abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:32 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79570655

De OP

Milde- Krieger 1941 - Due to petrol scarcity during Second World War, 100 to 150 cars were produced with electric propulsion. Top speed 40 kph. Weight 1412 kg. Operating range 100 km. 48 batteries stored at front and rear ends.

Mildé - Kriéger 1940-1942

In 1940 was Frankrijk bezet door Duitse militaire troepen. Het was in deze zeer moeilijke periode (1941) dat het bedrijf Mildé-Kriéger werd opgericht om samen aan een project van elektrische voertuigen te werken.
Charles Mildé leidde de organisatie en had al vele elektrische moratorium(lijk)wagens ontworpen onder zijn naam. Louis Kriéger, een man op leeftijd (73) en een directe afstammeling van de familie Kriéger, bouwde al vanaf 1880 elektrische voertuigen.

Het project werd,om praktische redenen, ontwikkeld op basis van een bestaande auto. Het gekozen model was een La Licorne 6CV uit 1939. Lichtgewicht, compact en had een goed stevig chassis. Deze auto had de perfecte eigenschappen voor een succesvolle conversie.

De eerste Mildé-Kriéger werd gehomologeerd op 7 maart 1941 door de Dienst Mijnen onder de code MK 10 type 124. De wagen functioneerde zonder problemen, natuurlijk, het onderzoek naar de prestaties was bij voorkeur gericht op het rijden met de wagen ondanks het gebrek aan brandstoffen.

Er wordt geschat dat tijdens deze donkere periode in de Franse geschiedenis tussen de 100 en 150 mildé-Kriéger’s zijn geproduceerd. Het hadden er meer kunnen zijn want de Duitse autoriteiten verbood de productie op 1 oktober 1942 en zo kwam aan dit industriële avontuur van elektrische auto’s bouwen een einde. Mede door een bombardement op één van de Licorne fabrieken zijn er momenteel slechts twee van de elektrische Licorne-mildé-Kriéger auto’s over gebleven.

De elektromotor van het type ‘slagschip SAFI’ vervangt de benzine en haalt zijn energie uit 48 batterij elementen die verspreid zijn over de voor- en achterzijde. De auto heeft door zijn gewicht van 1412kg een snelheid van 40 km/h met een bereik van 100km.

Museum Collectie Mobil'Eco.
Jean Michel Horvat-Christiant Lucas-Robin Buitenhuis
www.mobil-eco.com

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.

Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.

Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden

[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-03-2010 14:57:36 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79571013
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_79571158
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:01:51 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571291
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:51 schreef ellevehC86 het volgende:
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen
Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:13 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79571303
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik vind het wel een toffe auto in de OP
Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn
[ afbeelding ]
Een ouwe DS
pi_79571342
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel

Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem

Snel volposten, dan mag jij de volgende
Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_79571426
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser!
Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
pi_79571516
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP Scheelt mij een hoop werk en frustratie
Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
pi_79571595
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke.
_! It's the testosteron speaking again!
pi_79571870
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

_! It's the testosteron speaking again!
Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:21:44 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79571956
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie
Ik kan je alleen verzekeren dat mijn geslacht daar weinig mee vandoen heeft Ik vind het persoonlijk nogal autistisch dat alles in het teken moet staan van het nummertje van de SC, maar he wie ben ik Ik doe liever een auto die ik wel gewoon leuk vind, dan dat ik me suf moet zoeken naar iets met dat cijfertje
pi_79571960
tvp
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:53:48 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79573094
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:25:23 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79574369
TVP. Zojuist in mijn hotel aangekomen na een lange rit. Het viel me wel mee, ik heb anderhalf uur van de routeplanner's tijd afgereden (gelukkig geen politie gezien ) Nu even omkleden en dan naar het werk!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:00:24 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_79578387
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een ouwe DS
met meedraaiende koplampen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:16:25 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79578900
Gloeiendegloeiende; wanneer krijgen vrouwen nu eens verstand ??

Vrouwlief komt net thuis; die had de achterdeur van de Chevy FF dichtgedonderd met de ruit half open

MP : gezocht....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79579290
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Sjoegerd het volgende:
tvp
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:00:26 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79580262
Ennn. complete achterdeur aangeschaft met elektrisch slot en 3e remlicht, zaterdag FF erin hangen

Wát nou onderdelen lastig te krijgen
pi_79580741
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
pi_79580990
Rijdt de 111 nog wel dan?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_79581964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:19 schreef Paladijn het volgende:
Rijdt de 111 nog wel dan?
De voorwielen wel, de achteriweln zonet niet, mooi rubberspoor door de straat

hoop maar dat ik de NIva niet teveel heb verneukt met slepen

Zo ja, staat de Datsun al weer klaar
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:59:41 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79582767
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig

Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd vanaf zaterdag word ze geschorst.
onderdelen voor yanks zijn echt een makkie, ik had een ster/scheurtje in de koplamp van de Chev, FF bellen, kun je nog merken kiezen ook, gister gebeld, vandaag binnen.
Met die deur moet je mazzel hebben, maar die ligt gegarandeerd ergens, je hoeft nooit lang te zoeken. En plan B is gewoon over laten komen; aan de overkant is bijna alles nieuw verkrijgbaar.. origineel of duplicate, maar da's minstens net zo goed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79585792
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Sounddragon het volgende:

Wat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ?
pi_79587942
en we zijn zwart
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_79588465
Die Mercedes die al een tijd hier in de buurt staat heeft al 2 jaar geen APK
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_79588509
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:47 schreef ThaFreak het volgende:
en we zijn zwart
shocking!

Fijn he? Welkom terug bij de echte mensen
pi_79588786
Die MED.. om te janken

En nog niemand die een afscheidstopic voor je heeft geopend? Terwijl je al dik een half uur zwart bent? Ik was niet zuur, maar zo word je het wel Is fok fok niet meer, of word ik gewoon te oud?

bedankt Italotukker-kaboutertje!
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:10:13 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79589018
quote:
en we zijn zwart
Eej Swa
pi_79590242
Je wordt gewoon te oud Lexxx

Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum

En als je meer geld uit wilt geven:

Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_79590659
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:36 schreef Paladijn het volgende:
Je wordt gewoon te oud Lexxx

Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum

En als je meer geld uit wilt geven:
[ afbeelding ]

Saab , heb je een linkje? En een MX-5 is gewoon te duur.
pi_79592012
Saabforum.nl leest nu een stuk minder fijn met die nieuwe skin vinnik
Een oldtimer-Saab is natuurlijk ook erg leuk. Heb het zelf ook overwogen om een belastingvrije 900 classic te nemen, maar dan wel eentje zonder werk. Anders zou ik er 3 hebben staan in 'projecten'-categorie En zo'n goed exemplaar is dan wel weer vrij prijzig, dus dat toch maar even niet.

Maar ik ben vanmiddag wel zowaar met de 95 bezig geweest chroom-stukken achter eraf gehaald en daarna de achterbumper.
pi_79592476
En die 900 Turbo voor 500 euro? Dat kan gewoon niet lijkt me
pi_79592677
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ah, da's wel stom... Heb je tijgerbalsem of spierbalsem in huis? Even smeren vanavond En een masseuse wil ook helpen, als je er eentje in huis hebt die maar eens lief aankijken

Oeh, dat lijkt mij ook wel tof ja Ik wist niet waar Elba lag, maar volgens google is het een Italiaans eiland Ga je daar in een hotel zitten of heb je een appartement oid?
Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.

We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_79592918
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativeren Daar is het alleen niet rendabel meer als het in de schrootpers is geweest zo lijkt het soms. Dus wat ze daar als een goed opknappertje of een auto met 'een beetje werk' noemen kan in de praktijk vies tegenvallen (al heb ik de desbetreffende advertentie niet gelezen).
Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten.

Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee
pi_79593000
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef Dingest het volgende:

[..]

Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativeren Daar is het alleen niet rendabel meer als het in de schrootpers is geweest zo lijkt het soms. Dus wat ze daar als een goed opknappertje of een auto met 'een beetje werk' noemen kan in de praktijk vies tegenvallen (al heb ik de desbetreffende advertentie niet gelezen).
Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten.

Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee
En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.
pi_79593014
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs.

We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc.
Dat klinkt wel als een heel leuk weekje weg
pi_79593088
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen.
Verkijk je ook niet op zo'n hemeltje, volgens mij is dat vervangen ervan vaak nog vrij prijzig. Meestal doen ze dat ook als massa-inkoop. Je kan het met nietjes of lijm wat fixen, maar dat is ook maar tijdelijk en beperkt. Als je het een beetje netjes wil hebben moet je het toch gewoon vervangen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 06:13:51 #38
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79596083
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd

Klinkt goed! Tof hoor!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:18:12 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79596934
quote:
en we zijn zwart

The end of an era...
pi_79600975
TVP.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:53:04 #41
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79601085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's

Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:57:17 #42
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_79601255
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En niet mooi (voor dat geld) !
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_79601548
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 06:13 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd

Klinkt goed! Tof hoor!
Hoop ik ook, nu zit mn nek helemaal vast ik twijfel nog of ik zal gaan werken. Ik mag thuis blijven van mn manager, maar ik heb eigenlijk een aantal afspraken staan.

En de massage zal zeker werken, ik word er altijd helemaal ontspannen van en dan trekt de pijn langzaam weg.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:31:16 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79602656
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's

Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is.
Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud, met als giga voordeel dat je in principe alles wel zelf kunt mits je de spullen en kennis hebt (als je dat niet hebt moet je er niet aan beginnen), je hoeft zelden naar de garage, computers uitlezen kun je zelf of is niet nodig, en het is prima te doen om hem als daily te verzekeren mét de financiële benefits van een klassiekerverzekering

Komen we idd op het subjectieve van 'dure' auto's.. wat men hier vaak als een klassieker ziet, is een barrel van 1500 ¤ wat per ongeluk 25+ jaar oud is , en JA, dán ga er serieus veel geld in zo'n hok om hem rijdend te krijgen/houden duhhuh

Als je gewoon eerlijk geld voor een eerlijke auto betaalt, valt het echt wel mee

If you pay for shit, don't complain about the smell
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:21:19 #45
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79604655
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Is 500,- je max budget?
pi_79605755
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:53 schreef Paladijn het volgende:

[..]

MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:21 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Is 500,- je max budget?
Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:13:47 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79606371
Hehe

vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14:29 #48
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606401
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden.
Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed? Zulke autootjes zijn wel te krijgen voor zo'n prijs die ook nog goed zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:17 #49
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606433
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Hehe

[ afbeelding ]
Jammer van die golf...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15:58 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79606460
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:21:39 #51
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79606669
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:15 schreef Barcaconia het volgende:
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken
Motorbeurs?

pi_79606741
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed? Zulke autootjes zijn wel te krijgen voor zo'n prijs die ook nog goed zijn.
Kwas al aan het kijken naar een Panda ofzo, voor 500 euro best een goede te krijgen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:26:09 #53
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79606835
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Motorbeurs?

[ afbeelding ]
Nope, vrachtwagens.
Wel een mooie tijd gehad gisteren maar damn, nu moet ik de hele dag staan en praten en mijn kop knalt uit elkaar
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 14:39:18 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79609527
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Hehe

[ afbeelding ]
I love strak parkeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:46:37 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79616892
Ze staan hier op de oprit altijd met de spiegels tegen elkaar, krijg je geen pakkie sigaretten tussen
SPOILER
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:16:33 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79617916
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

I love strak parkeren.
Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:46:29 #57
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79621388
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud
Dat stel ik toch nergens?
Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
quote:
If you pay for shit, don't complain about the smell
correct.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Sjoegerd het volgende:
MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1
IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:

En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar.
pi_79621665
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

I love strak parkeren.
Als ik dat golfje was geweest had ik mijn deur nog even harder open gegooid .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:01:27 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79622075
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:46 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie.
Ik bedoel met onderhoud, meer: olie, banden, wissertje, filtertje e.d., en dat heeft een nieuwe auto ook nodig, wat dat betreft maakt het niet zoveel uit wat voor auto je rijdt, misschien dat het interval van de beurten iets uitmaakt, maar dan houdt het ook op..
Herstel/restauratie kosten kun je zelf bepalen door te investeren bij de aanschaf; betaal je meer krijg je meestal ook meer..
Daarom roep ik ook altijd dat al die drama verhalen over het onderhoud van klassiekers de wereld in worden geholpen door het gejank van mensen die voor een duppie op de eerste rang wilden zitten bij aanschaf
SPOILER
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:03:18 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79622164
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd
pi_79622780
quote:

[..]

[..]

correct.
[..]

IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet:

En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar.
Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.

Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
pi_79622808
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd
Ik ook
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:23:21 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79623193
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben.

Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget.
In een C kadeath van 150 GULDEN
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:59:38 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79627827
quote:

[..]

Als dat jouw golfje was geweest had ik er hem pontificaal achter gezet
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13:40 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79628512
quote:

[..]

Dat ga jij vervelender vinden dan ik.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13:53 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79628521
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje
Jammer !
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:23:07 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79631233
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:13 schreef 2cv het volgende:

[..]

Jammer !
Moet binnenkort maar ff gaan sluiten met een ander programma

Ik heb gisteren trouwens nog een Alto gejumpstart
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2010 @ 23:48:14 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79631940
Gaaf ! Ik neem ook wel startkabels mee morgen. Dan kan je een auto die een straat verderop staat nog jumpstarten
pi_79638684
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, stel een budget voor jezelf op voor het komende jaar, er komt meer bij een auto kijken dan alleen aanschaf en wegenbelasting.

Ik ben begonnen met een Rover 600 vanuit de insteek dat ik veel snelweg km's moest maken en die comfortabel en veilig wilde maken. Ik heb daar wat langer voor doorgespaart ipv meteen een autootje te halen, betaalde mijn ouders gewoon benzinekosten als ik hun auto een keer meehad.

Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet.

Maar goed, maak eens een budget overzicht in excel voor dit jaar en kijk waar je het meeste geld aan kwijt bent, dan kun je daar op 'bezuinigen'. ANWB heeft volgens mij wel een afschrijvingsberekening op hun site staan trouwens. Ik gok dat verbruik met stip op 1 staat, dat heb je met je rechtervoet in de 'hand'

OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:20:56 #70
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_79638833
quote:

Ik heb een Ford fietsmand (mk3), en die voldoet prima hoor. Een keer ergens op geknald (andere auto), maar die auto had way meer schade dan mijn fietsmand. Verder ga je als je zo'n auto hebt (ik tenminste) niet moeiljik doen over een deukje meer of minder... En tegen een boom knallen.., ja, als je daartoe in staat bent, ga je sowieso geen 'kleintje' rijden...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:43:35 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79643831
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:22:02 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_79644677
Onderweg naar operatie nachtvlucht
pi_79644902
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:43 schreef Sounddragon het volgende:
Go puppy

Haha stoere hond
pi_79651543
Net dat ik dacht dat m'n conditie aan de lage kant was, fiets ik op m'n vierde langere dagtocht dit jaar toch weer 86,5 km bij elkaar
Hopen dat het redelijk droog blijft, want ik heb nog drie dagen over en zit nog niet aan m'n quota
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:26:56 #75
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79656288
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen.
Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:45:50 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79656744
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:26 schreef Barcaconia het volgende:
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen.
Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden
Zin moet je maken

F5F5F5F5F5F5
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:12:15 #77
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79657412
even wachten dan. Ik zit mobiel. Ff kijken of het lukt. Zijn wel phomepics...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:38:45 #78
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79658123
helaas geluidsdraak. Vanavond fap je maar op wat anders
  zondag 28 maart 2010 @ 00:01:51 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79658759
Bad Equipment Bummer
  zondag 28 maart 2010 @ 00:14:03 #80
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79659098
Weet iemand toevallig waar de tankvlotter van een Fordje Ka zit? Gewoon onder de achterbank of hebben ze het lastig gemaakt?
  zondag 28 maart 2010 @ 00:15:55 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79659149
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen
  zondag 28 maart 2010 @ 00:17:42 #82
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79659210
vandaag supra uit winterstal gehaald.

ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro.
thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro

heerlijk, zo'n hobby
  zondag 28 maart 2010 @ 00:29:19 #83
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79659488
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen
Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.
Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren.
  zondag 28 maart 2010 @ 01:20:26 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79660555
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:17 schreef Tjabbo het volgende:
vandaag supra uit winterstal gehaald.

ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro.
thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro

heerlijk, zo'n hobby
hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan
  zondag 28 maart 2010 @ 01:24:11 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79660619
quote:
Op zondag 28 maart 2010 00:29 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier.
Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren.
mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet
SPOILER
  zondag 28 maart 2010 @ 13:33:37 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_79667905
quote:
Wij hebben deze test ook gedaan, de Fiat kwam daarbij nog redelijk goed uit de test. En hoevaak knal je nu tegen een Q7 op. Een boom is veel harder

[ Bericht 2% gewijzigd door daNpy op 28-03-2010 13:39:26 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_79668352
GVD, ligje ff relaxed vanuit bed de samenvatting van de F1 te kijken, zie je per ongeluk de uitslag
pi_79671922
Maar wel een hele mooie uitslag!
  zondag 28 maart 2010 @ 17:13:03 #89
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79674495
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet
SPOILER
Kwam het ergens tegen bij mijn zoektocht op internet, maar weet niet meer bij welke auto het zou moeten zijn. Misschien klopte het ook niet wat die gene zei.
pi_79695769
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:13 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet.

OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen.
Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is Al zal ik niet betwisten dat een >2003 auto veiliger is dan een circa 1995 auto, of dat je beter af bent in een grote bak dan in een kleinere auto van gelijke leeftijd als je besluit een boompje te koppen. En zo'n filmpje is leuk en aardig, maar zegt zonder verdere info niet bijzonder veel. Het ziet er vrij ernstig uit, maar dat zegt bij moderne auto's niet zo heel veel meer

Ik kan een heel verhaal ophangen over het verschil van kans op een ongeluk in een stadsauto en een grotere auto, of de andere manier van rijden die je doet in een stadsauto t.o.v. een middenklasser waardoor het risico ongeveer net zo groot blijft en dat veel veiligheid afhankelijk is van de bestuurder en niet de auto. Of dat het ongeluk zelf een grote rol speelt op de afloop ervan. Maar het belangrijkste is: een ongeluk behoort tot de risico's die je neemt als je in een auto stapt - ongeacht de auto. Op de fiets ben je nóg kwetsbaarder, om geraakt te worden maar ook om slecht ten val te komen. Kunnen we dat ook maar beter niet doen? Het staat een ieder vrij om te bepalen wat hij of zij veilig vindt, maar rationeel gezien is een stadsauto ongeveer net zoveel een doodskist op wielen als elk ander voertuig op de weg.

Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie auto De 75 ook trouwens, vooral dat interieur. En ik moet nog eens die 9000 komen bekijken bedenk ik mij nu.
pi_79695785
Oeh, trouwens Alex, in de nieuwe DVD van Jeremy Clarkson - "Duel" - gaan ze offroaden en afkraken met o.a. een Niva "Famed for being slower than wind erosion."
  maandag 29 maart 2010 @ 10:36:30 #92
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_79698865
quote:
Op maandag 29 maart 2010 03:39 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is
Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheid
Juist met andere mensen in de auto gebeuren vaak ongelukken door afleiding, ik zie op de redactie regelmatig verhalen en foto's voorbijkomen van kinderen of andere inzittenden die afleiden, auto komt even in de berm, reageert te extreem en zoinkt door een boom of sloot heen, dat zijn echt niet alleen maar crxjes. Concreet voorbeeld: vriendin die de handrem aantrekt met 120 op de afsluitdijk omdat ze denkt dat het een borstel is shit happens met inzittenden.
quote:
Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie auto De 75 ook trouwens, vooral dat interieur. En ik moet nog eens die 9000 komen bekijken bedenk ik mij nu.
Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie design De 75/S-type staan eigenlijk nog wel op mijn lijst van te bezitten auto's, maar dat houdt ook een keer op... heb er nu al drie voor de deur staan
Saab bekijken kan binnenkort wel, geef maar aan wanneer je tijd hebt We gaan er waarschijnlijk dit weekend wat klein onderhoud aan doen, mogelijk ook wat groot onderhoud als mijn broertje genoeg tijd heeft. Dan kunnen we daarna een begin gaan maken met het 'verfraaien'/beschilderen.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:27:52 #93
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_79700027
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan
ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg
  maandag 29 maart 2010 @ 12:07:47 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79701404
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:27 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg
Er is maar één ding waar een auto blij van wordt, en dat is rijden
pi_79701576
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken
  maandag 29 maart 2010 @ 12:38:51 #96
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79702466
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken
Balen! Misschien een stomme vraag, maar moet je vader mee? Je zou ook met iemand anders kunnen gaan kijken, dat vergroot je mogelijkheden lijkt me.
pi_79702759
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:38 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Balen! Misschien een stomme vraag, maar moet je vader mee? Je zou ook met iemand anders kunnen gaan kijken, dat vergroot je mogelijkheden lijkt me.
Tja in mijn omgeving is mijn pa degene met het meeste verstand er van . Kan wel een vriend meenemen of alleen gaan maar dan gaan we dingen over het hoofd zien.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:55:43 #98
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79707231
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten.

Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef
pi_79707342
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:55 schreef Barcaconia het volgende:
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten.

Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef
Nou, als er iemand is die zich geroepen voelt om mee te gaan dan mag dat .. Ik heb alleen geen zin om een miskoop te doen zeg maar , aangezien de APK voor dat ding er ook aan zit te komen.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:01:09 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79707470
Ik snap wel dat je voor zeker wilt gaan met je eerste auto, maar ik geloof dat je het er nu al een half jaar over hebt om iets te kopen, dat is wel heel erg zeker

Zoals ik al eerder zei, imo is de les die je leert als je 1000 euro aan onderdelen uit moet geven aan een auto van 300 euro meer waard dan 1300 euro totaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')