abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:08:44 #1
312268 KleintjeKloon
Soms moet het gewoon
pi_84623622
Hoi,

soms heb je van die dingen, die je niet onder eigen username wil plaatsen, vandaar ff een kloon aangemaakt. Wie dit topic leest, zal begrijpen waarom een kloon. Na afloop wil ik gerust reageren onder mijn eigen username, maar voor nu vraag ik jullie begrip. Sommige dingen in deze post zijn verdraait/veranderd/niet toegelicht, zodat mijn vriendin mij niet zal herkennen in deze post :) Ik weet dat ze namelijk ook een fokker is ;)

De situatie, mijn vriendin, en ik, hebben een hele zware tijd achter de rug, en er komen nog zware tijden aan (op medisch gebied). We hebben nu al zeer lang een relatie, en dat loopt super.

Nu ben ik dus bezig, voor het grote moment, wat iedere man ooit krijgt in zijn relatie, de vraag!
Zondag a.s. moet het gaan gebeuren, we zijn dan op bezoek bij vrienden vlak aan de belgische grens. We zouden hiervandaan weer naar huis gaan, om in de avond uit eten te gaan, we zijn dan diezelfde dag ook X jaar samen.

Ipv naar huis, wil ik naar Parijs rijden, de Eiffeltoren! Heel snel heeft ze niet door dat we de andere kant op rijden, tot ze andere bebording ziet denk ik ;)

Wat ik dus wil doen:

• Naar parijs
• Daar picknicken in de avond (hoe is t weer voorspelt daar? Volgens mij 's avonds nog normaal, snachts iets regen), in de ochtend kan ik sneaky nog naar de lokale winkel die wel open is voor vers spul...
• Op een mooie rustige plek, met uitzicht op de Eiffeltoren
• Tijdens de picknick op originele manier de vraag stellen, hoe en wat heb ik al wel in gedachten

Wat ik moet regelen:

Een 2e 12V aansluiting in de auto, mijn vriendin gebruikt medische apparatuur, en voor een halve dag is dat geen probleem, voor langere afstanden heeft ze een stroomaansluiting nodig. Normaal doen we dit op de sigarettenaansteker, maar naar Parijs heb ik mijn TomTom ook nodig ;) Dus ik moet een verdeelstekker hebben zodat er 2 op kunnen... Vriend van me gaat voor mij zon ding scorenOpvang voor onze dochter is geregeld, mijn ouders passen op als we op bezoek zijn, en zijn ervan op de hoogte dat ik een verrassing heb, en dat het laat word
• Picknick spul, heb thuis wel wat, maar als ik dat meeneem valt het op
• Een plek voor de picknick

Waar heb ik de fok users voor nodig? Ik zit met enkele vragen:
Hoe comfortabel zijn de wegen in Frankrijk/Parijs/België, moet ik rekening houden met hobbelige wegen of valt het mee?
Hoe bereikbaar is Parijs in de middag/avond/uberhaupt, kan ik met de auto in de buurt van de Eiffeltoren komen?
Wie weet een mooie plek, ik ben er nog nooit geweest, dus heb geen flauw idee waar we rustig kunnen zitten...
Wie heeft er nog leuke ideeën/aanvullingen....

[ Bericht 1% gewijzigd door KleintjeKloon op 30-07-2010 10:17:20 ]
pi_84623794
Ik kan je niet helpen daarbij , maar wil wel even zeggen wat een lief romantisch en origineel idee dit is voor een aanzoek.
pi_84623985
Leuk!

Over de wegen, in België zijn ze nu wel flink bezig met de wegen, zeker rondom Antwerpen is het wel wat hobbeliger. Eenmaal in Frankrijk op de tolwegen is er niets aan de hand!

Parijs moet op zondag middag wel bereikbaar zijn. Kijk voor de zekerheid even of er niet een evenement is. Eiffeltoren is op zich redelijk bereikbaar, maar in de stad zelf zijn de wegen wel weer wat hobbeliger. Verder is het wel gewoon echt een drukke stad. Denk A'dam maar dan geen fietsers, maar meer auto's en brommers!
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:18:35 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84623995
toen ik vorig jaar in de zomer bij het vallen van de avond bij de trap bij de sacre coeur zat, dacht ik: Dit is een ideale plek om, mocht ik ooit in die situatie komen, iemand ten huwelijk te vragen ;). Je hebt daar wel uitzicht op de eiffeltoren maar dan moet je wel een stukje weglopen. het is er altijd druk met mensen, gezellige koppeltjes, en algerijnen die muziek maken en negers die bier komen verkopen :)
voor een picknick is het echter minder geschikt, maar ik vind het een uitstekende locatie. bovendien heb je uitzicht over heel parijs :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84624089
De eiffeltoren staat midden in een park dus dat picknicken moet geen probleem zijn. Je struikelt er wel over de toeristen. Verder zou ik persoonlijk niet voor de lol met m'n auto het centrum van een stad als Parijs in rijden.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:22:37 #6
312268 KleintjeKloon
Soms moet het gewoon
pi_84624133
Dankje voor de positieve reacties! ^O^

Wij zitten vlakbij Maastricht, dan lijkt over Antwerpen me niet logisch, dus dan zou ik geen last moeten hebben van wegwerkzaamheden. De bedoeling is via Charleroi te rijden. Van waaruit wij vertrekken zou het 500km zijn, iets minder dan 5 uur.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:25:44 #7
312268 KleintjeKloon
Soms moet het gewoon
pi_84624244
Ik heb idd ook gehoord dat auto's in Parijs een Hell zijn....
Gelukkig heb ik achter een trekhaak, en ben ik wel een creatieve rijder, rijervaring in het buitenland heb ik ook wel, maar meer Scandinavië, Duitsland en België ... nog nooit in Frankrijk geweest.
Is het parkeren daar in de buurt van het park betaald, wie weet een goede parkeerplek?
pi_84624328
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:22 schreef KleintjeKloon het volgende:
Dankje voor de positieve reacties! ^O^

Wij zitten vlakbij Maastricht, dan lijkt over Antwerpen me niet logisch, dus dan zou ik geen last moeten hebben van wegwerkzaamheden. De bedoeling is via Charleroi te rijden. Van waaruit wij vertrekken zou het 500km zijn, iets minder dan 5 uur.
Kijk dat wist ik niet :P Zitten flinke stukken langs de belgische grens en dan is vaak Antwerpen toch handig.

Volgens ANWB:
quote:
E25/A602 Maastricht - Arlon
Tussen Cheratte en Luik, tot 9 juli (route veel gebruikt door caravanrijders). Vanaf 17 juli is er voor verkeer naar het zuiden maar 1 rijstrook open. Deze werkzaamheden duren tot zaterdag 28 augustus.
Daar kom je waarschijnlijk dan wel langs :) heb zo even de geografie niet in mijn hoofd, maar hou daar rekening mee.

Rondom de toren is het inderdaad allemaal park en daar moet je wel een plekje kunnen vinden. Het zal wel druk zijn.
pi_84624337
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:21 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De eiffeltoren staat midden in een park dus dat picknicken moet geen probleem zijn. Je struikelt er wel over de toeristen. Verder zou ik persoonlijk niet voor de lol met m'n auto het centrum van een stad als Parijs in rijden.
Als je de auto een beetje onder controle hebt is dat geen probleem. Ik heb toen ook door het centrum gereden en inderdaad smalle straten, helemaal met het winkelt publiek. Overigens kan je redelijk dichtbij de ijfeltoren parkeren.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:28:57 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84624372
Park bij de Eiffeltoren is mooi, maar de trappen bij de Sacre Coer ook.
Voordeel: het is augustus, dat is voor Parijs "laagseizoen" je struikelt dus net iets minder hard over de toeristen.
In delen van de stad is het gratis parkeren in augustus trouwens.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om dwars door Parijs te rijden, maar ik weet dat dat voor een hoop mensen anders ligt ;)

Probeer anders nog een hotelletje voor 1 nacht te regelen, dan is je elektriciteitsprobleem ook opgelost.

Overigens vind ik de Jardin de Luxembourg ook een erg O+ park, maar dat is dan weer niet zo heel erg Parijs als het je gaat om zicht op de Eiffeltoren, en 's avonds gesloten, maar zeker overdag een erg prettige locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:29:02 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84624378
Zorg dat je een TomTom hebt, dat scheelt je heel veel zoeken en verkeerd rijden. Is stukken beter voor een onspannen sfeer in de auto ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84624449
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:25 schreef KleintjeKloon het volgende:
Gelukkig heb ik achter een trekhaak, en ben ik wel een creatieve rijder, rijervaring in het buitenland heb ik ook wel, maar meer Scandinavië, Duitsland en België ... nog nooit in Frankrijk geweest.
Is het parkeren daar in de buurt van het park betaald, wie weet een goede parkeerplek?
Haha, het valt wel mee, maar je moet gewoon met de stroom mee en als je een verkeerde afslag neemt gewoon even doorrijden en niet gaan keren en dat soort dingen. Dan schiet je stress zwaar omhoog!

Over parkeren, ja dat is betaald en het is ook best prijzig, maar als het goed is staan in je TomTom nuttige plaatsen rondom de Eiffeltoren en kun je dan zo een parkeergarage vinden!
pi_84624529
Tolrijden in Frankrijk is prima, weinig hobbels en je bent er snel. Betalen is het waard als je snel wil rijden! Rijden in Parijs is lastig. Geen wegmarkeringen, dus regelmatig auto's die gewoon opeens naast je staan, want ach, dat past, dus waarom niet?! Het is vrij lastig rijden dus, zeker als je rust moet bewaren en je bent er nog nooit geweest.

Parkeren kan je eigenlijk overal wel en staat redelijk goed aangegeven (P). Zelf vind ik vlakbij de IJffeltoren zelf niet zo romantisch en het park daarbij ook niet. Ik zou dan eerder kiezen voor "Jardin des Plantes" wat aan de Seine begint (kan je de Eiffeltoren ook zien dacht ik) en wat een leuk park is of nog mooier "Jardin de Tuilleries" vlakbij het Louvre. Daar is ook voldoende zitgelegenheid en staan stoelen enzo en je kan de Eiffeltoren prima zien. Wel zo relaxed.

In ieder geval een supercool idee!

[ Bericht 1% gewijzigd door kahlie op 30-07-2010 09:26:57 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:32:55 #14
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_84624551
Parijs O+
pi_84624585
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:25 schreef KleintjeKloon het volgende:
Op Google Earth zie je iets van de Eiffeltoren af (ovaal in het park) wegen met parkeer plekken. Ongetwijfeld betaald parkeren met forse tarieven.

Parijs is inderdaad een auto hel, bereid je goed voor op die rit want anders kan het juist een rede tot echtscheiding voor het huwelijk worden :P
Leaf
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:35:06 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84624646
ik vind de eiffeltoren ook niet zo romantisch, het is maar een groot metalen ding met een hele hoop mensen er onder ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:36:15 #17
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_84624696
wat een romantisch idee!

Ik stel voor dat je je tom tom alvast voorprogrammeert zodat je gewaarschuwd wordt voor parkeergelegenheden en bezienswaardigheden. Je kunt natuurlijk ook alvast wat via google opzoeken,let wel op dat je je geschiedenis niet opslaat. Als je wat picknickspul wil mee nemen maar ze merkt t als t weg is uit jullie kast, ga dan nog ff naar hema/action oid en koop was spul en leg t bij n vriend oid neer.
pi_84624760
Zoals gezegd ligt het in een park waar het aardig druk is savonds. Dus qua picknicken in het park is het geen probleem.

Ik zou dan niet heel dichtbij het de eiffeltoren gaan liggen want daar is het wel erg druk. Maar juist een stukje daarachter. Ik zou zeggen zoek eens in google maps op tour de eiffel. Daar zie je al een beetje hoe het in elkaar zit. Vooral al je dan met streetview op avenue de la mottepicquet gaat staan.

Verder super idee!
pi_84624834
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:13 schreef formerjellybean het volgende:
Ik kan je niet helpen daarbij , maar wil wel even zeggen wat een lief romantisch en origineel idee dit is voor een aanzoek.
You gotta be shittin' me _O-

Er is nul komma niets origineels aan iemand ten huwelijk vragen bij de Eifeltoren _O- :') :D

Er was trouwens laatst een topic op fok over die Eifeltoren en een of ander zeikwijf die het aanzoek niet spontaan genoeg vond en daarom moest het overnieuw volgens haar :')

Wat een kuthoer was dat zeg _O-!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_84624894
Wat rijden in Parijs betreft: Houd er vooral rekening mee dat alles veeeeel langer duurt. 500km naar Parijs is ongeveer 5 uur maar houdt minstens anderhalf uur vrij om daarna Parijs nog door te komen naar de plek waar je moet zijn....
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:42:45 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84624978
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:39 schreef vosss het volgende:
Er is nul komma niets origineels aan iemand ten huwelijk vragen bij de Eifeltoren _O- :') :D
Niet eens, ik zou het fantastisch vinden als mijn Lief me zou ontvoeren om in Parijs een aanzoek te doen, sowieso.... een aanzoek is gewoon al romantisch, ipv samen besluiten dat het wel eens tijd is om te trouwen.
Maar een aanzoek in Parijs zou ik zeker op prijs stellen :Y
Lees je mee schat?? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:42:53 #22
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_84624988
Bedenk dat (dicht) bij de Eiffeltoren veel naargeestige Afrikanen met irritante prulwaren iedere voorbijganger aanklampen. Vervelend als je vrouw 'yes' zegt en zo'n imitatierolexneger net een 'special price' heeft aangeboden. En ook gewoon vervelend als jullie op je kleed zo'n droge worst naar binnen proberen te schuiven, bijvoorbeeld.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_84625024
oooh, wat romantisch! *;
*smelt*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_84625060
quote:
Er was trouwens laatst een topic op fok over die Eifeltoren en een of ander zeikwijf die het aanzoek niet spontaan genoeg vond en daarom moest het overnieuw volgens haar :')
Doe eens linkje? :')
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_84625066
quote:
Eifeltoren _O- :') :D

Wat een kuthoer was dat zeg _O-!
Dat was deze: Aanzoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')