abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 07:37:35 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79958896
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

"Onderbouwing" in typische DAM stijl.

Gotta love it!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2010 @ 07:38:26 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79958897
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebben
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_79958931
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of mensen (dus ook criminelen) met generaties lang dubbele paspoorten zich gezien het feit dat je echte Nederlanders nooit kunt dwingen tot het nemen van een tweede nationaliteit, echt Nederlander voelen en of ze wel een band met Nederland hebben.

Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.

Omdat echte Nederlanders nooit gedwongen kunnen worden tot het nemen van een tweede nationaliteit en het dus een vrije keus is, ontgaat me de ophef over het uitzetten van criminelen naar het land van het zo gewenste tweede paspoort.
  maandag 5 april 2010 @ 08:05:02 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79958939
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.

Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn? Met andere woorden, wat voor effect heeft die Amerikaanse nationaliteit nou op het wel of niet Nederlander zijn van mijn persoon, en hoe kun JIJ dat precies beoordelen over mij?
-
pi_79958954
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.

Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn?
Kijk eens naar het vetgedrukte?

En verder oordeel ik niet over jou hoor.
  maandag 5 april 2010 @ 08:24:50 #156
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79958986
tvp
  maandag 5 april 2010 @ 08:37:53 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79959035
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:11 schreef dylany het volgende:
Kijk eens naar het vetgedrukte?

En verder oordeel ik niet over jou hoor.
Ja dat is ook logisch.

Wat ik daarmee wil aangeven dat als iemand in Nederland woont, en de Nederlandse nationaliteit draagt, deze 100% gelijk is aan iemand die in Nederland woont, en naast de Nederlandse ook nog een andere draagt.

Als ik met tevens mijn Amerikaanse nationaliteit me weer in Nederland zal gaan vestigen, wat maakt me dat geen 100% Nederlander? Ik draag toch de Nederlandse nationaliteit EN ik ben in Nederland geboren.... waarom zou ik geen 100% Nederlander zijn?

En waarom zou een Marokkaans kind dat in Nederland geboren wordt van ouders waarvan er 1 tot Nederlander is genaturaliseerd, en dus vanaf de geboorte meteen Nederlander is..... minder Nederlander zijn als ik? Die persoon is toch hier geboren?

Ze zijn qua AFKOMST welliswaar niet 100% Nederlander, maar voor de WET zijn ze net zo goed Nederlander als alle andere Nederlanders.

En dat is maar goed ook, lang leve de grondwet.
-
pi_79959226
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:

Als ik met tevens mijn Amerikaanse nationaliteit me weer in Nederland zal gaan vestigen, wat maakt me dat geen 100% Nederlander? Ik draag toch de Nederlandse nationaliteit EN ik ben in Nederland geboren.... waarom zou ik geen 100% Nederlander zijn?

Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.

Als je twee nationaliteiten hebt kun je nooit zeggen dat je voor 100% Nederlander bent.

Logisch toch?
pi_79959390
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:

En waarom zou een Marokkaans kind dat in Nederland geboren wordt van ouders waarvan er 1 tot Nederlander is genaturaliseerd, en dus vanaf de geboorte meteen Nederlander is..... minder Nederlander zijn als ik? Die persoon is toch hier geboren?

De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.

Als het kind alleen een Nederlands paspoort heeft is het kind 100% Nederlands. Logisch.
  maandag 5 april 2010 @ 09:49:30 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79959565
quote:
Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of mensen (dus ook criminelen) met generaties lang dubbele paspoorten zich gezien het feit dat je echte Nederlanders nooit kunt dwingen tot het nemen van een tweede nationaliteit, echt Nederlander voelen en of ze wel een band met Nederland hebben.
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).

Daarnaast zeg je zelf al dat ze hier generaties wonen. Het is absoluut ondenkbaar dat ze een band hebben met enig ander land dan Nederland. Maar jij laat je waarschijnlijk liever overtuigen door de branie van een 15 jarig straatschoffie dat stoer z'n gal spuwt op deze kazenland.

Niet verwonderlijk, aangezien jullie argumentatie op hetzelfde niveau ligt.
quote:
Oh nee?

Bron? Of komt die ook rechtstreeks uit je eigen duim?
quote:
Omdat echte Nederlanders nooit gedwongen kunnen worden tot het nemen van een tweede nationaliteit en het dus een vrije keus is, ontgaat me de ophef over het uitzetten van criminelen naar het land van het zo gewenste tweede paspoort.
Wut?
Intelligent, but fucked up.
  maandag 5 april 2010 @ 09:51:10 #161
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79959581
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:30 schreef dylany het volgende:

[..]

De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.

Als het kind alleen een Nederlands paspoort heeft is het kind 100% Nederlands. Logisch.
Als de effectieve nationaliteit van het kind de Nederlandse is (en dat is die in dit geval) dan is het kind net zo Nederlands als iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.
pi_79959674
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Niet verwonderlijk, aangezien jullie argumentatie op hetzelfde niveau ligt.
Sorry?
pi_79959676
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:12 schreef dylany het volgende:

[..]

Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.

Als je twee nationaliteiten hebt kun je nooit zeggen dat je voor 100% Nederlander bent.

Logisch toch?
Nee, dat is alles behalve logisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79959701
quote:

[..]

Bron? Of komt die ook rechtstreeks uit je eigen duim?
je kunt maar een keer 100% Nederlander zijn.

Rekenles gehad vroeger?
pi_79959718
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:

[..]

Rekenles gehad vroeger?
Hoezo kan je maar een keer 100% Nederlander zijn? Met rekenles heeft het ook al bar weinig te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 april 2010 @ 10:02:43 #166
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79959750
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:00 schreef dylany het volgende:

[..]

Rekenles gehad vroeger?
Lieve schat, rekenles staat hier buiten.

Google even op "effectieve nationaliteit" en hou op jezelf grenzeloos voor schut te zetten.
pi_79959790
quote:

[..]

Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).

Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.
pi_79959828
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lieve schat, rekenles staat hier buiten.

Google even op "effectieve nationaliteit" en hou op jezelf grenzeloos voor schut te zetten.
Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.

Is dat wel zo dan daalt het percentage. Is dat zo moelijk te begrijpen?
pi_79959853
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:

[..]

Het enige wat ik zeg is dat iemand die 100% Nederlander is, er geen andere nationaliteit bij heeft.

Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:

Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 april 2010 @ 10:09:46 #170
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79959870
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:05 schreef dylany het volgende:

[..]

Als je een wetsartikel hebt waarin staat dat Nederlanders gedwongen kunnen worden tot het accepteren van een andere nationaliteit of paspoort, dan heb je vast een link.
Het gaat niet zozeer om een wetsartikel in Nederland, als wel in het land van de tweede, niet-effectieve nationaliteit.

Je kunt alles weigeren, maar dat is in sommige gevallen bijzonder onhandig door de consequenties die het met zich meebrengt.

Maar Marokkanen kunnen bijvoorbeeld wel hun kind een niet-geaccepteerde niet-Arabische naam geven om hun kind onder de automatische (tweede) Marokkaanse nationaliteit uit te laten komen.

Het verandert echter geen zak aan het feit dat niet jouw mening, maar de internationale regelgeving en jurisprudentie leidend is.

Derhalve is dit vooralsnog niet zo bijster interessant eigenlijk.
  maandag 5 april 2010 @ 10:10:46 #171
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79959897
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:07 schreef dylany het volgende:

[..]

Ik begrijp het, maar het is onbetekenende lulkoek.

Het spijt me, maar het is echt volstrekt irrelevant.
pi_79959937
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het een en ander voor je op digitaal papier gezet:

[ afbeelding ]
100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.

Dus als 200% de hele waarde is dan kom je weer uit op de helft voor het Nederlandse gedeelte (in jouw sommetje dan he!)
  maandag 5 april 2010 @ 10:18:38 #173
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79960053
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:12 schreef dylany het volgende:

[..]

100% en 100% is bij mij altijd nog 200%.

Dus als 200% de hele waarde is dan kom je weer uit op de helft voor het Nederlandse gedeelte (in jouw sommetje dan he!)
Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?
pi_79960272
quote:
Op maandag 5 april 2010 07:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?
Nee, ze zijn GEEN Nederlander meer als ze veroordeeld worden voor een misdaad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79960313
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het verschil tussen persoonlijke identiteit en nationaliteit begrijp je?
Wil je nu zeggen dat mensen die weigeren de Nederlandse taal te leren, zich hier niet aanpassen en onze normen en waarden niet respecteren zich persoonlijk verbonden voelen met Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')