abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2010 @ 16:11:34 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79451422
quote:
Wilders-film op 1 mei in première

Geert Wilders woont op 1 mei in Los Angeles de première bij van een film die over hem is gemaakt. De film van bijna een uur gaat over het oprukken van de islam, dat ten koste zou gaan van onze vrijheid.

De Amerikaanse filmmakers hebben Wilders zelf ook geïnterviewd. Ook gebruiken ze ook beelden van toespraken en tv-interviews.

De film heet Islam Rising: Geert Wilders' Warning to the West. Wilders heeft al wat stukjes van de film gezien en is er tevreden over. "Het is mijn boodschap", zegt hij.

© ANP

Bron: http://www.rtl.nl/(/actue(...)-mei-in-premiere.xml

Ik zet de popcorn alvast klaar.
Scheer je weg!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:13:08 #2
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_79451491
Wilders
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 22 maart 2010 @ 16:13:41 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79451519
Is ie wel 3d? Om er op die manier nog 'enige' diepte in te krijgen....
pi_79451549
Powerpoint bedoel je.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 22 maart 2010 @ 16:14:44 #5
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_79451577
De Islam heeft inderdaad tot gevolg dat mensen oproepen tot een verbod op:
- boeken: de Koran
- kleding: Boerka, hoofddoekje, maar niet het keppeltje of een kruisje, etc.
- gedachten: denken aan de jihad of sharia? Europa uit bron

Zou daar de film over gaan? Of zou het over een Imam gaan die na een haatspeech Nederland uit werd getrapt?

Goed dat het gemaakt is met het Christian Action Network, trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bowlingbal op 22-03-2010 16:19:46 ]
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 22 maart 2010 @ 16:20:04 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79451843
Die dag valt midden in het mei-reces van de Tweede Kamer en wellicht heeft de gemeenteraad van Den Haag dan ook reces. Hopelijk voor Wilders kan hij dit combineren met een dagje Santa Monica beach, want hij kan wel wat rust en hamburgers gebruiken momenteel. Ik denk dat het voor hem niet goed is als hij daar nu weer een week lang de drukke, boze man moet gaan uithangen.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:21:59 #7
3542 Gia
User under construction
pi_79451937
Ben benieuwd welke filmmaker nu weer onder moet duiken. Dat feit alleen al bewijst het gelijk van dergelijke films.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:22:31 #8
248844 Bowlingbal
pi_79451962
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:21 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd welke filmmaker nu weer onder moet duiken. Dat feit alleen al bewijst het gelijk van dergelijke films.
Kun je dat toelichten? Na de première van Fitna bleef het in Nederland volgens mij ook wel stil, en bestond het grootste rumoer na de film uit geschreeuw dat we met zijn allen voor de film niet zo hadden moeten schreeuwen. Met name Balkenende kreeg de wind van voren.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 22 maart 2010 @ 16:24:18 #9
268089 whitesosa
Life sucks and then you die
pi_79452040
quote:
Ben benieuwd welke powerpointpresentatiemaker nu weer onder moet duiken. Dat feit alleen al bewijst het gelijk van dergelijke powerpointpresentaties.
Een film is heel iets anders naar mijn weten.
Ik las whitesoa ipv whitesosa
pi_79452088
quote:
Geen genade voor waardeloze Youtube-rommel producenten!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:27:48 #11
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79452203
quote:
PRB-films denk ik
quote:
De film met als titel Islam Rising: Geert Wilders' Warning to the West is gemaakt door het Amerikaanse productiebedrijf PRB Films, in samenwerking met het Christian Action Network. Wilders vindt het een „hele eer” dat er een film over hem is gemaakt. Hij heeft er al wat stukjes van gezien. Met die delen was niks mis, aldus de politicus. „Het is mijn boodschap.”

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2639&Itemid=1
Dit is trouwens niet Fitna-2. Maar een film over Wilders zelf.
quote:
De documentairemakers hebben Wilders geïnterviewd, maar gebruiken ook veel beelden van toespraken die hij heeft gehouden en tv-interviews met hem.

In de trailer wordt onder meer verwezen naar Fitna, de anti-Koranfilm die Wilders zelf maakte en eind maart 2008 op internet zette. Fitna was volgens hem bedoeld om te wijzen op de gevaren van de Koran en de islamitische ideologie. Wilders kondigde eerder aan te komen met een vervolg, maar dat lukt niet meer voor de landelijke verkiezingen in juni. In Fitna 2 wil hij de consequenties van massa-immigratie uit moslimlanden laten zien.
Scheer je weg!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:28:11 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79452223
quote:
Wanneer ik een film maak over Ado Den Haag of Feyenoord, en daarin die club en de supporters 30 minuten lang zeer eenzijdig en ongenuanceer compleet afzeik en zwart maak, op alle mogelijke manieren....

... denk je dat ik dan nog wel veilig over straat kan in Nederland? Wat bewijst dat feit dan!?
pi_79452566
TVP.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 22 maart 2010 @ 16:37:10 #14
248844 Bowlingbal
pi_79452651
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wanneer ik een film maak over Ado Den Haag of Feyenoord, en daarin die club en de supporters 30 minuten lang zeer eenzijdig en ongenuanceer compleet afzeik en zwart maak, op alle mogelijke manieren....

... denk je dat ik dan nog wel veilig over straat kan in Nederland? Wat bewijst dat feit dan!?
Ook dan kun je nog veilig over straat.
- Donald Love
  maandag 22 maart 2010 @ 16:44:39 #15
123170 alors
zlata1234
pi_79453006
Wanneer zijn de audities? Ik denk dat ik een bijdrage kan leveren aan deze Oscar waardige film
know'm sayin?
word? word.
pi_79453031
Christian Action Network die een film maakt over "rising Islam"

Wel leuk om de founder van Christian Action Network even onder de loep te nemen. Dan weet je gelijk met welk soort je te maken hebt en of je daar uberhaupt wel wat mee te maken wil hebben:
quote:
Martin Mawyer, longtime editor of Jerry Falwell's Moral Majority Report, founded the Christian Action Network (CAN) in 1990, a year after Falwell folded the original Moral Majority.

In his "dirty and dangerous" battle against "militant homosexual groups," Mawyer has not held back. In 1997, after Ellen Degeneres came out as a lesbian on her TV sitcom, Mawyer accused her of "DUMPING HER FILTHY LESBIAN LIFESTYLE RIGHT IN THE CENTER OF YOUR LIVING ROOM!! ... If we allow the tidal wave of gay and lesbian smut to continue to pour into our homes, it will utterly consume us in no time at all!"

In 1999, he asked the Federal Communications Commission to put an "HC [homosexual conduct] warning label" on TV programs with gay characters. The following year, CAN caused a national stir when TV stations refused to air its inflammatory ad attacking Hillary Clinton, who was then running for U.S. Senate.

Over ominous drumbeats, the narrator intoned: "It is rumored that Hillary Clinton is a lesbian. It is rumored that Hillary Clinton supported homosexual marriage. It is rumored that Hillary Clinton will leave her husband upon taking office. ... Sometimes, rumors are true. Shouldn't you know the truth? For more information on traditional family values, please contact the Christian Action Network."

More recently, CAN protested "Gay Days" at Disney World and other theme parks — events that Mawyer's wife and CAN partner, Bonnie, says demonstrate "the true intent of these homosexuals: they are after our children!!"

A 2000 Mawyer mailing incorporated militia-like paranoia: "I am not ready to give this great nation over to one-world government extremists ... radical, disease-carrying homosexuals ... anti-family lesbian feminists ... or anti-American U.N. globalists!"

CAN activists today are familiar faces at Gay Days, videotaping "bad behavior." In 2003, CAN turned its footage of "homosexual kissing, hugging and fondling" into a video tour of the Southeast, warning parents about the perils of Gay Days and warning that "homosexuals live in a pattern of sin and debauchery."
Nog even de bron netjes vermelden natuurlijk: http://www.splcenter.org/(...)mighty-army?page=0,2

[ Bericht 1% gewijzigd door Aloulou op 22-03-2010 16:50:17 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 22 maart 2010 @ 16:46:55 #17
123170 alors
zlata1234
pi_79453108
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:45 schreef Aloulou het volgende:

Wel leuk om de founder van Christian Action Network even onder de loep te nemen. Dan weet je gelijk met welk soort je te maken hebt en of je daar uberhaupt wel wat mee te maken wil hebben:

Martin Mawyer, longtime editor of Jerry Falwell's Moral Majority Report, founded the Christian Action Network (CAN) in 1990, a year after Falwell folded the original Moral Majority.

In his "dirty and dangerous" battle against "militant homosexual groups," Mawyer has not held back. In 1997, after Ellen Degeneres came out as a lesbian on her TV sitcom, Mawyer accused her of "DUMPING HER FILTHY LESBIAN LIFESTYLE RIGHT IN THE CENTER OF YOUR LIVING ROOM!! ... If we allow the tidal wave of gay and lesbian smut to continue to pour into our homes, it will utterly consume us in no time at all!"

In 1999, he asked the Federal Communications Commission to put an "HC [homosexual conduct] warning label" on TV programs with gay characters. The following year, CAN caused a national stir when TV stations refused to air its inflammatory ad attacking Hillary Clinton, who was then running for U.S. Senate.

Over ominous drumbeats, the narrator intoned: "It is rumored that Hillary Clinton is a lesbian. It is rumored that Hillary Clinton supported homosexual marriage. It is rumored that Hillary Clinton will leave her husband upon taking office. ... Sometimes, rumors are true. Shouldn't you know the truth? For more information on traditional family values, please contact the Christian Action Network."

More recently, CAN protested "Gay Days" at Disney World and other theme parks — events that Mawyer's wife and CAN partner, Bonnie, says demonstrate "the true intent of these homosexuals: they are after our children!!"

A 2000 Mawyer mailing incorporated militia-like paranoia: "I am not ready to give this great nation over to one-world government extremists ... radical, disease-carrying homosexuals ... anti-family lesbian feminists ... or anti-American U.N. globalists!"

CAN activists today are familiar faces at Gay Days, videotaping "bad behavior." In 2003, CAN turned its footage of "homosexual kissing, hugging and fondling" into a video tour of the Southeast, warning parents about the perils of Gay Days and warning that "homosexuals live in a pattern of sin and debauchery."
hoe strookt dat eigenlijk met Wilders zijn tolerantie jegens homoseksualiteit?

...of zou die er alleen zijn als het geweld van Marokkanen komt?

know'm sayin?
word? word.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:49:49 #18
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79453232
quote:

[..]

Bron: Een Amerikaanse linkse Kafka site, pff
Scheer je weg!
pi_79453330
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

haha cute

Toch maar goed dat niet teveel Nederlanders van deze dubieuze relatie weten en in welke Amerikaans-rechtse kringen Geert echt populair is. Want laten we eerlijk zijn, als deze homofobische Christen in Nederland een filmpje over Geert zou maken, waarna Geert blozend van trots verkondigd dat het zijn boodschap is, kan hij toch echt naar zijn zetels fluiten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 22 maart 2010 @ 16:59:19 #20
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_79453611
Heel gevaarlijk om als aanvoerder van een klein landje een oorlog tegen een geloof van 1,5 miljard mensen te beginnen.

En dom.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 22 maart 2010 @ 17:08:53 #21
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79454027
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:59 schreef TeenWolf het volgende:
Heel gevaarlijk om als aanvoerder van een klein landje een oorlog tegen een geloof van 1,5 miljard mensen te beginnen.

En dom.
Nee toch? islam ies vrede?
Scheer je weg!
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2010 @ 17:19:38 #22
137949 Disana
pi_79454443
quote:

[..]

Nog even de bron netjes vermelden natuurlijk: http://www.splcenter.org/(...)mighty-army?page=0,2

Ik zie dat Wilders zijn medestrijders zorgvuldig kiest
pi_79454488
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

ook zonder één 'linkse kafka site te bezoeken kun je deze text gewoon direkt van die site pikken:

http://www.christianaction.org/aboutus.aspx
quote:
Since its inception in 1989, the Christian Action Network has strongly supported the right to life for the unborn; voluntary prayer in public schools and restoring religious liberties; has lobbied in favor of legislation that would defend traditional marriage; has worked to expose "Gay Days at Walt Disney World" to protect children and families;

Vooral dat die organisatie zich inzet om op Openbare scholen het Bidden mogelijk te maken vind ik wel een beetje érg dubbel als je ziet hoeveel opwinding de PVV wel niet heeft als ze merken dat er bv op universiteiten ook bv Bid-ruimtes zijn of er wel eens les gegeven wordt op Openbare Scholen óver de Islam ...

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 22-03-2010 17:29:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 maart 2010 @ 17:26:47 #24
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_79454696
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:08 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nee toch? islam ies vrede?
Je kunt ook kijken wat hij er mee wilt bereiken. Hij zegt islam is kut en islam is fuck. Ok, wat is zijn oplossing? Er een oorlog tegen beginnen? Dat is wel waar hij op aan wilt sturen.

Ik vind dat de wereld een persoon als wilders nu het minste nodig heeft. Extremisten worden toch wel opgepakt en moeten hun straf toch uitzitten, ook in de meeste islamitische landen.

Wat die kerel wilt, dat ontgaat mij volkomen. Ik ben zelfs van mening dat hij zijn orders ergens anders vandaan krijgt.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 22 maart 2010 @ 17:43:55 #25
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79455282
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Vooral dat die organisatie zich inzet om op Openbare scholen het Bidden mogelijk te maken vind ik wel een beetje érg dubbel als je ziet hoeveel opwinding de PVV wel niet heeft als ze merken dat er bv op universiteiten ook bv Bid-ruimtes zijn of er wel eens les gegeven wordt op Openbare Scholen óver de Islam ...
Juist niet. islam=geweld, christelijk geloof = westerse normen & waarden. Zie laatste 5 geboden van de 10. Die ben ik in de koran nog niet tegengekomen. Er staat niets anders in dan moord & geweld.

Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Christelijk geloof is superieur aan het islamitische geloof vol haat & geweld. Simpel.
Scheer je weg!
  maandag 22 maart 2010 @ 17:47:02 #26
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79455387
- knip -

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 22-03-2010 19:09:24 ]
Scheer je weg!
pi_79455421
Christian Action Network!

Erg geloofwaardig allemaal, ik wens hen verder veel succes. Geen moslim die er minder moslim van wordt, eerder andersom.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2010 @ 17:49:05 #28
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79455449
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
Christian Action Network!

Erg geloofwaardig allemaal, ik wens hen verder veel succes. Geen moslim die er minder moslim van wordt, eerder andersom.
Wat het gelijk van Wilders dus aangeeft. Bedankt voor je bevestiging.
Scheer je weg!
pi_79455493
Waarom krijgt die man toch steeds weer aandacht
Flauw he?
pi_79455519
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:49 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Wat het gelijk van Wilders dus aangeeft. Bedankt voor je bevestiging.
Graag gedaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79455697
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:50 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
Waarom krijgt die man toch steeds weer aandacht
Lijkt me niet zo moeilijk. De zionistische media gunnen de zionistenpuppet Wilders media-aandacht. En nee, niet alle media zijn in handen van de zionisten. Maar wel enkele grote mediamaatshappijen.

De zionist:

En nee, zionist is geen synoniem voor jood. Want genoeg joden die tegen zionisme (politieke stroming) zijn:

pi_79455699
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:43 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

... christelijk geloof = westerse normen & waarden. ...

Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Christelijk geloof is superieur aan het islamitische geloof vol haat & geweld. Simpel.
Jaja de Westerse normen en waarden (?) zoals bij die Christelijke homofoob en founder van Christian Action Network?

Het zou overigens interessant zijn als een journalist eens onderzoekt met welke lui Geert allemaal in aanraking komt en dan vooral de Amerikanen die hem steunen. Waar die lui eigenlijk voor staan (zoals deze total freak), welke normen en waarden etc. Zou best een interessant artikel kunnen worden
pi_79455710
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:54 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die elke dorpsgek op wikipedia kan aanpassen.
Er staat een linkje achter ieder gebod naar het bijbehorende koranvers.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:57:05 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79455725
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:49 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

wikipedia
footnotes
Intelligent, but fucked up.
pi_79455735
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:56 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Jaja de Westerse normen en waarden (?) zoals bij die Christelijke homofoob en founder van Christian Action Network?

Het zou overigens interessant zijn als een journalist eens onderzoekt met welke lui Geert allemaal in aanraking komt en dan vooral de Amerikanen die hem steunen. Waar die lui eigenlijk voor staan (zoals deze total freak), welke normen en waarden etc. Zou best een interessant artikel kunnen worden
Of bijvoorbeeld de financiele stromen richting de PVV.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2010 @ 17:58:29 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79455768
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:54 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die elke dorpsgek op wikipedia kan aanpassen.
laat ook maar
  maandag 22 maart 2010 @ 17:58:44 #37
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79455777
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:51 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ja en de aanslagpleger van Bali bijvoorbeeld is in hetzelfde islamtische land ter dood veroordeeld.
Bali is toch meer Hindoeïsme gezind dan islam gezind.
Scheer je weg!
pi_79455794
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:58 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Bali is toch meer Hindoeïsme gezind dan islam gezind.
Bali is geen land.
pi_79455804
Die beerput gaat vanzelf wel een keertje open We zijn pas net begonnen
pi_79455840
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 22-03-2010 19:14:04 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 18:02:10 #41
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79455882
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:56 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo moeilijk. De zionistische media gunnen de zionistenpuppet Wilders media-aandacht. En nee, niet alle media zijn in handen van de zionisten. Maar wel enkele grote mediamaatshappijen.

De zionist:

[ afbeelding ]

En nee, zionist is geen synoniem voor jood. Want genoeg joden die tegen zionisme (politieke stroming) zijn:

[ afbeelding ]
Hm dit soort onzin kunnen 2 dingen betekenen, je bent een kaalkopje, of een Turk..... Kaalkopjes hebben het ook altijd over zionisten en iets tegen Joden, en ach dat laatste hoef ik je neit uit te leggen he?

Goed, wanneer reageren échte Nederlanders hier nou eens?
Scheer je weg!
pi_79455912
Een echte Nederlander, is dat net zoiets als een echte Schot?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79456002
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:02 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Hm dit soort onzin kunnen 2 dingen betekenen, je bent een kaalkopje, of een Turk..... Kaalkopjes hebben het ook altijd over zionisten en iets tegen Joden, en ach dat laatste hoef ik je neit uit te leggen he?

Goed, wanneer reageren échte Nederlanders hier nou eens?
Is iemand die op Texel woont nog een echte Nederlander? Aangezien Bali opeens ook onafhankelijk is in jouw wereld ....
pi_79456324
Eigenlijk richt het moslimterrorisme zich ook meer op moslims. Moslimterroristen vinden dat zij de "echte" islam prediken, en de andere moslims moeten "gestraft" worden omdat ze van die "pure islam" af zouden wijken.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:16:42 #45
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79456372
Ach ja, whatever, veel plezier met het verdedigen van een geloof dat haat zaait en geweld goedkeurt tegen alles wat niet-islamitisch is. Ik ga het echt niet verdedigen, sorry.

1 mei Islam Rising en Fitna 2 wellicht in september

Ik ben er trots op Europeaan te zijn die nog westerse normen & waarden kent, en ik voel me superieur t.o.v. het islamitische midden-oosten dat een achterhaald barbaars geloof kent. Laat dat even gezegd zijn.
Scheer je weg!
pi_79456419
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:16 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach ja, whatever, veel plezier met het verdedigen van een geloof dat haat zaait en geweld goedkeurt tegen alles wat niet-islamitisch is. Ik ga het echt niet verdedigen, sorry.

Ik ben er trots op Europeaan te zijn die nog westerse normen & waarden kent, en ik voel me superieur t.o.v. het islamitische midden-oosten dat een achterhaald barbaars geloof kent. Laat dat even gezegd zijn.
Tot ziens troll, of heb je liever dat ik je Whiskey_Tango noem.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:23:18 #47
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79456570
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 22-03-2010 19:22:49 ]
Scheer je weg!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:28:15 #48
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79456712
quote:
Wilders: Het is mijn boodschap. Ik vermoed dat het religieuze conservatisme zoals van de Republikeinen een steeds belangrijkere rol gaat spelen bij Wilders. Hij wil natuurlijk al de Joods-Christelijke oorsprong in de grondwet zeten, als vervanging van het non-discriminatiebeginsel. Hirsi Ali hoorde je onlangs ook dwepen over Christelijke tegenwicht bieden. Geert Wilders verandert steeds meer in George W Bush. Het duurt niet lang of we gaan zaken horen over abortus, de doodstraf en wapenwetgeving.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:28:53 #49
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79456732
Je hebt ze niet bepaald alle vijf op een rijtje hè?
  maandag 22 maart 2010 @ 18:34:51 #50
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79456955
Ja, dat moet ik inderdaad bekennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_79457004
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:34 schreef Montov het volgende:
Ja, dat moet ik inderdaad bekennen.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:37:40 #52
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79457064
-kap eens-

[ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 22-03-2010 18:43:51 ]
Scheer je weg!
pi_79457266
De grootste en meest venijinige islamisering komt van binnenuit.

Niet de islam, maar de PvdA (en SPD/Labour etc.) is de boosdoener.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79457389
quote:

[..]

Wilders laat zich ook voor elk karretje spannen. Overigens haal je direct de boodschap van de film onderuit. Als je deze laat maken door mensen die net zo erg zijn als extremistische moslims, dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79458225
Wilders krijgt geld uit de Amerikaanse conservatieve hoek. Dezelfde mensen die vandaag tegen zorgverzekeringshervormingen stemden en Democraten babymoordenaars noemen.

Zijn anti-drugs beleid zal ook wel door die mensen ingefluisterd zijn...
pi_79460949
Tijd voor een lijstbinding met de SGP, en de CU als die wat minder linksig wordt. Op naar de jaren '50!
  maandag 22 maart 2010 @ 21:57:48 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79467971
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:07 schreef IHVK het volgende:
Wilders krijgt geld uit de Amerikaanse conservatieve hoek. Dezelfde mensen die vandaag tegen zorgverzekeringshervormingen stemden en Democraten babymoordenaars noemen.

Zijn anti-drugs beleid zal ook wel door die mensen ingefluisterd zijn...
]Rechts conservatief liberalisme

En dan het liefste op z'n Republikeins
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_79470329
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Whut?
pi_79470337
quote:

[..]

als dat soort mensen het woordje 'liberaal' en 'liberalisme' horen lopen ze rood aan en roepen meestal dat dat nóg erger is dan een moslim... 'eng liberalisme'... daar moeten ze helemaal niks van hebben...

en geert wilders waarschijnlijk ook al langer helemaal niet, die doet het liberalisme graag in de uitverkoop als hij denkt daarmee de 'moslims' een loer te draaien (die echter evenzeer gniffelen van de wetten die bijna direkt afgekeken lijken te zijn van landen als Marokko, Saoedie Arabie en Turkije, welke Wilders graag voorstelt... waar men als belangrijkste eigenschap heeft dat men het ook evenmin opheeft met dat enge westerse liberalisme)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_79470416
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als dat soort mensen het woordje 'liberaal' en 'liberalisme' horen lopen ze rood aan en roepen meestal dat dat nóg erger is dan een moslim... 'eng liberalisme'... daar moeten ze helemaal niks van hebben...

en geert wilders waarschijnlijk ook al langer helemaal niet, die doet het liberalisme graag in de uitverkoop als hij denkt daarmee de 'moslims' een loer te draaien (die echter evenzeer gniffelen van de wetten die bijna direkt afgekeken lijken te zijn van landen als Marokko, Saoedie Arabie en Turkije, welke Wilders graag voorstelt... waar men als belangrijkste eigenschap heeft dat men het ook evenmin opheeft met dat enge westerse liberalisme)
Kan je niet even RM-rf doen op phpmystyle?
pi_79470898
quote:

[..]

En ook graag nog wat links monarchistisch minarchistisch communisme d'r bij, met een vleugje anarchisme a.u.b.
pi_79470982
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

En ook graag nog wat links monarchistisch minarchistisch communisme d'r bij, met een vleugje anarchisme a.u.b.
pi_79475213
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:11 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik zet de popcorn alvast klaar.
Verrek joh op 0:44/0:45 in die trailer zegt Wilders 'Islam is the communism of today'. .
Ik dacht de Islam het fascisme van tegenwoordig was.
Wat is nou? Communisme of fascisme?
I´m back.
pi_79475697
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:42 schreef El_Matador het volgende:
De grootste en meest venijinige islamisering komt van binnenuit.

Niet de islam, maar de PvdA (en SPD/Labour etc.) is de boosdoener.
Interessant, dat denk ik ook steeds als ik Wilders hoor.
Maar leg eens uit, waarom denk jij dat de grootste vijand niet de Islam is maar de PvdA.
I´m back.
pi_79476821
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar leg eens uit, waarom denk jij dat de grootste vijand niet de Islam is maar de PvdA.
De jankmoslims roepen wel een hoop, maar daar moet je niet naar luisteren. Als rechtgeaard, liberaal en seculier land moet je gewoon schijt hebben aan perverse imams, onwillige mannen die hun vrouw niet bij een mannelijke arts in 1 ruimte willen laten en dat soort onzin.

Maar nee, Allah Vogelaar buigt voor de goorste moslim die er maar bestaat (en ook wordt uitgekotst door de overgrote meerderheid van de Nederlandse moslims), moslima's krijgen speciale plekjes vooraan in het theater (Rosa Parks draait zich om in haar graf) en de ooit zo progressieve feministen zwijmelen nu bij de eerste de slechste woestijnrover die zijn vrouw op islamitische wijze tuchtigt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_79478004

Goed gedaan.

pi_79478642
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:00 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

Goed gedaan.
Goed gedaan? Ik dacht dat Wilders je grote held is, waarom vind je het goed dat hij hier met een nazi wordt vergeleken?
pi_79478811
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Goed gedaan? Ik dacht dat Wilders je grote held is, waarom vind je het goed dat hij hier met een nazi wordt vergeleken?
Inderdaad
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:23:23 #69
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79479384
quote:

[..]

Nee, voor Matador zijn ClowntjeWilders/PvdA/moslims/Hitler allemaal één pot nat. Hij is meer van een kosmopolitisch neoliberaal iets dat daar ver boven staat .
pi_79480629
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:25:06 #71
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_79481225
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:16 schreef Gillette_M5 het volgende:

Je kan het niet verdedigen, dat is wat anders. Net als je grote geblondeerde vriend, die alle kritiek van de hand doet met: "de vrijheid van meningsuiting". Leuk hoe jij gebrainwashed bent door deze spindoctor, want wat je nu zegt is precies wat Wilders heeft gezegd:

1. “Nieuw artikel 1 van de grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland
dominant blijven.”

Leuk hoe Wilders hier de joodse cultuur ertussen duwt, terwijl deze nooit dominant is geweest in Nederland.

2. “De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam. of Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke
islamitische cultuur.””

Als jij denkt dat je superieur bent t.o.v. een ander of andere cultuur, sorry maar dat zegt genoeg over hoe zielig jij mensen in hokjes duwt en denkt. Daar is dus niks superieurs aan.

Hier ben jij het dus mee eens, want wat hij zegt is waar..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_79481499
de nederlandse cultuur is superieur tegenover de islam
yeah right, in je dromen mischien
pi_79483550
quote:

[..]

Ik weet niet hoe je daarbij komt.

Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf?

pi_79483594
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, voor Matador zijn ClowntjeWilders/PvdA/moslims/Hitler allemaal één pot nat. Hij is meer van een kosmopolitisch neoliberaal iets dat daar ver boven staat .
Niet 1 pot nat.

Ik heb een hekel aan maakbaarheidsdenken. En dat vind je vooral bij links, de gristenen en in iets mindere mate, maar niet minder irritant bij Wilders.

dinsdag 23 maart 2010 @ 12:57:43 #75
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79486791
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is wel wat sterk gesteld, maar ik wil hier toch neerleggen dat ik het uiterst merkwaardig vind als Job Cohen stelt dat integratie het beste via het geloof zou kunnen verlopen.
Op het eerste gezicht lijkt mij het faciliteren van een zuil waarin het welzijn van het individu ondergeschikt wordt gemaakt aan de groep.
Merkwaardig omdat zulke geluiden (ook bijvoorbeeld het pleidooi voor een moslimstadsdeel) je niet zou verwachten binnen een seculiere partij als de PvdA.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:31:26 #76
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_79488034
Weer een nieuwe powerpoint presentatie
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:43:10 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79488486
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:31 schreef ptb het volgende:
wat is dit voor bespottelijke post?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79488641
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is dit voor bespottelijke post?
de werkelijkheid
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:48:30 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79488687
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:47 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

de werkelijkheid
bron?
pi_79490476
quote:

[..]

Lekkere club radicalen. Soort zoekt soort.

An effort by a small Religious Right group to circulate rumors that First Lady and Senate candidate Hillary Rodham Clinton is a lesbian fell flat in September after the national news media declined to pick up the story.

The Christian Action Network (CAN), a Religious Right group based in Forest, Va., held a press conference in New York City Sept. 7 to announce plans to place ads in the New York media suggesting that Clinton is gay. The organization freely admitted that it had no hard evidence for the allegation but cited ongoing "rumors."

Americans United, which has monitored CAN for the past 11 years, said the action was a typically sleazy move by the group and its president, Martin Mawyer, a former employee of the Rev. Jerry Falwell's now-defunct Moral Majority.

"The Christian Action Network's rhetoric is so extreme that people may be tempted to dismiss the entire organization as a joke," said Barry W. Lynn, executive director of Americans United. "But there's nothing funny about hatemongering. Religious groups should elevate political discourse, not drag it down into the gutter. I call on all responsible Christian leaders to condemn this organization's vitriol and smear tactics."

Waarom zou je naar zo'n club radicalen toe gaan om er samen een film mee te maken als het je niet te doen is om de moslims/Islam maar alleen om enkelingen die problemen maken in NL. Niet echt een geschikte keuze.
Tis de moeite waar om dat hele netwerk eens goed te bekijken. Als je zoekt naar de oprichter van CAN kom je bij een paar akelig vrienden uit waarvan de US commentaren uiteenlopen van:

" Robert Spencer and his Christian supremacist friends. *rollseyes* Spencer is without a doubt a Christian supremacist as well. Read his writings on the Crusades."

tot

Martin Mawyer and CAN really are a scary Christian organization, who, if they had their way would implement a theocratic vision in the United States.

Nog wat aanvullende info over Spencer (en Wilders)

Spencer really should go through our website, especially the articles relating to him. He will see that all we do is report the facts — his instances of Islamophobia and anti-Muslimism. Like when he joined the genocidal Facebook group which called for the reconquista of modern day Turkey and its transformation through ethnic cleansing of the whole peninsula; driving out its Muslim Turkish inhabitants and replacing them with Christians.

We don’t have time to go through a detailed list of the odious friends and individuals of a very anti-Muslim bent that Spencer calls allies, but they include: Michelle Malkin of In Defense of Internment fame, Geert Wilders a neo-Fascist European politician (though Spencer thinks he is not a “genuine” neo-fascist) who wants to ban the Qur’an, Muslim immigration and deny religious freedom to Muslims, Serge Trifkovic one of the leaders of the Bosnian Serbs during the ethnic cleansing of Bosnian Muslims, the Gates of Vienna website which advocates an end to Muslim immigration and the dominance of the original indigenous White Europeans, and more. One day we will list all his buddies but just this small oeuvre should be a chilling reminder of who Spencer is: a biased, self proclaimed scholar who does not view Islam from a dispassionate and objective lens

twee vriendjes:

Thumbs op voor Wilders. Lekker transparant

[ Bericht 11% gewijzigd door dramatiek op 23-03-2010 14:58:55 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79491280
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:31 schreef ptb het volgende:
Een cultuur die vrouwen minderwaardig acht is zeker inferieur aan een cultuur die vrouwen gelijkwaardig acht.

Ik zeg niet dat alle moslims vrouwen als minderwaardig zien, maar degenen die dat wel doen (net als alle andere mensen die dat doen) hebben een inferieure cultuur. En ja, dat is puur mijn mening.

Begrip kan ik voor elke cultuur opbrengen (aangezien de vorming van een cultuur een menselijk proces is en niets menselijks mij vreemd is). Goedkeuring niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79491355
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:53 schreef waht het volgende:

[..]

Een cultuur die vrouwen minderwaardig acht is zeker inferieur aan een cultuur die vrouwen gelijkwaardig acht.

Ik zeg niet dat alle moslims vrouwen als minderwaardig zien, maar degenen die dat wel doen (net als alle andere mensen die dat doen) hebben een inferieure cultuur. En ja, dat is puur mijn mening.

Begrip kan ik voor elke cultuur opbrengen (aangezien de vorming van een cultuur een menselijk proces is en niets menselijks mij vreemd is). Goedkeuring niet.
Gelukkig is in de Islamitische cultuur de vrouw zeker niet minderwaardig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79491551
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig is in de Islamitische cultuur de vrouw zeker niet minderwaardig.
Precies.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:48:17 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_79503911
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:33 schreef dramatiek het volgende:

[..]

-knip-
Met zulke vrienden heeft Geert geen vijanden nodig
pi_79516040
Dus niemand is dat opgevallen?
Dat hij tegen ons zegt dat Islam = fascisme en tegen een gehoor van Amerikanen <Islam is the communism of today>?
I´m back.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:13:10 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79516109
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
Dus niemand is dat opgevallen?
Dat hij tegen ons zegt dat Islam = fascisme en tegen een gehoor van Amerikanen <Islam is the communism of today>?
oeh, spannend. wat zou ie zeggen tegen de israelische regering?
pi_79516117
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is wel wat sterk gesteld, maar ik wil hier toch neerleggen dat ik het uiterst merkwaardig vind als Job Cohen stelt dat integratie het beste via het geloof zou kunnen verlopen.
Op het eerste gezicht lijkt mij het faciliteren van een zuil waarin het welzijn van het individu ondergeschikt wordt gemaakt aan de groep.
Merkwaardig omdat zulke geluiden (ook bijvoorbeeld het pleidooi voor een moslimstadsdeel) je niet zou verwachten binnen een seculiere partij als de PvdA.
Dat zou ik weldegelijk als heel vreemd betitelen idd. Maar hoor je Job Cohen daar nog over dan?
Als je de PvdA als echte vijand ziet, dan denk ik dat het vooral gaat om het filosofisch en cultureel relativisme dat binnen de PvdA wordt aangehangen, over het algemeen, denk ik, of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2010 01:06:25 ]
I´m back.
pi_79516248
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oeh, spannend. wat zou ie zeggen tegen de israelische regering?
Je snapt niet wat ik bedoel dan?
Veel aanhangers van de PVV zoeken in een discussie waar het gaat over die vergelijking, Islam = fascisme, naar overeenkomsten tussen de Islam en het nazisme. Maar dat wil Wilders dus helemaal niet zeggen. Hij wil wrs slechts aangeven dat de Islam streeft naar een totalitaire heerschappij. Hij wil niet zeggen dat de Islam gelijk is aan het nazisme.
Karl Popper heeft de scheiding tussen totalitaire en vrije samenleving voor het eerst gemunt. Hiermee bracht hij de aartsvijanden van elkaar, het fascisme en communisme, ahw onder één noemer.
I´m back.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:26:41 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79516392
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je snapt niet wat ik bedoel dan?
Veel aanhangers van de PVV zoeken in een discussie waar het gaat over die vergelijking, Islam = fascisme, naar overeenkomsten tussen de Islam en het nazisme. Maar dat wil Wilders dus helemaal niet zeggen. Hij wil wrs slechts aangeven dat de Islam streeft naar een totalitaire heerschappij. Hij wil niet zeggen dat de Islam gelijk is aan het nazisme.
ik begreep heel goed wat jij bedoelde.
pi_79516409
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik begreep heel goed wat jij bedoelde.
Je kunt ook zeggen dat-ie opportunistisch is.
I´m back.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:30:57 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79516468
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

kan ook idd.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:57:22 #92
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79516901
zal wel weer een sterk staaltje extreem-rechtse haatpropaganda zijn..
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:00:37 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_79516946
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Populisten zijn per definitie opportunistisch.
pi_79517151
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Populisten zijn per definitie opportunistisch.
Ja, dat is wrs wel zo; toch blijft het opmerkelijk. En eigenlijk, onbegrijpelijk dat niemand die die trailer gezien heeft, daarover valt. Al een jaartje of 6 vergelijkt hij de Islam met in feite het nazisme, de koran met Mein Kampf, eigenlijk de basis van zijn gedachtegoed over de Islam, maar dan steekt-ie de plas over en dan zegt-ie plotseling dat de Islam het communisme is. Dit terwijl je natuurlijk over iets niet kunt zeggen dat het tegelijkertijd fascisme én communisme is. Die twee stromingen sluiten elkaar uit.
Ja, tenzij je dus zoals Popper deed die twee stromingen onder dezelfde noemer van totalitaire ideologieën indeelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2010 01:24:43 ]
I´m back.
pi_79517185
Goed initiatief, mits het op een nette manier gebeurt. Wilders zet de islam op de agenda hier in Europa. Mensen mogen hier wel eens wakker worden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:25:16 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_79517232
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
Goed initiatief, mits het op een nette manier gebeurt. Wilders zet de islam op de agenda hier in Europa. Mensen mogen hier wel eens wakker worden.
True. En zien wat voor een apartheidsbeleid Wilders nastreeft.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is wrs wel zo; toch blijft het opmerkelijk. En eigenlijk, onbegrijpelijk dat niemand die die trailer gezien heeft, daarover valt. Al een jaartje of 6 vergelijkt hij de Islam met in feite het nazisme, de koran met Mein Kampf, eigenlijk de basis van zijn gedachtegoed over de Islam, maar dan steekt-ie de plas over en dan zegt-ie plotseling dat de Islam het communisme is. Dit terwijl je natuurlijk over iets niet kunt zeggen dat het tegelijkertijd fascisme én communisme is. Die twee stromingen sluiten elkaar uit.
Ja, tenzij je dus zoals Popper deed die twee stromingen onder dezelfde noemer van totalitaire ideologieën indeelt.
Het viel mij ook op Ryan3, hij vergelijkt de islam met wat hij denkt dat de meest verschrikkelijke vijand is voor z'n publiek. Maar ik heb Wilders nog nooit serieus genomen. Als je alleen maar kan schreeuwen en niet met werkbare oplossingen komt heb je wat mij betreft niets op het politieke toneel te zoeken.
pi_79517253
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:25 schreef remlof het volgende:

[..]

True. En zien wat voor een apartheidsbeleid Wilders nastreeft.
Heb je je wel eens in de islam verdiept? Dat is een en al apartheid m.b.t. moslims vs. niet-moslims.
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:30:08 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_79517274
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heb je je wel eens in de islam verdiept? Dat is een en al apartheid m.b.t. moslims vs. niet-moslims.
Dat is met praktisch elke religie zo. Ik zal dan ook nooit op een partij stemmen die een religie als handvest heeft. Laat Paars+ maar komen.
pi_79517316
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is met praktisch elke religie zo. Ik zal dan ook nooit op een partij stemmen die een religie als handvest heeft. Laat Paars+ maar komen.
De islam gaat daarin verder dan welke andere levensbeschouwing dan ook. Het schrijft jegens mensen die niet in die indeologie geloven andere plichten en rechten voor. Het is goed dat Wilders daaraan aandacht besteedt. Je ziet ook dat steeds meer mensen in Europa de islam serieuzer nemen en zich erin verdiepen, zonder moslims voor [insert scheldwoord o.i.d.] uit te maken.

Liever geen links btw
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:39:14 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_79517333
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De islam gaat daarin verder dan welke andere levensbeschouwing dan ook. Het schrijft jegens mensen die niet in die indeologie geloven andere plichten en rechten voor. Het is goed dat Wilders daaraan aandacht besteedt. Je ziet ook dat steeds meer mensen in Europa de islam serieuzer nemen en zich erin verdiepen, zonder moslims voor [insert scheldwoord o.i.d.] uit te maken.

Liever geen links btw
Ik zie voorlopig nog geen moslims aan de macht komen in Den Haag, jij wel?
pi_79517349
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof islamisering alleen maar kán gebeuren doordat moslims massaal aan de macht komen.
Je praat weer eens onzin, net als al die andere mensen die alleen maar roepen en roepen zonder iets van de zaken af te weten

Verdiep je eens in de landen die nu geislamiseerd zijn. Of landen die een islamitisch percentage van >10% hebben.

Tip: kijk bijvoorbeeld eens naar Nigeria. Is nu een actuele situatie.
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:47:10 #102
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79517380
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alsof islamisering alleen maar kán gebeuren doordat moslims massaal aan de macht komen.
Je praat weer eens onzin, net als al die andere mensen die alleen maar roepen en roepen zonder iets van de zaken af te weten

Verdiep je eens in de landen die nu geislamiseerd zijn. Of landen die een islamitisch percentage van >10% hebben.

Tip: kijk bijvoorbeeld eens naar Nigeria. Is nu een actuele situatie.
ik ben weleens benieuwd wat men onder wat islamisering verstaat..
wat is volgens jou islamisering..?
pi_79517398
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:47 schreef inZanity het volgende:

[..]

ik ben weleens benieuwd wat men onder wat islamisering verstaat..
wat is volgens jou islamisering..?
Men zou de term van Wikipedia kunnen hanteren: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering

Ik zie het als een opkomst van een intolerante ideologie. Met (gematigde) moslims in niks mis. Wel met de ideologie.
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:55:36 #104
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79517421
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Men zou de term van Wikipedia kunnen hanteren: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisering

Ik zie het als een opkomst van een intolerante ideologie. Met (gematigde) moslims in niks mis. Wel met de ideologie.
ok, hier word ik ook niet veel wijzer uit.
om het even op een duidelijkere manier te vragen:

waar ben je nou precies bang voor..?
pi_79517439
quote:
Daar wordt geen concrete definitie aan de hand van concrete voorbeelden.
Wellicht kan jij drie actuele voorbeelden noemen in Nederland wat jij vindt dat Islamisering is?
quote:
Ik zie het als een opkomst van een intolerante ideologie.
Zie jij "de" Islam per definitie als een intolerante ideologie? Of zie jij "de" Islam uberhaupt per definitie alleen als ideologie (en geen religie)?
quote:
Met (gematigde) moslims in niks mis. Wel met de ideologie.
Dat is niet helemaal waar. Als jij meent dat, volgens de wikipedia definitie, Islamisering betekent een stijgend aantal Moslims in de Nederlandse samenleving heb je dus ook met die aanwezigheid van die (gematigde) Moslims een probleem. Aangezien alleen al hun aanwezigheid, ookal zijn ze volgens jouw gematigd in het praktiseren van de religie, ervoor zorgt dat de Islamisering toeneemt (volgens jouw woorden). In dat oogpunt kan dus ook de slogan "minder Islamisering", wat veelvuldig wordt herhaald, begrepen worden als "minder Moslims in Nederland". Omdat vooral jij, en Wilders, wel de link leggen tussen enerzijds Islamisering en toename ervan en anderzijds de toename van Moslims in de Nederlandse samenleving. Vandaar dat het dus als "hate speech" kan worden opgevat, ook door sympathisanten van Wilders en/of tot een klimaat kan leiden wat in geweld uitbarst. In dat geval moet je dus heel duidelijk zijn waar je wel (tegen Islamisering) en niet voor staat als volksvertegenwoordiger (o.a. geweld) en uitkijken dat je onbedoeld met je woorden toch niet bijdraagt aan een klimaat dat tot geweld kan leiden. En in dat laatste geval overwegen je woorden/standpunt zodanig anders te formuleren dat je excessen voorkomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 24-03-2010 02:10:20 ]
pi_79517450
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:55 schreef inZanity het volgende:

[..]

ok, hier word ik ook niet veel wijzer uit.
om het even op een duidelijkere manier te vragen:

waar ben je nou precies bang voor..?
Dat heeft niks te maken met bang zijn
Ik, en met mij velen andere mensen, hebben geen zin in een intolerantie ideologie die in opkomst is. Verder is het in de islam typische eenzijdige tolerantie. De islam schrijft andere rechten toe aan niet-moslims, maar zelf worden er buiten de moslimwereld wel overal moskeen gebouwd. Hypocriet toch?
Tevens is islam niet louter een religie, maar kent ook politieke en juridische aspecten. Oppassen dus voor landen. Moslimlanden hebben zelf ook moeite om de politieke kant van de islam tegen te houden (kijk naar Iran bijvoorbeeld). Laat staan hoe we daar in Europa, waar de meeste mensen naief zijn, om moeten gaan en in de toekomst om zullen moeten gaan.
pi_79517479
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Daar wordt geen concrete definitie aan de hand van concrete voorbeelden.
Wellicht kan jij drie actuele voorbeelden noemen in Nederland wat jij vindt dat Islamisering is?
Haatzaaipreken in moskeeen, gescheiden openbare ruimtes, jihad-export. Ik zou ook de vele moskeeen kunnen noemen, maar ik heb niks tegen religieuze of culturele gebouwen, zolang er maar geen intolerante ideologie gepreekt wordt.
quote:
Zie jij "de" Islam per definitie als een intolerante ideologie? Of zie jij "de" Islam per uberhaupt per definitie alleen als ideologie (en geen religie)?
Ik zie het als een intolerantie ideologie ja, met religieuze, politieke, juridische, bestuursvormige aspecten.
quote:
Dat is niet helemaal waar. Als jij meent dat volgens de wikipedia definitie Islamisering betekent een stijgend aantal Moslims in de Nederlandse samenleving heb je dus ook met die aanwezigheid van die (gematigde) Moslims een probleem. Aangezien hun aanwezigheid, ookal zijn ze gematigd in jouw ogen, alleen al ervoor zorgt dat de Islamisering toeneemt.
Je probeert me weer in een hoekje te duwen he? Laat ik het zo zeggen, ik ken nu al meer moslims dan jij ooit in je hele leven zult ontmoeten.
Met moslims is niks mis mee. Ik zou prima in een land met 95% moslims kunnen wonen, zolang de intolerante, discriminerende aspecten van de islam maar niet boven water komen. Dat wil zeggen dus: de Koran dient uitgedund te worden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 02:19:42 #108
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79517529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met bang zijn
Ik, en met mij velen andere mensen, hebben geen zin in een intolerantie ideologie die in opkomst is. Verder is het in de islam typische eenzijdige tolerantie. De islam schrijft andere rechten toe aan niet-moslims, maar zelf worden er buiten de moslimwereld wel overal moskeen gebouwd. Hypocriet toch?
Tevens is islam niet louter een religie, maar kent ook politieke en juridische aspecten. Oppassen dus voor landen. Moslimlanden hebben zelf ook moeite om de politieke kant van de islam tegen te houden (kijk naar Iran bijvoorbeeld). Laat staan hoe we daar in Europa, waar de meeste mensen naief zijn, om moeten gaan en in de toekomst om zullen moeten gaan.
waar heeft het dan wel mee te maken..?

waarom is de islam een intolerante ideologie(wat opzichzelf al een hele discussie is waarschijnlijk)..?
maargoed, ik snap werkelijk niet wat er mis is met het bouwen van moskeeen in een land als Nederland.
bovendien zie ik geen enkele aanwijzing dat de politieke kant van de islam zich in Nederland bevind.
ik kan persoonlijk geen enkele aanwijzing verzinnen die aangeeft dat Nederland aan het islamiseren is ik zou eerder zeggen dat Nederland steeds minder tolerant en gastvrij word misschien zelfs aan het extreem-rechtsiseren is.
pi_79517547
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[1]Haatzaaipreken in moskeeen, [2]gescheiden openbare ruimtes,[3] jihad-export. Ik zou ook de vele moskeeen kunnen noemen, maar ik heb niks tegen religieuze of culturele gebouwen, zolang er maar geen intolerante ideologie gepreekt wordt.
1,2 en 3. Geen zin om er teveel op in te gaan omdat je dan offtopic blijft gaan. Maar wat 1 en 3 betreft kan je makkelijk stellen dat dit niet alleen voor de PVV opgaat maar het klimaat in Nederland al zodanig is veranderd dat o.a. de AIVD erop let wat er gezegd wordt en wanneer men strafbaar is. Gelukkig gaat het om excessen als je het bekijkt in relatie tot de Moskeeen in Nederland en zijn de Moskeeen waar dit voorkwam bekend en op een hand te tellen (niet meer dan 15 schat ik zo en dat is al ruim genomen, op een totaal van -500?-).
quote:
Ik zie het als een intolerantie ideologie ja, met religieuze, politieke, juridische, bestuursvormige aspecten.
Mijn vraag dan wat duidelijker: [1] zie je het als louter een ideologie of ook een religie?
[2] Zie jij "de" Islam wel als religie zonder de politieke kant ervan? (hoewel Moslims de religie beleven en het uiteindelijk aan hen is de religie te interpreteren naar het dagelijkse leven)
[3] Als blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse Moslims niet de politieke kant ervan nastreven, zou je dan niet meer reppen over "de" ideologie maar "de" religie? (dus geen Sharia wetgeving om het land mee te besturen)

Ik zou het waarderen als je er direct op antwoord, ben benieuwd.
quote:
Je probeert me weer in een hoekje te duwen he? Laat ik het zo zeggen, ik ken nu al meer moslims dan jij ooit in je hele leven zult ontmoeten.
Dat betwijfel ik.
quote:
Met moslims is niks mis mee. Ik zou prima in een land met 95% moslims kunnen wonen, zolang de intolerante, discriminerende aspecten van de islam maar niet boven water komen. Dat wil zeggen dus: de Koran dient uitgedund te worden.
Kan je niet op mijn stuk ingaan? Jij stelt zelf "de" Islam gelijk aan het percentage Moslims in een land, of niet? Je verwijst maar al te graag naar Nigeria, dus ik probeer helemaal niemand in een hoek te duwen. Anders zou de hele waarschuwing voor de Islamisering in Nederland niet volstaan namelijk. Met andere woorden, de lijn die je aangeeft onder het mom van: "ik waarschuw slechts tegen de ideologie, niet tegen de Moslim daar heb ik niets tegen", is niet zo flinterdun als jij denkt. Zonder de toename maar vooral aanwezigheid van Moslims geen Islamisering, volgens jouw definitie. Hoe gematigd zij ook zijn in het praktiseren. Ik denk dat jij intelligent genoeg ben om dit principe te snappen. Er valt dan wat voor te zeggen dat je, of Geert, al louter met de aanwezigheid van Moslims in Nederland een probleem hebt. Hoe schattig ze ook zijn. Slogans als "minder Islamisering", "tegen Islamisering" zijn dan ook nogal dubbelzinnig en het lijkt er vooral op, onder jouw en Geert's begrip, dat dat betekent "tegen Moslims in Nederland" en/of "minder Moslims in Nederland". Zeker wanneer een Geert constant harde woorden gebruikt als "haatboek", "pedofiel van een Profeet", etc. Dat is zeer gevaarlijk.

1 tip van mij, zoals jij ook een tip anders iemand anders gaf mbt Nigeria en Islamisering: misschien moet je je definitie van "de" Islam heroverwegen, en dat uiteindelijk aan Moslims overlaten en hoe zij ermee omgaan in hun dagelijks leven in de Nederlandse samenleving.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aloulou op 24-03-2010 02:30:28 ]
pi_79517569
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:19 schreef inZanity het volgende:

[..]

waar heeft het dan wel mee te maken..?

waarom is de islam een intolerante ideologie(wat opzichzelf al een hele discussie is waarschijnlijk)..?
maargoed, ik snap werkelijk niet wat er mis is met het bouwen van moskeeen in een land als Nederland.
Waarom mogen in het land van de islam, Saoedi-Arabie, geen kerken en synagogen worden gebouwd? Waarom hebben niet-moslims in de islamitische ideologie andere rechten dan moslims? Terwijl buiten de moslimwereld wel overal moskeen worden gebouwd. Dat is toch niet eerlijk?
quote:
bovendien zie ik geen enkele aanwijzing dat de politieke kant van de islam zich in Nederland bevind.
ik kan persoonlijk geen enkele aanwijzing verzinnen die aangeeft dat Nederland aan het islamiseren is ik zou eerder zeggen dat Nederland steeds minder tolerant en gastvrij word misschien zelfs aan het extreem-rechtsiseren is.
De islam wil je geen extreem-rechtse ideologie noemen? Dat niet-moslims andere rechten hebben dan moslims noem je niet extreem-rechts? Een ideologie uit Duitsland in de vorige eeuw deed ook zo iets, maar dan met Ariers en niet-Ariers.

Of je nou aan een christen, een jood, een boeddhist, een hindoe of een atheist vraagt....allemaal wijzen de islam aan als gewelddadigste en meest intolerante ideologie. Het is echt niet zo dat Nederlanders intolerant zijn, vanuit meerdere perspectieven wordt de islam als een intolerante en gewelddadige ideologie aangeduid. Dat zegt toch wel wat? Waarom gaat niemand tekeer tegen het boeddhisme bijvoorbeeld?

Als land moet je alle mensen en levensbeschouwingen tolereren, inderdaad zoals je aangeeft. Waarom doen die niet-moslimlanden dat niet? Waarom worden in landen als iran, Afghanistan, Pakistan niet-moslims per wet gediscrimineerd? Waarom mogen in Marokko Shia moslims en christenen niet aan bekering doen?
pi_79517628
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:25 schreef Aloulou het volgende:

[..]

1,2 en 3. Geen zin om er teveel op in te gaan omdat je dan offtopic blijft gaan. Maar wat 1 en 3 betreft kan je makkelijk stellen dat dit niet alleen voor de PVV opgaat maar het klimaat in Nederland al zodanig is veranderd dat o.a. de AIVD erop let wat er gezegd wordt en wanneer men strafbaar is.
En waardoor komt dat? Dat komt door de invloed van o.a. Pim-Fortuyn en de PVV. Of denk je als GL aan de macht is, dat er dan alerter wordt gelet op extremisme?
quote:
Gelukkig gaat het om excessen als je het bekijkt in relatie tot de Moskeeen in Nederland en zijn de Moskeeen waar dit voorkwam bekend en op een hand te tellen (niet meer dan 15 schat ik zo en dat is al ruim genomen, op een totaal van -500?-).
Wat wil je zeggen door telkens te benadrukken dat het om excessen gaat? Elke randebiel beseft dat. Kom liever met diepere argumenten.
quote:
Mijn vraag dan wat duidelijker: [1] zie je het als louter een ideologie of ook een religie?
Ideologie. Omdat het tevens politieke, bestuursvormige, juridische etc. etc. aspecten heeft.
quote:
[2] Zie jij "de" Islam wel als religie zonder de politieke kant ervan? (hoewel Moslims de religie beleven en het uiteindelijk aan hen is de religie te interpreteren naar het dagelijkse leven)
Nee. Kijk in de Koran. Daar wordt niet louter over (spiritueel) geloof gesproken.
quote:
[3] Als blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse Moslims niet de politieke kant ervan nastreven, zou je dan niet meer reppen over "de" ideologie maar "de" religie? (dus geen Sharia wetgeving om het land mee te besturen)
Denk je dat alle moslims in Afghanistan of Pakistan de sharia zo graag willen. Oók in die landen is slechts een klein percentage voor de sharia. Maar ondanks dat heerst daar toch de sharia. Dit komt omdat de extremisten het voor het zeggen hebben. Gematigden kunnen doen wat ze willen, extremisten houd je niet tegen. In Turkije en Marokko worden bijvoorbeeld ook aanslagen door extreme moslims gepleegd. Als die ideologie in Europa blijft groeien, kan jij dan garanderen dat Europa gevrijwaard blijft van islamitisch extremisme?
Met andere woorden: er kunnen nog zoveel gematigde moslims zijn, en dat waardeer ik. Maar de extremisten laten hun sporen na. En gezien het extremisme dat uit de islam wereldwijd voortkomt, is dat heel wat (in negatieve zin).
quote:
Dat betwijfel ik.
Ik woon in Amsterdam, waar veel moslims wonen. Heb een grote kennissenkring (moet ook wel gezien de carriere die ik op wil). Ken ook veel moslims dus. Van liberale, tot gematigde, tot de iets extremere.

Kan je niet op mijn stuk ingaan? Jij stelt zelf "de" Islam gelijk aan het percentage Moslims in een land, of niet?[/quote] De islam in de zin van het aantal gelovigen. Als ik over "de grootte van de islam" praat in een land, gebruik ik meestal het woord moslimpercentage.
quote:
Je verwijst maar al te graag naar Nigeria, dus ik probeer helemaal niemand in een hoek te duwen.
Zeker. Omdat het daar totaal misgaat tussen de islam vs. een andere cultuur. I.p.v. Nigeria zou ik zo uit m'n blote hoofd een paar andere landen kunnen opnoemen waar het misgaat tussen de islam vs. andere culturen: Thailand, Rusland, Israel, Filipijnen, India, Indonesie etc.
Het valt een beetje op dat de islam praktisch gezien met elke andere cultuur op de wereld in conflict is he?
quote:
Anders zou de hele waarschuwing voor de Islamisering in Nederland niet volstaan namelijk. Met andere woorden, de lijn die je aangeeft onder het mom van: "ik waarschuw slechts tegen de ideologie, niet tegen de Moslim daar heb ik niets tegen", is niet zo flinterdun als jij denkt. Zonder de toename maar vooral aanwezigheid van Moslims geen Islamisering, volgens jouw definitie. Hoe gematigd zij ook zijn in het praktiseren. Ik denk dat jij intelligent genoeg ben om dit principe te snappen. Er valt dan wat voor te zeggen dat je, of Geert, al louter met de aanwezigheid van Moslims in Nederland een probleem hebt. Hoe schattig ze ook zijn. Slogans als "minder Islamisering", "tegen Islamisering" zijn dan ook nogal dubbelzinnig en het lijkt er vooral op, onder jouw en Geert's begrip, dat dat betekent "tegen Moslims in Nederland" en/of "minder Moslims in Nederland". Zeker wanneer een Geert constant harde woorden gebruikt als "haatboek", "pedofiel van een Profeet", etc. Dat is zeer gevaarlijk.
Goed punt. Snap je dan ook niet dat de gewelddadige teksten in de Koran ronduit gevaarlijk zijn? Want zij inspiren bepaalde moslims wel degelijk aan tot het doen van de meest verschrikkelijke dingen. Wanneer die teksten uit de Koran worden geschrapt, zal Wilders ongetwijfeld zijn toon matigen.

Snap je nou, aan je had van je eigen voorbeeld, hoe gevaarlijk teksten kunnen zijn die kunnen aanzetten tot haat, geweld, minachting en intolerantie jegens andere mensen?
quote:
1 tip van mij, zoals jij ook een tip anders iemand anders gaf mbt Nigeria en Islamisering: misschien moet je je definitie van "de" Islam heroverwegen, en dat uiteindelijk aan Moslims overlaten en hoe zij ermee omgaan in hun dagelijks leven in de Nederlandse samenleving.
Ik weet heel goed hoe moslims zich gedragen in de Ned. samenleving. Kort gezegd wilen de iets extreme moslims van Nederland een moslimstaat maken. Liberale moslims zijn nogal modern en met hen kan je prima discussieren over de islam. Op de punten m.b.t. eenzijdige tolerantie in de islam geven ze me soms zelfs gelijk. Als ik over de Koran praat worden ze niet boos, maar geven ze zelfs toe dat niet alles wat in de Koran staat vredelievend bedoeld is. De gematigde moslims, zoals je die vooral op o.a. Fok! vindt (voorzover ik daarover kan oordelen), staan tussen die 2 groepen.

Ik zie ernaar uit om morgen op je reactie te reageren

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 24-03-2010 02:58:14 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 02:59:43 #112
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79517652
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

De islam wil je geen extreem-rechtse ideologie noemen? Dat niet-moslims andere rechten hebben dan moslims noem je niet extreem-rechts? Een ideologie uit Duitsland in de vorige eeuw deed ook zo iets, maar dan met Ariers en niet-Ariers.

Of je nou aan een christen, een jood, een boeddhist, een hindoe of een atheist vraagt....allemaal wijzen de islam aan als gewelddadigste en meest intolerante ideologie. Het is echt niet zo dat Nederlanders intolerant zijn, vanuit meerdere perspectieven wordt de islam als een intolerante en gewelddadige ideologie aangeduid. Dat zegt toch wel wat? Waarom gaat niemand tekeer tegen het boeddhisme bijvoorbeeld?

Als land moet je alle mensen en levensbeschouwingen tolereren, inderdaad zoals je aangeeft. Waarom doen die niet-moslimlanden dat niet? Waarom worden in landen als iran, Afghanistan, Pakistan niet-moslims per wet gediscrimineerd? Waarom mogen in Marokko Shia moslims en christenen niet aan bekering doen?
nee ik noem de islam geen extreem-rechtse ideologie.
de islam sluit echter niemand uit, dat jij daar anders over denkt moet jij weten maar ik heb tot op heden nooit vernomen dat dat ook daadwerkelijk zo is.
een vergelijking met nazi-Duitsland(want ik ga er van uit dat je daar op doelt) vind ik al helemaal ver gaan.

jij beweet dat vanuit meerdere hoeken de islam word aangewezen als een gewelddadige en intolerante ideologie, juist dat zie ik ook om mij heen ook gebeuren en dat is een zeer kwalijke zaak.
waarom niemand tegen het boeddhisme tekeergaat is weer een hele andere discussie, feit is echter wel dat het boeddhisme in veel kleinere getalen aanwezig is.
en dat de moslims en de islam in zijn geheel als zondebok worden aangewezen in dit land wil natuurlijk nog niet zeggen dat iedere moslim per definite slecht is.

je hebt het vooral in je laatste stuk maar ook in mindere mate bij je andere punten vooral over andere landen kortom: een ver van je bed show.
want het is voor mij nog steeds niet duidelijk wat in dit land nou zo duidelijk aangeeft dat dit land aan het islamiseren is en wat daar nou de eventuele nadelen van zijn.
  woensdag 24 maart 2010 @ 03:03:39 #113
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79517663
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom mogen in het land van de islam, Saoedi-Arabie, geen kerken en synagogen worden gebouwd? Waarom hebben niet-moslims in de islamitische ideologie andere rechten dan moslims? Terwijl buiten de moslimwereld wel overal moskeen worden gebouwd. Dat is toch niet eerlijk?
[..]

we hebben het hier toch over Nederland waar we de godsdienst van vrijheid kennen.
en dat is iets wat je absoluut moet koesteren.
wanneer er dus behoefte is aan een moskee zou ik niet weten waarom die er niet zou mogen komen.
pi_79517735
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:50 schreef Zienswijze het volgende:

Wat wil je zeggen door telkens te benadrukken dat het om excessen gaat? Elke randebiel beseft dat. Kom liever met diepere argumenten.
Excessen maakt duidelijk dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse Moslims niet tot die ideologische haattrekjes behoort die jij definieert als Islamisering. Met andere woorden, in dit specifieke geval (je voorbeelden) draagt de overgrote meerderheid van de Moslims in Nederland niet bij tot Islamisering, volgens je eigen definitie. Tenzij alleen hun aanwezigheid al genoeg is en in dat geval ligt het probleem bij vooral jouw definitie.
quote:
Ideologie. Omdat het tevens politieke, bestuursvormige, juridische etc. etc. aspecten heeft.
Omdat het ook politieke/juridische aspecten bevat zie je het alleen als ideologie, als niet-Moslim welteverstaan die de Islam interpreteert en vervolgens op zijn interpretatie ervan de Nederlandse Moslim afrekent (die er wellicht zaken anders interpreteert). Maar dit trekje zie je vooral bij Wilders en co, zoals in je volgende reply duidelijk wordt.
quote:
Nee. Kijk in de Koran. Daar wordt niet louter over (spiritueel) geloof gesproken.
Ik stelde: "Zie jij "de" Islam wel als religie zonder de politieke kant ervan?". Jij stelt ondubbelzinnig nee, kijk in de Koran. Het hele punt is: jij als niet-Moslim gaat er niet over hoe Moslims hun Koran interpreteren naar de dag van vandaag. Met andere woorden: zolang de overgrote meerderheid van de Nederlandse Moslims niet de politieke kant van de Islam nastreeft (sharia wetgeving) kan je uberhaupt niet alleen over "de ideologie" van de Islam praten wanneer je het over "Islamisering in Nederland hebt" en dus Nederlandse Moslims bedoelt. Jij doet dit wel, en Geert ook, en daarmee schets een vals beeld van de Nederlandse Moslims. Tot noch toe kan je stellen dat uit niets blijkt dat Moslims in Nederland ook maar enig initiatief hebben genomen om de "politieke kant" erdoorheen te drukken. Het is dan ook vooral jammer dat je op mijn derde vraag niet reageerde.
quote:
Denk je dat alle moslims in Afghanistan of Pakistan de sharia zo graag willen. Oók in die landen is slechts een klein percentage voor de sharia. Maar ondanks dat heerst daar toch de sharia. Dit komt omdat de extremisten het voor het zeggen hebben. Gematigden kunnen doen wat ze willen, extremisten houd je niet tegen. In Turkije en Marokko worden bijvoorbeeld ook aanslagen door extreme moslims gepleegd. Als die ideologie in Europa blijft groeien, kan jij dan garanderen dat Europa gevrijwaard blijft van islamitisch extremisme?

Dit is een andere discussie en je argumentatie zit vol met gaten hier en populistische nonsens. Ook zit het vol met aannames die je eerst hard moet maken. Je gaat Afghanistan en Pakistan, duizenden kilometers verderop en met een totaal andere geschiedenis en sociaal-economische verhouding, vergelijken met Nederland? Om nog maar te zwijgen over de vraag (net zoals de excessen in een paar Moskeeen) welke "ideologie" van de Islam in Nederland aan invloed wint. Ik had het over Wilders en dat als je, zoals hij doet, tegen "Islamisering van Nederland strijdt" je volgens zijn en jouw definitie gewoon een groot probleem hebt met alleen al de aanwezigheid van de naar schatting (op etnische achtergrond) een miljoen Nederlandse Moslims. Ongeacht hun visie op de Islam. Als je zo star blijft vasthouden, zoals ik eerder in deze post aangaf, aan jouw definitie van Islam (als niet Moslim), de Koran en het alleen maar als ideologie wil definieren kan je niet anders dan concluderen dat je constante waarschuwingen aan het adres van Islamisering in Nederland betekent dat je feitelijk tegen de aanwezigheid van Moslims in Nederland waarschuwt (en dus ook al je vrienden zoals je aangeeft).
quote:
Ik woon in Amsterdam, waar veel moslims wonen. Heb een grote kennissenkring (moet ook wel gezien de carriere die ik op wil). Ken ook veel moslims dus. Van liberale, tot gematigde, tot de iets extremere.

[quote]Op woensdag 24 maart 2010 02:50 schreef Zienswijze het volgende:
Zeker. Omdat het daar totaal misgaat tussen de islam vs. een andere cultuur. I.p.v. Nigeria zou ik zo uit m'n blote hoofd een paar andere landen kunnen opnoemen waar het misgaat tussen de islam vs. andere culturen: Thailand, Rusland, Israel, Filipijnen, India, Indonesie.
Het valt een beetje op he dat de islam praktisch gezien in conflict is met elke andere cultuur op de wereld?
[..]
Het valt op, zeker. Nu nog de analyse, inhoudelijk gezien, waar het aan zou liggen in alle individuele gevallen. Heb jij je hieraan ook gewaagd? Buiten de observatie "dat het allemaal Moslims zijn". Buiten overeenkomsten zijn er ook (grote) verschillen namelijk qua geschiedenis, geografie, politiek etc. Daarnaast zijn er ook landen aan te geven waar het wel goed gaat tussen de verschillende groepen die samenleven, denk aan: Tanzania, Ethiopie, Rwanda en Ghana bijvoorbeeld. Landen met een gemengde bevolking en waar het stukken stabieler is (met uitzondering van rwanda in de jaren 90) dan andere landen als Angola, Congo en/of Zuid/West-Soedan. En zijn er in de landen die je noemt genoeg zaken aan te geven waar het overduidelijk gaat om een politiek conflict.
quote:
Goed punt. Snap je dan ook niet dat de gewelddadige teksten in de Koran ronduit gevaarlijk zijn? Want zij inspiren bepaalde moslims wel degelijk aan tot het doen van de meest verschrikkelijke dingen. Wanneer die teksten uit de Koran worden geschrapt, zal Wilders ongetwijfeld zijn toon matigen.
Deze retoriek klinkt vooral leuk, maar meer ook niet. Onzin omdat dit niet actueel is in Nederland en de Moslims hier. Of gaan we over Pakistan discussieren en wat ze daar doen met de Koran in de hand? In dat geval moet je maar een nieuwe topic starten.
Blijkbaar kunnen Nederlandse Moslims heel goed omgaan met deze verzen in de Nederlandse context, of zie jij dat er hier maandelijks iemand wordt omgelegd met de Koran in de hand? Geen schrappen voor nodig dus, wat al veel te simplistisch is voorgesteld. Het gaat erom hoe je ermee omgaat, dus dat hele Donald Duck verhaal kan de deur uit.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:07:42 #115
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79519764
quote:

[..]

Kun je werkelijk NIETS anders dan Wilders' praatjes 1 op 1 reproduceren?
pi_79519834
Goed betoog Aloulou!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:36:36 #117
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79520531
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Pas vanaf dat moment is het gerechtvaardigd kritische kanttekeningen te plaatsen.
Beslist niet eerder.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_79521240
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Pas vanaf dat moment is het gerechtvaardigd kritische kanttekeningen te plaatsen.
Beslist niet eerder.
Want de kritische kanttekeningen worden nu niet geplaatst. Nee zeker niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79521308
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:33 schreef dramatiek het volgende:

[..]

An effort by a small Religious Right group to circulate rumors that First Lady and Senate candidate Hillary Rodham Clinton is a lesbian fell flat in September after the national news media declined to pick up the story.

The Christian Action Network (CAN), a Religious Right group based in Forest, Va., held a press conference in New York City Sept. 7 to announce plans to place ads in the New York media suggesting that Clinton is gay. The organization freely admitted that it had no hard evidence for the allegation but cited ongoing "rumors."

Americans United, which has monitored CAN for the past 11 years, said the action was a typically sleazy move by the group and its president, Martin Mawyer, a former employee of the Rev. Jerry Falwell's now-defunct Moral Majority.

"The Christian Action Network's rhetoric is so extreme that people may be tempted to dismiss the entire organization as a joke," said Barry W. Lynn, executive director of Americans United. "But there's nothing funny about hatemongering. Religious groups should elevate political discourse, not drag it down into the gutter. I call on all responsible Christian leaders to condemn this organization's vitriol and smear tactics."

Waarom zou je naar zo'n club radicalen toe gaan om er samen een film mee te maken als het je niet te doen is om de moslims/Islam maar alleen om enkelingen die problemen maken in NL. Niet echt een geschikte keuze.
Tis de moeite waar om dat hele netwerk eens goed te bekijken. Als je zoekt naar de oprichter van CAN kom je bij een paar akelig vrienden uit waarvan de US commentaren uiteenlopen van:

" Robert Spencer and his Christian supremacist friends. *rollseyes* Spencer is without a doubt a Christian supremacist as well. Read his writings on the Crusades."

tot

Martin Mawyer and CAN really are a scary Christian organization, who, if they had their way would implement a theocratic vision in the United States.

Nog wat aanvullende info over Spencer (en Wilders)

Spencer really should go through our website, especially the articles relating to him. He will see that all we do is report the facts — his instances of Islamophobia and anti-Muslimism. Like when he joined the genocidal Facebook group which called for the reconquista of modern day Turkey and its transformation through ethnic cleansing of the whole peninsula; driving out its Muslim Turkish inhabitants and replacing them with Christians.

We don’t have time to go through a detailed list of the odious friends and individuals of a very anti-Muslim bent that Spencer calls allies, but they include: Michelle Malkin of In Defense of Internment fame, Geert Wilders a neo-Fascist European politician (though Spencer thinks he is not a “genuine” neo-fascist) who wants to ban the Qur’an, Muslim immigration and deny religious freedom to Muslims, Serge Trifkovic one of the leaders of the Bosnian Serbs during the ethnic cleansing of Bosnian Muslims, the Gates of Vienna website which advocates an end to Muslim immigration and the dominance of the original indigenous White Europeans, and more. One day we will list all his buddies but just this small oeuvre should be a chilling reminder of who Spencer is: a biased, self proclaimed scholar who does not view Islam from a dispassionate and objective lens

twee vriendjes:

[ afbeelding ]

Thumbs op voor Wilders. Lekker transparant

Wilders gaat dus in zee met mensen die een genocide willen op Turken. Weten we dat ook weer..
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:19:00 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79521931
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:23:09 #121
248844 Bowlingbal
pi_79522119
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)re_film__.html?p=2,1

Heeft heeft al afgezegd.
quote:
Hij heeft informatie gekregen dat president Martin Mawyer van het Christian Action Network (CAN) gezegd zou hebben dat homo's een enge ziekte hebben.
Hij heeft dit topic gelezen

Serieus, als users hier al zo snel dat soort informatie naar voren kunnen krijgen, had Wilders dan van te voren, voordat hij deze film ging maken, niet zo'n eenvoudige check kunnen doen?
(De 16e post al: Wilders-film op 1 mei in première )
- Donald Love
pi_79522208
Wilders heeft deze film niet zelf gemaakt. Hij heeft er alleen aan meegewerkt (in de vorm van een interview).
Allah Al Watan Al Malik
pi_79522215
Inmiddels heeft ie aangegeven dat hij er niet heen gaat vanwege de vermeende anti-homo uitspraken.

Opzich goed van hem, al had ie met een beetje googlen die beslissing al eerder kunnen nemen.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:27:29 #124
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_79522280
Krijg Wilders nu behalve Nederlandse moslims ook het echte Al Quida kwaad ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_79522304
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Krijg Wilders nu behalve Nederlandse moslims ook het echte Al Quida kwaad ?
Heeft Wilders ooit echt Nederlandse moslims kwaad gekregen dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_79522417
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heeft Wilders ooit echt Nederlandse moslims kwaad gekregen dan?
Al die anti-Wilders hyves, daar zullen vast ook wel echte Nederlandse moslims tussen zitten.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79522491
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Al die anti-Wilders hyves, daar zullen vast ook wel echte Nederlandse moslims tussen zitten.
Ik heb het over het "echte" leven - natuurlijk. Anonimiteit en boosheid gaan goed samen. Je zou nog kunnen stellen dat de aangiftes tegen hem een vorm van boosheid met zich meedragen. Maar van echte "volkswoede" onder de moslims in Nederland lijkt geen sprake. Zelfs na Fitna was er niets daarvan te zien.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 11:01:04 #128
8781 crew  Frutsel
pi_79523549
Nou... slotje dan maar
de premiere gaat niet door
pi_79523646
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:01 schreef Frutsel het volgende:
Nou... slotje dan maar
de premiere gaat niet door
De premiere gaat wel door, maar dan zonder de "ster" zelf
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 11:05:00 #130
8781 crew  Frutsel
pi_79523723
quote:
Premiere Wildersfilm gaat niet door
De première van een Amerikaanse film over Geert Wilders is afgeblazen. Het bezoek van Wilders aan Los Angeles is daarmee ook van de baan.

De bedoeling was dat de PVV-leider 1 mei aanwezig zou zijn bij de première van 'Geert Wilders' Warning to the West'. Maar de organisator van de première, Robert Spencer, kondigt op zijn site aan ervan af te zien.

Aanleiding voor de afzegging is een artikel in De Pers. De krant wees Spencer erop dat een van de producenten, het Christian Action Network (CAN), in het verleden homo's onder meer heeft uitgemaakt voor 'perverselingen' die 'smerige seksziekten verspreiden'. De actiegroep ontkent in de krant, maar De Pers verwijst naar brieven uit eind jaren negentig en begin deze eeuw. De brieven zijn door voorzitter van de actiegroep Martin Mawyer ondertekend.

Geert Wilders liet woensdag weten niet te weten wie hij moet geloven. Om te vermijden dat er een indruk zou kunnen ontstaan dat hij het met dergelijke uitspraken eens is, heeft hij in ieder geval besloten niet naar de première te gaan. Ondertussen is de hele bijeenkomst dus geschrapt.
Rechten van alle mensen

Op zijn website jihadwatch.com schrijft Spencer dat hij niet de indruk wil wekken dat Geert Wilders of zijn Freedom Defense Initiative het met de uitspraken van Mawyer eens zijn. Spencer benadrukt dat hij en Wilders voor de rechten van alle mensen staan.

De film heet Islam Rising: Geert Wilders’ Warning to the West en is geproduceerd door het Amerikaanse bedrijf PRB Films, in samenwerking met het Christian Action Network (CAN). Zij maakten eerder de documentaire Homegrown Jihad.

Wilders zei het ‘een hele eer’ te vinden dat hij onderwerp is van een film. Met wat hij er al van gezien heeft, ‘is niks mis’, zegt hij op zijn site. ‘Het is mijn boodschap.’

De documentaire bevat een interview met Wilders, beelden van toespraken die hij heeft gehouden tijdens zijn reizen naar Amerika en fragmenten van eerdere tv-interviews met hem. Daarin zegt hij onder meer: ‘De islam is het communisme van nu.’

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 24-03-2010 11:12:45 ]
pi_79523899
quote:
Om te vermijden dat er een indruk zou kunnen ontstaan dat hij het met dergelijke uitspraken eens is, heeft hij in ieder geval besloten niet naar de première te gaan.
Ja hoor, omdat je naar een premiere van een film over heel iets anders gaat, zou het kunnen lijken alsof je wat tegen homo's hebt? Slechtste smoes ooit. Hij wil z'n gezicht gewoon niet laten zien.
pi_79531085
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nederlandse Moslims zijn vooral al gewend aan hem en hebben inmiddels wel wat weerstand opgebouwd, zoals we zagen na "de film" fitna en de reacties daarop maar ook vaker meemaken wanneer Geert hun boek vergelijkt met Mein Kampf of de profeet met een hitler. Wat dat betreft lijkt een miniem deel van Geert's sympathisanten echter wel steeds meer te schuimbekken wanneer het Moslims betreft en kunnen zij zich ook niet inhouden tegenover politici van Islamitische komaf (zoals die man van de Nederlandse Moslim partij) en/of winkeliers in Almere die toevallig verkeerde posters ophangen en worden bedreigd. Zou het in de aard van het beestje zitten of wellicht met de retoriek te maken hebben van de blonde aanvoerder dat ertoe bijdraagd dat hij dit soort mensen aantrekt en zij toch dat onderscheid niet direct zien tussen de "ideologie" en de "schattige Moslim op straat". Misschien zou een volksvertegenwoordiger bij zijn woordkeuzes te raden kunnen gaan, de effecten die dat heeft en of dat nou wel zo verantwoordelijk is. Als je dat oorzaak en gevolg toch zo graag toepast op "de Islamitische ideologie" en excessen van zijn aanhangers mag je dat ook best bij je eigen woorden doen en excessen van sympathisanten waarin een trend waarneembaar is.

PS: Het is natuurlijk slim en een goede zet niet naar die premiere te gaan en te voorkomen dat je met total freaks als die Mawyer wordt gezien.
pi_79531433
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ah spencer ziet ervan af. Jammer genoeg ziet hij niet af van andere kwalijke zaken.He's a super freak, super freak.

http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79531993
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:09 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ja hoor, omdat je naar een premiere van een film over heel iets anders gaat, zou het kunnen lijken alsof je wat tegen homo's hebt? Slechtste smoes ooit. Hij wil z'n gezicht gewoon niet laten zien.
Meer om associaties te voorkomen met een groepering die qua fundamentalistische opvattingen niet onder doet voor de groep die hij bekritiseert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_79533393
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:09 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Moet bekennen dat ik Wilders hierin wel gelijk moet geven. Maar goed, het is alweer duidelijk wie Wilders' vrienden zijn in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')