaats en deed de foute dingen in een fout vak.
dat is het probleem nu netquote:Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ik schat 7 dagen. Daar was geen houden aan. En nu (elders) weer niet.
Om maar even met Engelse termen te blijven gooien, I beg to differ... Kerntaak nr.1 van de Nederlandse strijdkrachten is nog steeds het verdedigen van het Keuningrijk der Nederlanden.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat we defensief bezig zijn in het Midden Oosten?
"Defensie" is een doublespeak benaming van iets ultiem agressief.
Ik noem het liever Offensie.
Er stonden nog wat subversieve elementen op de afsluitdijk moeilijk te doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het probleem nu net
er was wel houden aan, de Duitsers hebben Rotterdam niet platgegooid omdat ze dat zo grappig vonden
dat deden ze omdat ze er niet zo gemakkelijk doorheen kwamen als ze hadden gehoopt
Blijf dromenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs met onze destijds vooroorlogse (WW1) bende en een paar kogels de man hebben we de Duitsers toch nog 5 dagen bezig gehouden. De transportcapaciteit door de lucht hebben we een dusdanig slag toegebracht die zijn ze de hele oorlog niet te boven gekomen.
Als we destijds modern en voldoende materiaal gehad hadden had plan Winkelman kunnen werken.
Blijf dromen, hoofdstuk 2 -quote:Op maandag 29 maart 2010 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het probleem nu net
er was wel houden aan, de Duitsers hebben Rotterdam niet platgegooid omdat ze dat zo grappig vonden
dat deden ze omdat ze er niet zo gemakkelijk doorheen kwamen als ze hadden gehoopt
blijf dromen??quote:Op maandag 29 maart 2010 23:06 schreef quirigua het volgende:
[..]
Blijf dromen, hoofdstuk 2 -
Zo was het niet. Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |