Van wie verwacht je dat verhaaltje? Ik kan je wel een verhaaltje uit de doeken doen over mijn verkregen inzichten, maar kan wel verklappen dat dat niet tot een omarming van haar filosofie heeft geleid.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef Monolith het volgende:
Ik wacht nog steeds op een verhaaltje met verkregen inzichten over de boekjes van Rand.
Van de mensen die hier haar werken neerzetten als 'boeken waar je veel van geleerd hebt' uiteraard.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:43 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Van wie verwacht je dat verhaaltje? Ik kan je wel een verhaaltje uit de doeken doen over mijn verkregen inzichten, maar kan wel verklappen dat dat niet tot een omarming van haar filosofie heeft geleid.
Mwoah, het zegt meer iets over het onderwijs dat jij gekregen hebt natuurlijk. Dat soort dingen kreeg ik al wel te horen op de basisschool. Ik had dan echter ook wel docenten die vaak zelf de oorlog nog hadden meegemaakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:22 schreef ElizabethI het volgende:
De Tweeling van Tessa de Loo. Tijdens het lezen van dat boek realiseerd ik me voor het eerst dat de Tweede Wereldoorlog ook voor veel Duitsers een vreselijke tijd was. Ik ergerde me dood een de Nederlandse helft van de tweeling die zichzelf echt als slachtoffer zag terwijl de oorlog voor het Duiste meisje veel erger was geweest. Achteraf heel dom dat ik me toen pas realiseerde dat veel Duisters net zo goed slachtoffer waren, zegt wel weer iets over hoe er onderwijs gegeven word over dit onderwerp.
Mens erger je niet heb ik ook gelezen. Interessant boek!quote:
Een ander interessant boek over de val van Rome is Rubicon door Tom Holland:quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:39 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ben nu bezig in 'guns, germs & steel'. Zag dat deze eerder ook al genoemd werd, maar had hem zelf toen al gekocht. Nog geen tijd gehad om erin te beginnen. Vind het tot nu toe een goed boek, wat toch weer even een mooi (ander) beeld geeft van de ontwikkelingen hier op de wereld.
[ afbeelding ]
Daarvoor dit boek gelezen. Wel minder wetenschappelijk, maar ik zag het liggen bij de Slegte voor 3 euro, daar kun je je geen buil aan vallen leek me. "de wording van een wereldmacht", door Jaap ter Haar dus. Oud boek, jaren '50. Maar dat maakt voor wat geschiedenis ook niet zo veel uit. De ontwikkeling van de VS was voor mij redelijk onbekend(ben veel meer van europese geschiedenis), en dit heeft toch even in sneltreinvaart de nodige zaken op een rijtje gezet. Leuk boek om te lezen, wel dus wat ouder, en in deze druk wel erg veel druk/zet fouten.
[ afbeelding ]
Aanrader vond ik dit boek vooral, "de val van Rome", door adrian goldsworthy. Je moet er wel even de tijd voor nemen, en om het nou in 1 ruk uit te lezen is misschien ook niet zo handig. Maar als je wat meer wil weten over de ondergang van het romeinse rijk, en niet meteen de dikke pil van Gibbon wil lezen, is dit een goede.
[ afbeelding ]
zal nog eens verder zoeken naar wat ik de laatste tijd heb gelezen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |