abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_79699034


Vorige delen:
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
Parijs #6
Parijs #7
Parijs #8 - La Ville-lumiere
Parijs #9 - met de Franse slag...
Paris #10 Waar het Rugby bezit nam van Paris
Parijs #11 Bientôt le printemps!
Parijs #12: Over de Eiffeltoren beklimmen en meer...
Parijs #13: Cité d'amour!

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disneyland Resort Paris en La Défense).

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Waar moet ik slapen
Goedkope adresjes vind je hier



Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat). Daarnaast kan je een Carte Mobilis, Carte Orange of een Paris Visite kopen. Welke het goedkoopst en handigste is, is voor iedereen weer anders.

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Kan je in Parijs ook fietsen?
Ja zeker! Overal in Parijs zijn fietspunten van vélib' aanwezig. Bij deze fietspunten kan je een abonnement nemen (voor 1 dag, 7 dagen of 1 jaar) en daarmee kan je een fiets meenemen. Inleveren kan weer bij elk willekeurig vélib' punt, dit is echt de moeite om even goed te bekijken voordat je op pad gaat!

Op deze wikipediapagina lees je alles wat je moet weten over vélib'!



Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.



Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.


Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:



  • de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!
  • de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
    + daar in de buurt:
  • de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
  • evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"
  • het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
  • almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
    langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
    langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
    langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
    over het grote verkeersplein "Concorde",
    door de "Tuileries" (park),
    tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)
  • de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
  • onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

    Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten. Dingen met uitzicht kan je het beste een half uur voor zonsondergang doen. Dan zie je in kort tijdsbestek de stad bij dag, schemer en avond.

    Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:
  • Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
  • Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;



  • Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
  • Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
  • Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
  • "Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
  • Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
  • enz enz enz...



    Voor verdere info
  • http://www.parijsonline.nl, http://parijsonline.blogspot.com/ en http://verborgenparijs.blog.com/
  • http://www.parijs.nl
  • http://parijs.pagina.nl
  • Fotos op Flickr
  • Parijs in 26 gigapixels

    Laat het gewoon over je heen komen, plan je vakantie niet te vol (twee à drie dingen per dag zijn méér dan zat) enne, VEEL PLEZIER!!!!!

    Deze OP is opgesteld door DutchieBre (copy van K_man ). Aangevuld door Bora-Bora, Tim2308 en Burdie. Met dank aan de Wiki info van koei. Je vindt de OP hier. Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 11-04-2010 01:54:13 ]
  • pi_79704017
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 10:49 schreef psv-gomes het volgende:
    straks ff naar parijs
    Enjoy . Ja, of amusez-vous .
    pi_79716481
    In mei voor werk richting Parijs, dus ik plak er een weekendje met de vriendin aan vast. Zij heeft eerder een jaar in Parijs gewoond en ik ben er ook al vaker geweest, maar wilde toch even checken of mensen nog goeie tips hadden voor een leuk hotel? Ik zit voor werk in Sofitel Le Faubourg, wat net iets boven de Place de la Concorde ligt. Ideale lokatie natuurlijk, maar een weekendje daar kost me 500 euro voor 2 personen.

    Nu is dat geen ramp, maar voor dat geld kun je ongetwijfeld nog wel iets leukers krijgen dan een Sofitel. Of natuurlijk iets dat net zo leuk is, maar voor minder

    Voorkeur gaat trouwens uit naar iets in de richting van Marais, da's 's avonds altijd wel zo leuk met uit eten gaan, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_79774610
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef Drive-r het volgende:
    In mei voor werk richting Parijs, dus ik plak er een weekendje met de vriendin aan vast. Zij heeft eerder een jaar in Parijs gewoond en ik ben er ook al vaker geweest, maar wilde toch even checken of mensen nog goeie tips hadden voor een leuk hotel? Ik zit voor werk in Sofitel Le Faubourg, wat net iets boven de Place de la Concorde ligt. Ideale lokatie natuurlijk, maar een weekendje daar kost me 500 euro voor 2 personen.

    Nu is dat geen ramp, maar voor dat geld kun je ongetwijfeld nog wel iets leukers krijgen dan een Sofitel. Of natuurlijk iets dat net zo leuk is, maar voor minder

    Voorkeur gaat trouwens uit naar iets in de richting van Marais, da's 's avonds altijd wel zo leuk met uit eten gaan, etc...
    daar ga je heen met je vriend, en niet met je vriendin ;-)

    ga zelf altijd in het kyriad Bercy. lekker makkelijk bereikbaar,prima parkeergelegenheid, supersnelle verbinding met het centrum en een rustig relaxed wijkje met een leuk straatje restaurantjes etc. ideaal.
    pi_79777482
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 02:04 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    daar ga je heen met je vriend, en niet met je vriendin ;-)

    ga zelf altijd in het kyriad Bercy. lekker makkelijk bereikbaar,prima parkeergelegenheid, supersnelle verbinding met het centrum en een rustig relaxed wijkje met een leuk straatje restaurantjes etc. ideaal.
    Jaja, en toch blijft het een leuke wijk

    Net als Londen, daar kun je ook vrij goed brunch in Old Compton Road, recht tegenover club G-A-Y (geen grap, zo heet die tent nou eenmaal). Maar goed, ik heb er geen last van, wel zo gezellig.

    Anyway, bedankt voor de tip. Ben eigenlijk op zoek naar iets meer boutique-achtigs, en iets dat nog wat centraler ligt, ik loop het liefst alles.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:07:44 #6
    258937 mwaterl
    En zo niet, dan toch!
    pi_80129583
    Ik ga dus naar Parijs met school. Vannacht vertrek ik. Ik ben dan ongeveer van 08.00-19.00 morgen in Parijs. De Eiffeltoren/Notre Dame/Sacre Coeur etc. heb ik allemaal al gezien. Wat is er nog meer leuk daaro?
    pi_80129644
    Louvre?
    aangezien je er maar even bent, even van tevoren plannen wat je wilt zien, want even erdoorheen lopen lukt je niet.
    He was sending an email one day, when he realized that it would be faster to drive.........All that we know is... he's called the Stig
    pi_80129700
    - Hard Rock Café
    - Champs elysee met artiesten
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:13:57 #9
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_80130037
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:07 schreef mwaterl het volgende:
    Ik ga dus naar Parijs met school. Vannacht vertrek ik. Ik ben dan ongeveer van 08.00-19.00 morgen in Parijs. De Eiffeltoren/Notre Dame/Sacre Coeur etc. heb ik allemaal al gezien. Wat is er nog meer leuk daaro?
    Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11
    Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:18:22 #11
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_80130064
    De kermis, vlakbij het Louvre (naast het park Jardin du Luxembourg, dacht ik). Ik weet alleen niet of er nu al kermis is.
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:24:21 #12
    258937 mwaterl
    En zo niet, dan toch!
    pi_80130314
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:17 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:

    [..]

    Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:24:39 #13
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_80130321
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:18 schreef Viking84 het volgende:
    De kermis, vlakbij het Louvre (naast het park Jardin du Luxembourg, dacht ik). Ik weet alleen niet of er nu al kermis is.
    Die staat er het hele jaar door als het goed is.

    Als je weinig zelfvertrouwen hebt moet je 's nachts door de wijk lopen waar de moulin rouge staat, iedereen wil seks met je, keitof. Daarnaast is de metro ook altijd een avontuur, wederom vooral 's nachts. Haha, stomme negers.
    Long live music.
    pi_80130337
    Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
    pi_80130561
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:24 schreef MASD het volgende:

    [..]

    Die staat er het hele jaar door als het goed is.

    Als je weinig zelfvertrouwen hebt moet je 's nachts door de wijk lopen waar de moulin rouge staat, iedereen wil seks met je, keitof. Daarnaast is de metro ook altijd een avontuur, wederom vooral 's nachts. Haha, stomme negers.
    details?
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:31:13 #16
    258937 mwaterl
    En zo niet, dan toch!
    pi_80130581
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
    Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
    Versailles ben ik al geweest en zoveel tijd heb ik niet:P
    pi_80130622
    Moulin Rouge + omliggende buurt.
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:32:35 #18
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_80130627
    quote:
    Dit.

    Echt heel tof.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:33:00 #19
    258937 mwaterl
    En zo niet, dan toch!
    pi_80130642
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    Dit.

    Echt heel tof.
    Staat genoteerd
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:33:18 #20
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_80130652
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    Dit.

    Echt heel tof.
    Daar ben ik ook geweest. Idd best spannend .
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:33:39 #21
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_80130659
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:17 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:

    [..]

    Stokbrood moet je echt zien het is zoo supeerrr awesome!!!!einzwedrei!!11
    Dat dus.

    Frankrijk
    [b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
    Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:07 #22
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_80130678
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Musée_des_Égouts_de_Paris

    Dit schijnt ook leuk te zijn, maar ik ben er zelf nog nooit geweest.
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 9 april 2010 @ 17:56:01 #23
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_80131412
    Als je in de buurt van de Notre Dame komt is Sainte Chapelle, ook op Île de la Cité, ook een bezoek waard. Het is er echter nagenoeg altijd onmogelijk druk. Misschien wel een beetje een standaardding dus, alhoewel toch nog genoeg mensen ’m overslaan.

    Onder het plein voor de Notre Dame zit ondergronds nog een museum, de Crypte archéologique, daar kun je tussen allemaal restanten van oud Parijs rondlopen, tot aan de Romeinse tijd (toen het nog Lutetia was), maar ook Middeleeuwse kelders. Ik vond het leuker dan verwacht, maar je moet er natuurlijk wel een beetje van houden.

    En als je iets raars wilt, er staat een kopie van het vrijheidsbeeld in Parijs, op de Île des Cygnes. Dan krijg je zoiets:


    Bron: Wikimedia Commons. Publiek Domein.

    Helaas is zo’n foto niet zo makkelijk te maken met jezelf erop.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_80132522
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:10 schreef rkd het volgende:
    - Hard Rock Café
    - Champs elysee met artiesten
    De Champs Elysee, gewoon 10 minuten gaan kijken bij die rotonde en wachten op een ongeluk. Verder vond ik de metro ook een ervaring, overal bedelende mensen en zingende musicanten.. Erg indrukwekkend.
    pi_80139618
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:24 schreef MASD het volgende:

    [..]

    Die staat er het hele jaar door als het goed is.

    Als je weinig zelfvertrouwen hebt moet je 's nachts door de wijk lopen waar de moulin rouge staat, iedereen wil seks met je, keitof. Daarnaast is de metro ook altijd een avontuur, wederom vooral 's nachts. Haha, stomme negers.
    zoals hierboven vermeld wordt: Invalides met het graf van Napoleon en 2 hele toffe musea ernaast.
    Verder Pere Lachaise waar Jim Morrison en Edith Piaf begraven liggen
    de catacomben, een ondergronds kerkhof waar sinds zo'n beetje de middeleeuwen miljoenen mensen beenderen op elkaar gestapeld liggen, altijd leuk met klasgenoten ;-) ingang denfer-rochereau
    En s'avonds even bij de moulin rouge koekeloeren is leuk. Zeker als je even de tent links daarvan naarbinnen loopt: (dus als je met je gezicht naar de ML staat de tent links daarvan) erg coole bar met daarachter een discotheek!! toffe mensen en schappelijke prijzen ivm de moulin rouge! is mijn tip voor de dag, als je daar met studenten heengaat...

    kijkje nemen in la Defense is wel grappig en als je van parken en chillen in de zon houdt: parc du luxembourg ideaal.
    en houd je van voetbal, koop dan kaarten voor PSG en bezoek een wedstrijd in het parc des princes!

    wil je echt cultuur gaan snuiven dan is een middagje louvre een aanrader, lekker op je gemakkie beetje rondstruinen in de verschillende vleugels!

    veel plezier, bezoek die tent, krijg je zeker geen spijt van.....
    pi_80139807
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
    Het legermuseum + graf van Napoleon. Je moet ook naar Versailles. Wel ff met de trein, maar (mits lekker weer) enorm mooi. Muséé D'orsay. De tuinen bij het Louvre zijn ook erg mooi, de Jardin des Tuileries.
    Fontainebleau is ook prachtig en minder toeristisch! en op zondag een leuk marktje in het dorpje!

    oh nog een tip: beroemde Carnavalet museum in de Marais, kun je gelijk koppelen aan een bezoek aan het al even voor parijs beroemde "Place des Vosges" in de Marais....wat weer schuin tegenover het huis in de Rue Beautreillis 17 ligt waar Jim Morrison gewoond heeft en gestorven is (voor hardcore Doors fans only uiteraard ;-)
    pi_80142135
    Euro Disney
    pi_80142226
    ter bevestiging: de catacomben en Pere Lachaise Ontzettend mooi.
    Tap tap tap
      vrijdag 9 april 2010 @ 22:12:42 #29
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_80142227
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef HaagsPietje het volgende:
    erder Pere Lachaise waar Jim Morrison en Edith Piaf begraven liggen
    Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_80142286
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 22:12 schreef Iblis het volgende:

    [..]

    Oscar Wilde ligt ook op Père Lachaise; zijn graftombe wordt gezoend door vrouwen en heeft allemaal kusmondjes van lipstick erop.
    Ook die van mij .
    En de urn van Maria Callas staat er ook, en het graf van Chopin en nog een hele zwik andere beroemdheden.
    http://www.pere-lachaise.com/
    Het klinkt heel luguber, maar het is eigenlijk een schitterend park, vooral als het mooi weer is.
    Tap tap tap
    pi_80144899
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 22:13 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Ook die van mij .
    En de urn van Maria Callas staat er ook, en het graf van Chopin en nog een hele zwik andere beroemdheden.
    http://www.pere-lachaise.com/
    Het klinkt heel luguber, maar het is eigenlijk een schitterend park, vooral als het mooi weer is.
    George Bizet, Moliere, Honore de Balzac, baron Hausmann (architect van Parijs), Abelard en Heloise (middeleeuwse cultfiguren Frankrijk), Allan Kardec waar ALTIJD heel veel verse bloemen staan en natuurlijk onze eigen Karel Appel.... ;-)

    en zoals je zegt: een oase van rust midden in Parijs.
      zaterdag 10 april 2010 @ 00:44:20 #32
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_80148437
    Op de dingen na die in dit topic genoemd worden mag je jezelf prijzen dat je maar 10 uur in die vieze klerestad hoeft te zijn TS. Wat een negerzooi daar
      zaterdag 10 april 2010 @ 02:38:00 #33
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_80150782
    Over negers gesproken, negeer ze allemaal. Zeker degenen met armbandjes en ander spul. Menig middag op het grasveld bij Montmartre gelegen om daar die negers toeristen te zien scammen, briljant.
    Long live music.
    pi_80155602
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 02:38 schreef MASD het volgende:
    Over negers gesproken, negeer ze allemaal. Zeker degenen met armbandjes en ander spul. Menig middag op het grasveld bij Montmartre gelegen om daar die negers toeristen te zien scammen, briljant.
    die negers doen geen vlieg kwaad daar bij mont martre....bij het gare du nord weet ik het nog zo net niet ;-)
    houd er zelf wel van al die verschillende volken in de wijken rond de sacre coeur! voor mij juist een van de leuke dingen aan parijs....zoveel verschillende culturen op een grote hoop gegooid daarzo!
      zondag 11 april 2010 @ 11:53:36 #35
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_80180978
    Joodse wijk/Marais met al zijn eet/snoep/word-gauw-dik zaakjes.
    (L'As du Falafel of Chez Marianne)
    Leuk sfeertje, lekker eten. Echt rondgehangen in die wijk. We 'deden' de wijk op de valreep. Volgende keer doen we die als eerste!

    De Sacre Coeur Montmartre is ook een leuk ding. Maar dan wel beklimmen!! Buitenom, over het dak de torens in.
    Allemaal hoeken, trappen en gaten. Erg makkelijk en goed te doen, niet super uniek, wel erg leuk. Beetje ontdekkingsachtig.

    Louvre is gewoon een standaard must.

    EDIT: dit hád je dus kunnen doen aangezien je al geweest bent.

    [ Bericht 17% gewijzigd door jack4ya op 11-04-2010 12:01:51 ]
      zondag 11 april 2010 @ 12:08:25 #36
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_80181323
    En hoe was het?

    Goeie route voor als je met de auto gaat:

    Blijft briljant.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_80195982
    vorige week bij de eiffeltoren geweest. |Was wel lachen dat vervelende donkere gajes met die de nep eiffeltorentjes etc proberen aante smeren werden de hele tijd achter na gezeten door de politie te fiets en steeds maar weer weg rennen en terug komen. Zo ook die zigeugers
      maandag 12 april 2010 @ 18:58:40 #38
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_80235851
    Ik ga trouwens van 4-7 mei naar Parijs toe.

    Heeft iemand een restaurant waar hij/zij vaker terugkeert vanwege de zeer goede Franse keuken ?

    Heb het nog nooit echt gehad en zou het wel eens willen proberen ! Wie o wie weet een leuk restaurant ? ( als weet ik dat er daar honderden zijn )
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_80252679
    wij zijn nu weer een paar dagen terug uit parijs en behalve de bekende plekken zijn we ook ergens geweest wat ook super mooi was en niet vol zat met eiffeltorenverkopers en toeristen, namelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Vincennes
    we zijn niet binnen geweest maar het was een super mooi terrein om over heen te lopen en te bekijken, zeker een aanrader!
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
      dinsdag 13 april 2010 @ 12:12:47 #40
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_80259084
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef gothic-blackie het volgende:
    wij zijn nu weer een paar dagen terug uit parijs en behalve de bekende plekken zijn we ook ergens geweest wat ook super mooi was en niet vol zat met eiffeltorenverkopers en toeristen, namelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Vincennes
    we zijn niet binnen geweest maar het was een super mooi terrein om over heen te lopen en te bekijken, zeker een aanrader!
    hey das toevallig, vorig jaar toen ik met een vriend in Parijs was waren we daar ook uitgekomen hadden we perongeluk de verkeerde metro gepakt, zag er inderdaad wel mooi uit van buiten. We moest bij een gehalte genaamd Vintcent zijn ergens in Parijs maar hadden ons dus vergist
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_80260181
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 12:12 schreef Maikuuul het volgende:

    [..]

    hey das toevallig, vorig jaar toen ik met een vriend in Parijs was waren we daar ook uitgekomen hadden we perongeluk de verkeerde metro gepakt, zag er inderdaad wel mooi uit van buiten. We moest bij een gehalte genaamd Vintcent zijn ergens in Parijs maar hadden ons dus vergist
    ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi was
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_80316294
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 12:49 schreef gothic-blackie het volgende:

    [..]

    ach bij ons was een halte later het hotel en manlief had ergens een fototje gezien dat dat wel mooi was
    als je daar van houdt moet je volgende keer zeker eens een dagje gaan rondkijken bij Chateau Fontainebleau in het gelijknamige plaatsje! prachtige omgeving, schitterend oud kasteel met historische waarde (Napoleon, zonnekoning etc.) en veeeel minder toeristisch dan Versaille.
    pi_80316527
    rue mouffetard, laat 's middags ; en boul michel, 's avonds, kleine straatjes daaromheen, eten, bistro ;
      vrijdag 16 april 2010 @ 21:46:47 #44
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80401547
    Ik ga weer meedoen met dit topic. Ik heb namelijk zojuist 5 dagen geboekt voor half juli. Weer in hetzelfde appartementje in Montmartre, alleen deze keer met mijn kinderen (dan 12 en zo goed als 15 jaar oud).

    Wat vraagjes i.v.m. de voorbereiding: wie weet een wasserette in/bij de Rue de Championnet (18e arr)/metro Guy Moquet?

    Is het druk rond 20 juli of zit tout Paris dan elders?

    Wat zijn jullie ervaringen met het weer middenin de zomer?

    We gaan er zondag de 18e heen per auto, want eigen garage. Ik ken Zwarte Zaterdag *snik*, maar hoe zijn de zondagen rond die tijd? Wat is de beste reistijd? Ik kan er vanaf 12 uur 's middags in.
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80404292
    leuk ;
    tout paris (als het tenminste wat is) is vertrokken, alleen de paupers blijven ; theaters dicht, pas des musiques ; maar tout touriste is overal ;
    slangen bij de musea, maar dat is praktisch t hele jaar door nu (uitzondering :> november) ;

    het weer kan erg warm zijn, vandaar dat tout paris al bij voorbaat vertrokken is ; evengoed mooi hoor, seine en zo, chapelle royale, boul mich/st germain, tuileries, bois de boulogne ('naar buiten'), versailles (nog beter) ; marais en natuurlijk ook montmartre ;
    probeer chantilly als t erg drukkend weer is, er is een chateau met gobelins en veel bos ; en probeer 'by all means' fontaineblau, fris met warm weer ;

    zondagochtend vroeg naar parijs zal wel gaan ; als je bij aankomst ziet dat de periferique blok-blok is (niet waarschijnlijk op zondag op een tamelijk vroeg uur), dan duik je meteen rechtdoor parijs in (st denis), drukte in de binnenstad valt mee op zondag ;
      vrijdag 16 april 2010 @ 23:34:13 #46
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80406585
    Bedankt voor je reply! Ik moet al snel de Périferique af (St.Ouen? Heb de kaart ff niet bij de hand). De vorige keer (tevens mijn debuut) reed ik begin maart en vond ik die Périferique wel meevallen. Wel met Tomtom dus mocht de Périferique dicht zijn, dan kan ik altijd St.Denis pakken en dan herberekent hij de route wel.

    Ik doe er 6 uur over (incl. pauze, heb ik nodig). Was van plan vroeg in de ochtend te vertrekken.

    Ik ben heel benieuwd hoe de Tuileries er hartje zomer bijliggen! En die bossen lijken me ook wel prettig (OV i.p.v.auto, neem ik aan?).

    Ff blond vraagje: wat, behalve winkels en terrasjes, is er te doen in de Marais en de Blvd St.Michel/St.Germain? Ik ben nog niet echt ten zuiden van de Seine geweest...

    Oh, en een adres van een wasserette (Frans woord?) in de buurt van Metro Guy Moquet/Rue Championnet is ook erg welkom!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80407490
    tuileries zomer is warm, best leuk laat in de middag of vroeg avond ; probeer liever jardin de luxembourg, dat is meer parijs en misschien minder druk ; die bossen, Versailles, Chantilly, Fontaneblkau bereik je ook met OV ; de marais is typisch fijnproef-parijs, ik vind boul st mkichel/st germain leuker, levendiger, meer van alles ; vergeet ook niet rondom station montparnasse ; voor vrij buitenzicht het terras op trocadero naar de eiffel tower ; de musea aan Concorde/tuileries zijn juweeltjes, bespaar je het louvre, quai d'orsay wel doen (maar wachrij) ; kleine theatertjes zijn wel open, bijv die oost van st michel vlak bij de seine ; chapelle royale zal ook nog wel wat te doen zijn, mssch. ; niet op de eiffel toren, liever de arc de triomphe ; rue muffetard 'savonds om 6,7 uur flaneren, beter dan marais ; marais is ok voor couleur locale en erg parijs, maar niet in juli ; wasserette geen idee, vraag ter plaatse, ze zijn vrijwel overal wel te vinden ;
      zaterdag 17 april 2010 @ 13:02:07 #48
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80416577
    Klinkt goed, bedankt voor je tips!

    De kinderen (2 pubers met Asperger-stoornis, dus gebruiksaanwijzing waar ik rekening mee moet houden) verheugen zich al op picknicken in de Jardin de Luxembourg Ik moet ze van tevoren goed voorbereiden op wat we gaan doen en zien, vandaar mijn vragen.

    Het Louvre, Ard de Triomphe, Trocadero en de Eifeltoren (niet erop maar eronder want hoogtevrees) kennen ze al, en beviel goed. Orsay is toch het voormalige station? Staat ook hoog op onze lijst.

    Wat de vorige keer ook een doorslaand succes was, was de Place de la Madeleine. Steil achterover vallen van de dagprijs van de truffels en de kaviaar. Kleine chocoladetaartjes vanaf 40 euro. Genieten van retedure chocoladekoekjes (drie voor zes euro of zo, ik vond ze niet eens lekker, Euroshopper heeft betere, maar het ging om het idee ;-)).

    Theatertjes zie ik niet zitten met ze, maar er blijft nog genoeg plezier over
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80416787
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:
    Klinkt goed, bedankt voor je tips!

    De kinderen (2 pubers met Asperger-stoornis, dus gebruiksaanwijzing waar ik rekening mee moet houden) verheugen zich al op picknicken in de Jardin de Luxembourg Ik moet ze van tevoren goed voorbereiden op wat we gaan doen en zien, vandaar mijn vragen.

    Het Louvre, Ard de Triomphe, Trocadero en de Eifeltoren (niet erop maar eronder want hoogtevrees) kennen ze al, en beviel goed. Orsay is toch het voormalige station? Staat ook hoog op onze lijst.

    Wat de vorige keer ook een doorslaand succes was, was de Place de la Madeleine. Steil achterover vallen van de dagprijs van de truffels en de kaviaar. Kleine chocoladetaartjes vanaf 40 euro. Genieten van retedure chocoladekoekjes (drie voor zes euro of zo, ik vond ze niet eens lekker, Euroshopper heeft betere, maar het ging om het idee ;-)).

    Theatertjes zie ik niet zitten met ze, maar er blijft nog genoeg plezier over
    Ja, die truffels en chocola op Madeleine !
    Orsay is nu het museum met pre- en impressionistische kunst ; niks voor kleine kinderen, lijkt me. Jardin de Luxembourg wel. Neem wat varende zeilbootjes mee, speelgoed, voor op de vijver.
      zaterdag 17 april 2010 @ 20:02:47 #50
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80427601
    Nou, zo klein zijn ze niet meer (dan 12 en zo goed als 15 ;-) ). Maar bootjes zijn altijd leuk!

    Het Louvre was 2 jaar geleden ook een doorslaand succes (oudste wilde speciaal naar de Nederlandse meesters, jongste is alles-eter ;-) ). Ik geef toe; geen doorsneekinderen, maar dat wist ik al toen ik 2 jaar geleden vroeg of ze naar Eurodisney wilden of naar downtown Parijs, en ze het laatste kozen ;-)

    Helemaal heilig zijn ze ook weer niet, hoor. Zo willen ze ook naar de Mac. Maar... wél die op de Champs Élysées...! Toch een beetje snobisme...?

    Wat ze sowieso nog eens willen zien zijn die opgravingen onder het plein van de Notre Dame. Dat maakte flink indruk...!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80427757
    doe dan zeker ook cluny - ruins en gobelins, de mooiste ;
      zaterdag 17 april 2010 @ 23:34:03 #52
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80433440
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 20:09 schreef quirigua het volgende:
    doe dan zeker ook cluny - ruins en gobelins, de mooiste ;
    Ik google, maar kom hier niet goed uit. Heb je een URL? Laat maar, ben er al achter! Ja, inderdaad, dit kan wel eens een schot in de roos zijn!!! Bedankt!

    [ Bericht 12% gewijzigd door dutch-mamma op 17-04-2010 23:36:18 (edit) ]
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80560574
    Ik wil in mei ook een paar dagen naar parijs gaan. Maar twijfel nog tussen 3 of 4 dagen. Wat zeggen de kenners hier? Is 3 dagen genoeg?
      woensdag 21 april 2010 @ 15:02:23 #54
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_80560766
    Ik ga 3 nachten, dag 4 ff naar disney
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_80562071
    ik ook 1 dagje disney.
      woensdag 21 april 2010 @ 17:12:13 #56
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_80565623
    Kheb trouwens via disney.be besteld daar kosten 1 dag 2 parken disney 47 euro terwijl dit in NL iets van 58 was ofzo ?

    Wat heb jij ervoor betaald ?
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_80591608
    het is heerlijk hier!
    pi_80640538
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 11:55 schreef psv-gomes het volgende:
    het is heerlijk hier!
    veel plezier morgen in het parc des princes

    ALLEZ PARIS ALLEZ PARIS
    pi_80662873
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 17:48 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    veel plezier morgen in het parc des princes

    ALLEZ PARIS ALLEZ PARIS
    het is op 5 mei...

    nog ff wachten dus
    pi_80663072
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:06 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    het is op 5 mei...

    nog ff wachten dus
    tering, das wel een erg "lang weekendje Parijs" dan?!
    pi_80663657
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:16 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    tering, das wel een erg "lang weekendje Parijs" dan?!
    hoezo?

    ik woon p het moment bij parijs
    pi_80667264
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:45 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    hoezo?

    ik woon p het moment bij parijs
    whahaha meen je niet! relaxed!
    dat was ik ook van plan....tot mn studie de mist inging en ik werkloos werd ahum...

    3 vragen:

    waarom?
    waar?
    duur?
    pi_80683243
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 14:20 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    whahaha meen je niet! relaxed!
    dat was ik ook van plan....tot mn studie de mist inging en ik werkloos werd ahum...

    3 vragen:

    waarom?
    waar?
    duur?
    disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisis
    duur? je kan het zo duur maken als je wilt
      zondag 25 april 2010 @ 02:40:51 #64
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80685818
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 00:15 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisis
    duur? je kan het zo duur maken als je wilt
    Ik heb zomaar het idee dat ik een generatie of 2, 3 ouder ben dan jij maar je maakt me nu wel enorm nieuwsgierig..! Ik ken namelijk een paar moeders van mijn leeftijd met kinderen die geheid van jouw leeftijd zijn, en min of meer lamgeslagen door de kredietcrisis

    Ik heb ook het idee dat jouw job er eentje is uit de cathegorie "oogkleppen voor, verstand op nul en positief blijven", ofwel voor de echte doorzetters.
    En tenslotte vraag ik me af of Disney niet ook big time moet bezuinigen vanwege diezelfde crisis...

    Dat maakt me nog nieuwsgieriger.

    Vertel, details...!

    (mag per pb, ik zie dit als een stukje algemene ontwikkeling...)
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80687472
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:

    [..]

    Ik heb zomaar het idee dat ik een generatie of 2, 3 ouder ben dan jij maar je maakt me nu wel enorm nieuwsgierig..! Ik ken namelijk een paar moeders van mijn leeftijd met kinderen die geheid van jouw leeftijd zijn, en min of meer lamgeslagen door de kredietcrisis

    Ik heb ook het idee dat jouw job er eentje is uit de cathegorie "oogkleppen voor, verstand op nul en positief blijven", ofwel voor de echte doorzetters.
    En tenslotte vraag ik me af of Disney niet ook big time moet bezuinigen vanwege diezelfde crisis...

    Dat maakt me nog nieuwsgieriger.

    Vertel, details...!

    (mag per pb, ik zie dit als een stukje algemene ontwikkeling...)
    vraagt me af hoe oud je me inschat....

    verder zie pb
      maandag 26 april 2010 @ 17:44:56 #66
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_80734243
    You have mail

    Nu ik het achteraf teruglees kan het misschien negatief overkomen, maar ik bedoel het juist respectvol! Ik denk alleen dat iemand die al wat ouder is, met gezin en huis en zo, niet zo snel naar het buitenland verhuist om aan het werk te komen. Vandaar dat ik er automatisch vanuit ging dat je nog jong bent
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_80776887
    Volgende week weer lekker naar Parijs, blijft mon amour
    Ik heb er vroeger vlakbij gewoond, heb er vorig jaar nog even als au pair gezeten en ben er nu gelukkig ook nog regelmatig te vinden. Wil later toch echt wel weer daar gaan wonen!
    pi_80959206
    3,4,5,6 juni ben ik met mijn vriendin in Parijs. Nu nog even alle hotspots op een rijtje zetten.
      maandag 3 mei 2010 @ 10:05:00 #69
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80959508
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 00:15 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    disneyland parijs, receptie. voor de ervaring en in nederland is er niet veel qua werk nu ivm crisis
    Niet veel? Meer dan in ieder ander land van Europa iig.

    Maar even on-topic: ik ben in juni een halve donderdag en een hele maandag in Parijs, pas mijn 2e en 3e keer.
    Deze keer maar eens het Louvre bezoeken, één van de botanische tuinen en wellicht bij mooi weer het uitzicht vanaf de Tour Montparnasse.
    pi_81293500
    Vandaag geboekt. 3,4,5 en 6 juni. Nu nog even alle hotspots verzamelen en dan ben ik er helemaal klaar voor. Heb er al zin in.
    pi_81294539
    Nog tips voor het hemelvaarts weekend ?
    pi_81302977
    neem je regenpak mee
    pi_81303132
    winterjas mee
    pi_81303335
    pi_81303685
    tja het regent al een paar dagen hoor

    en beter wordt t niet

    http://meteo.orange.fr/previsions/france/paris-75.html
    pi_81307221
    Zeker balen ~!
    pi_81445261
    Ben bezig met een website over alle ins en outs over Parijs

    Iemand nog aanraders voor restaurantjes?
    pi_81462290
    Is je website al in de lucht? Ben er wel erg benieuwd naar.

    Ik heb dezelfde zoektocht opgestart

    Culinaire hotspots in Parijs
    pi_81468165
    Wel in de lucht, nog druk onder constructie.
    Ben bang dat het als spam wordt gezien hier, dus weet niet of ik hem kan posten.
    pi_81470280
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef psv-gomes het volgende:
    tja het regent al een paar dagen hoor

    en beter wordt t niet

    http://meteo.orange.fr/previsions/france/paris-75.html
    Het is inderdaad in 100 jaar niet zo slecht geweest, in heel Frankrijk trouwens.
    pi_81470394
    tvp
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_81487246
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wel in de lucht, nog druk onder constructie.
    Ben bang dat het als spam wordt gezien hier, dus weet niet of ik hem kan posten.
    Je mag de site ook in een PM sturen
      zondag 16 mei 2010 @ 14:10:31 #83
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_81487885
    Ik ben binnenkort één dag in Parijs. Hoewel ik er al twee keer eerder ben geweest, is het wel zo handig een kaart van het centrum op zak te hebben. Heeft iemand idee waar je makkelijk en goedkoop een simpel plattegrondje kunt krijgen (misschien wel gratis zelfs)? Van metrokaartjes meen ik me te herinneren dat die gewoon gratis in de stations te vinden zijn - klopt dat? Alvast bedankt.
    Wie dit leest is alfabeet.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 13:31:07 #84
    29132 sander4444
    Jönköpings Södra IF
    pi_81576600
    weet iemand waar goedkope weekendjes weg naar Disneyland te vinden zijn? Voor zover Disneyland goedkoop kan zijn natuurlijk Gaat om een weekend van vrijdag 28 tm zondag 30 mei
    - verwijderd door admin -
    pi_81583094
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef Corkscrew het volgende:
    Ik ben binnenkort één dag in Parijs. Hoewel ik er al twee keer eerder ben geweest, is het wel zo handig een kaart van het centrum op zak te hebben. Heeft iemand idee waar je makkelijk en goedkoop een simpel plattegrondje kunt krijgen (misschien wel gratis zelfs)? Van metrokaartjes meen ik me te herinneren dat die gewoon gratis in de stations te vinden zijn - klopt dat? Alvast bedankt.
    gewoon meestal op het station verkrijgbaar. vraag het eens na bij een loket. of wrs hebben ze het ook in het hotel waar je overnacht
    btw plattegrond en metrokaart is 1 geheel
    pi_81608180
    Ben vanmiddag teruggekomen van 3 dagen Parijs en het was weergaloos! Wat een prachtige stad is het Heb een shitload aan foto's gemaakt en wil ze zo even allemaal sorteren/editen.

    Corkscrew: plattegrond is inderdaad op het station verkrijgbaar. Ik kreeg er één gratis toen ik mijn Paris Visité OV-kaartje kocht. Vond hem echter niet zo overzichtelijk; metrostations staan met een nummer aangegeven die je vervolgens weer moet opzoeken vanaf een lijst.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 18:17:28 #87
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_81730277
    Met het risico op opmerkingen als 'Google is your friend' probeer ik het toch even hier

    Ik krijg ineens zin om morgen naar Parijs te gaan en dan van zaterdag op zondag te overnachten. Ik heb net al even zitten zoeken op een hotelletje maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Heeft iemand voor mij een tip? Met name de beschikbaarheid vind ik lastig, omdat het een echte last-minute is.

    Mijn enige eisen zijn:

    - veilig hotel in veilige omgeving
    - redelijk centraal of in elk geval aan een metroverbinding
    - eigen wc/ badkamer
    - geen jeugdherbergachtig iets. Gewoon een charmant hotelletje.
    - prijs max 40 euro p.p.p.n.

    Is voor 2 personen.
    pi_81731854
    Goedkoop is best moeilijk maar jemoet even zoeken Fontenay sous bois hotel. Dat is een fijn redelijk goedkoop hotel aan de RER lijn. 10 minuten naar Nation!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 19:00:41 #89
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_81731876
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 18:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
    Mijn enige eisen zijn:

    - veilig hotel in veilige omgeving
    - redelijk centraal of in elk geval aan een metroverbinding
    - eigen wc/ badkamer
    - geen jeugdherbergachtig iets. Gewoon een charmant hotelletje.
    - prijs max 40 euro p.p.p.n.

    Is voor 2 personen.
    de goedkoopste op Booking.com is 105 euro:

    http://www.booking.com/ho(...)show_room=RD18270501

    Krijgt een 7.5, wat best goed is voor een twee sterren hotel in Parijs.
    Daarna wordt het direct een stuk duurder.
    pi_81770158
    Foto's van mijn lang weekendje Parijs.
      zondag 23 mei 2010 @ 14:03:38 #91
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_81789498
    Ik ben inmiddels weer terug uit Parijs, waar ik naast de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe en de Sacré-Coeur onder andere het Romeinse amfitheater en de crypte/museum onder de Notre Dame gezien heb. Het weer was prima en de stad zelf lag er ook goed bij. Vooral mooi was het om ook te zien hoe de hele dag, maar vooral 's avonds overal aan de Seine mensen zaten, zopen en feestten.

    Enkele foto's om een beetje een indruk te geven van de dag en de stad:




    Het vinden van een goede, gratis plattegrond was uiteindelijk wel een erg lastige opgave. De enige kaart van de stad die ik in de metrostations kon bemachtigen was een 'Paris Tourisme'-plattegrond, maar daar leek de stadsplattegrond vooral een achtergrond voor de metroplattegrond. Een voorraadje aan plattegronden inslaan (altijd handig met het oog op een toekomstig bezoek) bleek ook niet mogelijk, als ik er twee kreeg was het al veel.
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_81789902
    Morgen is zeker ook in Parijs alles dicht ?
    Anders had het wel leuk geweest om ff dagje Parijs te doen, jammer :/
    pi_81793593
    wordt 28 graden, dus je kan gewoon lekker naar een park gaan en relaxen
    pi_81798052
    Wat was het warm dit weekend zeg, ben lekker gebruind! Heerlijk relaxed weekendje gehad met veel slenteren rond Marais/Place de Vosges/Saint Germain/etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 24 mei 2010 @ 11:42:48 #95
    207042 MzFox
    let's go underground...
    pi_81824114
    Ik ga met mijn vriend van 2 tot 4 juni naar Parijs... dat is van woensdag tot vrijdag, en ik vroeg me af wat er 's avonds zoal leuk is om te doen op die dagen. Is er dan wat te doen in discotheken? En waar zitten een beetje leuke uitgaansgelegenheden? (niet te popi.. liever wat alternatiever)
    pi_81825138
    Ik kan altijd wel genieten van de Batofar, misschien is dat iets voor je? http://www.batofar.org/
    pi_81840697
    Goede vraag ik ben van 3 t/m 6 juni in parijs met mijn vriendin. Dus leuke avond tips zijn welkom.
    pi_81928713
    Komend weekend zit ik in Parijs. het is hopen op een beetje weer, aangezien we ook Roland Garros gaan bezoeken.

    Wass is eigelijk het handigste voor de metro. Las in de OP dat er ook dagkaarten zijn?
    Iemand ervaring? Maak er denk ik zo'n 3 dagen gebruik van en we zijn met zn tweeen...
    pi_81940875
    Met een Carnet de dix kan je wel uit de voeten, zijn tien ritjes met de metro(12 euro ofzo)
      woensdag 26 mei 2010 @ 21:23:28 #100
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_81941436
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 21:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Met een Carnet de dix kan je wel uit de voeten, zijn tien ritjes met de metro(12 euro ofzo)
    en die zijn onbeperkt geldig?
    pi_81943639
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 21:23 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    en die zijn onbeperkt geldig?
    ja,altijd
      donderdag 27 mei 2010 @ 19:06:18 #102
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_81981485
    Zouden drie tickets voor een hele dag (de Mobilis-tickets bedoel ik) niet handiger zijn? Met 4/5 keer reizen heb je zo'n dagticket - hij kost ¤5,90 voor de binnenste twee zones, die ook het tenniscomplex van Roland Garros omvatten - er al uit, en bovendien bespaart het je 'gedoe' met het aankopen van tickets.

    Als je echter weinig reist, is een los kaartje of een carnet misschien wel een goed alternatief (ik weet niet hoeveel tijd je besteedt aan tennis kijken en hoeveel je van plan bent te gaan reizen)
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_82046713
    mobilis zone 1 tot 5 kost ¤ 14,00
    lijkt mij veel handiger, dan die losse kaartjes
      vrijdag 28 mei 2010 @ 23:44:05 #104
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_82047071
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 23:37 schreef psv-gomes het volgende:
    mobilis zone 1 tot 5 kost ¤ 14,00
    lijkt mij veel handiger, dan die losse kaartjes
    En voor de zones 1-2 maar 5,90. Tenzij ze naar Disneyland gaan lijkt een dagkaart met zo'n uitgebreide dekking als jij aanraadt me nogal overbodig.

    Hier vind je een plattegrond van de eerst twee zones. Een kaart die alle zones aangeeft kan ik alleen van het RER-netwerk vinden, hij staat hier.
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_82047691
    De losse kaartjes zijn heel handig en ze zijn het goedkoopst. Bijna iedereen heeft ze. Je koopt een carnet van tien, buiten de spitsuren zijn de loketten nooit druk.
    pi_82047802
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 17:16 schreef Che1984 het volgende:
    Komend weekend zit ik in Parijs. het is hopen op een beetje weer, aangezien we ook Roland Garros gaan bezoeken.

    Wass is eigelijk het handigste voor de metro. Las in de OP dat er ook dagkaarten zijn?
    Iemand ervaring? Maak er denk ik zo'n 3 dagen gebruik van en we zijn met zn tweeen...
    ligt er natuurlijk aan hoe vaak je met de metro gaat
    pi_82055647
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 23:44 schreef Corkscrew het volgende:

    [..]

    En voor de zones 1-2 maar 5,90. Tenzij ze naar Disneyland gaan lijkt een dagkaart met zo'n uitgebreide dekking als jij aanraadt me nogal overbodig.

    Hier vind je een plattegrond van de eerst twee zones. Een kaart die alle zones aangeeft kan ik alleen van het RER-netwerk vinden, hij staat hier.
    er is meer te zien dan disneyland hoor
      zaterdag 29 mei 2010 @ 13:20:32 #108
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_82058355
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 11:20 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    er is meer te zien dan disneyland hoor
    Zoals? Volgens mij kom je dan toch vooral in de buitenwijken; en als je al één dag zo ver weg gaat is een los kaartje misschien juist weer beter.
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_82058915
    Alles wat de moeite waard is ligt binnen zones 1-2
    pi_82220987
    tvp, misschien even weekendje parijs doen.
    pi_82222677
    Morgen vertrek ik voor een weekendje parijs.
    pi_82227024
    Nice, veel plezier. Roland Garros of stedentripje?
    pi_82227390
    Ik wil voor mijn vriendin (en mezelf natuurlijk) een abonnement aanschaffen voor Euro Disney. Nu kunnen mensen met een bestaande abonnement een formulier toe sturen voor 10% korting (en zelf krijgen ze bij 3 aanmeldingen 1 jaar gratis ). Heeft er toevallig iemand hier een abonnement?
    pi_82229429
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 11:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Nice, veel plezier. Roland Garros of stedentripje?
    Stedentripje. En het wordt lekker weer dus dat wordt super relaxed.
      woensdag 2 juni 2010 @ 15:57:15 #115
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_82239836
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 11:30 schreef Tjeerdtq het volgende:
    Ik wil voor mijn vriendin (en mezelf natuurlijk) een abonnement aanschaffen voor Euro Disney. Nu kunnen mensen met een bestaande abonnement een formulier toe sturen voor 10% korting (en zelf krijgen ze bij 3 aanmeldingen 1 jaar gratis ). Heeft er toevallig iemand hier een abonnement?
    Misschien komen die abonnementshouders hier ook, maar de meeste kans maak je denk ik in het Disneyland-topic (ook in TRV).
    Wie dit leest is alfabeet.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 21:51:12 #116
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82346512
    Ik ga morgenochtend vroeg naar Parijs met m'n school.

    Wat is er qua uitgaan in Parijs te doen? Zijn er nog clubs die daar electro draaien, moet toch haast wel in het land van de electro? Hoe zit het qua entree tot de clubs, entreeprijzen, drankprijzen en minimale leeftijd?

    Ik vroeg me ook af tot hoe laat het uitgaansleven daar draait, gezien ons hotel blijkbaar in een buitenwijk zit en de laatste tram om 1:00 rijdt, leek het me handiger gewoon de hele nacht door te halen en in de ochtend een tram te vatten.

    Ik ben niet zo'n cultureel persoon, maar wat is er qua cultuur nog een beetje leuk om te zien?
    I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
    pi_82346711
    Club Rex is een aanrader, staan vaak grote namen en heerst een goede sfeer - http://www.rexclub.com/
    Batofar is een discotheek op een schip, ook leuk
    Uitgaansleven is qua eindtijd vergelijkbaar met hier, eventueel kan je een taxi nemen.
    Entree tot clubs kan soms wel eens lastig zijn, gedraag je rustig en kleed je netjes(niet bij alle clubs)

    Van de drankprijzen schrikken veel Nederlanders, is al snel het dubbele van hier.
    Veel plezier!
    pi_82349771
    Even een vraag over het stallen van een koffer. Wij checken zondagmorgen uit bij ons hotel maar hebben de trein terug om 5 uur. Waar kun je een beetje handig je koffer voor een aantal uur stallen in een kluis ofzo?

    En nog een vraag een visite de paris metrokaart van 3 dagen geld die per dag of houd die ook nog rekening met uren dus dat die 72 uur geldig is?
    pi_82350106
    Op Gare du Nord zijn kluizen in drie maten waar je je koffer voor een redelijk bedrag (plusminus 10 euro) een dag kan stallen.
    pi_82350254
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 22:52 schreef Stansfield het volgende:
    Even een vraag over het stallen van een koffer. Wij checken zondagmorgen uit bij ons hotel maar hebben de trein terug om 5 uur. Waar kun je een beetje handig je koffer voor een aantal uur stallen in een kluis ofzo?

    En nog een vraag een visite de paris metrokaart van 3 dagen geld die per dag of houd die ook nog rekening met uren dus dat die 72 uur geldig is?
    wij laten onze koffers altijd in het hotel staan, halen ze pas op als we gaan reizen ; kost niks oif een habbekrats, maar zeker geen 10 euro ;
    pi_82350420
    Is inderdaad ook een optie, niet alle hotels bieden die service echter. Dan zijn die kluizen een uitkomst, en 10 euro is wat mij betreft een habbekrats als het je verlost van zware koffers.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 02:42:53 #122
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82356217
    wat is er eigenlijk het bezichtigen waard voor een tijdsspannen van ~ 2 dagen?
    I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
      zaterdag 5 juni 2010 @ 14:05:24 #123
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_82364297
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 02:42 schreef Drinky het volgende:
    wat is er eigenlijk het bezichtigen waard voor een tijdsspannen van ~ 2 dagen?
    Hoe vaak ben je al in Parijs geweest (en wat heb je toen gezien) en waar liggen je interesses?
    Wie dit leest is alfabeet.
    pi_82386002
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 22:52 schreef Stansfield het volgende:
    En nog een vraag een visite de paris metrokaart van 3 dagen geld die per dag of houd die ook nog rekening met uren dus dat die 72 uur geldig is?
    3 dagen, geen 72 uur.
      † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 01:20:46 #125
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_82478850
    Het linkje met goedkope overnachtingsadrsjes doet het niet meer. Er wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      dinsdag 8 juni 2010 @ 01:29:17 #126
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82479015
    Nou, volgende keer toch ergens binnen parijs een hotel boeken. 2 personen van ons waren in de banlieu overvallen dicht bij het metrostation, we moesten door politie in burger terug naar het hotel geëscorteerd worden. Ook nog eens 2 aanrijdingen met de bus gehad
    I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
    pi_82483290
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 09:50 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    3 dagen, geen 72 uur.
    Klopt. Afgelopen zondag lekker in jardin du luxembourg gezeten. Ideaal voor een rustige zondagmiddag. Daarna kaartje gekocht richting het station.
    pi_82483707
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 01:29 schreef Drinky het volgende:
    Nou, volgende keer toch ergens binnen parijs een hotel boeken. 2 personen van ons waren in de banlieu overvallen dicht bij het metrostation, we moesten door politie in burger terug naar het hotel geëscorteerd worden. Ook nog eens 2 aanrijdingen met de bus gehad


    Vorige keer had in een vrij relaxed 4-sterren (nou ja, "Franse" sterren natuurlijk) direct aan Place de la Madeleine voor 150 euro per nacht per kamer (2p). Best te doen, vond ik.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 8 juni 2010 @ 23:26:31 #129
    232094 Waterdruppel
    Best nuttig
    pi_82527717
    Hallo Travelers,

    Ik ben met mijn vriendje heerlijk in Parijs

    Het is erg leuk, maar we kunnen geen leuke en goedkope restaurantjes vinden.
    We dachten er een te hebben, 10 euro voor een menu, maar het bleek later door de cola erg duur te zijn.
    4.50 euro voor 33cl cola

    Mijn vraag wie weet er voor ons leuke en lekkere restaurantjes, die niet al te duur zijn.
    pi_82527789
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 23:26 schreef Waterdruppel het volgende:
    Hallo Travelers,

    Ik ben met mijn vriendje heerlijk in Parijs

    Het is erg leuk, maar we kunnen geen leuke en goedkope restaurantjes vinden.
    We dachten er een te hebben, 10 euro voor een menu, maar het bleek later door de cola erg duur te zijn.
    4.50 euro voor 33cl cola

    Mijn vraag wie weet er voor ons leuke en lekkere restaurantjes, die niet al te duur zijn.
    Zo is het overal. Eten is goedkoop, maar het echte geld verdienen ze met het drinken. Veel plezier nog!

    PS. hoe oud ben je als je vragen mag? Anders kan je nog genieten van kortingen (meestal zo'n 20%).
    pi_82604659
    Deze zomer ga ik met een groep vrienden een roadtrip door zuid-Europa doen. Als eerste willen we naar Parijs.. Heeft iemand tips voor redelijk low-budget stappen, of kunnen we het beste met een paar bliken bier aan de Seine zitten?
    ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    pi_82636486
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 10:07 schreef GonzoDuke het volgende:
    Deze zomer ga ik met een groep vrienden een roadtrip door zuid-Europa doen. Als eerste willen we naar Parijs.. Heeft iemand tips voor redelijk low-budget stappen, of kunnen we het beste met een paar bliken bier aan de Seine zitten?
    er zijn genoeg parke nwaar je relaxen kan zitten en bier drinken
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:19:18 #133
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_82641292
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 23:26 schreef Waterdruppel het volgende:
    We dachten er een te hebben, 10 euro voor een menu, maar het bleek later door de cola erg duur te zijn.
    4.50 euro voor 33cl cola
    Ja, dat zijn helaas normale prijzen in Parijs en zelfs in de rest van Frankrijk. 4 of 5 euro voor een colaatje of een café crème. Voor goedkope restaurants moet je eens rondkijken in het 13e arrondissement, daar wemelt het van de etnische tentjes (vietnamees, thais etc.) waar je lekker en goedkoop kunt eten.
    It's not a lie, if you believe
      Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 16:08:20 #134
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_82838434
    Speciaal voor onze Parijs-liefhebbers: [WIN] Het boek Fietsen & wandelen in Parijs
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_83623038
    Ik ga ma t/m woe naar Parijs met miss Aardappel

    Maarrrrrrr, waar gaan alle Nederlanders voetbal kijken?! Want ik vind de Franse sfeer geweldig, maar als NL moet voetballen wil ik gewoon lekker tussen de oranje bierzuipers staan! Iemand een goede suggestie of wordt het gewoon een Irish Pub zoeken?
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_83626987
    Klein Holland!

    Nederlands café, uitstappen bij Saint-Paul als ik me niet vergis!
    pi_83627081
    En daar staat het dan vol met Nederlanders? Want ik las ergens dat het ondertussen overgenomen is door Fransen en dus niet meer zo "hollands" is als de naam doet vermoeden
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_83627159
    Laatste keer dat wij er waren (feb 2010) was het nog gezellig en overwegend Hollands hoor! Franse prijzen, maar waar niet
    pi_83629200
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 21:24 schreef aardappel het volgende:
    Ik ga ma t/m woe naar Parijs met miss Aardappel

    Maarrrrrrr, waar gaan alle Nederlanders voetbal kijken?! Want ik vind de Franse sfeer geweldig, maar als NL moet voetballen wil ik gewoon lekker tussen de oranje bierzuipers staan! Iemand een goede suggestie of wordt het gewoon een Irish Pub zoeken?

    Café Rallye Tournelle, 11 Quai de la Tournelle, 75005 PARIS
    Metro Pont Marie
    pi_83655715
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 23:45 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    Café Rallye Tournelle, 11 Quai de la Tournelle, 75005 PARIS
    Metro Pont Marie
    Die gaat het worden, foto's zien er erg leuk uit en veel oranje Nog een nachtje slapen en ik zit in Parijs!
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_83655933
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 21:17 schreef aardappel het volgende:

    [..]

    Die gaat het worden, foto's zien er erg leuk uit en veel oranje Nog een nachtje slapen en ik zit in Parijs!
    Mag ik met je mee. Dan mag jij met mij mee op vakantie + laat ik je een foto zien van dit mooie weer hier.
      zondag 4 juli 2010 @ 23:36:03 #142
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_83663104
    ...voor ons is het over 2 weken ook weer zover...!!! Hopelijk is het niet zo stervensheet, maar anders gaan we musea bekijken. Ik heb al gezegd dat we naar het Centre Pompidou gaan. Dat wordt even wennen, de kinderen hebben wat vooroordelen over moderne kunst, maar ze staan er wel open voor.

    En verder staan de opgravingen onder de Notre Dame ook hoog op de "must see"-lijst.

    En de kinderen willen nu wél de Eiffeltoren op! Ik heb goede ervaringen (korte wachtrijen) in begin maart, tegen sluitingstijd. Hoe zit dat in juli?

    Als het niet te heet is en mijn conditie niet te brak is, zal ik ze meeslepen naar de catacomben ;-)

    Oh ja, en oudste wil de katten zien op de Cemetière Montmartre (we zitten bijna om de hoek)...!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_83665665
    Vorig jaar 13 juli hebben wij rond 11 uur s'avonds ongeveer 50 minuten moeten wachten, er was toen wel nog maar één lift open.
    pi_83689369
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 23:36 schreef dutch-mamma het volgende:
    ...voor ons is het over 2 weken ook weer zover...!!! Hopelijk is het niet zo stervensheet, maar anders gaan we musea bekijken. Ik heb al gezegd dat we naar het Centre Pompidou gaan. Dat wordt even wennen, de kinderen hebben wat vooroordelen over moderne kunst, maar ze staan er wel open voor.

    En verder staan de opgravingen onder de Notre Dame ook hoog op de "must see"-lijst.

    En de kinderen willen nu wél de Eiffeltoren op! Ik heb goede ervaringen (korte wachtrijen) in begin maart, tegen sluitingstijd. Hoe zit dat in juli?

    Als het niet te heet is en mijn conditie niet te brak is, zal ik ze meeslepen naar de catacomben ;-)

    Oh ja, en oudste wil de katten zien op de Cemetière Montmartre (we zitten bijna om de hoek)...!
    waarom reserveer je de tickets voor de eiffeltoren niet via internet? veel gemakkelijker
      dinsdag 6 juli 2010 @ 07:56:47 #145
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_83709841
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 17:50 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    waarom reserveer je de tickets voor de eiffeltoren niet via internet? veel gemakkelijker
    Goeie tip, wist niet dat dat kon! Maar zit je dan niet alsnog met rijen voor de lift?
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      dinsdag 6 juli 2010 @ 07:58:14 #146
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_83709849
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 00:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Vorig jaar 13 juli hebben wij rond 11 uur s'avonds ongeveer 50 minuten moeten wachten, er was toen wel nog maar één lift open.
    Van die dingen dus...

    Ik denk dat we gewoon ter plekke maar moeten beoordelen en een bepaalde teleurstellingsfactor moeten inbouwen
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_83714689
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 07:56 schreef dutch-mamma het volgende:

    [..]

    Goeie tip, wist niet dat dat kon! Maar zit je dan niet alsnog met rijen voor de lift?
    http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/uk/

    nee valt op zich wel mee
    vorige keer 10 min moeten wachten wat de uitgeprintte tickets
      dinsdag 6 juli 2010 @ 22:15:08 #148
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_83741776
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/uk/

    nee valt op zich wel mee
    vorige keer 10 min moeten wachten wat de uitgeprintte tickets
    Oh, inderdaad! Jammer dat het alleen creditcard is... Maar ach, we zien wel, als we er zijn ;-)
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_83793856
    Als je niet te lang wil wachten voor de eifeltoren moet je er gewoon vroeg zijn. Ik was er afgelopen dinsdag om half 10 (dus nog niet eens zooo vroeg) en heb maar een half uur moeten wachten... om 12 uur was de rij niet meer te doen (zeker 2 uur)
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
      donderdag 8 juli 2010 @ 09:34:10 #150
    269797 Apebeer
    Saaaaab O+
    pi_83796016
    Zometeen met mijn lieffie naar Parijs
    Nog mensen in Parijs die zondag gaan kijken? En zoja, waar?
    Niet terugplaatsen @admin
    pi_83801982
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 09:34 schreef Apebeer het volgende:
    Zometeen met mijn lieffie naar Parijs
    Nog mensen in Parijs die zondag gaan kijken? En zoja, waar?
    Zoals hierboven al door psv-gomes getipt was:

    Café Rallye Tournelle, 11 Quai de la Tournelle, 75005 PARIS
    Metro Pont Marie

    Leuk cafeetje met een frans-nederlandse eigenaar, helemaal bomvol met nederlanders, supergezellig!
    Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
    pi_83804575
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:27 schreef aardappel het volgende:

    [..]

    Zoals hierboven al door psv-gomes getipt was:

    Café Rallye Tournelle, 11 Quai de la Tournelle, 75005 PARIS
    Metro Pont Marie

    Leuk cafeetje met een frans-nederlandse eigenaar, helemaal bomvol met nederlanders, supergezellig!
    ben zn vriendin. Dankjewel!
    .
    pi_83821948
    anders op trocadero, groot grasveld met scherm

    http://www.fifa.com/world(...)city=1030/index.html
      Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:31:45 #154
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_83989625
    Ik ga dit weekend naar parijs, even het topic doorlezen voor tips

    Qua uitgaan, weet iemand een leuke plek waar alternatieve/rock muziek gedraaid wordt?
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
    pi_84013494
    Bijna naar Parijs, volgende week vrijdag zaterdag zondag. Zondag finish van de tour, en vrijdag en zaterdag de stad verkennen. Ik ben er ooit een keer geweest toen ik klein was, kan me de ontzettend snelle lift in die hoge toren (Montpernasse?) nog herinneren. En verder nog de overige bekende spots. Super zin in!
    pi_84013895
    Tour Montparnasse heeft inderdaad de snelle lift.
      woensdag 14 juli 2010 @ 06:14:30 #158
    278270 dopesthename
    slapen kan altijd later nog
    pi_84031012
    Ga als verrassing voor mijn vriendinnetjes verjaardag.
    nu hopen dat het weer wat beter wordt dan voorspelt...
      woensdag 14 juli 2010 @ 08:24:58 #159
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_84031603
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 06:14 schreef dopesthename het volgende:
    Ga als verrassing voor mijn vriendinnetjes verjaardag.
    nu hopen dat het weer wat beter wordt dan voorspelt...
    En hopen dat ze niet op Fok! zit en jouw nickname weet
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
      zaterdag 17 juli 2010 @ 19:45:54 #160
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_84176932
    Morgen 6 uur rijden we weg, dan hoop ik tussen de middag bij het appartement te zijn.

    Heb er zin in!!!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      zaterdag 17 juli 2010 @ 23:00:34 #161
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_84183442
    Hey!

    Ik heb ook geboekt! En wel in Montmartre (Kyriad Paris IX Montmartre).



    Rue Jean-Baptiste Pigalle / Place Pigalle, Paris, France

    Herkent iemand het? Leuke wijk? Volgens mij mooi centraal gelegen
      vrijdag 23 juli 2010 @ 10:24:28 #162
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_84389417
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 23:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
    Hey!

    Ik heb ook geboekt! En wel in Montmartre (Kyriad Paris IX Montmartre).

    [ afbeelding ]

    Rue Jean-Baptiste Pigalle / Place Pigalle, Paris, France

    Herkent iemand het? Leuke wijk? Volgens mij mooi centraal gelegen
    Is op de rand van de rosse buurt en het hart van Montmartre. Even klimmen en je zit zo bij de Sacre Coeur! ;-)
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      vrijdag 23 juli 2010 @ 10:26:59 #163
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_84389497
    Ben weer terug van een vijfdaagse zwerftocht door Parijs. En heb definitief besloten dat Montmartre MIJN wijk is ;-)

    Ondanks de drommen toeristen en troepverkopers.

    Nieuw in het bedel-genre: zogenaamd doofstomme pubers die je geld proberen af te troggelen. Da's weer minder.
    En tramlijn 13 (richting "mijn" appartement) is altijd zwaar overbevolkt, vooral na St.Lazare...

    Maar voor de rest: ik ben nog geen etmaal thuis en wil nu alweer terug...!!!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_84390045
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 10:26 schreef dutch-mamma het volgende:
    Ben weer terug van een vijfdaagse zwerftocht door Parijs. En heb definitief besloten dat Montmartre MIJN wijk is ;-)

    Ondanks de drommen toeristen en troepverkopers.

    Nieuw in het bedel-genre: zogenaamd doofstomme pubers die je geld proberen af te troggelen. Da's weer minder.
    En tramlijn 13 (richting "mijn" appartement) is altijd zwaar overbevolkt, vooral na St.Lazare...

    Maar voor de rest: ik ben nog geen etmaal thuis en wil nu alweer terug...!!!
    die doofstomme mensen zje ern overal in parijs. ( zelfs hier in disneyland kom je ze weleens te Je moet ergens voor tekenen en dan zit je er aan vast.
    Ze zijn er al een tijdje n )

    en de metrolijnen zitten rond bepaalde tijd altijd propvol en dan gaan ze soms nog de verkorte metro inzetten. pff die fransen :S


    Maar gelukkig heb je een mooie tijd gehad EN mooi weer
      Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 13:07:49 #165
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_84394990
    Afgelopen weekend in Parijs geweest, we zaten lekker centraal in een 4-sterren hotel op Rue de Rivoli (naast het Louvre en de Tulleries) Echt een gave locatie Omdat we allebei Parijs al behoorlijk goed kende zijn we de Marais en St Germain gaan verkennen, echt super leuke buurten!
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
    pi_84397317
    Ik ga maandag vijf dagen!
    Iemand ervaring met Hotel All Seasons Gare Est/Chateau Landon?
      maandag 26 juli 2010 @ 17:51:38 #167
    311882 olalamadame
    je suis un paraplu
    pi_84512668
    Ik ga 9 t/m 13 augustus richting Parijs. :)

    Ook heb ik begrepen dat er bar weinig te doen is aangezien de helft van de Parijzenaren in St.Topez ligt te bakken :')
    toch de volgende vraag: Is er voor de muziekliefhebbers onder ons (alternatief) ook nog iets te beleven in Paris?

    bij voorbaat dank.
    Vouloir c'est pouvoir....
      maandag 26 juli 2010 @ 18:15:36 #168
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_84513398
    Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.

    Niet opvallend gedragen wat bedoelen ze daarmee? Is Parijs zo'n kleinzerige stad of wat?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      maandag 26 juli 2010 @ 18:28:56 #169
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_84513844
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 17:51 schreef olalamadame het volgende:
    Ik ga 9 t/m 13 augustus richting Parijs. :)

    Ook heb ik begrepen dat er bar weinig te doen is aangezien de helft van de Parijzenaren in St.Topez ligt te bakken :')
    toch de volgende vraag: Is er voor de muziekliefhebbers onder ons (alternatief) ook nog iets te beleven in Paris?

    bij voorbaat dank.
    Wat muziek betreft, vind je op Last.fm wel een goed overzicht denk ik zo.
    Wie dit leest is alfabeet.
      maandag 26 juli 2010 @ 19:54:51 #170
    311882 olalamadame
    je suis un paraplu
    pi_84517461
    Niet eens aan gedacht...thanx! :)
    Vouloir c'est pouvoir....
    pi_84517799
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 18:15 schreef Bellatrix het volgende:
    Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.

    Niet opvallend gedragen wat bedoelen ze daarmee? Is Parijs zo'n kleinzerige stad of wat?
    Zonder al te veel doelgroepen te beledigen: Er zijn buurten waar buitenlanders uit mediterrane denken de scepter de zwaaien. Dus niet al te provocerend zijn(bijvoorbeeld rond Gare du Nord s'avonds)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Tonio-mcdo op 26-07-2010 22:21:49 ]
    pi_84524052
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 17:51 schreef olalamadame het volgende:
    Ik ga 9 t/m 13 augustus richting Parijs. :)

    Ook heb ik begrepen dat er bar weinig te doen is aangezien de helft van de Parijzenaren in St.Topez ligt te bakken :')
    toch de volgende vraag: Is er voor de muziekliefhebbers onder ons (alternatief) ook nog iets te beleven in Paris?

    bij voorbaat dank.
    http://en.parisinfo.com/s(...)festivals-and-fun-1/

    http://www.concertandco.com/lfestival.php?rg=PAR

    zomaar ff wat gegoogled
      maandag 26 juli 2010 @ 22:17:37 #173
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_84524621
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Onder al te veel doelgroepen te beledigen: Er zijn buurten waar buitenlanders uit mediterrane denken de scepter de zwaaien. Dus niet al te provocerend zijn(bijvoorbeeld rond Gare du Nord s'avonds)
    Oké thanks :s)
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      donderdag 29 juli 2010 @ 13:09:38 #174
    312268 KleintjeKloon
    Soms moet het gewoon
    pi_84623662
    Mag ik de parijs kenners vragen met spoed hiernaar te kijken? :@
    Huwelijksaanzoek in Parijs!
    pi_84691575
    Volgende week vrijdag weer.

    Slapen in Mama Shelter. Ontworpen door Starck en desondanks betaalbaar. Ben benieuwd. :)
    pi_84692095
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 01:05 schreef k_man het volgende:
    Volgende week vrijdag weer.

    Slapen in Mama Shelter. Ontworpen door Starck en desondanks betaalbaar. Ben benieuwd. :)
    Erg mooi hotel, zelf tijdje geleden geslapen. Je moet er wel van houden maar de stijlen die gecombineerd worden zijn echt heel erg vet!
      zaterdag 31 juli 2010 @ 02:54:38 #177
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_84693865
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 13:09 schreef KleintjeKloon het volgende:
    Mag ik de parijs kenners vragen met spoed hiernaar te kijken? :@
    Huwelijksaanzoek in Parijs!
    Gedaan.

    Je bent een kanjer! Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden hoe het gegaan is!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_84971610
    Wij gaan ook. In oktober pas, maar wel mooi iets om naar uit te kijken :Y
    Liej
    pi_85050600
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 01:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Erg mooi hotel, zelf tijdje geleden geslapen. Je moet er wel van houden maar de stijlen die gecombineerd worden zijn echt heel erg vet!
    Het is goed bevallen. Een goed, apart designhotel voor relatief weinig geld (zie maar eens een ander Starck hotel te vinden voor minder dan ¤ 100). Ook een leuk entertainment-syteem in de kamers. Ik kon de CD's die ik bij Colette gekocht had 's avonds meteen beluisteren en bij terugkomst vnd ik de gemaakte foto's in de mail. Grappig idee. :)

    Een nadeeltje is de locatie: op 10 minuten lopen van de metro. Bovendien een metrolijn die geen rechtstreekse verbinding vormt met wat dan ook, zodat je altijd over moet stappen.

    Tripje bestond verder uit:
    - Musée du quai Branly (niet westerse kunst);
    - Palais de Tokyo (hedendaagse kunst);
    - Père Lachaise
    - Musée de l'Orangerie (impressionisme);
    - Shoppen bij Paul Smith, Marc Jacobs en Colette;
    - Fondation Cartier (Takeshi Kitano);
    - Grande Mosquée de Paris.

    Was weer een fijn weekend. :)
    pi_85219636
    Volgend weekend ook weer eens een lang weekendje Parijs. Is alweer een aantal jaren geleden. We hebben een mooi hotel gevonden in de buurt van de Eiffel toren. Ik heb jarenlang in Parijs gewoond, dus de echt toeristische dingen slaan we over. Ik zit eraan te denken om naar Sainte Chapelle, Canal St. Martin en het Musée de l'Orangerie te gaan. En een picnic in de Jardin de Luxembourg met eten gehaald bij Lafayette Gourmet of La Grande Epicerie. :)
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:48:19 #181
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_85438577
    Schitterende topic! Veel goede informatie hier! Ik doe binnenkort een city trip naar Parijs. Ik begon zonder te weten dat deze topic bestond volgende vraag, kan iemand wat directe tips geven aub? Alvast bedankt!


    Hallo allemaal.

    Ik doe eind September een citytrip naar Parijs voor 4 dagen. Ik ben er al een keer of twee geweest dus ik heb eigenlijk alle grote bekende “monumenten” al gezien. Ik zou nu dus graag eens wat meer verrassende dingen zien die minder bekend zijn. Ik ben er zeker van dat er nog heel wat te doen ontdekken valt.

    Ik heb vooral interesse in alles wat met muziek te maken heeft (dus als er mensen leuke plaatsen met leuke optredens kennen laat het me zeker weten).

    Ook vroeg ik me af of er al iemand zijn of haar mening wilt geven over de “Catacombes” van Parijs. Is het de moeite waard? Hoeveel tijd spendeer je daar… enz?
    pi_85452900
    catacombes is wel interessant hoor. hoelang je daar spendeert? als je de goeie weg volgt 1-2 uur denk.

    volgens mij kan je hier ook ff kijken http://www.parisinfo.com/sortir-a-paris/
    http://www.parisinfo.com/sortir-a-paris/musique/
    pi_85453978
    In november zit ik 3 dagen in Disneyland. De 4e dag reizen we terug via Gare du Nord, en ben ik van plan de dag in Parijs door te brengen. Het is zeker niet de eerste keer dat we in Parijs komen, maar ik moet nog bedenken wat leuk is om te doen, rond die tijd. De touristische dingen hoeven niet zo, al wil ik wel over de Champs Elysees struinen, en misschien door Monmartre hobbelen.

    Iemand nog andere leuke tips voor een ochtend/middag? Of leuke luchtips?
    pi_85456419
    musee du vin
    musee gourmand du chocolat
    grand mosque de paris
    musee des egouts de paris ( riolen van parijs ;)
    musee de grevin ( soort madame tussaud)
    musee d'erotisme
      zondag 22 augustus 2010 @ 13:59:56 #186
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_85569104
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
    In november zit ik 3 dagen in Disneyland. De 4e dag reizen we terug via Gare du Nord, en ben ik van plan de dag in Parijs door te brengen. Het is zeker niet de eerste keer dat we in Parijs komen, maar ik moet nog bedenken wat leuk is om te doen, rond die tijd. De touristische dingen hoeven niet zo, al wil ik wel over de Champs Elysees struinen, en misschien door Monmartre hobbelen.

    Iemand nog andere leuke tips voor een ochtend/middag? Of leuke luchtips?
    Als je de gehele champs Alysees af wil struinen en zo nu en dan een winkeltje in wil dan ben je je ochtend en middag daar al kwijt ;)

    ik kan niet wachten tot maandag, dan ga ik naar parijs voor 6 dagen *;
    :-)
    pi_85622641
    vanmorgen naar de grand mosquee de paris geweest










    pi_85648283
    Even een vraag voor de Parijskenners:
    Aankomende vrijdag gaan we voor een weekendje naar Parijs. We willen tot vlakbij Parijs met de auto gaan, en daar dan de trein nemen naar hartje Parijs en ons hotel. Heeft iemand een goede tip over waar we de auto voor een paar dagen zouden kunnen parkeren, zonder meteen een hele smak geld kwijt te zijn? Bij Brussel werkt Zaventem daar bijv. wel goed voor, maar voor Parijs vind ik het lastig om iets goeds te vinden.
      vrijdag 3 september 2010 @ 20:05:02 #189
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_86036660
    Eind september naar Parijs met mijn O+
    Hij is er zelf nog nooit geweest, ik zelf een stuk of vier keer maar de laatste keer is alweer 13 jaar geleden :)
    Heb er ontzettend veel zin in *O*
    pi_86065723
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2010 15:06 schreef Dwoezel het volgende:
    Even een vraag voor de Parijskenners:
    Aankomende vrijdag gaan we voor een weekendje naar Parijs. We willen tot vlakbij Parijs met de auto gaan, en daar dan de trein nemen naar hartje Parijs en ons hotel. Heeft iemand een goede tip over waar we de auto voor een paar dagen zouden kunnen parkeren, zonder meteen een hele smak geld kwijt te zijn? Bij Brussel werkt Zaventem daar bijv. wel goed voor, maar voor Parijs vind ik het lastig om iets goeds te vinden.
    In Bercy heb je een redelijk goedkope parkeergarage. Dat ligt vlak aan de snelweg dus ook makkelijk aan te rijden en wanneer je weer vertrekt. Is een mooie rustige buurt met een gezellig straatje vol restaurantjes en cafe's (Bercy Village) en een prima nieuwe metroverbinding die slechts 6 haltes heeft waardoor je in een mum van tijd op de champs elysees staat :-)
      zaterdag 11 september 2010 @ 21:06:10 #191
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_86323644
    Ben nu bezig met het zoeken van een hotelletje.. moeilijk door al het aanbod.. :)
    pi_86323968
    Wat is je budget? Ik heb vaak in Monceau Elysees gezeten. Niet erg modern of luxe en ook al niet goedkoop, maar qua locatie echt ideaal(5 minuten lopen van de Arc de Triomphe)
      zaterdag 11 september 2010 @ 21:18:24 #193
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_86324104
    MIjn budget is ongeveer 350 eur voor drie nachten. Het enige wat ik belangrijk vind is dat de kamer schoon is en dat het in een beetje gezellige buurt is met winkeltjes enzo.

    Ik zal eens naar je tip kijken of ik daar wat vind :)
    pi_86324174
    Voor een gezellige buurt moet je daar niet zijn, is toch meer een echte 'upper-social' woonwijk. Le Marais is een erg leuke buurt!
      zaterdag 11 september 2010 @ 21:39:06 #195
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_86345392
    quote:
    Op zaterdag 11 september 2010 21:18 schreef winka het volgende:
    MIjn budget is ongeveer 350 eur voor drie nachten. Het enige wat ik belangrijk vind is dat de kamer schoon is en dat het in een beetje gezellige buurt is met winkeltjes enzo.

    Ik zal eens naar je tip kijken of ik daar wat vind :)
    check mn verhaal hierboven.....ik ga meestal in het kyriad bercy.
    voordelen:
    1) zeer makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg
    2) erg goedkoop parkeren in de garage van het hotel
    3) schone normale kamers
    4) rustige, veilige buurt met aan de overkant Bercy Village (= straatje met restaurantjes, cafe's etc.)
    5) super metro verbinging met centrum! gloednieuwe lijn die heel weinig haltes kent dus in 3 of 4 stations zit je onder de arc de triomphe!
      maandag 13 september 2010 @ 17:36:48 #197
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_86388536
    Naar het schijnt is Ibis van Porte d' Orleans prima. ongeveer 60 per kamer.
    Stuk betaalbaarder dan Kyriad, het OV is immers prima in Parijs.

    Ik vraag me af waarom Salon de The: Angelina niet bij de OP staat? Het is een ervaring om daar warme Chocolademelk (ja met hoofdletter C) te drinken.
    Adres: 226, rue de Rivoli
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_86739199
    Mooie Monet tentoonstelling is gister geopend in Le Grand Palais.



    http://www.monet2010.com/
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_86807792
    okee ik ga alles hier even door kijken, maar toch alvast mijn vraag:

    ik ga volgende week zaterdag een paar dagen naar parijs. ik zoek een goedkoop hotelletje/pension.
    onder de 50 euro (zo goedkoop mogelijk, lol ) confort is niet noodzakelijk, wel redelijke nachtrust en een eigen kamer, geen slaapzalen.. en niet (te) vies.
    eigenlijk zoek ik gewoon een hostel maar dan wel met een eigen kamer.
    ik stap on half acht savonds uit op gare du nord.

    weet iemand iets goeds?


    die monet expo in grand palais is perfect getimed, dat gebouw is een van de redenen waarom ik weer eens naar parijs wil. verder ga ik voor art nouveau, en alles in en rond die periode (1900), en dan kan je je lol op in parijs natuurlijk. *O*
    pi_86810341
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 21:48 schreef okiokinl het volgende:
    okee ik ga alles hier even door kijken, maar toch alvast mijn vraag:

    ik ga volgende week zaterdag een paar dagen naar parijs. ik zoek een goedkoop hotelletje/pension.
    onder de 50 euro (zo goedkoop mogelijk, lol ) confort is niet noodzakelijk, wel redelijke nachtrust en een eigen kamer, geen slaapzalen.. en niet (te) vies.
    eigenlijk zoek ik gewoon een hostel maar dan wel met een eigen kamer.
    ik stap on half acht savonds uit op gare du nord.

    weet iemand iets goeds?


    die monet expo in grand palais is perfect getimed, dat gebouw is een van de redenen waarom ik weer eens naar parijs wil. verder ga ik voor art nouveau, en alles in en rond die periode (1900), en dan kan je je lol op in parijs natuurlijk. *O*
    alles in en om montmartre heen voldoet aan je eisen en ligt op een steenworp afstand van Gare du Nord :)
    pi_86811833
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 21:48 schreef okiokinl het volgende:
    okee ik ga alles hier even door kijken, maar toch alvast mijn vraag:

    ik ga volgende week zaterdag een paar dagen naar parijs. ik zoek een goedkoop hotelletje/pension.
    onder de 50 euro (zo goedkoop mogelijk, lol ) confort is niet noodzakelijk, wel redelijke nachtrust en een eigen kamer, geen slaapzalen.. en niet (te) vies.
    eigenlijk zoek ik gewoon een hostel maar dan wel met een eigen kamer.
    ik stap on half acht savonds uit op gare du nord.

    weet iemand iets goeds?


    die monet expo in grand palais is perfect getimed, dat gebouw is een van de redenen waarom ik weer eens naar parijs wil. verder ga ik voor art nouveau, en alles in en rond die periode (1900), en dan kan je je lol op in parijs natuurlijk. *O*
    Ik zat enkele maanden geleden in Montmartre, hotel Kyriad 9.

    link

    Prima standaard hotel vond ik.
    pi_86812712
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 22:38 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    alles in en om montmartre heen voldoet aan je eisen en ligt op een steenworp afstand van Gare du Nord :)
    dank, maar helaas, vol.. :(
    monmartre, he? okee dan heb ik wat om mee te zoeken.
    pi_86812924
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    dank, maar helaas, vol.. :(
    monmartre, he? okee dan heb ik wat om mee te zoeken.
    Via booking.com kan je heel gericht zoeken.
    pi_86813643
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 23:29 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    dank, maar helaas, vol.. :(
    monmartre, he? okee dan heb ik wat om mee te zoeken.
    in deze tijd van het jaar kun je als het echt niet anders kan ook op de bonnefooi in die buurten beetje rondwandelen en paar hotelletjes inlopen hoor, zitten er talrijke en bijna allemaal tegen schappelijke prijzen.

    metro: anvers en clichy
    pi_86814408
    dank je clumsy clown, ga ik even kijken. :)
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2010 23:49 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    in deze tijd van het jaar kun je als het echt niet anders kan ook op de bonnefooi in die buurten beetje rondwandelen en paar hotelletjes inlopen hoor, zitten er talrijke en bijna allemaal tegen schappelijke prijzen.

    metro: anvers en clichy
    ja dat zou ik normaal ook gewoon doen denk ik, maar ik kom pas om half acht aan. ik heb dat ook eens in barcelona gedaan, in het donker in een buurt waar veel goedkope hostels zijn, maar ik was niet echt op mn gemak toen, met een grote tas ben je zo overduidelijk een zoekende toerist ... ik vrees dat je in monmartre ook wel zal moeten oppassen s'avonds?
    pi_86814499
    quote:
    Op zaterdag 25 september 2010 00:07 schreef okiokinl het volgende:
    dank je clumsy clown, ga ik even kijken. :)
    [..]


    ja dat zou ik normaal ook gewoon doen denk ik, maar ik kom pas om half acht aan. ik heb dat ook eens in barcelona gedaan, in het donker in een buurt waar veel goedkope hostels zijn, maar ik was niet echt op mn gemak toen, met een grote tas ben je zo overduidelijk een zoekende toerist ... ik vrees dat je in monmartre ook wel zal moeten oppassen s'avonds?
    Mijn ervaring was dat er in Montmartre - in elk geval vóór middernacht - vooral heel veel toeristen zijn. En dus erg druk is. Zit wel de rosse buurt dus er zijn ook wel gare types ja.
    pi_86815617
    is het te doen om bij ht nord station in de buurt iets te zoeken als je aankomt? ik lees hier dat er daar nogal wat gasten rondhangen op straat..
    pi_86816248
    Wat een kut stad zeg. Al die bedelaars en straatverkopers
    pi_86823549
    quote:
    Op zaterdag 25 september 2010 00:36 schreef okiokinl het volgende:
    is het te doen om bij ht nord station in de buurt iets te zoeken als je aankomt? ik lees hier dat er daar nogal wat gasten rondhangen op straat..
    nee man, zeker in de avond heb je daar gewoon niets te zoeken......gewoon een echte pauperbuurt.

    dat is het gebied rond montmartre ook wel enigszins (minder) maar zoals hierboven al gezegd is, daar lopen tot laat in de avond massa's toeristen rond, zelfs gewoon met kinderen etc.
    gare du nord lopen massa's negers met blikjes alcohol al spugend en gevaarlijk kijkend in het rond....zonder te willen generaliseren uiteraard ;)
    pi_86827547
    quote:
    Op zaterdag 25 september 2010 12:21 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    nee man, zeker in de avond heb je daar gewoon niets te zoeken......gewoon een echte pauperbuurt.

    dat is het gebied rond montmartre ook wel enigszins (minder) maar zoals hierboven al gezegd is, daar lopen tot laat in de avond massa's toeristen rond, zelfs gewoon met kinderen etc.
    gare du nord lopen massa's negers met blikjes alcohol al spugend en gevaarlijk kijkend in het rond....zonder te willen generaliseren uiteraard ;)
    hmm.. :{ nou dan maar beter ergens in monmartre.
    nog niks gevonden.. desnoods ga ik toch gewoon proberen als ik aankom.
    zag wel iets net verderop trouwens, bij gare dést. maar dat is gewoon dezelfde buurt.
    pi_86848572
    is iemand wel eens in het parijse riool geweest?
    pi_86866753
    vroeger heel lang geleden
    en het staat nu weer op mijn lijst om nog te doen ;)
    pi_86878756
    klinkt als iets leuks dus? :) ze zeggen dat het stinkt, maar dat lijkt me vrij logisch, lol.
    pi_86879043
    quote:
    Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef okiokinl het volgende:
    klinkt als iets leuks dus? :) ze zeggen dat het stinkt, maar dat lijkt me vrij logisch, lol.
    beter doe je dan gelijk een bezoekje aan de catacomben als je toch een middagje "ondergronds" gaat.... ;)
    pi_86879657
    quote:
    Op zondag 26 september 2010 22:04 schreef okiokinl het volgende:
    klinkt als iets leuks dus? :) ze zeggen dat het stinkt, maar dat lijkt me vrij logisch, lol.
    hahaha stinkt behoorlijk ja

    maar goed je moet bijna alles toch gedaan hebben in parijs ;)
    pi_86879761
    Jullie bedoelen het museum toch? :)
      zondag 26 september 2010 @ 22:34:58 #218
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_86880950
    quote:
    Op zaterdag 25 september 2010 00:56 schreef Shicago het volgende:
    Wat een kut stad zeg. Al die bedelaars en straatverkopers
    Als je komt flamen, lees je dan goed in.

    Alle roma's worden al uitgezet
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_86881139
    quote:
    Op zondag 26 september 2010 22:16 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    hahaha stinkt behoorlijk ja

    maar goed je moet bijna alles toch gedaan hebben in parijs ;)
    ja.. lijkt me wel tof, zo'n ondergrondse stad met rivieren en wat al niet.. en een hoop geschiedenis daar ook natuurlijk, het verzet en smokkelen etc etc. ga ik doen denk ik deze keer. :)
    pi_86881189
    quote:
    Op zondag 26 september 2010 22:08 schreef HaagsPietje het volgende:

    [..]

    beter doe je dan gelijk een bezoekje aan de catacomben als je toch een middagje "ondergronds" gaat.... ;)
    ja daar ben ik ook nog niet geweest... vast weer te weinig tijd om alles te doen wat ik zou willen..
    pi_86883755
    Wederom een fantastisch achter de rug! Wel chaotisch. Donderdag staking en zaterdag was een of andere Techno Parade in het centrum. Complete verkeerschaos! :X Maar voor de rest geweldig. Uitgegaan in Bastille, Murakami tentoonstelling in het kasteel van Versaille bezocht (PRACHTIG!), gegeten in een fantastische bistro, naar het theater geweest (one man show "How to become a Parisian in one hour", is in het Engels en erg grappig), gewandeld en in de zon gezeten in de Jardin de Luxembourg, gebak gegeten en koffie gedronken bij Dalloyau. Kortom: erg romantisch en leuk allemaal. Een weekend is gewoon veels te weinig. :)



    Parijs O+ Mooiste stad ter wereld. O+
    En je bent er zo! _O_
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_86893898
    Over Versailles gesproken.....bezoek ook eens Fontainebleau.......schitterend chateau waar o.a. Napoleon en de paus geresideerd hebben, gelegen in een schitterend park/bos en als je op zondag gaat kun je ook gezellig over het plaatselijke marktje struinen in het stadje.........bovendien een stuk minder toeristisch dan Versailles! ^O^
      dinsdag 28 september 2010 @ 15:50:24 #223
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_86944238
    Morgen is dé dag dat we naar Parijs gaan *O*
    In één van de eerdere topics werd gesproken over een wijk/buurt waar je leuke en (goedkopere) kleding winkeltjes hebt. Kan het alleen niet terugvinden. Weet iemand welke dit is?
      dinsdag 28 september 2010 @ 16:56:40 #224
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_86946742
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2010 15:50 schreef winka het volgende:
    Morgen is dé dag dat we naar Parijs gaan *O*
    In één van de eerdere topics werd gesproken over een wijk/buurt waar je leuke en (goedkopere) kleding winkeltjes hebt. Kan het alleen niet terugvinden. Weet iemand welke dit is?
    Ga, als het lekker weer is, even naar Jardin Du Luxembourg. Dit in combinatie met een tijdschriftje, krantje of wat drinken/eten.

    Heerlijk. Overal staan er stoelen (hang of zit varianten) die je naar eigen gerief kan verslepen etc.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Jardin_du_Luxembourg
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_87083745
    morgen naar parijs!! *O* zondag 24 graden, dat wordt goed. :)
    pi_87397310
    ben weer terug. :)
    nou ja ook gelijk naar brussel en antwerpen en wuppertahl geweest.

    grand palais was toch gesloten, de grote zaal is alleen open voor expos en concerten. paris fashion week kwam eraan, dus dicht, vet balen. wel naar de monet expo geweest, maar die was niet in die zaal maar in een ander deel. mooie expo, erg druk.

    verder heel jardin les plantes bekeken, ook de dierenuin, erg tof, zon oude dierentuin. en de plantenkassen.
      maandag 11 oktober 2010 @ 12:56:06 #227
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_87414859
    Vrijdag naar Parijs, eigenlijk vooral voor Murakami in Versailles :)
    Zaterdag nog ff naar de Eifeltoren en wat over de Champs Elysees sjokken...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_87426301
    Veel sites over Parijs, super!

    ik heb deze nog ter aanvullingvoor de liefhebbers van shoppen :)
    http://www.shoppenparijs.nl/
    pi_87495271
    Oh ja, de foto's van mijn laatste bezoekje staan inmiddels ook op m'n Flickr (klik op icoontje). :)
    pi_87512242
    zo nog nooit zo kort in de rij gestaan bij de eiffeltoren
    Vandaag 10 min in de rij voor een kaartje en 20 min voor de rij voor naar de top vanaf de 2e verdieping
    pi_87514014
    Begrijp ik goed dat gisteren het OV weer stillag in Parijs? Ik heb Thalyskaartjes voor over drie welen, en bijzonder weinig zin om in Brussel te stranden :{.
    pi_87514634
    nog steeds zijn er metro's-rer's en treinen die niet of minder rijden
    Maar geen echte ramp hoor... Je komt echt wel ergens. Ze rijden meestal wel. Gewoon rekening houden met wat vertragingen

    Maar over paar weken zal je er echt geen last van hebben
    pi_87536936
    quote:
    Op woensdag 13 oktober 2010 21:36 schreef psv-gomes het volgende:
    zo nog nooit zo kort in de rij gestaan bij de eiffeltoren
    Vandaag 10 min in de rij voor een kaartje en 20 min voor de rij voor naar de top vanaf de 2e verdieping
    brengt die terrorismedreiging toch nog iets positiefs met zich mee.... ;)
    pi_87555984
    ow volgende week dinsdag zijn er wrs weer stakingen, dus hou er rekening mee als je naar parijs gaat
      zondag 17 oktober 2010 @ 18:55:57 #236
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_87640883
    Terug uit Parijs. Was erheen gegaan voor Murakami bij Versailles, bleken ze te staken :(
    Gelukkig ging het om 10:30 uiteindelijk toch nog open. Mooi als eerste naar binnen gesprint toen en vrolijk foto's maken :D







    Rest van de foto's hier:
    http://www.flickr.com/pho(...)187/with/5089485771/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_87641807
    Erg gaaf, dat enorme contrast tussen kunst en entourage.
    pi_87653597
    wow... was ik daar nou toch maar naartoe gegaan, heel erg cool.
      zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:01:38 #239
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_87863836
    Na Versailles wild van die Murakami bloemen, dus nu deze hangen, 60 x 60cm:




    *O*
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 24 oktober 2010 @ 17:10:17 #240
    213380 Corkscrew
    Turkenkrekker
    pi_87902842
    Niet iedereen is er zo enthousiast over als jij :P
    quote:
    NOS Nieuws: Japanse manga-kunst in Versailles wekt woede
    Een expositie van Japanse kunst die geïnspireerd is op manga-strips in het paleis van Versailles heeft de woede gewekt van een afstammeling van de Franse koning Lodewijk XIV. De man stapt naar de rechter om de expositie van Takashi Murakami te laten verbieden.

    Felgekleurde plastic poppetjes en bloemen staan in zalen met marmeren zuilen tussen de klassieke tapijten, beelden, schilderijen en kroonluchters.

    De nazaat van de Zonnekoning staat niet alleen in zijn protest; honderden mensen hebben al gedemonstreerd tegen de expositie. De banale kunstwerken onteren het kasteel, vinden ze.
    Wie dit leest is alfabeet.
      zondag 24 oktober 2010 @ 17:25:09 #241
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_87903519
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2010 13:01 schreef matthijst het volgende:
    Na Versailles wild van die Murakami bloemen, dus nu deze hangen, 60 x 60cm:
    [ ]

    [ ]

    *O*
    Gaaf, word er helemaal blij van :Y.

    Is die Murakami zoon/dochter van de schrijver Haruki Murakami trouwens?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_87904920
    quote:
    Op zondag 24 oktober 2010 17:10 schreef Corkscrew het volgende:
    Niet iedereen is er zo enthousiast over als jij :P
    [..]


    Zijn ze lekker op tijd mee. Was er trouwens al niet eens eerder 'gedoe' over een tentoonstelling van moderne kunst in Versailles? Staat me iets van bij. :?
      zondag 24 oktober 2010 @ 21:34:31 #243
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_87913884
    quote:
    Op zondag 24 oktober 2010 18:03 schreef k_man het volgende:
    Zijn ze lekker op tijd mee. Was er trouwens al niet eens eerder 'gedoe' over een tentoonstelling van moderne kunst in Versailles? Staat me iets van bij. :?
    Yep, bij Jeff Koons ook al gejank. Ben toen ook geweest, die was ook wel cool:


    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_88075985
    vond destijds deze tentoonstelling erg cool.....in La Defense:

    http://www.baudelet.net/paris/cow-parade.htm

    overigens, hoe kikke is het als je gewoon een afstammeling blijkt van de Zonnekoning blijkt te zijn!!!!! 8-)
    wat zullen dat soort mensen nou als beroep hebben? :P
    pi_88865172
    Ik wil met m'n vriendin naar Parijs in de kerstvakantie. Ben er nog nooit geweest, zij ook niet, dus dat is wel leuk.

    Ik zou de 27ste daar aan willen komen (gewoon met de auto, dus 's ochtends vroeg weg) neem aan dat er 1 dag na kerst nog wel een leuke kerstsfeer hangt :P

    Nu heb ik een hotelletje gevonden:

    http://www.timhotel.com/e(...)thier-paris-xvii.htm

    Ziet er wel netjes uit, beoordelingen zijn ook wel goed. Ligt aan de andere kant van de straat een metro station lees ik, dus wat dat betreft is het centrum wel goed te bereiken neem ik aan.

    Hotel lijkt me interessant omdat het 1 niet duur is (150e voor 2 personen voor 2 nachten, dan heb ik daar 3 dagen) Er ligt een parkeergarage onder het hotel waar ik me auto neer kan zetten. En het ligt praktisch naast de randweg (ik zie mezelf niet in Parijs centrum rondrijden eerlijk gezegd, dat lijkt me niks)

    Iemand ervaringen met dit hotel toevallig?

    Dit is de locatie van het hotel: http://maps.google.fr/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl , ligt volgens mij niet al te ver van de bezienswaardigheden.

    Ik ben er benieuwd, nog nooit in Parijs geweest dus dat word nog wat. Las dat de winkels op zondag dicht zijn (als ik aan wil komen) maar dat maakt niet uit, dan maar bezienswaardigheden op zondag :) Shoppen kan dan maandag en dinsdag nog. Neem aan dat de bezienswaardigheden gewoon open zijn op zondag voor toeristen?
    pi_88882298
    ja hoor. :)
    pi_88886818
    er zijn wat winkels open op de champs elysee op zondag.... Gewoon de toeristenbuurt afgaan

    En op zondag zijn de meeste monumenten wel open. Misschien wel handig om van te voren een kaartje te kopen via internet, zo hoef je niet uren in de rij te staan bv
      vrijdag 19 november 2010 @ 16:10:14 #248
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_88906325
    quote:
    1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:48 schreef truSteh het volgende:
    Ik wil met m'n vriendin naar Parijs in de kerstvakantie. Ben er nog nooit geweest, zij ook niet, dus dat is wel leuk.

    Ik zou de 27ste daar aan willen komen (gewoon met de auto, dus 's ochtends vroeg weg) neem aan dat er 1 dag na kerst nog wel een leuke kerstsfeer hangt :P

    Nu heb ik een hotelletje gevonden:

    http://www.timhotel.com/e(...)thier-paris-xvii.htm

    Ziet er wel netjes uit, beoordelingen zijn ook wel goed. Ligt aan de andere kant van de straat een metro station lees ik, dus wat dat betreft is het centrum wel goed te bereiken neem ik aan.

    Hotel lijkt me interessant omdat het 1 niet duur is (150e voor 2 personen voor 2 nachten, dan heb ik daar 3 dagen) Er ligt een parkeergarage onder het hotel waar ik me auto neer kan zetten. En het ligt praktisch naast de randweg (ik zie mezelf niet in Parijs centrum rondrijden eerlijk gezegd, dat lijkt me niks)

    Iemand ervaringen met dit hotel toevallig?

    Dit is de locatie van het hotel: http://maps.google.fr/map(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wl , ligt volgens mij niet al te ver van de bezienswaardigheden.

    Ik ben er benieuwd, nog nooit in Parijs geweest dus dat word nog wat. Las dat de winkels op zondag dicht zijn (als ik aan wil komen) maar dat maakt niet uit, dan maar bezienswaardigheden op zondag :) Shoppen kan dan maandag en dinsdag nog. Neem aan dat de bezienswaardigheden gewoon open zijn op zondag voor toeristen?
    Vriend van me is in dat hotel geweest. Alleen werd t hem (op de site van OAD) verkocht als zijnde Campanile.

    Er staat Timhotel op de wand. Het beviel hem prima, klantvriendelijke medewerkers etc. En heel vlakbij een metrostation (niet zo moeilijk in Parijs ;) )
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_88907147
    Wil binnenkort ook graag weer naar Parijs, maarre iedereen heeft het druk, relaties, werk, geen geld you name it..

    Dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Maar is dat een slim idee?
    Heb wel wat topics gevonden over iemand die een week alleen naar Parijs wilde gaan, maar wat er nu uiteindelijk is uitgekomen weet ik niet.

    Hebben jullie parijs-kenners tips voor een single reizende vrouw in Parijs?

    [ Bericht 0% gewijzigd door nadiadekkers op 19-11-2010 16:39:18 ]
    pi_89002799
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2010 16:33 schreef nadiadekkers het volgende:
    Dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Maar is dat een slim idee?
    Probeer het gewoon. In Parijs is altijd wel wat te doen lijkt me. :)

    Ik ga een keer of vijf/zes per jaar alleen. Met een beetje geluk ontmoet je al leuk gezelschap in de trein, gebeurde mij geregeld toen ik nog met de Thalys ging.
    pi_89006891
    ik ben dan wel een man, maar ik ben ook alleen geweest en heb me uitstekend vermaakt. :)
    en voor zover ik het kan inschatten, ik zag s'avonds laat overal nog vrouwen alleen rondlopen, ook in de metro.
    pi_89018615
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:33 schreef nadiadekkers het volgende:
    Wil binnenkort ook graag weer naar Parijs, maarre iedereen heeft het druk, relaties, werk, geen geld you name it..

    Dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Maar is dat een slim idee?
    Heb wel wat topics gevonden over iemand die een week alleen naar Parijs wilde gaan, maar wat er nu uiteindelijk is uitgekomen weet ik niet.

    Hebben jullie parijs-kenners tips voor een single reizende vrouw in Parijs?
    Ik denk ook dat de tips voor een alleen reizende vrouw niet anders zijn dan tips voor ieder ander.

    De metro is veilig, ook 's avonds laat, mits je een beetje oplet (ga niet alleen in een wagon zitten). Er zijn wat buurten die je 's avonds beter kunt vermijden, maar dat geldt ook voor iedereen (omgeving Gare du Nord, hoerenbuurt bij Rue St. Denis, etc.).

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2010 17:12:56 ]
    pi_89033401
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:33 schreef nadiadekkers het volgende:
    Wil binnenkort ook graag weer naar Parijs, maarre iedereen heeft het druk, relaties, werk, geen geld you name it..

    Dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Maar is dat een slim idee?
    Heb wel wat topics gevonden over iemand die een week alleen naar Parijs wilde gaan, maar wat er nu uiteindelijk is uitgekomen weet ik niet.

    Hebben jullie parijs-kenners tips voor een single reizende vrouw in Parijs?
    wanneer zit je in parijs? als je het leuk vind wil ik best met je een dagje parijs in hoor.
    Ik werk in de buurt bij Parijs

    btw ben een vrouw ;)
    pi_89505114
    Weet iemand nog een goedkope parkeergarage in de buurt van de arc de triomph. Moet zo'n 2.5 dag m'n auto kwijt.
    Parkeergarage precies tegenover het hotel kost zo'n 25-28 euro per 24/h en ben eerlijk gezegd bang dat het nergens goedkoper kan, maar wie weet :)

    Google maps link
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_89621022
    duss
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_89722225
    Parijs gisterenmiddag

    pi_89755007
    quote:
    1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:37 schreef quirigua het volgende:
    Parijs gisterenmiddag

    [ afbeelding ]
    ja, ik was gisteren in Parijs. Het was al weer aan het dooien, maar de meeste stoepen waren of natte slurrie of ijs. Vooral in Montparnasse was het soms een beetje link
    pi_89979709
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:42 schreef ClioSporT het volgende:
    Weet iemand nog een goedkope parkeergarage in de buurt van de arc de triomph. Moet zo'n 2.5 dag m'n auto kwijt.
    Parkeergarage precies tegenover het hotel kost zo'n 25-28 euro per 24/h en ben eerlijk gezegd bang dat het nergens goedkoper kan, maar wie weet :)

    Google maps link
    Echt niet ?
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_89980177
    De parkeergarages onder/aan/bij de periferique zijn altijd het minst duur geweest. Kijk daar ff naar. Dan moet je wel met de metro "naar huis", maar dat moet je eig. altijd.
    pi_89984121
    Ik ga 28 januari een weekendje naar Parijs met m'n wijffie, weet iemand nog een leuk, niet al te prijzig hotelletje in Parijs met een goede locatie? Dwz in het centrum, dat alle toeristische dingen makkelijk bereikbaar zijn.
    pi_89984243
    Mja, ik zat in Montmartre in Kyriad Paris 9 Montmartre. Was qua locatie en prijs prima. Wel niks bijzonders qua hotel hoor.
    pi_89985200
    quote:
    1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:46 schreef wahzo het volgende:
    Ik ga 28 januari een weekendje naar Parijs met m'n wijffie, weet iemand nog een leuk, niet al te prijzig hotelletje in Parijs met een goede locatie? Dwz in het centrum, dat alle toeristische dingen makkelijk bereikbaar zijn.
    Wat beschouw je als 'niet al te prijzig'?
    pi_90233894
    Ik ga er morgen heen met de auto, hopelijk valt het mee met sneeuw en ijzel etc. :{
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_90241018
    het meeste is nu drap geworden hoor..
    je kan nu prima rijden met de auto
    pi_90245557
    Ik ga volgende week ook zoals sommige hier een paar daagjes naar Parijs. Ik vertrek vanuit Gouda denk om een uur of 5, heb ik dan veel files op een woensdagochtend over de A1?

    Heb er trouwens zin in! Hopelijk is het leuk!
    pi_90408560
    Straks naar Moulin Rouge, ben benieuwd :)
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      donderdag 6 januari 2011 @ 12:23:42 #267
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_90925632
    Er wordt hier nogal eens gevraagd naar goedkope parkeermogelijkheden. Dit weekend heb ik mijn auto gestald in Parking Robert Debré, vlak bij de Porte de Lilas aan de Périphérique (gunstig vanaf de A1 vanuit Lille). Slechts 12,50 per dag en voor drie dagen maar ¤ 25!
    Het is wel een merkwaardige parkeergarage, onder een ziekenhuis in een rommelige buurt (niet erg want je loopt in 5 minuten over de hoofdweg naar de metro). Je moet dus via de hoofdingang van het ziekenhuis naar buiten en weer terug naar de parkeergarage, dwars over de afdeling kinderziekten ("point bleu") naar de lift . Maar het is gewoon een openbare garage, en ik denk niet dat je ergens in Parijs veel goedkoper terecht kunt. Toen ik er stond was er plaats zat, hoe veilig het is kan ik niet echt beoordelen, maar ik zet mijn auto er de volgende keer zeker weer neer. De parking is tussen 22 en 7 uur gesloten maar je kunt dan wel uitrijden. Als je gebruik wilt maken van een voordelig meerdagentarief moet je je melden bij de parkeerwacht aan de ingang.

    We hadden ook een hotel daar in de (multiculturele) buurt (20e arrondissement), Lilas Gambetta aan de Avenue Gambetta, voor 75 euro per nacht. Heel kleine kamer met afgeleefd meubilair, maar schoon, goed bed, met gerenoveerde badkamer en met koelkastje en tv en gratis wifi. Goede deal wel als je toch de hele dag in de stad bent. Er zijn wat goedkope buurtrestaurantjes (met heel andere prijzen dan in het centrum!) en met metrolijn 11 zit je binnen een kwartier bij het Louvre. Er is naast het hotel trouwens ook een openbare garage, voor ¤ 18 per nacht maar onze auto was daarvoor te hoog (max 1,70 m).

    [ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 06-01-2011 12:29:45 ]
    It's not a lie, if you believe
    pi_90933048
    Kan je niet gewoon 1 week parkeren en dan melden dat je je parkeerkaartje kwijt bent ?
    Volgens mij betaal je dan alleen een dagtarief ?
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_90933972
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef ClioSporT het volgende:
    Kan je niet gewoon 1 week parkeren en dan melden dat je je parkeerkaartje kwijt bent ?
    Volgens mij betaal je dan alleen een dagtarief ?
    wat een lozer ben je dan. Blijf gewoon thuis als je niet eens voor parkeren kan/wilt betalen
    pi_90934362
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef ClioSporT het volgende:
    Kan je niet gewoon 1 week parkeren en dan melden dat je je parkeerkaartje kwijt bent ?
    Volgens mij betaal je dan alleen een dagtarief ?
    :')
    pi_90938078
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef ClioSporT het volgende:
    Kan je niet gewoon 1 week parkeren en dan melden dat je je parkeerkaartje kwijt bent ?
    Volgens mij betaal je dan alleen een dagtarief ?
    Wat denk je dat de meeste nachtparkeerwachters doen... juist, kentekens noteren van de autos die er overnachten, zeeen van tijd. :)
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_90940042
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:30 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    wat een lozer goed geïntegreerde Turk ben je dan. Blijf gewoon thuis als je niet eens voor parkeren kan/wilt betalen
    Wat is overigens een lozer ? Loos je dan iets in zee oid ? Wellicht dat jij als computer nerd mij hierbij kan helpen.
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      donderdag 6 januari 2011 @ 17:34:00 #273
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_90940156
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef ClioSporT het volgende:
    Kan je niet gewoon 1 week parkeren en dan melden dat je je parkeerkaartje kwijt bent ?
    Volgens mij betaal je dan alleen een dagtarief ?
    Als je gewoon keihard met je SUV dwars door de slagboom rost, hoef je helemaal niks te betalen. Bedankt voor de slimme tip trouwens!
    It's not a lie, if you believe
    pi_90940199
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:34 schreef 18konijn het volgende:

    [..]

    Als je gewoon keihard met je SUV dwars door de slagboom rost, hoef je helemaal niks te betalen. Bedankt voor de slimme tip trouwens!
    Ik denk dat je dan problemen krijgt met de politie.

    De volgende keer ga ik het gewoon proberen. Stond op het raampje 25 euro bij verlies kaartje en ik stond er een paar dagen dus dat is flink voordeel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      donderdag 6 januari 2011 @ 17:36:49 #275
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_90940282
    Heb je ook nog wat zinnigs over Parijs te melden ipv het topic te verknallen?
    It's not a lie, if you believe
    pi_90940512
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:36 schreef 18konijn het volgende:
    Heb je ook nog wat zinnigs over Parijs te melden ipv het topic te verknallen?
    Ja hoor. Parijs is leuk.
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_90941234
    en Moulin Rouge is duur, maar wel waard om een keertje mee te maken.
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
    pi_90941248
    en Frans sprekende Marokkaanse meisjes zijn geil.
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      vrijdag 7 januari 2011 @ 12:02:37 #279
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_90970659
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef 18konijn het volgende:
    Er wordt hier nogal eens gevraagd naar goedkope parkeermogelijkheden. Dit weekend heb ik mijn auto gestald in Parking Robert Debré, vlak bij de Porte de Lilas aan de Périphérique (gunstig vanaf de A1 vanuit Lille). Slechts 12,50 per dag en voor drie dagen maar ¤ 25!
    Het is wel een merkwaardige parkeergarage, onder een ziekenhuis in een rommelige buurt (niet erg want je loopt in 5 minuten over de hoofdweg naar de metro). Je moet dus via de hoofdingang van het ziekenhuis naar buiten en weer terug naar de parkeergarage, dwars over de afdeling kinderziekten ("point bleu") naar de lift . Maar het is gewoon een openbare garage, en ik denk niet dat je ergens in Parijs veel goedkoper terecht kunt. Toen ik er stond was er plaats zat, hoe veilig het is kan ik niet echt beoordelen, maar ik zet mijn auto er de volgende keer zeker weer neer. De parking is tussen 22 en 7 uur gesloten maar je kunt dan wel uitrijden. Als je gebruik wilt maken van een voordelig meerdagentarief moet je je melden bij de parkeerwacht aan de ingang.

    We hadden ook een hotel daar in de (multiculturele) buurt (20e arrondissement), Lilas Gambetta aan de Avenue Gambetta, voor 75 euro per nacht. Heel kleine kamer met afgeleefd meubilair, maar schoon, goed bed, met gerenoveerde badkamer en met koelkastje en tv en gratis wifi. Goede deal wel als je toch de hele dag in de stad bent. Er zijn wat goedkope buurtrestaurantjes (met heel andere prijzen dan in het centrum!) en met metrolijn 11 zit je binnen een kwartier bij het Louvre. Er is naast het hotel trouwens ook een openbare garage, voor ¤ 18 per nacht maar onze auto was daarvoor te hoog (max 1,70 m).
    Wow jij durft om daar een hotel te nemen. Google maps toont een ietwat rauwe buurt.
    75EU voor een hotel was dat incl. of excl. ontbijt?

    Als je in het vervolg parkeren bij het hotel in wilt hebben adviseer ik je Hotel Ibis Porte d'Orleans Hier kun je onder het hotel parkeren.
    Prijs is vanaf 49,00EU in het weekend, doordeweeks liggen de prijzen iets hoger (ivm zakenlui)
    Daarnaast zit je met RER B in 15 minuten op station: Saint-Michel - Notre Dame

    Ik ga dinsdag 8 februari met de Thalys (a 80EU) naar Parijs en verblijf in Hotel ibis Paris Porte d'Italie ik was te laat met boeken en de kamers in Porte d'Orleans waren weg...
    Ontbijten doe ik uiteraard in de stad, niet een duur Continental Breakfast a 15,00EU
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
      vrijdag 7 januari 2011 @ 12:03:17 #280
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_90970681
    quote:
    1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:56 schreef ClioSporT het volgende:
    en Frans sprekende Marokkaanse meisjes zijn geil.
    Met of zonder Burka?
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
      vrijdag 7 januari 2011 @ 12:36:42 #281
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_90971910
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:03 schreef dabadbass het volgende:

    [..]

    Met of zonder Burka?
    :')
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_90997370
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:02 schreef dabadbass het volgende:

    [..]

    Als je in het vervolg parkeren bij het hotel in wilt hebben adviseer ik je Hotel Ibis Porte d'Orleans Hier kun je onder het hotel parkeren.
    Prijs is vanaf 49,00EU in het weekend, doordeweeks liggen de prijzen iets hoger (ivm zakenlui)
    Daarnaast zit je met RER B in 15 minuten op station: Saint-Michel - Notre Dame

    Daar zat ik vorig jaar, alleen parkeren is wel 15 euro per dag als ik mij niet vergis.
    Daarnaast pas je er met een jeep (bijvoorbeeld een porsche cayenne turbo :P :P :P ), op ik denk 2 cm na, net in.
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      vrijdag 7 januari 2011 @ 22:51:31 #283
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_91002854
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:02 schreef dabadbass het volgende:

    [..]

    Wow jij durft om daar een hotel te nemen. Google maps toont een ietwat rauwe buurt.
    75EU voor een hotel was dat incl. of excl. ontbijt?
    Wat bedoel je met `rauwe buurt` en hoe zie je dat op Google maps? Er staan standaard appartementengebouwen in de Avenue Gambetta en zeker geen banlieu-konijnenhokken, Ik voelde me daar 's avonds laat absoluut niet onveilig, Er lopen ook altijd wel oude Parijse dametjes met hondjes op straat dus zo erg zal het toch niet zijn? ik logeer graag in een buurt waar gewone mensen wonen en niet alleen maar toeristen bivakkeren; doe ik in Rome en andere steden ook. Maar goed, er zijn mensen die al de bibbers krijgen als ze twee zwarte medemensen passeren; nou dan kun je in Parijs je lol wel op.
    Prijs was exclusief ontbijt overigens.
    Het hotel dat jij aanraadt lijkt me niet gek trouwens, bij Ibis en Campanile weet je meestal vrij goed wat je krijgt. Die ¤ 49 is natuurlijk heel goedkoop, maar dan moet je wel lang tevoren boeken, anders ga je al snel in de richting van ¤ 70 per nacht.

    [ Bericht 5% gewijzigd door 18konijn op 07-01-2011 23:04:02 ]
    It's not a lie, if you believe
    pi_91073193
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 13:01 schreef matthijst het volgende:
    Na Versailles wild van die Murakami bloemen, dus nu deze hangen, 60 x 60cm:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    *O*
    Waar koop je die?
      dinsdag 11 januari 2011 @ 09:45:04 #285
    16570 Thijz
    Ignorance Is Bliss
    pi_91151408
    Waarschijnlijk eind mei een weekendje met de trein naar Parijs. Hotel op het oog in de buurt van de Bastille. Is dat een beetje een fatsoenlijke buurt? En zijn daar nog goede eettentjes in de buurt? :9
    Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
    Held :D
      dinsdag 11 januari 2011 @ 11:35:49 #286
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_91154948
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:34 schreef ClioSporT het volgende:

    [..]

    Daar zat ik vorig jaar, alleen parkeren is wel 15 euro per dag als ik mij niet vergis.
    Daarnaast pas je er met een jeep (bijvoorbeeld een porsche cayenne turbo :P :P :P ), op ik denk 2 cm na, net in.
    Porsche Cayenne kun je wel vergeten. Ik dacht dat het binnenparkeren bij de prijs in zat. Tenminste dit had ik 2 jaar geleden.

    quote:
    1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:51 schreef 18konijn het volgende:

    [..]

    Wat bedoel je met `rauwe buurt` en hoe zie je dat op Google maps? Er staan standaard appartementengebouwen in de Avenue Gambetta en zeker geen banlieu-konijnenhokken, Ik voelde me daar 's avonds laat absoluut niet onveilig, Er lopen ook altijd wel oude Parijse dametjes met hondjes op straat dus zo erg zal het toch niet zijn? ik logeer graag in een buurt waar gewone mensen wonen en niet alleen maar toeristen bivakkeren; doe ik in Rome en andere steden ook. Maar goed, er zijn mensen die al de bibbers krijgen als ze twee zwarte medemensen passeren; nou dan kun je in Parijs je lol wel op.
    Prijs was exclusief ontbijt overigens.
    Het hotel dat jij aanraadt lijkt me niet gek trouwens, bij Ibis en Campanile weet je meestal vrij goed wat je krijgt. Die ¤ 49 is natuurlijk heel goedkoop, maar dan moet je wel lang tevoren boeken, anders ga je al snel in de richting van ¤ 70 per nacht.
    Google streetview toont niet echt een lekkere buurt. Het lijkt op Porte Clignancourt/ Barbès-Rochechouart.
    Mijn vriending woonde 2 jaar geleden in Parijs. Heb ongeveer heel Parijs doorgeslenterd dus niet alleen gebasseerd op voorgevoel ;)

    [ Bericht 45% gewijzigd door dabadbass op 11-01-2011 11:41:36 ]
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_91246644
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:35 schreef dabadbass het volgende:

    [..]

    Porsche Cayenne kun je wel vergeten. Ik dacht dat het binnenparkeren bij de prijs in zat. Tenminste dit had ik 2 jaar geleden.

    Nee, het lukt dus net. (2 cm)
    Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
      donderdag 13 januari 2011 @ 13:31:26 #288
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_91261348
    quote:
    1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:45 schreef ClioSporT het volgende:

    [..]

    Nee, het lukt dus net. (2 cm)
    incl. of excl. antenne :P
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
      zondag 16 januari 2011 @ 13:06:16 #289
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_91406198
    Hoi, heeft iemand een idee of en waar er een park-ride voor Parijs is? Heb gegoogled maar meeste pagina's zijn in het frans en niet erg duidelijk.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_91413683
    Waarom zou je een park-ride willen? Vanaf de Peripherique (?) ben je zo bij je (een) hotel. Metro verder.
    pi_91419056
    er is geen park ride in parijs (behalve dure hotels) ;
    je gaat met de metro vanaf waar je ook maar parkeert ;
    koop daar direct een carnet van 10 tickets, dat scheelt als het rush hour is ;
      zondag 16 januari 2011 @ 18:11:26 #292
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_91420998
    Ok, m'n beginvraag is misschien niet goed.

    1. Is het binnen de peripherique altijd betaald parkeren?
    2. kan iemand mij een straatnaam/metro stop geven waar ik m'n auto gratis op straat mag parkeren?

    Bedankt alvast. :)
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_91421477
    quote:
    7s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:11 schreef jojomen4 het volgende:
    Ok, m'n beginvraag is misschien niet goed.

    1. Is het binnen de peripherique altijd betaald parkeren?
    2. kan iemand mij een straatnaam/metro stop geven waar ik m'n auto gratis op straat mag parkeren?

    Bedankt alvast. :)
    [1] door de week bijna overal ; paar jaar geleden waren er nog wat buurten ver weg (ook ver van een metro station) ;
    [2] zondags kan het wel vaak, ook dichter bij, zelfs op place de la concorde bij de musea ;
    [3] buiten de periferique zijn er hier en daar wel plaatsen voor vrij parkeren, dat doen fransen ook veel, en dan met de metro verder ;
      woensdag 19 januari 2011 @ 14:13:14 #294
    16570 Thijz
    Ignorance Is Bliss
    pi_91560877
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:45 schreef Thijz het volgende:
    Waarschijnlijk eind mei een weekendje met de trein naar Parijs. Hotel op het oog in de buurt van de Bastille. Is dat een beetje een fatsoenlijke buurt? En zijn daar nog goede eettentjes in de buurt? :9
    niemand? :'(
    Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
    Held :D
    pi_91562486
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:13 schreef Thijz het volgende:

    [..]

    niemand? :'(
    Buurt is ok, niet de allermooste maar typisch genoeg ; er is ook g'noeg te etuh te vinduh :Y)
      woensdag 19 januari 2011 @ 15:17:52 #296
    16570 Thijz
    Ignorance Is Bliss
    pi_91563620
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:52 schreef quirigua het volgende:

    [..]

    Buurt is ok, niet de allermooste maar typisch genoeg ; er is ook g'noeg te etuh te vinduh :Y)
    OK, het hotel dient eigenlijk alleen als uitvalsbasis. Zijn er verder nog aan te raden eetgelegenheden?
    Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
    Held :D
      vrijdag 21 januari 2011 @ 13:55:20 #297
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_91657728
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:17 schreef Thijz het volgende:

    [..]

    OK, het hotel dient eigenlijk alleen als uitvalsbasis. Zijn er verder nog aan te raden eetgelegenheden?
    Rue Mouffetard,

    Ga aub niet St Michel in. Dit is ongeveer de Beverwijkse Bazaar van Parijs. Ze ronselen je daar naar binnen. Het eten is niet top!

    Verder kun je bijna iedere bistro instappen, let erop dat ze buiten een bord hebben staan met het menu erop gekrijt. Menu du Jour ¤ xx,xx (meestal niet duurder dan ¤ 15,00,- zowel 's-middags als 's-avonds.
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_91671228
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:55 schreef dabadbass het volgende:

    [..]

    Rue Mouffetard,

    Ga aub niet St Michel in. Dit is ongeveer de Beverwijkse Bazaar van Parijs. Ze ronselen je daar naar binnen. Het eten is niet top!

    Niet mee eens.. Er zitten enkele leuke restaurantjes waar je goed kan eten
      vrijdag 21 januari 2011 @ 19:54:49 #299
    57340 dabadbass
    @Whitehouse.gov
    pi_91673642
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:03 schreef psv-gomes het volgende:

    [..]

    Niet mee eens.. Er zitten enkele leuke restaurantjes waar je goed kan eten
    Maar niet aan te raden aan nieuwelingen. Want je moet echt bewust kiezen. In tegenstelling tot andere wijken (Le Marais) waar je tal van leuke bistro's hebt...
    "Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
    pi_92669087
    Ik ga begin maart een lang weekend (donderdag heen, zondag terug met de trein) naar Parijs ivm een beurs. Volgens mij zitten we in een buitenwijk van Parijs? Paris Est, Bagnolet...

    Iemand die dat kent? Is het een beetje een 'veilige' wijk? We gaan daar naar het Campanile hotel ivm bereikbaarheid van de beurs en er zou een goede metro verbinding naartoe zijn...

    Heb het programma nog niet ontvangen, we zullen wel wat vrije tijd hebben maar denk niet zo heel veel... wel jammer, ik was graag naar Versailles gegaan maar dat is volgens mij écht een eind vanaf daar (voor zover ik dat kan beoordelen vanaf google maps :'))

    De eifeltoren etc hebben we wel gezien, deze keer willen we eens naar de winkels toe ;)
    Dus champs elyses, boulevard (naam ff kwijt, van die ontwerper van parijs) en galerie lafayette...

    iemand nog tips voor leuke winkels? we gaan redelijk low budget, maar kijken naar dure dingen is geen probleem :P
    they say a dirty mind is a joy forever...
    pi_92674156
    Dat is best ver, zou ik zelfs bijna een buitenwijk noemen (binnen de Periferique). Niet veel aan, heel gemiddeld, niet onveilig maar niet echt leuk.
    Winkelen ? Boulevard Hausmann bedoel je ? Ch.Elys. is ok. Hausmann is vooral Grandes Magasins. Veel beter is de buurt rondom Pompidou, en dan vooral west ervan. Daar was, btw, een eetcafe, le chat qui pelote, nu superduur. Ook Place de l'Opera doen, en Opera naar Madeleine, en Opera naar Louvre, dat is beter dan de Hausmann afgaan (die is oost/noordoost vanaf Opera). Het plein achter/west van Madeleine is ook ok.
    En een leuke winkelbuurt (wat minder taktak, maar levendig en heel ok, is Boul. St Michel (vanaf de Seine zuidwaarts) en dan Boul St Germain, en vandaar naar Odeon of naar Montparnasse, Veel winkels en winkeltjes (tussen Odeon en St Germain en verder naar de Seine), veel beter dan Hausmann en goed te doen met beperkte tijd ; eetgelegenheden in overvloed.

    [ Bericht 1% gewijzigd door quirigua op 12-02-2011 12:14:14 ]
      Moderator zondag 13 februari 2011 @ 12:46:04 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_92712608
    Nieuw deel: Parijs #15
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')