Dit is echt niet alleen een punt van Geert Wilders hoor.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Prima.
Ik zie Geert al staan in NY op z'n zeepkist.
Maar dat moet dan dus eerst nog even gebeuren.
Neuh, er zijn nog wel een paar van die mafketels. Maar 't zijn er zeker niet veel.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is echt niet alleen een punt van Geert Wilders hoor.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Neuh, er zijn nog wel een paar van die mafketels. Maar 't zijn er zeker niet veel.
Komt vanzelf goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Neuh, er zijn nog wel een paar van die mafketels. Maar 't zijn er zeker niet veel.
Dit soort ingrepen worden met de tijd steeds noodzakelijker, dus de steun voor dit soort ingrepen gaat echt nog wel toenemen.quote:
Oh, het is iets racistisch? Alleen buitenlandse criminelen? Eigen criminelen eerst etc.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dan heb je dus ook niet te vrezen
Racistisch en nationaliteit...quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, het is iets racistisch? Alleen buitenlandse criminelen? Eigen criminelen eerst etc.
Ik kijk er nu al naar uit. Terug naar de Middeleeuwen waar intolerantie en vreemdelingenhaat hoogtie vierde.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit soort ingrepen worden met de tijd steeds noodzakelijker, dus de steun voor dit soort ingrepen gaat echt nog wel toenemen.
Als het gaat om terrorisme wordt het al een andere zaak.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit soort ingrepen worden met de tijd steeds noodzakelijker, dus de steun voor dit soort ingrepen gaat echt nog wel toenemen.
Mensen hebben van criminaliteit ook aardig hun buik vol. De doorsnee burger heeft ook meer last van criminaliteit dan van terrorisme.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als het gaat om terrorisme wordt het al een andere zaak.
Maar criminaliteit? Dan moeten er wel heel gekke dingen gaan gebeuren.
Ja, maar dat gaat aan de juridische principes die aan het begrip nationaliteit kleven niet zo veel veranderen hoor.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen hebben van criminaliteit ook aardig hun buik vol. De doorsnee burger heeft ook meer last van criminaliteit dan van terrorisme.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. In Belgie is bijvoorbeeld al een wet in voorbereiding over het moeilijker maken voor mensen om aan de Belgische nationaliteit te komen en om mogelijkheden in te bouwen om deze nationaliteit weer in te trekken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat aan de juridische principes die aan het begrip nationaliteit kleven niet zo veel veranderen hoor.
Oh, je wilt primair Engelsen en Duitsers uitzetten.quote:
Hetgeen een compleet ander verhaal is dan geboren en getogen onderdanen de nationaliteit ontnemen, zoals ik eerder al tegen iemand anders zei.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. In Belgie is bijvoorbeeld al een wet in voorbereiding over het moeilijker maken voor mensen om aan de Belgische nationaliteit te komen en om mogelijkheden in te bouwen om deze nationaliteit weer in te trekken.
Je bedoeld vrijheidsstrijders?quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als het gaat om terrorisme wordt het al een andere zaak.
Ik heb meer last van Wilders en Balkenende dan van kleine criminaliteit.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen hebben van criminaliteit ook aardig hun buik vol. De doorsnee burger heeft ook meer last van criminaliteit dan van terrorisme.
Nou ja, een in NL geboren moslim die hier een aanslag pleegt kan ik moeilijk een vrijheidsstrijder noemen vrees ik.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld vrijheidsstrijders?
Nee geldt gewoon voor iedereenquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, het is iets racistisch? Alleen buitenlandse criminelen? Eigen criminelen eerst etc.
Dat zal best, maar aangezien de door de CIA gesponsorde vrijheidsstrijders nu door Amerikaanse mariniers worden opgejaagd, lijkt het begrip terrorist aan fundamentele verandering onderhevig en daarmee geen goede aanduiding voor mensen/groepen die bestreden/uitgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou ja, een in NL geboren moslim die hier een aanslag pleegt kan ik moeilijk een vrijheidsstrijder noemen vrees ik.
Ah, je gaat alle criminele Nederlanders uitzetten, waar naartoe?quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee geldt gewoon voor iedereen
Gewoon geen 2e nationaliteit aannemen, probleem opgelostquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hetgeen een compleet ander verhaal is dan geboren en getogen onderdanen de nationaliteit ontnemen, zoals ik eerder al tegen iemand anders zei.
Nederlanders kun je niet uit eigen land zettenquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, je gaat alle criminele Nederlanders uitzetten, waar naartoe?
Maar dan kun je ze dus zeker niet meer uitzetten.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon geen 2e nationaliteit aannemen, probleem opgelost
Dus het is toch racistisch.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlanders kun je niet uit eigen land zetten
Je begrijpt de definitie nietquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het is toch racistisch.
Nee, dat ze geen Nederlandse meer hebben en oprottenquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar dan kun je ze dus zeker niet meer uitzetten.
Als ik dan kijk naar je OP, dan vraag ik me echt af wat je punt is? Wil je ze uit kunnen zetten? Wil je dat ze geen tweede nationaliteit meer hebben?
Maar dat kan dus niet als ze hier geboren zijnquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dat ze geen Nederlandse meer hebben en oprotten
Krijg je dan automatisch de Nederlandse nationaliteit als je in Nederland geboren bent?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar dat kan dus niet als ze hier geboren zijn
Als je geboren wordt uit tenminste één ouder met de Nederlandse nationaliteit. En voor de veelbesproken doelgroep schiet je daar dus niet zoveel mee op.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijg je dan automatisch de Nederlandse nationaliteit als je in Nederland geboren bent?
Nee.quote:En kan je maar een nationaliteit hebben als je hier geboren bent?
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebbenquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je geboren wordt uit tenminste één ouder met de Nederlandse nationaliteit. En voor de veelbesproken doelgroep schiet je daar dus niet zoveel mee op.
[..]
Nee.
Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn die twee nationaliteiten niet gelijkwaardig en kun je dus niet zondermeer besluiten een hier geboren persoon met de Nederlandse nationaliteit en een tweede nationaliteit waarvan ze geen afstand kunnen doen (hetgeen ook nog eens het geval is dus) zijn nationaliteit af te pakken en eruit te zetten.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebben
En zet je iemand uit naar een wereldvreemd land.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor Nederland is alleen de Nederlandse van belang en ten alle tijden kan je die herroepen mits de persoon niet statenloos wordt
quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is echt niet alleen een punt van Geert Wilders hoor.
quote:Dubbel paspoort kwestie van geld door Edwin Timmer
RABAT - Vergeet de politieke of culturele argumenten waarom koning Mohammed VI van Marokko zijn onderdanen in het buitenland niet wil toestaan om hun nationaliteit op te zeggen. Het is ook een simpele kwestie van geld
http://www.telegraaf.nl/b(...)stie_van_geld__.htmlquote:Maar Rabat voelt zich wel iets meer dan onbehaaglijk bij dergelijke vooruitzichten. In 2008 stuurden Marokkaanse emigranten zo'n $6,7 miljard terug naar het moederland, aldus gegevens van de Wereldbank. Ruim twee keer zoveel als de $2,3 miljard in 2003. Die geldkraan, die ruim drie miljoen Marokkanen openzetten vanuit Europa en de Verenigde Staten, is van levensbelang voor de Marokkaanse economie.
Dan maak je dus verschil op oneigenlijke gronden, zoals ik al eerder schreef.quote:Op zaterdag 3 april 2010 04:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee iedere Nederlander die veroordeeld wordt verliest zijn Nederlandse nationaliteit als hij een 2e nationaliteit heeft
Best moeilijk om te begrijpen he?
Maar dan discrimineer je dus t.o.v. mensen die hier geboren zijn uit ouders waarvan er een de Nederlandse nationaliteit had en die niet automatisch door een ander land een andere nationaliteit opgedrongen krijgen. En discriminatie is verboden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebben
Voor iedereen geldt dat als ze een misdaad plegen en een 2e nationaliteit hebben dat ze uitgezet worden, daar is geen discriminatie bijquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan discrimineer je dus t.o.v. mensen die hier geboren zijn uit ouders waarvan er een de Nederlandse nationaliteit had en die niet automatisch door een ander land een andere nationaliteit opgedrongen krijgen. En discriminatie is verboden.
Godsakker, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Klopt helemaal, goed dat je het begrijptquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:28 schreef Kees22 het volgende:
iedereen wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Tenzij die 2e nationaliteit aanleiding was voor het delict of anderszins van invloed was op het delict, is er wel degelijk sprake van discriminatie.quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor iedereen geldt dat als ze een misdaad plegen en een 2e nationaliteit hebben dat ze uitgezet worden, daar is geen discriminatie bij
Heb je ooit wel eens iets gelezen over dit onderwerp?quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor iedereen geldt dat als ze een misdaad plegen en een 2e nationaliteit hebben dat ze uitgezet worden, daar is geen discriminatie bij
Dat mensen met een 2e nationaliteit oprotten als ze veroordeeld worden, zo moeilijk is het echt netquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar dan kun je ze dus zeker niet meer uitzetten.
Als ik dan kijk naar je OP, dan vraag ik me echt af wat je punt is? Wil je ze uit kunnen zetten? Wil je dat ze geen tweede nationaliteit meer hebben?
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het is toch racistisch.
quote:Op zondag 4 april 2010 10:07 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Tenzij die 2e nationaliteit aanleiding was voor het delict of anderszins van invloed was op het delict, is er wel degelijk sprake van discriminatie.
Godsakker. Als ik alle negers smerige roetmoppen noem discrimineer ik niet? Want ik maak geen onderscheid naar zwarte of pikzwarte negers.quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.
Ik geef toe, het hebben van een tweede nationaliteit staat niet bij de voorbeelden, maar dat valt dan onder enzovoort.quote:Onder discriminatie verstaat men het benadelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort.
Nee, dat zijn overtuigende argumenten zeg!quote:
Niets. Sterker nog, dat gebeurd al. Als je veroordeeld wordt voor een misdaad, krijg je na uitzitting van de straf direct een trap na.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
......als ze geen Nederlandse pas hebben
Veel. Men is namelijk eerst Nederlander zolang men in Nederland woont, en dus sta je onder de grondwet beschermd. De andere nationaliteit doet in geval van legale bescherming onder de Nederlandse wet niet terzake.quote:of een Nederlandse pas hebben naast een andere nationaliteit?
2e nationaliteit of niet, een dergelijke persoon is ALTIJD eerst Nederlander voor de wet, en dus wettelijk gelijk aan iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 4 april 2010 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat mensen met een 2e nationaliteit oprotten als ze veroordeeld worden, zo moeilijk is het echt net
"Onderbouwing" in typische DAM stijl.quote:
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Kijk eens naar het vetgedrukte?quote:Op maandag 5 april 2010 08:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.
Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn?
Ja dat is ook logisch.quote:Op maandag 5 april 2010 08:11 schreef dylany het volgende:
Kijk eens naar het vetgedrukte?![]()
En verder oordeel ik niet over jou hoor.
Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
Als ik met tevens mijn Amerikaanse nationaliteit me weer in Nederland zal gaan vestigen, wat maakt me dat geen 100% Nederlander? Ik draag toch de Nederlandse nationaliteit EN ik ben in Nederland geboren.... waarom zou ik geen 100% Nederlander zijn?
De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
En waarom zou een Marokkaans kind dat in Nederland geboren wordt van ouders waarvan er 1 tot Nederlander is genaturaliseerd, en dus vanaf de geboorte meteen Nederlander is..... minder Nederlander zijn als ik? Die persoon is toch hier geboren?
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of mensen (dus ook criminelen) met generaties lang dubbele paspoorten zich gezien het feit dat je echte Nederlanders nooit kunt dwingen tot het nemen van een tweede nationaliteit, echt Nederlander voelen en of ze wel een band met Nederland hebben.
Oh nee?quote:Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Wut?quote:Omdat echte Nederlanders nooit gedwongen kunnen worden tot het nemen van een tweede nationaliteit en het dus een vrije keus is, ontgaat me de ophef over het uitzetten van criminelen naar het land van het zo gewenste tweede paspoort.
Als de effectieve nationaliteit van het kind de Nederlandse is (en dat is die in dit geval) dan is het kind net zo Nederlands als iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 5 april 2010 09:30 schreef dylany het volgende:
[..]
De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.
Als het kind alleen een Nederlands paspoort heeft is het kind 100% Nederlands. Logisch.
Sorry?quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niet verwonderlijk, aangezien jullie argumentatie op hetzelfde niveau ligt.
Nee, dat is alles behalve logisch.quote:Op maandag 5 april 2010 09:12 schreef dylany het volgende:
[..]
Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.
Als je twee nationaliteiten hebt kun je nooit zeggen dat je voor 100% Nederlander bent.
Logisch toch?
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bron? Of komt die ook rechtstreeks uit je eigen duim?
Hoezo kan je maar een keer 100% Nederlander zijn? Met rekenles heeft het ook al bar weinig te maken.quote:Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:
[..]
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.
Rekenles gehad vroeger?
Lieve schat, rekenles staat hier buiten.quote:Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:
[..]
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.
Rekenles gehad vroeger?
Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.quote:Op maandag 5 april 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lieve schat, rekenles staat hier buiten.
Google even op "effectieve nationaliteit" en hou op jezelf grenzeloos voor schut te zetten.
Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:quote:Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.
Is dat wel zo dan daalt het percentage. Is dat zo moelijk te begrijpen?
Het gaat niet zozeer om een wetsartikel in Nederland, als wel in het land van de tweede, niet-effectieve nationaliteit.quote:Op maandag 5 april 2010 10:05 schreef dylany het volgende:
[..]
Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.
Ik begrijp het, maar het is onbetekenende lulkoek.quote:Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.
Is dat wel zo dan daalt het percentage. Is dat zo moelijk te begrijpen?
100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.quote:Op maandag 5 april 2010 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:
[ afbeelding ]
Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?quote:Op maandag 5 april 2010 10:12 schreef dylany het volgende:
[..]
100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.
Dus als 200% de hele waarde is dan kom je weer uit op de helft voor het Nederlandse gedeelte (in jouw sommetje dan he!)
Nee, ze zijn GEEN Nederlander meer als ze veroordeeld worden voor een misdaadquote:Op maandag 5 april 2010 07:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?
Wil je nu zeggen dat mensen die weigeren de Nederlandse taal te leren, zich hier niet aanpassen en onze normen en waarden niet respecteren zich persoonlijk verbonden voelen met Nederland?quote:Op maandag 5 april 2010 10:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?
Dat is jouw persoonlijke mening. Maar die vindt geen weerklank in regelgeving en jurisprudentie op dit gebied.quote:Op maandag 5 april 2010 10:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ze zijn GEEN Nederlander meer als ze veroordeeld worden voor een misdaad
Over welke mensen heb je het dan?quote:Op maandag 5 april 2010 10:34 schreef dylany het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat mensen die weigeren de Nederlandse taal te leren, zich hier niet aanpassen en onze normen en waarden niet respecteren zich persoonlijk verbonden voelen met Nederland?
Buitenlander kan je gewoon retour afzender sturen als ze veroordeeld zijn voor een misdaadquote:Op maandag 5 april 2010 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is jouw persoonlijke mening. Maar die vindt geen weerklank in regelgeving en jurisprudentie op dit gebied.
Wat dacht je van de groep waar dit topic over gaat.quote:Op maandag 5 april 2010 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Probeer er eerst eens achter te komen over welke groep mensen je het wil hebben.
Mensen zonder de NL nationaliteit bedoel je?quote:Op maandag 5 april 2010 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Buitenlander kan je gewoon retour afzender sturen als ze veroordeeld zijn voor een misdaad
Dat is idd een ander verhaal dan iemand de NL nationaliteit afpakken.quote:
Maar dat zijn dus twee totaal verschillende groepen.quote:Op maandag 5 april 2010 10:42 schreef dylany het volgende:
[..]
Wat dacht je van de groep waar dit topic over gaat.![]()
Criminelen zonder paspoort of met een dubbel paspoort.
Als je de Nederlandse nationaliteit afpakt hebben ze geen Nederlandse nationaliteitquote:Op maandag 5 april 2010 10:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is idd een ander verhaal dan iemand de NL nationaliteit afpakken.
Als de effectieve nationaliteit de Nederlandse is (en dat zal in nagenoeg alle gevallen zo zijn), dan is dat niet eens zo relevant. Maar volgens mij kunnen ze die idd gewoon weer terugsturen.quote:Op maandag 5 april 2010 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je de Nederlandse nationaliteit afpakt hebben ze geen Nederlandse nationaliteit
Maar vertel eens wat Marokko kan doen als Nederland een lading Marokkanen dropt in Rabbat?
Als je maar een nationaliteit hebt kan er maar een effectief zijnquote:Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als de effectieve nationaliteit de Nederlandse is (en dat zal in nagenoeg alle gevallen zo zijn), dan is dat niet eens zo relevant. Maar volgens mij kunnen ze die idd gewoon weer terugsturen.
Maar belangrijker nog: als de Nederlandse nationaliteit de effectieve nationaliteit is, kunnen we ze niet uitzetten. En om die nationaliteit af te pakken moeten er écht gekke dingen gebeuren.
Spreek je jezelf hier nu tegen?quote:Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar belangrijker nog: als de Nederlandse nationaliteit de effectieve nationaliteit is, kunnen we ze niet uitzetten. En om die nationaliteit af te pakken moeten er écht gekke dingen gebeuren.
Voor iedereen geldt de wetquote:Op maandag 5 april 2010 07:36 schreef maartena het volgende:
[..]
2e nationaliteit of niet, een dergelijke persoon is ALTIJD eerst Nederlander voor de wet, en dus wettelijk gelijk aan iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.
Maar ze hebben sowieso die Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 5 april 2010 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je maar een nationaliteit hebt kan er maar een effectief zijn
De meeste allochtonen zijn genaturaliseerdquote:Op maandag 5 april 2010 10:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar ze hebben sowieso die Nederlandse nationaliteit.
Ja, okee... Dat kleine groepje genaturaliseerde Nederlanders en groepje zonder Nederlandse nationaliteit heb je wellicht een punt.
Maar dat is voor zover ik weet een verwaarloosbare groep.
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 5 april 2010 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De meeste allochtonen zijn genaturaliseerd
Hoe kom je daar nou toch bij jongen? Hoe toch in vredesnaam?quote:Verder hebben ze dus niet de Nederlandse nationaliteit
Leg eerst maar uit hoe de Nederlandse nationaliteit van al die mensen plotsklaps verdwenen isquote:het land van de andere nationaliteit heeft dus NOOIT een poot om op te staan
Nederlandse nationaliteit afnemen na een veroordeling (en straf te hebben uitgezeten) mits er geen sprake is van dat iemand statenloos wordtquote:Op maandag 5 april 2010 11:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Leg eerst maar uit hoe de Nederlandse nationaliteit van al die mensen plotsklaps verdwenen is
Ik zie dat je eindelijk besloten hebt je in te lezen, heel goed.quote:Op maandag 5 april 2010 11:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlandse nationaliteit afnemen na een veroordeling (en straf te hebben uitgezeten) mits er geen sprake is van dat iemand statenloos wordt
Daar staat nergens keihard dat het merendeel van de mensen met een dubbele nationaliteit genaturaliseerd is tot Nederlander.quote:Op maandag 5 april 2010 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit
Als je maar 1 nationaliteit hebt is er maar 1 effectieve nationaliteitquote:Op maandag 5 april 2010 11:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik zie dat je eindelijk besloten hebt je in te lezen, heel goed.
Echter, iemand die in Nederland is geboren met de Nederlandse nationaliteit als effectieve nationaliteit kun je niet zondermeer de effectieve nationaliteit afpakken.
Ook niet wanneer er nog een tweede nationaliteit is. Die is namelijk domweg niet gelijkwaardig aan de effectieve nationaliteit.
Je schreef dit:quote:Op maandag 5 april 2010 10:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar leg uit.
Als je mensen hun paspoort of nationaliteit afneemt (wat alleen kan met een dubbele nationaliteit) kun je ze toch uitzetten?quote:Maar belangrijker nog: als de Nederlandse nationaliteit de effectieve nationaliteit is, kunnen we ze niet uitzetten. En om die nationaliteit af te pakken moeten er écht gekke dingen gebeuren.
Ja, maar dat kan dus niet zolang de Nederlandse nationaliteit de effectieve nationaliteit is.quote:Op maandag 5 april 2010 11:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die kan je gewoon uitzetten als je ze ontdoet van de Nederlandse nationaliteit
Op welke conclusie doel je?quote:Verder kan je niet lezen als je tot die conclusie komt
Ja.quote:Op maandag 5 april 2010 11:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je maar 1 nationaliteit hebt is er maar 1 effectieve nationaliteit
En dan ga je er dus weer vanuit dat Nederland zomaar de effectieve nationaliteit kan afpakken, hetgeen dus niet het geval is.quote:Maar ik wens de koning van Marokko veel succes met het maken van zijn case dat een Marokkaan eigenlijk een Nederlands paspoort behoort te hebben
Ik schrijf toch ook duidelijk dat om die nationaliteit af te pakken er echt hele gekke dingen moeten gebeuren?quote:Op maandag 5 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:
[..]
Je schreef dit:
[..]
Als je mensen hun paspoort of nationaliteit afneemt (wat alleen kan met een dubbele nationaliteit) kun je ze toch uitzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |