Wat is jouw definitie van een centrum rechts kabinet?quote:Op maandag 5 april 2010 16:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Frits Wester is actief geweest in het CD(J)A en is voorlichter geweest van Elco Brinkman. En hij heeft nog steeds, al zal hij dat nooit toegeven, een zwak voor het CDA. En hij is inderdaad een voorstander van een centrum-rechts kabinet.
Misschien niet volledig representatief, maar nog altijd helderder dan de 'black box' formules van Synovate en Peil.nlquote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
een website-poll als representatieve peiling zien
En dus daarom beter?quote:Op maandag 5 april 2010 21:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Misschien niet volledig representatief, maar nog altijd helderder dan de 'black box' formules van Synovate en Peil.nl
nee, wie zijn wij (incl. Jij) om te zeggen wat beter is en wat niet. Dat merken we pas na de verkiezingen.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 4 april 2010 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
een website-poll als representatieve peiling zien
Rare logica heb jij, waar zeg ik dat het BETER is?quote:
Een PVV+VVD-kabinet, jezus christus, het zou je maar gebeuren!quote:Op zondag 4 april 2010 14:21 schreef Mindblower2k4 het volgende:
Ik had dit al ergens anders geplaatst maar als RTL het voor het zeggen had werd het dit:
Misschien wel interessant: (Bron RTL: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)te_verkiezingen.xml)
Voorstemmen (tot en met zaterdag ochtend 03042010):
CDA: 6%
PvdA: 15%
VVD: 21%
PVV: 34%
D66: 11%
SP: 5%
GroenLinks: 3%
ChristenUnie: 2%
SGP: 1%
TON: 1%
PvdD: 2%
Aantal stemmen: 4843
En nu in zetels (totaal krom natuurlijk maar wel leuk om te zien):
CDA: 9 Zetels
PVDA: 22.5 Zetels
VVD: 31.5 Zetels
PVV: 51 Zetels
D66: 16.5 Zetels
SP: 7.5 Zetels
GL: 4.5 Zetels
CU: 3 Zetels
SGP: 1.5 Zetels
TON: 1.5 Zetels
PvdD: 3 Zetels
Jij onderschat de GeenStijl lezer. Ze zijn wel tegendraads, maar niet dom. Dat jij die grote bekken meteen serieus neemt zegt meer over jezelfquote:Op maandag 5 april 2010 23:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Een PVV+VVD-kabinet, jezus christus, het zou je maar gebeuren!
Maar ja, peilingen zijn natuurlijk altijd maar een deel van de waarheid. Aan selectie ontkom je niet, of het nu gaat om het type mensen dat zich voor peilingen aanmaakt, of het feit dat het juist van RTL of Geenstijl komt.
Wel is het zo dat de peilingen van zowel Synovate als De Hond waarschijnlijk uiteindelijk dichter bij de werkelijkheid komen te staan. Die zijn zeker niet perfect of volledig representatief, maar ze geven wel een waarschijnlijke uitkomst aan. De verhoudingen uit die peilingen zijn een stuk waarschijnlijker dan het idee dat de PVV en VVD samen een meerderheid krijgen, of dat de Piratenpartij net zo'n start krijgt als de PVV in 2006.
RTL, en met name Geenstijl, trekken toch voornamelijk mensen met bepaalde belangen. De meeste GS-lezers downloaden graag alles wat ze maar kunnen, en hebben schijt aan maatregelen die de internetvrijheid beperken, dus is er best een groot deel bereid om in zo'n poll Piratenpartij te kiezen. Zo zullen er genoeg jongeren zijn die internetvrijheid belangrijk vinden en GS lezen, maar dat vertaalt zich natuurlijk nooit in zo'n percentage voor de Piraten.
De meesten zullen uiteindelijk toch weer bij PvdA, CDA, VVD of de D66-escape uitkomen. Dat de mensen van Geenstijl zich daardoor miskend voelen (door de twee "grote" peilingen that is) en een links complot vermoeden, dat is jammer, maar vooral hun eigen probleem (dat de meeste mensen andere belangen hebben).
Ik heb aardig wat advanced statistics gevolgd, ik geloof dat ik wel kan zeggen welke methode een betrouwbaardere resultaat geeft.quote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef Mindblower2k4 het volgende:
[..]
nee, wie zijn wij (incl. Jij) om te zeggen wat beter is en wat niet. Dat merken we pas na de verkiezingen.
Blijkbaar geef je het ' helderder ' zijn een positieve waarde, wmb is die waarde 0quote:Op maandag 5 april 2010 22:58 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Rare logica heb jij, waar zeg ik dat het BETER is?
Ze zijn niet dom, alleen minder relevant dan ze zelf denken. Het is gewoon een interessante website die af en toe (steeds minder vaak) met belangrijke onthullingen komt. Dat veel van hun lezers PVV, VVD of Piratenpartij kiezen maakt uiteindelijk geen klap uit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij onderschat de GeenStijl lezer. Ze zijn wel tegendraads, maar niet dom. Dat jij die grote bekken meteen serieus neemt zegt meer over jezelf
Ja, ik ook. Klagen kan bij dhr. M. de Hond, ik heb dit rechtstreeks van de website van peil.nl gekopieerd.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:44 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ik mis combinatie PvdA + VVD + D66 (+ GL).
Dat zijn al drie min of meer geloofwaardige combi's die tot de mogelijkheden behoren.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:52 schreef capricia het volgende:
Over rechts heeft inmiddels ook wel bijna een meerderheid. Ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |