dat!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je daar met behulp van een deksel een oven van maakt?
Haha, dank je! Het voelt net echtquote:Op maandag 22 maart 2010 13:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, nog welkom terug Anna! Fijn dat je het fijn hebt gehad.
En wat staat je nieuwe bril je leuk!
Nee, geen crackers toch, was vandaag maar 100 gram af, dus het stabiliseert zich vanzelf al en lijstje van vandaag is inderdaad aan de karige kant, maar grote kans dat ik ergens nog 1 of meerdere T's tussenprop, maar die vind ik altijd zo moeilijk te plannen. Zal iig een handje noten nemen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nieuwe bril, Anna? Zieeeen! En welkom terug, ik word jaloers van je vakantieverhalen![]()
Cootje, toch maar geen crackers toevoegen? Het lijkt altijd zo weinig zo, maar het valt vast best mee!
Gedaanquote:Op maandag 22 maart 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je daar met behulp van een deksel een oven van maakt?
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:00 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet bijgelezen, dus ik kom even binnenvallen, want ik wil graag vertellen hoe fantastisch het was in Andalusie!We zaten in een hotelletje aan het strand in de buurt van Malaga en dat bleek een heel leuk, niet al te toeristisch, stadje te zijn met lekkere restaurantjes/tapasbarren en een paar gezellige kroegen. Cultureel was er niet zo heel veel te beleven, daarvoor zijn we naar Granada (Alhambra
) en Sevilla gegaan.
Sevilla was maar 1 dagje en dat is eigenlijk net te kort om de sfeer echt goed te kunnen proeven, dus ik ga nog wel een keertje terug. We hadden fietsen gehuurd (aanrader!) en zijn de hele stad doorgecrosst, dan kom je ook op de wat minder geijkte plekjes. Hoogtepunten waren natuurlijk de kathedraal en het Real Alcazar, echt prachtig! Wanneer en hoelang gaan je moeder en jij eigenlijk?
En verder was het een groot genieten: ontbijten bij het lokale bakkertje, uitgebreid lunchen, om 23.00 de stad in voor tapas en drankjes en natuurlijk de Andalusische zon.
On topic: en ik was ook nog eens een halve kilo afgevallen(mede dankzij de zenuwen voor de vlucht)
Dat ja!quote:
Ik doe nu een dappere poging om 10 topics terug te lezen: ik zit nog niet zo in de werk-modus.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat ja!
Verder heb ik totaal niet bijgelezen en aangezien ik volgens mij vier hele topics heb gemist, ga ik het ook niet meer proberen.
quote:Op maandag 22 maart 2010 14:39 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik doe nu een dappere poging om 10 topics terug te lezen: ik zit nog niet zo in de werk-modus.
Ik had een hele leuke bril, maar dat was lang lang geleden, heb nu alleen de foto nog...quote:Op maandag 22 maart 2010 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Toen ik mijn nieuwe bril had, hadden mensen soms écht niet door dat ik daarvoor nooit een bril op had!!![]()
Dus blijkbaar staat die nieuwe bril je gewoon retegoed Anna
Oh leuk! Echt een memorabele dag! Trek je ook iets feestelijks aan?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:39 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, voor de laatste keer contact gehad met het secretariaat van mijn studie; mijn scriptiebegeleider is naar alle waarschijnlijkheid niet aanwezig bij mn buluitreiking. Nou, ik mis de contactgestoorde man ook niet echtNu leest een docent die wel tof is denk ik een brief voor, ook prima!
Donderdag is het al!!!Ik heb er zo'n zin in, en het water loopt me in de mond als ik me voor probeer te stellen wat ik voor taart ga krijgen
![]()
Een rel?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Veel succeshet was nogal.... heftig af en toe!
Ik ga mn scriptie laten printenDie is helemaal vormgegeven door de vriend van mn moeder, dus straks ligt er echt een mooie scriptie in de kast
Ik heb wat gemompeld richting 't zuiden. Wilde best schreeuwen, maar dat staat zo stom midden op straat.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat klinkt heerlijk, Co!
Wil iemand Limburg ook even vertellen dat het lente is?
Dat heb ik ook gedaan en ik kijk nog steeds met trots ernaarquote:Op maandag 22 maart 2010 14:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Veel succeshet was nogal.... heftig af en toe!
Ik ga mn scriptie laten printenDie is helemaal vormgegeven door de vriend van mn moeder, dus straks ligt er echt een mooie scriptie in de kast
Woensdag en donderdag 19 gradenquote:Op maandag 22 maart 2010 15:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat klinkt heerlijk, Co!
Wil iemand Limburg ook even vertellen dat het lente is?
Ah dan weet je dat je vanaf daar een stuk kunt overslaan! Volgens mij waren de vlagen van verstandsverbijstering zo'n beetje over met het begin van dit topicquote:Op maandag 22 maart 2010 15:20 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hmmm, volgens mij ben ik daar nu net aangekomen: ik las "bitch"![]()
Dan ben ik alweer in Utrecht.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:15 schreef Syrena het volgende:
[..]
Woensdag en donderdag 19 gradenWoensdag meeste kans op zon.
kan ook een gevolg zijn van verstoorde mineralenhusihouding in je spieren. lijkt me niet eens zo'n gekke oorzaak als je recent veel gezweet hebt bijvoorbeeld door veel te fietsenquote:Op maandag 22 maart 2010 09:49 schreef _Calimero_ het volgende:
Mogguh!
Ik heb nu al een week allemaal van die 'stress' verschijnselen: trillende spiertjes bij mijn ogen of mond, veel sneller/vaker hoofdpijn dan normaal, alleen heb ik niet echt stress![]()
In ieder geval vannacht even goed lang geslapen![]()
En gisteravond wilde ik eigenlijk nog koekjes bij de winkel gaan halen, maar heb ik niet gedaan, en vanochtend werd ik ook wakker met zin in zoetigheidMaar nu heb ik 2 pistoletjes met ei/kaas & ei/filet A gegeten. Nu zit ik zo vol dat er nog geen pepermuntje bij zou passen
Ik wil nog steeds best mijn oude syntaxboek aan je lenen, ik vond dat heel duidelijk. Zal ik m naar je opsturen? Wil m wel ooit weer terug graag...quote:Op maandag 22 maart 2010 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond Leiden wel een beetje een ballen-stadvind Nijmegen dan ook echt veel leuker, maar da's dan ook echt het andere uiterste
bijna geen corporale meuk
hoe ik Syntax door ga krijgen weet ik nog nietik ben niet dom en/of debiel, maar de manier van vragen vind ik heel naar
oh, en mijn docente is Helen de Hoop, die vindt dat 'Hun hebben' moet kunnen
het gaat niet om een actieve redenatie, het gaat om dat dat een efficiente omgeving is waardoor de constructie een goede overlevingskans heeft. in sociolinguistiek gaat het meestal helemaal niet om bewuste redeneringen en keuzes, maar juist om de onbewuste.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de redenering erachter (dat het efficiënter is om 'hun' te zeggen omdat dan meteen duidelijk is dat je naar mensen verwijst) wel debiel. Net alsof de gemiddelde straattokkie op die manier redeneert.
werkt dat ook met glossen en informatie over zaken als Head Initial, Head Final, X-bar, etc.?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds best mijn oude syntaxboek aan je lenen, ik vond dat heel duidelijk. Zal ik m naar je opsturen? Wil m wel ooit weer terug graag...
eens! ze had compleet gelijk, en kreeg geen moment de kans om haar beginstandpunt te verduidelijken, vervolgens kreeg plasterk steeds het woord van van Nieuwkerk die er geen drol van snapte en voila, een mislukte discussie over appels en peren.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik vond het juist irritant dat (wie was het ook alweer) weigerde te luisteren naar wat ze zei.
Zo hadden ze het over twee verschillende dingen en was het een zinloze discussie.
Allemaal leuk en aardig, mevrouw de linguist...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het gaat niet om een actieve redenatie, het gaat om dat dat een efficiente omgeving is waardoor de constructie een goede overlevingskans heeft. in sociolinguistiek gaat het meestal helemaal niet om bewuste redeneringen en keuzes, maar juist om de onbewuste.
als in: als je hun hebben zegt is de kans op verwarring erg klein, er ontstaan dus wijnig dubbelzinnige situaties en je hoeft niet vaak extra uitleg te geven, dat is efficient. mensen onthouden dat (onbewust) en blijven het toepassen. als een constructie heel inefficient is gaan mensen een andere oplossing zoeken om hetzelfde te zeggen, ook onbewust. je kan dus beter andersom redeneren: hun hebben verdwijnt niet, ondanks de sterke normatieve afkeuring, omdat het werkt...
hm, nee, niet echt, denk dat het meer basic syntax is die je vorig semester had... sorry! het heet analyzing sentences van Burton Roberts.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
werkt dat ook met glossen en informatie over zaken als Head Initial, Head Final, X-bar, etc.?
Zo ja, dan zou ik het wel willen lenen, tenzij ik het zelf ergens kan bestellen/vinden. Zou je me de titel kunnen doorgeven? Dan kijk ik eerst wel even of ik het ergens kan vinden!
Enneh, weer een 6,8 binnen voor een essay. Het was een erg moeilijk, grote faal-graad, 75% ofzo had 'm vorig jaar niet in een keer gehaalden wij (samen met studiegenootje gedaan) wel!
whiehoei!
quote:Op maandag 22 maart 2010 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, mevrouw de linguist...
[..]
[..]
Freudian slip, zekerquote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind m zo mooi dat ik m laat staan. als ultieme illustratie dat taalkunde NIKS met spelling te maken heeft. HA
Ik wist dat eerst ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:18 schreef kwakz0r het volgende:
taal is een levend ding... punt.
Pffft, ik zal nog eens een weekeinde de computer niet openslaan...maar goed, nu ben ik weer bij.quote:
Jij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de lurkers.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
verschil tussen prescriptief en descriptief![]()
(kijk mij eens met termen gooien!![]()
)
shit, je hebt me doorquote:Op maandag 22 maart 2010 16:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Jij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de lurkers.
O, wij gaan morgen tm donderdag naar het zuiden! Dat wordt dus zonnejurken meequote:Op maandag 22 maart 2010 15:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan ben ik alweer in Utrecht.![]()
Bedankt Co, ik ben benieuwd of het zuiden je verstaan heeft.
ik zou niet alles in 1 keer perfect willen doen. kies voor één ding. bijvoorbeeld minder vaak zoet beleg....enn als dat goed gaat focusen op volkorenbrood, of minder sap...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:36 schreef P.F het volgende:
O: 2 glazen coolbest multi mild,
2 witte mini pistoletjes, 1 met hagelslag, 1 met hagelslag
1 volkoren boterham met vruchtenhagel
1 espresso (livanto)
T: 1 espresso (livanto)
2 glazen water
L: 3-4 handjes ongezouten amandelen van de turk
1 glas water
en ik zag dat er weer geld op mijn rekening stond dus ik ga boodschappen doen
(Mijn idee: 2 glazen sap hadden ook 1 kunnen zijn, 2x zoet belegomg, mini pistoletje had beter volkoren boterham kunnen zijn maar die liggen al te lang in de vriezer dus die zijn viess
50 gram en 110 kcal per pistoletje, had ze in de koekenpan gedaan met een klein beetje olijfolie. Of is mijn idee te streng
?)
Hmmmm op zich wel redelijk dus? Ik wil het dan meteen 'perfect' doen en dan denk ik bij alles: o nee maar dit kan niet want...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou niet alles in 1 keer perfect willen doen. kies voor één ding. bijvoorbeeld minder vaak zoet beleg....enn als dat goed gaat focusen op volkorenbrood, of minder sap...
bij de supermarkt één appel afwegen en die opeten op weg naar huis, of al in de winkel en dan de sticker alleen laten scannen (of een kilo afwegen en na het wegen er 1 appel uithalen) kan best als je écht honger hebt.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
echt wel honger...
te weinig kwark op vanochtend voor een goede start, maar had haast en kreeg niet meer sneller naar binnen
ja maar dan ga je zwart wit denken, als een van de dingen die je wilt dan niet lukt, dan is meteen je doel niet gehaald/je plan mislukt, en das een grote valkuilquote:Op maandag 22 maart 2010 16:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmmmm op zich wel redelijk dus? Ik wil het dan meteen 'perfect' doen en dan denk ik bij alles: o nee maar dit kan niet want...
etc
Jaquote:Op maandag 22 maart 2010 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja maar dan ga je zwart wit denken, als een van de dingen die je wilt dan niet lukt, dan is meteen je doel niet gehaald/je plan mislukt, en das een grote valkuilbeter realistisch blijven.
Bij honger kun je beter een banaan eten dan een appel.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij de supermarkt één appel afwegen en die opeten op weg naar huis, of al in de winkel en dan de sticker alleen laten scannen (of een kilo afwegen en na het wegen er 1 appel uithalen) kan best als je écht honger hebt.
ja duur he? bleurgh.... ik heb t toen bij kennissen met een drukkerij laten doen, dat scheelde wel. maar ik moest er echt 6 hebben ofzo... 1 voor mn eerste lezer, 1 voor de tweede lezer, 1 voor mezelf, 1 voor ouders en 2 reserve (die zijn inmiddels ook ergens beland...)quote:Op maandag 22 maart 2010 16:54 schreef LadyBlack het volgende:
Scriptie in tweevoud laten printen & inbinden: 75 euro!!!!!!![]()
![]()
als de banaantjes het goed doen dit keer, eet ik er daar wel een van op.. wellicht is de honger al weer gestild tegen de tijd dat ik daar ben..quote:Op maandag 22 maart 2010 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij de supermarkt één appel afwegen en die opeten op weg naar huis, of al in de winkel en dan de sticker alleen laten scannen (of een kilo afwegen en na het wegen er 1 appel uithalen) kan best als je écht honger hebt.
valkuil nummer 2: boodschappen doen met hongerquote:Op maandag 22 maart 2010 16:54 schreef P.F het volgende:
[..]
JaIk heb nu ook wel honger
Maar ik ga zo even naar de winkel eten halen
ohja, ik denk nooit aan bananen. noemde maar een voorbeeldvruchtquote:Op maandag 22 maart 2010 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bij honger kun je beter een banaan eten dan een appel.
Mijn lijst van vandaag wordt overigens aangevuld met een plak cake als T. D wordt taco's met chili en zure room (recept van Ainsley Harriott). Lekker! En misschien na de yogales nog een sinaasappeltje.
O nee hoorquote:Op maandag 22 maart 2010 16:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
valkuil nummer 2: boodschappen doen met honger
Ja ik heb een heel mooi blauw fluwelen jurkje gescoordquote:Op maandag 22 maart 2010 14:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Oh leuk! Echt een memorabele dag! Trek je ook iets feestelijks aan?
Haha, een taartje van DaD-tje! Ik ben benieuwd, op 5 april ga ik er eentje opsmikkelen.
Oh dat scheelt, ik moest m voor de uni digitaal aanleverenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja duur he? bleurgh.... ik heb t toen bij kennissen met een drukkerij laten doen, dat scheelde wel. maar ik moest er echt 6 hebben ofzo... 1 voor mn eerste lezer, 1 voor de tweede lezer, 1 voor mezelf, 1 voor ouders en 2 reserve (die zijn inmiddels ook ergens beland...)
Ik verbrand gelukkig ook niet zo snelquote:Op maandag 22 maart 2010 18:01 schreef P.F het volgende:
Ik ook, helaas.... Ik verbrand ook nooit, dus mensen zeggen dat het mijn eigen schuld is, dat ik vaker naar buiten moet
Oh mooi voor een uitreikingquote:
Herkenbaarquote:Op maandag 22 maart 2010 17:58 schreef LadyBlack het volgende:
Dat wordt m helaas écht niet![]()
Ik kan 3 weken in de Italiaanse zon lopen en nog bleek afsteken tegen de meeste Nederlanders, hoe cool ben je dan
quote:Op maandag 22 maart 2010 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ooit met een vriendin idd 3 weken in Italië geweest, op strand gelegen, terras gezeten, etc en bij thuiskomt vroegen ze of ik slecht weer had gehad.
Doe het dan mijn kleurquote:Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik verbrand gelukkig ook niet zo snelwel is alle bruin dat ik krijg voornamelijk sproetjes, vandaar dat het me ook wel cool leek om mn haar oranjerood te verven
Ik heb gefaald! Had heel erg honger dus nog 2 handjes amandelen gehad en drie crackers met hagelslag. O ja en koffie met magere melk..quote:Op maandag 22 maart 2010 16:36 schreef P.F het volgende:
O: 2 glazen coolbest multi mild,
2 witte mini pistoletjes, 1 met hagelslag, 1 met hagelslag
1 volkoren boterham met vruchtenhagel
1 espresso (livanto)
T: 1 espresso (livanto)
2 glazen water
L: 3-4 handjes ongezouten amandelen van de turk
1 glas water
en ik zag dat er weer geld op mijn rekening stond dus ik ga boodschappen doen
(Mijn idee: 2 glazen sap hadden ook 1 kunnen zijn, 2x zoet belegomg, mini pistoletje had beter volkoren boterham kunnen zijn maar die liggen al te lang in de vriezer dus die zijn viess
50 gram en 110 kcal per pistoletje, had ze in de koekenpan gedaan met een klein beetje olijfolie. Of is mijn idee te streng
?)
Neem dan wat dingen mee om tussendoor te eten! Helpt zoveelquote:Op maandag 22 maart 2010 18:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb gefaald! Had heel erg honger dus nog 2 handjes amandelen gehad en drie crackers met hagelslag. O ja en koffie met magere melk..
Maaaar ik was vergeten dat ik een afspraak had en heb snel een frietje gehaald. Vanavond bij thuiskomst dan maar veeel groente...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |