Ook een andere nationaliteit. Als je niet het land wil uitgeschopt worden geef je die maar opquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:35 schreef Trollface. het volgende:
Eerste niet, tweede ben ik wel op tegen.
Ze hebben toch een Nederlands paspoort? Niet zeiken dan.
Die hebben niks te willenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:37 schreef Steeven het volgende:
Wie zegt dat het land van herkomst, of beter gezegd, het land van de tweede nationaliteit dat tuig wil hebben?
Dat maakt niet uit wat het land wil, het land heeft de PLICHT om dit te doen. Dat is juist wat het paspoort betekent.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:37 schreef Steeven het volgende:
Wie zegt dat het land van herkomst, of beter gezegd, het land van de tweede nationaliteit dat tuig wil hebben?
Lees je eens in:quote:
Aangenomen door:de PvdA, de PvdD, de VVD, de ChristenUnie, de SGP, het CDA, de PVV en het lid Verdonk.quote:19 637 Vreemdelingenbeleid
Nr. 1324 MOTIE VAN DE LEDEN VAN HAERSMA BUMA EN SPEKMAN
Voorgesteld 17 februari 2010
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat in de voorgestelde glijdende schaal voor veelplegers voor elk van de daarin genoemde verblijfsperiodes wordt uitgegaan van vijf of meer veroordelingen voor een misdrijf, waarna tot verblijfsbeëindiging kan worden overgegaan;
overwegende, dat vreemdelingen die zich herhaaldelijk schuldig maken aan een misdrijf blijk geven van onvoldoende bereidheid tot integratie in de Nederlandse samenleving en het respecteren van de Nederlandse waarden en normen;
verzoekt de regering de glijdende schaal voor veelplegers zodanig aan te passen dat in de eerste twee jaren van verblijf na drie veroordelingen wegens een misdrijf kan worden overgegaan tot verblijfsbeëindiging, waarbij wordt uitgegaan van een opgelegde straf of maatregel van minimaal twee weken in het eerste jaar en van één maand in het tweede jaar,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Haersma Buma
Spekman
quote:
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven. Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:38 schreef AngryAryan het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit wat het land wil, het land heeft de PLICHT om dit te doen. Dat is juist wat het paspoort betekent.
Nederland kan ook niemand weigeren die alleen een Nederlands paspoort heeft.
Het is toch echt zo dat ze opgenomen moeten wordenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven. Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielen.
Een paspoort geeft rechten en lpichten aan zowel het land dat het paspoort heeft afgegeven en netzogoed voor degene die het paspoort heeft ontvangen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ok, ik ben niet bekend met het internationaal recht wat dat betreft, maar ik denk dat er meer juridische haken en ogen aan zitten dan men wil laten geloven.
Ja zo denkt een heel groot gedeelte van Nederland ook over allochtonen, maar goed je krijgt maar zelden wat je wilt als een blanke oorspronkelijke bewoner in de westerse wereld.quote:Daarnaast, ik zou dat tuig als regeringsleider van het ontvangende land echt niet binnen laten. Leuk een vliegtuig vol moordenaars, overvallers en pedofielen.
Dus geen Nederlands paspoort als je geboren bent in het buitenland?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:55 schreef D.Richard het volgende:
Gewoon hier het Chinese paspoort beleid invoeren. Een paspoort minimaal en maximaal, en als je je oude niet kwijt wil of kan, dan krijg je geen Nederlandse, en dan draag je de consequenties van je keuze. En het al oude "Maar de marokkaanse regering wil niet" is een waardeloos argument. We zijn hier in Nederland en de Marokkaanse regering zou hier geen fuck te vertellen moeten hebben, en gezien we meer geld kwijt raken aan Marokko dan dat er binnen komt ben ik niet echt onder de indruk van een boycot. Ben je van een groot deel van de ellende af. Houden ze hun paspoort en richten ze ongein aan, trek je de verblijfsvergunning in, enkeltje terug naar land van herkomst. Doen ze afstand van het oude paspoort na 15 (!) jaar in te burgeren in Nederland zonder strafbare feiten, kunnen ze blijven.
Je krijgt het paspoort van het land waarop je ouders op dat moment woonachtig zijn. (Met andere woorden in bezit zijn van een permanente verblijfsvergunning of paspoort). Dus beide ouders met een een paspoort van land A en woonachtig in dit land met permanente verblijfsvergunning, kunnen kiezen welk paspoort het kind krijgt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus geen Nederlands paspoort als je geboren bent in het buitenland?
Dat kan dus alleen als heel de wereld meewerkt en je bevordert flexibiliteit niet bepaaldquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:10 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Je krijgt het paspoort van het land waarop je ouders op dat moment woonachtig zijn. (Met andere woorden in bezit zijn van een permanente verblijfsvergunning of paspoort). Dus beide ouders met een een paspoort van land A en woonachtig in dit land met permanente verblijfsvergunning, kunnen kiezen welk paspoort het kind krijgt.
Tenminste zo werkt het in China op het moment zover ik weet. Het is een extreem streng en daardoor effectief systeem om van ongewenste buitenlanders af te komen in China. Het wordt daar ook ook tegen politieke vijanden gebruikt, maar in de nederlandse rechtstaat zou een dergelijk systeem veel goed kunnen doen.
Het is niet flexibel nee. MaarJUIST niet noodzakelijk dat de hele wereld mee moet werken, je moet gewoon intern je zaken goed regelen, dan is wat het buitenland doet niet relevant(met betrekking tot nationaliteit danquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat kan dus alleen als heel de wereld meewerkt en je bevordert flexibiliteit niet bepaald
Bijzonder, *Neem contact op met de Chinese ambassade en vraag uitleg*quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ho-Pin_Tung
Blijkbaar niet altijd
1) Kind van een Nederlands staatsburgerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:24 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Bijzonder, *Neem contact op met de Chinese ambassade en vraag uitleg*.
Artikel drie van de chinese grondwet verbied dubbele nationaliteit, artikel negen stelt dat zodra je een andere nationaliteit neemt je automatisch je Chinese verliest. De mogelijkheid die bestaat is dat hij nooit heeft aangegeven dat hij de nederlandse nationaliteit heeft. Maar hij lijkt een hele bijzondere positie.
Ja maar zijn Chinese paspoort wordt dus waarschijnlijk niet erkend in China.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1) Kind van een Nederlands staatsburger
2) Langer dan 5 jaar aaneengesloten woonachtig in Nederland
Pick one
Ik heb geen probleem met de dubbele nationaliteit maar neem dan ook de consequentie dat als je veroordeeld wordt je gedeporteerd wordt naar het land van je andere nationaliteitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:16 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Het is niet flexibel nee. MaarJUIST niet noodzakelijk dat de hele wereld mee moet werken, je moet gewoon intern je zaken goed regelen, dan is wat het buitenland doet niet relevant(met betrekking tot nationaliteit dan). Het is heel simpel. Je hebt gewoon een nationaliteit. En als je een andere wil hebben zal je afstand moeten doen van degene die je hebt. En of de rest van de wereld meewerkt is niet van toepassing. Je erkent gewoon als land zelf geen dubbele nationaliteit.
Hij rijdt voor China dus dat zal vast welquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:28 schreef D.Richard het volgende:
[..]
Ja maar zijn Chinese paspoort wordt dus waarschijnlijk niet erkend in China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |