abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 10:58:10 #101
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80179854
of Arnhem
  zondag 11 april 2010 @ 18:14:07 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_80194074
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:50 schreef Q. het volgende:
Volgens mij is 95% van alle Utrechters tussen de 18 en de 40 import dus ja.
ben inderdaad import, maar ondertussen toch al weer 4.5 jaar Utrechter. Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen in Utrecht zijn nou echt daadwerkelijk ook in Utrecht geboren?
  zondag 11 april 2010 @ 18:19:54 #103
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_80194264
*steekt hand op*
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  zondag 11 april 2010 @ 18:27:56 #104
111328 cryotek
zie signature
pi_80194551
Dan moet ik me ook melden
zie ondertitel
pi_80194990
Ik ook...
  zondag 11 april 2010 @ 19:48:20 #106
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80197580
*steekt ook hand op*

(ik ben dus in Utrecht geboren, en woon er ook)

[ Bericht 19% gewijzigd door MoneyTalks op 11-04-2010 20:33:01 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_80198791
Ik ook, enz enz. Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Too much is never enough!
  zondag 11 april 2010 @ 20:30:20 #108
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_80199706
Nope, niet in Utrecht geboren, maar ik woon er ondertussen al wel langer dan ik ooit ergens anders gewoond heb, telt dat ook?
pi_80202039
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:12 schreef The6thgate het volgende:
Ik ook, enz enz. Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
  zondag 11 april 2010 @ 21:27:12 #110
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80203189
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
pi_80205813
Mijn bedovergrootouders, grootouders en mijn moeder en haar broers en zussen zijn allemaal in Utrecht geboren en opgegroeid. Mijn oma woont er nog steeds, evenals enkele (oud)ooms en (oud)tantes. Op verjaardagen is het allemaal nog Utregs accent wat de klok slaat. Ik ben hier zelf niet geboren, maar kom er al wel m'n hele leven. Ik woon hier nu sinds 2001.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:14:58 ]
pi_80205920
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
Ja eh, zie posts 23 tot en met 31 van dit topic. We blijven niet bezig met herhalen.
pi_80207663
Op deze site staan nog wel eens recensies van nieuwe en verrassende restaurants. Niet altijd goedkoop.
http://www.maarhoewashet.nl/
pi_80208177
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:52:32 ]
pi_80208446
Nounou, nadat de PvdA eerst nog gedreigd had de onderhandelingen te stoppen zijn ze nu weer terug met de houding die we van de PvdA kennen: ombuigen, draaikonten en je keihard laten nemen om maar op het pluche te kunnen bljiven plakken. Eerst zou en moest de Spoorlaan er komen, nu maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
quote:
De Utrechtse formerende partijen GroenLinks, PvdA en D66 hebben zaterdag nog geen hoofdlijnenakkoord kunnen sluiten. De omslag in mobiliteitsdenken moet nog afgerond en de financiële paragraaf kost hoofdbrekens. Formateur Tof Thissen denkt dat komende donderdagavond alles in kannen en kruiken is.

De onderhandelaars namens de drie partijen hebben vrijdag en zaterdag flinke klappen gemaakt zegt Thissen, maar een akkoord is er nog niet. “Op een haar na zijn we rond, maar dat is dan ook een flinke haar. Utrecht moet nummer één OV- en fietsstad worden. Dat vraagt een omslag in denken en ook de ambtelijke organisatie moet maandag nog wat werk verzetten om alles in modellen te gieten. Dinsdag wordt daarover verder gesproken.” Uit de woorden van Thissen blijkt dat de omstreden Spoorlaan inmiddels van tafel is, maar hoe de groeiende stroom auto’s moet worden verwerkt, nog niet helemaal.

De Domstad staat er financieel een stuk minder rooskleurig voor dan gedacht. Volgens Thissen moet gekeken worden of de ambities van de drie partijen betaalbaar is. “Er is afgesproken dat de stad financieel gezond moet zijn. Daar begint een nieuw college meteen aan. Er moet nog gekeken worden welk oud beleid geschrapt kan worden om nieuw beleid te betalen.”

Thissen zelf heeft ook het nodige huiswerk voor het weekeinde meegekregen. Hij heeft de lijst met portefeuillewensen van alle partijen. “Ik zal die posten verdelen over de zes wethouderskandidaten en over dat voorstel zal ook nog flink gesproken worden, komende week.”

Thissen denkt dat aanstaande vrijdagmorgen een akkoord en zes bijbehorende wethouders gepresenteerd kunnen worden.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:56:47 ]
pi_80210861
De PvdA wil de Spoorlaan of een beter alternatief. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk beter alternatief uit de hoge hoed getoverd gaat worden.

Maar goed, veel mensen begrijpen niet dat vasthouden aan een onderwerp en heel moeizaam akkoord gaan met een alternatief waarmee je kan leven ook een onderhandelingsstrategie is. Het is natuurlijk draaien (wat vind ik dit toch een schijt-term) maar je krijgt er als het goed is wel iets anders voor terug.

Dat perse willen vasthouden aan het pluche vind ik trouwens ook een vreemde redenatie, De PvdA heeft 9 zetels en heeft dus van 20% van de Utrechters het vertrouwen gekregen om de stad te besturen. Als je je verantwoordelijkheid niet neemt, dan zeg je dus tegen die 20% van de bevolking dat je lekker 4 jaar in de oppositie gaat zitten en daarmee zeker weet dat er niks van je ideeen en beloftes uitgevoerd gaat worden. Dan vind ik her en der een concessie doen om de rest van je programma wel uitgevoerd te krijgen een veel aantrekkelijker optie. Dit in tegenstelling tot de VVD die weliswaar flink gewonnen heeft maar in feite over 4 jaar met lege handen zal staan terwijl PvdA, GL en D66 hopelijk wel goede dingen kunnen laten zien die zij bereikt hebben.
pi_80214713
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
Ik woon in Ondiep (ok welliswaar aan de asw), vind ik wel genoeg. Daarbij werd ik laatst nog aardig uitgescholden door 2 autochtonen toen ik ze op de fiets inhaalde omdat ik "pas op" zei bij gebrek aan een fietsbel. Nee ik hou het bij de import studenten

O ja, in de stationshal staat inmiddels een kunstwerkje als presentatie hoe het station er uit komt te zien uiteindelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door The6thgate op 12-04-2010 08:57:49 ]
Too much is never enough!
pi_80229666
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
  maandag 12 april 2010 @ 16:14:11 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_80229945
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 april 2010 @ 16:17:19 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_80230060
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:06 schreef Nielsch het volgende:
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
Die helemaal geen idee hebben hoe het Echte Leven werkt. Zodra ze een hypotheek hebben stemmen ze meteen VVD. .
For great justice!
pi_80232010
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
Waar ga je dan heen? Op 't Vreeburg, het Domplein en de Neude staan inderdaad enorme paupers naar gigantische baggermuziek te luisteren. In Wijk C en op de Vrijmarkt in en rond de straten achter de Voorstraat is het naar mijn mening echt wel heel gezellig.
pi_80232566
Ik hou van de vrijmarkt Ik spaar Blue Band servies en dat is alleen nog te krijgen op de vrij- en rommelmarkten
pi_80232806
Ja hoi, ik ben dus zo'n linksdraaiende import-student.

Ik was vorig jaar op de Vrijmarkt, ik vond het wel leuk. Koninginnenacht ook trouwens. Nogal gestoord maar wel leuk, mensen kijken enzo. Als ik kan ga ik dit jaar weer.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 12 april 2010 @ 17:37:40 #124
141482 Q.
JurassiQ
pi_80233203
Hele nare ervaringen met koninginnenacht vorig jaar toen een paar van die paupermarokkanen een vrienden van me wilden rollen (had zn hand in haar tas, ja, heel toevallig uiteraard) en die mij bijna in elkaar gingen slaan toen ik er iets van zei. .
For great justice!
  maandag 12 april 2010 @ 20:57:46 #125
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80241075
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.

Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 12 april 2010 @ 21:20:37 #126
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80241995
Leuk koninginnenacht enne vrijmarkten gaan lekker veel zooi verkopen want huis gekocht
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 12 april 2010 @ 22:44:37 #127
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80246127
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.

Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
Pff... daar ook nu al. Dat tuig duikt ook overal op, treurig
pi_80246219
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.

Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
Dat laatste moet je zeker doen, toplocatie en dusdanige muziek dat er geen Marokkaan te vinden is
pi_80246289
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:58 schreef Eva4Evah het volgende:
of Arnhem


Dat vind ik lijkt me echt zo'n nietszeggende stad. Doe dan nog liever Nijmegen ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2010 22:48:04 ]
  maandag 12 april 2010 @ 22:49:53 #130
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80246404
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]



Dat vind ik lijkt me echt zo'n nietszeggende stad. Doe dan nog liever Nijmegen ofzo.
Arnhem is heul niet nietszeggend je kent t helemaal niet!
Ok, er lopen wel meer paupers rond dan in Nijmegen omdat daar alle toffe studenten zitten, maar t centrum =
  maandag 12 april 2010 @ 22:59:20 #131
141482 Q.
JurassiQ
pi_80246860
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:20 schreef MissHobje het volgende:
Leuk koninginnenacht enne vrijmarkten gaan lekker veel zooi verkopen want huis gekocht
Stoer! Een van de links die je mij had gestuurd?
For great justice!
pi_80247420
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:49 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Arnhem is heul niet nietszeggend je kent t helemaal niet!
Ok, er lopen wel meer paupers rond dan in Nijmegen omdat daar alle toffe studenten zitten, maar t centrum =
ik ben er een keer geweest, in 't Gelredome
pi_80265185
Arnhem O+O+

Was dit topic weer eens kwijt, even bijgelezen en meteen maar de Gamma-petitie getekend, dat ding mag écht niet weg!!! Weet je hoe onhandig dat zou zijn! Nouja.. de Gamma Overvecht zit er niet heeeeeel ver vandaan, maar toch, gewoon blijven!

En Koninginnenach/dag tsja.. Ik mijd Utrecht dus wel altijd dan.. Ik vind het gewoon veeeeel en veel te druk en ik kan het echt niet gezellig hebben als ik m'n komt niet kan keren en niet zelf kan bepalen waar ik heen ga omdat ik gewoon met de stroom mee moet lopen.. Dan zoek ik mijn heil liever elders
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_80265224
Oh trouwens.. ze zijn hier ergens aan het heien in de buurt en ik word he-le-maal gestoord ervan.. meer mensen last van?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:04:33 #135
141482 Q.
JurassiQ
pi_80265344
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:00 schreef Naamah het volgende:
Oh trouwens.. ze zijn hier ergens aan het heien in de buurt en ik word he-le-maal gestoord ervan.. meer mensen last van?
Welke buurt?
For great justice!
pi_80265466
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Welke buurt?
Woon vlakbij de Amsterdamsestraatweg, volgens mij komt het bij een van die bouwprojecten in Ondiep vandaan
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:19:26 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_80265808
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:08 schreef Naamah het volgende:

[..]

Woon vlakbij de Amsterdamsestraatweg, volgens mij komt het bij een van die bouwprojecten in Ondiep vandaan
Er wordt ook geheit (sp??)bij de kruising van Marnixlaan en van hoornekade
pi_80266052
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Er wordt ook geheit (sp??)bij de kruising van Marnixlaan en van hoornekade
Oh, dan hoor ik dat. Is het iets verder dan ik dacht, maar inderdaad precies die richting. Het irritante is dat het een beetje gaat lijken of ze constant bezig zijn.. Eerst al die bouwprojecten van Mitros in Ondiep (hele renovatie bij de Mariendaalstraat) was hier vlakbij, toen Rode Brug en al die dingen. Ben het eigenlijk wel een beetje zat.. en heien is echt zo'n irritant geluid.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:09:39 #139
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80267962
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:59 schreef Q. het volgende:

[..]

Stoer! Een van de links die je mij had gestuurd?
Jups die ene in die juist goeie wijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:02:41 #140
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80272838
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik ben er een keer geweest, in 't Gelredome
Maar dan ben je helemaal niet in t centrum geweest En t Gelredome is in Arnhem-Zuid, daar wonen alle paupers. Arnhem Noord is the place to be
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:55:03 #141
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_80289519
Heb een bootje weten te regelen voor Koninginnedag

nu alleen nog een leuk feestje zoeken voor koninginnenacht
Und ein frau ist ein frau
pi_80293123
Chill lijkt me dat! Ik wil ook een bootje. Niet alleen voor Koninginnedag, maar ook voor de rest van de zomer.
pi_80293155
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:02 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Maar dan ben je helemaal niet in t centrum geweest En t Gelredome is in Arnhem-Zuid, daar wonen alle paupers. Arnhem Noord is the place to be
Ik vind Arnhem vooral een irritante stop op de treinreis Utrecht - Nijmegen v.v.
  woensdag 14 april 2010 @ 08:30:35 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_80293173
Zullen we het Arnhem-gechat bewaren voor in het Arnhem topic
pi_80293609
Eva begon...
  woensdag 14 april 2010 @ 10:59:03 #146
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80296833
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind Arnhem vooral een irritante stop op de treinreis Utrecht - Nijmegen v.v.
Je zit me echt uit te lokken he?
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:30 schreef Blik het volgende:
Zullen we het Arnhem-gechat bewaren voor in het Arnhem topic
Ok, ik zeg al niks meer
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:54 schreef Nielsch het volgende:
Eva begon...
pi_80314128
Ja hoor, GroenLinks heeft het voor elkaar. Door het schrappen van de Spoorlaan zal de luchtvervuiling in Utrecht de komende jaren alleen maar toenemen en zal de stad nog dichter slibben dan ooit tevoren. De bereikbaarheid zal afnemen en daarmee de positie van Utrecht als een vestigingsstad voor bedrijven. Daardoor zullen de inkomsten dalen en zullen de gemeentelijke belastingen weer omhoog kunnen. En dat vinden de linkse partijen natuurlijk alleen maar mooi; nog meer belastingen heffen.

En dan die slappe PvdA met een "rechte" rug zo zacht als boter. Op hoge poten eisen dat de Spoorlaan er zou komen (of iets beters), maar als puntje bij paaltje komt 180' draaien om maar op het pluche te kunnen blijven plakken. Gadverdamme.
pi_80369445
@D66Utrecht: Witte rook, we zijn eruit. Meer info morgen tijdens de persco. 10:30 in de raadszaal, live te volgen via de stream. D66 levert wethouders Victor Everhardt en Jeroen Kreijkamp
pi_80371880
Ach ja, de persconferentie mag inhoudelijk natuurlijk geen geheim meer zijn met GL en de PvdA: de criminele straatjeugd in Kanaleneiland en Overvecht nog meer pamperen en verwennen, de hardwerkende automobilist nog meer pesten, de gemeentelijke belastingen omhoog, behalve natuurlijk voor krakers die we nog beter gaan beschermen, meer coffeeshops in woonwijken want lekker blowen met kunnen en tot slot nog maar eens kijken of we al die nieuwe gebouwen in het stationsgebied wel nodig hebben en of we met die bouw geen onschuldig vogeltje vermoorden.
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:28:44 #150
141482 Q.
JurassiQ
pi_80372079
Godsamme, ik kan er nog steeds niet over uit, die stadsverpestende mongolen van GL de grootste partij... die lui hebben echt geen idee wat er buiten de singel en direct omliggende wijken gebeurt. Nou, dat wordt gezellig de komende jaren. .
For great justice!
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:18:54 #151
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80377054
Tja iedereen was toch voor?
begreep het sowieso al niet !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80377675
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:43 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor, GroenLinks heeft het voor elkaar. Door het schrappen van de Spoorlaan zal de luchtvervuiling in Utrecht de komende jaren alleen maar toenemen en zal de stad nog dichter slibben dan ooit tevoren. De bereikbaarheid zal afnemen en daarmee de positie van Utrecht als een vestigingsstad voor bedrijven. Daardoor zullen de inkomsten dalen en zullen de gemeentelijke belastingen weer omhoog kunnen. En dat vinden de linkse partijen natuurlijk alleen maar mooi; nog meer belastingen heffen.

En dan die slappe PvdA met een "rechte" rug zo zacht als boter. Op hoge poten eisen dat de Spoorlaan er zou komen (of iets beters), maar als puntje bij paaltje komt 180' draaien om maar op het pluche te kunnen blijven plakken. Gadverdamme.
Want andere partijen sluiten natuurlijk nóóit compromissen, en als ze dat al doen dan is het vast niet uit liefde voor het pluche.
De keuze voor dit onderwerp kun je betwisten, maar het is wel erg goedkoop om elk compromis te wijten aan "aan het pluche willen blijven plakken". Ik mag toch hopen dat de PvdA er iets anders voor teruggekregen heeft.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80378308
Ben nu wel benieuwd wanneer ze weer boompjes gaan planten op 't 24 Oktoberplein... Voor mijn nimby-gevoel is 't wel goed in ieder geval, minder verkeerslawaai zonder fly-over vermoed ik.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:43 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_80378333
Ik vind het wel prima, volgens mij is Lombok een groot GroenLinks bolwerk (de gedeeltes waar de blankes wonen tenminste, zodat je toch kunt zeggen in een multiculturele wijk te wonen, maar het moet natuurlijk niet te gekkig worden, als er Marokkanen in je straatje lopen bel je de politie). Dus dat betekent nog meer voordeeltjes voor ons.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:54:02 #155
141482 Q.
JurassiQ
pi_80378485
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef DennisMoore het volgende:
Ben nu wel benieuwd wanneer ze weer boompjes gaan planten op 't 24 Oktoberplein... Voor mijn nimby-gevoel is 't wel goed in ieder geval, minder verkeerslawaai zonder fly-over vermoed ik.
Je kan zometeen tenminste eens richting Oog in Al zonder een uur te moeten wachten om het 24 oktoberplein over te steken.
For great justice!
pi_80379544
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:54 schreef Q. het volgende:

Je kan zometeen tenminste eens richting Oog in Al zonder een uur te moeten wachten om het 24 oktoberplein over te steken.
Ik fiets slechts en gebruik de tram.
Dus ik verwacht wel een kadootje van GroenLinks in de vorm van ehm... differentiatie in afvalstoffenheffing oid?
pi_80385064
quote:


Taart en champagne voor v.l.n.r burgemeester Wolfsen en de wethouders Lintmeijer (GL), Den Besten en Bosch (PvdA), Kreijkamp en Everhardt (D66) en De Rijk (GL). Foto: Ton van den Berg.

http://dnu.nu/artikel/1995-nieuw-college-gepresenteerd
Taart en champagne! Van onze belastingcenten , !

Grapje .
pi_80385252
De formatie van een nieuw college zit erop. Met de presentatie vrijdag in de raadzaal van de nieuwe ploeg wethouders is Utrecht de eerste van de vier grote steden met een nieuw college, na vijf weken onderhandelen tussen GroenLinks, PvdA en D66 onder leiding van formateur Thof Thissen.

Het college-akkoord dat ze sloten is getiteld Groen, Open en Sociaal en streeft een 'groen, sociaal en financieel gezond Utrecht' na. Het nieuwe college zet in op een andere bestuurscultuur, omschreven als een transparant bestuur dat volop samenwerkt met inwoners, ondernemers en organisaties in de stad. De gemeente moet een organisatie worden 'die uitblinkt in dienstverlening aan burgers en ondernemers, digitaal en wijkgericht'.

Enkele wapenfeiten uit het nieuwe collegeprogramma waren al bekend, zoals de Spoorlaan die er niet komt. Het verkeer van de afslag A2 Lage Weide blijft via de huidige route langs de A2 en over de Hogeweidebrug naar de Majellaknoop lopen. Het niet doorgaan van de Spoorlaan moet opgevangen worden door 'gerichter' gebruik van de Noordelijke Randweg (o.a. Zuilensering / Norbruislaan) en de route door Papendorp.

• Het nieuwe college gaat gefaseerd 50 miljoen euro per jaar bezuinigen. gedwongen door onder meer de kortingen op bijdragen van het rijk. Het geld moet komen uit optimale opbrengsten uit grondexploitaties en snijden in de eigen organisatie. Dat betekent minder management- en beleidsfuncties, bundeling van loketten en minder externe inhuur. Er komt op korte termijn een vacaturestop voor functies vanaf schaal negen. De gemeentelijke tarieven worden niet verhoogd.

• Het nieuwe college wil dat in 2014 iedere jongere zijn schoolcarrière afsluit met een startkwalificatie. Met scholen komen er afspraken om verzuim en schooluitval tot een minimum terug te dringen. Het college faciliteert Brede Scholen, multifunctionele accommodaties waarin het onderwijs samenwerkt met culturele- en sportorganisaties. Het slechte binnenklimaat in scholen wordt met voorrang aangepakt.

• Utrecht moet niet alleen dé groene en duurzame stad van Nederland worden maar ook dé openbaarvervoer- en fietsstad. Het nieuwe college gaat daartoe 'maximale maatregelen' nemen om openbaar vervoer en het fietsen te stimuleren en het gebruik van de auto af te remmen. Doel is de groei van de automobiliteit te halveren in 2030. Gedacht wordt aan het beprijzen van het autogebruik, als dat er landelijk niet van komt. De tram naar De Uithof moet voor 2015 aangelegd zijn. In 2014 moeten er 5000 elektrische voertuigen rijden. Daarom moeten er 300 oplaadpunten komen. De binnenstad moet zoveel mogelijk autoluw worden.

• Het college wil tot en met 2014 11.000 nieuwe woningen bouwen, waarvan 40 procent sociaal. Om de wachttijden voor huurwoningen te verminderen komt er onderzoek naar andere vormen van woningtoewijzing. Bij herstructurering wordt minder gesloopt en meer gerenoveerd, te beginnen bij de zogenoemde THEMA-dreven in Overvecht. Ook krijgen bewoners voortaan meer te vertellen.

• Toezichthouders en straatcoaches blijven actief in gebieden waar de criminaliteit hoog is. Cameratoezicht gebeurt alleen op plekken waar dat aantoonbaar werkt. Er komen geen nieuwe vergunningen voor coffeeshops, prostitutieplekken of gokhallen. Utrecht wil een experiment voor het legaal bevoorraden van coffeeshops, dat moet leiden tot afname van de (georganiseerde) criminaliteit en de overlast rondom coffeeshops.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:17:12 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_80386438
Nou jottem.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80386447
Wat ik vooral mis zijn terrasjes op het Janskerkhof. Hebben de hoge heren daar soms niet over gepraat?
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:27:22 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_80386942
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Het verkeer van de afslag A2 Lage Weide blijft via de huidige route langs de A2 en over de Hogeweidebrug naar de Majellaknoop lopen
Da's echt een schijtroute. 10 minuten rijden langs niks voor niks.
quote:
Er komt op korte termijn een vacaturestop voor functies vanaf schaal negen.
Nuttig. Dan laten ze gewoon meer mensen doorgroeien en huren ze de mensen op lagere baantjes in.
quote:
Met scholen komen er afspraken om verzuim en schooluitval tot een minimum terug te dringen.
Want die zijn er nu niet?
quote:
Het college faciliteert Brede Scholen, multifunctionele accommodaties waarin het onderwijs samenwerkt met culturele- en sportorganisaties.
Nouja dat is wel aardig, dat zou ik wel geprobeerd willen zien worden. Ben bang dat het een hoop geld kost en alleen mensen er gebruik van maken die er toch al gebruik van zouden maken, maar goed.
quote:
Het nieuwe college gaat daartoe 'maximale maatregelen' nemen om openbaar vervoer en het fietsen te stimuleren en het gebruik van de auto af te remmen.
Leuk, maar dat is het nu al, zeker 90% van het verkeer in en om het centrum is waarschijnlijk noodzakelijk verkeer. Het enige wat ze gaan doen is mensen nog meer het bloed onder de nagels zuigen.
quote:
De tram naar De Uithof moet voor 2015 aangelegd zijn.
Uitstekend!
quote:
In 2014 moeten er 5000 elektrische voertuigen rijden. Daarom moeten er 300 oplaadpunten komen. De binnenstad moet zoveel mogelijk autoluw worden.
Waarom zoveel? Wat is er mis met de reguliere tankstations. Is een elektrische auto zo onhandig dat je niet eens een tankstation haalt? Betekent dit niet heel veel extra parkeerplaatsen, of nog minder normale parkeerplaatsen?
quote:
Het college wil tot en met 2014 11.000 nieuwe woningen bouwen, waarvan 40 procent sociaal. Om de wachttijden voor huurwoningen te verminderen komt er onderzoek naar andere vormen van woningtoewijzing. Bij herstructurering wordt minder gesloopt en meer gerenoveerd, te beginnen bij de zogenoemde THEMA-dreven in Overvecht. Ook krijgen bewoners voortaan meer te vertellen.
Hopelijk bouwen ze al die extra sociale woningen in Overvecht Noord, maar NIMBY .
quote:
Toezichthouders en straatcoaches blijven actief in gebieden waar de criminaliteit hoog is. Cameratoezicht gebeurt alleen op plekken waar dat aantoonbaar werkt. Er komen geen nieuwe vergunningen voor coffeeshops, prostitutieplekken of gokhallen. Utrecht wil een experiment voor het legaal bevoorraden van coffeeshops, dat moet leiden tot afname van de (georganiseerde) criminaliteit en de overlast rondom coffeeshops.
Prima .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_80388173
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:35 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Want andere partijen sluiten natuurlijk nóóit compromissen, en als ze dat al doen dan is het vast niet uit liefde voor het pluche.
De keuze voor dit onderwerp kun je betwisten, maar het is wel erg goedkoop om elk compromis te wijten aan "aan het pluche willen blijven plakken". Ik mag toch hopen dat de PvdA er iets anders voor teruggekregen heeft.
Compromissen sluiten is okee. De PvdA heeft echter op hoge poten een eis gesteld omtrent de Spoorlaan, anders zouden ze er mee stoppen. Nu er een of andere flutoplossing ligt, hoor je ze niet meer. Dat is toch wel even wat anders dan een compromis.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:57:45 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_80388285
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:27 schreef speknek het volgende:


Waarom zoveel? Wat is er mis met de reguliere tankstations. Is een elektrische auto zo onhandig dat je niet eens een tankstation haalt? Betekent dit niet heel veel extra parkeerplaatsen, of nog minder normale parkeerplaatsen?
Opladen duurt te lang (enkele uren) om bij een tankstation te doen. Vandaar dat dit in bv parkeergarages moet worden opgevangen. En dat zijn dus oplaadpunten voor 300 auto's, niet zoals met tankstations vele oplaadpunten op één plek.
For great justice!
pi_80388551
300 leek mij in eerste instantie ook veel, maar als je bedenkt dat zo'n auto er inderdaad uren aan moet hangen is het eigenlijk nog weinig, want zo ver kunnen ze ook niet rijden voor ze alweer opnieuw moeten.
Eigenlijk zou elke bezitter hem gewoon bij zijn eigen huis moeten kunnen opladen, maar bij een flatgebouw kan dat bijvoorbeeld al niet. Als er dan niet binnen heel korte afstand zo'n oplaadpunt is, denk ik dat mensen toch niet snel zo'n auto zullen kopen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80390938
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:57 schreef Q. het volgende:

Opladen duurt te lang (enkele uren) om bij een tankstation te doen. Vandaar dat dit in bv parkeergarages moet worden opgevangen. En dat zijn dus oplaadpunten voor 300 auto's, niet zoals met tankstations vele oplaadpunten op één plek.
Ligt eraan hoeveel ampere (?), er zijn ook krachtiger oplaadpalen waar je heel snel klaar bent .
Waarschijnlijk zullen de eerste palen wel bij bedrijven enzo komen te staan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:26:03 #166
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_80395621
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Het college wil tot en met 2014 11.000 nieuwe woningen bouwen, waarvan 40 procent sociaal.
Hier snap ik dus echt geen ruk van.

Volgende diagram komt uit de Woonvisie:



De Utrechtse woningvoorraad bestaat al uit meer dan 40% sociale huur. Echter de doelgroep die is bedoeld voor die sociale huurwoningen (Mensen met zeer laag of geen inkomen) bestaat uit 28% van de totale Utrechtse bevolking.

Iedereen weet dat de huizenprijzen in Utrecht belachelijk hoog zijn, helemaal voor starters: op een enkel salaris kun je een koopwoning in Utrecht vergeten. Je ziet het terug in de diagram: zo'n 10% starterswoningen en 25% van de Utrechts bevolking heeft een startersinkomen. Is het dan niet heel erg logisch om vooral (niet dure) koopwoningen te bouwen? Om starters weer een kans te geven op de woningenmarkt?

Dus wat doet het nieuwe college: massaal de sociale huurwoningenmarkt in stand houden en uitbreiden


Well, this really breaks my klomp.
Und ein frau ist ein frau
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:32:26 #167
141482 Q.
JurassiQ
pi_80395892
Goed voor de stad, dit! Bedankt, GL-stemmers.
For great justice!
pi_80397559
Mijn hemel, als het aan GroenLinks ligt komen er in elke straat minstens 15 krakers te wonen
pi_80397590
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:26 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Hier snap ik dus echt geen ruk van.

Volgende diagram komt uit de Woonvisie:

[ afbeelding ]

De Utrechtse woningvoorraad bestaat al uit meer dan 40% sociale huur. Echter de doelgroep die is bedoeld voor die sociale huurwoningen (Mensen met zeer laag of geen inkomen) bestaat uit 28% van de totale Utrechtse bevolking.

Iedereen weet dat de huizenprijzen in Utrecht belachelijk hoog zijn, helemaal voor starters: op een enkel salaris kun je een koopwoning in Utrecht vergeten. Je ziet het terug in de diagram: zo'n 10% starterswoningen en 25% van de Utrechts bevolking heeft een startersinkomen. Is het dan niet heel erg logisch om vooral (niet dure) koopwoningen te bouwen? Om starters weer een kans te geven op de woningenmarkt?

Dus wat doet het nieuwe college: massaal de sociale huurwoningenmarkt in stand houden en uitbreiden


Well, this really breaks my klomp.
Ach ja, alles voor het langharige werkschuwe tuig!

Bedankt GroenLinks

Nouja, ze zeggen dat de gemeentelijke lasten niet omhoog gaan. Vast een eis van D66, want als er een ding is waar GroenLinks dol op is, is het wel het extra belasten van hardwerkende burgers om het vervolgens in bakken uit te gieten over krakers, neuspeuterende werklozen en werkschuw tuig.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 20:21:51 ]
pi_80397839
DNU.NU
quote:
Zowel de VVD, het CDA als de SP reageerden vrijdagmiddag in nogal zure bewoordingen op het net gepresenteerde Utrechtse collegeprogramma van GroenLinks, Pvda en D66. Nu gebeurde dat in het verleden vaker dat de oppositie de nieuwe coalitie meteen de maat nam op een in pricipe feestelijke dag.

Maar de toon is wel gezet. En dat terwijl de nieuwe ‘stadsregering’ juist de rol van de gemeenteraad wil versterken en zegt af te willen van de eeuwige tegenstelling tussen coalitie en oppositie die in de Domstad lange tijd zo kenmerkend was.

Het CDA stipt vooral het punt van de mobiliteit aan nu de Spoorlaan komt te vervallen. “Dit is wensdenken, je kop in het zand steken en hopen dat het probleem zich vanzelf oplost. CDA heeft altijd gesteld auto's niet weg te willen dromen.” Een wat vreemde figuur van een partij die bij de presentatie van het collegeprogramma in 2006 accepteerde dat er tot midden 2008 ook niet over de Spoorlaan werd gesproken.

De VVD vindt dat het nieuwe college ‘de kop diep in het zand steekt’. “Het nieuwe collegeakkoord loopt over van naïviteit. De VVD vindt het schokkend dat onze stad bestuurd gaat worden zonder besef van de huidige economisch en financiële positie van Nederland. Daarnaast mist de VVD een degelijke onderbouwing van het akkoord.” Een stelling die wellicht wat voorbarig is nu het nieuwe college niet alles in beton wilde gieten.

De SP spreekt van een financiële gatenkaas. “De reclamefolder belooft uitzicht op zee, maar bij aankomst kijk je uit op een blinde muur en is het zwembad niet gevuld.” Juist de SP zou blij kunnen zijn met heroverwegingen op het gebied van de herstructurering en minder bezuinigingen op welzijn.

Aan de andere kant behoort het gepeperd reageren op de plannen van een andere politieke beweging nu eenmaal tot de folklore van de politiek.

Zelf zie ik ook nog wel de nodige hobbels. De Nouw2 moet de Spoorlaan vervangen. Dat geeft een verdubbeling van het aantal auto’s op de nieuwe Hogeweidebrug. Het verkeer verdampt niet maar verplaatst zich gewoon. Het is eigenlijk jammer dat de term ‘Spoorlaan’ zulke mythische proporties kreeg dat hij sowieso moest sneuvelen. Het laat onverlet dat de ring rond Utrecht verkeerstechnisch gewoon niet deugt en dat zou links- of rechtsom een keer opgelost moeten worden. Utrecht moet de nummer één OV- en fietsstad van Nederland worden. Voor OV heb je veel partners nodig en dat er op fietsgebied in de grote studentenstad Utrecht zo weinig gedaan is, dat is al gênant genoeg. Misschien lukt het nu wel. Om de groei van het autoverkeer voor Utrecht te halveren, tja, dat zal lastig worden en speculeert op rekeningrijden vanuit het rijk en dat ligt nog immer in de sterren besloten.

Het nieuwe programma zou financieel kwetsbaar genoemd kunnen worden als het gaat om de bedragen die op de eigen organisatie inverdiend moeten worden. De taakstelling van 15 procent valt echter behoorlijk mee. Leefbaar Utrecht toonde in de eervorige periode aan dat Utrecht met minder ambtenaren toe kan en via natuurlijk verloop is al snel veel geregeld nu er een selectieve vacaturestop komt. Belangrijker is het vinden van een uitstekende gemeentesecretaris die de ellendige macht van een aantal decennia zittende mastodonten in de ambtelijke top kan slechten. Die macht is fnuikend voor een gezonde toekomst van de Utrecht. Utrecht moet weer één stad worden in plaats van 16 diensten. Een discussie over de kerntaken van de gemeente wordt ook met de gemeenteraad gevoerd en dat is de manier waarop het hoort.

Dat er erg veel verdiend moet worden op de verschillende grondexploitaties komt in een iets ander daglicht te staan nu eigenlijk al duidelijk is dat er een meevaller van 20 miljoen euro aankomt vanuit de Gemeenschappelijke Exploitatiemaatschappij Vleuterweide. Als Utrecht ook de manier van omgaan met gebiedsontwikkeling in de rest van de stad anders weet te organiseren moet er voordeel te behalen zijn.

Zelf werd ik wel enthousiast van de manier waarop het nieuwe college zich presenteerde. Vooral bij de PvdA lijkt het besef te zijn doorgedrongen dat de bewoners van Utrecht op een andere manier tegemoet getreden willen worden. Dat siert de ervaren politici Rinda den Besten en Harrie Bosch. Minder goed is wellicht dat de PvdA in de persoon van Den Besten weer sociale zaken en werkgelegenheid gaat doen. Dat is al decennia het geval en de financiële lijken die daar uit de kast rolden moesten misschien door een andere partij eens worden opgelost. Dat Bosch zijn volledige portefeuille wonen en ruimtelijke ordening kon behouden en zelfs uitgebreid zag met grondzaken is een flinke motie van vertrouwen.

Of deze coalitie voldoende doet op het punt van de veiligheid, iets dat een speerpunt zou moeten zijn, valt te bezien al was burgemeester Wolfsen verguld met de frasen die in het akkoord zijn opgenomen.

Het is altijd een hoofs uitgangspunt om een nieuwe groep mensen die zich met enthousiasme voor de publieke zaak wil inzetten even het voordeel van de twijfel te gunnen. Het scheermes hoeft er niet meteen overheen. Dat hadden VVD, CDA en SP best kunnen bewaren voor een later tijdstip. Bijvoorbeeld voor bij het debat van aankomende donderdag over het collegeprogramma.

En voor wie nu mocht denken dat DNU.nu opeens soft aan het worden is: dat is niet aan de orde. Er zal ook over het nu startende college voldoende te schrijven zijn. Maar voor vandaag voldoet bovenstaand.
pi_80412346
Haha
quote:
Het koninklijke rijtuig was pas een dag te zien op de tentoonstelling Royal Class in het Spoorwegmuseum en is er nu al weer weg. Koningin Beatrix, die er in geen jaren mee gereisd had, had hem opeens nodig.

Omdat de luchtvaart compleet plat ligt vanwege de vulkaanuitbarsting op IJsland kon de koningin niet naar Kopenhagen vliegen voor de 70e verjaardag van haar Deense vakzuster. Daarom besloot ze donderdag samen met prins Willem-Alexander en prinses Máxima de trein te pakken. De NS sleepte het koninklijk rijtuig in allerijl uit het museum en donderdagavond vertrok het gezelschap vanuit Amsterdam naar Kopenhagen.

Jammer voor het Spoorwegmuseum maar de NS weet er een slaatje uit te slaan. “Dit is een mooi voorbeeld van onze dienstverlening waar NS voor staat. Het is een uitdaging en een plezier om deze reis met alle betrokkenen mogelijk te maken”, zo meldde president-directeur Bert Meerstadt, die het koninklijk gezelschap uitzwaaide.

Volgende week keert het koninklijk rijtuig met zo’n 2000 extra kilometers op de teller terug in het Spoorwegmuseum. De tentoonstelling Royal Class, vorstelijk reizen duurt tot 15 september.
pi_80412368
Goedemorgen iedereen, het is een prachtig weekend, tot nu toe!

pi_80413450
Ik wou net even op het balkon gaan ontbijten, maar het is toch nog een beetje fris Even wachten tot de zon er op komt en dan heb ik 'm de hele middag
Too much is never enough!
pi_80414226
Voor de liefhebber: http://www.utrecht.nl/ima(...)gramma_2010-2014.pdf (32 pagina's)
pi_80414777
Waar zou men allemaal trams willen laten rijden in Utrecht? De sneltram naar de Uithof is maar één lijn, begrijp ik.
pi_80415890
32 pagina's? Dat lees ik wel een andere keer door
Too much is never enough!
pi_80416848
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
Waar zou men allemaal trams willen laten rijden in Utrecht? De sneltram naar de Uithof is maar één lijn, begrijp ik.
Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.

Ik heb overigens begrepen dat het trams worden zoals je in Amsterdam ziet (gewoon over de weg) ipv de huidige naar Nieuwegein dat eigenlijk een kleine trein is. (Rails + Biels op steengrut en nergens plek om over te steken).
Und ein frau ist ein frau
pi_80437715
Gisteravond bij De Rechtbank gegeten, best goed bevallen moet ik zeggen. Was er al wel geweest om wijn te drinken op het terras, maar het restaurant is ook goed te doen!
  zondag 18 april 2010 @ 09:33:50 #179
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80438221
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:10 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.

Ik heb overigens begrepen dat het trams worden zoals je in Amsterdam ziet (gewoon over de weg) ipv de huidige naar Nieuwegein dat eigenlijk een kleine trein is. (Rails + Biels op steengrut en nergens plek om over te steken).
Zo komen de nieuwe trams eruit te zien:


In 2012 zijn de huidige trams afgeschreven, en zal die waarschijnlijk vervangen worden door de Mullhouse-tram.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_80438750
Da's een sneltram toch? Van IJsselstein/Nieuwegein via Utrecht CS naar de Uithof. En een lijntje naar Leidsche Rijn. Maar als ik Uberfrutzel begrijp, komen er daarnaast nog 'gewone' trams.

Of misschien is de lijn naar Leidsche Rijn dan ook een gewone stadstram, over huidige HOV-lijn. 'k Heb er geen verstand van .



http://infrastruct.wordpr(...)-naar-leidsche-rijn/
  zondag 18 april 2010 @ 10:22:01 #181
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_80438987
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:08 schreef DennisMoore het volgende:
Da's een sneltram toch? Van IJsselstein/Nieuwegein via Utrecht CS naar de Uithof. En een lijntje naar Leidsche Rijn. Maar als ik Uberfrutzel begrijp, komen er daarnaast nog 'gewone' trams.

Of misschien is de lijn naar Leidsche Rijn dan ook een gewone stadstram, over huidige HOV-lijn. 'k Heb er geen verstand van .
Die gewone trams gaan ook de 'sneltram' naar nieuwegein vervangen, er komt uiteindelijk 1 soort tram die door de hele provincie zal rijden met Utrecht als stralend middelpunt


[ afbeelding ]

http://infrastruct.wordpr(...)-naar-leidsche-rijn/
[/quote]
Und ein frau ist ein frau
  zondag 18 april 2010 @ 11:05:24 #182
141482 Q.
JurassiQ
pi_80439833
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:33 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Zo komen de nieuwe trams eruit te zien:
[ afbeelding ]

In 2012 zijn de huidige trams afgeschreven, en zal die waarschijnlijk vervangen worden door de Mullhouse-tram.
Onzin, er is zelf nog geen pakket van eisen voor de nieuwe trams opgesteld, laat staat dat ze besteld zijn.
For great justice!
  zondag 18 april 2010 @ 11:07:01 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_80439860
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:10 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Het wordt een regionaal netwerk door de hele provincie. Meerdere trams dus.

Ik heb overigens begrepen dat het trams worden zoals je in Amsterdam ziet (gewoon over de weg) ipv de huidige naar Nieuwegein dat eigenlijk een kleine trein is. (Rails + Biels op steengrut en nergens plek om over te steken).
Het is gewoon een sneltram hoor. Net als in Amstelveen en Rotterdam Alexanderpolder.
For great justice!
pi_80440774
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:54 schreef Nielsch het volgende:
Gisteravond bij De Rechtbank gegeten, best goed bevallen moet ik zeggen. Was er al wel geweest om wijn te drinken op het terras, maar het restaurant is ook goed te doen!
Ik ken iemand die er een keer een voedselvergiftiging heeft opgelopen Maar hoor ook wel weer positieve verhalen
Too much is never enough!
  zondag 18 april 2010 @ 15:44:52 #185
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_80447303
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is gewoon een sneltram hoor. Net als in Amstelveen en Rotterdam Alexanderpolder.
ok, dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van definities van trams en treinen

Anywho, het zonnetje schijnt heerlijk! Weet iemand een zonnig terrasje met plek? Heb de vorige keer een half uur rondgelopen en ben toen maar met wat maten naar de singel gelopen met wat pilsjes. Echt nergens terrasplek (in de zon dan he)
Und ein frau ist ein frau
pi_80447584
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:44 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

ok, dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van definities van trams en treinen

Anywho, het zonnetje schijnt heerlijk! Weet iemand een zonnig terrasje met plek? Heb de vorige keer een half uur rondgelopen en ben toen maar met wat maten naar de singel gelopen met wat pilsjes. Echt nergens terrasplek (in de zon dan he)
De Zaak heeft veel zon, de Rechtbank ook wel.
  zondag 18 april 2010 @ 16:03:25 #187
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80447842
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Onzin, er is zelf nog geen pakket van eisen voor de nieuwe trams opgesteld, laat staat dat ze besteld zijn.
Heb ik dat ergens gezegd? Ik heb gezegd dat ze als die Mulhouse tram uit komen te zien (laagsvloers in tegenstelling tot de huidige sneltrams). En dat de huidige sneltrams in 2012 afgeschreven zijn is een feit, dan zullen er dus nieuwe sneltrams komen. Misschien wekte ik de indruk dat de Mulhouse tram zelf er sowieso komt, dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar wat wel duidelijk is, is dat ze een lagevloerstram willen hebben vanaf 2012.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_80491066
Aanstaande vrijdag sluit de C1000 in Shoppingcenter Overvecht. Ik moet zeggen dat het me niet verbaast, het is daar altijd een drama, aanbiedingen zijn niet te vinden, het is een zootje, lange rijen bij de kassa's terwijl er personeel liever loopt te vegen dan nog een kassa open te doen etc etc. Er komt een Hoogvliet in het pand, ik ben benieuwd, want in het huidige pand hebben die een ontzettend beperkt assortiment (en sta je ook altijd lang te wachten bij de kassa).
pi_80491912
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Aanstaande vrijdag sluit de C1000 in Shoppingcenter Overvecht. Ik moet zeggen dat het me niet verbaast, het is daar altijd een drama, aanbiedingen zijn niet te vinden, het is een zootje, lange rijen bij de kassa's terwijl er personeel liever loopt te vegen dan nog een kassa open te doen etc etc. Er komt een Hoogvliet in het pand, ik ben benieuwd, want in het huidige pand hebben die een ontzettend beperkt assortiment (en sta je ook altijd lang te wachten bij de kassa).
Inderdaad, vind die C1000 ook echt niks. Al hoop ik wel dat de kleine hoogvliet blijft. Als je net iets vergeten bent, kan je nog snel ff daar naar binnen (als je tenminste voor 18:00 komt ))
pi_80492197
http://www.hoogvliet.com/persberichten/persberichten.aspx

Beide C1000 in Utrecht worden overgenomen en de andere Hoogvliet verdwijnt.
  maandag 19 april 2010 @ 19:29:12 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_80492646
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
http://www.hoogvliet.com/persberichten/persberichten.aspx

Beide C1000 in Utrecht worden overgenomen en de andere Hoogvliet verdwijnt.
De Super de Boer aan de Biltstraat wordt echter over enige tijd een C1000.
For great justice!
pi_80493251
Weet iemand wat er op termijn met de Super de Boer in Overvecht-Noord gaat gebeuren? En het pand van de voormalige Karwei ernaast?
pi_80493366
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
http://www.hoogvliet.com/persberichten/persberichten.aspx

Beide C1000 in Utrecht worden overgenomen en de andere Hoogvliet verdwijnt.
Jammer, ben benieuwd wat er dan gaat komen.
  maandag 19 april 2010 @ 19:50:41 #194
141482 Q.
JurassiQ
pi_80493649
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Weet iemand wat er op termijn met de Super de Boer in Overvecht-Noord gaat gebeuren?
Dat wordt waarschijnlijk een Jumbo.
For great justice!
pi_80493654
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Q. het volgende:

[..]

De Super de Boer aan de Biltstraat wordt echter over enige tijd een C1000.
Echt? Jammer, ik had gehoopt dat het een Jumbo zou worden..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_80493896
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:50 schreef Naamah het volgende:

[..]

Echt? Jammer, ik had gehoopt dat het een Jumbo zou worden..
Hij staat wel op de lijst als soon to be C1000
http://www.distrifood.nl/(...)-SdBs-naar-C1000.htm
pi_80494008
Meerdere Jumbo's in Overvecht? Hmm, dat is best apart. Zou het wel prima vinden, ik vind de Jumbo in Overkapel veel te klein (maar wel lekker dichtbij).
pi_80494488
Ja, zie het, jammer. En dat zouden dan niet meerdere Jumbo's in Overvecht zijn.. Biltstraat is eerder centrum.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_80495050
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:09 schreef Naamah het volgende:
Ja, zie het, jammer. En dat zouden dan niet meerdere Jumbo's in Overvecht zijn.. Biltstraat is eerder centrum.
Ik had het uiteraard over de SdB in Overvecht Noord die volgens Q. waarschijnlijk een Jumbo gaat worden.
pi_80495398
Oja Berichtje over het hoofd gezien, snapte er ook al niks van
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')