Auw, dat doet pijn. Ik ga wel naar de finish kijken!quote:De Utrechtse sportwethouder Harm Janssen houdt er inmiddels rekening mee dat Utrecht geen 650.000 euro subsidie krijgt van het ministerie van VWS als bijdrage in de organisatie van de 2e etappe van de Giro d’Italia maar slechts 250.000 euro. Een financiële strop voor de stad is daarmee reëel.
Utrecht dacht een harde toezegging te hebben van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) maar die komt daarop terug. Utrecht wil de organisatie versoberen en probeert extra sponsors aan te trekken om het gat te dichten.
De stad draagt al een half miljoen euro bij om op 9 mei finishplaats te mogen zijn voor de 2e etappe. De Giro start op 8 mei in Amsterdam. Slechts een deel van de 2e etappe voert over Utrechts grondgebied. De eindmeet van de etappe is getrokken op de Croeselaan, tegenover het hoofdkantoor van wielersponsor Rabobank.
En ik ga 'em fietsen (nouja, tenminste de tourtocht de dag ervoor, lekker file fietsen op de dijk denk ik).quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Auw, dat doet pijn. Ik ga wel naar de finish kijken!
[ afbeelding ]
quote:De gemeente en Hoog Catharijne staan vanmiddag bij de kortgedingrechter om The Copperfield Pub te dwingen per 31 maart te ontruimen.
In verband met sloop van de traverse en de sporthal, wil de gemeente kunnen beschikken over de ruimten die momenteel door horeca worden bezet. De huur van de kroeg is vorig jaar oktober opgezegd. Het westelijke deel van Hoog Catharijne, waaronder de traverse, de entree, parkeergarage en reclamemast op het plein zijn als onderdeel van een grote deal tussen Corio en de gemeente vorig jaar van eigenaar gewisseld. Hoog Catharijne trekt zich hiermee volledig terug tot het gebied oostelijk van het station.
The Copperfield Pub ligt recht tegenover de roltrap, naast de ingang van de sporthal. Via de achterkant zijn deze met elkaar verbonden. Deze kroeg wordt uitgebaat door Jan Hagenouw, voorzitter van de winkeliersvereniging Hoog Catharijne.
Cool! De hele etappe? Hoe lang is die?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:48 schreef lost95 het volgende:
[..]
En ik ga 'em fietsen (nouja, tenminste de tourtocht de dag ervoor, lekker file fietsen op de dijk denk ik).
130 KM, http://www.toerversiegiro(...)Giro-Utrecht-8-m.jpgquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Cool! De hele etappe? Hoe lang is die?
Ben nu al te laat met inschrijven denk ikquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:47 schreef Fukjoeman het volgende:
TVP uit Lombok. Wat een zalig weer vandaag zegZijn er hier nog mensen die meedoen aan de Jaarbeurs Marathon?
Oldbiequote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:03 schreef Neelix het volgende:
Dan ook es een TVP uit Dichterswijk
goedkoop bier en lekker goedkoop restaurant is een combinatie die niet bestaat denk ikquote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Rahl het volgende:
Iemand een tip voor een lekker, goedkoop en in het centrum gesitueerd restaurantje? Goedkoop bier is een pré
Voor goedkoop bier zul je toch echt voor een eetcafe moeten gaan, waar het eten over het algemeen wat minder is dan in een echt lekker restaurant. Er zijn natuurlijk wel goede betaalbare restaurants, maar over het algemeen is het bier daar weer wat duurder.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:14 schreef Rahl het volgende:
Iemand een tip voor een lekker, goedkoop en in het centrum gesitueerd restaurantje? Goedkoop bier is een pré
Cafe de Luifel op de Neude; leuke kroeg en lekkere saté. Of anders de Florin of Mick O'Connolls, ook leuke kroegen, goedkoop eten (pub-grub) en normale bierprijzen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:06 schreef Rahl het volgende:
Bedankt
Woon sinds kort in Utrecht en ga avondje stappen met wat vrienden... mn kamer is alleen te klein voor gezelligheid dus vandaar een leuk restaurantje. Kunnen we meteen eten.
quote:In een artikel in Trouw van dinsdag laat D66-leider Gerda Oskam optekenen dat ze liever eerst met de VVD verkennende gesprekken had gevoerd voordat een formele formatie met de PvdA was begonnen. Oskam zegt wel dat ‘enkele verdiepingsgesprekken’ nuttig waren om voluit voor een coalitie met de PvdA te kunnen gaan maar zag meer mogelijkheden haar speerpunten met de VVD te realiseren.
http://dnu.nu/artikel/183(...)s-utrechtse-formatie
Voor altijd? Ze wilden toch juist die oude fabriek die erachter ligt gaan renoveren?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:05 schreef DennisMoore het volgende:
De Gamma aan de Oudenoord moet dicht, lees ik... Ook lekker handig voor mensen die in de stad wonen en geen auto hebben om helemaal naar afgelegen bouwmarkten te rijden...
Dat kan, heb na de verbouwing eigenlijk nooit meer bij Heerenplein gegeten. Okee, schrap die dan maar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:04 schreef Blik het volgende:
Heb sinds de verbouwing één keer bij Heerenplein gegeten, was een enorme sof. Bij de studentenhap spare-ribs kregen we maar liefst 2 kleine stukken. Dat moest doorgaan voor een hoofdgerecht (en ik vind dat een studentenhap voornamelijk veel eten moet zijn). Ik vond het zelfs voor een hoofdgerecht erg mager, Franse haute cuisine. Mijn klacht werd vervolgens ook niet fatsoenlijk behandeld en zelfs weggewoven.
Kortom: Ik raad iedereen aan om Heerenplein links te laten liggen
Gras van de Buren is idd goed, en kunt veel kleine gerechten proberen.
Dat hoorde ik ook gisterquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:05 schreef DennisMoore het volgende:
De Gamma aan de Oudenoord moet dicht, lees ik... Ook lekker handig voor mensen die in de stad wonen en geen auto hebben om helemaal naar afgelegen bouwmarkten te rijden...
Blijkbaar schijnen de hete aardappels nog op het bord te liggen:quote:
quote:Over de onderhandelingen over de vorming van een nieuw college valt nog altijd weinig te melden. Dat bleek dinsdag tijdens een persbijeenkomst, gehouden door de onderhandelaars Mos (GL), Den Besten (PvdA) en Oskam (D66).
De hete aardappels moeten nog doorgeslikt worden, bijvoorbeeld rond de bereikbaarheid van de stad. Den Besten stelt dat de PvdA kan leven zonder Spoorlaan, mits de bereikbaarheid op een andere wijze gegarandeerd kan worden.
Mos maakte duidelijk dat de onderhandelende partijen wel degelijk mogelijkheden zien om op het ambtelijk apparaat te besparen. Dit in tegenstelling tot het ambtelijk rapport 'De staat van de stad' - geschreven in opdracht van het huidige college - waarin staat dat bezuinigen op het apparaat niet kan.
De 16e april is nog altijd de datum waarop een concept college-akkoord klaar moet zijn. Halen de onderhandelaars dat niet, dan treedt er anderhalve week vertraging op vanwege een fietsvakantie van collegeformateur Tof Thissen. Op 9 april moet er meer duidelijk zijn over de hete aardappels, maar of de onderhandelaars daarmee naar buiten komen valt volgens hen nog te bezien.
Woensdag om 19.30 uur is de eerste van drie zogenoemde inspiratiebijeenkomsten, waarmee de onderhandelaars ideeën willen opdoen rond het thema duurzaamheid. Volgende week woensdag gaat de bijeenkomst over werk en re-integratie en de vrijdag erna staat 'de school als spil van de buurt’ op het programma.
http://dnu.nu/artikel/1839-gamma-wil-steun-studentenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Voor altijd? Ze wilden toch juist die oude fabriek die erachter ligt gaan renoveren?
Jammer, ik vond die plannen juist heel mooi. Stomme projectontwikkelaar. Bovendien is een GAMMA in de stad inderdaad superhandig!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://dnu.nu/artikel/1839-gamma-wil-steun-studenten
Nah, flinterdun en veel open deuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:48 schreef DennisMoore het volgende:
Vanavond 20 uur Studium Generale lezing van Herman Wijffels: live meekijken http://131.211.194.110/si(...)4ff5ba9e8c0783f3c394
Random paaseieren verstoppen in de stad ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:27 schreef MissHobje het volgende:
Is er zaterdag nog wat leuks te doen in Utrechts?
Is alweer de 3e keer dat ik er heen wil gaan, maar het er weer niet van komtquote:
Hoezo? Als je ging wist je het toch allang?quote:Op zaterdag 3 april 2010 05:12 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Beetje laat voor zo'n vraag he
Wat speelde er vanavond?
Het was ook super relaxed rustig in de stad enzoquote:Op zondag 4 april 2010 03:32 schreef CySt het volgende:
De bass van Trance Energy in de Jaarbeurs is hier in Voordorp al de hele avond te horen. Alsof iemand in de straat een feestje heeft. En dat terwijl de afstand hemelsbreed toch zo'n 5km is. Ik had er beter naar toe kunnen gaan, dan had ik de hoge tonen tenminste ook nog meegekregen.
http://dnu.nu/artikel/190(...)d-haalt-cnn-van-buisquote:Kabelaar Ziggo heeft haar Utrechtse abonnees per brief laten weten dat de Amerikaanse nieuwszender CNN per eind april uit het analoge pakket verdwijnt. Daarvoor in de plaats komt een Franse en Spaanse zender. Ziggo moest het pakket aanpassen op advies van de Utrechtse programmaraad.
Waarom kijk je dan niet digitaal?quote:Op maandag 5 april 2010 21:24 schreef Q. het volgende:
[..]
http://dnu.nu/artikel/190(...)d-haalt-cnn-van-buis
Wat voor mongolen zitten er eigenlijk in die programmaraad? Dat is de enige zender waar ik nog wel eens naar kijk.
CNN gaat toch uit het standaard-pakket? Dus dan moet je sowieso al een uitgebreid pakket hebben om CNN te kunnen ontvangen. Vind het een vreemde beslissing, net alsof er mensen naar Franstalig en Spaanstalige tv gaan kijken...quote:
Nope, ik vermaak me ook nog wel prima in Ozebi moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:00 schreef The6thgate het volgende:
Ik zag trouwens dat er een nieuw poolcentrum zat op de Bemuurde Weerd OZ. Iemand daar al eens geweest?
Oh, en het kost me nog 110 euro voor een ontvanger. Voor iets wat ik zelden gebruik. Nee dank je.quote:
Nee, het verdwijnt alleen uit het analoge standaardpakket (dat veel minder zenders bevat dan het digitale zenderpakket).quote:Op maandag 5 april 2010 21:52 schreef Blik het volgende:
[..]
CNN gaat toch uit het standaard-pakket? Dus dan moet je sowieso al een uitgebreid pakket hebben om CNN te kunnen ontvangen. Vind het een vreemde beslissing, net alsof er mensen naar Franstalig en Spaanstalige tv gaan kijken...
Maar volgens mij valt er voor die ontvangers nog wel wat te regelen met Ziggo (mits je gewoon een standaard ding neemt, niet van dat interactieve gezeik).quote:Op maandag 5 april 2010 21:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh, en het kost me nog 110 euro voor een ontvanger. Voor iets wat ik zelden gebruik. Nee dank je.
Dat is makkelijk inderdaad, helaas geldt dat niet voor iedereen zo...quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:42 schreef Q. het volgende:
Als ik hier uit het raam kijk zie ik in de verte Burgerzaken, fiets ik in de pauze zo in 5 minuten naar toe. Toch best handig, in het centrum van Utrecht werken.![]()
Echt??quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:24 schreef The6thgate het volgende:
Je kan nog gewoon met de auto over de singel hoor. Alleen dat middelste gedeelte is afgesloten, daarnaast loopt nog een weg.
Oh hemel, ik moet binnenkort ook aan een nieuw paspoort geloven. Ben idd 1x eerder in die graftent geweest, wat een pokkelange tijd moet je daar wachten zegquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:03 schreef Blik het volgende:
Even klagen
Gisteren een nieuw rijbewijs aangevraagd bij de afdeling burgerzaken. Wat een enorme baggerprocedure:
1. Wachttijd is veel te lang, gisterenavond was de wachttijd meer dan een uur omdat maar de helft van de balies bezet waren. Tevens is donderdagavond de enige avondopenstelling en is er geen mogelijkheid om een afspraak te maken.
2. De kosten zijn veel te hoog, rijbewijs is 50 euro en omdat mijn portemonnee gestolen is komt daar 35 euro bovenop. Vergelijk ik even met de kosten waar ik werk (Veldhoven). Rijbewijs is 35 euro en de boete is 10 euro. Scheelt maar liefst 40 euro!!
3. Vervolgens de wachttijd voor het rijbewijs. Dit is maar liefst 2 weken!! Die kan in mijn geval natuurlijk alleen maar opgehaald worden op donderdag en dan kan ik weer een uur wachten. Ik kan niemand machtigen om mijn rijbewijs op te halen en het kan ook niet aangetekend opgestuurd worden.
Samenvatting voor de KLB-lezers:
Rijbewijs aanvragen is onnodig duur, lange wachttijd op gemeentehuis en moet verplicht terugkomen om het op te komen halen
Gegronde klacht. Vroeger (opa vertelt...) was Burgerzaken ook op zaterdag open. Maar er moest bezuinigd worden ofzo en daarom is die zaterdagopenstelling komen te vervallen. Fijn toch.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:03 schreef Blik het volgende:
Rijbewijs aanvragen is onnodig duur, lange wachttijd op gemeentehuis en moet verplicht terugkomen om het op te komen halen
Kano varen misschienquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:25 schreef Eva4Evah het volgende:
Trouwensnssss,
heb vandaag héérlijk bij pannenkoekenhuis de Oude Muntkelder aan de Oudegracht gezeten. Wat een heerlijk weer, wat een gezellige sfeer, wat een heerlijk plekje om te zitten en wat een heerlijke pannenkoeken! Serieus werd er echt vrolijk vanEr kwamen allemaal kano's en boten voorbij en ook eeendjes, heel veel eendjes
OOK KLEINTJES!!!
![]()
Zoooo lieeef!
Ik hou van Utrecht![]()
Ooooja, weet iemand nog iets leuks te doen in de stad met dit mooie weer (behalve terrasje pakken)? Wil met nichtje afspreken volgende week maar we weten niks te doen. Ik doe het liefst iets buiten als het mooi weer is, als het baggerweer is maakt het niet uitKheb niet zoveel zin in shoppen, wil gewoon ff iets doen
(Buiten Utrecht mag ook)
Nehh, nichtje is niet zo'n type. Lijkt me ook niet zo'n goed plan, want mooi weer betekent rokjes -> ga niet met rokje in kanoquote:
Zonde!quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:18 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Nehh, nichtje is niet zo'n type. Lijkt me ook niet zo'n goed plan, want mooi weer betekent rokjes -> ga niet met rokje in kano
Bovendien wil ik niet in die smerige gracht plonzenquote:
Zijn ook niet open buiten de geëikte openingstijden, dus heel veel verchil maakt het nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Battlefan het volgende:
Als je in de buurt bent, gewoon in Vleuten langs burgerzaken gaan, vrijwel nooit druk
In Drenthe heb je wel mooie wandelroutes.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:25 schreef Eva4Evah het volgende:
Trouwensnssss,
heb vandaag héérlijk bij pannenkoekenhuis de Oude Muntkelder aan de Oudegracht gezeten. Wat een heerlijk weer, wat een gezellige sfeer, wat een heerlijk plekje om te zitten en wat een heerlijke pannenkoeken! Serieus werd er echt vrolijk vanEr kwamen allemaal kano's en boten voorbij en ook eeendjes, heel veel eendjes
OOK KLEINTJES!!!
![]()
Zoooo lieeef!
Ik hou van Utrecht![]()
Ooooja, weet iemand nog iets leuks te doen in de stad met dit mooie weer (behalve terrasje pakken)? Wil met nichtje afspreken volgende week maar we weten niks te doen. Ik doe het liefst iets buiten als het mooi weer is, als het baggerweer is maakt het niet uitKheb niet zoveel zin in shoppen, wil gewoon ff iets doen
(Buiten Utrecht mag ook)
tegelijk doen natuurlijk, scheelt je zeeen van tijdquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:19 schreef The6thgate het volgende:
Eigenlijk best klote van burgerzaken. Bedenk met net dat mijn paspoort over een jaar verloopt en 1 blaadje van mijn (nog papieren) rijbewijs hangt aan een stukje vast van 2 mmWordt dus leuk als ik beide moet gaan vervangen.
wat brengt u tot die conclusie?quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:42 schreef Sugarpie het volgende:
Er zitten hier niet zo heel veel mensen uit utrecht he?
nou,quote:
ben inderdaad import, maar ondertussen toch al weer 4.5 jaar Utrechter. Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen in Utrecht zijn nou echt daadwerkelijk ook in Utrecht geboren?quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:50 schreef Q. het volgende:
Volgens mij is 95% van alle Utrechters tussen de 18 en de 40 import dus ja.
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!quote:Op zondag 11 april 2010 20:12 schreef The6thgate het volgende:
Ik ook, enz enz.Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Ja eh, zie posts 23 tot en met 31 van dit topic. We blijven niet bezig met herhalen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
quote:De Utrechtse formerende partijen GroenLinks, PvdA en D66 hebben zaterdag nog geen hoofdlijnenakkoord kunnen sluiten. De omslag in mobiliteitsdenken moet nog afgerond en de financiële paragraaf kost hoofdbrekens. Formateur Tof Thissen denkt dat komende donderdagavond alles in kannen en kruiken is.
De onderhandelaars namens de drie partijen hebben vrijdag en zaterdag flinke klappen gemaakt zegt Thissen, maar een akkoord is er nog niet. “Op een haar na zijn we rond, maar dat is dan ook een flinke haar. Utrecht moet nummer één OV- en fietsstad worden. Dat vraagt een omslag in denken en ook de ambtelijke organisatie moet maandag nog wat werk verzetten om alles in modellen te gieten. Dinsdag wordt daarover verder gesproken.” Uit de woorden van Thissen blijkt dat de omstreden Spoorlaan inmiddels van tafel is, maar hoe de groeiende stroom auto’s moet worden verwerkt, nog niet helemaal.
De Domstad staat er financieel een stuk minder rooskleurig voor dan gedacht. Volgens Thissen moet gekeken worden of de ambities van de drie partijen betaalbaar is. “Er is afgesproken dat de stad financieel gezond moet zijn. Daar begint een nieuw college meteen aan. Er moet nog gekeken worden welk oud beleid geschrapt kan worden om nieuw beleid te betalen.”
Thissen zelf heeft ook het nodige huiswerk voor het weekeinde meegekregen. Hij heeft de lijst met portefeuillewensen van alle partijen. “Ik zal die posten verdelen over de zes wethouderskandidaten en over dat voorstel zal ook nog flink gesproken worden, komende week.”
Thissen denkt dat aanstaande vrijdagmorgen een akkoord en zes bijbehorende wethouders gepresenteerd kunnen worden.
Ik woon in Ondiep (ok welliswaar aan de asw), vind ik wel genoeg. Daarbij werd ik laatst nog aardig uitgescholden door 2 autochtonen toen ik ze op de fiets inhaalde omdat ik "pas op" zei bij gebrek aan een fietsbel. Nee ik hou het bij de import studentenquote:Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.quote:Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Die helemaal geen idee hebben hoe het Echte Leven werkt. Zodra ze een hypotheek hebben stemmen ze meteen VVD.quote:Op maandag 12 april 2010 16:06 schreef Nielsch het volgende:
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
Waar ga je dan heen? Op 't Vreeburg, het Domplein en de Neude staan inderdaad enorme paupers naar gigantische baggermuziek te luisteren. In Wijk C en op de Vrijmarkt in en rond de straten achter de Voorstraat is het naar mijn mening echt wel heel gezellig.quote:Op maandag 12 april 2010 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
Pff... daar ook nu al. Dat tuig duikt ook overal op, treurigquote:Op maandag 12 april 2010 20:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.
Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
Dat laatste moet je zeker doen, toplocatie en dusdanige muziek dat er geen Marokkaan te vinden isquote:Op maandag 12 april 2010 20:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.
Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
quote:
Arnhem is heul niet nietszeggendquote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Dat vind ik lijkt me echt zo'n nietszeggende stad. Doe dan nog liever Nijmegen ofzo.
Stoer!quote:Op maandag 12 april 2010 21:20 schreef MissHobje het volgende:
Leuk koninginnenachtenne vrijmarkten gaan lekker veel zooi verkopen want huis gekocht
ik ben er een keer geweest, in 't Gelredomequote:Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Arnhem is heul niet nietszeggendje kent t helemaal niet!
Ok, er lopen wel meer paupers rond dan in Nijmegen omdat daar alle toffe studenten zitten, maar t centrum =
Welke buurt?quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:00 schreef Naamah het volgende:
Oh trouwens.. ze zijn hier ergens aan het heien in de buurt en ik word he-le-maal gestoord ervan.. meer mensen last van?
Woon vlakbij de Amsterdamsestraatweg, volgens mij komt het bij een van die bouwprojecten in Ondiep vandaanquote:
Er wordt ook geheit (sp??)bij de kruising van Marnixlaan en van hoornekadequote:Op dinsdag 13 april 2010 15:08 schreef Naamah het volgende:
[..]
Woon vlakbij de Amsterdamsestraatweg, volgens mij komt het bij een van die bouwprojecten in Ondiep vandaan
Oh, dan hoor ik dat. Is het iets verder dan ik dacht, maar inderdaad precies die richting. Het irritante is dat het een beetje gaat lijken of ze constant bezig zijn.. Eerst al die bouwprojecten van Mitros in Ondiep (hele renovatie bij de Mariendaalstraat) was hier vlakbij, toen Rode Brug en al die dingen. Ben het eigenlijk wel een beetje zat.. en heien is echt zo'n irritant geluid.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Er wordt ook geheit (sp??)bij de kruising van Marnixlaan en van hoornekade
Jups die ene in die juist goeie wijkquote:Op maandag 12 april 2010 22:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Stoer!Een van de links die je mij had gestuurd?
Maar dan ben je helemaal niet in t centrum geweestquote:Op maandag 12 april 2010 23:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik ben er een keer geweest, in 't Gelredome
Ik vind Arnhem vooral een irritante stop op de treinreis Utrecht - Nijmegen v.v.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:02 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Maar dan ben je helemaal niet in t centrum geweestEn t Gelredome is in Arnhem-Zuid, daar wonen alle paupers. Arnhem Noord is the place to be
Je zit me echt uit te lokken he?quote:Op woensdag 14 april 2010 08:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind Arnhem vooral een irritante stop op de treinreis Utrecht - Nijmegen v.v.
Ok, ik zeg al niks meerquote:Op woensdag 14 april 2010 08:30 schreef Blik het volgende:
Zullen we het Arnhem-gechat bewaren voor in het Arnhem topic
quote:
Want andere partijen sluiten natuurlijk nóóit compromissen, en als ze dat al doen dan is het vast niet uit liefde voor het pluche.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:43 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor, GroenLinks heeft het voor elkaar. Door het schrappen van de Spoorlaan zal de luchtvervuiling in Utrecht de komende jaren alleen maar toenemen en zal de stad nog dichter slibben dan ooit tevoren. De bereikbaarheid zal afnemen en daarmee de positie van Utrecht als een vestigingsstad voor bedrijven. Daardoor zullen de inkomsten dalen en zullen de gemeentelijke belastingen weer omhoog kunnen. En dat vinden de linkse partijen natuurlijk alleen maar mooi; nog meer belastingen heffen.
En dan die slappe PvdA met een "rechte" rug zo zacht als boter. Op hoge poten eisen dat de Spoorlaan er zou komen (of iets beters), maar als puntje bij paaltje komt 180' draaien om maar op het pluche te kunnen blijven plakken. Gadverdamme.
Je kan zometeen tenminste eens richting Oog in Al zonder een uur te moeten wachten om het 24 oktoberplein over te steken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef DennisMoore het volgende:
Ben nu wel benieuwd wanneer ze weer boompjes gaan planten op 't 24 Oktoberplein... Voor mijn nimby-gevoel is 't wel goed in ieder geval, minder verkeerslawaai zonder fly-over vermoed ik.
Ik fiets slechts en gebruik de tram.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:54 schreef Q. het volgende:
Je kan zometeen tenminste eens richting Oog in Al zonder een uur te moeten wachten om het 24 oktoberplein over te steken.
Taart en champagne! Van onze belastingcentenquote:
Taart en champagne voor v.l.n.r burgemeester Wolfsen en de wethouders Lintmeijer (GL), Den Besten en Bosch (PvdA), Kreijkamp en Everhardt (D66) en De Rijk (GL). Foto: Ton van den Berg.
http://dnu.nu/artikel/1995-nieuw-college-gepresenteerd
Da's echt een schijtroute. 10 minuten rijden langs niks voor niks.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Het verkeer van de afslag A2 Lage Weide blijft via de huidige route langs de A2 en over de Hogeweidebrug naar de Majellaknoop lopen
Nuttig. Dan laten ze gewoon meer mensen doorgroeien en huren ze de mensen op lagere baantjes in.quote:Er komt op korte termijn een vacaturestop voor functies vanaf schaal negen.
Want die zijn er nu niet?quote:Met scholen komen er afspraken om verzuim en schooluitval tot een minimum terug te dringen.
Nouja dat is wel aardig, dat zou ik wel geprobeerd willen zien worden. Ben bang dat het een hoop geld kost en alleen mensen er gebruik van maken die er toch al gebruik van zouden maken, maar goed.quote:Het college faciliteert Brede Scholen, multifunctionele accommodaties waarin het onderwijs samenwerkt met culturele- en sportorganisaties.
Leuk, maar dat is het nu al, zeker 90% van het verkeer in en om het centrum is waarschijnlijk noodzakelijk verkeer. Het enige wat ze gaan doen is mensen nog meer het bloed onder de nagels zuigen.quote:Het nieuwe college gaat daartoe 'maximale maatregelen' nemen om openbaar vervoer en het fietsen te stimuleren en het gebruik van de auto af te remmen.
Uitstekend!quote:De tram naar De Uithof moet voor 2015 aangelegd zijn.
Waarom zoveel? Wat is er mis met de reguliere tankstations. Is een elektrische auto zo onhandig dat je niet eens een tankstation haalt? Betekent dit niet heel veel extra parkeerplaatsen, of nog minder normale parkeerplaatsen?quote:In 2014 moeten er 5000 elektrische voertuigen rijden. Daarom moeten er 300 oplaadpunten komen. De binnenstad moet zoveel mogelijk autoluw worden.
Hopelijk bouwen ze al die extra sociale woningen in Overvecht Noord, maar NIMBYquote:Het college wil tot en met 2014 11.000 nieuwe woningen bouwen, waarvan 40 procent sociaal. Om de wachttijden voor huurwoningen te verminderen komt er onderzoek naar andere vormen van woningtoewijzing. Bij herstructurering wordt minder gesloopt en meer gerenoveerd, te beginnen bij de zogenoemde THEMA-dreven in Overvecht. Ook krijgen bewoners voortaan meer te vertellen.
Primaquote:Toezichthouders en straatcoaches blijven actief in gebieden waar de criminaliteit hoog is. Cameratoezicht gebeurt alleen op plekken waar dat aantoonbaar werkt. Er komen geen nieuwe vergunningen voor coffeeshops, prostitutieplekken of gokhallen. Utrecht wil een experiment voor het legaal bevoorraden van coffeeshops, dat moet leiden tot afname van de (georganiseerde) criminaliteit en de overlast rondom coffeeshops.
Compromissen sluiten is okee. De PvdA heeft echter op hoge poten een eis gesteld omtrent de Spoorlaan, anders zouden ze er mee stoppen. Nu er een of andere flutoplossing ligt, hoor je ze niet meer. Dat is toch wel even wat anders dan een compromis.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Want andere partijen sluiten natuurlijk nóóit compromissen, en als ze dat al doen dan is het vast niet uit liefde voor het pluche.
De keuze voor dit onderwerp kun je betwisten, maar het is wel erg goedkoop om elk compromis te wijten aan "aan het pluche willen blijven plakken". Ik mag toch hopen dat de PvdA er iets anders voor teruggekregen heeft.
Opladen duurt te lang (enkele uren) om bij een tankstation te doen. Vandaar dat dit in bv parkeergarages moet worden opgevangen. En dat zijn dus oplaadpunten voor 300 auto's, niet zoals met tankstations vele oplaadpunten op één plek.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:27 schreef speknek het volgende:
Waarom zoveel? Wat is er mis met de reguliere tankstations. Is een elektrische auto zo onhandig dat je niet eens een tankstation haalt? Betekent dit niet heel veel extra parkeerplaatsen, of nog minder normale parkeerplaatsen?
Ligt eraan hoeveel ampere (?), er zijn ook krachtiger oplaadpalen waar je heel snel klaar bentquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:57 schreef Q. het volgende:
Opladen duurt te lang (enkele uren) om bij een tankstation te doen. Vandaar dat dit in bv parkeergarages moet worden opgevangen. En dat zijn dus oplaadpunten voor 300 auto's, niet zoals met tankstations vele oplaadpunten op één plek.
Hier snap ik dus echt geen ruk van.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Het college wil tot en met 2014 11.000 nieuwe woningen bouwen, waarvan 40 procent sociaal.
Ach ja, alles voor het langharige werkschuwe tuig!quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:26 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Hier snap ik dus echt geen ruk van.
Volgende diagram komt uit de Woonvisie:
[ afbeelding ]
De Utrechtse woningvoorraad bestaat al uit meer dan 40% sociale huur. Echter de doelgroep die is bedoeld voor die sociale huurwoningen (Mensen met zeer laag of geen inkomen) bestaat uit 28% van de totale Utrechtse bevolking.
Iedereen weet dat de huizenprijzen in Utrecht belachelijk hoog zijn, helemaal voor starters: op een enkel salaris kun je een koopwoning in Utrecht vergeten. Je ziet het terug in de diagram: zo'n 10% starterswoningen en 25% van de Utrechts bevolking heeft een startersinkomen. Is het dan niet heel erg logisch om vooral (niet dure) koopwoningen te bouwen? Om starters weer een kans te geven op de woningenmarkt?
Dus wat doet het nieuwe college: massaal de sociale huurwoningenmarkt in stand houden en uitbreiden![]()
Well, this really breaks my klomp.
quote:Zowel de VVD, het CDA als de SP reageerden vrijdagmiddag in nogal zure bewoordingen op het net gepresenteerde Utrechtse collegeprogramma van GroenLinks, Pvda en D66. Nu gebeurde dat in het verleden vaker dat de oppositie de nieuwe coalitie meteen de maat nam op een in pricipe feestelijke dag.
Maar de toon is wel gezet. En dat terwijl de nieuwe ‘stadsregering’ juist de rol van de gemeenteraad wil versterken en zegt af te willen van de eeuwige tegenstelling tussen coalitie en oppositie die in de Domstad lange tijd zo kenmerkend was.
Het CDA stipt vooral het punt van de mobiliteit aan nu de Spoorlaan komt te vervallen. “Dit is wensdenken, je kop in het zand steken en hopen dat het probleem zich vanzelf oplost. CDA heeft altijd gesteld auto's niet weg te willen dromen.” Een wat vreemde figuur van een partij die bij de presentatie van het collegeprogramma in 2006 accepteerde dat er tot midden 2008 ook niet over de Spoorlaan werd gesproken.
De VVD vindt dat het nieuwe college ‘de kop diep in het zand steekt’. “Het nieuwe collegeakkoord loopt over van naïviteit. De VVD vindt het schokkend dat onze stad bestuurd gaat worden zonder besef van de huidige economisch en financiële positie van Nederland. Daarnaast mist de VVD een degelijke onderbouwing van het akkoord.” Een stelling die wellicht wat voorbarig is nu het nieuwe college niet alles in beton wilde gieten.
De SP spreekt van een financiële gatenkaas. “De reclamefolder belooft uitzicht op zee, maar bij aankomst kijk je uit op een blinde muur en is het zwembad niet gevuld.” Juist de SP zou blij kunnen zijn met heroverwegingen op het gebied van de herstructurering en minder bezuinigingen op welzijn.
Aan de andere kant behoort het gepeperd reageren op de plannen van een andere politieke beweging nu eenmaal tot de folklore van de politiek.
Zelf zie ik ook nog wel de nodige hobbels. De Nouw2 moet de Spoorlaan vervangen. Dat geeft een verdubbeling van het aantal auto’s op de nieuwe Hogeweidebrug. Het verkeer verdampt niet maar verplaatst zich gewoon. Het is eigenlijk jammer dat de term ‘Spoorlaan’ zulke mythische proporties kreeg dat hij sowieso moest sneuvelen. Het laat onverlet dat de ring rond Utrecht verkeerstechnisch gewoon niet deugt en dat zou links- of rechtsom een keer opgelost moeten worden. Utrecht moet de nummer één OV- en fietsstad van Nederland worden. Voor OV heb je veel partners nodig en dat er op fietsgebied in de grote studentenstad Utrecht zo weinig gedaan is, dat is al gênant genoeg. Misschien lukt het nu wel. Om de groei van het autoverkeer voor Utrecht te halveren, tja, dat zal lastig worden en speculeert op rekeningrijden vanuit het rijk en dat ligt nog immer in de sterren besloten.
Het nieuwe programma zou financieel kwetsbaar genoemd kunnen worden als het gaat om de bedragen die op de eigen organisatie inverdiend moeten worden. De taakstelling van 15 procent valt echter behoorlijk mee. Leefbaar Utrecht toonde in de eervorige periode aan dat Utrecht met minder ambtenaren toe kan en via natuurlijk verloop is al snel veel geregeld nu er een selectieve vacaturestop komt. Belangrijker is het vinden van een uitstekende gemeentesecretaris die de ellendige macht van een aantal decennia zittende mastodonten in de ambtelijke top kan slechten. Die macht is fnuikend voor een gezonde toekomst van de Utrecht. Utrecht moet weer één stad worden in plaats van 16 diensten. Een discussie over de kerntaken van de gemeente wordt ook met de gemeenteraad gevoerd en dat is de manier waarop het hoort.
Dat er erg veel verdiend moet worden op de verschillende grondexploitaties komt in een iets ander daglicht te staan nu eigenlijk al duidelijk is dat er een meevaller van 20 miljoen euro aankomt vanuit de Gemeenschappelijke Exploitatiemaatschappij Vleuterweide. Als Utrecht ook de manier van omgaan met gebiedsontwikkeling in de rest van de stad anders weet te organiseren moet er voordeel te behalen zijn.
Zelf werd ik wel enthousiast van de manier waarop het nieuwe college zich presenteerde. Vooral bij de PvdA lijkt het besef te zijn doorgedrongen dat de bewoners van Utrecht op een andere manier tegemoet getreden willen worden. Dat siert de ervaren politici Rinda den Besten en Harrie Bosch. Minder goed is wellicht dat de PvdA in de persoon van Den Besten weer sociale zaken en werkgelegenheid gaat doen. Dat is al decennia het geval en de financiële lijken die daar uit de kast rolden moesten misschien door een andere partij eens worden opgelost. Dat Bosch zijn volledige portefeuille wonen en ruimtelijke ordening kon behouden en zelfs uitgebreid zag met grondzaken is een flinke motie van vertrouwen.
Of deze coalitie voldoende doet op het punt van de veiligheid, iets dat een speerpunt zou moeten zijn, valt te bezien al was burgemeester Wolfsen verguld met de frasen die in het akkoord zijn opgenomen.
Het is altijd een hoofs uitgangspunt om een nieuwe groep mensen die zich met enthousiasme voor de publieke zaak wil inzetten even het voordeel van de twijfel te gunnen. Het scheermes hoeft er niet meteen overheen. Dat hadden VVD, CDA en SP best kunnen bewaren voor een later tijdstip. Bijvoorbeeld voor bij het debat van aankomende donderdag over het collegeprogramma.
En voor wie nu mocht denken dat DNU.nu opeens soft aan het worden is: dat is niet aan de orde. Er zal ook over het nu startende college voldoende te schrijven zijn. Maar voor vandaag voldoet bovenstaand.
quote:Het koninklijke rijtuig was pas een dag te zien op de tentoonstelling Royal Class in het Spoorwegmuseum en is er nu al weer weg. Koningin Beatrix, die er in geen jaren mee gereisd had, had hem opeens nodig.
Omdat de luchtvaart compleet plat ligt vanwege de vulkaanuitbarsting op IJsland kon de koningin niet naar Kopenhagen vliegen voor de 70e verjaardag van haar Deense vakzuster. Daarom besloot ze donderdag samen met prins Willem-Alexander en prinses Máxima de trein te pakken. De NS sleepte het koninklijk rijtuig in allerijl uit het museum en donderdagavond vertrok het gezelschap vanuit Amsterdam naar Kopenhagen.
Jammer voor het Spoorwegmuseum maar de NS weet er een slaatje uit te slaan. “Dit is een mooi voorbeeld van onze dienstverlening waar NS voor staat. Het is een uitdaging en een plezier om deze reis met alle betrokkenen mogelijk te maken”, zo meldde president-directeur Bert Meerstadt, die het koninklijk gezelschap uitzwaaide.
Volgende week keert het koninklijk rijtuig met zo’n 2000 extra kilometers op de teller terug in het Spoorwegmuseum. De tentoonstelling Royal Class, vorstelijk reizen duurt tot 15 september.
Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
Waar zou men allemaal trams willen laten rijden in Utrecht? De sneltram naar de Uithof is maar één lijn, begrijp ik.
Zo komen de nieuwe trams eruit te zien:quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:10 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.
Ik heb overigens begrepen dat het trams worden zoals je in Amsterdam ziet (gewoon over de weg) ipv de huidige naar Nieuwegein dat eigenlijk een kleine trein is. (Rails + Biels op steengrut en nergens plek om over te steken).
Die gewone trams gaan ook de 'sneltram' naar nieuwegein vervangen, er komt uiteindelijk 1 soort tram die door de hele provincie zal rijden met Utrecht als stralend middelpuntquote:Op zondag 18 april 2010 10:08 schreef DennisMoore het volgende:
Da's een sneltram toch? Van IJsselstein/Nieuwegein via Utrecht CS naar de Uithof. En een lijntje naar Leidsche Rijn. Maar als ik Uberfrutzel begrijp, komen er daarnaast nog 'gewone' trams.
Of misschien is de lijn naar Leidsche Rijn dan ook een gewone stadstram, over huidige HOV-lijn. 'k Heb er geen verstand van.
Onzin, er is zelf nog geen pakket van eisen voor de nieuwe trams opgesteld, laat staat dat ze besteld zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 09:33 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Zo komen de nieuwe trams eruit te zien:
[ afbeelding ]
In 2012 zijn de huidige trams afgeschreven, en zal die waarschijnlijk vervangen worden door de Mullhouse-tram.
Het is gewoon een sneltram hoor. Net als in Amstelveen en Rotterdam Alexanderpolder.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:10 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.
Ik heb overigens begrepen dat het trams worden zoals je in Amsterdam ziet (gewoon over de weg) ipv de huidige naar Nieuwegein dat eigenlijk een kleine trein is. (Rails + Biels op steengrut en nergens plek om over te steken).
Ik ken iemand die er een keer een voedselvergiftiging heeft opgelopenquote:Op zondag 18 april 2010 08:54 schreef Nielsch het volgende:
Gisteravond bij De Rechtbank gegeten, best goed bevallen moet ik zeggen. Was er al wel geweest om wijn te drinken op het terras, maar het restaurant is ook goed te doen!
ok, dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van definities van trams en treinenquote:Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is gewoon een sneltram hoor. Net als in Amstelveen en Rotterdam Alexanderpolder.
De Zaak heeft veel zon, de Rechtbank ook wel.quote:Op zondag 18 april 2010 15:44 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
ok, dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van definities van trams en treinen![]()
Anywho, het zonnetje schijnt heerlijk! Weet iemand een zonnig terrasje met plek? Heb de vorige keer een half uur rondgelopen en ben toen maar met wat maten naar de singel gelopen met wat pilsjes. Echt nergens terrasplek(in de zon dan he)
Heb ik dat ergens gezegd? Ik heb gezegd dat ze als die Mulhouse tram uit komen te zien (laagsvloers in tegenstelling tot de huidige sneltrams). En dat de huidige sneltrams in 2012 afgeschreven zijn is een feit, dan zullen er dus nieuwe sneltrams komen. Misschien wekte ik de indruk dat de Mulhouse tram zelf er sowieso komt, dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar wat wel duidelijk is, is dat ze een lagevloerstram willen hebben vanaf 2012.quote:Op zondag 18 april 2010 11:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Onzin, er is zelf nog geen pakket van eisen voor de nieuwe trams opgesteld, laat staat dat ze besteld zijn.
Inderdaad, vind die C1000 ook echt niks. Al hoop ik wel dat de kleine hoogvliet blijft. Als je net iets vergeten bent, kan je nog snel ff daar naar binnen (als je tenminste voor 18:00 komtquote:Op maandag 19 april 2010 18:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Aanstaande vrijdag sluit de C1000 in Shoppingcenter Overvecht. Ik moet zeggen dat het me niet verbaast, het is daar altijd een drama, aanbiedingen zijn niet te vinden, het is een zootje, lange rijen bij de kassa's terwijl er personeel liever loopt te vegen dan nog een kassa open te doen etc etc. Er komt een Hoogvliet in het pand, ik ben benieuwd, want in het huidige pand hebben die een ontzettend beperkt assortiment (en sta je ook altijd lang te wachten bij de kassa).
De Super de Boer aan de Biltstraat wordt echter over enige tijd een C1000.quote:Op maandag 19 april 2010 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
http://www.hoogvliet.com/persberichten/persberichten.aspx
Beide C1000 in Utrecht worden overgenomen en de andere Hoogvliet verdwijnt.
Jammer, ben benieuwd wat er dan gaat komen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
http://www.hoogvliet.com/persberichten/persberichten.aspx
Beide C1000 in Utrecht worden overgenomen en de andere Hoogvliet verdwijnt.
Dat wordt waarschijnlijk een Jumbo.quote:Op maandag 19 april 2010 19:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Weet iemand wat er op termijn met de Super de Boer in Overvecht-Noord gaat gebeuren?
Echt? Jammer, ik had gehoopt dat het een Jumbo zou worden..quote:Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Q. het volgende:
[..]
De Super de Boer aan de Biltstraat wordt echter over enige tijd een C1000.
Hij staat wel op de lijst als soon to be C1000quote:Op maandag 19 april 2010 19:50 schreef Naamah het volgende:
[..]
Echt? Jammer, ik had gehoopt dat het een Jumbo zou worden..
Ik had het uiteraard over de SdB in Overvecht Noord die volgens Q. waarschijnlijk een Jumbo gaat worden.quote:Op maandag 19 april 2010 20:09 schreef Naamah het volgende:
Ja, zie het, jammer. En dat zouden dan niet meerdere Jumbo's in Overvecht zijn.. Biltstraat is eerder centrum.
vervangen voor wat?quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:29 schreef Biogarde het volgende:
Ze gaan toch niet de C1000 op Overvecht vervangen huh![]()
M'n winkel, wat doen ze.
Daar kom ik ook, maar de C heeft soms leukere aanbiedingenquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:53 schreef Blik het volgende:
[..]
vervangen voor wat?
En waarom naar de C1000 gaan als je in hetzelfde winkelcentrum ook naar de AH XL kan gaan
Terrorisme.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef DennisMoore het volgende:
Gelukkig, binnenkort durf ik eindelijk weer op Utrecht CS rond te lopen. Ze gaan er namelijk 24 hypermoderne camera's ophangen tegen... *tromgeroffel... terrorisme!.
Goede zaak, Utrecht als belangrijkste hub in het Nederlandse spoornetwerk is een mogelijk doelwit.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef DennisMoore het volgende:
Gelukkig, binnenkort durf ik eindelijk weer op Utrecht CS rond te lopen. Ze gaan er namelijk 24 hypermoderne camera's ophangen tegen... *tromgeroffel... terrorisme!.
Zie je het voor je, na lang plannen sta je dan op CS met je bomgordel, klaar om de boel op te blazen en dan... Oh nee, een camera! Tja, dan ga je maar weer naar huis.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:04 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Goede zaak, Utrecht als belangrijkste hub in het Nederlandse spoornetwerk is een mogelijk doelwit.
Je zou bijna denken dat die bommelding die ochtend geen toeval kon zijn..quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef DennisMoore het volgende:
Het wordt ....... (((((((((((((((tromgeroffel)))))))))))))))quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Daar kom ik ook, maar de C heeft soms leukere aanbiedingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Op overvecht was die hele winkel gister al geplunderd, echt bizarquote:Op donderdag 22 april 2010 12:48 schreef Bommenlegger het volgende:
Wil je nog snel wat inslaan voor weinig geld...vandaag en morgen 30 en 50% korting op alle artikelen in de C1000 van Overvecht en Lunetten.
Maar op is op, er word niets aangevuld....
(das wel jammer...)
He bummer, weet het net te laat, have fun.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:07 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
HEB 4 KAARTEN VOOR 90'S NOW OVER VOOR VANAVOND
PLZ PM
Kom er net vandaan, het was echt belachelijk druk! En veel mensen die gewoon zijn gebleven na dat vorige concert volgens mij...quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:07 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
HEB 4 KAARTEN VOOR 90'S NOW OVER VOOR VANAVOND
PLZ PM
Ja, de C1000 wordt nu Hoogvliet, maar ik heb veel liever de C1000quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:29 schreef Biogarde het volgende:
Ze gaan toch niet de C1000 op Overvecht vervangen huh![]()
M'n winkel, wat doen ze.
[/twitter]quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:07 schreef Nielsch het volgende:
Sta nu op de nachttrein richting Utrecht te wachten, op spoor 8b in Amsterdam...
Is geluktquote:Op zaterdag 24 april 2010 00:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
He bummer, weet het net te laat, have fun.
Ja, later werd het wel beter. Boven was het ook open trouwens, scheelt ook weer.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:12 schreef Inu het volgende:
[..]
Kom er net vandaan, het was echt belachelijk druk! En veel mensen die gewoon zijn gebleven na dat vorige concert volgens mij...
quote:
Heb ik ook al 20x gehad volgens mij. Val ook altijd in slaap in de nachttrein.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
![]()
Schrok in Utrecht trouwens net op tijd wakker gisternacht, kon nog net de trein uitspringen. Anders had ik in Den Bosch gezeten ofzo.
Volgens mij gewoon in de karretje voor het gebouw Burgerzaken. Weet niet hoe duur die zijn. Mijn laatste goedgekeurde foto's kwamen uit zo'n booth op het station. Zolang je goed op de foto staat kunnen ze je niet veel weigeren...quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Het was heerlijk in de zon op het terras in het Griftpark.
Ik herhaal mijn vraag van een tijdje geleden nog maar een keer: weet iemand waar je goedkoop goedgekeurde pasfoto's voor paspoort en rijbewijs kunt laten maken?
quote:Discotheek Woolloomooloo aan het Janskerkhof is donderdagavond ontruimd. Dat gebeurde nadat passanten alarm hadden geslagen vanwege rook rond de rond de toren van de Janskerk. Inspectie door de brandweer wees echter uit dat er in de kerk niets aan de hand was.
De rook bleek afkomstig uit de Woolloomooloo, de discotheek van het Utrechtsch Studenten Corps. Daar was een feest gaande en de feestgangers hadden plastic bekers in het openhaardvuur gegooid. Hierdoor was het pand onder de rook komen te staan. De brandweer stelde een hoge concentratie koolmonoxide vast, waarop het pand werd ontruimd. Het ventileren heeft tot vrijdagochtend 7.00 uur geduurd.
Dat is dus mijn probleem, ik kwam 5 jaar geleden met pasfoto's van de fotograaf en die werden afgekeurd en toen moest ik bij dat rare vrouwtje in dat busje foto's laten maken. Die waren zo erg, dat zelfs mijn moeder me er niet op herkende.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon in de karretje voor het gebouw Burgerzaken. Weet niet hoe duur die zijn. Mijn laatste goedgekeurde foto's kwamen uit zo'n booth op het station. Zolang je goed op de foto staat kunnen ze je niet veel weigeren...
10 euro bij het busjequote:Op zaterdag 24 april 2010 17:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon in de karretje voor het gebouw Burgerzaken. Weet niet hoe duur die zijn. Mijn laatste goedgekeurde foto's kwamen uit zo'n booth op het station. Zolang je goed op de foto staat kunnen ze je niet veel weigeren...
Rioolgemaal testen en de oude daarna afsluiten, duurt tot 10 meiquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:06 schreef Neelix het volgende:
Iemand enig idee wat ze nou weer bij de spoorwegonderdoorgang bij de Briljantlaan aan het doen zijn?
Ze waren daar net klaar!
Tering.quote:Op woensdag 28 april 2010 04:28 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Rioolgemaal testen en de oude daarna afsluiten, duurt tot 10 mei
Ga vooral de avond ervoor, veel gezelliger. In de Rozenstraat staat altijd een podium van cafe Flitz met bandjes en in die buurt is het altijd gezellig. Is achter LaVie (Bijenkorf). Verder is er volgens mij bij de Mariaplaats ook een podium met vanalles. Gewoon rondlopen door het vrijmarktgebied en zien wat de dag je brengt. Wel eerst ff dat gebied zien te vinden natuurlijk in de bouwput die er rond Vredenburg en Hoog Catharijne ligt. De Bijenkorf is wel een mooi oriëntatiepunt.quote:Op woensdag 28 april 2010 02:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Hebben jullie wat advies voor een Amsterdammer?
Wij willen dit jaar eens iets ander met koninginnendag dus wij gaan naar Utrecht
Kan iemand mij aanraden waar?in Amsterdam gaan wij bv altijd naar de Jordaan en niet middels het Damrak naar het Leidseplein lopen, da's voor de provincialen en wij zijn natuurlijk zoveel hipper
Heb je al een plekje? Nog 23 uur te gaan! Waar zit je?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:31 schreef MissHobje het volgende:
Om dan vervolgens mijn stalletje helemaal leeg te kopen![]()
Heb er zin an
Mooie beelden, zulke dingen. Maar het ligt toch echt aan die lompe mongool met die korte broek die nog even de boot uit wil als de meiden er al half aan bungen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:22 schreef speknek het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)vallen_in_water.html.
Euhm als ik het goed heb in de Willemstraatquote:Op woensdag 28 april 2010 18:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb je al een plekje? Nog 23 uur te gaan! Waar zit je?
Ja het is echt zo matig om een volle boot uit te springen, (en dus de boot weg te schoppen) dan ben je echt een oetlul.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Mooie beelden, zulke dingen. Maar het ligt toch echt aan die lompe mongool met die korte broek die nog even de boot uit wil als de meiden er al half aan bungen.
Wat ga je allemaal verkopen dan?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Euhm als ik het goed heb in de Willemstraatplekje altijd aanwezig woont een oom van mijn vriend, das kei hendig dus .
Enne niet van "kijke, kijke nie kopen' he
Dat lijkt me zo smerig he, dat water van de Oude Gracht.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:22 schreef speknek het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)vallen_in_water.html.
Hoerenzooi!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:42 schreef Nielsch het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat het gaat regenen morgenavond. Verdomme.
Ai das nie lekker, nouja pul mee en afdek zeil ofzoquote:Op woensdag 28 april 2010 20:42 schreef Nielsch het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat het gaat regenen morgenavond. Verdomme.
Dat water én alles wat er daar op de bodem ligt.. getver, moet er niet aan denken!quote:Op woensdag 28 april 2010 20:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo smerig he, dat water van de Oude Gracht.
4 miljoen liter studentenpis/braakquote:Op woensdag 28 april 2010 20:51 schreef Naamah het volgende:
[..]
Dat water én alles wat er daar op de bodem ligt.. getver, moet er niet aan denken!
Je wil niet weten hoeveel huizen nog rechtstreeks op dat open riool lozen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:09 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
4 miljoen liter studentenpis/braak
Aan de andere kant, het water staat in directe verbinding met de Vecht. Zal wel wegstromen toch
Daar sta ik morgen Markplaats-tassen uit te delenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef Inu het volgende:
Ik word meegesleurd naar de vrijmarkt van Dordrecht ipv die van UtrechtAls iemand mooie Blue Band mokken, bekers, borden, glazen of iets anders ziet hou ik me aanbevolen
Waar haal je die info vandaan?quote:Op donderdag 29 april 2010 18:42 schreef Nielsch het volgende:
Was net in de Twijnstraat pasta halen, toen er een brandweerauto met luidende sirenes door de straat denderde... watskeburt?
hmm, deze waarschijnlijk:
29-04-10
18:18:07
P 1 OMS-BRANDALARM LANGE NIEUWSTRAAT 119 UTRECHT WILLEM ARNTZ HUIS EENH: UTR802
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:48 schreef blup het volgende:
Zodan, wie zat er om 02:00 ook rechtop in zijn bed? Wat een onweersknallen zeg:o
Die heb ik gemist danquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:48 schreef blup het volgende:
Zodan, wie zat er om 02:00 ook rechtop in zijn bed? Wat een onweersknallen zeg:o
Ik was juist in Amsterdam, voor het eerst. Was wel gezellig bij deApollolaan en later op het Haarlemmerplein, leuke boekjes kunnen kopen, maar wat een drukte zeg, als haringen in een ton in de trein en de tram kon je helemaal vergeten, dus idioot veel gestaan en gelopen. Volgend jaar weer gewoon in Utereg.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Dank voor de tips luitjes, Utrecht was super!
Wat een fijne stad.
Op weg naar het Wed liep ik erlangs ja... was raar om te zienquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:36 schreef Q. het volgende:
Er was vanmiddag nog een boom langs de oude gracht gevallen, tussen de Gaardbrug en de Hamburgerbrug. Hele Oude Gracht versperd, juist vandaag.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/237220
Mooi om te horen dat je je hebt vermaakt. Waar ben je geweest uiteindelijk?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Dank voor de tips luitjes, Utrecht was super!
Wat een fijne stad.
Het staat iedereen vrij om hier zijn of haar zegje te doenquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef NoBody122 het volgende:
Is het in deel XXXIX nog te laat om me aan te melden voor dit topic?
Die van de Oudegracht in de sneeuw maar gelijk m'n desktop background gemaakt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:50 schreef Nielsch het volgende:
Enkele mooie kiekjes van ons stadsie: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=322319
Bij ons komen ze op dinsdag, dus dat scheelt weer...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:13 schreef MissHobje het volgende:
ja enne 6 en 7 mei staken ze van het ophaal vuilnis gedoe ook he, dus dan staat je huisvuil wat langer
Asociale zeikerds vind ik het. Als je baan (of het salaris) je niet bevalt, ga je verdomme maar wat anders doen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:39 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Amsterdam en Den Haag weer schoon, Utrecht smerig
Hoe het daar allemaal precies heet weet ik eigenlijk nietquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooi om te horen dat je je hebt vermaakt. Waar ben je geweest uiteindelijk?
Als ze die optie hadden waren ze waarschijnlijk al geen schoonmaker meer.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asociale zeikerds vind ik het. Als je baan (of het salaris) je niet bevalt, ga je verdomme maar wat anders doen.
Genoeg opties! Bij het GVU zoeken ze nog buschauffeurs...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als ze die optie hadden waren ze waarschijnlijk al geen schoonmaker meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |