ik bestel op bricklink bij bunte-steine-aus-daenemark. Is een van de goedkoopste vind ik. Heeft wel een minimumorder van 25 dollar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:23 schreef Dagoduck het volgende:
Waar kan ik het goedkoopst/best onderdelen kopen?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:29 schreef stbabylon het volgende:
Nee, hij mag naar PRU (Prullenbak)
ik wil ook...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:31 schreef Crazy-M het volgende:
Zo eerste deel staat al bijna in elkaar
Tractor met aanhanger voor boomstammen. Tractor is al klaar
dat waren de modelletjes die je mooi als klein kadootje kon krijgen (goedkoop en kids hadden er toch fun mee (al was dat misschien maar even in de originele vorm))quote:
red jewel?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:26 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben een transparante red jewel kwijt
Zeg hee, die is eigenlijk wel heel erg gaaf! Welke set is dat?quote:
Volgens mij zelfgemaakt/namaak van eckte eckte machien!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zeg hee, die is eigenlijk wel heel erg gaaf! Welke set is dat?
ahhh..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
http://www.bricklink.com/search.asp?pg=129&q=jewel&sz=10&searchSort=P
ga eens googlen op dennis bosman. en nee, het zijn geen setsquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zeg hee, die is eigenlijk wel heel erg gaaf! Welke set is dat?
Jammer. Als dat te koop was had ik het nog best willen bestellen. Dat ziet er gaaf genoeg uit om op mijn kamer te zetten!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ga eens googlen op dennis bosman. en nee, het zijn geen sets.
1998 komt die die ik nodig heb..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ahhh..
die zijn te nieuw en heb ik nooit gehad afaik
De websitequote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
proberen en ervaring. vergeet niet dat hij al jaren bouwt!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:11 schreef Barcaconia het volgende:
En ik moet nog een trekker ontwerpen. Daar gaat wel wat werk in zitten omdat ik alles in MLcad maak. Ik ben benieuwd hoe hij die dingen zo netjes krijgt.
dat filmpje op lego.com van een lego designer...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb gemerkt bij mijn ontwerp dat het lang duurt met de beschikbare steentjes, maar je kunt steeds blijven verbeteren. Het kost echter wel heel veel denkwerk inderdaad.
Maar het is prachtig om te doen. Ik zou willen dat ik een paar kisten vol verschillende steentjes had in plaats van alles op de computer en in mijn hoofd te ontwerpen.
De 97 heb ik ookquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
Crap... Ik heb ff zitten googlen en heb ze alle 5.
Mijn aanraders zijn de kraanwagen, de bulldozer.
De 8295 en 8297 vond ik niet zo.
Maarrrr.... Ik blijf erbij dat de studded sets leuker zijn om te bouwen. Maar dat kwam in mijn geval voornamelijk vanuit de nostalgische gevoelens.
Die heb ikquote:
lego is alleen echte lego als het van lego isquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:57 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag bij de bruna daar verkopen ze neplego
Onder druk presteren mensen het bestequote:Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Godverdomme, krijg ik net een bericht van 1 van mijn 6 bricklink bestellingen dat het verkeerde pakketje mijn kant op is gestuurd![]()
Ik heb dat spul voor volgende week dinsdag nodig, dan moet mijn showmodel klaar zijn voor een beurs. Nu moet ik maar hopen dat mijn model in 1x goed werkt en geen problemen heeft, anders heb ik die $100 voor niks uitgegeven
wat mis je? misschien heb ik het wel liggenquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Godverdomme, krijg ik net een bericht van 1 van mijn 6 bricklink bestellingen dat het verkeerde pakketje mijn kant op is gestuurd![]()
Ik heb dat spul voor volgende week dinsdag nodig, dan moet mijn showmodel klaar zijn voor een beurs. Nu moet ik maar hopen dat mijn model in 1x goed werkt en geen problemen heeft, anders heb ik die $100 voor niks uitgegeven
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Onder druk presteren mensen het beste
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
wat mis je? misschien heb ik het wel liggen
De meesten kan ik voorlopig nog wel missen zonder de werking te beinvloeden, maar die plate 1x5 en die Axle & Pin connector heb ik echt nodig.quote:[New] Black Plate 6 x 16 (x4) .....
[New] Black Technic Bush (x12) .....
[New] Black Technic, Plate 1 x 5 with Toothed Ends, 2 Studs and Center Axle Hole (x4) .....
[New] Light Gray Technic, Axle and Pin Connector Toggle Joint Toothed (x8) .....
wat ga je dan eigenlijk maken ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
De meesten kan ik voorlopig nog wel missen zonder de werking te beinvloeden, maar die plate 1x5 en die Axle & Pin connector heb ik echt nodig.
Ziet er goed uit. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
Oh, en mijn model:
[ afbeelding ]
Nagemaakt van een Amerikaanse oplegger zonder sturing. Mijn model is met sturing:
[ afbeelding ]
Het model is ongeveer 1.10m lang en 20cm breed. Ik heb het laadbed in het midden ook open gelaten zoals in de originele trailer, dit heb ik alleen niet in MLcad getekend.
als je in CM praat weet ik hetquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben aan het proberen een Amerikaanse trekker te ontwerpen, maar dat valt nog niet mee! Ik ben niet zo ontzettend bekend met die dingen dus ik heb nogal wat moeite met goede chassis en cabinetekeningen maken.
Zeker omdat dit model een heel stuk groter is dan elk standaard Lego model zijn er geen kant en klare oplossingen van Lego. Dat zou ik namelijk liever hebben (zoals die zwarte truck die al eerder in dit topic staat, model 8285).
Het model moet 24 noppen breed zijn en lengte in verhouding. De koppelschotel die ik al op tekening heb wordt 10 noppen breed en het chassis 16 (dus 8 noppen breedte voor de wielen). Dat komt neem ik aan niet overeen met die 8285?
Maargoed, de oplegger is voor nu het belangrijkste. De trekker zou ik later alleen voor mijn persoonlijke lol bouwen.
http://www.2ttoys.nl/contents/nl/d59_lego_technic.htmlquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef Niveath het volgende:
Is die 8285 nog ergens te koop? Of moet ik echt marktplaats in de gaten houden?
Ik heb MLcad even niet bij de hand, maar ik meen dat de oplegger 20,65cm breed is. Hij is 110,50cm lang in ieder geval. Ik zou het chassis van die 8285 erg goed kunnen gebruiken. Misschien maak ik er mijn eigen model wel smaller voor als het nodig isquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als je in CM praat weet ik het
Die 8285 die vrachtwagen is namelijk 66 cm lang.
er zit ook een model bij voor vrachtwagen met oplegger a 80cm lang
ik vind het een gaaf modelquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb MLcad even niet bij de hand, maar ik meen dat de oplegger 20,65cm breed is. Hij is 110,50cm lang in ieder geval. Ik zou het chassis van die 8285 erg goed kunnen gebruiken. Misschien maak ik er mijn eigen model wel smaller voor als het nodig isDat scheelt ontzettend veel werk en kosten.
ik heb er die 250 voor betaaldquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kost ie ¤250?
en die bulldozer 175? in de winkel kost die 140
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kost ie ¤250?
en die bulldozer 175? in de winkel kost die 140
ach fuckquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:49 schreef Niveath het volgende:
[..]
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.
Hier
DAMN!quote:
Niet dat ik hem wil kopenquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:49 schreef Niveath het volgende:
[..]
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.
Hier
ik vind hem er wel gaaf uitzienquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet dat ik hem wil kopenik vind hem niet zo mooi
Lengte is idd 66.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:54 schreef Barcaconia het volgende:
Als iemand die 8285 thuis heeft staan, compleet afgebouwd, zou hij/zij die voor mij eens op willen meten? Ik heb de hoogte van het chassis nodig (hoe hoog de koppelschotel komt te liggen), de lengte (=66cm geloof ik dus?), breedte en hoogte tot de top van de cabine.
Is die 66cm het einde van het chassis of steken er nog dingen achteruit? Als ik hem zou kopen bouw ik die hele kraanopbouw er niet op dus ik heb de kale chassislengte nodig om te vergelijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lengte is idd 66.
Ik ben vanmorgen pas begonnen en verwacht nog wel een paar dagen nodig te hebben
66 is begin tot eind denk ik. zal kijken als ik bezig benquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is die 66cm het einde van het chassis of steken er nog dingen achteruit? Als ik hem zou kopen bouw ik die hele kraanopbouw er niet op dus ik heb de kale chassislengte nodig om te vergelijken.
die heb ik ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:02 schreef Dagoduck het volgende:
Lol, 8258 en 8285 hebben precies hetzelfde aantal stukjes
Ik hebquote:
Cool!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:49 schreef TimVerfbom het volgende:
Deze lijkt me ook wel leuk om te bouwen![]()
[ afbeelding ]
mwha grote grut + klein grut in 1 bak van +25 Liter => hell om de kleine stukjes te vindenquote:Op zondag 21 maart 2010 20:47 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je juist dat grote spul gesorteerd?
Dat krijg je doorgaans wel gevonden in een grote bak.
Dat kleine grut is een crime om terug te vinden.
Dit is het lego topic, over moderne lego en alle legoquote:Op maandag 22 maart 2010 12:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
In welk topic moet ik nou posten, in deze of in deze: Het enige echte Lego-topic #3
Mooie collectie en ordelijk gesorteerd.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Om toch maar ff te showen hoe ik het sorteer![]()
[ afbeelding ]
1. In deze bakken zit onder andere al mijn pneumatic spul, technic balken in alle maten en soorten (met en zonder nopjes), tiles, etc. etc.
2. Hier zitten alle kleine onderdelen. Dwz. alle soorten tandwielen, technicpins, busjes, "eentjes", cheese slopes en alle maten zwarte en groene plaatjes (die gebruik ik veel op dit moment)
3. De bak met wielen
4. Legobak voor bezoek. Hoeven kinderen niet met mijn lego te spelen. Is tevens mijn reserve bak. Komt nog wel eens voor dat ik net wat mis wat wel in die bak zit.
5. De bak met alle motoren, batterijdozen, receivers, controllers, lampjes etc.
6. De legobak met wat lego van vroeger (flink bekraste lego e.d.). Gebruik ik vrijwel nooit.
7. De drie dozen op kleur (groen, bruin en zwart)
8. Nog wat doosjes met voornamelijk wit. Wit verkleurt onder invloed van UV licht. Daarom heb ik het in kartonnen doosjes zitten.
Best sad eigenlijk.
En de paar standaard lego modellen die ik nog niet op de foto had staan die wel in elkaar zitten![]()
[ afbeelding ]
mooi gesorteerd manquote:Op maandag 22 maart 2010 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Om toch maar ff te showen hoe ik het sorteer![]()
[ afbeelding ]
1. In deze bakken zit onder andere al mijn pneumatic spul, technic balken in alle maten en soorten (met en zonder nopjes), tiles, etc. etc.
2. Hier zitten alle kleine onderdelen. Dwz. alle soorten tandwielen, technicpins, busjes, "eentjes", cheese slopes en alle maten zwarte en groene plaatjes (die gebruik ik veel op dit moment)
3. De bak met wielen
4. Legobak voor bezoek. Hoeven kinderen niet met mijn lego te spelen. Is tevens mijn reserve bak. Komt nog wel eens voor dat ik net wat mis wat wel in die bak zit.
5. De bak met alle motoren, batterijdozen, receivers, controllers, lampjes etc.
6. De legobak met wat lego van vroeger (flink bekraste lego e.d.). Gebruik ik vrijwel nooit.
7. De drie dozen op kleur (groen, bruin en zwart)
8. Nog wat doosjes met voornamelijk wit. Wit verkleurt onder invloed van UV licht. Daarom heb ik het in kartonnen doosjes zitten.
Best sad eigenlijk.
En de paar standaard lego modellen die ik nog niet op de foto had staan die wel in elkaar zitten![]()
[ afbeelding ]
Balenquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb al mijn pakketjes binnen op 1 na. Die was verkeerd verzonden dus daar moet ik langer op wachten. Helaas is de deadline wanneer het af moet zijn morgen, dus ik heb voor jan L zitten bouwen en bestellen.
Nouja, dan kan het model thuis in de vitrinekast ipv op mijn werk.
zelfde prijs als in winkel volgens mijquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
Is deze verkoper goed, denk jullie?
http://link.marktplaats.nl/326853729
in de goedkoopste winkel waar ik die kon vinden wassie 139quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:02 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
zelfde prijs als in winkel volgens mij
Bij mij ¤160quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:22 schreef mschol het volgende:
[..]
in de goedkoopste winkel waar ik die kon vinden wassie 139
Had je ze niet beter eerst een paar dagen tussen een paar zware boeken kunnen leggen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:43 schreef mschol het volgende:
alleen de stickers zijn ruk (het velletje was helemaal verkreukeld in de doos) en laten nu dus (deels) los
misschien wel.. maar niet gedaanquote:Op vrijdag 26 maart 2010 05:43 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Had je ze niet beter eerst een paar dagen tussen een paar zware boeken kunnen leggen?
Zo! Mazzelpikquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:42 schreef mschol het volgende:
Lego 10185 + 10197 voor 275,-
is niet een superdeal maar veel goedkoper ga je ze niet vinden nieuw in doos.
-edit- ik heb ook nog het hotel/cafe corner meegenomen....
wel een berg geld.. maar wel tof
En hij doet het ook echtquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=363539
met de cafe corner erbij was ik in totaal 540 kwijt... ik heb em niet gratis gekregenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zo! Mazzelpik.
Ik was daar 440 euro voor kwijt.
Vooral de Cafe Corner is niet makkelijk meer te vinden voor een leuke prijs.
Ik zou overigens bij de Cafe Corner beginnen, dan Green Grocer en dan de Kazerne.
Anders raak je misschien teleurgesteld over de gedetailleerdheid.
En dan doe je de cafe corner geen eer aan.
Vergeet niet dat er een jaar of 4 zit tussen de releasedatum van de Cafe Corner en de kazerne en Lego ook een hoop bijgeleerd heeft in die tijd.
het bouwen: ingineus gebruik van standaard stenen om b.v. tot die schuine hoek te komen... (een rechte "muur" met ramen/deuren maken en die op een draai plateu zetten om hem schuin te zetten.. dat ik daar nooit eerder op ben gekomenquote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef bleiblei het volgende:
en wat vond je van het bouwen en het resultaat?
Dat is toch die held die vrachtwagens van Lego bouwt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jap, held inderdaad. Morgen komt mijn Tow Truck binnen + die lieve sneeuwschuiverquote:Op zondag 28 maart 2010 21:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is toch die held die vrachtwagens van Lego bouwt?
Dat je dat kan: "nu ff leren", ik had de boeken allang weggesmetenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:39 schreef Niveath het volgende:
Net mijn pakketje ontvangen (dag later dan ik dacht). Heb nu na een uur alles gesorteerd, want alles was los in de doos. Pff wat een grote hoeveelheid parts
Nu ff leren en dan straks lekker beginnen met bouwen.
Haha ik heb geen keus, het kost wat discipline maar ik MOET de tentamens van volgende week halen. Als ik ze niet haal gaat mijn studie fout, dus ook geen geld dus ook geen legoquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dat je dat kan: "nu ff leren", ik had de boeken allang weggesmeten
Over sorteren:
[ afbeelding ]
Ik bouw alleen Technic en gebruik voornamelijk alleen zwart, grijs en geel.
1: klein grut (alleen zwart, grijs en geel)
2: technic balken
3: wielen, plastic zakjes met specifieke technic onderdelen (wielophanging, pinnetjes, etc.)
4: gereserveerde onderdelen waarvan ik weet dat ik die later ga nodig hebben
5: tandwielen
6: assen, verbindingsstukjes en dat soort grut
marketstreetquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:58 schreef mschol het volgende:
ik kan zowaar nog voor een redelijke prijs aan de 10190 (blue market) komen
dat merk ik nog welquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
marketstreet![]()
is overigens wel het minst tof en past niet mooi in het rijtje. heb em hier dan ook omgebouwd.
200 euro (hoop geld, maar bij 2ttoys.nl issie 275 en Ebay gaat naar 300)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:39 schreef bleiblei het volgende:
ik heb em ook voor de collectie. al zou ik graag ze zelf kunnen verzinnen zoals aliencat.
wat vragen ze der voor als ik vragen mag?
Bedoel je niet market place?quote:
nope, die bedoel ik niet http://www.google.nl/m/search?q=lego+market&site=images&tab=wi&sa=N&ei=zi6zS5jiMI_LjAed1KSkAQ&ct=resquote:
tofquote:Op donderdag 1 april 2010 12:52 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik heb mijn to-be-robot helemaal opnieuw opgebouwd (je kent het wel: alles zit net niet lekker maar om het goed te krijgen moet de hele zooi uit elkaar), zo'n 10 uur mee bezig geweestVerder wielstand-indicatie ingebouwd: twee IR-LED's en ontvangers gaan de aan de processor doorgeven of de wielen recht, naar links of naar rechts staan. Het begint ergens op te lijken en de onderdelen voor de afstandsdetectie van obstakels zijn besteld
![]()
[ afbeelding ]
Nee, maar hij is grotendeels gejat van de 8880, dus misschien kan je daar wat meequote:Op donderdag 1 april 2010 15:37 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je de wielophanging toevallig in MLcad staan?
Klopt. Nathan Sawaya maakt echt vette dingenquote:Op donderdag 1 april 2010 19:21 schreef Handschoen het volgende:
Er was gister ergens een vent op tv en die maakte kunst van lego
Waar halen ze toch altijd het geld vandaan om zulke hoeveelheden lego aan te schaffen??quote:Op donderdag 1 april 2010 19:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt. Nathan Sawaya maakt echt vette dingen.
http://www.brickartist.com/
ze hebben alle 3 hun positieve punten:quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:48 schreef bleiblei het volgende:
en welke vind je het tofst? ik begin de firebrigade steeds leuker te vinden.
Afgelopen weekend verlootte Lego 5 van die schepen voor de mensen die in de lego MMO beta spelen.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:41 schreef Mirickle het volgende:
Zitten hier ook mensen met piratenlego? Die nieuwe boot (Imperial Flagship) is wel erg tof. Met 150 euro wel prijzig, maar ik ga `m toch eens bestellen binnenkort
ik heb mijn straatje alweer even afquote:Op woensdag 21 april 2010 17:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Nog iemand aan het bouwen? Ik ben inmiddels in de elektronica-ontwerp-fase terecht gekomen
[ afbeelding ]
Geen mindstorm/labview? Of gaat dat boven het budgetquote:Op woensdag 21 april 2010 17:29 schreef AlmightyArjen het volgende:
Nog iemand aan het bouwen? Ik ben inmiddels in de elektronica-ontwerp-fase terecht gekomen
[ afbeelding ]
Het is veel leuker om het zelf te ontwerpen en daarnaast is mindstorms te beperktquote:Op woensdag 21 april 2010 19:52 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Geen mindstorm/labview? Of gaat dat boven het budget
quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:48 schreef mschol het volgende:
en m'n complete rij:
[ afbeelding ]
2 erbij (de marketstreet en de grand emporium) wordt nog een uitdaging
L-draw ofzo?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:25 schreef mien-moeke het volgende:
Tof topic en toffe projecten.
Heb eens een programma gehad om modellen mee te ontwerpen. Zat een library bij met alle (of iig bijna alle) stenen. Weet alleen niet meer hoe dat heet.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Is dat DE kraanwagen van eerst of een remake ?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:09 schreef Niveath het volgende:
Zojuist toch de 8421 kraan aangeschaft![]()
![]()
![]()
Had nog ergens wat geld over, dankzij het niet gaan naar de bekerfinale zondag
Wat vind jij DE kraanwagen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:52 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Is dat DE kraanwagen van eerst of een remake ?
Ik ben echt al kai lang opzoek naar kraanwagen
Dat wordt een goeie rib uit je lijf denk ikquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:30 schreef mschol het volgende:
imho, als ik de plaatjes zie, is dat DE kraanwagen...
morgen ga ik DE Millenium falcon kopen... (10179)
ik heb het er wel voor over.. en die rib uit me lijf? eerder een nierquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat wordt een goeie rib uit je lijf denk ik.
Wel een gaaf model maar ietsjes te boven mijn budget.
volgens de advertentie issie ongeopend in doos, 1ste druk met certificaat met uniek nummer...quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:51 schreef bleiblei het volgende:
Lego verkocht em toch ook voor 550 euro?
Als je em voor die prijs MISB kan krijgen heb je een heel nette deal.
Die exclusives gaan hard omhoog nadat Lego ze uit het assortiment heeft gehaald.
Dat is hem inderdaadquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:30 schreef mschol het volgende:
imho, als ik de plaatjes zie, is dat DE kraanwagen...
morgen ga ik DE Millenium falcon kopen... (10179)
* Arjen is blij voor Niveath maar hoopt wel dat Niveath heeft gezien wat voor mooi weer het buiten was vandaag en nog ff naar buiten is gegaan...quote:Op zondag 25 april 2010 13:22 schreef Niveath het volgende:
Jap, ben nu net de stuurinrichting klaar. Wat een techniek al meteen in de eerste 30 stappen. Je maakt het begin van de de techniek voor de stempels en het ingenieuze systeem voor het sturen van meerdere assen. Tot nu toe nog geen moment spijt van deze aanschaf. Ga denk ik zo maar eens verder
Heb hem aangeschaft via marktplaats voor 135 euro zonder doos, maar met bouwbeschrijvingen. Vind dat een zeer nette prijs aangezien de verkoper ook een liefhebber was maar hij had er 2 en deze niet meer nodig. Hij vertelde me dat ik waarschijnlijk een hoop grijze balken over had omdat hij geen zin had gehad om die nog te sorteren, dus hij garandeerde me dat ik eerder dingen over had dan tekort
Kortom, ik kon hem voor 135 echt niet laten gaan aangezien hij ook nog eens 2 dorpen verder op op te halen was![]()
* Crazy-M is jaloersquote:Op zondag 25 april 2010 13:22 schreef Niveath het volgende:
Jap, ben nu net de stuurinrichting klaar. Wat een techniek al meteen in de eerste 30 stappen. Je maakt het begin van de de techniek voor de stempels en het ingenieuze systeem voor het sturen van meerdere assen. Tot nu toe nog geen moment spijt van deze aanschaf. Ga denk ik zo maar eens verder
Heb hem aangeschaft via marktplaats voor 135 euro zonder doos, maar met bouwbeschrijvingen. Vind dat een zeer nette prijs aangezien de verkoper ook een liefhebber was maar hij had er 2 en deze niet meer nodig. Hij vertelde me dat ik waarschijnlijk een hoop grijze balken over had omdat hij geen zin had gehad om die nog te sorteren, dus hij garandeerde me dat ik eerder dingen over had dan tekort
Kortom, ik kon hem voor 135 echt niet laten gaan aangezien hij ook nog eens 2 dorpen verder op op te halen was![]()
hoeveel elementen heeft dat ding eigenlijk?quote:Op maandag 26 april 2010 22:47 schreef mschol het volgende:
net 77 zakjes met lego uit de doos gehaald
Sweetquote:Op zondag 25 april 2010 21:07 schreef mschol het volgende:
ik ben even naar buiten geweest..
voor een MISB 1ste druk, met certificate of authenticate Millenium falcon
klik voor plaatje
5195quote:Op maandag 26 april 2010 23:07 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
hoeveel elementen heeft dat ding eigenlijk?
ik zal er aan denkenquote:Op maandag 26 april 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
mschol, als je iets wilt laten verzenden uit de US kan ik je daar misschien bij helpen. Ik woon in de US namelijk. Stuur maar een PM als je interesse hebt, dan leg ik het wel uit
zover ik net eff heb gezien:quote:Op maandag 26 april 2010 23:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
En hoeveel nummers heeft de bouwinstructie eigenlijk?100 ofzo?
Foto'squote:Op maandag 26 april 2010 23:43 schreef mschol het volgende:
[..]
zover ik net eff heb gezien:
96 + nog een paar losse instructies..
319 pagina's in totaal
normale bouw model: 4 plaatjes per pagina (dubbelzijdig afgedrukt)
alle "losse" modellen om tot het geheel te komen heb ik geen idee van
tegen wie heb je het?quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:11 schreef yssesn het volgende:
Waarom heb je juist dat grote spul gesorteerd?
Dat krijg je doorgaans wel gevonden in een grote bak.
Dat kleine grut is een crime om terug te vinden .
Korte samenvatting:quote:
ook een erg schattig lego huisje.. niet helemaal mijn ding maar wel grappigquote:Op maandag 3 mei 2010 20:49 schreef TimVerfbom het volgende:
Een stuk minder spannend dan bovenstaande LEGO sets en bouwprojecten, maar daarom niet minder leuk
Net samen met m'n vriendin ons nieuwe huisje in elkaar gezet![]()
[ afbeelding ]
Vergeleken met het huis heb je een big ass grasmaaierquote:Op maandag 3 mei 2010 20:49 schreef TimVerfbom het volgende:
Een stuk minder spannend dan bovenstaande LEGO sets en bouwprojecten, maar daarom niet minder leuk
Net samen met m'n vriendin ons nieuwe huisje in elkaar gezet![]()
[ afbeelding ]
het is een officieel model van lego...quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Vergeleken met het huis heb je een big ass grasmaaierHeb je dit zelf ontworpen?
Is het een Nederlands iets "huize Appelboom", of heet het hetzelfde in bijvoorbeeld Duitsland?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
het is een officieel model van lego...
http://creator.lego.com/nl-nl/buildinginstructions/default.aspx
Pfft, is idd wel heel erg jah, zo makkelijk en gewoon niet aan denkenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:27 schreef mschol het volgende:
http://creator.lego.com/nl-nl/movies/default.aspx
geweldig om te bekijken..
hoe simpel sommige dingen te maken zijn, waar je soms gewoon niet aan denkt
ik heb de kennis weer opgedaan een beetje inmiddels..quote:Op maandag 3 mei 2010 22:38 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Is het een Nederlands iets "huize Appelboom", of heet het hetzelfde in bijvoorbeeld Duitsland?
Qua Lego-kennis ben ik echt in de jaren '90 blijven hangenStudless is dan ook niet aan mij besteed maar da's een ander verhaal...
Hot damnquote:Op maandag 3 mei 2010 23:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb de kennis weer opgedaan een beetje inmiddels..
m'n model krijgt vorm..
de poten (7x)
[ afbeelding ]
mijn legostukjes-deponeer-blad (inmiddels stuk leger)
[ afbeelding ]
de falcon, foto 1
[ afbeelding ]
de falcon, foto 2
[ afbeelding ]
de falcon, foto 3
[ afbeelding ]
de falcon, meest recente foto
[ afbeelding ]
Deze laatste foto is genomen toen ik op pagina 107 (van 319) was, net op 1/3 van de handleiding dus...
Zat ik ook aan te denken maar ik heb het nu al optimaal. Ik heb ook alles vastgezet met verticale balken maar er komt zo'n kracht op te staan dat hij alsnog gaat slippen... Stroeve rubberen wielen + 3kg is ook geen goede combinatie op de wielen te laten sturen...quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:16 schreef Barcaconia het volgende:
Andere overbrengingen in de besturing?
Smallere wielen zou een optie zijn. Maar dat staat minder stoerquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:25 schreef Barcaconia het volgende:
Dat is waar. Smallere wielen geen optie? En anders nog een extra verticale versteviging? (ik weet niet hoe de constructie er uit ziet..)
hij is inderdaad bijzonder grootquote:Op donderdag 6 mei 2010 00:16 schreef Barcaconia het volgende:
@Falcon:
Wat een gaaf ding zeg, je hoort wel eens dat die groot is maar nu zie ik pas ècht hoe groot dat ding is![]()
waar: marktplaats (voor de oudere modellen) of lego website (maar das meestal hoofprijs)quote:Op zondag 25 juli 2010 22:23 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Waar bestel je die, hoeveel ben je kwijt en hoelang ben je zoet?
helemaal mee eens, vind ik af en toe zeker jammer, maar aan de andere kant, tis is heel vaak wel mooi spul wat het totaal maakt..quote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
Lego is mooi, maar wat een geld voor een beetje plastic zeg
Belachelijk.
Ja, lego was nooit populair geworden als niemand er iets van kon bouwen, opzichzelf zijn het maar gewoon plastiek steentjes.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:21 schreef mschol het volgende:
[..]
helemaal mee eens, vind ik af en toe zeker jammer, maar aan de andere kant, tis is heel vaak wel mooi spul wat het totaal maakt..
Die eerste is volgens mij best wel een dure set (aangezien de doos best wel oud lijkt).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:15 schreef TheFrankey het volgende:
Deze week mijn verzameling maar weer eens uitgebreid.
[ afbeelding ]
die 7745 heb ik ook.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:00 schreef Outlined het volgende:
7715, uit de jaren 80, die is mooi ja, toen had je nog elektrische en non-elektrische rails.
Zal binnenkort eens wat catalogus pagina's van 7745 scannen en posten.
topsite: www.peeron.com
ziet er wel leuk uit, alleen past niet echt bij de rest..quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:45 schreef TimVerfbom het volgende:
Dit weekend de Medieval Market Village gekocht!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de top1toys kunnen ze over het algemeen redelijk veel bestellenquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:32 schreef mschol het volgende:
iemand die wat grotere winkels weet (of met grote lego collectie) in de randstad?
de intertoys/toysXL/bartsmit/Top1toys hoef je iig niet mee aan te komen..
zijn er nog alternatieven? het liefst uiteraard 1 die ook exclusievere sets verkoopt...
(er zou echt een lego winkel in de randstad moeten openen, dan ben ik zeker elke maand blut)
dat schiet voor mij z'n doel voorbij, ken ik net zo goed bestellen via lego S@Hquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:00 schreef Wesleyz het volgende:
[..]
Bij de top1toys kunnen ze over het algemeen redelijk veel bestellen
Alleen is het dan de vraag wanneer ze het binnenkrijgen
Plaatje van de motor in kwestie ?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:57 schreef AlmightyArjen het volgende:
Weet iemand hoe je een 12V trein motor kan openen? Die van mij doet het al jaren niet en toen heb ik er -vrij hardhandig- al wel eens naar gekeken maar ik kreeg die motor niet open...
dan kan ik beter bij lego bestellen want:quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:19 schreef bleiblei het volgende:
Exclusives ga je niet vinden voor minder dan s@h prijzen. Dat is namelijk de enige officiële weg waarmee lego die verkoopt. Atembo koopt die gewoon in via s@h. Dacht trouwens dat ze daar verder erg goedkoop waren. Heb daar vorig jaar lego gekocht voor 60 euro minder dan de adviesprijs.
Hoe doen ze dat nu tegenwoordig met Technic? Als ik je video bekijk zie ik drie motorfuncties: aandrijving, sturen en dak. Meestal wordt er maar één motor gebruikt voor meerdere functies, dmv een clutch oid. Ik zie alleen niet hoe je op afstand die clutch moet bedienen... Hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:05 schreef Niveath het volgende:
http://www.lowlug.nl/inde(...)elde-lego&Itemid=261
Hier staan wat tips. Lees vooral die topics even door waarnaar verwezen wordt. Wel belangrijk dat het de 'nieuwe' ABS-plastic is en niet de oude CA, want die oude gaat er echt aan i.c.m. bleek
Vandaag een filmpje gemaakt van mijn gemotoriseerde 8448. De batterijen waren bijna op, dus ging hij nog maar langzaam. Toch maar geupload:
8258 heb ikquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:51 schreef Niveath het volgende:
Bij deze heb ik gewoon 1 XL motor gebruikt voor de aandrijving, 1 M motor voor het sturen en 1 M motor voor dat dak (die drijft een Linear Actuator aan). Dat wat jij bedoelt is vaak met een clutch inderdaad. Dat is wat moeilijker te motoriseren en werkt vaak met een handmatige schakelaar.
De rode vrachtwagen (8258) en de nieuwe graafmachine (8043) hebben wel een ingewikkelde schakelbak maar die heb ik allebei nog niet.
quote:is een mooie actie, maar vind dat in de winkels niet zo heel veel intressants staat (op de dure lego techniek modellen na danOp woensdag 27 oktober 2010 21:10 schreef bluuf het volgende:
Voor de lego fans : nog tot 31 oktober is het 3 halen, 2 betalen bij de ToysXL.
Ik heb vorige week voor mijn dochtertje het duplo huis (5639), de boerderij (5649) en de starter trein (5608) gekocht (waarbij de trein dus gratis was, toch weer 55 euro bespaard).
Nu alleen nog wachten tot mijn dochtertje oud genoeg is om hiermee te spelen
(en ja, ik had achteraf spijt dat ik niet ook nog iets voor mezelf had gekocht)
quote:Bedankt voor de tip !Op woensdag 27 oktober 2010 21:10 schreef bluuf het volgende:
Voor de lego fans : nog tot 31 oktober is het 3 halen, 2 betalen bij de ToysXL.
Ik heb vorige week voor mijn dochtertje het duplo huis (5639), de boerderij (5649) en de starter trein (5608) gekocht (waarbij de trein dus gratis was, toch weer 55 euro bespaard).
Nu alleen nog wachten tot mijn dochtertje oud genoeg is om hiermee te spelen
(en ja, ik had achteraf spijt dat ik niet ook nog iets voor mezelf had gekocht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |