Een kenmerk van zulke criminelen is natuurlijk dat ze vast zitten in een bepaald crimineel patroon, niet dat ze zware misdaden begaan. Waarschijnlijk gaat het om diefstal of iets. Gewoon laks hebben aan de Nederlandse samenleving. Meestal krijgen beroepscriminelen lage straffen omdat het zinloos wordt geacht (hoge recidive, geen speciale preventie). En soms ervaren ze een gevangenisstraf zelfs als positief.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een watjes, die beroepscriminelen van jou. Drie keer in een jaar tijd slechts twee weken straf?
Trouwens al een prestatie op zichzelf: in een jaar tijd drie keer voor de rechter komen. Meestal moet je nogal lang wachten voor je aan de beurt bent.
Lol wut?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan behandel je mensen dus essentieel verschillend op grond van de vraag of ze ook een ander paspoort hebben. Een oneigenlijke grond, dus. Net zo relevant voor de wandaad als de kleur van hun ogen.
En autochtone herhalers, wat doe je daarmee? Afmaken?
"Uitzetten van criminelen" is toch de TT?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lol wut?.
WTF heeft het paspoort er nou weer mee te maken?
Je hebt een punt, maar ik had het in onze discussie even over het principe van 3 keer, ongeacht afkomst. Ik had het ook over achter de tralies.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
"Uitzetten van criminelen" is toch de TT?
Je kunt alleen mensen Nederland uitzetten als ze (ook) een ander paspoort hebben dan het Nederlandse.
Maar inderdaad: het paspoort heeft niks te maken met de wandaad.
En dit dan Kees 22: http://www.vandaag.be/bin(...)trosporen-video.htmlquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat is een moraal die daden in de juiste verhoudingen ziet!
Wat staat er dan op drie keer nutteloos toeteren? Je hand afhakken?
Uh...en hoe denkt de Deense rechter dat af te dwingen dan? Volgens mij hoort Polen bij de EU en is er geen visumplicht dus die gast kan zo Denemarken weer binnen wandelen. Kortom, de bekende Bendk onzin verhalen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:23 schreef bendk het volgende:
Twee weken geleden hier in Denemarken: een Pool had voor dkr 4800,- ( E 650,-) aan spullen gestolen in een supermarkt. Is opgepakt door de politie.
De rechter heeft hem veroordeeld tot 30 dagen onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Daarna moet hij Denemarken verlaten en heeft een inreisverbod voor 6 jaar.
Zo gaat het hier !
Three strikes leidt alleen maar tot gigantische kosten en het vervroegd vrijlaten van andere gevangenen in de VS plus dat degenen met 2 strikes niets meer te verliezen hebben en geweldddadiger worden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
3 strikes, you're out, moeten ze hier ook invoeren, en JA ook voor 3 keer een tasje jatten kan je wat mij betreft de rest van je leven achter tralies rotten.
Dat zou dan inhouden dat een Deense rechter uitspraken kan doen namens de EUquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh...en hoe denkt de Deense rechter dat af te dwingen dan? Volgens mij hoort Polen bij de EU en is er geen visumplicht dus die gast kan zo Denemarken weer binnen wandelen. Kortom, de bekende Bendk onzin verhalen.
Ja, dat kan hij dus niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:03 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat zou dan inhouden dat een Deense rechter uitspraken kan doen namens de EU
Hoezo?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:02 schreef bendk het volgende:
[..]
En dit dan Kees 22: http://www.vandaag.be/bin(...)trosporen-video.html
Maar we zijn helemaal niet gastvrij voor iemand met een Nederlands paspoort, want dat is gewoon een van ons. En of hij nou al dan niet vrijwillig nog een ander paspoort heeft, doet er helemaal niet toe.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik had het in onze discussie even over het principe van 3 keer, ongeacht afkomst. Ik had het ook over achter de tralies.
Uitzetten is idd het uitgangspunt van dit topic, daar heb je gelijk in. En ja, daar wil ik dan best onderscheid in maken, waarom gastvrij zijn voor iemand die klaarblijkelijk misbruik maakt van je gastvrijheid?
Het probleem ligt niet bij mij of bij de maatschapij maar bij de crimineelquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul: drie veroordelingen waar elk twee weken straf op staat!
Als je als maatschappij dat niet kunt hebben, dan moet je zelf maar verhuizen.
Naar een keer gewoon opbokken, had je maar alleen een Nederlands paspoort moeten hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oneens, iedereen kan een keer een foutje maken, een herhaling, nou ok, maar 3 is gewoon een afwijking. En nee, het geldt dus niet voor overtredingen, maar voor misdrijven. En dan is het voor mij gewoon, opbokken...
Je begrijpt het niet want je behandeld niemand andersquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan behandel je mensen dus essentieel verschillend op grond van de vraag of ze ook een ander paspoort hebben. Een oneigenlijke grond, dus. Net zo relevant voor de wandaad als de kleur van hun ogen.
Ten eerste hebben ze in Denemarken wel grenscontroles en ten 2e kan hij niet legaal werken in Denemarken. In de praktijk komt het er op neer dat hij of in Polen blijft of naar een ander EU land gaat en dan heb je als Denemarken nog je doel bereiktquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh...en hoe denkt de Deense rechter dat af te dwingen dan? Volgens mij hoort Polen bij de EU en is er geen visumplicht dus die gast kan zo Denemarken weer binnen wandelen. Kortom, de bekende Bendk onzin verhalen.
Twee weken zitten. Heb je enig idee hoe weinig crimineel je daarvoor moet zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het probleem ligt niet bij mij of bij de maatschapij maar bij de crimineel
Omgekeerde redenatie
Alsof je er zelf wat aan kunt doen, dat je je nationaliteit niet kunt verliezen. Van Marokkanen en hun nakomelingen is bekend dat ze die nationaliteit nooit kunnen verliezen, zekfs al willen ze dat nog zo graag..quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Naar een keer gewoon opbokken, had je maar alleen een Nederlands paspoort moeten hebben
Oh, je wilt Nederlanders na drie overtredingen ook hun Nederlandse paspoort afpakken?quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet want je behandeldt niemand anders
Teveel om in Nederland te blijven wat mij betreftquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Twee weken zitten. Heb je enig idee hoe weinig crimineel je daarvoor moet zijn?
Nee iedere Nederlander die veroordeeld wordt verliest zijn Nederlandse nationaliteit als hij een 2e nationaliteit heeftquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:
Oh, je wilt Nederlanders na drie overtredingen ook hun Nederlandse paspoort afpakken?
Neem van mij één ding aan, een pool die hier rijdt wordt onmiddellijk van de weg gehaald door de politie als deze hem ziet. De wagen wordt dan geheel onderzocht. Een van de redenen is, naast stelen, dat zij hun auto niet willen invoeren en bijven rijden op hun poolse kenteken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ten eerste hebben ze in Denemarken wel grenscontroles en ten 2e kan hij niet legaal werken in Denemarken. In de praktijk komt het er op neer dat hij of in Polen blijft of naar een ander EU land gaat en dan heb je als Denemarken nog je doel bereikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |