Ik had je vorige post niet goed gelezen. Excuus.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:26 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik als zijnde medewerker bij de voornoemde organisatie geef aan dat ze deze bevoegdheid hebben, en jij gaat het je afvragen?
(...)
================================================
In principe zijn wij dus net zo bevoegd als een politieagent + de bijzondere dingen vermeld in art 6 pw, alleen onthouden wij ons van de niet in 6 lid 1 pw genoemde taken volgens OI-III-50a.
Foei, maar dan weet je nu wel het hele verhaalquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik had je vorige post niet goed gelezen. Excuus.
Mocht dit zo zijn dan is dat idd verwijtbaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:56 schreef Bouke-p het volgende:
Esses, jij vroeg laatst toch naar ervaringen met de kmar? dit is toch wel een dieptepunt vind ik:
Toen ik naar huis reed laatst moest ik geheel tegen mn gewoonte in ff tanken langs de snelweg. Voor de shop stonden 3kmar motoren. De heldhaftige strijdersstonden binnen koffie te drinken. Ik ben ook ff n bakkie gaan drinken, en terwijl ik sta te genieten van mn automaten bagger roept de vrouw achter de kassa naar de wachtmeesters dat ze een doorrijder heeft. En het antwoord(in koor....) ja we gaan dr achteraan! Niet dus, de koffie van de heren was belangrijker... En dat werd ook luidkeels verkondigd.
Toch wel jammer dat ze een dief(want dat ben je als tankt zonder te betalen....) lekker weg laten rijden.
zelfs niet verwijtbaar :$ immers OI-III-50a :$ Wat was de noodzaak van het directe optreden? Ja... zo gebonden zijn wij, helaas.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mocht dit zo zijn dan is dat idd verwijtbaar.
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat die 3 Kmar gasten zaten te wachten op een militair convooi dat hun richting in komt. Dan wil je die gasten gewoon paraat hebben om ze door het verkeer te begeleiden.
Die doorrijder kan adhv kenteken gewoon nog op kenteken opgespoort worden.
De planning die met een convooi gepaart gaat, je kent het wel, is niet gering. Zeker niet als er een brigade verplaatsing plaatst vindt.
Kan ook zo zijn dat ze via de GSM hun civiele collega's reeds hebben ingelicht.
De Kmar, beter wil je ze niet negatief tegenover je hebben, maar zij zijn we die gasten die ook weer de zaken voor je oplossen.
Nee, de Kmar, hoe men zich ook wenteld in voorkeuren zijn wmb toffe gasten. Ze doen hun (politie)werk en meestal doen ze dat zeer goed. Ik heb respect voor hun werk.
bevoegdheid? Hmm dat blauwe pak en de discostrepen/verlichting op de brommers zeggen voldoende. En je leven wagen? mwah dan onderschat je de rijkunsten van je collega's denk ik, ik zou er geen moeite mee gehad hebben om een auto in te halen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, dit is zeer zeker jammer. Maar hoezo moesten ze ingrijpen? Waar halen ze in dit geval hun bevoegdheid vandaan, er is geen noodzaak of bijstand politie. Op het moment dat er geen noodzaak is, mogelijk gevaar icm. de uitmuntende contracten die men bij gerechtsdeurwaarders heeft lopen vanuit benzinestations. Op deze wijze kunnen ze niet, naar hun BC, communiceren waarom ze ingegrepen hebben. Ja, dat is iets wat wij, helaas, moeten.
Hierbij moet ik dus vermelden dat wij erg veel haken en ogen aan ons werk hebben. Maar de eerste toezegging en dan niet ingrijpen, jammer. Dood en doodzonde. Overigens is een doorrijder het niet waard om op de motor je leven op het spel te zetten in een hoge snelheids achtervolging. Ja, dat word het. Mja... Valt wat voor en wat tegen te zeggen
Dan doet je collega toch ook aangifte bij de politie? Daarnaast is de KMAR net zoals de politie verplicht een aangifte op te nemen(esses?) Daarnaast zou ik t iig een stapje hoger zoeken, wellicht met je eigen CC naar een hogere KMAR pief stappen en opheldering vragen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:06 schreef Remco026 het volgende:
Collega van mij is vorige week donderdag in elkaar geslagen door 6 personen tijdens het stappen en is gisteren aangifte wezen doen. Er is bewijs, want de camerabeelden zijn tot beschikking van de Kmar en daarop is duidelijk te zien dat hij NIET begonnen is.
De Kmar zegt tegen hem, we gaan er niks tegen doen, het vergrijp is te licht![]()
Ondertussen doet wel een van de aanvallers aangifte van mishandeling bij de politie ivm een gekneusde neus. Dat houdt natuurlijk nooit stand met het huidige bewijsmateriaal, maar toch.
En dan nog raar vinden dat ze allerlei namen hebben als blauwe maffia of NSB'ers van Defensie. Wel boetes uitdelen voor te hard rijden op kazernes (vorige week nog gebeurd) maar hiervoor iets ondernemen ho maar.
Remco026, gaarne hierover even wat info te PM'en, ga ik even kijken wat daar gebeurd is en kijken wat er precies allemaal gedaan is. Deze reacties kan ik mij namelijk helemaal niet voorstellen. (alhoewel ik niet zeg dat deze niet gegeven is)quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:06 schreef Remco026 het volgende:
Collega van mij is vorige week donderdag in elkaar geslagen door 6 personen tijdens het stappen en is gisteren aangifte wezen doen. Er is bewijs, want de camerabeelden zijn tot beschikking van de Kmar en daarop is duidelijk te zien dat hij NIET begonnen is.
De Kmar zegt tegen hem, we gaan er niks tegen doen, het vergrijp is te licht![]()
Ondertussen doet wel een van de aanvallers aangifte van mishandeling bij de politie ivm een gekneusde neus. Dat houdt natuurlijk nooit stand met het huidige bewijsmateriaal, maar toch.
En dan nog raar vinden dat ze allerlei namen hebben als blauwe maffia of NSB'ers van Defensie. Wel boetes uitdelen voor te hard rijden op kazernes (vorige week nog gebeurd) maar hiervoor iets ondernemen ho maar.
Het stukje bevoegdheid zitten we klem op de noodzakelijkheid van het ingrijpen. De rijkunsten van mijn collega's zijn wel goed, alleen die van de andere weggebruikers zijn ronduit beroerd. Ooit een auto de berm in schieten als je met blauw-blauw achter hem rijd? Ik helaas te vaak. Het maakt op deze manier situaties welke niet zonder gevolgen zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:18 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
bevoegdheid? Hmm dat blauwe pak en de discostrepen/verlichting op de brommers zeggen voldoende. En je leven wagen? mwah dan onderschat je de rijkunsten van je collega's denk ik, ik zou er geen moeite mee gehad hebben om een auto in te halen.
Ik vind t echt jammer dat een dief dr gewoon vandoor kan gaan, imho is een benzine dief net zo erg als iemand die een auto/motor jat.
De KMar is verplicht om aangifte op te nemen, dat is ook precies wat ze gedaan hebben, kan ik opmaken uit het verhaal, alleen is het zo dat een burger verdachte, immers die ander is begonnen las ik zojuist, en dan is het niet aan de KMar om het onderzoek voort te zetten, dit word in zo'n situatie overgedragen aan de politie. Ik verwacht persoonlijk ook dat dit gebeurd is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dan doet je collega toch ook aangifte bij de politie? Daarnaast is de KMAR net zoals de politie verplicht een aangifte op te nemen(esses?) Daarnaast zou ik t iig een stapje hoger zoeken, wellicht met je eigen CC naar een hogere KMAR pief stappen en opheldering vragen.
ja ik wou zeggen ... waarom gaat die kerel zelf niet naar de politiequote:Op woensdag 31 maart 2010 19:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dan doet je collega toch ook aangifte bij de politie? Daarnaast is de KMAR net zoals de politie verplicht een aangifte op te nemen(esses?) Daarnaast zou ik t iig een stapje hoger zoeken, wellicht met je eigen CC naar een hogere KMAR pief stappen en opheldering vragen.
Juist omdat het een burgerverdachte is, had hij in eerste instantie al beter bij de politie langs kunnen gaan. Dit hadden ze hem bij de KMar ook beter kunnen adviseren, daarentegen hadden ze, als hij het perse bij de KMar wil, gewoon een aangifte op moeten nemen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik wou zeggen ... waarom gaat die kerel zelf niet naar de politie
als het allemaal zo duidelijk is levert het misschien nog een zakcentje op ook!
Ik ben te druk met het operationeel gezien tactisch verantwoord wegleggen van gecamoufleerde eieren achter een geringe zichtsdekking...quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 20:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ben te druk met het operationeel gezien tactisch verantwoord wegleggen van gecamoufleerde eieren achter een geringe zichtsdekking...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Helaas wil mijn collega er niet meer over kwijt binnen de eenheid. Hij wil denk ik voorkomen dat we met de hele eenheid naar die personen gaan waar het om draait, want ja die zijn inderdaad vrij makkelijk te vinden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:37 schreef Esses het volgende:
[..]
Remco026, gaarne hierover even wat info te PM'en, ga ik even kijken wat daar gebeurd is en kijken wat er precies allemaal gedaan is. Deze reacties kan ik mij namelijk helemaal niet voorstellen. (alhoewel ik niet zeg dat deze niet gegeven is
Als hij daadwerkelijk aangifte heeft gedaan bij de KMar... dan kan hij niet meer naar de politie. Hij zal dan toch echt de zooi of bij de kmar onderzocht moeten krijgen, of het zal doorgestuurd moeten worden.quote:Op zondag 4 april 2010 21:32 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Helaas wil mijn collega er niet meer over kwijt binnen de eenheid. Hij wil denk ik voorkomen dat we met de hele eenheid naar die personen gaan waar het om draait, want ja die zijn inderdaad vrij makkelijk te vinden.
Wel gaat hij ermee naar de politie toe zoals hier al gesuggereerd is.
Ha je gaat op pad met een compagnie van het 11de Infbat Luchtmobiel? De A-Cie PARA?quote:Op maandag 5 april 2010 18:33 schreef Bouke-p het volgende:
En ik mag zo richting kazerne, vanacht om 0400 opstaan en dan op oefening/ondersteuning.10dagen met luchtmobiel op stap, mogen ze ns laten zien of ze echt zo goed zijn. De voorbereiding is iig ruk. maar goed, als er idioten rondlopen die van dat pantserglas(Dat dubbele glas met kippegaas dr in) inslaan/trappen omdat ze met hun zatte harses hun sleutels niet kunnen vinden....
Of slaapkamerdeuren inschoppen omdat ze sleutels vergeten zijn..quote:Op maandag 5 april 2010 18:33 schreef Bouke-p het volgende:
En ik mag zo richting kazerne, vanacht om 0400 opstaan en dan op oefening/ondersteuning.10dagen met luchtmobiel op stap, mogen ze ns laten zien of ze echt zo goed zijn. De voorbereiding is iig ruk. maar goed, als er idioten rondlopen die van dat pantserglas(Dat dubbele glas met kippegaas dr in) inslaan/trappen omdat ze met hun zatte harses hun sleutels niet kunnen vinden....
Lol, gebeurd dat echt? In de 8 jaar dat ik bij LMB werkte heb ik dat nog nooit gezien.quote:Op maandag 5 april 2010 20:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Of slaapkamerdeuren inschoppen omdat ze sleutels vergeten zijn..
Is gewoon strafrecht idd.quote:Op maandag 5 april 2010 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lol, gebeurd dat echt? In de 8 jaar dat ik bij LMB werkte heb ik dat nog nooit gezien.
Dat is wel het toppunt van lompheid.
Mooi RM plus proces verbaal voor zulk soort lieden.
Ik weet nog wel dat wij ook wel eens op andere wijze de legeringskamer ingingen na een avondje stappen.quote:
En dan klaag jij over de mensen die nu deuren intrappen? Een bed welke op scherp staat, klapt naar beneden, mooi om je enkelbanden door te snijden enzo... Tjah...quote:Op maandag 5 april 2010 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat wij ook wel eens op andere wijze de legeringskamer ingingen na een avondje stappen.
1 nitwit had de sleutel van de kamer op de man maar was er nog niet. Gewoonlijk behoord men die sleutel in te leveren bij de zgn "sleutelwacht aka soldaat/korporaal van dienst in het cie's gebouw.
Omdat er geen "loper, masterkey" was hebben we wel eens de kamer gewoon van buiten genomen door een raampje welke openstond en het bed van betrokkene "op scherp" gesteld.
Dat valt wel mee hoor mits je het hoofdeinde enkel op scherp stelt.quote:Op maandag 5 april 2010 20:39 schreef Esses het volgende:
[..]
En dan klaag jij over de mensen die nu deuren intrappen? Een bed welke op scherp staat, klapt naar beneden, mooi om je enkelbanden door te snijden enzo... Tjah...
En dan hopen dat iemand aan 't voeteneinde gaat zitten?quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor mits je het hoofdeinde enkel op scherp stelt.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan het voeteneinde ging zitten. Echt waar, nog nooit.quote:Op maandag 5 april 2010 20:53 schreef Esses het volgende:
[..]
En dan hopen dat iemand aan 't voeteneinde gaat zitten?
Je kan bij de kazernebedden van de KL een paar dingetjes veranderen in de opbouw zodat het er normaal uitziet, maar zodra men erin gaat liggen of op gaat zitten, zakt het in elkaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Wát is een bed op scherp stellen?
De poten eronder vandaan halen en de zooi zo neerzetten dat alles er goed uitziet en blijft staan, tot betrokkene op zijn bed gaat zitten en de hele zooi inelkaar stort.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Wát is een bed op scherp stellen?
Al heel lang verboden. Tenminste toen ik in 93 in dienst kwam was het al 1 van de waarschuwingen om niet zo'n stunt uit te halen. Matrozenbedje daarintegen mocht dan weer wel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:54 schreef Vortix het volgende:
Door een aantal incidenten volgens mij ondertussen verboden, maar het zal nog steeds wel af en toe gebeuren als er iets te geinen valt of zo.
Laten we het gewoon op een poging tot zware mishandeling houden? Dat is bij mijn weten echt al jaar en dag verbodenquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:54 schreef Vortix het volgende:
[..]
Je kan bij de kazernebedden van de KL een paar dingetjes veranderen in de opbouw zodat het er normaal uitziet, maar zodra men erin gaat liggen of op gaat zitten, zakt het in elkaar.
Door een aantal incidenten volgens mij ondertussen verboden, maar het zal nog steeds wel af en toe gebeuren als er iets te geinen valt of zo.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
De poten eronder vandaan halen en de zooi zo neerzetten dat alles er goed uitziet en blijft staan, tot betrokkene op zijn bed gaat zitten en de hele zooi inelkaar stort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |