quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieelquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Een ouwe DSquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
[ afbeelding ]
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel![]()
Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem![]()
Snel volposten, dan mag jij de volgende
Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OPquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OPScheelt mij een hoop werk en frustratie
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratiequote:Op donderdag 25 maart 2010 15:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]_! It's the testosteron speaking again!
Ik kan je alleen verzekeren dat mijn geslacht daar weinig mee vandoen heeftquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
met meedraaiende koplampenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
De voorwielen wel, de achteriweln zonet niet, mooi rubberspoor door de straatquote:
onderdelen voor yanks zijn echt een makkie, ik had een ster/scheurtje in de koplamp van de Chev, FF bellen, kun je nog merken kiezen ook, gister gebeld, vandaag binnen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig
Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerdvanaf zaterdag word ze geschorst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Sounddragon het volgende:
Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
Eej Swaquote:
Saabquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:36 schreef Paladijn het volgende:
Je wordt gewoon te oud Lexxx
Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum
En als je meer geld uit wilt geven:
[ afbeelding ]
Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ah, da's wel stom... Heb je tijgerbalsem of spierbalsem in huis? Even smeren vanavondEn een masseuse wil ook helpen, als je er eentje in huis hebt die maar eens lief aankijken
![]()
Oeh, dat lijkt mij ook wel tof jaIk wist niet waar Elba lag, maar volgens google is het een Italiaans eiland
Ga je daar in een hotel zitten of heb je een appartement oid?
Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativerenquote:Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
En die 900 Turbo voor 500 euro? Dat kan gewoon niet lijkt me
En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef Dingest het volgende:
[..]
Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativerenDaar is het alleen niet rendabel meer als het in de schrootpers is geweest zo lijkt het soms. Dus wat ze daar als een goed opknappertje of een auto met 'een beetje werk' noemen kan in de praktijk vies tegenvallen (al heb ik de desbetreffende advertentie niet gelezen).
Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten.
Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee
Dat klinkt wel als een heel leuk weekje wegquote:Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.
We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
Verkijk je ook niet op zo'n hemeltje, volgens mij is dat vervangen ervan vaak nog vrij prijzig. Meestal doen ze dat ook als massa-inkoop. Je kan het met nietjes of lijm wat fixen, maar dat is ook maar tijdelijk en beperkt. Als je het een beetje netjes wil hebben moet je het toch gewoon vervangen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.
Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderdquote:Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.
We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto'squote:Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Saab, heb je een linkje? En een MX-5 is gewoon te duur.
En niet mooi (voor dat geld)quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Saab, heb je een linkje? En een MX-5 is gewoon te duur.
Hoop ik ook, nu zit mn nek helemaal vastquote:Op vrijdag 26 maart 2010 06:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd
Klinkt goed! Tof hoor!
Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud, met als giga voordeel dat je in principe alles wel zelf kunt mits je de spullen en kennis hebt (als je dat niet hebt moet je er niet aan beginnen), je hoeft zelden naar de garage, computers uitlezen kun je zelf of is niet nodig, en het is prima te doen om hem als daily te verzekeren mét de financiële benefits van een klassiekerverzekeringquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's
Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
Is 500,- je max budget?quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
En die 900 Turbo voor 500 euro? Dat kan gewoon niet lijkt me
MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's
Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.quote:
Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.
Motorbeurs?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:15 schreef Barcaconia het volgende:
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken
Kwas al aan het kijken naar een Panda ofzo, voor 500 euro best een goede te krijgen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed?Zulke autootjes zijn wel te krijgen voor zo'n prijs die ook nog goed zijn.
Nope, vrachtwagens.quote:
I love strak parkeren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dat stel ik toch nergens?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud
correct.quote:If you pay for shit, don't complain about the smell
IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:
MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1
Ik bedoel met onderhoud, meer: olie, banden, wissertje, filtertje e.d., en dat heeft een nieuwe auto ook nodig, wat dat betreft maakt het niet zoveel uit wat voor auto je rijdt, misschien dat het interval van de beurten iets uitmaakt, maar dan houdt het ook op..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat stel ik toch nergens?
Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamdquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Als ik dat golfje was geweest had ik mijn deur nog even harder open gegooid.
Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat stel ik toch nergens?
Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
[..]
correct.
[..]
IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:
En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar.
Ik ookquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd
In een C kadeath van 150 GULDENquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.
Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
Als dat jouw golfje was geweest had ik er hem pontificaal achter gezetquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat ga jij vervelender vinden dan ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Jammer !quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje
Moet binnenkort maar ff gaan sluiten met een ander programmaquote:
Zoals al gezegd, stel een budget voor jezelf op voor het komende jaar, er komt meer bij een auto kijken dan alleen aanschaf en wegenbelasting.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.
Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
Ik heb een Ford fietsmand (mk3), en die voldoet prima hoor. Een keer ergens op geknald (andere auto), maar die auto had way meer schade dan mijn fietsmand. Verder ga je als je zo'n auto hebt (ik tenminste) niet moeiljik doen over een deukje meer of minder... En tegen een boom knallen.., ja, als je daartoe in staat bent, ga je sowieso geen 'kleintje' rijden...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:
IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:
Zin moet je makenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:26 schreef Barcaconia het volgende:
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen.
Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden
Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen
hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaanquote:Op zondag 28 maart 2010 00:17 schreef Tjabbo het volgende:
vandaag supra uit winterstal gehaald.
ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro.
thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro
heerlijk, zo'n hobby
mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moetquote:Op zondag 28 maart 2010 00:29 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.
Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren.
Wij hebben deze test ook gedaan, de Fiat kwam daarbij nog redelijk goed uit de test. En hoevaak knal je nu tegen een Q7 op. Een boom is veel harderquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:
quote:Op zondag 28 maart 2010 01:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet
Kwam het ergens tegen bij mijn zoektocht op internet, maar weet niet meer bij welke auto het zou moeten zijn. Misschien klopte het ook niet wat die gene zei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het isquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:13 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet.
OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen.
Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheidquote:Op maandag 29 maart 2010 03:39 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is![]()
Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie designquote:Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie autoDe 75 ook trouwens, vooral dat interieur. En ik moet nog eens die 9000 komen bekijken bedenk ik mij nu.
ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreegquote:Op zondag 28 maart 2010 01:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan
Er is maar één ding waar een auto blij van wordt, en dat is rijdenquote:Op maandag 29 maart 2010 11:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg
Balen!quote:Op maandag 29 maart 2010 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken
Tja in mijn omgeving is mijn pa degene met het meeste verstand er vanquote:Op maandag 29 maart 2010 12:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Balen!Misschien een stomme vraag, maar moet je vader mee? Je zou ook met iemand anders kunnen gaan kijken, dat vergroot je mogelijkheden lijkt me.
Nou, als er iemand is die zich geroepen voelt om mee te gaan dan mag datquote:Op maandag 29 maart 2010 14:55 schreef Barcaconia het volgende:
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten.
Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef
Punt is ook dat ik gewoon niet alleen wil gaan. En mijn vrienden hebben school enzo, dus dat werkt ook niet echt. En aan mijn moeder heb ik helemaal niksquote:Op maandag 29 maart 2010 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
Ik snap wel dat je voor zeker wilt gaan met je eerste auto, maar ik geloof dat je het er nu al een half jaar over hebt om iets te kopen, dat is wel heel erg zeker
Zoals ik al eerder zei, imo is de les die je leert als je 1000 euro aan onderdelen uit moet geven aan een auto van 300 euro meer waard dan 1300 euro totaal
Tja zo werkt het misschien voor jouw, maar voor mij nietquote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Barcaconia het volgende:
Ik begrijp het ook wel, maar ik bedoel maar te zeggen dat je toch een keer de knoop door moet hakken. Zaterdags je pa in de Astra duwen en naar een verkoper toerijden en een auto kopen. Anders blijf je bezig
Ach en het heeft geen haastquote:Op maandag 29 maart 2010 15:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja zo werkt het misschien voor jouw, maar voor mij niet.. Ik ben nog enigszins kieskeurig
. Maar ik ga sowieso vrijdag kijken als het de verkoper uitkomt. Misschien wel eerder.
Dat dus, maar ik hoop echt dat ie nog niet verkocht wordquote:Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ach en het heeft geen haastJe hebt de auto van je ouders die je zolang kunt lenen. Een auto is voor de meeste mensen nou eenmaal geen impulsaankoop, het gaat over een groter bedrag, dus daar wil je graag over nadenken lijkt me
Om zo de kans op een miskoop te minimaliseren
Ik heb juist de indruk dat een auto vaak wel een impulsaankoop is, men vliegt van het ene naar het andere merk/type en haalt spontaan een auto waar nog het nodige extra mis mee blijkt te zijn. En laten we reeel zijn, bij auto's heb je onder de 2000 euro een (zeer) grote kans op gebreken die vroeger of later hersteld moeten worden.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ach en het heeft geen haastJe hebt de auto van je ouders die je zolang kunt lenen. Een auto is voor de meeste mensen nou eenmaal geen impulsaankoop, het gaat over een groter bedrag, dus daar wil je graag over nadenken lijkt me
Om zo de kans op een miskoop te minimaliseren
Je bent al een goed eind onderweg als je bij voorbaat kiest voor een "ouwelullenbak" zodat je vantevoren weet dat er geen CRX-sjonnies in hebben gereden.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:44 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik heb juist de indruk dat een auto vaak wel een impulsaankoop is, men vliegt van het ene naar het andere merk/type en haalt spontaan een auto waar nog het nodige extra mis mee blijkt te zijn. En laten we reeel zijn, bij auto's heb je onder de 2000 euro een (zeer) grote kans op gebreken die vroeger of later hersteld moeten worden.
Ik ben het wel met Barca eens, budget klaarzetten, auto's uitzoeken, werkplaatshandboek erbij, vervolgns de knoop doorhakken en een auto die je bevalt aanschaffen. Indien je je zorgen maakt over budget kun je het net zo goed laten om een auto te halen, het is nou eenmaal een bodemloze put, de een oogt alleen wat minder diep dan de ander
Is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet medisch gekeurd worden?quote:Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef 2cv het volgende:
2 april verloopt mijn rijbewijs. Zal ik het vernieuwen ?
De lak op de motorkap. Ik zie een vlek in andere kleurquote:Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Paladijn het volgende:
Als die sjonnies hem netjes warmreden en goed onderhouden hebben is dat juist een pluspunt
Het is m.i. doorgaans ook beter om een auto bij een liefhebber/prive-verkoper te halen dan bij een handelaar die de auto slechts doorschuift, alleen al omdat de eersten doorgaans eerlijker zijn over aanwezige gebreken
Trouwens Sjoegerd, voor je begint over auto's die 'er goed uitzien', wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het eerste gezicht redelijke auto, maar binnen 5 minuten waren we weer weg...
Merk: Saab.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:59 schreef Paladijn het volgende:
wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee?[/sub]
Al gedaanquote:Op maandag 29 maart 2010 17:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet medisch gekeurd worden?
Dan laat je je rijbewijs dus gewoon verlengen!quote:
Nee.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef 2cv het volgende:
2 april verloopt mijn rijbewijs. Zal ik het vernieuwen ?
Hij is ERG traag jaquote:Op maandag 29 maart 2010 03:44 schreef Dingest het volgende:
Oeh, trouwens Alex, in de nieuwe DVD van Jeremy Clarkson - "Duel" - gaan ze offroaden en afkraken met o.a. een Niva"Famed for being slower than wind erosion."
Wat heerlijk!quote:Op maandag 29 maart 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
Deze week 20 graden!![]()
![]()
Vanmiddag even een ratel en torx setje kopen, donderdag het dak en de deuren van mijn auto afhalen![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]shocking!
Fijn he?Welkom terug bij de echte mensen
vat het wel samen zoquote:
Niet wéér van de WM hequote:Op maandag 29 maart 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
Deze week 20 graden!![]()
![]()
Vanmiddag even een ratel en torx setje kopen, donderdag het dak en de deuren van mijn auto afhalen![]()
Afgelopen week was het toch 20 graden?quote:Op maandag 29 maart 2010 21:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wat heerlijk!Hier moeten we daar vrees ik nog even op wachten
Al hoop ik volgende week op beter weer, dan kan ik lekker m'n balkonnetje zomerklaar maken
Nog steeds bezig met die kachel?
Voor zover ik weet geen 20, iets van 17/18, maar ja dat waren 3 dagen en nu is het weer kouder en veel regenquote:
Bij mij in huis in elk geval wel, door het zonnetje op de ramenquote:
Balen, die dingen gaan sowieso gruwelijk snel stuk. Bij mijn CRX heb ik ze 2x moeten vervangen. En hoe lang heb ik 'm gehad? 2 jaar hooguit.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:43 schreef bietelboer het volgende:
Vanavond waarschijnlijk een homokineet gesloopt tijdens het weer op orginele veren/schokkers zetten van de ED
Ding heeft altijd verlaagd rond gereden(al voor ik hem kocht) en nu is de as uit de kineet(bakzijde) geschoten..wel weer terug gekregen maar de boel trilt als een malle als ik die kant op stuur..quote:Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Balen, die dingen gaan sowieso gruwelijk snel stuk. Bij mijn CRX heb ik ze 2x moeten vervangen. En hoe lang heb ik 'm gehad? 2 jaar hooguit.
Ik heb toevallig pas geleden voor zo'n zelfde budget een Inch set gekochtquote:Op maandag 29 maart 2010 22:04 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je hoe takkeduur dat spul is
Ik koop geen Walmart meer, ik denk dat ik deze keer een budget van ongeveer 100 dollar vrijmaak voor een doppenset met ratel metrics en een ring/steeksleutelset in metrics.
Mag het wel op t dashboard?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:07 schreef PeuRac het volgende:
Nee, dat is niet legaal, het is zelfs niet toegestaan om in een auto met (licht)blauwe platen te rijden zonder taxi-pas.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:20 schreef 2cv het volgende:
En er is weer een BX minder op deze aardkloot.
quote:
Die had je toch al eerder laten zien, of ben ik nou gek?quote:
LINKquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Foto?
[..]
Die had je toch al eerder laten zien, of ben ik nou gek?
Ziet er netjes uitquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
LINK
Dit is m... Ik vind wit stiekem leuk
Op een ander forum schoten ze ook al massaal in de stressquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:58 schreef Erasmo het volgende:
Dacht even dat je Criezel weer ergens tegenaan had geplant![]()
Maar het is alleen maar dat gare ding
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:09 schreef Erasmo het volgende:
Ben trouwens even aan het prutsen geweest
[ afbeelding ]
Je bent gek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Foto?
[..]
Die had je toch al eerder laten zien, of ben ik nou gek?
Nuut! Je had ze gedaan dat je een BX in 2en ging zagenquote:
Woehoe ! ! !quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:09 schreef Erasmo het volgende:
Ben trouwens even aan het prutsen geweest
[ afbeelding ]
Je bent gek want je hebt die foto's nog niet eerder gezien. Die foto's zijn n.l. vandaag pas gemaaktquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:10 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nuut! Je had ze gedaan dat je een BX in 2en ging zagenIk ben niet gek, jij bent volgens mij vergeetachtig
Nouja eerst maar eens zien wat het isquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ziet er netjes uitEn een leuk karretje om te zien
Maar vind em wel wat aan de prijs voor de leeftijd en km stand
Dus afdingen maar
![]()
11 april toch wel ?quote:
Ah, okee, meneer de chagrijnquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je bent gek want je hebt die foto's nog niet eerder gezien. Die foto's zijn n.l. vandaag pas gemaakt
Weet ik veelquote:
Ik zou het niet doen; taxichauffeurs hebben een schurft aan 'zwartrijders' en een beroerd gevoel voor humorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mag het wel op t dashboard?.. Aangezien ik vaak mensen meeneem lijkt t me een geinige gadget
Die verhalen las ik al jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen; taxichauffeurs hebben een schurft aan 'zwartrijders' en een beroerd gevoel voor humor
Ehm, nou ja, ik weet wat voor een het is en niet hoe ie eruit zietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Als je weet welke auto van mij is hoe kan je dan denken dat die BX van Erasmo is ?![]()
Ze zei meneer de chagrijn tegen mij![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Marijke, was de Samara al zo wit of heb je zo hard gepoetst?
Ja, meeste witte auto's van die leeftijd zijn nogal grauwwit aan t worden zeg maar. Ik ben zelf niet echt een poetser dus wit bij mij wordt vanzelf bruinquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ze was al gebroken wit (dat is ze nog steeds) alleen dan zonder allerlei troepPretty shniey huh?
![]()
Ja, dat heeft deze verbazingwekkend genoeg nog niet echt. Wel wat plekjes op de lak, maar dat geeft nietsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja, meeste witte auto's van die leeftijd zijn nogal grauwwit aan t worden zeg maar. Ik ben zelf niet echt een poetser dus wit bij mij wordt vanzelf bruin.
Ik anders toch wel een van de apartere auto's hier al zeg ik het zelfquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Weet ik veelIk houd echt niet bij wie in welke auto rijdt
Ik weet alleen die van Alex en Sounddragon en Barcaconia
En die van 2cv, maar dat is niet zo moeilijk
Eenden zijn Visas voor beginnersquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik anders toch wel een van de apartere auto's hier al zeg ik het zelf
Is die ook nog een beetje zuunig?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, dat heeft deze verbazingwekkend genoeg nog niet echt. Wel wat plekjes op de lak, maar dat geeft nietsAch, dan heb je tenminste wel eer van je werk als je em wel eens poetst
Ik ben nu serieus al sinds half 6 bezig om alle kaarten van m'n Tomtom te updaten![]()
Handig toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef Paladijn het volgende:
Een voordeel aan die AX, hij is zonder opties, dus er gaat niets stuk
Pics!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik anders toch wel een van de apartere auto's hier al zeg ik het zelf
Hihihihiquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Sputnik staat er ECHT glimmend bij! Ze glimde me gewoon tegemoet op de donkere parkeerplaats van het weekend hoor
Mwah, het zuinigste wat ik in 2 keet tanken gehaald heb is 1 op14quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is die ook nog een beetje zuunig?.. Weet eigenlijk vrij weinig over de Samara
Jij ging toch al een auto lenen van iemand?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
iemand nog een diesel of zuinige benzineauto oid te leen btw? wil in week 16 ff op en neer naar München (Bauma) en de Niva zuipt mete veel en is me te traag voor dat geintje
Praktijkervaringen op het AX-forumquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:15 schreef Paladijn het volgende:
op papier.... nog nooit op het verbruik gelet zeker?Een prius is 'ook heel zuinig', toch rijdt een collega er 1:16 mee... ik rij 1:19 met de Honda diesel
Die AX is licht (er zit werkelijk niets in), dus zodra je daar met een paar man inzit gaat het 1.1 motortje vanzelf meer verbruiken - los van optimistische fabriekscijfers. Vraag anders Lexxx eens 1:hoeveel zijn Visa reed
Het is in ieder geval beter in de richting dan de 23 dollar die ik laatst uitgegeven had, die bij de eerste bout afbrakquote:
Die heeft er nu toch een 1.6-16v blok uit een 106 in liggen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Paladijn het volgende:
Een voordeel van zo'n AX, Drake_ laat zien dat je er prima in kunt hoeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadeel is dat je plat bent als't misgaat
quote:-Inbouw TU5JP4 (saxo 16v/106 gti blok) met diverse aanpassingen (Doel is ~135pk en ~170nm , wat op ~750 kilo vrij debiel gaat zijn)
100 is een mooie snelheid, maar met elke snelheid zuipt ie zo veelquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:04 schreef Paladijn het volgende:
Je rijdt gewoon te snel Lexxx, als ik in de Saab 100 in de 5 rij op de autobahn doet ie 1:16, bij 120+ doet ie 1:10.5
Die vind de Niva te onbetrouwbaar, en heeft echt een woon-werk auto nodigquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
[..]
Jij ging toch al een auto lenen van iemand?En die van je ouders dan, die hadden er toch eentje extra staan?
Ik vind het wel stoerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:01 schreef Paladijn het volgende:
klopt: Project: Citroen AX First , cheap ass ombouwproject.
[..]
100 is idd een prima snelheid, alleen vliegt de rest zo snel voorbijquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
100 is een mooie snelheid, maar met elke snelheid zuipt ie zo veel
120+ doet ie in de brand vliegen![]()
[..]
Die vind de Niva te onbetrouwbaar, en heeft echt een woon-werk auto nodig![]()
Die auto van die oom van me heeft alleen een casettespeler, dat overleef ik nieten met een 24 jaar oude datsun naar München.. nee dan liever de Niva die ken ik ten minste...enis volgende week naar mn smaak aangepast
Don't even think about it, de auto is op dat moment zeer onstabiel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik vind het wel stoer.. Maar dan gaat ie helemaal op 2 pootjes door de bocht denk ik
voor 100+ euro (150+ dollar?) moet je wel een redelijk setje kunnen krijgen. In ieder geval iets wat langer meegaatquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:15 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga even naar de winkel. Ik heb op internet een mooi allround setje van Craftsman gevonden. De critici schrijven redelijk goed over dit merk en de prijs bevalt me wel.
Het enige goede aan een Visa ligt onder de motorkapquote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Pics!![]()
[..]
Hihihihi
[..]
Mwah, het zuinigste wat ik in 2 keet tanken gehaald heb is 1 op14Maar ik moest heel erg wennen aan de choke en veel stadsgebruik tikt aan
Maar ze rijdt heerlijk verder
[..]
Jij ging toch al een auto lenen van iemand?En die van je ouders dan, die hadden er toch eentje extra staan?
Radio Kootwijkquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het enige goede aan een Visa ligt onder de motorkap![]()
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb het maar meteen goed gedaanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:24 schreef Paladijn het volgende:
[..]
voor 100+ euro (150+ dollar?) moet je wel een redelijk setje kunnen krijgen. In ieder geval iets wat langer meegaat
picca ?? linkie ??quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb het maar meteen goed gedaanKost iets, maar dan heb je ook een volledige set metrics en SAE maten in steek/ring en 6+12-kantige doppen. Inclusief inbus en schroevendraaiers en kist
Ik zal dadelijk even pics schieten.quote:
Die Saab-ers zijn zo dol zijn op het merk vanwege 'anders zijn'-eigenschap en dan kan een versnellingsbak-revisie er wel bij want 'je hebt toch wel een Saab'. De meeste Citrofielen zijn iets meer nuchter en geven ondanks hun voorliefde wel direct toe dat de gemiddelde Citroën niet zo bijzonder is en kampt met het nodige onderhoud, maar wel goedkoopquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:26 schreef Paladijn het volgende:
* Paladijn mompelt iets over Dingest's opmerking mbt. eigenaren op het saabforum die overmatig positief waren.
Het lijkt me sterk dat ie 1:18 doet, eerder rond de 1:15-1:16. Desondanks is dat nog erg netjes met de huidige benzineprijzen
Wat Paal zei, gewoon rustiger rijdenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
iemand nog een diesel of zuinige benzineauto oid te leen btw? wil in week 16 ff op en neer naar München (Bauma) en de Niva zuipt mete veel en is me te traag voor dat geintje
Dat blijktquote:Op woensdag 31 maart 2010 01:29 schreef 2cv het volgende:
Dan heb ik een afwijkende mening.
- Citroën rijden is duur, alles gaat kapot.
- Veel (niet alle) Citroëns zijn bijzonder. Zowel qua design als qua techniek.
Fabrieksopgave is 1:9,4 - voor de zuinig- of snelheid hoef je zo'n ding niet te kopen neequote:Op woensdag 31 maart 2010 01:39 schreef 2cv het volgende:
Die Niva draait behoorlijk wat toeren en heeft de aerodynamica van een tuinhuisje. Ik weet niet hoeveel dat ding precies verbruikt, maar dat het zo rond de 1:8 tot 1:12 zal liggen zal mij niet verbazen.
quote:Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheid![]()
Juist met andere mensen in de auto gebeuren vaak ongelukken door afleiding, ik zie op de redactie regelmatig verhalen en foto's voorbijkomen van kinderen of andere inzittenden die afleiden, auto komt even in de berm, reageert te extreem en zoinkt door een boom of sloot heen, dat zijn echt niet alleen maar crxjes. Concreet voorbeeld: vriendin die de handrem aantrekt met 120 op de afsluitdijk omdat ze denkt dat het een borstel isshit happens met inzittenden.
Op zich heb je daarin wel weer gelijk, hoewel het ook een kwestie van functie van de auto is. Het vaak vervoeren van extra mensen vraagt ook gewoon om andere auto op meer gebieden dan alleen veiligheid
Maar op dat andere punt ligt het toch meer aan de bestuurder die zich laat afleiden dan aan de auto die voor de feitelijke veiligheid zorgt. Al kan het geen kwaad om een grotere/veiligere auto te nemen als je van te voren weet dat je snel wordt afgeleid![]()
Waar werk je dan voor dat je regelmatig dat soort verhalen hoort?
Zo'n 75 kost op zich niet zoveel meer, maar dat komt ook omdat de jongste al iets van 7 jaar oud is en er vaak redelijke km-standen op staan. Voordeel is wel dat de koppakking vaak al vervangen is: vooral in de 1.8 was die bagger en dan zit er nu al een beter (later) exemplaar inquote:Op maandag 29 maart 2010 10:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie designDe 75/S-type staan eigenlijk nog wel op mijn lijst van te bezitten auto's, maar dat houdt ook een keer op... heb er nu al drie voor de deur staan
![]()
Saab bekijken kan binnenkort wel, geef maar aan wanneer je tijd hebtWe gaan er waarschijnlijk dit weekend wat klein onderhoud aan doen, mogelijk ook wat groot onderhoud als mijn broertje genoeg tijd heeft. Dan kunnen we daarna een begin gaan maken met het 'verfraaien'/beschilderen.
Ik gebruik meestal deze online editor; kun je hem ook reframen, resizen, bijsnijden e.d.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef 2cv het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een .gifje kan verkleinen zonder dat het een stilstaand plaatje wordt ?
In een tapedeck kun je een adapter stoppen zodat je je mp3speler kunt aansluiten. Dus oplossingen genoegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
100 is een mooie snelheid, maar met elke snelheid zuipt ie zo veel
120+ doet ie in de brand vliegen![]()
[..]
Die vind de Niva te onbetrouwbaar, en heeft echt een woon-werk auto nodig![]()
Die auto van die oom van me heeft alleen een casettespeler, dat overleef ik nieten met een 24 jaar oude datsun naar München.. nee dan liever de Niva die ken ik ten minste...enis volgende week naar mn smaak aangepast
Wauw, mooie foto!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het enige goede aan een Visa ligt onder de motorkap![]()
[..]
[ afbeelding ]
Dat zie ik Alex niet doen om heel eerlijk te zijn... Dus dan moet ie het laten doen, dan is het of bij de gratie van een lieve vrijwilliger of het kost waarschijnlijk wel erg veel...quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:40 schreef Barcaconia het volgende:
Kun je geen rustigere overbrenging in de tussenbak zetten, voor de hoge gearing?
Ik vind de Niva erg comfortabel op lange afstanden, alleen maakt ie gewoon erg veel kabaal op de snelwegquote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Fabrieksopgave is 1:9,4 - voor de zuinig- of snelheid hoef je zo'n ding niet te kopen neeHoe comfortabel is een Niva eigenlijk op zo'n lange afstand?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:29 schreef 2cv het volgende:
Dan heb ik een afwijkende mening.
- Citroën BX rijden is duur, alles gaat kapot.
- Veel (niet alle) Citroëns zijn bijzonder. Zowel qua design als qua techniek.
Zolang je maar geen MG/Rover van 2003-2005 haalt, daar is op materiaal bezuinigd (veel roestproblemen) ivm het nakende faillisement.quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
[..]
Zo'n 75 kost op zich niet zoveel meer, maar dat komt ook omdat de jongste al iets van 7 jaar oud is en er vaak redelijke km-standen op staan. Voordeel is wel dat de koppakking vaak al vervangen is: vooral in de 1.8 was die bagger en dan zit er nu al een beter (later) exemplaar in![]()
En ik heb altijd tijd, dus ik laat het van jou afhangenDe Saab rijdt toch wel, hoop ik? Want om een niet-rijdende Saab - 2 zelfs - te zien hoef ik letterlijk m'n bed niet uit
zo horen zequote:Op woensdag 31 maart 2010 14:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Net een Niva gespot hier in Putten... Groenig met veel vuiligheid
Ik kijk nog steeds dat reisverslag van die journalist in Rusland, zag in 1 aflevering zowel mijn auto (alleen zonder zwarte banden) en Alex z'n Niva (maar dan kanariegeelquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Net een Niva gespot hier in Putten... Groenig met veel vuiligheid
Tuurlijk komt er een updatequote:Op woensdag 31 maart 2010 15:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik kijk nog steeds dat reisverslag van die journalist in Rusland, zag in 1 aflevering zowel mijn auto (alleen zonder zwarte banden) en Alex z'n Niva (maar dan kanariegeel) voorbij komen. Blijft leuk dat soort dingen
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe vanavond gaat, wel even een updateje geven he?![]()
Gaat ik proberen, dankje !quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal deze online editor; kun je hem ook reframen, resizen, bijsnijden e.d.
Dankje voor de correctie.quote:
WD40 ? IMAL ? Iets anders ? Welke bouten zijn het overigens ? De 2 kleinen aan de bovenkant of de grotere aan de onderkant ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:35 schreef Erasmo het volgende:
Zo even wat kruipolie tussen mijn motorsteunbouten, die krengen zitten moer en moervast
Dus ondanks dat hij lekker koppelt en loopt, a.s.a.p vervangen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef 2cv het volgende:
Druklager inderdaad. Als dat vast loopt, vreet het door de vingers van je koppeling heen en kan je helemaal niet meer koppelen.
Heb dat hier niet liggen, volgende keer als ik bij de groothandel ben zal ik er eens naar vragenquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef 2cv het volgende:
Zelf gebruik ik IMAL. Volgens de mensen die er meer verstand van hebben is dat beter dan WD40.
Da's serieus offroadwerk zegquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:27 schreef Barcaconia het volgende:
Kutzooi, kabeltje van mijn telefoon kwijt. Nu kan ik geen foto's meer uploaden.
Verder ben ik nog bezig om 2 nieuwe differentielen voor de Jeep te kopen. Met luchtgestuurd difflock, een compressor onder de motorkap en een bandenpompsysteemDat is best gaaf denk ik.
En natuurlijk mijn standkachel nogLangdurig project is dat geworden zeg...
Valt opzich best mee. Helaas hebben de ingenieurs van Chrysler bedacht dat een JK standaard geen diff nodig heeft op de vooras. Die staat dus altijd gesperd. Aangezien een nieuwe vooras net zo duur is als een set losse differentielen met inschakelbaar slot (voor+achteras) lijkt me dat een betere optie. Ze hebben nu een actie dat je de compressor en bandenpompsysteem er gratis bij krijgt dus geen probleemquote:
Het punt is dat je nooit helemaal 100% zeker weet wat het probleem is zonder het uit elkaar te halen. Als het alleen piept is het niet erg, een lager kan, al piepend, best wel even mee. Maar als het lager al vast gelopen is en het piept omdat er dingen langs elkaar glijden dan slijten de vingers van je koppeling vrij snel door en heb je een probleem.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:48 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Dus ondanks dat hij lekker koppelt en loopt, a.s.a.p vervangen?
O dat valt wel mee jaquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Valt opzich best mee. Helaas hebben de ingenieurs van Chrysler bedacht dat een JK standaard geen diff nodig heeft op de vooras. Die staat dus altijd gesperd. Aangezien een nieuwe vooras net zo duur is als een set losse differentielen met inschakelbaar slot (voor+achteras) lijkt me dat een betere optie. Ze hebben nu een actie dat je de compressor en bandenpompsysteem er gratis bij krijgt dus geen probleem
Ik heb geen liftkit, offroad banden of iets dergelijks. Als deze banden versleten zijn denk ik dat ik wel wat ga doen, maar dat duurt nog lang.
Vandaag mijn slijptol om zeep geholpen, binnenkort ook weer nieuwe blingbling dusquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:32 schreef Barcaconia het volgende:
Even wat nieuwe spullen halen voor de Jeep: Koelslangen, boutjes+moertjes, zinkspray en eindlak en een multimeter. Dan kan ik mooi de standkachel monteren, aansluiten op het koelsysteem en de kachelmotor doormeten voor de blower op standje 3
Nieuw gereedschap is gaaf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En koop eens een nieuw kabeltje voor je foon/camera... we want pic's
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mja, ik denk dat het de druklagers zijn omdat het weg is zodra je de koppeling indrukt de piep weg is. Alleen hoop ik dat ik daar nog wel even mee door kan, misschien toch maar eens langs de citroen specialist rijden...quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het punt is dat je nooit helemaal 100% zeker weet wat het probleem is zonder het uit elkaar te halen. Als het alleen piept is het niet erg, een lager kan, al piepend, best wel even mee. Maar als het lager al vast gelopen is en het piept omdat er dingen langs elkaar glijden dan slijten de vingers van je koppeling vrij snel door en heb je een probleem.
Dit is overigens een gaar druklager:
[ afbeelding ]
Link naar grotere foto
Ik heb idd wel het idee dat het vooral bij koude motor is...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:47 schreef Barcaconia het volgende:
Bij een LandRover defender TD5 hoor je dat geluid 9 van de 10x al vanaf nieuw (alleen bij koude motor). Wij hebben er 140.000km mee rond gereden zonder problemen. Toen ging de auto uit elkaar en hebben we het druklager preventief vervangen omdat het toch open lag.
Misschien bij een Saxo anders, maar het zou iig kunnen dat het geen probleem is wil ik maar zeggen
Doe maar niet kopen. Als je er ooit 1 gehad hebt kun je geen auto meer hebben zonderquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:35 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou stiekem ook wel een Webastotje willen
Ik had er een in de Defender met een tijdklok, ideaal! Nooit geen krabben een lekkere warme autoquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Doe maar niet kopen. Als je er ooit 1 gehad hebt kun je geen auto meer hebben zonderDure hobby
Ik heb een complete Eberspacher kachel gekocht op ebay voor relatief weinig geld. Je zou het eens op kunnen zoekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik had er een in de Defender met een tijdklok, ideaal! Nooit geen krabben een lekkere warme auto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rib uit mijn lijf
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
Goffedomme![]()
Zul je net zien dat ik weer een paar torx bouten los moet schroeven, raad eens welke doppen niet bij mijn set zaten
Nicequote:
Die gaan jullie krijgenquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nice![]()
We verwachten veel, veel pics!
quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
Het is dan wel geen V300, maar toch goedgekeurd door mij.
quote:
correctie.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[..]
En mijn pa moet mij leren wat plekjes te lassen
Dat kan ookquote:
Voor zover te zien niet. Enige plekken waren linksvoor bij de koplamp, linksachter bij de achterdeur en rechtsonderin de kofferbak. Interieur zag er verder prima uit dus van lekkage is naar mijn idee geen sprake.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:31 schreef 2cv het volgende:
Dakraam lekt ook niet inwendig ? Dus dat je raamstijlen van binnen uit oplossen ? Hoe dan ook: gefeliciteerd !
quote:
Voor 650 issie van mijquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
Voor hoeveel is ze van jou?
En wanneer kun je d'r precies ophalen?Dan ga ik met smart wachten op foto's en op onze eerste witte auto meet
Jup.quote:
Wat een mongool zegquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:41 schreef Paladijn het volgende:
Hoe mol je een Rover?
http://www.dumpert.nl/mediabase/888821/dfd6c346/burnout_fail.html
Staat nu zelfs te koophttp://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brov1iegzcmw
Eindelijkquote:Op donderdag 1 april 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Kachel zit er helemaal inKabelboom ook aangelegd en aangesloten.
Nu alleen nog het bedieningspaneeltje aansluiten (kabels doorverbinden, zijn doorgeknipt bij het uitbouwen...) en de benzineleiding, maar dat kan ik denk ik van de week wel een keer doen.
Vandaag gebeld... Voor de achteras is niet leverbaar tot meiquote:Op donderdag 1 april 2010 00:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Eindelijk.. Nu die diffs nog ofniet?
Valt opzich nog wel mee toch? En doe je dat allemaal zelf? Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 1 april 2010 01:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vandaag gebeld... Voor de achteras is niet leverbaar tot mei
Wat een idiotenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:41 schreef Paladijn het volgende:
Hoe mol je een Rover?
http://www.dumpert.nl/mediabase/888821/dfd6c346/burnout_fail.html
Staat nu zelfs te koophttp://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brov1iegzcmw
Differentielen zou ik monteren maar helaas heb ik geen spullen om olie fatsoenlijk af te laten en te verwerken, steekassen loshalen (momentsleutels en dergelijke) etc. Dat moet ik dus helaas laten doen.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Valt opzich nog wel mee toch? En doe je dat allemaal zelf? Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?
Met werk bedoel ik dat mensen uit de branche zelf vaak dingen zelf doen/kunnen. Meeste boekhouders kunnen net een bandje wisselen zegmaarquote:Op donderdag 1 april 2010 01:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Differentielen zou ik monteren maar helaas heb ik geen spullen om olie fatsoenlijk af te laten en te verwerken, steekassen loshalen (momentsleutels en dergelijke) etc. Dat moet ik dus helaas laten doen.
Werk heeft hier niks mee te maken, sleutelen is een hobby
Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizzquote:Op donderdag 1 april 2010 02:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met werk bedoel ik dat mensen uit de branche zelf vaak dingen zelf doen/kunnen. Meeste boekhouders kunnen net een bandje wisselen zegmaar
Maar dan heb je toch enige connectie in de branchequote:Op donderdag 1 april 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizz![]()
En dan is het tof om je handjes lekker thuis vies te maken
quote:Op donderdag 1 april 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizz![]()
En dan is het tof om je handjes lekker thuis vies te maken
Tjabbo doet hele toffe dingen met zijn supra, maar is in het dagelijks leven een brave huisvader en IT nerd op een universiteit... Ik ben al jaren in devoertuigbizz werkzaam en kan maar weinig zelfquote:Op donderdag 1 april 2010 13:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch enige connectie in de branche
Als je het niet probeert, leer je het nooitquote:Op donderdag 1 april 2010 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tjabbo doet hele toffe dingen met zijn supra, maar is in het dagelijks leven een brave huisvader en IT nerd op een universiteit... Ik ben al jaren in devoertuigbizz werkzaam en kan maar weinig zelfT moet echt een hobby van je zijn, connectie in de branche heeft er neit zo veel mee te maken hoor
![]()
Niet iedere postbode is een filatelist, en niet iedere filatelist is een postbode.
Daar durf jij niet meer in te rijdenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
hahah, dat ritje in die 156 was priceless!quote:
tuurlijk kan ik het een en ander zelf.. heb nota bene samen met 2cv een motorblok vervangen in een van mijn visas...Maar ik heb de tijd niet om me er hobbymatig mee bezg te houden. Steek mijn tijd tegenwoordig liever in sociale dingen (OMG!! IK???), en in fotos maken en publiceren.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het niet probeert, leer je het nooit![]()
Je gaat mij niet wijsmaken dat jij niet kunt sleutelen na al die jaren hier verplicht meelezen.. dan wil je het inderdaad gewoon niet
Ik zie nu pas datquote:Op donderdag 1 april 2010 19:53 schreef Barcaconia het volgende:
Maar ik ben wel zeer tevreden met hoe het ingebouwd zit. Als mijn kabeltje binnenkomt zal ik wat foto's posten
Wie heeft je nu weer met je kop tegen de vloer gewerkt?quote:Op donderdag 1 april 2010 20:58 schreef PeuRac het volgende:
Auw, een deurmat wegkoppen is geen goed idee
quote:Op donderdag 1 april 2010 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat
º ||||| º
een Jeep grille is![]()
gaaf
Begin maar alvast te zoeken EllevehC86quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |