Mensen leren niets van oorlog, genocide, etc. wat dat betreft. Alleen als het tijdelijk niet in hun belang is om te vechten is er vrede en anders niet. Israël heeft de macht, het heeft een belang en voor de rest doet het er voor hun niet toe.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensheid in haar algemeen iets geleerd zou moeten hebben.
Er zitten genoeg vrienden van Israel zowel bij de Republikeinen als de Democraten.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef Aloulou het volgende:
Bibi is sluwe vos en zit Obama gewoon uit, rekt en trekt totdat er weer een 'vriend van Israel' in het witte huis zit over een aantal jaar. Dit neemt hij dus voor lief.
Trouwe bondgenoten zijn ze zeker, wat dat betreft maakt het niet uit of er een Obama of Bush zit. Toch wordt Obama zeker door sympathisanten van Bibi's beleid niet bepaald beschouwd als een "vriend van Israel" (zoals Bush dat wel werd beschouwd) wanneer het de Israelisch-Palestijnse kwestie betreft. Net zoals het "gezeik van Obama" over de stop op het bouwen van nederzettingen nog voordat de onderhandelingen zijn begonnen. Wordt ervaren als een pain in the ass. Daar doel ik op dat Bibi, rekening houdend met zijn (zeer rechtse) regering die hij ook niet kan teleurstellen, het gewoon probeert uit te houden met Obama en hoopt dat hij niet herkozen wordt en zodoende weer een "echte" vriend plaatsneemt in het witte huis.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er zitten genoeg vrienden van Israel zowel bij de Republikeinen als de Democraten.
Denk dat dit meer is om good will te creeeren in de Islamitische wereld.
Denk je nu echt dat een bondgenootschap om zoiets weg gaat.
Loyale mensen en trouwe bondgenoten laten elkaar zeker niet voor zoiets in de steek.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:14 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Als je denkt dat Israël bezet Oost-Jeruzalem mag houden dan leef je in een droomwereld. Eeuwenlang lastiggevallen worden door Arabieren en moslims om dat stuk grondgebied is het niet waard, tenminste als je rationeel zou zijn en geen geloofswaanzinnige.
Verhelderend: nieuwe standpunten. Althans: ik hoor ze voor het eerst en ze lijken me heel reëel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is de grootste overwinning van de extremisten geweest, dat ze op een of andere manier het overleven van de nederzettingen aan het overleven van Israel koppelen.
De meeste Israelis die ik ken zijn ook fel tegen de nederzettingen, juist omdat ze die als de grootste bedreiging voor het overleven van Israel zien.
Ik ben er ook volledig mee eens hoor. De kolonisten zijn ook zelf een aparte groep mensen, die kan je ook niet als representatief zijn voor heel Israel, desalniettemin worden hun daden zwaar overdreven.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Verhelderend: nieuwe standpunten. Althans: ik hoor ze voor het eerst en ze lijken me heel reëel.
Wat een grap ben je ook. Het is dan ook niets voor niets dat de mensen hier je steeds minder serieus beginnen te nemen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:47 schreef DeParo het volgende:
Een oudje maar ook hier van toepassing nietwaar.
[ afbeelding ]
Aangezien jij nooit voor andere mensen praat, of we het nu over Iran hebben, of over dit onderwerp, zullen het maar weer een eigen subjectieve mening van maken, nietwaar AryaMehr,quote:Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat een grap ben je ook. Het is dan ook niets voor niets dat de mensen hier je steeds minder serieus beginnen te nemen.
hahaquote:Op zondag 28 maart 2010 03:48 schreef joop_de_papegaai het volgende:
Joden horen niet in een land thuis wat niet onfalsificeerbaar hun eigen land is.
Ik kan goddomme wel een boek schrijven over hoekiemoekie's, en hoekiemoekie's die hadden een god, en die god beloofde de hoekiemoekie's dat hun beloofde land Nederland was....
Kan je het je voorstellen...al die bontkragige hoekiemoekie's in je wijk?
Voor je het weet worden de hoekiemoekie's gesteund door Belgie en plegen ze aanslagen op onze kerken en buurtcentra...Het standbeeld van Ben Kramer vormt het middelpunt
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:15 schreef bijdehand het volgende:
Hij is hard op weg om de eerste doodgeschoten zwarte president van de USA te worden zo te lezen...
Ga je nou al op je rug liggen voor je geslagen wordt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.
![]()
![]()
![]()
Haha, volgens mij roepen de Palestijnen al tientallen jaren dat elk woord of elke daad van Israel, hun het ochtendlicht in de ogen kan schelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ga je nou al op je rug liggen voor je geslagen wordt?
De Tea Party, dat lijkt mij duidelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Drie keer raden wie dan de schuld gaat krijgen.
![]()
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |