Ik vind gewoon niet dat geloven iemand een beter mens maakt, en ik weet zeker dat iemand als Balkenende denkt van wel, en hij is geen slecht mens, maar stijgt wat mij betreft echt niet boven anderen uit wat normen en fatsoen betreft..quote:Op maandag 29 maart 2010 21:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Klopt. De betutteling die het CDA toepast is voor ongelovigen gewoon zonder reden. Dat is lastig te verkroppen.
En paars gaat er ook niet van komen denk ik met deze economische situatie waarin er duidelijke keuzes op sociaal economisch gebied gemaakt moeten worden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:39 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Paars heeft nu al 73 zonder GL.
Jij verlaat het zinkend PVV-schip ook erg makkelijk. Heb je die poster van de grote kleine witte leider die voor het raam hangt ook al verwijderd?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
Hoppa, rechts heeft er weer 1 zetel bij. Pvv hoeft ook geen eerst te worden, 2e of 3e zou mooi zijn, Rutte for president!
Nog nooit gehad ook, daarbij is Wilders langer als je denkt, ik dacht ook dat hij klein was maar het schijnt niet zo te zijn. En nee, het pvv schip zinkt niet, integendeel, het zou een giga overwinning zijn als ze meer dan 13 zetels winst weten te halen. Daarbij, ik mag nog geen eens stemmenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:44 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jij verlaat het zinkend PVV-schip ook erg makkelijk. Heb je die poster van de grote kleine witte leider ook al voor het slaapkamerraam verwijderd?
Misschien komt er binnen 6 maanden bonje, kan je alsnog stemmenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog nooit gehad ook, daarbij is Wilders langer als je denkt, ik dacht ook dat hij klein was maar het schijnt niet zo te zijn. En nee, het pvv schip zinkt niet, integendeel, het zou een giga overwinning zijn als ze meer dan 13 zetels winst weten te halen. Daarbij, ik mag nog geen eens stemmen![]()
Daarbij is d66 ook aan het zinken en stabiliseert de pvda al
Als Cohen premier wordt is die kans inderdaad aanwezig ja. Sowieso stem ik pvv of vvd, ik stem strategisch als ik mag stemmenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:49 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Misschien komt er binnen 6 maanden bonje, kan je alsnog stemmen
Ja, je kiest voor stabiliteit zie ikquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Cohen premier wordt is die kans inderdaad aanwezig ja. Sowieso stem ik pvv of vvd, ik stem strategisch als ik mag stemmen__! Ik wil wel namelijk dan 1 van die 2 de grootste wordt.
Haha jij hebt er echt nog niet veel kijk opquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Cohen premier wordt is die kans inderdaad aanwezig ja. Sowieso stem ik pvv of vvd, ik stem strategisch als ik mag stemmen__! Ik wil wel namelijk dan 1 van die 2 de grootste wordt.
Ik lees best veel boeken die aan dit soort dingen gerelateerd zijn, ik bekijk veel dingen op internet. Ik denk meer als jouquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha jij hebt er echt nog niet veel kijk op.
Ik denk het ook ja. Het feit dat je dat al denkt, geeft al aan dat je teveel denkt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees best veel boeken die aan dit soort dingen gerelateerd zijn, ik bekijk veel dingen op internet. Ik denk meer als jou
Het zouden meer mensen sieren.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:00 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Het feit dat je dat al denkt, geeft al aan dat je teveel denkt.
Maar iig wel goed om te zien dat je veel leest, dan verdiep je je tenminst erin.
Inderdaad.quote:
Als je het over cliche's hebt zegquote:Op zondag 28 maart 2010 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe niet zo cliche![]()
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
Zeer rationeel en uitvoerbaar.
Als je nou echt zoveel nadacht zou je geen als/dan fouten maken. En geen jij/jou fouten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees best veel boeken die aan dit soort dingen gerelateerd zijn, ik bekijk veel dingen op internet. Ik denk meer als jou
Wijs die fouten dan eens aan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je nou echt zoveel nadacht zou je geen als/dan fouten maken. En geen jij/jou fouten.
Dat deed hij toch?quote:
quote:
Daar. Twee fouten in twee woorden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al het lezen heeft je spelling nog geen goed gedaan.quote:
Wat vind jij dan van het voorstel van de PVV om rechters ook te kiezen? Dat opent immers de deur voor politieke rechtspraak en het wegvallen van een onafhankelijke waarborg die wetten ook inhoudelijk kan beoordelen en uitleggen? Met andere woorden: een fundamentele pijler van onze rechtstaat wil de PVV uithollen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij en dat andere vriendje van mij denken interesseert me werkelijk geen moer. Voel je vooral beter dan de ander, maar eigenlijk weet je diep van binnen dat je dat niet bent.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Al het lezen heeft je spelling nog geen goed gedaan.
Vooral in complotten gelovenquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van het voorstel van de PVV om rechters ook te kiezen? Dat opent immers de deur voor politieke rechtspraak en het wegvallen van een onafhankelijke waarborg die wetten ook inhoudelijk kan beoordelen en uitleggen? Met andere woorden: een fundamentele pijler van onze rechtstaat wil de PVV uithollen.
Uhm, het is toch een feit dat de rechter onafhankelijk dient te zijn? Als deze zich dan ook in een verkiezingscampagne dient te storten valt dit toch automatisch weg?quote:
Nou als je een beetje had opgelet bij al dat lezen dan wist je dat de kans dat een coalitie met gesettelde partijen minder snel klapt dan eentje met vers naar boven geschoten partijen zonder fatsoenlijke basisquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op zich is dat laatste niet geheel ondenkbaar, VVD zal dan wel weer financien en-of buitenlandse zaken/defensie opeisen, en PvdA sociale zaken/volksgezondheid.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoewel ik PvdA echt helemaal niks vind, sta ik niet geheel onwelwillend tegenover PvdA-VVD-D66, mits VVD haar stempel op het beleid kan drukken, en D66 haar stempel op het onderwijs kan drukken.
Het zou ook wel spannend zijn als zoiets overboord werd gezet, dat partijen dus departementen gaan doen die niet per definitie tot hun terrein wordt gerekend. Dus een PvdA/VVD-kabinet waar de PvdA de typische VVD-posten (Financiën, Defensie) gaat doen en de VVD de typische PvdA-posten (Sociale Zaken, Ontwikkelingssamenwerking).quote:Op donderdag 1 april 2010 14:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op zich is dat laatste niet geheel ondenkbaar, VVD zal dan wel weer financien en-of buitenlandse zaken/defensie opeisen, en PvdA sociale zaken/volksgezondheid.
Ah, sommige PVV'ertjes worden ook wakkerquote:Op donderdag 1 april 2010 13:57 schreef MoneyTalks het volgende:
ik begin me echter toch zorgen te maken of de PVV wel in het kabinet wíl.
Dat zal niet gauw gebeuren.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:05 schreef freako het volgende:
[..]
Het zou ook wel spannend zijn als zoiets overboord werd gezet, dat partijen dus departementen gaan doen die niet per definitie tot hun terrein wordt gerekend. Dus een PvdA/VVD-kabinet waar de PvdA de typische VVD-posten (Financiën, Defensie) gaat doen en de VVD de typische PvdA-posten (Sociale Zaken, Ontwikkelingssamenwerking).
TIP: niet in discussie gaan met PVV stemmers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhm, het is toch een feit dat de rechter onafhankelijk dient te zijn? Als deze zich dan ook in een verkiezingscampagne dient te storten valt dit toch automatisch weg?
Dat is geen complot, maar een simpele conclusie.
Ah, de Hond wil een dag vóór de Politieke Barometer zittenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:35 schreef Arcee het volgende:
Nieuwe peiling De Hond:
[ afbeelding ]
VVD voor het eerst sinds januari vorig jaar weer groter dan de PVV.
Ik ben wel voorquote:Op donderdag 1 april 2010 14:05 schreef freako het volgende:
[..]
Het zou ook wel spannend zijn als zoiets overboord werd gezet, dat partijen dus departementen gaan doen die niet per definitie tot hun terrein wordt gerekend. Dus een PvdA/VVD-kabinet waar de PvdA de typische VVD-posten (Financiën, Defensie) gaat doen en de VVD de typische PvdA-posten (Sociale Zaken, Ontwikkelingssamenwerking).
typische partijposten bestaan alleen in de beeldvorming.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:05 schreef freako het volgende:
[..]
Sterk argument!quote:Op donderdag 1 april 2010 17:42 schreef n3z het volgende:
[..]
TIP: niet in discussie gaan met PVV stemmers.
Uitkomst is altijd hetzelfde:
1. Links complot
2. je hebt nooit gelijk
3. als je ze uitlult, ontwijken ze naar andere onderwerpen (of ontwijken ze je vragen)
4. Zie 1,2 en 3
Lijkt er niet op, staat ook niet op de site...quote:Op donderdag 1 april 2010 22:18 schreef Eppie_NL het volgende:
Nieuwe Politieke Barometer komt over een kwartiertje ofzo?
quote:Op donderdag 1 april 2010 22:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt er niet op, staat ook niet op de site...
Ze hebben paasvakantie bij Synovatequote:Op zaterdag 3 april 2010 10:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat is er aan de hand met de Politieke Barometer???
Nee, de uitslag van de PvdA past niet meer in het grafiekje.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ze hebben paasvakantie bij Synovate
quote:Op zondag 4 april 2010 14:31 schreef du_ke het volgende:
RTL als de Wilders zender, had daar eerder SBS bij bedacht
Ik dacht dat de RTL juist redelijk CDA-minded was.quote:Op zondag 4 april 2010 14:31 schreef du_ke het volgende:
RTL als de Wilders zender, had daar eerder SBS bij bedacht
Frits Wester heeft volgens mij nog voor het CDA gewerkt. Maar hij was de laatste dagen in de media wel erg kritisch op het CDA voor zijn doen.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik dacht dat de RTL juist redelijk CDA-minded was.
Dat dacht ik ook altijd.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik dacht dat de RTL juist redelijk CDA-minded was.
Zeg dan niets.quote:Op zondag 4 april 2010 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb altijd het gevoel bij Frits wester dat hij hoopt op een cda vvd kabinet, waarom weet ik niet, maar dat gevoel heb ik wel
Of kies een ander forum.quote:
Nou ja, misschien zíjn de bazen van RTL ook nog steeds wel CDA-minded, alleen hun kijkers/bezoekers van de website niet.quote:Op zondag 4 april 2010 15:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd.
Hier komt de PVV wel heel rooskleurig uit.
Tja, er hoeven maar een paar lui van GeenStijl langs te fietsen...quote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
een website-poll als representatieve peiling zien
Er wás een tijd dat dat ook daadwerkelijk mogelijk was...quote:Op zondag 4 april 2010 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb altijd het gevoel bij Frits wester dat hij hoopt op een cda vvd kabinet, waarom weet ik niet, maar dat gevoel heb ik wel
Komt wel weer.quote:Op zondag 4 april 2010 16:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er wás een tijd dat dat ook daadwerkelijk mogelijk was...
Maar we zijn inmiddels 21 jaar verder.
Het aanbod versplintert al jarenquote:
Je had een gevoel omdat je een gevoel had. Dat was de strekking. Het nut ontging mij en dat maakte ik duidelijkquote:
nee absoluut niet, maar misschien wel interresant om een aantal van zulke peilingen bij elkaar te nemen en een gemiddelde te nemen. Dan is het toch weer wat meer representatief..quote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dan heb je alsnog alleen het deel van de bevolking dat tijd en zin heeft om op internet dit soort polls in te vullen. Oftewel: 16 jarige pubers.quote:Op zondag 4 april 2010 19:23 schreef Mindblower2k4 het volgende:
[..]
nee absoluut niet, maar misschien wel interresant om een aantal van zulke peilingen bij elkaar te nemen en een gemiddelde te nemen. Dan is het toch weer wat meer representatief..
Dat zie ik niet snel gebeuren. Het CDA zal niet snel nog meer dan 40 zetels halen en die hebben ze wel nodig willen ze met enkel de VVD gaan regeren.quote:
Tijdens paars haalden ze maar 29 zetels, 2002 wat dat weer 43 zetels, het lijkt wel alsof er bij hun geen peil op te trekken is, en de VVD vergooit haar kansen net voor de verkiezingen vaak.quote:Op maandag 5 april 2010 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren. Het CDA zal niet snel nog meer dan 40 zetels halen en die hebben ze wel nodig willen ze met enkel de VVD gaan regeren.
Ik denk dat de achterban van het CDA wel structureel aan het krimpen is. Die 43 zijn echt een uitschieter, maar zo groot als het CDA (en voorgangers KVP/CHU/ARP, samen soms wel goed voor 60+ zetels) tot in de jaren '80 waren zie ik ze echt niet meer worden.quote:Op maandag 5 april 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tijdens paars haalden ze maar 29 zetels, 2002 wat dat weer 43 zetels, het lijkt wel alsof er bij hun geen peil op te trekken is, en de VVD vergooit haar kansen net voor de verkiezingen vaak.
Dat bedoel ik, de VVD moet er aardig wat moeite voor doen om meer dan 30 zetels te halen en is voor een meerderheid erg afhankelijk van een goed scorende CDA.quote:Op maandag 5 april 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tijdens paars haalden ze maar 29 zetels, 2002 wat dat weer 43 zetels, het lijkt wel alsof er bij hun geen peil op te trekken is, en de VVD vergooit haar kansen net voor de verkiezingen vaak.
Frits Wester is actief geweest in het CD(J)A en is voorlichter geweest van Elco Brinkman. En hij heeft nog steeds, al zal hij dat nooit toegeven, een zwak voor het CDA. En hij is inderdaad een voorstander van een centrum-rechts kabinet.quote:Op zondag 4 april 2010 15:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Frits Wester heeft volgens mij nog voor het CDA gewerkt. Maar hij was de laatste dagen in de media wel erg kritisch op het CDA voor zijn doen.
Wat is jouw definitie van een centrum rechts kabinet?quote:Op maandag 5 april 2010 16:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Frits Wester is actief geweest in het CD(J)A en is voorlichter geweest van Elco Brinkman. En hij heeft nog steeds, al zal hij dat nooit toegeven, een zwak voor het CDA. En hij is inderdaad een voorstander van een centrum-rechts kabinet.
Misschien niet volledig representatief, maar nog altijd helderder dan de 'black box' formules van Synovate en Peil.nlquote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
En dus daarom beter?quote:Op maandag 5 april 2010 21:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Misschien niet volledig representatief, maar nog altijd helderder dan de 'black box' formules van Synovate en Peil.nl
nee, wie zijn wij (incl. Jij) om te zeggen wat beter is en wat niet. Dat merken we pas na de verkiezingen.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
Rare logica heb jij, waar zeg ik dat het BETER is?quote:
Een PVV+VVD-kabinet, jezus christus, het zou je maar gebeuren!quote:Op zondag 4 april 2010 14:21 schreef Mindblower2k4 het volgende:
Ik had dit al ergens anders geplaatst maar als RTL het voor het zeggen had werd het dit:
Misschien wel interessant: (Bron RTL: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)te_verkiezingen.xml)
Voorstemmen (tot en met zaterdag ochtend 03042010):
CDA: 6%
PvdA: 15%
VVD: 21%
PVV: 34%
D66: 11%
SP: 5%
GroenLinks: 3%
ChristenUnie: 2%
SGP: 1%
TON: 1%
PvdD: 2%
Aantal stemmen: 4843
En nu in zetels (totaal krom natuurlijk maar wel leuk om te zien):
CDA: 9 Zetels
PVDA: 22.5 Zetels
VVD: 31.5 Zetels
PVV: 51 Zetels
D66: 16.5 Zetels
SP: 7.5 Zetels
GL: 4.5 Zetels
CU: 3 Zetels
SGP: 1.5 Zetels
TON: 1.5 Zetels
PvdD: 3 Zetels
Jij onderschat de GeenStijl lezer. Ze zijn wel tegendraads, maar niet dom. Dat jij die grote bekken meteen serieus neemt zegt meer over jezelfquote:Op maandag 5 april 2010 23:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Een PVV+VVD-kabinet, jezus christus, het zou je maar gebeuren!
Maar ja, peilingen zijn natuurlijk altijd maar een deel van de waarheid. Aan selectie ontkom je niet, of het nu gaat om het type mensen dat zich voor peilingen aanmaakt, of het feit dat het juist van RTL of Geenstijl komt.
Wel is het zo dat de peilingen van zowel Synovate als De Hond waarschijnlijk uiteindelijk dichter bij de werkelijkheid komen te staan. Die zijn zeker niet perfect of volledig representatief, maar ze geven wel een waarschijnlijke uitkomst aan. De verhoudingen uit die peilingen zijn een stuk waarschijnlijker dan het idee dat de PVV en VVD samen een meerderheid krijgen, of dat de Piratenpartij net zo'n start krijgt als de PVV in 2006.
RTL, en met name Geenstijl, trekken toch voornamelijk mensen met bepaalde belangen. De meeste GS-lezers downloaden graag alles wat ze maar kunnen, en hebben schijt aan maatregelen die de internetvrijheid beperken, dus is er best een groot deel bereid om in zo'n poll Piratenpartij te kiezen. Zo zullen er genoeg jongeren zijn die internetvrijheid belangrijk vinden en GS lezen, maar dat vertaalt zich natuurlijk nooit in zo'n percentage voor de Piraten.
De meesten zullen uiteindelijk toch weer bij PvdA, CDA, VVD of de D66-escape uitkomen. Dat de mensen van Geenstijl zich daardoor miskend voelen (door de twee "grote" peilingen that is) en een links complot vermoeden, dat is jammer, maar vooral hun eigen probleem (dat de meeste mensen andere belangen hebben).
Ik heb aardig wat advanced statistics gevolgd, ik geloof dat ik wel kan zeggen welke methode een betrouwbaardere resultaat geeft.quote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef Mindblower2k4 het volgende:
[..]
nee, wie zijn wij (incl. Jij) om te zeggen wat beter is en wat niet. Dat merken we pas na de verkiezingen.
Blijkbaar geef je het ' helderder ' zijn een positieve waarde, wmb is die waarde 0quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Rare logica heb jij, waar zeg ik dat het BETER is?
Ze zijn niet dom, alleen minder relevant dan ze zelf denken. Het is gewoon een interessante website die af en toe (steeds minder vaak) met belangrijke onthullingen komt. Dat veel van hun lezers PVV, VVD of Piratenpartij kiezen maakt uiteindelijk geen klap uit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij onderschat de GeenStijl lezer. Ze zijn wel tegendraads, maar niet dom. Dat jij die grote bekken meteen serieus neemt zegt meer over jezelf
Ja, ik ook. Klagen kan bij dhr. M. de Hond, ik heb dit rechtstreeks van de website van peil.nl gekopieerd.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:44 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ik mis combinatie PvdA + VVD + D66 (+ GL).
Dat zijn al drie min of meer geloofwaardige combi's die tot de mogelijkheden behoren.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef capricia het volgende:
Over rechts heeft inmiddels ook wel bijna een meerderheid. Ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |