Dat heb ik ook gedaan en ik kijk nog steeds met trots ernaarquote:Op maandag 22 maart 2010 14:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Veel succeshet was nogal.... heftig af en toe!
Ik ga mn scriptie laten printenDie is helemaal vormgegeven door de vriend van mn moeder, dus straks ligt er echt een mooie scriptie in de kast
Woensdag en donderdag 19 gradenquote:Op maandag 22 maart 2010 15:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat klinkt heerlijk, Co!
Wil iemand Limburg ook even vertellen dat het lente is?
Ah dan weet je dat je vanaf daar een stuk kunt overslaan! Volgens mij waren de vlagen van verstandsverbijstering zo'n beetje over met het begin van dit topicquote:Op maandag 22 maart 2010 15:20 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hmmm, volgens mij ben ik daar nu net aangekomen: ik las "bitch"![]()
Dan ben ik alweer in Utrecht.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:15 schreef Syrena het volgende:
[..]
Woensdag en donderdag 19 gradenWoensdag meeste kans op zon.
kan ook een gevolg zijn van verstoorde mineralenhusihouding in je spieren. lijkt me niet eens zo'n gekke oorzaak als je recent veel gezweet hebt bijvoorbeeld door veel te fietsenquote:Op maandag 22 maart 2010 09:49 schreef _Calimero_ het volgende:
Mogguh!
Ik heb nu al een week allemaal van die 'stress' verschijnselen: trillende spiertjes bij mijn ogen of mond, veel sneller/vaker hoofdpijn dan normaal, alleen heb ik niet echt stress![]()
In ieder geval vannacht even goed lang geslapen![]()
En gisteravond wilde ik eigenlijk nog koekjes bij de winkel gaan halen, maar heb ik niet gedaan, en vanochtend werd ik ook wakker met zin in zoetigheidMaar nu heb ik 2 pistoletjes met ei/kaas & ei/filet A gegeten. Nu zit ik zo vol dat er nog geen pepermuntje bij zou passen
Ik wil nog steeds best mijn oude syntaxboek aan je lenen, ik vond dat heel duidelijk. Zal ik m naar je opsturen? Wil m wel ooit weer terug graag...quote:Op maandag 22 maart 2010 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond Leiden wel een beetje een ballen-stadvind Nijmegen dan ook echt veel leuker, maar da's dan ook echt het andere uiterste
bijna geen corporale meuk
hoe ik Syntax door ga krijgen weet ik nog nietik ben niet dom en/of debiel, maar de manier van vragen vind ik heel naar
oh, en mijn docente is Helen de Hoop, die vindt dat 'Hun hebben' moet kunnen
het gaat niet om een actieve redenatie, het gaat om dat dat een efficiente omgeving is waardoor de constructie een goede overlevingskans heeft. in sociolinguistiek gaat het meestal helemaal niet om bewuste redeneringen en keuzes, maar juist om de onbewuste.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de redenering erachter (dat het efficiënter is om 'hun' te zeggen omdat dan meteen duidelijk is dat je naar mensen verwijst) wel debiel. Net alsof de gemiddelde straattokkie op die manier redeneert.
werkt dat ook met glossen en informatie over zaken als Head Initial, Head Final, X-bar, etc.?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds best mijn oude syntaxboek aan je lenen, ik vond dat heel duidelijk. Zal ik m naar je opsturen? Wil m wel ooit weer terug graag...
eens! ze had compleet gelijk, en kreeg geen moment de kans om haar beginstandpunt te verduidelijken, vervolgens kreeg plasterk steeds het woord van van Nieuwkerk die er geen drol van snapte en voila, een mislukte discussie over appels en peren.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik vond het juist irritant dat (wie was het ook alweer) weigerde te luisteren naar wat ze zei.
Zo hadden ze het over twee verschillende dingen en was het een zinloze discussie.
Allemaal leuk en aardig, mevrouw de linguist...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het gaat niet om een actieve redenatie, het gaat om dat dat een efficiente omgeving is waardoor de constructie een goede overlevingskans heeft. in sociolinguistiek gaat het meestal helemaal niet om bewuste redeneringen en keuzes, maar juist om de onbewuste.
als in: als je hun hebben zegt is de kans op verwarring erg klein, er ontstaan dus wijnig dubbelzinnige situaties en je hoeft niet vaak extra uitleg te geven, dat is efficient. mensen onthouden dat (onbewust) en blijven het toepassen. als een constructie heel inefficient is gaan mensen een andere oplossing zoeken om hetzelfde te zeggen, ook onbewust. je kan dus beter andersom redeneren: hun hebben verdwijnt niet, ondanks de sterke normatieve afkeuring, omdat het werkt...
hm, nee, niet echt, denk dat het meer basic syntax is die je vorig semester had... sorry! het heet analyzing sentences van Burton Roberts.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
werkt dat ook met glossen en informatie over zaken als Head Initial, Head Final, X-bar, etc.?
Zo ja, dan zou ik het wel willen lenen, tenzij ik het zelf ergens kan bestellen/vinden. Zou je me de titel kunnen doorgeven? Dan kijk ik eerst wel even of ik het ergens kan vinden!
Enneh, weer een 6,8 binnen voor een essay. Het was een erg moeilijk, grote faal-graad, 75% ofzo had 'm vorig jaar niet in een keer gehaalden wij (samen met studiegenootje gedaan) wel!
whiehoei!
quote:Op maandag 22 maart 2010 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, mevrouw de linguist...
[..]
[..]
Freudian slip, zekerquote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind m zo mooi dat ik m laat staan. als ultieme illustratie dat taalkunde NIKS met spelling te maken heeft. HA
Ik wist dat eerst ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:18 schreef kwakz0r het volgende:
taal is een levend ding... punt.
Pffft, ik zal nog eens een weekeinde de computer niet openslaan...maar goed, nu ben ik weer bij.quote:
Jij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de lurkers.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
verschil tussen prescriptief en descriptief![]()
(kijk mij eens met termen gooien!![]()
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |