Goede zaak dit. Eindelijk een Amerikaanse president met cojones. Ik twijfelde in het begin nog aan Obama, hij was erg lief voor de extreemrechtse regering van Israël en het Iraanse regime, maar nu niet meer. Mooi zoquote:De Amerikaanse president Barack Obama heeft de Israëlische premier Binyamin Netanyahu op staatsbezoek in Washington ernstig in vergelegenheid gebracht. Na het uitblijven van een toezegging over de joodse nederzettingenpolitiek verliet Obama het overleg om zonder zijn gast te gaan dineren. Een diplomatiek unicum.
Nadat Netanyahu weigerde om een schriftelijke toezegging te doen over concessies aangaande de nederzettingen, beëindigde Obama dinsdag het staatsoverleg. "Laat me weten als er iets nieuws te melden is", zo luidden volgens een congreslid de laatste woorden van de president, aldus de Britse krant The Times. Vervolgens ging Obama zonder Netanyahu dineren, een diplomatieke doodzonde.
Israëlische media reageren geschokt op het gebeurde. Een dagblad schrijft dat Netanyahu een "behandeling kreeg die is weggelegd voor de president van Equatoriaal Guinea."
Uiteindelijk vond er nog wel een gesprek van een half uur plaats tussen beide staatshoofden, maar Netanyahu verliet Washington donderdagnacht zonder onderhandelingsresultaat. De Israëlische krant Haaretz concludeert:
“De minister-president verlaat de VS te schande gemaakt, geïsoleerd en bij elkaar genomen zwakker dan toen hij arriveerde.”
Bron
http://haaretz.com/hasen/spages/1158992.htmlquote:Netanyahu leaves U.S. disgraced, isolated and weaker
Details emerging from Benjamin Netanyahu's visit to Washington remain incomplete, but the conclusion may nonetheless be drawn that the prime minister erred in choosing to fly to the United States this week. The visit - touted as a fence-mending effort, a bid to strengthen the tenuous ties between Netanyahu and U.S. President Barack Obama - only highlighted the deep rift between the American and Israeli administrations.
The prime minister leaves America disgraced, isolated, and altogether weaker than when he came.
Instead of setting the diplomatic agenda, Netanyahu surrendered control over it. Instead of leaving the Palestinian issue aside and focusing on Iran, as he would like, Netanyahu now finds himself fighting for the legitimacy of Israeli control over East Jerusalem.
The most sensitive and insoluble core issues - those which when raised a decade ago led to the dissolution of the peace process and explosion of the second intifada - are now being served as a mere appetizer.
At the start of his visit, Netanyahu was tempted to bask in the warm welcome he received at the AIPAC conference, at which he gave his emotional address on Jerusalem.
Taking a page from Menachem Begin, he spoke not on behalf of the State of Israel, but in the name of the Jewish people itself and its millennia of history.
His speech was not radical rightist rhetoric. Reading between the lines, one could spot a certain willingness to relinquish West Bank settlements as long as Israel maintains a security buffer in the Jordan Valley.
But at the White House, the prime minister's speech to thousands of pro-Israel activists and hundreds of cheering congressmen looked like an obvious attempt to raise political capital against the American president.
Knowing Netanyahu would be reenergized by his speech at the lobby, Obama and his staff set him a honey trap. Over the weekend they sought to quell the row that flared up during U.S. Vice President Joe Biden's trip here two weeks ago, and U.S. Secretary of State Hillary Clinton described Netanyahu's response to the ultimatums Washington presented to him as "useful."
Special envoy George Mitchell made a televised visit to the prime minister's bureau Sunday to invite Netanyahu to the White House. Washington, it seemed, was trying to make nice.
Far from it. Just when Netanyahu thought he had resolved the crisis by apologizing to Biden, Clinton called him up for a dressing down.
This time as well, Netanyahu almost believed the crisis had passed, that he had survived by offering partial, noncommittal answers to the Americans' questions. Shortly before meeting with Obama, Netanyahu even warned the Palestinians that should they continue to demand a freeze on construction, he would postpone peace talks by a year.
His arrogant tone underscored the fact that Netanyahu believed that on the strength of his AIPAC speech, he could call the next few steps of the diplomatic dance.
But then calamity struck. At their White House meeting, Obama made clear to his guest that the letter Netanyahu had sent was insufficient and returned it for further corrections. Instead of a reception as a guest of honor, Netanyahu was treated as a problem child, an army private ordered to do laps around the base for slipping up at roll call.
The revolution in the Americans' behavior is clear to all. On Sunday morning Obama was still anxiously looking ahead to the House of Representatives vote on health care - the last thing he wanted was a last-minute disagreement with congressmen over ties with Israel.
The moment the bill was passed, however, a victorious Obama was free to deal with his unruly guest.
The Americans made every effort to downplay the visit. As during his last visit in November, Netanyahu was invited to the White House at a late hour, without media coverage or a press conference. If that were not enough, the White House spokesman challenged Netanyahu's observation at AIPAC that "Jerusalem is not a settlement."
The Americans didn't even wait for him to leave Washington to make their disagreement known. It was not the behavior Washington shows an ally, but the kind it shows an annoyance.
The approval of construction at the Shepherd Hotel in Sheikh Jarrah, announced before his meeting with Obama, again caught Netanyahu unawares. Apparently the special panel appointed after the Ramat Shlomo debacle to prevent such surprises failed its first test.
Netanyahu is having his most difficult week since returning to office, beginning with the unfortunate decision to relocate the planned emergency room at Ashkelon's Barzilai Medical Center and lasting through his humiliating jaunt through Washington.
Returning to Israel today, Netanyahu will need to work hard to rehabilitate his image, knowing full well that Obama will not relent, but instead demand that he stop zigzagging and decide, once and for all, whether he stands with America or with the settlers.
quote:The revolution in the Americans' behavior is clear to all. On Sunday morning Obama was still anxiously looking ahead to the House of Representatives vote on health care - the last thing he wanted was a last-minute disagreement with congressmen over ties with Israel.
The moment the bill was passed, however, a victorious Obama was free to deal with his unruly guest.
Aan wat voor operaties denk je?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Het kan ook politiek spel zijn. Deze actie, gekoppeld aan de openlijke schoffering van Israel om voorafgaand aan het staatsbezoek bekend te maken dat zij de bouw van nieuwe nederzettingen (nota bene gefinancierd door een Amerikaan) niet zullen tegenhouden, kan noodzakelijk zijn om de evidente politieke band tussen de twee landen tijdelijk publiekelijk te 'suspenden' om een aantal grote operaties te starten in het midden-oosten.
Dat lijkt mij ook, maar wat zou het kunnen zijn?quote:Het lijkt me dat hier iets meer speelt dan alleen een diplomatiek signaal naar aanleiding van de (gebruikelijke) arrogante opstelling van Israël.
En dit is ook wel een aardig stukkie:quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:24 schreef Hyperdude het volgende:
Op de BBC staat ook wel een aardig stukkie.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8588521.stm
Just stay classy...quote:Israëlische media reageren geschokt op het gebeurde. Een dagblad schrijft dat Netanyahu een "behandeling kreeg die is weggelegd voor de president van Equatoriaal Guinea."
Het Amerikaanse leger > AIPACquote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik vraag me wel af wat Obama van plan is?![]()
Hij weet toch dat hij niet te veel uit de pas kan lopen met de AIPAC lobby?
Als je denkt dat Israël bezet Oost-Jeruzalem mag houden dan leef je in een droomwereld. Eeuwenlang lastiggevallen worden door Arabieren en moslims om dat stuk grondgebied is het niet waard, tenminste als je rationeel zou zijn en geen geloofswaanzinnige.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:07 schreef Afrika het volgende:
Israel moet veel water bij de wijn doen, maar Jerusalem mogen ze als hun hoofdstad houden.
Dat is de grootste overwinning van de extremisten geweest, dat ze op een of andere manier het overleven van de nederzettingen aan het overleven van Israel koppelen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
Op zich ben ik altijd redelijk pro-Israel geweest, alleen en daarom ben ik het deze keer toch eens met Obama.
Dat denk ik ook. De bevolking wordt gegijzeld door het beleid.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is de grootste overwinning van de extremisten geweest, dat ze op een of andere manier het overleven van de nederzettingen aan het overleven van Israel koppelen.
De meeste Israelis die ik ken zijn ook fel tegen de nederzettingen, juist omdat ze die als de grootste bedreiging voor het overleven van Israel zien.
Een Iraanse kernwapen doet wonderen, ze kunnen Iran wel bombarderen maar daarmee vertragen ze een Iraanse nuke maar met hoogstens 24 maanden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik kan het haast niet geloven. Zou er dan uiteindelijk een eind komen aan het ondersteunen van Israels bezettingspraktijken?
Nee hoor, Guantanamo bestaat immers ook nog steeds.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik kan het haast niet geloven. Zou er dan uiteindelijk een eind komen aan het ondersteunen van Israels bezettingspraktijken?
Ja, echt wonderen. Een kernoorlog in het Midden Oosten zal ons totaal voorbijgaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:58 schreef TimoerLenk het volgende:
[..]
Een Iraanse kernwapen doet wonderen, ze kunnen Iran wel bombarderen maar daarmee vertragen ze een Iraanse nuke maar met hoogstens 24 maanden.
Die kernoorlog komt er natuurlijk niet. Maar het vooruitzicht op een Iraanse kernwapen voert de druk op Israël omhoog, ze moeten snel handelen anders is het straks te laat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:00 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, echt wonderen. Een kernoorlog in het Midden Oosten zal ons totaal voorbijgaan.
Afgezien van de ineenstorting van onze economie door olietekorten dan.
Wat verandert er als Iran een kernwapen heeft?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:02 schreef TimoerLenk het volgende:
[..]
Die kernoorlog komt er natuurlijk niet. Maar het vooruitzicht op een Iraanse kernwapen voert de druk op Israël omhoog, ze moeten snel handelen anders is het straks te laat.
Niet dus, anders had Netanjahoe zich wel gedragen. Maar dat heeft hij niet gedaan, waarom? Omdat Israël helemaal niet bang is voor een eventuele Iraanse kernbom, ze maken er slechts gebruik van om de aandacht af te leiden (zoals ze ook Hamas in de Gazastrook gebruiken), om de aandacht af te leiden van een bezetting die al meer dan veertig jaar duurt en die Israël niet wil beëindigen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:02 schreef TimoerLenk het volgende:
Maar het vooruitzicht op een Iraanse kernwapen voert de druk op Israël omhoog
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef Pinterman het volgende:
Wat heeft Equatoriaal Guinea Israel ooit misdaan?
Maar goed dat die kans niet genomen was. Mocht de steun van de VS ooit helemaal wegvallen (niets is immers eeuwig) en Israel heeft dezelfde beroerde banden met de buurlanden, dan vrees ik dat de consequenties niet te overzien zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:09 schreef SeLang het volgende:
John bolton had gelijk. Israel had Iran voor 2009 moeten aanvallen. Nu is de kans weg.
Daarom blijf ik voorlopig sceptischquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee hoor, Guantanamo bestaat immers ook nog steeds.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet dus, anders had Netanjahoe zich wel gedragen. Maar dat heeft hij niet gedaan, waarom? Omdat Israël helemaal niet bang is voor een eventuele Iraanse kernbom, ze maken er slechts gebruik van om de aandacht af te leiden (zoals ze ook Hamas in de Gazastrook gebruiken), om de aandacht af te leiden van een bezetting die al meer dan veertig jaar duurt en die Israël niet wil beëindigen.
Dit is ook gelijk een reactie op Monidique.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef waht het volgende:
[..]
Wat verandert er als Iran een kernwapen heeft?
ja dat dacht ik dus ook , nogal racistische opmerking... maarja, t is netanyahu, dus het past wel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef Pinterman het volgende:
Wat heeft Equatoriaal Guinea Israel ooit misdaan?
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Obama is lang niet zo populair meer en tijdens de komende mid-terms gaan wij een flinke winst voor de republikeinen zien dus Obama moet haast maken als hij zijn pastoor de bekende anti-semiet Wright nog een gunst wil verlenen.
Hij schommelt qua populariteitscijfer al maanden rond de 50%.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Obama is lang niet zo populair meer
Niet meer dan gebruikelijk, waarschijnlijk, zeker gezien het feit dat zowel Obama als de Democraten in het congres populairder zijn dan de Republikeinen.quote:en tijdens de komende mid-terms gaan wij een flinke winst voor de republikeinen zien
Wright is natuurlijk slechts het gezicht van de door Obama gevolgde stroming van Marxisme/Islamisme/Multi-Culti/Anti-semitisme.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Reverend Wright! Maar natuurlijk! Why didn't I see it before!
Goed idee, op een genuked land wonen de pallies dan nog lang en gelukkig.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:17 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Onzin die 2 Atoombommen op Bezetter Japan deden ook wonderen.
Ik zou zeggen pleur er 1 op Israel.
Dat zal je zien dat ze zo stoppen met de bezetting en kolonisatie van de Palestijnse gebieden.
Praten heeft geen nut dat doen ze al van 1967
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:23 schreef DeParo het volgende:
Ik voorspel, ik voorspel,
dat dit de eerste en meteen de laatste termijn is van President Obama.
Z'n sociale voorzieningen waren minimaal en binnelandse hervormingen kan hij niet meer doorvoeren omdat de Republikeinen de tactiek van de verschroeide aarde toepassen. Daarnaast zuigt zijn kabinet op buitenlandse politiek.
Afghanistan beter ---> Nee niets
Irak beter ---> Niet dankzij Obama iing
Israel/Palestina beter ----> alleen wat kritiek maar totaal geen verbeteringen itt Bill Clinton en zelfs Bush
Rusland beter ----> slechter
China beter ----> slechter
Noord-Korea beter ----> zelfde
EU beter ----> iedereen in Europa is zwaar teleurgesteld in de prestaties van Obama tot dusverre.
Turkije/Armenie beter ----> leek er eventjes op maar nu is het weer als vanouds
Hillary Clinton reist de halve wereld rond maar ze is geen diplomatisch talent zoas haar man dat is.
Aangezien in het eigen land Obama weinig meer kan beteren en in het buitenland het mislukt gaat hij af.
Ik had graag dat beteuterde gezicht van Netanyahoo! willen zien bij deze uitspraak.quote:"Laat me weten als er iets nieuws te melden is",
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik had graag dat beteuterde gezicht van Netanyahoo! willen zien bij deze uitspraak.
Vergeet ik Iran helemaal,quote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vergeet ik Iran helemaal,
las laatst een interessant stukje volgens mij in Vrij Nederland,
een journaliste ging daar wonen of werken en had het over de Iraanse toestanden,
en volgens haar hadden veel mensen inderdaad kritiek op het beleid en de verkiezingen,
maar daar bleef het dan ook bij, er was een groepje radicalen die alles weg willen hebben,
maar jouw voorspelling van een snelle val van deze regering lijkt ook hier alles behalve uit te komen.
Mensen zijn helemaal niet zo ontevreden, ze zijn gehersenspoeld, Iran is een geisoleerd eiland tussen conflict- en oorlogsgebieden in,
mensen protesteerden omdat ze daartoe de kans hebben,
helaas hebben ze nog altijd niet te Iran in de gaten hoe misdadig en corrupt hun regime is,
jij vanuit je luie stoel in Nederland denkt daar terecht heel anders voor maar jij kan je niet verplaatsen in deze mensen, mijn voorspelling is uitgekomen terwijl jouw voorspelling pas over 10 maybe 20 jaar uitkomt.
Misschien komt er nog wel een oorlog te Iran, en al deze mensen die protesteerden tegen de verkiezingen, die zullen vechten tegen Amerika, tegen Israel, en dat heb jij totaal niet in de gaten,
die mensen denken namelijk niet zoals jij, die hebben niet hoeven vluchten omdat hun seculiere elitaire posities in gevaar kwamen, die stonden juist op om de Islamitische hervorming toe te juichen,
of welke hervorming dan ook, je predikt in een verkeerd land AryaMehr.
AryahMehr doet alles om mensen graag op te fokken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:30 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat gezichtje ik vind dat onzinnige gelul van die gast wel grappig.
Net zo achterlijk als FOX TV
1 kleine nuke van het kaliber Hiroshima? Veel kleiner kun je ze niet krijgen, of je maakt enkel een vuile bom. Dan veeg je een aardig groot gebied nog weg. vergeet niet dat Israel erg klein is. En fallout kan best ver komen. Er zitten meer moslims in dat gebied dan Joden, en het betwiste gebied zal decennia lang onbruikbaar zijn. Goede oplossing.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:25 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
1 kleine nuke hebben de Palestijnse gebieden geen last van.
Kijk Bezetters moet je hard aanpakken net zoals we Bezetter Duitsland en Bezetter Japan hebben aangepakt.
Het is Duidelijk dat Israel wil doorgaan met Bezetting en Kolonisatie van de Palestijnse gebieden.
Zoals Theo van Gogh zei De Slachtoffers van de Holocaust zijn de Daders van Nu.
Endlosung????quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:35 schreef Bensel het volgende:
[..]
1 kleine nuke van het kaliber Hiroshima? Veel kleiner kun je ze niet krijgen, of je maakt enkel een vuile bom. Dan veeg je een aardig groot gebied nog weg. vergeet niet dat Israel erg klein is. En fallout kan best ver komen. Er zitten meer moslims in dat gebied dan Joden, en het betwiste gebied zal decennia lang onbruikbaar zijn. Goede oplossing.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
AryahMehr doet alles om mensen graag op te fokken.
Hij is er zelfs bereid voor om antisemitische filosofen en denkers ervoor na te praten.
Maar hij faalt er enorm in en dat is het ironische.
Meneer AryahMehr heeft zoveel moeite met kritiek als je ook maar iets zegt over Iran wat hem niet aanstaat.
Obama faalt, iedereen ziet het, houdt het nieuws in de gaten en je ziet dat het 'gelul' waar jij het over hebt gewoon waar is, als de sociale hervorming er niet doorheen was gekomen, dan was het einde verhaal geweest terwijl hij hoe lang aan de macht is, nog niet zo lang he,
maar zelfs nu omdat Obama niets meer kan veranderen, omdat hij faalt tov zijn meest loyale en trouwe bondgenoten in het buitenland, tov van zelfs zijn vijanden, en geloof me, dat is heel erg knap, daarom zit er geen tweede termein in voor Barack Obama, de sociale voorzieningen zijn er nu mag hij weer verdwijnen.
schijnbaar ben je niet bekend met sarcasme. Was om aan te geven dat palestijnen er net zoveel, zo niet meer last van hebben dan Israeliers.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Endlosung????
Mensen hoor jezelf eens praten,
beetje creepy veel overeenkomsten dit soort gelul met 60-70 jaar geleden,
doe ff normaal, kritiek op Israel moet altijd kunnen, maar blijf wel even netjes.
De Holocaust is dus de schuld van de Joodse mensen zelf.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:40 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Tja dat krijg je he als je telkens de fascistische israëlische bezetters in bescherming neemt, dan worden andere mensen extremistischer. Jij bent als zionist zijnde degene die ervoor zorgt dat het antisemitisme stijgt wereldwijd. Antisemiet
Saoedie-Arabie, laat me niet lachen, daar zitten alleen wat oliesjeiks die in de VS een belangrijke afnemer zien.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:41 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Loyale Bondgenoot?
Sauda Arabia is een beter Bondgenoot dan Israel.
Israel levert de VS niks op het kost een hoop geld en de steun van de VS aan Israel zorgt er alleen maar voor de de VS gehaat word (grote bek over vrijheid en democratie en dan wel een achterlijk Kunstmatig Terreurstaatje steunen.
Maar ja de Pro Israel Lobby is nogal machtig en bepaald grotendeels het buitenland beleid.
Nu de Zorgwet er door is wat Bill Clinton niet lukte heeft Obama wat meer Ruimte.
Maar de VS zal de druk op Israel flink op moeten voeren om een einde te maken aan de Bezetting en Kolonisatie van de Palestijnse gebieden, wat voor Israel zelf ook beter is maar ja die denken dat ze Uitverkorenen van God Zijn en dat hun joodse god hen heel Palestijna heeft belooft
Je hebt een hekel aan het Jodendom, maar niet aan de Joodse mensen, hm iets klopt er niet want waren het niet de Joodse mensen die het Jodendom in praktijk brengen/brachten qua religie en niet qua politiek.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:44 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Joden wel aan het Jodendom ( Wij zijn het Uitverkorenen Volk (Ubermensch) en onze Joodse God heeft ons dit land belooft) En dus ook aan Terreurstaatje Israel dat maar niet wil stoppen met de Bezetting en Nederzetting beleid.
Gooi er dan maar een Atoombom op werkte op Bezetter Japan ook erg goed
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Endlosung????
Mensen hoor jezelf eens praten,
beetje creepy veel overeenkomsten dit soort gelul met 60-70 jaar geleden,
doe ff normaal, kritiek op Israel moet altijd kunnen, maar blijf wel even netjes.
Sinds de oprichting van de staat Israel wordt Israel dus al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:06 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Hoezo
hebben we ooit kritiek gehad toen we Bezetter Duitsland Bezetter Iraq en Bezetter Japan plat bombardeerden.
Dat is het Risico wat een bezetter loopt moeten ze maar met hun poten van andersmans grondgebied afblijven.
Sinds 1967 al word van israel geeist dat ze zich terug trekken achter hun eigen grenzen,
Bedoel hadden ze dat gedaan dan hadden we nooit van HAMAS( opgericht pas in 1986 tijdens de eerste opstand tegen de Bezetting) gehoord
precies, Obama laat tenminste zien whois boss.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:13 schreef Rabin888 het volgende:
[..]
Goede zaak dit. Eindelijk een Amerikaanse president met cojones. Ik twijfelde in het begin nog aan Obama, hij was erg lief voor de extreemrechtse regering van Israël en het Iraanse regime, maar nu niet meer. Mooi zo
Even wat dikker gemaakt voor extra effect.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:18 schreef DeParo het volgende:
Sinds de oprichting van de staat Israel wordt Israel dus al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds de oprichting van de staat Israel wordt Israel dus al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen.
.
Was jij niet links?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:20 schreef waht het volgende:
[..]
Even wat dikker gemaakt voor extra effect.
Sinds de bezetting van de nazis werden de duitsers al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen en verzetsleden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Sinds de bezetting van de nazis werden de duitsers al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen en verzetsleden.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:30 schreef Schadenfreude het volgende:
Was wel te verwachten dat Amerika de schoffering van Biden door Israël niet over haar kant zou laten gaan. Als Israël geen toezeggingen doet leidt Amerika gezichtsverlies. Wel gevaarlijk. Voor beiden. Obama zal nog meer kritiek krijgen uit conservatieve hoek.
Aaaaaaah, wat liefquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Sinds de bezetting van de nazis werden de duitsers al aangevallen door deze zogenaamde vredelievende landen en verzetsleden.
1) Geef eens voorbeelden dat ze dat dan gedaan hebben deze bloeddorstige immigranten.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:22 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Logisch Illigale Immigranten uit Europa hebben met moord en geweld de autochtonen bevolking van palestina verjaagd.
Logisch dat de buurlanden ingrepen.
En dat er geweldadig verzet is tegen Bezetter Israel vind ik niet meer dan Logisch
Israel zegt Vrede te willen zolang die Bezetting en Kolonisatie voortduurt zal dat niet gebeuren.
Hahahaha das niet zo moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Aaaaaaah, wat lief![]()
, je probeert m'n zin tegen me te gebruiken
helaas faal je hierin, op zowel historische, als vergelijkende gronden.
[..]
1) Geef eens voorbeelden dat ze dat dan gedaan hebben deze bloeddorstige immigranten.
2) Geef eens voorbeelden dat deze landen dus alleen om deze reden hebben ingegrepen.
3) Als ik zeg, geef eens voorbeelden, dan bedoel ik dus + betrouwbare bronnen.
Of heeft de Zionistische internationale media die voor jou verborgen haha.
Punt 1) Letterlijk gekopieerd van Wikipedia maar goed iedereen moet z'n informatie ergens vandaan halen alleen zijn boeken voor veel mensen te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:36 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Hahahaha das niet zo moeilijk hoor.
In de jaren 80 vormden Israëlische historici als Benny Morris en Ilan Pappé, de zogenaamde Nieuwe Historici. Pappé beweert dat Deir Yassin slechts één van de vele gevallen was waarin Israëlische troepen gericht Palestijnse dorpen aanvielen. Zo zouden de Israëliërs zeker 228 dorpen hebben aangevallen, waarvan in tenminste 41 gevallen de bevolking verjaagd werd. Moordpartijen vergelijkbaar met die in Deir Yassin zouden plaats hebben gevonden in onder meer de dorpen Saliha, Lod, Al-Tantoera en Dawayima.
Doordat Deir Yassin zich in een zeer dichtbevolkt gebied bevond, verbreidde het nieuws over de moordpartij zich snel, wat sterk bijdroeg tot de Arabisch-Palestijnse vluchtelingenstroom en de beslissing van de omliggende Arabische staten om tussenbeide te komen en te trachten de creatie van de staat Israël te verhinderen.
(In het bloedbad kwamen tenminste 110-120 Arabische burgers om het leven. Na het bloedbad werden de gevangengenomen overlevenden in vrachtauto's naar Jeruzalem gebracht en in een soort overwinningsparade door de Joodse wijken aan de bevolking getoond. Vervolgens werden van de gevangenen ongeveer 25 volwassen mannen teruggevoerd naar Deir Yassin, waar ze in een steengroeve met geweren en mitrailleurs werden omgebracht)
De USS Liberty blijft zonder meer een vreemd verhaal waar tot de dag van vandaag niets over zeker is.quote:Zelfs Engeland en de VS zijn slachtoffer geworden van Israel Terreur en de VS door de aanval op de USS Liberty waarbij Israel de schuld aan Egypte wilde geven
Zie aanslag om King David Hotel waar het engelse mandaat legetr zat (80 doden) en de
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Punt 1) Letterlijk gekopieerd van Wikipedia maar goed iedereen moet z'n informatie ergens vandaan halen alleen zijn boeken voor veel mensen te hoog gegrepen.
Punt 2) Als je dan al niet letterlijk Wikipedia wilt overnemen, waarom kopieer je dan niet meteen het gedeelte erbij dat het bloedbad zou tegenspreken, de Arabische propaganda, en in de eerste alinea laat je niet zo verwonderlijk de laatste zin weg
Punt 3) Nouja Punt 2 en Punt 1 zeggen eigenlijk wel genoeg over jou.
Of heb je zogenaamd selectief over deze punten heen gelezen.
Er staan Arabische en Palestijnse bronnen die dit bloedbad tegenspreken![]()
.
Grapjas haha.![]()
![]()
[..]
De USS Liberty blijft zonder meer een vreemd verhaal waar tot de dag van vandaag niets over zeker is.
Haha, grappig dat jij de aanslag op het King David Hotel noemt,
terwijl de Britten de verantwoordelijkheid hebben voor het huidige conflict,
door beide volkeren in dit gebied een eigen natie te beloven, en zonder in te grijpen de spanningen hebben verhoogd, daarnaast noem je 1 aanslag van de extremistische zionisten toentertijd, en negeer je volkomen de tientallen aanslagen op Britten (wat gewoon legitiem was hetzelfde als in India) vanuit het Arabische kamp haha.
O God wat heb jij jezelf in de vingers gesneden met je antwoorden hierboven.
Plz ga door, ga door, je maakt jezelf compleet belachelijk.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:55 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Word niks tegen gesproken alleen de omvang er van.
Blijft een feit dat Joodse Terroristen met Moord en Geweld de Bevolking verjaagd hebben en dat Daardoor de Arabische landen ingrepen.![]()
Het is inderdaad ziek dat de Britten opgeblazen werden door Joden terwijl ze deze Joden land beloofte wat niet van hen was.
Hoe ziek moet je zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident
PS laat dat JIJBEKKEN maar achterwege komt zo zwak over dat op de persoon spelen.
Ik snap dat de bezetting en kolonisatie van de palestijnse gebieden Inhoudelijk niet valt te verdedigden Dus dan gaan de Pro Zionisten Off Topic reageren of op de persoon spelen
Israël is aan het testen hoe ver ze kunnen gaan. Als het er op aan komt is Amerika natuurlijk de baas.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:31 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Ja de Havikken zijn aan de Macht in Israel met deze Regering kan zelfs de VS geen zaken doen.
Ik vind het een behoorlijke tegenspraak is als het een of een aanval op burgers is, of een aanval op strijders, maar goed als jij dat niet ziet dan zegt dat meer over jou dan over de situatie.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:55 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Word niks tegen gesproken alleen de omvang er van.
Blijft een feit dat Joodse Terroristen met Moord en Geweld de Bevolking verjaagd hebben en dat Daardoor de Arabische landen ingrepen.![]()
Het is inderdaad ziek dat de Britten opgeblazen werden door Joden terwijl ze deze Joden land beloofte wat niet van hen was.
Hoe ziek moet je zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident
PS laat dat JIJBEKKEN maar achterwege komt zo zwak over dat op de persoon spelen.
Ik snap dat de bezetting en kolonisatie van de palestijnse gebieden Inhoudelijk niet valt te verdedigden Dus dan gaan de Pro Zionisten Off Topic reageren of op de persoon spelen
Alleen het gedeelte onder het laatste stukje is relevant, want daar wordt tegengesproken wat er door jou wordt beweerd, maar als je toch verder wilt lees dan eens over de slachting van Hebron (jaren 20).quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:59 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Voor jou het hele verhaal even want je schijnt het niet echt te snappen.
Voorgeschiedenis
In voorbereiding op het stichten van een eigen staat stelde de leiding van de Joodse kolonie in Palestina het Plan-Dalet op om de gebieden die aan de Joodse staat waren toegekend te verdedigen en ook daarbuiten Joodse bevolkingsconcentraties voor de Joodse staat te waarborgen. Het plan stelt het als volgt: Het doel van het plan is om de controle te verkrijgen over gebieden van de Joodse staat en de grenzen te verdedigen. Tevens is het streven controle te verkrijgen over Joodse nederzettingen en bevolkingsconcentraties buiten dit gebied van reguliere, semireguliere en kleine troepenmachten van binnen en buiten de staat[1], de operationele bevelen spreken echter voornamelijk over het bezetten van Arabische gebieden[2]. Volgens de Palestijnse en sommige Israëlische historici, voorzag het echter in het verdrijven van zoveel mogelijk niet-Joodse Palestijnen [3][4]. Zionistische bronnen spreken van veel verdeeldheid onder Joodse groepen strijders[5], en sommige historici zoals Benny Morris geven toe dat de zionisten de Arabische Palestijnen hebben verjaagd, maar ontkennen dat dit een vooropgezet plan was.[6]. Brigades van het Joodse leger, de Hagana, moesten volgens het Plan-Dalet in een aangewezen gebied alle Palestijnse dorpen innemen, de inwoners verdrijven en in vele gevallen de huizen met de grond gelijk maken en mijnen leggen tussen het puin[1]. Op 5 april 1948 begon de eerste krijgsverrichting van het Plan-Dalet, Operatie Nachsjon, waarmee langs de weg tussen Tel Aviv en Jeruzalem, die langs meerdere Palestijnse dorpen liep, een corridor moest worden worden gemaakt. Langs deze weg werd de Joodse enclave in westelijk Jeruzalem bevoorraad, terwijl paramilitaire eenheden van Abd al-Qadir al-Husseini Joodse transporten bestookten.
[bewerken] Vredesovereenkomst
Deir Yassin was een dorpje in de door de Verenigde Naties aangewezen internationale zone van Jeruzalem en Bethlehem. Het lag twee kilometer ten zuiden van de hoofdweg naar Tel Aviv en daarmee binnen het gebied van Operatie Nachsjon. Ook was er een plan om op de locatie van het dorp een vliegveld aan te leggen. Hoewel vanuit de naburige dorpen Palestijnse strijders opereerden, hadden de bewoners van Deir Yassin een vredesovereenkomst gesloten met de Hagana van Jeruzalem in ruil voor het weren van Palestijnse strijders zodat deze het dorp niet als uitvalsbasis konden gebruiken. Aanvankelijk werd deze vredesovereenkomst nagekomen door de bewoners van het dorp maar[bron?] rond maart 1948 kwamen er berichten over Arabische (meest Iraakse) strijders die posities in Deir Yassin hadden ingenomen binnen bij de veiligheidsdiensten van de Hagana.[7] Op vrijdag, 2 april, werden er vanuit Deir Yassin beschietingen op Joodse doelen uitgevoerd en twee dagen later kreeg de Hagana informatie over Arabische soldaten die zich in het dorp verzamelde.[8] Michael Hapt van de Beit Horon brigade (deel van de Hagana) stuurde daarop een telegram naar zijn bevelhebbers met de aanbeveling het dorp in te nemen. [9]
Andere bronnen stellen dat de plaatselijke Hagana-leider, Yona Ben-Sasson, later toegaf dat er niet één vijandig incident tussen het dorp en de omliggende Joodse gemeenschappen was voorgevallen voor 9 april. Op aandringen van Jehosjua Goldschmidt, een officier van de Etsel, zou de Hagana de Etsel en de Lechi, milities van de revisionistische zionisten, toestemming hebben gegeven om Deir Yassin in te nemen, terwijl de Hagana zich kon vrijwaren van officiële verantwoordelijkheid.
Bij het beramen van de aanval spitste de discussie zich toe op de vraag wat te doen met de dorpsbewoners. Sommigen in Lechi stelde voor iedereen te vermoorden, terwijl de Etsel dit wilde beperken tot de weerbare mannen en ieder ander die weerstand zou bieden. De instructies van de Etsel-leiding in Tel-Aviv waren om onnodig bloedvergieten te vermijden. Menachem Begin, leider van de Etsel, verbood bij deze operatie mishandeling van burgers en krijgsgevangenen.[bron?] Een auto met omroepinstallaties moest de hoofdmacht leiden met als doel via luidsprekers de burgerbevolking op te roepen het dorp te verlaten via de hiervoor opengelaten westelijke uitvalsroute.[10][11]
[bewerken] Aanval
Op de nacht van 8 op 9 april 1948 verzamelden zich ruim 130 slecht[bron?] bewapende strijders, voor het merendeel jonge mannen zonder militaire ervaring[bron?]. Desondanks was men optimistisch en rekende op een snelle overwinning. De groep werd verdeeld in twee eenheden bestaande uit Etselstrijders en een eenheid met Lechistrijders die het dorp van verschillende kanten zouden naderen. De aanval moest ingeleid worden door een auto met omroepinstallatie waarmee de dorpeling van Deir Yassin zouden worden opgeroepen zich over te geven. Om 4:45 uur brak voortijdig het gevecht uit doordat één van de Etselstrijders een dorpswachter het herkenningswoord meende te horen roepen terwijl buiten het dorp de omroepauto vast kwam te zitten in een greppel na beschoten te zijn. Paniek brak uit en vele dorpelingen, sommigen nog in nachtgewaad, sloegen op de vlucht naar het naburige dorp Ein Kerem.
Vanuit het huis van de burgemeester en andere gebouwen op het hogergelegen deel hadden de verdedigers van Deir Yassin een goed zicht over het omliggende gebied. Over het hoofd gezien door de aanvallers bleef de weg naar Ein Kerem vrij waardoor een aantal gevluchte dorpelingen de kans zag terug te keren om de verdedigers te versterken. De Lechi-eenheid die vanuit het westen opereerde slaagde erin het lagergelegen deel van het dorp te bezetten, voordat ze door de verdedigers tot stilstand werd gebracht. De Etsel-eenheid die Deir Yassin langs de oostelijke heuvelrug probeerde te bestormen kwam onder vuur en werd teruggedreven. De andere eenheid die vanuit het zuiden aanviel maakte moeizame vordering voordat twee Etselcommandanten gewond raakten, waarvan één ernstig. Na ruim twee uur van beschietingen waren vier Joodse aanvallers gesneuveld. De zuidelijke Etselgroep besloot zich toen terug te trekken en daarbij alle gevangengenomen of gewonde dorpelingen te vermoorden.[12][13] Dit wordt algemeen gezien als het begin van het bloedbad.
Toen de vertrekkende Etselstrijders vernamen hoe de Lechigroep was doorgedrongen in het oostelijke deel van het dorp voegden ze zich bij haar. Door de voortdurende beschietingen van de dorpsverdedigers waren de aanvallers niet in staat sommige gewonde collega's te bereiken. Via de luidspreker werden de verdedigers opgeroepen zich over te geven, maar deze bleven op iedereen schieten die dichterbij kwam. Ondertussen konden ook de dorpelingen in de huizen vanaf waar de Joodse strijders opereerden, zich niet in veiligheid brengen. Terwijl de patstelling voortduurde begonnen de aanvallers hun frustratie op hen te richten. Getuigenissen van de dorpsbewoners maken melding van strijders die mannen, vrouwen en kinderen neerschoten, of neerstaken met messen. Dorpelingen die probeerden te vluchten, of die gewonden probeerden te helpen werden onder vuur genomen.
Omstreeks 10:00 uur kwam in Deir Yassin een kleine eenheid aan van de Palmach, de elite-afdeling van de Hagana, onder leiding van Mordechai Weg, nadat de Hagana-districtscommandant hem toestemming had gegeven de gewonde Etsel- en Lechistrijders in veiligheid te brengen. Weg oordeelde dat hiervoor eerst het vijandige vuur onderdrukt moest worden. Hij gaf zijn 17 soldaten opdracht het dorp vanuit het noorden aan te vallen, terwijl vanuit het oosten met een mortier het huis van de moektar werd bestookt. De soldaten beslopen de huizen van waaruit geschoten werd en gooiden handgranaten naar binnen. In één uur tijd hadden de 17 Palmachniks alle verzet uitgeschakeld, wat de 130 Etsel- en Lechistrijders in meerdere uren niet was gelukt.
Reuven Greenberg, één van de Joodse paramilitairen, getuigde later dat ook vrouwen aan de strijd leken deel te nemen. [14] De gevechten waren moeizaam en er werd om elk huis gestreden. Sommige eenheden buiten het dorp overwogen de aanval te staken maar werden overgehaald door berichten van de Lechi dat deze laatste een snelle overwinning voorzag. Huizen, van waaruit op de Lechi werd geschoten, werden opgeblazen, soms met burgers er nog in terwijl meer dan 100 Arabieren werden gevangengenomen. Volgens ooggetuigenverslagen werden er diverse malen oproepen gedaan aan de burgerbevolking zich over te geven[15] terwijl sommige bronnen stellen dat er instanties waren waarin Arabische strijders zich leken over te geven om op het laatste moment weer de wapenen op te nemen.[16] De gevechten rond het huis van de Moektar van Deir Yassin waren zwaar totdat de Hagana het met de grond gelijk maakte. In de daaropvolgende uren kwam er meer hulp van de Hagana en werden meerdere huizen met granaten bestookt.
In het bloedbad kwamen tenminste 110-120 Arabische burgers om het leven. Na het bloedbad werden de gevangengenomen overlevenden in vrachtauto's naar Jeruzalem gebracht en in een soort overwinningsparade door de Joodse wijken aan de bevolking getoond.[17][18][19] Vervolgens werden van de gevangenen ongeveer 25 volwassen mannen teruggevoerd naar Deir Yassin, waar ze in een steengroeve met geweren en mitrailleurs werden omgebracht.[20] 53 kinderen werden wezen en zijn ondergebracht in het nieuw opgerichte Dar El-Tifl El-Arabi-weeshuis. Een wraakactie op een konvooi, waarbij 80 mensen, meest burgers[bron?] inclusief doktoren en verpleegsters van het Hadassa-ziekenhuis in Jeruzalem werden gedood, volgde spoedig.[21]
[bewerken] Meningen over het bloedbad
Er zijn vele diametraal tegenover elkaar staande meningen over het incident. Meir Pa'il, een Hagana-strijder, beweerde dat er slachtingen door de Lechi werden aangericht in de huizen en dat er zonder meer in het rond werd geschoten op alles en iedereen in het dorp.[22]
In de jaren 80 vormden Israëlische historici als Benny Morris en Ilan Pappé, de zogenaamde Nieuwe Historici. Pappé beweert dat Deir Yassin slechts één van de vele gevallen was waarin Israëlische troepen gericht Palestijnse dorpen aanvielen. Zo zouden de Israëliërs zeker 228 dorpen hebben aangevallen, waarvan in tenminste 41 gevallen de bevolking verjaagd werd. Moordpartijen vergelijkbaar met die in Deir Yassin zouden plaats hebben gevonden in onder meer de dorpen Saliha, Lod, Al-Tantoera en Dawayima. Aan de andere kant beweert Morris tevens dat er geen plannen zouden zijn geweest van Zionistische kant om alle Arabische Palestijnen te verdrijven [23][24]
Een ander voorbeeld van elkaar tegensprekende meningen is de Arabische propaganda sprak van verkrachtingen en verminkingen tijdens en na de gevechten hoewel er nooit bewijs voor is gevonden. Volgens Haleem Eid, één van de dorpsbewoonsters, werd haar hoogzwangere zuster door een soldaat in de nek geschoten en vervolgens met een mes opengesneden.[25] De toen achtjarige Thoraya vertelde hoe haar tantes, achter wie zij zich schuil hield, werden beroofd van hun sieraden en vervolgens met messteken gedood werden.[26] Naar verluidt zijn toen 33 dorpelingen om het leven gebracht. Aan de andere kant, zowel Arabische overlevenden van het bloedbad [27] als Israëlische artsen die de lichamen in Deir Yassin onderzochten [28] ontkennen dat er enig bewijs hiervoor is.[29][bron?] Ook Arabische deelnemers aan de strijd weerleggen deze beschuldigingen.[30]
Ook het aantal doden in Deir Yassin is onderwerp van conflict. Hagana-soldaten spraken aanvankelijk van 50-80 tot zelfs 150, [31] terwijl anderen van rond de 250 doden spraken.[32] Arabische functionarissen spraken van 116 doden. Een studie van de (Arabische) Bir Zeit-universiteit kwam uit op een maximum van 120 doden en stelde dat de Joodse strijders aanvankelijk het aantal doden overdreven om zo Arabieren angst aan te jagen om hen zo uit hun dorpen te verjagen.[33]
Doordat Deir Yassin zich in een zeer dichtbevolkt gebied bevond, verbreidde het nieuws over de moordpartij zich snel, wat sterk bijdroeg tot de Arabisch-Palestijnse vluchtelingenstroom en de beslissing van de omliggende Arabische staten om tussenbeide te komen en te trachten de creatie van de staat Israël te verhinderen. Het droeg ook bij tot de ontmanteling van de Etsel en Lechi nadat de leiding van Hagana en de latere premier van Israël de Joodse paramilitaire organisaties ontwapende en voor het incident verontschuldigingen aanbood.
In een documentaire van de BBC uit de jaren negentig deelde een Palestijnse deskundige mee dat men van Palestijnse zijde indertijd heeft geprobeerd het bloedbad in Deir Yassin via de radio propagandistisch uit te buiten met als onvoorzien en ongewenst gevolg dat veel Palestijns-Arabische burgers de wijk namen naar omliggende landen.[bron?]
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:03 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Israël is aan het testen hoe ver ze kunnen gaan. Als het er op aan komt is Amerika natuurlijk de baas.
In een documentaire van de BBC uit de jaren negentig deelde een Palestijnse deskundige mee dat men van Palestijnse zijde indertijd heeft geprobeerd het bloedbad in Deir Yassin via de radio propagandistisch uit te buiten met als onvoorzien en ongewenst gevolg dat veel Palestijns-Arabische burgers de wijk namen naar omliggende landen.[bron?]quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Alleen het gedeelte onder het laatste stukje is relevant, want daar wordt tegengesproken wat er door jou wordt beweerd, maar als je toch verder wilt lees dan eens over de slachting van Hebron (jaren 20).
Een slachting of een slag zijn twee heel verschillende begrippenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:21 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
In een documentaire van de BBC uit de jaren negentig deelde een Palestijnse deskundige mee dat men van Palestijnse zijde indertijd heeft geprobeerd het bloedbad in Deir Yassin via de radio propagandistisch uit te buiten met als onvoorzien en ongewenst gevolg dat veel Palestijns-Arabische burgers de wijk namen naar omliggende landen.[bron?]
Ik lees hier nergens dat het bloedbad onzin is.
Obama kampt natuurlijk met een imago als te links en te soft, waardoor Netanyahu en Lieberman Amerika kunnen schofferen zonder daarbij veel schade op te lopen. Integendeel, in conservatieve kringen wordt elke aanval op Obama toegejuicht en krijgt Israël alleen maar meer steun. Daarom reageert Obama zo heftig. Ik denk dat Obama toch een maatje groter is dan Israël, hoewel de invloed van Israël zeker niet onderschat moet worden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:18 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Dat vraag ik me soms af.
Als je ziet hoeveel macht AIPAC in de VS heeft (Pro Israel Lobby)
Moet je maar een naar Google en over lezen en hoe deze Lobby Groep Politici onderdruk zet of breekt
Vind de boeken van de Joodse schrijvers Benny Morris en Ilan Pappé erg boeiend omdat die veel Zionistische Propaganda naar het land der fabelen wijzen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een slachting of een slag zijn twee heel verschillende begrippen
waarbij je het woord bloedbad op heel verschillende manieren kan opvatten.
Kortom, vochten de Israeliers hier tegen ongewapende burgers, of vochten ze hier tegen bewapende Palestijnste strijders, het lijkt op het laatste, zou je ook weten, als je meer las dan alleen Wikipedia.nl.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:24 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Obama kampt natuurlijk met een imago als te links en te soft, waardoor Netanyahu en Lieberman Amerika kunnen schofferen zonder daarbij veel schade op te lopen. Integendeel, in conservatieve kringen wordt elke aanval op Obama toegejuicht en krijgt Israël alleen maar meer steun. Daarom reageert Obama zo heftig. Ik denk dat Obama toch een maatje groter is dan Israël, hoewel de invloed van Israël zeker niet onderschat moet worden.
Benny Morris benoemt zichzelf als een ware zionist.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:35 schreef MelbaToast het volgende:
[..]
Vind de boeken van de Joodse schrijvers Benny Morris en Ilan Pappé erg boeiend omdat die veel Zionistische Propaganda naar het land der fabelen wijzen.
ook staan er vaak goeie artikelen op een anders joods geluid www.eajg.nl
Israeliers op Israelisch Grondgebied
En de Palestijnen in de Palestijnse gebieden (GAZA Westbank Oost-Jeruzalem)
En dan kan men als gelijkwaardige partijen praten over vrede.
Heldere analysequote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:23 schreef DeParo het volgende:
Ik voorspel, ik voorspel,
dat dit de eerste en meteen de laatste termijn is van President Obama.
Z'n sociale voorzieningen waren minimaal en binnelandse hervormingen kan hij niet meer doorvoeren omdat de Republikeinen de tactiek van de verschroeide aarde toepassen. Daarnaast zuigt zijn kabinet op buitenlandse politiek.
Afghanistan beter ---> Nee niets
Irak beter ---> Niet dankzij Obama iing
Israel/Palestina beter ----> alleen wat kritiek maar totaal geen verbeteringen itt Bill Clinton en zelfs Bush
Rusland beter ----> slechter
China beter ----> slechter
Noord-Korea beter ----> zelfde
EU beter ----> iedereen in Europa is zwaar teleurgesteld in de prestaties van Obama tot dusverre.
Turkije/Armenie beter ----> leek er eventjes op maar nu is het weer als vanouds
Hillary Clinton reist de halve wereld rond maar ze is geen diplomatisch talent zoas haar man dat is.
Aangezien in het eigen land Obama weinig meer kan beteren en in het buitenland het mislukt gaat hij af.
Shake hands,quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
Op zich ben ik altijd redelijk pro-Israel geweest, alleen ben ik het deze keer toch eens met Obama.
Thnx mate.quote:
Zucht, Zucht, Zucht, Zucht.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:11 schreef bastibro het volgende:
[..]
Shake hands,
Ik denk dat er allang iets broeide bij Obama.
Het is niet de eerste keer dat Israel tegen alle verdragen ingaat en gewoon laat zien dat het toch haar eigen arrogante weg vervolgd.
Wees eerlijk, geef het land aan de Arabs of kom er voor uit dat je het land houd.
Wat is het toch met mensen zoals jij? Waarom wordt het meteen bestempeld als antisemitisme?quote:Op zondag 28 maart 2010 01:25 schreef Geqxon het volgende:
Obama is moslim, een jodenhater. Een gore anti-semiet.
Dus de Joodse mensen waren fout tussen 40-45 zeg je nu. De Joodse hebben in jouw woorden iets gedaan waardoor ze de Holocaust over zichzelf hebben afgeroepen.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:38 schreef Glcx het volgende:
[..]
Wat is het toch met mensen zoals jij? Waarom wordt het meteen bestempeld als antisemitisme?
Ze hebben dan wel veel meegemaakt in de jaren 40-45, maar het lijkt erop dat ze er helemaal niets van geleerd hebben.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Lees even nogmaals wat ik heb gezegd.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus de Joodse mensen waren fout tussen 40-45 zeg je nu.
Nee, ook dat heb ik niet gezegd. Leer begrijpend lezen.quote:De Joodse hebben in jouw woorden iets gedaan waardoor ze de Holocaust over zichzelf hebben afgeroepen.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zeg je wel want de Joodse mensen zouden iets van de oorlog geleerd moeten hebben.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:43 schreef Glcx het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd. Lees even nogmaals wat ik heb gezegd.
[..]
Nee, ook dat heb ik niet gezegd. Leer begrijpend lezen.
Ik zeg inderdaad dat de joden wat geleerd zouden moeten hebben van de oorlog. Dat is alles. De rest zijn jouw woorden.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zeg je wel want de Joodse mensen zouden iets van de oorlog geleerd moeten hebben.
Je zou verwachten dat wanneer je zelf zo erg onderdrukt (en erger) wordt, dat je het dan niet bij anderen zou doen. Toch?quote:Dan mag je mij vertellen wat de Joodse mensen geleerd zouden moeten hebben,
Ja, dat klopt. Maar ik refereerde naar de joden omdat de andere poster het over de jaren 40-45 had.quote:Ik denk dat de mensheid in haar algemeen iets geleerd zou moeten hebben.
Kortzichtigheid. Wil je hiermee zeggen dat de slachtoffers hier niet door geleerd hebben? De joden waren het slachtoffer, maar zijn nu de dader (en hiermee praat ik niet goed wat de Palestijnen doen, voordat je daar weer mee komt).quote:En voor de vierde keer, wie zou specifiek iets geleerd moeten hebben, inderdaad de daders.
Beetje raar he, dat de vervolgde groep iets geleerd zou moeten hebben, klinkt nog al paradoxaal!quote:Op zondag 28 maart 2010 01:54 schreef Glcx het volgende:
[..]
Ik zeg inderdaad dat de joden wat geleerd zouden moeten hebben van de oorlog. Dat is alles. De rest zijn jouw woorden.
[..]
Gebeurt dat dan, zie jij dezelfde definitie van onderdrukking en vervolging in Nazi-Duitsland, en Israel?quote:Je zou verwachten dat wanneer je zelf zo erg onderdrukt (en erger) wordt, dat je het dan niet bij anderen zou doen. Toch?
[..]
Het jaartal staat symbool, en is letterlijk tevens, wat de Joodse mensen 2000 jaar hebben moeten ondergaan en waarin het heeft geresulteerd. Omdat ze uit hun eigen land verdreven zijn.quote:Ja, dat klopt. Maar ik refereerde naar de joden omdat de andere poster het over de jaren 40-45 had.
[..]
Mag je mij de gaskamers van Tel Aviv aanwijzen.quote:Je zou verwachten dat de joden weten hoe het voelt. Maar nee, zelf doen ze het nu ook.
Heb het dan over Israel en niet over "de Joden" of over "het Jodendom".quote:En verder over het antisemitisme. Men zou het verschil tussen (anti)semitisme en (anti)zionisme eens moeten leren.
Tweeduizend jaar worden de Joodse mensen al vervolgd.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:01 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Je leest toch ook vaak dat als je
als kind geslagen wordt door je vader, dat de kans groter is dat je je eigen kind gaat slaan![]()
Joden
Hoezo is dat raar? Als ik een steegje binnenloop en geslagen wordt door 6 mensen tegelijk, weet ik bijvoorbeeld dat het niet leuk is om geslagen te worden door 6 mensen tegelijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Beetje raar he, dat de vervolgde groep iets geleerd zou moeten hebben, klinkt nog al paradoxaal!
[..]
Ho ho. Ik vergelijk Nazi-Duitsland nergens met Israel. Nogmaals, lees wat ik schrijf. Ik heb nergens gezegd dat Israel doet wat Nazi-Duitsland doet.quote:Gebeurt dat dan, zie jij dezelfde definitie van onderdrukking en vervolging in Nazi-Duitsland, en Israel?[..]
Hm. Een volk dat 2000 jaar helemaal niets van zijn geschiedenis heeft geleerd. Zeg je dit nou? Alhoewel, ze hebben geleerd om de sterkte te zijn om zo nooit meer hetzelfde mee te maken. Jammer dat ze nu ook de zwakkere 'pesten'.quote:Het jaartal staat symbool, en is letterlijk tevens, wat de Joodse mensen 2000 jaar hebben moeten ondergaan en waarin het heeft geresulteerd. Omdat ze uit hun eigen land verdreven zijn.
Waarom haal je allerhande andere dingen erbij? Het gesprek tussen jou en mij gaat niet over oorlogen. Het gaat ook niet over andere landen. Leer even naar jezelf (daarmee bedoel ik dus Israel) te kijken, zonder andere dingen erbij te betrekken.quote:Nogmaals, zijn ze de dader dan, zijn ze de dader van oorlogen die door andere landen wordt begonnen?
Zijn ze de dader van massale Islamitsche haat in heel de wereld tegen Israel (wat feitelijk de reden is dat de Palestijnen vandaag nog oorlog hebben, niet vanwege Israel, maar omdat ze misbruikt en gebruikt worden door de Islamitische wereld als wapen tegen het dominerende Westen dat Israel zou symboliseren samen met de VS, eigenlijk nog steeds een vorm van Post-kolonialisme, ironisch genoeg)?
[..]
Er kunnen geen één-op-één vergelijkingen gemaakt worden. Probeer het in context te zien. Wat er bijvoorbeeld in december 2008 in Gaza is gebeurd. Of wat er daar nog dagelijk gebeurt op bezet land.quote:Mag je mij de gaskamers van Tel Aviv aanwijzen.
Mag je mij de ghetto's aanwijzen van Hebron.
Mag je mij de systematische vervolgingen en deportaties door heel Palestina en Israel aanwijzen.
Als je dat kan, dan maak je een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog, niet eerder.
[..]
Ik heb het over 'de joden' en niet over Israel, omdat Israel er in de jaren 40-45 er nog niet was. En omdat Israel niets te maken heeft met de Holocaust, 'de joden' wel. Ik weet dat ik daarmee generaliseer, maar vergeet niet dat mijn eerste post een antwoord was op een nogal simpele kijk op zaken.quote:Heb het dan over Israel en niet over "de Joden" of over "het Jodendom".
Als je dat verschil kan maken dan respecteren meer mensen je mening of het nu wel of niet klopt.
Ik heb een paar vragen aan jou.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tweeduizend jaar worden de Joodse mensen al vervolgd.
Waarom zouden ze dat nu dan opeens gaan doen.
Die afgelopen tweeduizend jaar is er dan niets gebeurd?
Spreek jezelf toch niet zo ontzettend tegen met je domme, gewoon domme, en simpele aanvallen!
ik begrijp wat jij bedoelt ik chargeerde ietwat, maar dat is niet geheel ongebruikelijk in de media en de politiek.quote:Op zondag 28 maart 2010 04:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Daar zeg je wel iets, joop_de_papegaai
Alleen moet je niet doordraven.
Netanyahu heeft ook zelf voor die mislukking gezorgd. Rabin moest even een lone killer tegenkomen, en toen had hij de handen vrij: "Land voor vrede" was de deal, en hij begon land in te pikken, en toen was de vrede snel weer weg. En daarna hebben zijn opvolgers uit de geheime diensten en uit het leger telkens iets gevonden waardoor ze niet met de Palestijnen konden praten.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat dit een waarschuwing is voor Bibi Netanyahu. Dankzij zijn nederzettingenpolitiek kunnen de vredesonderhandelingen van vooraf aan beginnen.
En dan heb ik het over de onderhandelingen vanaf het prille begin, de jaren 1990.
Volgens mij wist je van te voren ook wel dat een pak slaag geen hemelse ervaring is.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:20 schreef Glcx het volgende:
[..]
Hoezo is dat raar? Als ik een steegje binnenloop en geslagen wordt door 6 mensen tegelijk, weet ik bijvoorbeeld dat het niet leuk is om geslagen te worden door 6 mensen tegelijk.
[..]
Ok aanvaard.quote:Ho ho. Ik vergelijk Nazi-Duitsland nergens met Israel. Nogmaals, lees wat ik schrijf. Ik heb nergens gezegd dat Israel doet wat Nazi-Duitsland doet.
[..]
Nee, mensen als jij beginnen erover dat de Joodse mensen niets hebben geleerd van 40-45. Dat zou er dan nu zogenaamd uitkomen, dus vraag ik nogmaals, waarom nu dan, waarom niet 1000 jaar geleden, waarom niet 100 jaar geleden enquote:Hm. Een volk dat 2000 jaar helemaal niets van zijn geschiedenis heeft geleerd. Zeg je dit nou? Alhoewel, ze hebben geleerd om de sterkte te zijn om zo nooit meer hetzelfde mee te maken. Jammer dat ze nu ook de zwakkere 'pesten'.
[..]
Een nutteloos stukje tekst van je want het ging volledig op je in.quote:Waarom haal je allerhande andere dingen erbij? Het gesprek tussen jou en mij gaat niet over oorlogen. Het gaat ook niet over andere landen. Leer even naar jezelf (daarmee bedoel ik dus Israel) te kijken, zonder andere dingen erbij te betrekken.
Net als Christenen zijn Joodse mensen sinds de oprichting van de Islam onderdanig aan de Moslims.quote:ls je zo gaat doen is het namelijk heel makkelijk om de vragen om te draaien (en dat is wat ik wil voorkomen). Is Israel zelf niet schuldig aan de jodenhaat onder de moslims, door wat ze flikken in Palestina? Je verwacht toch niet dat de Palestijnen het als zoete koek gaan slikken?
Ziequote:Het gaat nu dus even niet over wat anderen Israel aandoen. Ik wil gewoon even focussen op wat Israel doet.
[..]
Wat gebeurt er dan, geef me de bronnen,quote:Er kunnen geen één-op-één vergelijkingen gemaakt worden. Probeer het in context te zien. Wat er bijvoorbeeld in december 2008 in Gaza is gebeurd. Of wat er daar nog dagelijk gebeurt op bezet land.
[..]
Als de Joodse mensen er ook al waren voor 40-45. Als de vraag naar de oprichting er al was. Hoe kan je dan de Holocaust, voor de Joodse mensen, er zo met de haren bijslepen. We hebben het nu over Israel.quote:Ik heb het over 'de joden' en niet over Israel, omdat Israel er in de jaren 40-45 er nog niet was. En omdat Israel niets te maken heeft met de Holocaust, 'de joden' wel. Ik weet dat ik daarmee generaliseer, maar vergeet niet dat mijn eerste post een antwoord was op een nogal simpele kijk op zaken.
Ten eerste ben ik er volledig mee eens dat Israel in oorlogen bepaalde gebieden heeft ingenomen zeker op strategisch niveau.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:23 schreef Glcx het volgende:
[..]
Ik heb een paar vragen aan jou.
Ben je het ermee eens dat Israel op bezet land huishoudt? Heeft Israel volgens jou het recht om te doen wat ze nu doen op bezet land? En sta je achter deze keuze van Israel? En moet de kolonisatie volgens jou doorgaan?
Wat vind jij oneerbiedig? Dat ik jou een troll noem, daar kan ik je gelijk geven, dat is oneerbiedig.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:58 schreef DeParo het volgende:
Ik vind dat oneerbiedig.
Nogmaals, ik zeg toch ook niet dat jij ze geen Joden mag noemen, maar uit persoonlijke overwegingen vind ik dat oneerbiedig dus noem ik ze Joodse mensen, waarom zit je hierover te zeiken, ik niet hoor.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat vind jij oneerbiedig? Dat ik jou een troll noem, daar kan ik je gelijk geven, dat is oneerbiedig.
Joden joden noemen, in plaats van ze als een soort onderras af te schilderen als 'de joodse mensen'? Niet zo oneerbiedig.
Mensen leren niets van oorlog, genocide, etc. wat dat betreft. Alleen als het tijdelijk niet in hun belang is om te vechten is er vrede en anders niet. Israël heeft de macht, het heeft een belang en voor de rest doet het er voor hun niet toe.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensheid in haar algemeen iets geleerd zou moeten hebben.
Er zitten genoeg vrienden van Israel zowel bij de Republikeinen als de Democraten.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef Aloulou het volgende:
Bibi is sluwe vos en zit Obama gewoon uit, rekt en trekt totdat er weer een 'vriend van Israel' in het witte huis zit over een aantal jaar. Dit neemt hij dus voor lief.
Trouwe bondgenoten zijn ze zeker, wat dat betreft maakt het niet uit of er een Obama of Bush zit. Toch wordt Obama zeker door sympathisanten van Bibi's beleid niet bepaald beschouwd als een "vriend van Israel" (zoals Bush dat wel werd beschouwd) wanneer het de Israelisch-Palestijnse kwestie betreft. Net zoals het "gezeik van Obama" over de stop op het bouwen van nederzettingen nog voordat de onderhandelingen zijn begonnen. Wordt ervaren als een pain in the ass. Daar doel ik op dat Bibi, rekening houdend met zijn (zeer rechtse) regering die hij ook niet kan teleurstellen, het gewoon probeert uit te houden met Obama en hoopt dat hij niet herkozen wordt en zodoende weer een "echte" vriend plaatsneemt in het witte huis.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er zitten genoeg vrienden van Israel zowel bij de Republikeinen als de Democraten.
Denk dat dit meer is om good will te creeeren in de Islamitische wereld.
Denk je nu echt dat een bondgenootschap om zoiets weg gaat.
Loyale mensen en trouwe bondgenoten laten elkaar zeker niet voor zoiets in de steek.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:14 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Als je denkt dat Israël bezet Oost-Jeruzalem mag houden dan leef je in een droomwereld. Eeuwenlang lastiggevallen worden door Arabieren en moslims om dat stuk grondgebied is het niet waard, tenminste als je rationeel zou zijn en geen geloofswaanzinnige.
Verhelderend: nieuwe standpunten. Althans: ik hoor ze voor het eerst en ze lijken me heel reëel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is de grootste overwinning van de extremisten geweest, dat ze op een of andere manier het overleven van de nederzettingen aan het overleven van Israel koppelen.
De meeste Israelis die ik ken zijn ook fel tegen de nederzettingen, juist omdat ze die als de grootste bedreiging voor het overleven van Israel zien.
Ik ben er ook volledig mee eens hoor. De kolonisten zijn ook zelf een aparte groep mensen, die kan je ook niet als representatief zijn voor heel Israel, desalniettemin worden hun daden zwaar overdreven.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Verhelderend: nieuwe standpunten. Althans: ik hoor ze voor het eerst en ze lijken me heel reëel.
Wat een grap ben je ook. Het is dan ook niets voor niets dat de mensen hier je steeds minder serieus beginnen te nemen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:47 schreef DeParo het volgende:
Een oudje maar ook hier van toepassing nietwaar.
[ afbeelding ]
Aangezien jij nooit voor andere mensen praat, of we het nu over Iran hebben, of over dit onderwerp, zullen het maar weer een eigen subjectieve mening van maken, nietwaar AryaMehr,quote:Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een grap ben je ook. Het is dan ook niets voor niets dat de mensen hier je steeds minder serieus beginnen te nemen.
hahaquote:Op zondag 28 maart 2010 03:48 schreef joop_de_papegaai het volgende:
Joden horen niet in een land thuis wat niet onfalsificeerbaar hun eigen land is.
Ik kan goddomme wel een boek schrijven over hoekiemoekie's, en hoekiemoekie's die hadden een god, en die god beloofde de hoekiemoekie's dat hun beloofde land Nederland was....
Kan je het je voorstellen...al die bontkragige hoekiemoekie's in je wijk?
Voor je het weet worden de hoekiemoekie's gesteund door Belgie en plegen ze aanslagen op onze kerken en buurtcentra...Het standbeeld van Ben Kramer vormt het middelpunt
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:15 schreef bijdehand het volgende:
Hij is hard op weg om de eerste doodgeschoten zwarte president van de USA te worden zo te lezen...
Ga je nou al op je rug liggen voor je geslagen wordt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.
![]()
![]()
![]()
Haha, volgens mij roepen de Palestijnen al tientallen jaren dat elk woord of elke daad van Israel, hun het ochtendlicht in de ogen kan schelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ga je nou al op je rug liggen voor je geslagen wordt?
De Tea Party, dat lijkt mij duidelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.
![]()
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |