abonnement Unibet Coolblue
pi_80977964
Over een paar weken ga ik een aantal dagen naar Parijs. En naast de standaard bezienswaardigheden is het natuurlijk ook erg leuk om bij bijzondere restaurants te eten. Of bij die ene wereldberoemde bakker wat te kopen, of juist die biologische markt waar je veel kleuze hebt uit allerlei lekkernijen.

Als voorbeeld heb ik dit al opgezocht:


Macarons van het merk Ladurée.

Iemand nog andere tips.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stansfield op 03-05-2010 21:46:18 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 18:57:51 #2
300450 Smaland
Klein beetje gek
pi_80977977
edit gevonden: http://bit.ly/cv7wSS

heerlijk eten daaro, stijlvol maar toch relatief goedkoop
  maandag 3 mei 2010 @ 19:34:13 #3
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_80979474
Macarons
Mmmm!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_80998002
Niemand nog andere tips?
pi_80998714
Via een vriendin gekregen:
Chinese wijk bij Porte d'Italie
Metro Pote D'italie eruit en een eindje lopen. Leuke Chinese warenhuizen en eetlokalen
Een leuk restaurantje "Au pied de Chameau"
20 rue Quincamoir
pi_81000113
kijk daar heb ik wat aan. Tnx.

Weten mensen nog meer goede tips?
pi_81007948
Hier moet je ook wat brood halen: http://www.poilane.fr/
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_81010969
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:57 schreef Stansfield het volgende:
Over een paar weken ga ik een aantal dagen naar Parijs. En naast de standaard bezienswaardigheden is het natuurlijk ook erg leuk om bij bijzondere restaurants te eten. Of bij die ene wereldberoemde bakker wat te kopen, of juist die biologische markt waar je veel kleuze hebt uit allerlei lekkernijen.

Als voorbeeld heb ik dit al opgezocht:

[ afbeelding ]
Macarons van het merk Ladurée.

Iemand nog andere tips.
Die kun je ook bij je lokale V&D kopen!

Heerlijk,maar wel klein
75 topics = FIN
pi_81015302
Vorige keer Parijs hebben wij rondgelopen in de wijk Montmatre, daar zitten veel goede slagers (beetje moeilijk meenemen, helaas), maar ook veel delicatesse zaakjes, goede kaaszaken etc. Zelf kijken, lopen en kiezen. Ik heb toen o.a. weer vijgen-noten compote gekocht. Absoluut heerlijk op een oud kaasje of gewoon met een lekker broodje.

Daarnaast zit er ook vlakbij de Notredame een wijk (op loopafstand, Latin Quarter heet het geloof ik) waar je heel veel leuke kleine eettentjes hebt. Grappig om rond te lopen, te snoepen en te eten.
pi_81025355
Choucroute Lipp met een glas bier bij Brasserie Lipp, zoals Ernest Hemingway die ook at en dronk. In dezelfde straat zijn ook Cafe de Flor en Les Deux Magots. De vroegere cafes waar lieden als Picasso, Sartre en Hemingway kind aan huis waren.

Chateaubriand met frites en profiterolles toe bij Brasserie Julien. Ontzettend mooie brasserie met originele art nouveau decoraties, misschien een beetje overpriced.

En wil je gewoon culinaire top, ga naar l'Atelier de Joel Robuchon, Pierre Gagnaire, l'Astrance oid.
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:17:57 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_81035980
Je kunt proberen een plaatsje te reserveren bij L'Aperge van Alain Passar
Hou wel rekening met minimaal 350 euro per couvert.
Succes ermee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_81041819
Die sterrenrestaurants zijn een beetje buiten mijn budget Maar die traditionele bistro's die zijn zeker de moeite waard.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:41:44 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_81054910
In de wijk achter en rond de Notre Dame zitten ook betaalbare en lekkere tentjes

Ben alleen even de naam van die wijk vergeten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_81247747
Heb zo al wel wat leuke wijken waar we wel wat leuks kunnen vinden. Dat gaat helemaal goed komen. Bedankt.
pi_81468357
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:36 schreef PdeHoog het volgende:
Hier moet je ook wat brood halen: http://www.poilane.fr/
Hier ooit een heerlijk brood gehaald inderdaad, aanrader!
pi_81469386
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:46 schreef kahlie het volgende:
Vorige keer Parijs hebben wij rondgelopen in de wijk Montmatre, daar zitten veel goede slagers (beetje moeilijk meenemen, helaas), maar ook veel delicatesse zaakjes, goede kaaszaken etc. Zelf kijken, lopen en kiezen. Ik heb toen o.a. weer vijgen-noten compote gekocht. Absoluut heerlijk op een oud kaasje of gewoon met een lekker broodje.

Daarnaast zit er ook vlakbij de Notredame een wijk (op loopafstand, Latin Quarter heet het geloof ik) waar je heel veel leuke kleine eettentjes hebt. Grappig om rond te lopen, te snoepen en te eten.
Dat stuk Rue Lepic/ Rue des Abesses wat daar omlaag loopt vanaf de toeristenzone is zo leuk Dat is voor mij hét Parijs-gevoel: lekker bij die eetwinkeltjes kijken overdag en lunchen bij de bakker aan het pleintje, en dan 's avonds lekker in een cafeetje met een kir en een ober die geen Engels spreekt. Zo dicht bij de toeristenzone, en toch helemaal niet akelig toeristisch.
pi_81492295
Laduree zit wereldwijd, is dus niet echt exclusief voor parijs helaas!

Mijn aanbeveling zou zijn: Boffinger! Ee van de ouste brasseries van parijs, en overheerlijk etn!

veel plezier
  dinsdag 18 mei 2010 @ 01:22:37 #19
77575 NiTiN
Move On Up
pi_81565052
als ik dit lees wil ik weer naar Parijs...
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_81581821
Goedkoop en onwijs lekker. Wel vrij simpel.
Je zit tussen de (wat armere) parijzenaren aan een lange tafel.
Dus gaat iemand weg dan wurm je je er tussen.
En het toilet was een sta-ding.
Is al een paar jaar geleden maar ik zoek t even op.
Had het ook via-via te horen gekregen.

Ik geloof dat het Polidor heette
41, rue Monsieur-le-Prince, 75005
Metro:odeon

http://www.polidor.com/index.html
pi_81587047
Ijsjes eten bij Berthillon, de beste ijszaak van Parijs
http://www.berthillon.fr/mag/fr/page-112620.htm

En een van de lekkerste warme chocolademelk-varianten bij Angelina's.
En ze hebben ook echt heeeeel lekkere gebakjes. Ik ga er van watertanden als ik er weer aan denk .
http://www.virtualtourist(...)s-Angelina-BR-1.html

En in het 13 arrondissement is inderdaad een groot Chinatown/ Little Saigon. Als Vietnamees kan ik vertellen dat de Vietnamese restau's daar vrij authentiek zijn. Leuk als je eens wat anders wilt proberen.
pi_81589512
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:58 schreef Insistor het volgende:
Chateaubriand met frites en profiterolles toe bij Brasserie Julien. Ontzettend mooie brasserie met originele art nouveau decoraties, misschien een beetje overpriced.
Julien is top
Quinn Dexter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')