abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:32 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79570655

De OP

Milde- Krieger 1941 - Due to petrol scarcity during Second World War, 100 to 150 cars were produced with electric propulsion. Top speed 40 kph. Weight 1412 kg. Operating range 100 km. 48 batteries stored at front and rear ends.

Mildé - Kriéger 1940-1942

In 1940 was Frankrijk bezet door Duitse militaire troepen. Het was in deze zeer moeilijke periode (1941) dat het bedrijf Mildé-Kriéger werd opgericht om samen aan een project van elektrische voertuigen te werken.
Charles Mildé leidde de organisatie en had al vele elektrische moratorium(lijk)wagens ontworpen onder zijn naam. Louis Kriéger, een man op leeftijd (73) en een directe afstammeling van de familie Kriéger, bouwde al vanaf 1880 elektrische voertuigen.

Het project werd,om praktische redenen, ontwikkeld op basis van een bestaande auto. Het gekozen model was een La Licorne 6CV uit 1939. Lichtgewicht, compact en had een goed stevig chassis. Deze auto had de perfecte eigenschappen voor een succesvolle conversie.

De eerste Mildé-Kriéger werd gehomologeerd op 7 maart 1941 door de Dienst Mijnen onder de code MK 10 type 124. De wagen functioneerde zonder problemen, natuurlijk, het onderzoek naar de prestaties was bij voorkeur gericht op het rijden met de wagen ondanks het gebrek aan brandstoffen.

Er wordt geschat dat tijdens deze donkere periode in de Franse geschiedenis tussen de 100 en 150 mildé-Kriéger’s zijn geproduceerd. Het hadden er meer kunnen zijn want de Duitse autoriteiten verbood de productie op 1 oktober 1942 en zo kwam aan dit industriële avontuur van elektrische auto’s bouwen een einde. Mede door een bombardement op één van de Licorne fabrieken zijn er momenteel slechts twee van de elektrische Licorne-mildé-Kriéger auto’s over gebleven.

De elektromotor van het type ‘slagschip SAFI’ vervangt de benzine en haalt zijn energie uit 48 batterij elementen die verspreid zijn over de voor- en achterzijde. De auto heeft door zijn gewicht van 1412kg een snelheid van 40 km/h met een bereik van 100km.

Museum Collectie Mobil'Eco.
Jean Michel Horvat-Christiant Lucas-Robin Buitenhuis
www.mobil-eco.com

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.

Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.

Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden

[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-03-2010 14:57:36 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79571013
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_79571158
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:01:51 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571291
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:13 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571303
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
[ afbeelding ]
Een ouwe DS
pi_79571342
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_79571426
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
pi_79571516
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
pi_79571595
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
_! It's the testosteron speaking again!
pi_79571870
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

_! It's the testosteron speaking again!
Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:21:44 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79571956
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
Ik kan je alleen verzekeren dat mijn geslacht daar weinig mee vandoen heeft Ik vind het persoonlijk nogal autistisch dat alles in het teken moet staan van het nummertje van de SC, maar he wie ben ik Ik doe liever een auto die ik wel gewoon leuk vind, dan dat ik me suf moet zoeken naar iets met dat cijfertje
pi_79571960
tvp
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:53:48 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79573094
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:25:23 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79574369
TVP. Zojuist in mijn hotel aangekomen na een lange rit. Het viel me wel mee, ik heb anderhalf uur van de routeplanner's tijd afgereden (gelukkig geen politie gezien ) Nu even omkleden en dan naar het werk!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:00:24 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_79578387
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een ouwe DS
met meedraaiende koplampen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:16:25 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79578900
Gloeiendegloeiende; wanneer krijgen vrouwen nu eens verstand ??

Vrouwlief komt net thuis; die had de achterdeur van de Chevy FF dichtgedonderd met de ruit half open

MP : gezocht....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79579290
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:00:26 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79580262
Ennn. complete achterdeur aangeschaft met elektrisch slot en 3e remlicht, zaterdag FF erin hangen

Wát nou onderdelen lastig te krijgen
pi_79580741
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
pi_79580990
Rijdt de 111 nog wel dan?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_79581964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:19 schreef Paladijn het volgende:
Rijdt de 111 nog wel dan?
De voorwielen wel, de achteriweln zonet niet, mooi rubberspoor door de straat

hoop maar dat ik de NIva niet teveel heb verneukt met slepen

Zo ja, staat de Datsun al weer klaar
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:59:41 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79582767
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
onderdelen voor yanks zijn echt een makkie, ik had een ster/scheurtje in de koplamp van de Chev, FF bellen, kun je nog merken kiezen ook, gister gebeld, vandaag binnen.
Met die deur moet je mazzel hebben, maar die ligt gegarandeerd ergens, je hoeft nooit lang te zoeken. En plan B is gewoon over laten komen; aan de overkant is bijna alles nieuw verkrijgbaar.. origineel of duplicate, maar da's minstens net zo goed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79585792
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Sounddragon het volgende:

Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79587942
en we zijn zwart
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_79588465
Die Mercedes die al een tijd hier in de buurt staat heeft al 2 jaar geen APK
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_79588509
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef ThaFreak het volgende:
en we zijn zwart
shocking!

Fijn he? Welkom terug bij de echte mensen
pi_79588786
Die MED.. om te janken

En nog niemand die een afscheidstopic voor je heeft geopend? Terwijl je al dik een half uur zwart bent? Ik was niet zuur, maar zo word je het wel Is fok fok niet meer, of word ik gewoon te oud?

bedankt Italotukker-kaboutertje!
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:10:13 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79589018
quote:
en we zijn zwart
Eej Swa
pi_79590242
Je wordt gewoon te oud Lexxx

Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum

En als je meer geld uit wilt geven:

Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_79590659
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:36 schreef Paladijn het volgende:
Je wordt gewoon te oud Lexxx

Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum

En als je meer geld uit wilt geven:
[ afbeelding ]

Saab , heb je een linkje? En een MX-5 is gewoon te duur.
pi_79592012
Saabforum.nl leest nu een stuk minder fijn met die nieuwe skin vinnik
Een oldtimer-Saab is natuurlijk ook erg leuk. Heb het zelf ook overwogen om een belastingvrije 900 classic te nemen, maar dan wel eentje zonder werk. Anders zou ik er 3 hebben staan in 'projecten'-categorie En zo'n goed exemplaar is dan wel weer vrij prijzig, dus dat toch maar even niet.

Maar ik ben vanmiddag wel zowaar met de 95 bezig geweest chroom-stukken achter eraf gehaald en daarna de achterbumper.
pi_79592476
En die 900 Turbo voor 500 euro? Dat kan gewoon niet lijkt me
pi_79592677
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ah, da's wel stom... Heb je tijgerbalsem of spierbalsem in huis? Even smeren vanavond En een masseuse wil ook helpen, als je er eentje in huis hebt die maar eens lief aankijken

Oeh, dat lijkt mij ook wel tof ja Ik wist niet waar Elba lag, maar volgens google is het een Italiaans eiland Ga je daar in een hotel zitten of heb je een appartement oid?
Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.

We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_79592918
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativeren Daar is het alleen niet rendabel meer als het in de schrootpers is geweest zo lijkt het soms. Dus wat ze daar als een goed opknappertje of een auto met 'een beetje werk' noemen kan in de praktijk vies tegenvallen (al heb ik de desbetreffende advertentie niet gelezen).
Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten.

Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee
pi_79593000
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef Dingest het volgende:

[..]

Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativeren Daar is het alleen niet rendabel meer als het in de schrootpers is geweest zo lijkt het soms. Dus wat ze daar als een goed opknappertje of een auto met 'een beetje werk' noemen kan in de praktijk vies tegenvallen (al heb ik de desbetreffende advertentie niet gelezen).
Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten.

Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee
En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.
pi_79593014
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.

We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
Dat klinkt wel als een heel leuk weekje weg
pi_79593088
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.
Verkijk je ook niet op zo'n hemeltje, volgens mij is dat vervangen ervan vaak nog vrij prijzig. Meestal doen ze dat ook als massa-inkoop. Je kan het met nietjes of lijm wat fixen, maar dat is ook maar tijdelijk en beperkt. Als je het een beetje netjes wil hebben moet je het toch gewoon vervangen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 06:13:51 #38
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79596083
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd

Klinkt goed! Tof hoor!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:18:12 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79596934
quote:
en we zijn zwart

The end of an era...
pi_79600975
TVP.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:53:04 #41
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79601085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's

Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:57:17 #42
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_79601255
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En niet mooi (voor dat geld) !
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_79601548
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 06:13 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd

Klinkt goed! Tof hoor!
Hoop ik ook, nu zit mn nek helemaal vast ik twijfel nog of ik zal gaan werken. Ik mag thuis blijven van mn manager, maar ik heb eigenlijk een aantal afspraken staan.

En de massage zal zeker werken, ik word er altijd helemaal ontspannen van en dan trekt de pijn langzaam weg.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:31:16 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79602656
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's

Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud, met als giga voordeel dat je in principe alles wel zelf kunt mits je de spullen en kennis hebt (als je dat niet hebt moet je er niet aan beginnen), je hoeft zelden naar de garage, computers uitlezen kun je zelf of is niet nodig, en het is prima te doen om hem als daily te verzekeren mét de financiële benefits van een klassiekerverzekering

Komen we idd op het subjectieve van 'dure' auto's.. wat men hier vaak als een klassieker ziet, is een barrel van 1500 ¤ wat per ongeluk 25+ jaar oud is , en JA, dán ga er serieus veel geld in zo'n hok om hem rijdend te krijgen/houden duhhuh

Als je gewoon eerlijk geld voor een eerlijke auto betaalt, valt het echt wel mee

If you pay for shit, don't complain about the smell
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:21:19 #45
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79604655
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Is 500,- je max budget?
pi_79605755
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:

[..]

MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:21 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Is 500,- je max budget?
Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:13:47 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79606371
Hehe

vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14:29 #48
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606401
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.
Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed? Zulke autootjes zijn wel te krijgen voor zo'n prijs die ook nog goed zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:17 #49
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606433
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Hehe

[ afbeelding ]
Jammer van die golf...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:58 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79606460
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:21:39 #51
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606669
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:15 schreef Barcaconia het volgende:
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken
Motorbeurs?

pi_79606741
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed? Zulke autootjes zijn wel te krijgen voor zo'n prijs die ook nog goed zijn.
Kwas al aan het kijken naar een Panda ofzo, voor 500 euro best een goede te krijgen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:26:09 #53
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79606835
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Motorbeurs?

[ afbeelding ]
Nope, vrachtwagens.
Wel een mooie tijd gehad gisteren maar damn, nu moet ik de hele dag staan en praten en mijn kop knalt uit elkaar
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 14:39:18 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79609527
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Hehe

[ afbeelding ]
I love strak parkeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:46:37 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79616892
Ze staan hier op de oprit altijd met de spiegels tegen elkaar, krijg je geen pakkie sigaretten tussen
SPOILER
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:16:33 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79617916
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

I love strak parkeren.
Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:46:29 #57
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79621388
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud
Dat stel ik toch nergens?
Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
quote:
If you pay for shit, don't complain about the smell
correct.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:
MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1
IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:

En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar.
pi_79621665
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

I love strak parkeren.
Als ik dat golfje was geweest had ik mijn deur nog even harder open gegooid .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:01:27 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79622075
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
Ik bedoel met onderhoud, meer: olie, banden, wissertje, filtertje e.d., en dat heeft een nieuwe auto ook nodig, wat dat betreft maakt het niet zoveel uit wat voor auto je rijdt, misschien dat het interval van de beurten iets uitmaakt, maar dan houdt het ook op..
Herstel/restauratie kosten kun je zelf bepalen door te investeren bij de aanschaf; betaal je meer krijg je meestal ook meer..
Daarom roep ik ook altijd dat al die drama verhalen over het onderhoud van klassiekers de wereld in worden geholpen door het gejank van mensen die voor een duppie op de eerste rang wilden zitten bij aanschaf
SPOILER
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:03:18 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79622164
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd
pi_79622780
quote:

[..]

[..]

correct.
[..]

IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:

En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar.
Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.

Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
pi_79622808
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd
Ik ook
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:23:21 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79623193
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.

Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
In een C kadeath van 150 GULDEN
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:59:38 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79627827
quote:

[..]

Als dat jouw golfje was geweest had ik er hem pontificaal achter gezet
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13:40 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79628512
quote:

[..]

Dat ga jij vervelender vinden dan ik.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13:53 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79628521
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje
Jammer !
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:23:07 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79631233
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Jammer !
Moet binnenkort maar ff gaan sluiten met een ander programma

Ik heb gisteren trouwens nog een Alto gejumpstart
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 23:48:14 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79631940
Gaaf ! Ik neem ook wel startkabels mee morgen. Dan kan je een auto die een straat verderop staat nog jumpstarten
pi_79638684
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, stel een budget voor jezelf op voor het komende jaar, er komt meer bij een auto kijken dan alleen aanschaf en wegenbelasting.

Ik ben begonnen met een Rover 600 vanuit de insteek dat ik veel snelweg km's moest maken en die comfortabel en veilig wilde maken. Ik heb daar wat langer voor doorgespaart ipv meteen een autootje te halen, betaalde mijn ouders gewoon benzinekosten als ik hun auto een keer meehad.

Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet.

Maar goed, maak eens een budget overzicht in excel voor dit jaar en kijk waar je het meeste geld aan kwijt bent, dan kun je daar op 'bezuinigen'. ANWB heeft volgens mij wel een afschrijvingsberekening op hun site staan trouwens. Ik gok dat verbruik met stip op 1 staat, dat heb je met je rechtervoet in de 'hand'

OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:20:56 #70
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_79638833
quote:

Ik heb een Ford fietsmand (mk3), en die voldoet prima hoor. Een keer ergens op geknald (andere auto), maar die auto had way meer schade dan mijn fietsmand. Verder ga je als je zo'n auto hebt (ik tenminste) niet moeiljik doen over een deukje meer of minder... En tegen een boom knallen.., ja, als je daartoe in staat bent, ga je sowieso geen 'kleintje' rijden...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:43:35 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79643831
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:22:02 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79644677
Onderweg naar operatie nachtvlucht
pi_79644902
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:43 schreef Sounddragon het volgende:
Go puppy

Haha stoere hond
pi_79651543
Net dat ik dacht dat m'n conditie aan de lage kant was, fiets ik op m'n vierde langere dagtocht dit jaar toch weer 86,5 km bij elkaar
Hopen dat het redelijk droog blijft, want ik heb nog drie dagen over en zit nog niet aan m'n quota
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:26:56 #75
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79656288
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen.
Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:45:50 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79656744
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:26 schreef Barcaconia het volgende:
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen.
Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden
Zin moet je maken

F5F5F5F5F5F5
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:12:15 #77
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79657412
even wachten dan. Ik zit mobiel. Ff kijken of het lukt. Zijn wel phomepics...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:38:45 #78
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79658123
helaas geluidsdraak. Vanavond fap je maar op wat anders
  zondag 28 maart 2010 @ 00:01:51 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79658759
Bad Equipment Bummer
  zondag 28 maart 2010 @ 00:14:03 #80
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79659098
Weet iemand toevallig waar de tankvlotter van een Fordje Ka zit? Gewoon onder de achterbank of hebben ze het lastig gemaakt?
  zondag 28 maart 2010 @ 00:15:55 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79659149
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen
  zondag 28 maart 2010 @ 00:17:42 #82
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79659210
vandaag supra uit winterstal gehaald.

ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro.
thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro

heerlijk, zo'n hobby
  zondag 28 maart 2010 @ 00:29:19 #83
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79659488
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen
Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.
Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren.
  zondag 28 maart 2010 @ 01:20:26 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79660555
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:17 schreef Tjabbo het volgende:
vandaag supra uit winterstal gehaald.

ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro.
thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro

heerlijk, zo'n hobby
hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan
  zondag 28 maart 2010 @ 01:24:11 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79660619
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:29 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.
Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren.
mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet
SPOILER
  zondag 28 maart 2010 @ 13:33:37 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_79667905
quote:
Wij hebben deze test ook gedaan, de Fiat kwam daarbij nog redelijk goed uit de test. En hoevaak knal je nu tegen een Q7 op. Een boom is veel harder

[ Bericht 2% gewijzigd door daNpy op 28-03-2010 13:39:26 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_79668352
GVD, ligje ff relaxed vanuit bed de samenvatting van de F1 te kijken, zie je per ongeluk de uitslag
pi_79671922
Maar wel een hele mooie uitslag!
  zondag 28 maart 2010 @ 17:13:03 #89
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79674495
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet
SPOILER
Kwam het ergens tegen bij mijn zoektocht op internet, maar weet niet meer bij welke auto het zou moeten zijn. Misschien klopte het ook niet wat die gene zei.
pi_79695769
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:13 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet.

OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen.
Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is Al zal ik niet betwisten dat een >2003 auto veiliger is dan een circa 1995 auto, of dat je beter af bent in een grote bak dan in een kleinere auto van gelijke leeftijd als je besluit een boompje te koppen. En zo'n filmpje is leuk en aardig, maar zegt zonder verdere info niet bijzonder veel. Het ziet er vrij ernstig uit, maar dat zegt bij moderne auto's niet zo heel veel meer

Ik kan een heel verhaal ophangen over het verschil van kans op een ongeluk in een stadsauto en een grotere auto, of de andere manier van rijden die je doet in een stadsauto t.o.v. een middenklasser waardoor het risico ongeveer net zo groot blijft en dat veel veiligheid afhankelijk is van de bestuurder en niet de auto. Of dat het ongeluk zelf een grote rol speelt op de afloop ervan. Maar het belangrijkste is: een ongeluk behoort tot de risico's die je neemt als je in een auto stapt - ongeacht de auto. Op de fiets ben je nóg kwetsbaarder, om geraakt te worden maar ook om slecht ten val te komen. Kunnen we dat ook maar beter niet doen? Het staat een ieder vrij om te bepalen wat hij of zij veilig vindt, maar rationeel gezien is een stadsauto ongeveer net zoveel een doodskist op wielen als elk ander voertuig op de weg.

Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie auto De 75 ook trouwens, vooral dat interieur. En ik moet nog eens die 9000 komen bekijken bedenk ik mij nu.
pi_79695785
Oeh, trouwens Alex, in de nieuwe DVD van Jeremy Clarkson - "Duel" - gaan ze offroaden en afkraken met o.a. een Niva "Famed for being slower than wind erosion."
  maandag 29 maart 2010 @ 10:36:30 #92
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79698865
quote:
Op maandag 29 maart 2010 03:39 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is
Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheid
Juist met andere mensen in de auto gebeuren vaak ongelukken door afleiding, ik zie op de redactie regelmatig verhalen en foto's voorbijkomen van kinderen of andere inzittenden die afleiden, auto komt even in de berm, reageert te extreem en zoinkt door een boom of sloot heen, dat zijn echt niet alleen maar crxjes. Concreet voorbeeld: vriendin die de handrem aantrekt met 120 op de afsluitdijk omdat ze denkt dat het een borstel is shit happens met inzittenden.
quote:
Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie auto De 75 ook trouwens, vooral dat interieur. En ik moet nog eens die 9000 komen bekijken bedenk ik mij nu.
Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie design De 75/S-type staan eigenlijk nog wel op mijn lijst van te bezitten auto's, maar dat houdt ook een keer op... heb er nu al drie voor de deur staan
Saab bekijken kan binnenkort wel, geef maar aan wanneer je tijd hebt We gaan er waarschijnlijk dit weekend wat klein onderhoud aan doen, mogelijk ook wat groot onderhoud als mijn broertje genoeg tijd heeft. Dan kunnen we daarna een begin gaan maken met het 'verfraaien'/beschilderen.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:27:52 #93
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79700027
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan
ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg
  maandag 29 maart 2010 @ 12:07:47 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79701404
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:27 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg
Er is maar één ding waar een auto blij van wordt, en dat is rijden
pi_79701576
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken
  maandag 29 maart 2010 @ 12:38:51 #96
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79702466
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken
Balen! Misschien een stomme vraag, maar moet je vader mee? Je zou ook met iemand anders kunnen gaan kijken, dat vergroot je mogelijkheden lijkt me.
pi_79702759
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:38 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Balen! Misschien een stomme vraag, maar moet je vader mee? Je zou ook met iemand anders kunnen gaan kijken, dat vergroot je mogelijkheden lijkt me.
Tja in mijn omgeving is mijn pa degene met het meeste verstand er van . Kan wel een vriend meenemen of alleen gaan maar dan gaan we dingen over het hoofd zien.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:55:43 #98
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79707231
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten.

Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef
pi_79707342
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:55 schreef Barcaconia het volgende:
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten.

Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef
Nou, als er iemand is die zich geroepen voelt om mee te gaan dan mag dat .. Ik heb alleen geen zin om een miskoop te doen zeg maar , aangezien de APK voor dat ding er ook aan zit te komen.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:01:09 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79707470
Ik snap wel dat je voor zeker wilt gaan met je eerste auto, maar ik geloof dat je het er nu al een half jaar over hebt om iets te kopen, dat is wel heel erg zeker

Zoals ik al eerder zei, imo is de les die je leert als je 1000 euro aan onderdelen uit moet geven aan een auto van 300 euro meer waard dan 1300 euro totaal
pi_79707530
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
Ik snap wel dat je voor zeker wilt gaan met je eerste auto, maar ik geloof dat je het er nu al een half jaar over hebt om iets te kopen, dat is wel heel erg zeker

Zoals ik al eerder zei, imo is de les die je leert als je 1000 euro aan onderdelen uit moet geven aan een auto van 300 euro meer waard dan 1300 euro totaal
Punt is ook dat ik gewoon niet alleen wil gaan. En mijn vrienden hebben school enzo, dus dat werkt ook niet echt. En aan mijn moeder heb ik helemaal niks
  maandag 29 maart 2010 @ 15:11:09 #102
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79707837
Ik begrijp het ook wel, maar ik bedoel maar te zeggen dat je toch een keer de knoop door moet hakken. Zaterdags je pa in de Astra duwen en naar een verkoper toerijden en een auto kopen. Anders blijf je bezig
pi_79707944
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Barcaconia het volgende:
Ik begrijp het ook wel, maar ik bedoel maar te zeggen dat je toch een keer de knoop door moet hakken. Zaterdags je pa in de Astra duwen en naar een verkoper toerijden en een auto kopen. Anders blijf je bezig
Tja zo werkt het misschien voor jouw, maar voor mij niet .. Ik ben nog enigszins kieskeurig . Maar ik ga sowieso vrijdag kijken als het de verkoper uitkomt. Misschien wel eerder.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:20:23 #104
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79708160
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Tja zo werkt het misschien voor jouw, maar voor mij niet .. Ik ben nog enigszins kieskeurig . Maar ik ga sowieso vrijdag kijken als het de verkoper uitkomt. Misschien wel eerder.
Ach en het heeft geen haast Je hebt de auto van je ouders die je zolang kunt lenen. Een auto is voor de meeste mensen nou eenmaal geen impulsaankoop, het gaat over een groter bedrag, dus daar wil je graag over nadenken lijkt me Om zo de kans op een miskoop te minimaliseren
pi_79708277
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ach en het heeft geen haast Je hebt de auto van je ouders die je zolang kunt lenen. Een auto is voor de meeste mensen nou eenmaal geen impulsaankoop, het gaat over een groter bedrag, dus daar wil je graag over nadenken lijkt me Om zo de kans op een miskoop te minimaliseren
Dat dus, maar ik hoop echt dat ie nog niet verkocht word .. Want deze ziet er echt goed uit
  maandag 29 maart 2010 @ 16:44:28 #106
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79711779
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik heb juist de indruk dat een auto vaak wel een impulsaankoop is, men vliegt van het ene naar het andere merk/type en haalt spontaan een auto waar nog het nodige extra mis mee blijkt te zijn. En laten we reeel zijn, bij auto's heb je onder de 2000 euro een (zeer) grote kans op gebreken die vroeger of later hersteld moeten worden.

Ik ben het wel met Barca eens, budget klaarzetten, auto's uitzoeken, werkplaatshandboek erbij, vervolgns de knoop doorhakken en een auto die je bevalt aanschaffen. Indien je je zorgen maakt over budget kun je het net zo goed laten om een auto te halen, het is nou eenmaal een bodemloze put, de een oogt alleen wat minder diep dan de ander
pi_79711997
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:44 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik heb juist de indruk dat een auto vaak wel een impulsaankoop is, men vliegt van het ene naar het andere merk/type en haalt spontaan een auto waar nog het nodige extra mis mee blijkt te zijn. En laten we reeel zijn, bij auto's heb je onder de 2000 euro een (zeer) grote kans op gebreken die vroeger of later hersteld moeten worden.

Ik ben het wel met Barca eens, budget klaarzetten, auto's uitzoeken, werkplaatshandboek erbij, vervolgns de knoop doorhakken en een auto die je bevalt aanschaffen. Indien je je zorgen maakt over budget kun je het net zo goed laten om een auto te halen, het is nou eenmaal een bodemloze put, de een oogt alleen wat minder diep dan de ander
Je bent al een goed eind onderweg als je bij voorbaat kiest voor een "ouwelullenbak" zodat je vantevoren weet dat er geen CRX-sjonnies in hebben gereden.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2010 @ 16:57:16 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79712364
2 april verloopt mijn rijbewijs. Zal ik het vernieuwen ?
  maandag 29 maart 2010 @ 16:59:36 #109
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79712448
Als die sjonnies hem netjes warmreden en goed onderhouden hebben is dat juist een pluspunt
Het is m.i. doorgaans ook beter om een auto bij een liefhebber/prive-verkoper te halen dan bij een handelaar die de auto slechts doorschuift, alleen al omdat de eersten doorgaans eerlijker zijn over aanwezige gebreken

Trouwens Sjoegerd, voor je begint over auto's die 'er goed uitzien', wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee?

Op het eerste gezicht redelijke auto, maar binnen 5 minuten waren we weer weg...
  maandag 29 maart 2010 @ 17:18:57 #110
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79713230
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef 2cv het volgende:
Is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet medisch gekeurd worden?
pi_79713381
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Paladijn het volgende:
Als die sjonnies hem netjes warmreden en goed onderhouden hebben is dat juist een pluspunt
Het is m.i. doorgaans ook beter om een auto bij een liefhebber/prive-verkoper te halen dan bij een handelaar die de auto slechts doorschuift, alleen al omdat de eersten doorgaans eerlijker zijn over aanwezige gebreken

Trouwens Sjoegerd, voor je begint over auto's die 'er goed uitzien', wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Op het eerste gezicht redelijke auto, maar binnen 5 minuten waren we weer weg...
De lak op de motorkap. Ik zie een vlek in andere kleur

Maar ik heb vandaag ook voor een andere auto gemaild. Ik kan namelijk niet wachten tot ik wat van die andere gast hoor
  maandag 29 maart 2010 @ 17:29:05 #112
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79713623
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Paladijn het volgende:
wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee?[/sub]
Merk: Saab.
Punt.

† In Memoriam † maandag 29 maart 2010 @ 17:33:21 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79713774
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:18 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet medisch gekeurd worden?
Al gedaan
  maandag 29 maart 2010 @ 17:35:33 #114
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79713859
We hebben geen Saab, het is een Spysaabker

Maar wat er mis is en je niet zo 1-2-3 op de foto's zag:
* de verkleuring op de motorkap is geen verkleuring maar schade welke alleen al zorgde dat de motorkap niet open kon
* koplamp rv zit de behuizing ingedrukt, zie ^^
* stoelen achterin zakten compleet door
* dakbekleding achterin lag compleet los / half weggerot
* lekkage achterin
* bestuurdersstoel was helemaal niet meer verstelbaar (en nee, was geen elektrische )

Kortweg, foto's zeggen niet alles en autoverkopers zijn niet te vertrouwen.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:36:27 #115
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79713895
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Al gedaan
Dan laat je je rijbewijs dus gewoon verlengen! tenzij je bent afgekeurd uiteraard
pi_79714165
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef 2cv het volgende:
Nee.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2010 @ 17:56:59 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79714515
pi_79720951
quote:
Op maandag 29 maart 2010 03:44 schreef Dingest het volgende:
Oeh, trouwens Alex, in de nieuwe DVD van Jeremy Clarkson - "Duel" - gaan ze offroaden en afkraken met o.a. een Niva "Famed for being slower than wind erosion."
Hij is ERG traag ja

weer terug van een leuk weekend
  maandag 29 maart 2010 @ 21:39:04 #119
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79724483
Deze week 20 graden!
Vanmiddag even een ratel en torx setje kopen, donderdag het dak en de deuren van mijn auto afhalen
pi_79724754
3 dagen werken en dan lang weekend !
  maandag 29 maart 2010 @ 21:52:25 #121
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79725152
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
Deze week 20 graden!
Vanmiddag even een ratel en torx setje kopen, donderdag het dak en de deuren van mijn auto afhalen
Wat heerlijk! Hier moeten we daar vrees ik nog even op wachten Al hoop ik volgende week op beter weer, dan kan ik lekker m'n balkonnetje zomerklaar maken

Nog steeds bezig met die kachel?
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2010 @ 21:52:32 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79725162
Rijbewijs aangevraagd.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:52:59 #123
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79725184
Niet meer mee bezig geweest
Komt nog wel ooit goed hoop ik
pi_79725246
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

shocking!

Fijn he? Welkom terug bij de echte mensen
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

The end of an era...
vat het wel samen zo
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 29 maart 2010 @ 21:55:25 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79725309
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
Deze week 20 graden!
Niet wéér van de WM he

Be a man

maandag 29 maart 2010 @ 22:04:29 #126
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79725783
Weet je hoe takkeduur dat spul is
Ik koop geen Walmart meer, ik denk dat ik deze keer een budget van ongeveer 100 dollar vrijmaak voor een doppenset met ratel metrics en een ring/steeksleutelset in metrics.
pi_79726206
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:52 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat heerlijk! Hier moeten we daar vrees ik nog even op wachten Al hoop ik volgende week op beter weer, dan kan ik lekker m'n balkonnetje zomerklaar maken

Nog steeds bezig met die kachel?
Afgelopen week was het toch 20 graden?
  maandag 29 maart 2010 @ 22:16:18 #128
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79726396
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Afgelopen week was het toch 20 graden?
Voor zover ik weet geen 20, iets van 17/18, maar ja dat waren 3 dagen en nu is het weer kouder en veel regen Dus dat wordt wachten op de volgende warme dagen
pi_79727188
Hier was het volgens mij wel 20 .
pi_79727533

Wietze Tjoelker zijn Snap On bus

Bed
  maandag 29 maart 2010 @ 22:39:47 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79727587
Freightliner
  maandag 29 maart 2010 @ 22:39:57 #132
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79727597
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:32 schreef Anne het volgende:
Hier was het volgens mij wel 20 .
Bij mij in huis in elk geval wel, door het zonnetje op de ramen Het wordt nu al niet meer kouder dan 19 graden in huis
  maandag 29 maart 2010 @ 22:41:25 #133
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79727678
19 graden
20 graden
20 graden+
pi_79727798
Vanavond waarschijnlijk een homokineet gesloopt tijdens het weer op orginele veren/schokkers zetten van de ED
pi_79727977
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:43 schreef bietelboer het volgende:
Vanavond waarschijnlijk een homokineet gesloopt tijdens het weer op orginele veren/schokkers zetten van de ED
Balen, die dingen gaan sowieso gruwelijk snel stuk. Bij mijn CRX heb ik ze 2x moeten vervangen. En hoe lang heb ik 'm gehad? 2 jaar hooguit.
pi_79728005
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:41 schreef Barcaconia het volgende:
19 graden
20 graden
20 graden+
30+ graden .
pi_79728229
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Balen, die dingen gaan sowieso gruwelijk snel stuk. Bij mijn CRX heb ik ze 2x moeten vervangen. En hoe lang heb ik 'm gehad? 2 jaar hooguit.
Ding heeft altijd verlaagd rond gereden(al voor ik hem kocht) en nu is de as uit de kineet(bakzijde) geschoten..wel weer terug gekregen maar de boel trilt als een malle als ik die kant op stuur..

Blijkbaar echt een 4e gen kwaal zeg
  maandag 29 maart 2010 @ 23:18:44 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79729825
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:04 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je hoe takkeduur dat spul is
Ik koop geen Walmart meer, ik denk dat ik deze keer een budget van ongeveer 100 dollar vrijmaak voor een doppenset met ratel metrics en een ring/steeksleutelset in metrics.
Ik heb toevallig pas geleden voor zo'n zelfde budget een Inch set gekocht

Is Snap on daar ook duur dan ??
In de bizz waarin jij zit heb je toch wel ergens een of andere vage zakenrelatie die je aan het werk kan zetten?
SPOILER
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:28:24 #139
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79750864
Ik ken niemand met geheime relaties met een typmiep
En ik ken helaas ook niemand van Snap-On.
pi_79754971
De TV doet het niet meer .

"Afstemmen mislukt" . Ik heb géén zin om het dak op te gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 18:20:06 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79755156
En er is weer een BX minder op deze aardkloot.
pi_79756970
Is het legaal om met een taxibordje op het dak te rijden?
pi_79757090
Nee, dat is niet legaal, het is zelfs niet toegestaan om in een auto met (licht)blauwe platen te rijden zonder taxi-pas.
pi_79757227
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:07 schreef PeuRac het volgende:
Nee, dat is niet legaal, het is zelfs niet toegestaan om in een auto met (licht)blauwe platen te rijden zonder taxi-pas.
Mag het wel op t dashboard? .. Aangezien ik vaak mensen meeneem lijkt t me een geinige gadget
pi_79758467
Zo morgenavond bij de AX kijken
pi_79758705
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:20 schreef 2cv het volgende:
En er is weer een BX minder op deze aardkloot.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 19:50:15 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79758961
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 19:53:11 #148
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79759110
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:58:23 #149
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79759368
Dacht even dat je Criezel weer ergens tegenaan had geplant

Maar het is alleen maar dat gare ding
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:00:01 #150
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79759441
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo morgenavond bij de AX kijken
Foto?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:53 schreef 2cv het volgende:
Feauteas
Die had je toch al eerder laten zien, of ben ik nou gek?
pi_79759549
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Foto?
[..]

LINK

Dit is m ... Ik vind wit stiekem leuk
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:08:20 #152
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79759827
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:02 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

LINK

Dit is m ... Ik vind wit stiekem leuk
Ziet er netjes uit En een leuk karretje om te zien Maar vind em wel wat aan de prijs voor de leeftijd en km stand Dus afdingen maar
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:09:17 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79759857
Ben trouwens even aan het prutsen geweest

† In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:04 #154
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79759899
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:58 schreef Erasmo het volgende:
Dacht even dat je Criezel weer ergens tegenaan had geplant

Maar het is alleen maar dat gare ding
Op een ander forum schoten ze ook al massaal in de stress
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:16 #155
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79759915
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:09 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]
lol
Is dat jouw autootje?
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:20 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79759919
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Foto?
[..]

Je bent gek.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:54 #157
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79759949
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je bent gek.
Nuut! Je had ze gedaan dat je een BX in 2en ging zagen Ik ben niet gek, jij bent volgens mij vergeetachtig
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:11:09 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79759959
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:09 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]
Woehoe ! ! ! Echt super geweldig !
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:11:48 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79759992
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:10 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nuut! Je had ze gedaan dat je een BX in 2en ging zagen Ik ben niet gek, jij bent volgens mij vergeetachtig
Je bent gek want je hebt die foto's nog niet eerder gezien. Die foto's zijn n.l. vandaag pas gemaakt
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:13:11 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79760070
Die stuiter-BX is echt helemaal super Bedankt man ! ! ! mag ik hem als avatar gebruiken ?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:13:50 #161
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79760101
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:10 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

lol
Is dat jouw autootje?
Zie ik eruit alsof ik een bx rij?
pi_79760139
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:08 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit En een leuk karretje om te zien Maar vind em wel wat aan de prijs voor de leeftijd en km stand Dus afdingen maar
Nouja eerst maar eens zien wat het is
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:15:45 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79760206
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

11 april toch wel ?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:16:00 #164
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79760218
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:11 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je bent gek want je hebt die foto's nog niet eerder gezien. Die foto's zijn n.l. vandaag pas gemaakt
Ah, okee, meneer de chagrijn
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:16:50 #165
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79760265
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Weet ik veel Ik houd echt niet bij wie in welke auto rijdt Ik weet alleen die van Alex en Sounddragon en Barcaconia En die van 2cv, maar dat is niet zo moeilijk
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 20:18:32 #166
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79760358
Als je weet welke auto van mij is hoe kan je dan denken dat die BX van Erasmo is ?

Ze zei meneer de chagrijn tegen mij
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:20:36 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79760464
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mag het wel op t dashboard? .. Aangezien ik vaak mensen meeneem lijkt t me een geinige gadget
Ik zou het niet doen; taxichauffeurs hebben een schurft aan 'zwartrijders' en een beroerd gevoel voor humor
pi_79760805
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen; taxichauffeurs hebben een schurft aan 'zwartrijders' en een beroerd gevoel voor humor
Die verhalen las ik al ja . Achja ik kijk wel
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:36:38 #169
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79761336
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Als je weet welke auto van mij is hoe kan je dan denken dat die BX van Erasmo is ?

Ze zei meneer de chagrijn tegen mij
Ehm, nou ja, ik weet wat voor een het is en niet hoe ie eruit ziet

YW
pi_79761846
Marijke, was de Samara al zo wit of heb je zo hard gepoetst?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23:59 #171
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79764055
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Marijke, was de Samara al zo wit of heb je zo hard gepoetst?

Ze was al gebroken wit (dat is ze nog steeds) alleen dan zonder allerlei troep Pretty shniey huh?
pi_79764340
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:23 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ze was al gebroken wit (dat is ze nog steeds) alleen dan zonder allerlei troep Pretty shniey huh?
Ja, meeste witte auto's van die leeftijd zijn nogal grauwwit aan t worden zeg maar. Ik ben zelf niet echt een poetser dus wit bij mij wordt vanzelf bruin .
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:38:01 #173
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79764805
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ja, meeste witte auto's van die leeftijd zijn nogal grauwwit aan t worden zeg maar. Ik ben zelf niet echt een poetser dus wit bij mij wordt vanzelf bruin .
Ja, dat heeft deze verbazingwekkend genoeg nog niet echt. Wel wat plekjes op de lak, maar dat geeft niets
Ach, dan heb je tenminste wel eer van je werk als je em wel eens poetst

Ik ben nu serieus al sinds half 6 bezig om alle kaarten van m'n Tomtom te updaten
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:39:39 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79764887
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:16 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Weet ik veel Ik houd echt niet bij wie in welke auto rijdt Ik weet alleen die van Alex en Sounddragon en Barcaconia En die van 2cv, maar dat is niet zo moeilijk
Ik anders toch wel een van de apartere auto's hier al zeg ik het zelf
pi_79764967
Sputnik staat er ECHT glimmend bij! Ze glimde me gewoon tegemoet op de donkere parkeerplaats van het weekend hoor
pi_79765013
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Eenden zijn Visas voor beginners
pi_79765027
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:38 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, dat heeft deze verbazingwekkend genoeg nog niet echt. Wel wat plekjes op de lak, maar dat geeft niets
Ach, dan heb je tenminste wel eer van je werk als je em wel eens poetst

Ik ben nu serieus al sinds half 6 bezig om alle kaarten van m'n Tomtom te updaten
Is die ook nog een beetje zuunig? .. Weet eigenlijk vrij weinig over de Samara
pi_79765125
iemand nog een diesel of zuinige benzineauto oid te leen btw? wil in week 16 ff op en neer naar München (Bauma) en de Niva zuipt mete veel en is me te traag voor dat geintje
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:03:14 #179
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79766306
Een voordeel aan die AX, hij is zonder opties, dus er gaat niets stuk
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:04:29 #180
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79766365
Je rijdt gewoon te snel Lexxx, als ik in de Saab 100 in de 5 rij op de autobahn doet ie 1:16, bij 120+ doet ie 1:10.5
pi_79766581
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef Paladijn het volgende:
Een voordeel aan die AX, hij is zonder opties, dus er gaat niets stuk
Handig toch? .. En verrekte zuinig
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:11:34 #182
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79766771
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Pics!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Sputnik staat er ECHT glimmend bij! Ze glimde me gewoon tegemoet op de donkere parkeerplaats van het weekend hoor
Hihihihi
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:42 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Is die ook nog een beetje zuunig? .. Weet eigenlijk vrij weinig over de Samara
Mwah, het zuinigste wat ik in 2 keet tanken gehaald heb is 1 op14 Maar ik moest heel erg wennen aan de choke en veel stadsgebruik tikt aan Maar ze rijdt heerlijk verder
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
iemand nog een diesel of zuinige benzineauto oid te leen btw? wil in week 16 ff op en neer naar München (Bauma) en de Niva zuipt mete veel en is me te traag voor dat geintje
Jij ging toch al een auto lenen van iemand? En die van je ouders dan, die hadden er toch eentje extra staan?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:15:48 #183
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79767021
op papier.... nog nooit op het verbruik gelet zeker? Een prius is 'ook heel zuinig', toch rijdt een collega er 1:16 mee... ik rij 1:19 met de Honda diesel

Die AX is licht (er zit werkelijk niets in), dus zodra je daar met een paar man inzit gaat het 1.1 motortje vanzelf meer verbruiken - los van optimistische fabriekscijfers. Vraag anders Lexxx eens 1:hoeveel zijn Visa reed
pi_79767253
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:15 schreef Paladijn het volgende:
op papier.... nog nooit op het verbruik gelet zeker? Een prius is 'ook heel zuinig', toch rijdt een collega er 1:16 mee... ik rij 1:19 met de Honda diesel

Die AX is licht (er zit werkelijk niets in), dus zodra je daar met een paar man inzit gaat het 1.1 motortje vanzelf meer verbruiken - los van optimistische fabriekscijfers. Vraag anders Lexxx eens 1:hoeveel zijn Visa reed
Praktijkervaringen op het AX-forum .. Auto moet zonder problemen 1 op 16-18 kunnen halen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:26:58 #185
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79767672
* Paladijn mompelt iets over Dingest's opmerking mbt. eigenaren op het saabforum die overmatig positief waren.

Het lijkt me sterk dat ie 1:18 doet, eerder rond de 1:15-1:16. Desondanks is dat nog erg netjes met de huidige benzineprijzen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:03 #186
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79768788
Ik dacht, ik zoek op advies van sounddragon toch maar een beginnerssetje gereedschap van Snapon. Toch maar niet, 3500 dollar voor de set die ik wil
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:10 #187
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79768796
Een voordeel van zo'n AX, Drake_ laat zien dat je er prima in kunt hoeken:

Nadeel is dat je plat bent als't misgaat
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:41 #188
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79768830
Goede investering Barca
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:47:22 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79769008
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Paladijn het volgende:
Goede investering Barca
Het is in ieder geval beter in de richting dan de 23 dollar die ik laatst uitgegeven had, die bij de eerste bout afbrak
Maar ik vond dat ik mezelf al een flink budget toegerekend had met ongeveer 250~300 dollar. Helaas.
Ik heb alleen een metric ring/steek 6-19, ratel+dop 6-19 en tangen+schroevendraaiers nodig.
pi_79769129
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Paladijn het volgende:
Een voordeel van zo'n AX, Drake_ laat zien dat je er prima in kunt hoeken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nadeel is dat je plat bent als't misgaat
Die heeft er nu toch een 1.6-16v blok uit een 106 in liggen?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:01:48 #191
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79769830
klopt: Project: Citroen AX First , cheap ass ombouwproject.
quote:
-Inbouw TU5JP4 (saxo 16v/106 gti blok) met diverse aanpassingen (Doel is ~135pk en ~170nm , wat op ~750 kilo vrij debiel gaat zijn)
pi_79769999
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:04 schreef Paladijn het volgende:
Je rijdt gewoon te snel Lexxx, als ik in de Saab 100 in de 5 rij op de autobahn doet ie 1:16, bij 120+ doet ie 1:10.5
100 is een mooie snelheid, maar met elke snelheid zuipt ie zo veel

120+ doet ie in de brand vliegen
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:11 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[..]

Jij ging toch al een auto lenen van iemand? En die van je ouders dan, die hadden er toch eentje extra staan?
Die vind de Niva te onbetrouwbaar, en heeft echt een woon-werk auto nodig

Die auto van die oom van me heeft alleen een casettespeler, dat overleef ik niet en met een 24 jaar oude datsun naar München.. nee dan liever de Niva die ken ik ten minste...enis volgende week naar mn smaak aangepast
pi_79770129
quote:
Ik vind het wel stoer .. Maar dan gaat ie helemaal op 2 pootjes door de bocht denk ik
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:14:24 #194
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79770446
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[..]

Die auto van die oom van me heeft alleen een casettespeler, dat overleef ik niet en met een 24 jaar oude datsun naar München.. nee dan liever de Niva die ken ik ten minste...enis volgende week naar mn smaak aangepast
100 is idd een prima snelheid, alleen vliegt de rest zo snel voorbij naast dat ik doorgaans 50% sneller rij

Tapedecks zijn trouwens hip:
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:15:55 #195
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79770507
Ik ga even naar de winkel. Ik heb op internet een mooi allround setje van Craftsman gevonden. De critici schrijven redelijk goed over dit merk en de prijs bevalt me wel.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:16:16 #196
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79770522
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik vind het wel stoer .. Maar dan gaat ie helemaal op 2 pootjes door de bocht denk ik
Don't even think about it, de auto is op dat moment zeer onstabiel.
pi_79770529
IN de 111 reed ik wel meer dan 50% sneller meestal Maar die is geschorst
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:24:28 #198
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79770909
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:15 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga even naar de winkel. Ik heb op internet een mooi allround setje van Craftsman gevonden. De critici schrijven redelijk goed over dit merk en de prijs bevalt me wel.
voor 100+ euro (150+ dollar?) moet je wel een redelijk setje kunnen krijgen. In ieder geval iets wat langer meegaat

Even geheel terzijde trouwens, ik zie net het huis van Giel Beelen te koop staan op geenstijl: http://www.funda.nl/koop/(...)lange-annastraat-42/

Hoe kan het dat mensen voor zo'n ongelooflijk klein en oud hok 350.000 euro neer zouden willen leggen? En nou niet miepen dat het 'midden in het centrum' is, in Leeuwarden heb je voor eenzelfde bedrag een minstens tweemaal zo groot huis in het centrum. En dat is al krankzinnig duur
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:41:04 #199
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79771649
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Eenden zijn Visas voor beginners
Het enige goede aan een Visa ligt onder de motorkap
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:11 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Pics!
[..]

Hihihihi
[..]

Mwah, het zuinigste wat ik in 2 keet tanken gehaald heb is 1 op14 Maar ik moest heel erg wennen aan de choke en veel stadsgebruik tikt aan Maar ze rijdt heerlijk verder
[..]

pi_79771764
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Radio Kootwijk .. Mooie foto
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:52:26 #201
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79773546
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

voor 100+ euro (150+ dollar?) moet je wel een redelijk setje kunnen krijgen. In ieder geval iets wat langer meegaat
Ik heb het maar meteen goed gedaan Kost iets, maar dan heb je ook een volledige set metrics en SAE maten in steek/ring en 6+12-kantige doppen. Inclusief inbus en schroevendraaiers en kist
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:01:36 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79773749
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:52 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik heb het maar meteen goed gedaan Kost iets, maar dan heb je ook een volledige set metrics en SAE maten in steek/ring en 6+12-kantige doppen. Inclusief inbus en schroevendraaiers en kist
picca ?? linkie ??
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:03:39 #203
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79773786
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

picca ?? linkie ??
Ik zal dadelijk even pics schieten.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 01:15:11 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79773980
Iemand enig idee hoe ik een .gifje kan verkleinen zonder dat het een stilstaand plaatje wordt ?
pi_79774104
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:26 schreef Paladijn het volgende:
* Paladijn mompelt iets over Dingest's opmerking mbt. eigenaren op het saabforum die overmatig positief waren.

Het lijkt me sterk dat ie 1:18 doet, eerder rond de 1:15-1:16. Desondanks is dat nog erg netjes met de huidige benzineprijzen
Die Saab-ers zijn zo dol zijn op het merk vanwege 'anders zijn'-eigenschap en dan kan een versnellingsbak-revisie er wel bij want 'je hebt toch wel een Saab'. De meeste Citrofielen zijn iets meer nuchter en geven ondanks hun voorliefde wel direct toe dat de gemiddelde Citroën niet zo bijzonder is en kampt met het nodige onderhoud, maar wel goedkoop

Die vriend van mij met z'n AX - ook een 1.1 TGE - heeft op en neer naar de Nürburgring met één passagier ook 1:19,5 gehaald en er alsnog even 170 mee zitten karren 1:16 haalt hij binnen de bebouwde kom en 1:18 gemiddeld, al speelt goed gebruik van het nieuwe rijden wel een grote rol. De AX heeft ook een erg lage CW-waarde.
Naar de Ring reed ik er met de 121 + passagier achteraan (behalve dat stukje dat hij ging planken) en haalde 'slechts' 1:16,5 (normaal gemiddeld 1:13,5).

Al vind ik die aanschafprijs voor die door Sjoegerd uitgezochte ook wel een beetje fors in combinatie met km-stand en leeftijd - tenzij er werkelijk niets aan mankeert. Controleer iig naast de versnellingsbak, koppeling en oliesporen goed de homokineten (trillen, geluiden bij scherpe bochten) want die willen nog wel eens gevoelig zijn. Ik zie ook dat hij een dakraampje heeft, kijk even of die niet lekt of heeft gelekt. De AX van m'n kennis heeft ook zo'n ding en lekt. Dicht kitten kan, maar bij hem was dat in de winter kapot gevroren. Het zit nu (weer) met tape dichtgeplakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dingest op 31-03-2010 01:56:16 ]
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 01:29:57 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79774193
Dan heb ik een afwijkende mening.
- Citroën rijden is duur, alles gaat kapot.
- Veel (niet alle) Citroëns zijn bijzonder. Zowel qua design als qua techniek.
pi_79774256
quote:
Wat Paal zei, gewoon rustiger rijden Wel een eindje rijden om dat zware bouwmateriaal te bekijken. Dan kan ik je het openlucht wegbouw-museum bij Lillehammer ook wel aanraden
En ik denk niet dat ik je veel blijer zou maken met de 121
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 01:39:19 #208
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79774333
Die Niva draait behoorlijk wat toeren en heeft de aerodynamica van een tuinhuisje. Ik weet niet hoeveel dat ding precies verbruikt, maar dat het zo rond de 1:8 tot 1:12 zal liggen zal mij niet verbazen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:40:46 #209
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79774358
Kun je geen rustigere overbrenging in de tussenbak zetten, voor de hoge gearing?
pi_79774468
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:29 schreef 2cv het volgende:
- Citroën rijden is duur, alles gaat kapot.
Dat blijkt
Want in de praktijk valt dat allebei bij de gemiddelde modernere Citroëns reuze mee. Tenzij je dus een BX koopt
pi_79774566
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:39 schreef 2cv het volgende:
Die Niva draait behoorlijk wat toeren en heeft de aerodynamica van een tuinhuisje. Ik weet niet hoeveel dat ding precies verbruikt, maar dat het zo rond de 1:8 tot 1:12 zal liggen zal mij niet verbazen.
Fabrieksopgave is 1:9,4 - voor de zuinig- of snelheid hoef je zo'n ding niet te kopen nee Hoe comfortabel is een Niva eigenlijk op zo'n lange afstand?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 31-03-2010 02:08:14 ]
pi_79774641
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheid
Juist met andere mensen in de auto gebeuren vaak ongelukken door afleiding, ik zie op de redactie regelmatig verhalen en foto's voorbijkomen van kinderen of andere inzittenden die afleiden, auto komt even in de berm, reageert te extreem en zoinkt door een boom of sloot heen, dat zijn echt niet alleen maar crxjes. Concreet voorbeeld: vriendin die de handrem aantrekt met 120 op de afsluitdijk omdat ze denkt dat het een borstel is shit happens met inzittenden.
Op zich heb je daarin wel weer gelijk, hoewel het ook een kwestie van functie van de auto is. Het vaak vervoeren van extra mensen vraagt ook gewoon om andere auto op meer gebieden dan alleen veiligheid
Maar op dat andere punt ligt het toch meer aan de bestuurder die zich laat afleiden dan aan de auto die voor de feitelijke veiligheid zorgt. Al kan het geen kwaad om een grotere/veiligere auto te nemen als je van te voren weet dat je snel wordt afgeleid

Waar werk je dan voor dat je regelmatig dat soort verhalen hoort?
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]

Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie design De 75/S-type staan eigenlijk nog wel op mijn lijst van te bezitten auto's, maar dat houdt ook een keer op... heb er nu al drie voor de deur staan
Saab bekijken kan binnenkort wel, geef maar aan wanneer je tijd hebt We gaan er waarschijnlijk dit weekend wat klein onderhoud aan doen, mogelijk ook wat groot onderhoud als mijn broertje genoeg tijd heeft. Dan kunnen we daarna een begin gaan maken met het 'verfraaien'/beschilderen.
Zo'n 75 kost op zich niet zoveel meer, maar dat komt ook omdat de jongste al iets van 7 jaar oud is en er vaak redelijke km-standen op staan. Voordeel is wel dat de koppakking vaak al vervangen is: vooral in de 1.8 was die bagger en dan zit er nu al een beter (later) exemplaar in
En ik heb altijd tijd, dus ik laat het van jou afhangen De Saab rijdt toch wel, hoop ik? Want om een niet-rijdende Saab - 2 zelfs - te zien hoef ik letterlijk m'n bed niet uit
  woensdag 31 maart 2010 @ 02:09:25 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79774659
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef 2cv het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een .gifje kan verkleinen zonder dat het een stilstaand plaatje wordt ?
Ik gebruik meestal deze online editor; kun je hem ook reframen, resizen, bijsnijden e.d.
  woensdag 31 maart 2010 @ 07:43:41 #214
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79775655
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[..]

In een tapedeck kun je een adapter stoppen zodat je je mp3speler kunt aansluiten. Dus oplossingen genoeg
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Wauw, mooie foto! En een schattig wagentje
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:40 schreef Barcaconia het volgende:
Kun je geen rustigere overbrenging in de tussenbak zetten, voor de hoge gearing?
Dat zie ik Alex niet doen om heel eerlijk te zijn... Dus dan moet ie het laten doen, dan is het of bij de gratie van een lieve vrijwilliger of het kost waarschijnlijk wel erg veel...
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Fabrieksopgave is 1:9,4 - voor de zuinig- of snelheid hoef je zo'n ding niet te kopen nee Hoe comfortabel is een Niva eigenlijk op zo'n lange afstand?
Ik vind de Niva erg comfortabel op lange afstanden, alleen maakt ie gewoon erg veel kabaal op de snelweg Maar ja, dat deed de 111 ook (die tochtte ). Hij rijdt in elk geval wel erg lekker, en doordat je zo hoog zit kun je alles lekker overzien. Ik hou daar wel van
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:39:16 #215
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79779075
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:29 schreef 2cv het volgende:
- Citroën BX rijden is duur, alles gaat kapot.
pi_79780648
Kheb wel zin om vanavond te gaan kijken iig ...
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:56:39 #217
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79781978
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 02:06 schreef Dingest het volgende:

[..]

[..]

Zo'n 75 kost op zich niet zoveel meer, maar dat komt ook omdat de jongste al iets van 7 jaar oud is en er vaak redelijke km-standen op staan. Voordeel is wel dat de koppakking vaak al vervangen is: vooral in de 1.8 was die bagger en dan zit er nu al een beter (later) exemplaar in
En ik heb altijd tijd, dus ik laat het van jou afhangen De Saab rijdt toch wel, hoop ik? Want om een niet-rijdende Saab - 2 zelfs - te zien hoef ik letterlijk m'n bed niet uit
Zolang je maar geen MG/Rover van 2003-2005 haalt, daar is op materiaal bezuinigd (veel roestproblemen) ivm het nakende faillisement.

En uiteraard rijdt de Saab, het is geen BMW (er zijn al 2 CR E34s met problemen ).
Bovendien, bij welke auto lijkt de handrem op een borstel:

Anyway, weer even afwezig.... dagblad gaat morgen over op tabloid formaat dus drukdruk
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:58:34 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79782079
Mijn moeder heeft een 45, opzich een leuke auto
pi_79788323
Net een Niva gespot hier in Putten ... Groenig met veel vuiligheid
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:34:51 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79788713
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:27 schreef Sjoegerd het volgende:
zo horen ze
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:22:48 #221
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79790716
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kijk nog steeds dat reisverslag van die journalist in Rusland, zag in 1 aflevering zowel mijn auto (alleen zonder zwarte banden) en Alex z'n Niva (maar dan kanariegeel ) voorbij komen. Blijft leuk dat soort dingen

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe vanavond gaat, wel even een updateje geven he?
pi_79791139
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:22 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik kijk nog steeds dat reisverslag van die journalist in Rusland, zag in 1 aflevering zowel mijn auto (alleen zonder zwarte banden) en Alex z'n Niva (maar dan kanariegeel ) voorbij komen. Blijft leuk dat soort dingen

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe vanavond gaat, wel even een updateje geven he?
Tuurlijk komt er een update
Als t m word kunnen we witte auto meet doen
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:35:13 #223
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79791171
Zo even wat kruipolie tussen mijn motorsteunbouten, die krengen zitten moer en moervast
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 16:05:27 #224
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79792498
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 02:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik gebruik meestal deze online editor; kun je hem ook reframen, resizen, bijsnijden e.d.
Gaat ik proberen, dankje !
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 16:05:44 #225
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79792516
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dankje voor de correctie.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 16:06:22 #226
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79792549
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:35 schreef Erasmo het volgende:
Zo even wat kruipolie tussen mijn motorsteunbouten, die krengen zitten moer en moervast
WD40 ? IMAL ? Iets anders ? Welke bouten zijn het overigens ? De 2 kleinen aan de bovenkant of de grotere aan de onderkant ?
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:12:25 #227
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79792801
WD40 voor de onderste bouten, de bovenste moren gingen gewillig los.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 16:25:03 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79793356
Zelf gebruik ik IMAL. Volgens de mensen die er meer verstand van hebben is dat beter dan WD40.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:27:21 #229
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79793448
Kutzooi, kabeltje van mijn telefoon kwijt. Nu kan ik geen foto's meer uploaden.

Verder ben ik nog bezig om 2 nieuwe differentielen voor de Jeep te kopen. Met luchtgestuurd difflock, een compressor onder de motorkap en een bandenpompsysteem Dat is best gaaf denk ik.

En natuurlijk mijn standkachel nog Langdurig project is dat geworden zeg...
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:36:43 #230
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79793865
Misschien iemand een idee; als de koppeling 'piept' (een beetje zoals een v-snaar klinkt als die aan het begin van zijn einde is) en het gepiep houd op zodra je de koppeling indrukt, is dit dan waarschijnlijk de drukgroep? Het is vooral te horen in de 1 en 2 zonder gas geven, waarschijnlijk omdat anders het motorgeluid de 'piep' overstemd.
Kun je hier ook nog mee doorrijden of a.s.a.p. vervangen?

Het gaat over een Citroen Saxo '99.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 16:41:58 #231
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79794125
Druklager inderdaad. Als dat vast loopt, vreet het door de vingers van je koppeling heen en kan je helemaal niet meer koppelen.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:47:47 #232
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79794377
Bij een LandRover defender TD5 hoor je dat geluid 9 van de 10x al vanaf nieuw (alleen bij koude motor). Wij hebben er 140.000km mee rond gereden zonder problemen. Toen ging de auto uit elkaar en hebben we het druklager preventief vervangen omdat het toch open lag.

Misschien bij een Saxo anders, maar het zou iig kunnen dat het geen probleem is wil ik maar zeggen
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:48:39 #233
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79794413
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef 2cv het volgende:
Druklager inderdaad. Als dat vast loopt, vreet het door de vingers van je koppeling heen en kan je helemaal niet meer koppelen.
Dus ondanks dat hij lekker koppelt en loopt, a.s.a.p vervangen?
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:55:10 #234
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79794683
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef 2cv het volgende:
Zelf gebruik ik IMAL. Volgens de mensen die er meer verstand van hebben is dat beter dan WD40.
Heb dat hier niet liggen, volgende keer als ik bij de groothandel ben zal ik er eens naar vragen

Zoek de verschillen

Niet normaal hoe vast die krengen zitten Nog maar even wat kruipolie bij de ander gedaan, daar gaan we over een half uurtje wel verder mee...
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:27 schreef Barcaconia het volgende:
Kutzooi, kabeltje van mijn telefoon kwijt. Nu kan ik geen foto's meer uploaden.

Verder ben ik nog bezig om 2 nieuwe differentielen voor de Jeep te kopen. Met luchtgestuurd difflock, een compressor onder de motorkap en een bandenpompsysteem Dat is best gaaf denk ik.

En natuurlijk mijn standkachel nog Langdurig project is dat geworden zeg...
Da's serieus offroadwerk zeg
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:58:20 #235
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79794810
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Da's serieus offroadwerk zeg
Valt opzich best mee. Helaas hebben de ingenieurs van Chrysler bedacht dat een JK standaard geen diff nodig heeft op de vooras. Die staat dus altijd gesperd. Aangezien een nieuwe vooras net zo duur is als een set losse differentielen met inschakelbaar slot (voor+achteras) lijkt me dat een betere optie. Ze hebben nu een actie dat je de compressor en bandenpompsysteem er gratis bij krijgt dus geen probleem

Ik heb geen liftkit, offroad banden of iets dergelijks. Als deze banden versleten zijn denk ik dat ik wel wat ga doen, maar dat duurt nog lang.
pi_79794857
Offroaders
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:01:55 #237
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79794940
Ik heb zin om te sleutelen nu ik die kist gereedschap heb gekocht Ik denk dat ik mijn kachel eens ga proefplaatsen. Kijken op welke plek hij goed kan staan/zitten/hangen.
Kan ik hem daarna gelijk aansluiten op het koelsysteem en het elektrische systeem. Brandstof kan nog wel even wachten.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 17:13:30 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79795376
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:48 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Dus ondanks dat hij lekker koppelt en loopt, a.s.a.p vervangen?
Het punt is dat je nooit helemaal 100% zeker weet wat het probleem is zonder het uit elkaar te halen. Als het alleen piept is het niet erg, een lager kan, al piepend, best wel even mee. Maar als het lager al vast gelopen is en het piept omdat er dingen langs elkaar glijden dan slijten de vingers van je koppeling vrij snel door en heb je een probleem.

Dit is overigens een gaar druklager:

Link naar grotere foto
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:24:02 #239
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79795741
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:58 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Valt opzich best mee. Helaas hebben de ingenieurs van Chrysler bedacht dat een JK standaard geen diff nodig heeft op de vooras. Die staat dus altijd gesperd. Aangezien een nieuwe vooras net zo duur is als een set losse differentielen met inschakelbaar slot (voor+achteras) lijkt me dat een betere optie. Ze hebben nu een actie dat je de compressor en bandenpompsysteem er gratis bij krijgt dus geen probleem

Ik heb geen liftkit, offroad banden of iets dergelijks. Als deze banden versleten zijn denk ik dat ik wel wat ga doen, maar dat duurt nog lang.
O dat valt wel mee ja

De 2e steun is los
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 17:25:00 #240
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79795786
Nu de nieuwe motorsteunen er nog in en niet meer zo hard optrekken
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:32:00 #241
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79796021
Eerst even een kopje koffie
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:32:48 #242
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79796044
Even wat nieuwe spullen halen voor de Jeep: Koelslangen, boutjes+moertjes, zinkspray en eindlak en een multimeter. Dan kan ik mooi de standkachel monteren, aansluiten op het koelsysteem en de kachelmotor doormeten voor de blower op standje 3

Nieuw gereedschap is gaaf
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:35:21 #243
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79796138
Ik zou stiekem ook wel een Webastotje willen
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:41:36 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79796350
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:32 schreef Barcaconia het volgende:
Even wat nieuwe spullen halen voor de Jeep: Koelslangen, boutjes+moertjes, zinkspray en eindlak en een multimeter. Dan kan ik mooi de standkachel monteren, aansluiten op het koelsysteem en de kachelmotor doormeten voor de blower op standje 3

Nieuw gereedschap is gaaf
Vandaag mijn slijptol om zeep geholpen, binnenkort ook weer nieuwe blingbling dus
SPOILER
En koop eens een nieuw kabeltje voor je foon/camera... we want pic's
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:46:12 #245
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79796507
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het punt is dat je nooit helemaal 100% zeker weet wat het probleem is zonder het uit elkaar te halen. Als het alleen piept is het niet erg, een lager kan, al piepend, best wel even mee. Maar als het lager al vast gelopen is en het piept omdat er dingen langs elkaar glijden dan slijten de vingers van je koppeling vrij snel door en heb je een probleem.

Dit is overigens een gaar druklager:
[ afbeelding ]
Link naar grotere foto
Mja, ik denk dat het de druklagers zijn omdat het weg is zodra je de koppeling indrukt de piep weg is. Alleen hoop ik dat ik daar nog wel even mee door kan, misschien toch maar eens langs de citroen specialist rijden...
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:47 schreef Barcaconia het volgende:
Bij een LandRover defender TD5 hoor je dat geluid 9 van de 10x al vanaf nieuw (alleen bij koude motor). Wij hebben er 140.000km mee rond gereden zonder problemen. Toen ging de auto uit elkaar en hebben we het druklager preventief vervangen omdat het toch open lag.

Misschien bij een Saxo anders, maar het zou iig kunnen dat het geen probleem is wil ik maar zeggen
Ik heb idd wel het idee dat het vooral bij koude motor is...
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:02:33 #246
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79797035
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou stiekem ook wel een Webastotje willen
Doe maar niet kopen. Als je er ooit 1 gehad hebt kun je geen auto meer hebben zonder Dure hobby
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:20:13 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79797646
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:02 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Doe maar niet kopen. Als je er ooit 1 gehad hebt kun je geen auto meer hebben zonder Dure hobby
Ik had er een in de Defender met een tijdklok, ideaal! Nooit geen krabben een lekkere warme auto
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 18:21:44 #248
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79797699
En bij een Eend direct na het starten tanken
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:48:00 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79798627
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik had er een in de Defender met een tijdklok, ideaal! Nooit geen krabben een lekkere warme auto
Ik heb een complete Eberspacher kachel gekocht op ebay voor relatief weinig geld. Je zou het eens op kunnen zoeken
De mijne is op benzine, die zijn waarschijnlijk minder populair.

Zojuist de juiste kabels van de blower gevonden en doorgemeten. Die moet ik even met een relais overbruggen naar de kachel en dan kan ik alles aansluiten. Ik heb de steuntjes voor onder de motorkap net in de primer gespoten dus ik moet nog even wachten tot die droog zijn en in de eindlak kunnen. Dan kan ik alles vastmaken. Ik heb de koelslangen en dergelijke ook al gekocht.
pi_79799932
[autogespot] binnenkort ff paar dagen London [/autogespot]
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:56:51 #251
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79801298
Nieuwe achterremblokjes voor de Saab besteld...
SPOILER
Rib uit mijn lijf
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:35:01 #252
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79803122
Goffedomme
Zul je net zien dat ik weer een paar torx bouten los moet schroeven, raad eens welke doppen niet bij mijn set zaten
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:15:25 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79805247
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
Goffedomme
Zul je net zien dat ik weer een paar torx bouten los moet schroeven, raad eens welke doppen niet bij mijn set zaten

Murphy

Geeft niks; je hebt de rest al wel, en dus kost het je één torxdoppie

In een set zitten meestal toch maar 2 of 3 maten die je vaak gebruikt.
SPOILER
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:20:48 #254
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79805534
Ik heb al een andere manier gevonden. Ik moest wat kappen loshalen om de kabels van de kachel door het schutbord te krijgen, maar met een welgevormde gebogen kleerhanger en wat tape kon ik de kabel ook erdoorheen wringen

Nu even wachten tot de verf van mijn kachelsteuntjes droog is. Dan kan ik de kachel op zijn plek hangen, kabelboom definitief vastschroeven/tie-wrappen en de koelslangen aansluiten.

Ik heb op ebay een nieuw kabeltje voor mijn telefoon besteld
pi_79805596
Volgende week kan ik de AX ophalen
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:22:16 #256
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79805620
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Nice
We verwachten veel, veel pics!
pi_79805811
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:22 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Nice
We verwachten veel, veel pics!
Die gaan jullie krijgen .. Motortje snorde lekker, is een motor van de sloop waarvan gezegd dat er 60.000 op stond, en in paar jaar tijd nog een ton erbij gereden. Distributieriem zat er net 40.000 km op, interieur netjes en het dakraam lekt niet
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:28:35 #258
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79805972
Het is dan wel geen V300, maar toch goedgekeurd door mij.
pi_79805986
Feli met de Visa-opvolger!
pi_79806031
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
Het is dan wel geen V300, maar toch goedgekeurd door mij.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Feli met de Visa-opvolger!

En mijn pa moet wat plekjes lassen
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:30:43 #261
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79806087
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

[..]

En mijn pa moet mij leren wat plekjes te lassen
correctie.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 21:31:17 #262
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79806115
Dakraam lekt ook niet inwendig ? Dus dat je raamstijlen van binnen uit oplossen ? Hoe dan ook: gefeliciteerd !
pi_79806337
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

correctie.
Dat kan ook
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:31 schreef 2cv het volgende:
Dakraam lekt ook niet inwendig ? Dus dat je raamstijlen van binnen uit oplossen ? Hoe dan ook: gefeliciteerd !
Voor zover te zien niet. Enige plekken waren linksvoor bij de koplamp, linksachter bij de achterdeur en rechtsonderin de kofferbak. Interieur zag er verder prima uit dus van lekkage is naar mijn idee geen sprake.
En bedankt
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:54:25 #264
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79807250
Leuk ragbakje zo'n AX-je

Wou net met de hand starten maar de slinger brak af
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 21:56:11 #265
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79807337
Waar ?
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:59:25 #266
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79807498
Bij de kop...
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 22:12:48 #267
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79808282
Hmz. Restjes krijg je er wel uit ?
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:20:20 #268
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79808670
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Gefeliciteerd! Voor hoeveel is ze van jou?
En wanneer kun je d'r precies ophalen? Dan ga ik met smart wachten op foto's en op onze eerste witte auto meet
pi_79809344
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:20 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Voor hoeveel is ze van jou?
En wanneer kun je d'r precies ophalen? Dan ga ik met smart wachten op foto's en op onze eerste witte auto meet
Voor 650 issie van mij
En wanneer precies moet ik nog kijken, want moet natuurlijk wel een lift die kant op hebben. En ook nog overdag, want t ding moet ook overgeschreven worden.
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:02:49 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79810914
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:12 schreef 2cv het volgende:
Hmz. Restjes krijg je er wel uit ?
Jup.

Moet nou wel op zoek naar een nieuwe. Starten ging ook vreemd, telkens als hij aan wou slaan was het in de verkeerde richting.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 23:16:37 #271
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79811663
Dat was met de slinger of met de startmotor ?
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:25:59 #272
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79812219
Met de slingert, met de startmotor doet hij het wel goed.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 23:31:45 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79812529
Beetje gokwerk: de electronische ontsteking niet bedoeld voor aanslingeren: de vonk komt eerder dan bij contactpunten waardoor de motor terug slaat. Dat kan geen kwaad, tenzij je daardoor een dreun van de slinger krijgt en je pols breekt/verbrijzelt. Houd de slinger dus altijd zo dat hij bij terug slag van de motor uit je hand getrokken wordt in plaats van andersom.

Overigens, als het voorheen wel goed wou en nu niet meer dan is dadt wel een reden om eens te gaan kijken wat het kan zijn.
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:41:44 #274
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79813028
pi_79814515
Boeh, 13u op de weg geweest, aan t werk en nu nog ff administratie doen soms snap ik niet waarom ik zulke dingen uitstel tot na het bier drinken. Is een beetje de verkeerde volgorde.
pi_79815196
quote:
Wat een mongool zeg
  donderdag 1 april 2010 @ 00:44:48 #277
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79815456
Kachel zit er helemaal in Kabelboom ook aangelegd en aangesloten.
Nu alleen nog het bedieningspaneeltje aansluiten (kabels doorverbinden, zijn doorgeknipt bij het uitbouwen...) en de benzineleiding, maar dat kan ik denk ik van de week wel een keer doen.
pi_79815836
quote:
Op donderdag 1 april 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Kachel zit er helemaal in Kabelboom ook aangelegd en aangesloten.
Nu alleen nog het bedieningspaneeltje aansluiten (kabels doorverbinden, zijn doorgeknipt bij het uitbouwen...) en de benzineleiding, maar dat kan ik denk ik van de week wel een keer doen.
Eindelijk .. Nu die diffs nog ofniet?
  donderdag 1 april 2010 @ 01:30:41 #279
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79816511
quote:
Op donderdag 1 april 2010 00:58 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Eindelijk .. Nu die diffs nog ofniet?
Vandaag gebeld... Voor de achteras is niet leverbaar tot mei
pi_79816703
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vandaag gebeld... Voor de achteras is niet leverbaar tot mei
Valt opzich nog wel mee toch? En doe je dat allemaal zelf? Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?
pi_79816792
quote:
Wat een idioten
Al zou zo'n generatie 200 wel een goede opvolger voor de 121 kunnen zijn (alleen niet die ). Ik houd mijn opties nog open, maar qua kosten/zuinigheid scoort hij goed en ik vind het wel een aardig dingetje om te zien.
  donderdag 1 april 2010 @ 01:56:29 #282
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79816853
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:42 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Valt opzich nog wel mee toch? En doe je dat allemaal zelf? Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?
Differentielen zou ik monteren maar helaas heb ik geen spullen om olie fatsoenlijk af te laten en te verwerken, steekassen loshalen (momentsleutels en dergelijke) etc. Dat moet ik dus helaas laten doen.

Werk heeft hier niks mee te maken, sleutelen is een hobby
pi_79817192
quote:
Op donderdag 1 april 2010 01:56 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Differentielen zou ik monteren maar helaas heb ik geen spullen om olie fatsoenlijk af te laten en te verwerken, steekassen loshalen (momentsleutels en dergelijke) etc. Dat moet ik dus helaas laten doen.

Werk heeft hier niks mee te maken, sleutelen is een hobby
Met werk bedoel ik dat mensen uit de branche zelf vaak dingen zelf doen/kunnen. Meeste boekhouders kunnen net een bandje wisselen zegmaar
  donderdag 1 april 2010 @ 13:12:44 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79827484
quote:
Op donderdag 1 april 2010 02:38 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Met werk bedoel ik dat mensen uit de branche zelf vaak dingen zelf doen/kunnen. Meeste boekhouders kunnen net een bandje wisselen zegmaar
Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizz
En dan is het tof om je handjes lekker thuis vies te maken
pi_79827748
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizz
Maar dan heb je toch enige connectie in de branche
  donderdag 1 april 2010 @ 15:36:13 #286
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79833096
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Handel krijg je geen vieze handen van.
pi_79842007
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:18 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch enige connectie in de branche
Tjabbo doet hele toffe dingen met zijn supra, maar is in het dagelijks leven een brave huisvader en IT nerd op een universiteit... Ik ben al jaren in devoertuigbizz werkzaam en kan maar weinig zelf T moet echt een hobby van je zijn, connectie in de branche heeft er neit zo veel mee te maken hoor

Niet iedere postbode is een filatelist, en niet iedere filatelist is een postbode.
  donderdag 1 april 2010 @ 19:52:17 #288
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79842788
Idd, er zijn zoveel mensen die dagelijks met auto's werken maar nog geen steeksleutel vast kunnen houden. Je moet het leuk vinden.

Ik zit te wachten tot mijn motorblok afkoelt terwijl ik eigenlijk naar de supermarkt moet. Ik kan het wel weer uitstellen om die kachel aan te sluiten maar daar schiet ik ook weinig mee op...

Ik zit nog te twijfelen om mijn dashboard open te snijden. Het paneeltje komt achter de versnellingspook te zitten, ik moet eens kijken hoeveel een vervangingspaneel kost voor de zekerheid
  donderdag 1 april 2010 @ 19:53:16 #289
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79842821
Maar ik ben wel zeer tevreden met hoe het ingebouwd zit. Als mijn kabeltje binnenkomt zal ik wat foto's posten
  donderdag 1 april 2010 @ 19:57:00 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79842956
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Tjabbo doet hele toffe dingen met zijn supra, maar is in het dagelijks leven een brave huisvader en IT nerd op een universiteit... Ik ben al jaren in devoertuigbizz werkzaam en kan maar weinig zelf T moet echt een hobby van je zijn, connectie in de branche heeft er neit zo veel mee te maken hoor

Niet iedere postbode is een filatelist, en niet iedere filatelist is een postbode.
Als je het niet probeert, leer je het nooit

Je gaat mij niet wijsmaken dat jij niet kunt sleutelen na al die jaren hier verplicht meelezen.. dan wil je het inderdaad gewoon niet
pi_79845552
Auw, een deurmat wegkoppen is geen goed idee
  donderdag 1 april 2010 @ 21:16:41 #292
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_79846436
quote:
Daar durf jij niet meer in te rijden
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_79849695
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:16 schreef lipje het volgende:

[..]

Daar durf jij niet meer in te rijden
hahah, dat ritje in die 156 was priceless!

Maar ik ga met een vriend van me.. In zijn Audi quattro Ook zuiperig, maar vlug, en gedeelde brandstofkosten
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je het niet probeert, leer je het nooit

Je gaat mij niet wijsmaken dat jij niet kunt sleutelen na al die jaren hier verplicht meelezen.. dan wil je het inderdaad gewoon niet
tuurlijk kan ik het een en ander zelf.. heb nota bene samen met 2cv een motorblok vervangen in een van mijn visas...Maar ik heb de tijd niet om me er hobbymatig mee bezg te houden. Steek mijn tijd tegenwoordig liever in sociale dingen (OMG!! IK???), en in fotos maken en publiceren. Heb een website die loopt als een tiet waar ik te weinig tijd in steek.. (ja, 60 uur per week is te weinig ) dus ik laat het aan mijn auto';s prutsen lieevr over aan autobedijven tegenwoordig ook al vind ik het idd wel fijn dat ik vaak weet waar ze het over hebben, en ik niet zeg "hij doet het niet, los het maar op" maar "willen jullie dat en dat onderdeel vervangen, en regelen julie dat dan zlef of moet ik die meeleveren?"
pi_79849797
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:53 schreef Barcaconia het volgende:
Maar ik ben wel zeer tevreden met hoe het ingebouwd zit. Als mijn kabeltje binnenkomt zal ik wat foto's posten
Ik zie nu pas dat

º ||||| º

een Jeep grille is gaaf
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:58 schreef PeuRac het volgende:
Auw, een deurmat wegkoppen is geen goed idee
Wie heeft je nu weer met je kop tegen de vloer gewerkt?
  donderdag 1 april 2010 @ 22:41:42 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79850271
Verdomme ben mijn Dakar bumper aan het monteren maar heb nieuwe bouten nodig
  donderdag 1 april 2010 @ 23:03:27 #296
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79851306
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat

º ||||| º

een Jeep grille is gaaf
  donderdag 1 april 2010 @ 23:07:58 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79851529
Oh, en vandaag een diepe kras op het spatbord van de Jeep Gelukkig dekt de verzekering de schade, maar ik moet wel een paar dagen zonder spatbord rondrijden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:39:43 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79865459
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Begin maar alvast te zoeken EllevehC86

297
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:03:16 #299
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79866286
o_O

-->

Fellali 599XX
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:23:44 #300
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79869414
Goeiemorgen iedereen!
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:25:38 #301
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79869495
Goedemorgen op deze goedemorgen

Boutjes zijn gehaald dus kan weer aan de slag, heb besloten om de oude bumperbouten maar te vervangen door nieuwe 8.8's...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')