Ook een andere nationaliteit. Als je niet het land wil uitgeschopt worden geef je die maar opquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:35 schreef Trollface. het volgende:
Eerste niet, tweede ben ik wel op tegen.
Ze hebben toch een Nederlands paspoort? Niet zeiken dan.
Die hebben niks te willenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:37 schreef Steeven het volgende:
Wie zegt dat het land van herkomst, of beter gezegd, het land van de tweede nationaliteit dat tuig wil hebben?
Dat maakt niet uit wat het land wil, het land heeft de PLICHT om dit te doen. Dat is juist wat het paspoort betekent.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:37 schreef Steeven het volgende:
Wie zegt dat het land van herkomst, of beter gezegd, het land van de tweede nationaliteit dat tuig wil hebben?
Lees je eens in:quote:
Aangenomen door:de PvdA, de PvdD, de VVD, de ChristenUnie, de SGP, het CDA, de PVV en het lid Verdonk.quote:19 637 Vreemdelingenbeleid
Nr. 1324 MOTIE VAN DE LEDEN VAN HAERSMA BUMA EN SPEKMAN
Voorgesteld 17 februari 2010
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat in de voorgestelde glijdende schaal voor veelplegers voor elk van de daarin genoemde verblijfsperiodes wordt uitgegaan van vijf of meer veroordelingen voor een misdrijf, waarna tot verblijfsbeëindiging kan worden overgegaan;
overwegende, dat vreemdelingen die zich herhaaldelijk schuldig maken aan een misdrijf blijk geven van onvoldoende bereidheid tot integratie in de Nederlandse samenleving en het respecteren van de Nederlandse waarden en normen;
verzoekt de regering de glijdende schaal voor veelplegers zodanig aan te passen dat in de eerste twee jaren van verblijf na drie veroordelingen wegens een misdrijf kan worden overgegaan tot verblijfsbeëindiging, waarbij wordt uitgegaan van een opgelegde straf of maatregel van minimaal twee weken in het eerste jaar en van één maand in het tweede jaar,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Haersma Buma
Spekman
quote:
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven. Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:38 schreef AngryAryan het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit wat het land wil, het land heeft de PLICHT om dit te doen. Dat is juist wat het paspoort betekent.
Nederland kan ook niemand weigeren die alleen een Nederlands paspoort heeft.
Het is toch echt zo dat ze opgenomen moeten wordenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven. Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielen.
Een paspoort geeft rechten en lpichten aan zowel het land dat het paspoort heeft afgegeven en netzogoed voor degene die het paspoort heeft ontvangen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven.
Ja zo denkt een heel groot gedeelte van Nederland ook over allochtonen, maar goed je krijgt maar zelden wat je wilt als een blanke oorspronkelijke bewoner in de westerse wereld.quote:Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielen.
Dus geen Nederlands paspoort als je geboren bent in het buitenland?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:55 schreef D.Richard het volgende:
Gewoon hier het Chinese paspoort beleid invoeren. Een paspoort minimaal en maximaal, en als je je oude niet kwijt wil of kan, dan krijg je geen Nederlandse, en dan draag je de consequenties van je keuze. En het al oude "Maar de marokkaanse regering wil niet" is een waardeloos argument. We zijn hier in Nederland en de Marokkaanse regering zou hier geen fuck te vertellen moeten hebben, en gezien we meer geld kwijt raken aan Marokko dan dat er binnen komt ben ik niet echt onder de indruk van een boycot. Ben je van een groot deel van de ellende af. Houden ze hun paspoort en richten ze ongein aan, trek je de verblijfsvergunning in, enkeltje terug naar land van herkomst. Doen ze afstand van het oude paspoort na 15 (!) jaar in te burgeren in Nederland zonder strafbare feiten, kunnen ze blijven.
Je krijgt het paspoort van het land waarop je ouders op dat moment woonachtig zijn. (Met andere woorden in bezit zijn van een permanente verblijfsvergunning of paspoort). Dus beide ouders met een een paspoort van land A en woonachtig in dit land met permanente verblijfsvergunning, kunnen kiezen welk paspoort het kind krijgt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus geen Nederlands paspoort als je geboren bent in het buitenland?
Dat kan dus alleen als heel de wereld meewerkt en je bevordert flexibiliteit niet bepaaldquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:10 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Je krijgt het paspoort van het land waarop je ouders op dat moment woonachtig zijn. (Met andere woorden in bezit zijn van een permanente verblijfsvergunning of paspoort). Dus beide ouders met een een paspoort van land A en woonachtig in dit land met permanente verblijfsvergunning, kunnen kiezen welk paspoort het kind krijgt.
Tenminste zo werkt het in China op het moment zover ik weet. Het is een extreem streng en daardoor effectief systeem om van ongewenste buitenlanders af te komen in China. Het wordt daar ook ook tegen politieke vijanden gebruikt, maar in de nederlandse rechtstaat zou een dergelijk systeem veel goed kunnen doen.
Het is niet flexibel nee. MaarJUIST niet noodzakelijk dat de hele wereld mee moet werken, je moet gewoon intern je zaken goed regelen, dan is wat het buitenland doet niet relevant(met betrekking tot nationaliteit danquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat kan dus alleen als heel de wereld meewerkt en je bevordert flexibiliteit niet bepaald
Bijzonder, *Neem contact op met de Chinese ambassade en vraag uitleg*quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ho-Pin_Tung
Blijkbaar niet altijd
1) Kind van een Nederlands staatsburgerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:24 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Bijzonder, *Neem contact op met de Chinese ambassade en vraag uitleg*.
Artikel drie van de chinese grondwet verbied dubbele nationaliteit, artikel negen stelt dat zodra je een andere nationaliteit neemt je automatisch je Chinese verliest. De mogelijkheid die bestaat is dat hij nooit heeft aangegeven dat hij de nederlandse nationaliteit heeft. Maar hij lijkt een hele bijzondere positie.
Ja maar zijn Chinese paspoort wordt dus waarschijnlijk niet erkend in China.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1) Kind van een Nederlands staatsburger
2) Langer dan 5 jaar aaneengesloten woonachtig in Nederland
Pick one
Ik heb geen probleem met de dubbele nationaliteit maar neem dan ook de consequentie dat als je veroordeeld wordt je gedeporteerd wordt naar het land van je andere nationaliteitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:16 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Het is niet flexibel nee. MaarJUIST niet noodzakelijk dat de hele wereld mee moet werken, je moet gewoon intern je zaken goed regelen, dan is wat het buitenland doet niet relevant(met betrekking tot nationaliteit dan). Het is heel simpel. Je hebt gewoon een nationaliteit. En als je een andere wil hebben zal je afstand moeten doen van degene die je hebt. En of de rest van de wereld meewerkt is niet van toepassing. Je erkent gewoon als land zelf geen dubbele nationaliteit.
Hij rijdt voor China dus dat zal vast welquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:28 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Ja maar zijn Chinese paspoort wordt dus waarschijnlijk niet erkend in China.
Ok spoedcursus Chinees... Zover ik het begrijp.. heeft hij dus geen Chinese Nationaliteit enkel en alleen Chinese race licentie/rijbewijs en Nederlandse Nationaliteit(niet door China erkende chinese nationaliteit).quote:http://www.thatsmetro.com/space.php?uid=4022&do=blog&id=51017
姓名:董荷斌(Ho-Pin Tung)
效力车队:Meritus万里达车队
车号:58
出生日期:04/12 /1982
国籍:荷兰
驾照注
有外国驾照的只需要换证即可。考科目一时翻译好像可以同行,建议事先咨询车辆管理所。换证程序如下:
1、持境外机动车驾驶证换证的应当考试科目一。申请A1、A2、B1、B2准驾车型的,还应当考试科目三;
2、外国驻华使馆、领馆人员及国际组织驻华代表机构人员申请机动车驾驶证的,应当按照外交对等原则核发机动车驾驶证。
3、申请人应提交的资料
1)身份证明原件;
2)机动车驾驶证申请表;
3)机动车驾驶人身体条件证明(外国驻华使馆、领馆人员及国际组织驻华代表机构人员不须提供);
4)机动车驾驶证。属于非中文表述的,还应当出具中文翻译文本
Je zegt het goed vind ik: "gedeporteerd". Dat is toch geen manier van doen? Laat staan dat het een fundamentele oplossing is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met de dubbele nationaliteit maar neem dan ook de consequentie dat als je veroordeeld wordt je gedeporteerd wordt naar het land van je andere nationaliteit
En wat was nu je punt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:20 schreef Drechthuis_Loosdrecht het volgende:
[..]
Je zegt het goed vind ik: "gedeporteerd". Dat is toch geen manier van doen? Laat staan dat het een fundamentele oplossing is.
Dat laatste kan juridisch niet, dat zou je zo langzamerhand toch wel moeten weten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
......als ze geen Nederlandse pas hebben of een Nederlandse pas hebben naast een andere nationaliteit?
Wat is daar op tegen?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:05 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dat laatste kan juridisch niet, dat zou je zo langzamerhand toch wel moeten weten.
En waarom wordt dat gelijkheidsbeginsel aangetast?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:55 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Vanwege het gelijkheidsbeginsel in de rechtspraak.
Het gaat dan ook om veroordeelden die wel een 2e pas hebben, maar zo moeilijk is dat plan toch niet om te begrijpen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:00 schreef katerwater het volgende:
Het blijft onuitvoerbaar, hoor.
De meeste kleurlingen zijn gewoon Nederlander. Hier geboren en geen ID van land van herkomst. Die kan je moeilijk uitzetten.
Ik denk niet dat de Nederlandse overheid dat nog een keer zal doen.(hoop ik niet tenmiste)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
......als ze geen Nederlandse pas hebben of een Nederlandse pas hebben naast een andere nationaliteit?
Wat is daar op tegen?
Is toch niet af te dwingenquote:Op zondag 28 maart 2010 15:23 schreef bendk het volgende:
Twee weken geleden hier in Denemarken: een Pool had voor dkr 4800,- ( E 650,-) aan spullen gestolen in een supermarkt. Is opgepakt door de politie.
De rechter heeft hem veroordeeld tot 30 dagen onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Daarna moet hij Denemarken verlaten en heeft een inreisverbod voor 6 jaar.
Zo gaat het hier !
Je kunt niet lezen.quote:
Mohammed C niet en Mohammed B wel?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:56 schreef AndersdanJOu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Nederlandse overheid dat nog een keer zal doen.(hoop ik niet tenmiste)
Kijk alleen maar naar Mohammed.C. die had trouwens ook geen Nederlandse nationaliteit,
Die werd na het uitzitten van jarenlange straf overgedragen aan Marokko,aangekomen daar is hij zowat van de aardbodem verdwenen,niemand die nog iets van hem vernomen heeft,hij is gewoon spoorloos en Marokko die houdt vol dat hij nooit aangekomen is,is het toch niet te geloven,zal hij dood zijn,zal hij nog steeds gemarteld worden..(dit kan en mag gewoon niet)
Voor hetzelfde geld is hij al die tijd zoals hij zegt onschuldig geweest te zijn en had hij niks met het het voorbereiden van een terreuraanslag,(dit zou hij niet mogen verdienen)
Als ze zo graag iemand terug willen sturen,moeten ze maar eens met Mohammed.B.beginnen die verdient het om "spoorloos" te zijn.
Das minimaal 2 veroordelingen te veelquote:Op vrijdag 2 april 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen.
In de motie staat drie veroordelingen, en dan in het eerste jaar met 2 weken straf. Twee hele weken!
Wat een flauwekul: drie veroordelingen waar elk twee weken straf op staat!quote:Op vrijdag 2 april 2010 03:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das minimaal 2 veroordelingen te veel
Het probleem ligt hem niet zozeer in het ´ongewenst vreemdeling´ verklaren. Het probleem ligt hem in het daadwerkelijk uitzetten/zelf weggaan.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:23 schreef bendk het volgende:
De rechter heeft hem veroordeeld tot 30 dagen onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Daarna moet hij Denemarken verlaten en heeft een inreisverbod voor 6 jaar.
Natuurlijk, als buitenlandse (beroeps)criminelen hier willen komen wonen, dan moeten wij uitwijken en verhuizen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul: drie veroordelingen waar elk twee weken straf op staat!
Als je als maatschappij dat niet kunt hebben, dan moet je zelf maar verhuizen.
Ja hoor, weer zo'n goedprater, je hoort verdomme gewoon GEEN veroordelingen te hebben...quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul: drie veroordelingen waar elk twee weken straf op staat!
Als je als maatschappij dat niet kunt hebben, dan moet je zelf maar verhuizen.
Wat een watjes, die beroepscriminelen van jou. Drie keer in een jaar tijd slechts twee weken straf?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Natuurlijk, als buitenlandse (beroeps)criminelen hier willen komen wonen, dan moeten wij uitwijken en verhuizen.![]()
Dat is thans ook de aanbieding van de maand: 3 keer voorkomen is 2 keer straf krijgen !quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een watjes, die beroepscriminelen van jou. Drie keer in een jaar tijd slechts twee weken straf?
Trouwens al een prestatie op zichzelf: in een jaar tijd drie keer voor de rechter komen. Meestal moet je nogal lang wachten voor je aan de beurt bent.
3 strikes, you're out, moeten ze hier ook invoeren, en JA ook voor 3 keer een tasje jatten kan je wat mij betreft de rest van je leven achter tralies rotten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:18 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat is thans ook de aanbieding van de maand: 3 keer voorkomen is 2 keer straf krijgen !
Nou, dat is een moraal die daden in de juiste verhoudingen ziet!quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
3 strikes, you're out, moeten ze hier ook invoeren, en JA ook voor 3 keer een tasje jatten kan je wat mij betreft de rest van je leven achter tralies rotten.
Is toeteren een MISDRIJF, nee he? Next .quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat is een moraal die daden in de juiste verhoudingen ziet!
Wat staat er dan op drie keer nutteloos toeteren? Je hand afhakken?
Maar nutteloos toeteren is wel erg asociaal en verboden. En strafbaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is toeteren een MISDRIJF, nee he? Next .
Oneens, iedereen kan een keer een foutje maken, een herhaling, nou ok, maar 3 is gewoon een afwijking. En nee, het geldt dus niet voor overtredingen, maar voor misdrijven. En dan is het voor mij gewoon, opbokken...quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:29 schreef Kees22 het volgende:
Maar wat erger is: je gaat niet op mijn punt in.
Bij een overtreding of misdrijf dient gestraft te worden. Maar de opgelegde straf dient wel in een redelijke verhouding te staan tot de gepleegde wandaad.
Dan behandel je mensen dus essentieel verschillend op grond van de vraag of ze ook een ander paspoort hebben. Een oneigenlijke grond, dus. Net zo relevant voor de wandaad als de kleur van hun ogen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oneens, iedereen kan een keer een foutje maken, een herhaling, nou ok, maar 3 is gewoon een afwijking. En nee, het geldt dus niet voor overtredingen, maar voor misdrijven. En dan is het voor mij gewoon, opbokken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |