Klopt helemaal, goed dat je het begrijptquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:28 schreef Kees22 het volgende:
iedereen wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Tenzij die 2e nationaliteit aanleiding was voor het delict of anderszins van invloed was op het delict, is er wel degelijk sprake van discriminatie.quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor iedereen geldt dat als ze een misdaad plegen en een 2e nationaliteit hebben dat ze uitgezet worden, daar is geen discriminatie bij
Heb je ooit wel eens iets gelezen over dit onderwerp?quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor iedereen geldt dat als ze een misdaad plegen en een 2e nationaliteit hebben dat ze uitgezet worden, daar is geen discriminatie bij
Dat mensen met een 2e nationaliteit oprotten als ze veroordeeld worden, zo moeilijk is het echt netquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar dan kun je ze dus zeker niet meer uitzetten.
Als ik dan kijk naar je OP, dan vraag ik me echt af wat je punt is? Wil je ze uit kunnen zetten? Wil je dat ze geen tweede nationaliteit meer hebben?
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het is toch racistisch.
quote:Op zondag 4 april 2010 10:07 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Tenzij die 2e nationaliteit aanleiding was voor het delict of anderszins van invloed was op het delict, is er wel degelijk sprake van discriminatie.
Godsakker. Als ik alle negers smerige roetmoppen noem discrimineer ik niet? Want ik maak geen onderscheid naar zwarte of pikzwarte negers.quote:Op zondag 4 april 2010 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.
Ik geef toe, het hebben van een tweede nationaliteit staat niet bij de voorbeelden, maar dat valt dan onder enzovoort.quote:Onder discriminatie verstaat men het benadelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort.
Nee, dat zijn overtuigende argumenten zeg!quote:
Niets. Sterker nog, dat gebeurd al. Als je veroordeeld wordt voor een misdaad, krijg je na uitzitting van de straf direct een trap na.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
......als ze geen Nederlandse pas hebben
Veel. Men is namelijk eerst Nederlander zolang men in Nederland woont, en dus sta je onder de grondwet beschermd. De andere nationaliteit doet in geval van legale bescherming onder de Nederlandse wet niet terzake.quote:of een Nederlandse pas hebben naast een andere nationaliteit?
2e nationaliteit of niet, een dergelijke persoon is ALTIJD eerst Nederlander voor de wet, en dus wettelijk gelijk aan iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 4 april 2010 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat mensen met een 2e nationaliteit oprotten als ze veroordeeld worden, zo moeilijk is het echt net
"Onderbouwing" in typische DAM stijl.quote:
Want die zijn wettelijk gezien minder Nederlander of zo?quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus kan je ook mensen die hier geboren zijn uitzetten als ze een 2e nationaliteit hebben
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Kijk eens naar het vetgedrukte?quote:Op maandag 5 april 2010 08:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.
Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn?
Ja dat is ook logisch.quote:Op maandag 5 april 2010 08:11 schreef dylany het volgende:
Kijk eens naar het vetgedrukte?![]()
En verder oordeel ik niet over jou hoor.
Omdat je ook een Amerikaanse nationaliteit hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
Als ik met tevens mijn Amerikaanse nationaliteit me weer in Nederland zal gaan vestigen, wat maakt me dat geen 100% Nederlander? Ik draag toch de Nederlandse nationaliteit EN ik ben in Nederland geboren.... waarom zou ik geen 100% Nederlander zijn?
De situatie van de ouders is niet relevant, als we het daar over moeten gaan hebben dan kunnen we wel drie generaties terug.quote:Op maandag 5 april 2010 08:37 schreef maartena het volgende:
En waarom zou een Marokkaans kind dat in Nederland geboren wordt van ouders waarvan er 1 tot Nederlander is genaturaliseerd, en dus vanaf de geboorte meteen Nederlander is..... minder Nederlander zijn als ik? Die persoon is toch hier geboren?
Wat een lulkoek. De meeste van de mensen krijgen die tweede nationaliteit er ongevraagd bij en als Marokkaan zou je af moeten stappen van Arabische naamgeving om er vanaf te komen (hetgeen op zich wel weer een interessante discussie oplevert).quote:Op maandag 5 april 2010 08:02 schreef dylany het volgende:
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of mensen (dus ook criminelen) met generaties lang dubbele paspoorten zich gezien het feit dat je echte Nederlanders nooit kunt dwingen tot het nemen van een tweede nationaliteit, echt Nederlander voelen en of ze wel een band met Nederland hebben.
Oh nee?quote:Met een dubbel paspoort ben je sowieso niet voor 100% Nederlander.
Wut?quote:Omdat echte Nederlanders nooit gedwongen kunnen worden tot het nemen van een tweede nationaliteit en het dus een vrije keus is, ontgaat me de ophef over het uitzetten van criminelen naar het land van het zo gewenste tweede paspoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |