ben inderdaad import, maar ondertussen toch al weer 4.5 jaar Utrechter. Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen in Utrecht zijn nou echt daadwerkelijk ook in Utrecht geboren?quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:50 schreef Q. het volgende:
Volgens mij is 95% van alle Utrechters tussen de 18 en de 40 import dus ja.
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!quote:Op zondag 11 april 2010 20:12 schreef The6thgate het volgende:
Ik ook, enz enz.Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Ja eh, zie posts 23 tot en met 31 van dit topic. We blijven niet bezig met herhalen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
quote:De Utrechtse formerende partijen GroenLinks, PvdA en D66 hebben zaterdag nog geen hoofdlijnenakkoord kunnen sluiten. De omslag in mobiliteitsdenken moet nog afgerond en de financiële paragraaf kost hoofdbrekens. Formateur Tof Thissen denkt dat komende donderdagavond alles in kannen en kruiken is.
De onderhandelaars namens de drie partijen hebben vrijdag en zaterdag flinke klappen gemaakt zegt Thissen, maar een akkoord is er nog niet. “Op een haar na zijn we rond, maar dat is dan ook een flinke haar. Utrecht moet nummer één OV- en fietsstad worden. Dat vraagt een omslag in denken en ook de ambtelijke organisatie moet maandag nog wat werk verzetten om alles in modellen te gieten. Dinsdag wordt daarover verder gesproken.” Uit de woorden van Thissen blijkt dat de omstreden Spoorlaan inmiddels van tafel is, maar hoe de groeiende stroom auto’s moet worden verwerkt, nog niet helemaal.
De Domstad staat er financieel een stuk minder rooskleurig voor dan gedacht. Volgens Thissen moet gekeken worden of de ambities van de drie partijen betaalbaar is. “Er is afgesproken dat de stad financieel gezond moet zijn. Daar begint een nieuw college meteen aan. Er moet nog gekeken worden welk oud beleid geschrapt kan worden om nieuw beleid te betalen.”
Thissen zelf heeft ook het nodige huiswerk voor het weekeinde meegekregen. Hij heeft de lijst met portefeuillewensen van alle partijen. “Ik zal die posten verdelen over de zes wethouderskandidaten en over dat voorstel zal ook nog flink gesproken worden, komende week.”
Thissen denkt dat aanstaande vrijdagmorgen een akkoord en zes bijbehorende wethouders gepresenteerd kunnen worden.
Ik woon in Ondiep (ok welliswaar aan de asw), vind ik wel genoeg. Daarbij werd ik laatst nog aardig uitgescholden door 2 autochtonen toen ik ze op de fiets inhaalde omdat ik "pas op" zei bij gebrek aan een fietsbel. Nee ik hou het bij de import studentenquote:Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.quote:Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Die helemaal geen idee hebben hoe het Echte Leven werkt. Zodra ze een hypotheek hebben stemmen ze meteen VVD.quote:Op maandag 12 april 2010 16:06 schreef Nielsch het volgende:
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
Waar ga je dan heen? Op 't Vreeburg, het Domplein en de Neude staan inderdaad enorme paupers naar gigantische baggermuziek te luisteren. In Wijk C en op de Vrijmarkt in en rond de straten achter de Voorstraat is het naar mijn mening echt wel heel gezellig.quote:Op maandag 12 april 2010 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |