abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 10:58:10 #101
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80179854
of Arnhem
  zondag 11 april 2010 @ 18:14:07 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_80194074
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:50 schreef Q. het volgende:
Volgens mij is 95% van alle Utrechters tussen de 18 en de 40 import dus ja.
ben inderdaad import, maar ondertussen toch al weer 4.5 jaar Utrechter. Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen in Utrecht zijn nou echt daadwerkelijk ook in Utrecht geboren?
  zondag 11 april 2010 @ 18:19:54 #103
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_80194264
*steekt hand op*
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  zondag 11 april 2010 @ 18:27:56 #104
111328 cryotek
zie signature
pi_80194551
Dan moet ik me ook melden
zie ondertitel
pi_80194990
Ik ook...
  zondag 11 april 2010 @ 19:48:20 #106
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80197580
*steekt ook hand op*

(ik ben dus in Utrecht geboren, en woon er ook)

[ Bericht 19% gewijzigd door MoneyTalks op 11-04-2010 20:33:01 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_80198791
Ik ook, enz enz. Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Too much is never enough!
  zondag 11 april 2010 @ 20:30:20 #108
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_80199706
Nope, niet in Utrecht geboren, maar ik woon er ondertussen al wel langer dan ik ooit ergens anders gewoond heb, telt dat ook?
pi_80202039
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:12 schreef The6thgate het volgende:
Ik ook, enz enz. Ook echt niemand die ik hier ken komt uit Utrecht oorspronkelijk. Dichtsbijzinde is nog Zeist.
Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
  zondag 11 april 2010 @ 21:27:12 #110
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80203189
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
pi_80205813
Mijn bedovergrootouders, grootouders en mijn moeder en haar broers en zussen zijn allemaal in Utrecht geboren en opgegroeid. Mijn oma woont er nog steeds, evenals enkele (oud)ooms en (oud)tantes. Op verjaardagen is het allemaal nog Utregs accent wat de klok slaat. Ik ben hier zelf niet geboren, maar kom er al wel m'n hele leven. Ik woon hier nu sinds 2001.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:14:58 ]
pi_80205920
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Weten jullie nog leuke betaalbare restaurants in de binnenstad? Liefst studentenprijzen, studentencafe/restaurant is al helemaal goed
Ja eh, zie posts 23 tot en met 31 van dit topic. We blijven niet bezig met herhalen.
pi_80207663
Op deze site staan nog wel eens recensies van nieuwe en verrassende restaurants. Niet altijd goedkoop.
http://www.maarhoewashet.nl/
pi_80208177
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:52:32 ]
pi_80208446
Nounou, nadat de PvdA eerst nog gedreigd had de onderhandelingen te stoppen zijn ze nu weer terug met de houding die we van de PvdA kennen: ombuigen, draaikonten en je keihard laten nemen om maar op het pluche te kunnen bljiven plakken. Eerst zou en moest de Spoorlaan er komen, nu maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
quote:
De Utrechtse formerende partijen GroenLinks, PvdA en D66 hebben zaterdag nog geen hoofdlijnenakkoord kunnen sluiten. De omslag in mobiliteitsdenken moet nog afgerond en de financiële paragraaf kost hoofdbrekens. Formateur Tof Thissen denkt dat komende donderdagavond alles in kannen en kruiken is.

De onderhandelaars namens de drie partijen hebben vrijdag en zaterdag flinke klappen gemaakt zegt Thissen, maar een akkoord is er nog niet. “Op een haar na zijn we rond, maar dat is dan ook een flinke haar. Utrecht moet nummer één OV- en fietsstad worden. Dat vraagt een omslag in denken en ook de ambtelijke organisatie moet maandag nog wat werk verzetten om alles in modellen te gieten. Dinsdag wordt daarover verder gesproken.” Uit de woorden van Thissen blijkt dat de omstreden Spoorlaan inmiddels van tafel is, maar hoe de groeiende stroom auto’s moet worden verwerkt, nog niet helemaal.

De Domstad staat er financieel een stuk minder rooskleurig voor dan gedacht. Volgens Thissen moet gekeken worden of de ambities van de drie partijen betaalbaar is. “Er is afgesproken dat de stad financieel gezond moet zijn. Daar begint een nieuw college meteen aan. Er moet nog gekeken worden welk oud beleid geschrapt kan worden om nieuw beleid te betalen.”

Thissen zelf heeft ook het nodige huiswerk voor het weekeinde meegekregen. Hij heeft de lijst met portefeuillewensen van alle partijen. “Ik zal die posten verdelen over de zes wethouderskandidaten en over dat voorstel zal ook nog flink gesproken worden, komende week.”

Thissen denkt dat aanstaande vrijdagmorgen een akkoord en zes bijbehorende wethouders gepresenteerd kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:56:47 ]
pi_80210861
De PvdA wil de Spoorlaan of een beter alternatief. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk beter alternatief uit de hoge hoed getoverd gaat worden.

Maar goed, veel mensen begrijpen niet dat vasthouden aan een onderwerp en heel moeizaam akkoord gaan met een alternatief waarmee je kan leven ook een onderhandelingsstrategie is. Het is natuurlijk draaien (wat vind ik dit toch een schijt-term) maar je krijgt er als het goed is wel iets anders voor terug.

Dat perse willen vasthouden aan het pluche vind ik trouwens ook een vreemde redenatie, De PvdA heeft 9 zetels en heeft dus van 20% van de Utrechters het vertrouwen gekregen om de stad te besturen. Als je je verantwoordelijkheid niet neemt, dan zeg je dus tegen die 20% van de bevolking dat je lekker 4 jaar in de oppositie gaat zitten en daarmee zeker weet dat er niks van je ideeen en beloftes uitgevoerd gaat worden. Dan vind ik her en der een concessie doen om de rest van je programma wel uitgevoerd te krijgen een veel aantrekkelijker optie. Dit in tegenstelling tot de VVD die weliswaar flink gewonnen heeft maar in feite over 4 jaar met lege handen zal staan terwijl PvdA, GL en D66 hopelijk wel goede dingen kunnen laten zien die zij bereikt hebben.
pi_80214713
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Dan wordt het eens tijd dat je gaat integreren met de autochtone bevolking!
Ik woon in Ondiep (ok welliswaar aan de asw), vind ik wel genoeg. Daarbij werd ik laatst nog aardig uitgescholden door 2 autochtonen toen ik ze op de fiets inhaalde omdat ik "pas op" zei bij gebrek aan een fietsbel. Nee ik hou het bij de import studenten

O ja, in de stationshal staat inmiddels een kunstwerkje als presentatie hoe het station er uit komt te zien uiteindelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door The6thgate op 12-04-2010 08:57:49 ]
Too much is never enough!
pi_80229666
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
  maandag 12 april 2010 @ 16:14:11 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_80229945
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:52 schreef Nielsch het volgende:
Koninginnenacht komt er weer aan, heb er nu al weer zin in! Lekker feesten voor de Jacobikerk en op de vrijmarkt! Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 april 2010 @ 16:17:19 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_80230060
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:06 schreef Nielsch het volgende:
GroenLinks had gewoon nooit de grootste partij mogen worden. Dat is echt een ramp voor de stad, helemaal in combinatie met de PvdA. Ik gruwel ervan. Komt door als die linksdraaiende studenten met hun flierefluiterflutstudies.
Die helemaal geen idee hebben hoe het Echte Leven werkt. Zodra ze een hypotheek hebben stemmen ze meteen VVD. .
For great justice!
pi_80232010
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Meh, Koninginnenacht probeer ik altijd te mijden (en dat mislukt elk jaar, wanneer ik me weer afvraag waarom ik het niet gemeden heb). Het idee is natuurlijk prima, maar god, waar halen ze de paupers vandaan. Alsof de gemeente de grachten die ochtend is wezen baggeren en de drek zo op de vrijmarkt geflikkerd heeft.
Waar ga je dan heen? Op 't Vreeburg, het Domplein en de Neude staan inderdaad enorme paupers naar gigantische baggermuziek te luisteren. In Wijk C en op de Vrijmarkt in en rond de straten achter de Voorstraat is het naar mijn mening echt wel heel gezellig.
pi_80232566
Ik hou van de vrijmarkt Ik spaar Blue Band servies en dat is alleen nog te krijgen op de vrij- en rommelmarkten
pi_80232806
Ja hoi, ik ben dus zo'n linksdraaiende import-student.

Ik was vorig jaar op de Vrijmarkt, ik vond het wel leuk. Koninginnenacht ook trouwens. Nogal gestoord maar wel leuk, mensen kijken enzo. Als ik kan ga ik dit jaar weer.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 12 april 2010 @ 17:37:40 #124
141482 Q.
JurassiQ
pi_80233203
Hele nare ervaringen met koninginnenacht vorig jaar toen een paar van die paupermarokkanen een vrienden van me wilden rollen (had zn hand in haar tas, ja, heel toevallig uiteraard) en die mij bijna in elkaar gingen slaan toen ik er iets van zei. .
For great justice!
  maandag 12 april 2010 @ 20:57:46 #125
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_80241075
Vorig jaar was er idd een vervelende sfeer rond de grachten tijdens Koninginnenacht, veel ruziezoekende marokkanen en ander gespuis.

Dit jaar maar weer 's bij de Jacobikerk kijken, hopelijk is het daar wat gezelliger.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')