"Onderbouwing" in typische DAM stijl.quote:
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebben
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Kijk eens naar het vetgedrukte?quote:Op maandag 5 april 2010 08:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.
Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn?
Ja dat is ook logisch.quote:Op maandag 5 april 2010 08:11 schreef dylany het volgende:
Kijk eens naar het vetgedrukte?![]()
En verder oordeel ik niet over jou hoor.
Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
Als ik met tevens mijn Amerikaanse nationaliteit me weer in Nederland zal gaan vestigen, wat maakt me dat geen 100% Nederlander? Ik draag toch de Nederlandse nationaliteit EN ik ben in Nederland geboren.... waarom zou ik geen 100% Nederlander zijn?
De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
En waarom zou een Marokkaans kind dat in Nederland geboren wordt van ouders waarvan er 1 tot Nederlander is genaturaliseerd, en dus vanaf de geboorte meteen Nederlander is..... minder Nederlander zijn als ik? Die persoon is toch hier geboren?
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of mensen (dus ook criminelen) met generaties lang dubbele paspoorten zich gezien het feit dat je echte Nederlanders nooit kunt dwingen tot het nemen van een tweede nationaliteit, echt Nederlander voelen en of ze wel een band met Nederland hebben.
Oh nee?quote:Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Wut?quote:Omdat echte Nederlanders nooit gedwongen kunnen worden tot het nemen van een tweede nationaliteit en het dus een vrije keus is, ontgaat me de ophef over het uitzetten van criminelen naar het land van het zo gewenste tweede paspoort.
Als de effectieve nationaliteit van het kind de Nederlandse is (en dat is die in dit geval) dan is het kind net zo Nederlands als iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 5 april 2010 09:30 schreef dylany het volgende:
[..]
De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.
Als het kind alleen een Nederlands paspoort heeft is het kind 100% Nederlands. Logisch.
Sorry?quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niet verwonderlijk, aangezien jullie argumentatie op hetzelfde niveau ligt.
Nee, dat is alles behalve logisch.quote:Op maandag 5 april 2010 09:12 schreef dylany het volgende:
[..]
Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.
Als je twee nationaliteiten hebt kun je nooit zeggen dat je voor 100% Nederlander bent.
Logisch toch?
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bron? Of komt die ook rechtstreeks uit je eigen duim?
Hoezo kan je maar een keer 100% Nederlander zijn? Met rekenles heeft het ook al bar weinig te maken.quote:Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:
[..]
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.
Rekenles gehad vroeger?
Lieve schat, rekenles staat hier buiten.quote:Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:
[..]
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.
Rekenles gehad vroeger?
Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.quote:Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.quote:Op maandag 5 april 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lieve schat, rekenles staat hier buiten.
Google even op "effectieve nationaliteit" en hou op jezelf grenzeloos voor schut te zetten.
Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:quote:Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.
Is dat wel zo dan daalt het percentage. Is dat zo moelijk te begrijpen?
Het gaat niet zozeer om een wetsartikel in Nederland, als wel in het land van de tweede, niet-effectieve nationaliteit.quote:Op maandag 5 april 2010 10:05 schreef dylany het volgende:
[..]
Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.
Ik begrijp het, maar het is onbetekenende lulkoek.quote:Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.
Is dat wel zo dan daalt het percentage. Is dat zo moelijk te begrijpen?
100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.quote:Op maandag 5 april 2010 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:
[ afbeelding ]
Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?quote:Op maandag 5 april 2010 10:12 schreef dylany het volgende:
[..]
100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.
Dus als 200% de hele waarde is dan kom je weer uit op de helft voor het Nederlandse gedeelte (in jouw sommetje dan he!)
Nee, ze zijn GEEN Nederlander meer als ze veroordeeld worden voor een misdaadquote:Op maandag 5 april 2010 07:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?
Wil je nu zeggen dat mensen die weigeren de Nederlandse taal te leren, zich hier niet aanpassen en onze normen en waarden niet respecteren zich persoonlijk verbonden voelen met Nederland?quote:Op maandag 5 april 2010 10:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |